Ik heb geen van beide, da's nog beterquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:32 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Jongen je snapt mij totaal niet. Je doet net alsof ik het niet met jou eens ben, en het MIJ wat aangaat.
Ik deel je mening deels zelfs, ik zeg alleen dat dat soort "argumenten" gewoon geen stand houden in een rechtzaak. Apple denkt gelijk te hebben op basis van hun patenten, en misschien krijgen ze gelijk, misschien niet.
Mij boeit het persoonlijk geen moer, ik heb Apple spullen, Samsung spullen en weet ik het nog meer...
So true, ik heb ook wel een speciaal rage-plekje in mijn hart gereserveerd als er weer eens een stupide apple uitspraak langskomtquote:
Maakt dat wat uit dan?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:19 schreef Daanus het volgende:
Vroeger was het nog wel leuk. Was je kei hip als je een iPod had. Nu heeft iedere kneus zo'n ding.
Tja, dat is dus aan discussie onderhevig he?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:43 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik heb geen van beide, da's nog beter
Ik bedoelde je niet aan te vallen, maar je postte wel dat het opvallend hetzelfde was. Het punt is dat je daar net zo min aan ontkomt dan dat een magnetron op een andere magnetron lijkt en een klok heeft als icoontje.
Ik kan me er zo een middagje mee vermakenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:49 schreef IShotTheMaid. het volgende:
Dat Apple vs de rest gezeik altijd.
Verzin eens wat nieuws, shit is getting boring.
Die HTCs en Nokias etc lijken er ook allemaal op.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:50 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Tja, dat is dus aan discussie onderhevig he?.
Ik zei dus al dat sommige dingen idd gewoon generiek zijn, maar waarom maakt Samsung dan gsms en tablets die heel veel op Apple lijken en komt Acer, RIM etc met een afwijkend ontwerp?
En de dozen, iets dat toch heel makkelijk anders kan, desnoods een andere plek om het te openen, die zijn echt 1 op 1 overgenomen van de iPad.
Ik snap dus idd gewoon deels dat Apple er over valt (zie ook die post met die icoontjes). Natuurlijk is een telefoonhoorn een universeel symbool. Maar waarom OOK een zonnebloem bijv? Dat kan toch ook gewoon een roos zijn ofzo? Dat wekt gewoon de indruk van jatwerk.
Samsung had best even iets meer moeite kunnen doen om zich te onderscheiden, zonder afbreuk aan hun eigen product te doen. Dat hebben ze niet gedaan, en Apple is van mening dat het expres is gedaan om mee te liften. En aangezien Apple het enorm goed doet is dat niet zo ondenkbaar VIND ik.
Dat het mensen doet denken dat ze een iPad kopen. En ja, er zijn mensen die denken dat Samsung iPad's maakt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die HTCs en Nokias etc lijken er ook allemaal op.
En wat is er in godsnaam bijzonder aan de doos van Apple?
Nee, dat is dus niet zo. Nokia en HTC hebben gewoon modellen die genoeg afwijken, anders was Apple daar ook wel achter aangegaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:53 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die HTCs en Nokias etc lijken er ook allemaal op.
En wat is er in godsnaam bijzonder aan de doos van Apple?
Ja eh ze zijn beiden van karton. En rechthoekig. En er staat een afbeelding van de inhoud op.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:58 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Nee, dat is dus niet zo. Nokia en HTC hebben gewoon modellen die genoeg afwijken, anders was Apple daar ook wel achter aangegaan.
Ik weet niet wat er zo bijzonder aan is, maar ze zijn vrijwel gelijk.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
ipad, galaxy, playbook. Waarom doet Samsung niet ff een klein beetje moeite. Een doos is een doos opzich..
Geen van beide. Laten we de feiten op een rijtje zetten:quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Das geen metalen rand hoor.
Verder:
[ afbeelding ]
Wie heeft het nou gestolen?
Jaren voordat Apple ermee kwam in 1998 met de iMac?quote:
Als je even redelijk bent zie je toch wel de _vele_ gelijkenissen?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:06 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ja eh ze zijn beiden van karton. En rechthoekig. En er staat een afbeelding van de inhoud op.
Kom op jongens dit is surrealistisch aan het worden. Een fucking vierkante doos is nu al opeens door Apple uitgevonden?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik denk dat dat aantal nihil is, ik denk eerder dat ipad net zo'n woord is bij de algemene consument als walkman. Dat betekende niet dat men dacht een sony te kopen, maar dat ze zo'n apparaat kochten. Werkelijke schade ondervind men bij knockoffs met inferieure techniek, of bij het compleet jatten van de interface om klanten over te lokken. Een vergelijkbare verpakking brengt geen schade toe in dit geval, Samsung is geen chinees knockoff bedrijfje. Hun tablet heet ook niet de iiPad oid...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:57 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Dat het mensen doet denken dat ze een iPad kopen. En ja, er zijn mensen die denken dat Samsung iPad's maakt.
Dat lijkt me een goed plan joh!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:26 schreef HeatWave het volgende:
[..]
Apple is het rijkste bedrijf ter wereld, waar zie je ze janken?
Zullen we de wishfull thinking en kleuterachtige haat jegens een bedrijf een laten varen en gewoon objectief kijken?
Bij winkels als bijv. Mediamarkt koop je toch de verpakking. En in de praktijk zijn er echt veel mensen die bij veel tablets denken dat het een iPad is. Geloof me, je wilt niet weten hoe vaak ik dit op m'n werk uit moet leggenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:13 schreef kingmob het volgende:
[..]
Ik denk dat dat aantal nihil is, ik denk eerder dat ipad net zo'n woord is bij de algemene concurrent als walkman. Dat betekende niet dat men dacht een sony te kopen, maar dat ze zo'n apparaat kochten. Werkelijke schade ondervind men bij knockoffs met inferieure techniek, of bij het compleet jatten van de interface om klanten over te lokken. Een vergelijkbare verpakking brengt geen schade toe in dit geval, Samsung is geen chinees knockoff bedrijfje. Hun tablet heet ook niet de iiPad oid...
Jij vind misbruik van patentrecht om concurrentie te beperken geen big deal? Jij ziet graag dat ieder willekeurig groot bedrijf met een legertje advocaten elke concurrent de deur uit kan houden?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:08 schreef HostiMeister het volgende:
Had iemand hier al 'big fucking deal' geroepen? Anders wil ik dat wel doen hoor.
Stel je anders de fuck aanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:17 schreef kingmob het volgende:
[..]
Jij vind misbruik van patentrecht om concurrentie te beperken geen big deal? Jij ziet graag dat ieder willekeurig groot bedrijf met een legertje advocaten elke concurrent de deur uit kan houden?
Dat is het directe gevolg van het in stand houden van deze absurde shit.
Veel plezier met de ipad12 in 2050, nu met wel 128GB!
Samsung is anders echt geen kleintje hoor, ze kunnen net zo'n arsenaal aan advocaten optrommelen als Apple. In dit geval wint degene die gelijk heeft (en heeft degene die wint, gelijk).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:17 schreef kingmob het volgende:
[..]
Jij vind misbruik van patentrecht om concurrentie te beperken geen big deal? Jij ziet graag dat ieder willekeurig groot bedrijf met een legertje advocaten elke concurrent de deur uit kan houden?
Dat is het directe gevolg van het in stand houden van deze absurde shit.
Veel plezier met de ipad12 in 2050, nu met wel 128GB!
En waar baseren mensen op dat het een ipad is? Omdat het een tablet is incl. gebrek aan kennis. Op de doos staat knettergroot "Samsun TAB", niemand maakt onbewust deze fout zonder echt niet te weten wat ze kopen. Dat kan je Samsung echt niet kwalijk nemen, moeten ze die doos dan rond maken?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:16 schreef RaymanNL het volgende:
[..]
Bij winkels als bijv. Mediamarkt koop je toch de verpakking. En in de praktijk zijn er echt veel mensen die bij veel tablets denken dat het een iPad is. Geloof me, je wilt niet weten hoe vaak ik dit op m'n werk uit moet leggen
Nee, dat is het punt. Samsung kan zich wel verweren. Als je dit echter geen probleem vind, accepteer je dat een kleintje gewoon er uit ge-elleboogd gaat worden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:20 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Samsung is anders echt geen kleintje hoor, ze kunnen net zo'n arsenaal aan advocaten optrommelen als Apple. In dit geval wint degene die gelijk heeft (en heeft degene die wint, gelijk).
Zoals ik al zei, veel plezier met je gebrek aan innovatie, je weet wel, precies datgene wat patenten horen te beschermen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:18 schreef HostiMeister het volgende:
[..]
Stel je anders de fuck aanWaar een mens zich al niet druk om kan maken.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |