abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100891650
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:38 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

krassen op autos bestaan al sinds de eerste auto :W
Nog een kromme vergelijking.

Als je een auto koopt van 20.000 met een kapotte verwarming, en licht wat slecht functioneert, dan ruil je het om, maar naar 3x omruilen en nog steeds hetzelfde probleem, denk je echt wel van wat een kut product.

Maar als er van hetzelfde merk, maar andere type auto's, dezelfde problemen zijn, dan denk je wat een kut merk.
pi_100891659
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:39 schreef 129383 het volgende:
kut apple ... do mij maar 1 frikandel speciaal en een raspatat mayo
:9
pi_100891685
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:32 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Patentrecht is belangrijk voor bedrijven en om hun kosten terug te halen, maar Apple kopieert vaak spullen van anderen en vraagt er dan patent op aan. Dat is gewoon schoftelijk.

Plus dat ze zaken patenteren die echt waanzinnig zijn zoals een algehele langwerpige vorm.
Je kunt zeggen wat je wil, maar de tablets van Samsung lijken in heel veel opzichten wel heel erg op de iPad, tot de verpakking aan toe. Dat Apple patenten overkoopt van bedrijven is alleen maar slim, om zo hun eigendom vast te leggen, omdat er genoeg bedrijven zijn die het zo overkopiėren. Blijkbaar weet Apple wat de consument wil, en zijn die andere bedrijven te dom om hun patenten daadwerkelijk te gebruiken in hun apparaten. Daarnaast hoeven tablets niet exact te lijken op de iPad, zie bijvoorbeeld die van HTC en Acer/Packard Bell. Dat zijn ook hele degelijke tablets met een uniek uiterlijk. Samsung maakt duidelijk gebruik van het succes van de iPad.
14.gif RaymanNL vindt dit leuk
pi_100891729
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:39 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Klopt, en ook een Android tablet en een HTC telefoon. En ook nog een een Macbook en een Samsung TV.

je punt?
HTC telefoon is van je werk. TV heb je niet van Apple, anders had je die ook gehaald. Dus je bent gewoon een ordinaire, geile Apple fanboy :D
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_100891759
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:44 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

HTC telefoon is van je werk. TV heb je niet van Apple, anders had je die ook gehaald. Dus je bent gewoon een ordinaire, geile Apple fanboy :D
+100000 :D
  donderdag 18 augustus 2011 @ 12:50:48 #56
351780 Piye
King of Kush
pi_100891766
Ik denk dat ik maar eens patent ga aanvragen op groen, "i" en "6".
If life's really a bitch, I got her pussy soakin'.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:19:42 #57
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100891871
Het is in Duitsland schijnbaar al gelukt. Ik vind het maar een raar verhaal...
Verdwaald in mijn eigen belevingswereld.
pi_100892032
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:42 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Je kunt zeggen wat je wil, maar de tablets van Samsung lijken in heel veel opzichten wel heel erg op de iPad, tot de verpakking aan toe. Dat Apple patenten overkoopt van bedrijven is alleen maar slim, om zo hun eigendom vast te leggen, omdat er genoeg bedrijven zijn die het zo overkopiėren. Blijkbaar weet Apple wat de consument wil, en zijn die andere bedrijven te dom om hun patenten daadwerkelijk te gebruiken in hun apparaten. Daarnaast hoeven tablets niet exact te lijken op de iPad, zie bijvoorbeeld die van HTC en Acer/Packard Bell. Dat zijn ook hele degelijke tablets met een uniek uiterlijk. Samsung maakt duidelijk gebruik van het succes van de iPad.
Ieder tablet lijkt op elkaar. Net zoals iedere PC op elkaar lijkt. Iedere auto. Ieder vliegtuig. Dat komt omdat ze in de basis dezelfde functie hebben.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  Forum Admin donderdag 18 augustus 2011 @ 13:24:20 #59
54263 crew  Pharkus
eeuwig vader, deeltijd autist
pi_100892060
Ondertussen gebruikt Apple weer genoeg Samsung hardware in hun toestellen.

Zal overigens wel loslopen, Google heeft door aankoop van Motorola genoeg patenten op zak om Apple het weer lastig te maken. Zal wel weer met een sisser aflopen.
Een vel leeg papier kan altijd nog een mooie tekening worden.
pi_100892106

Lijkt toch allemaal op elkaar?
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
pi_100892227
Wat is screenbleeding?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:30:56 #62
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100892311
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:42 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Het is onzinnig, want apple is niet de uitvinder van de tablet. Dit is gewoon de meest logische vorm voor een dergelijk apparaat. Het is alsof Sony het patent heeft op een display van 16:9, 16:10 en 3:4 en dat iedere andere TV fabrikant daarom maar ronde TVs moet maken.
pi_100892350
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:25 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Lijkt toch allemaal op elkaar?
Je maakt een grapje :D Die HTC Tablet ziet er op het eerste gezicht toch niet uit als een iPad :D

Dit laat zien dat het niet op een iPad hoeft te lijken.
pi_100892392
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:24 schreef Pharkus het volgende:
Ondertussen gebruikt Apple weer genoeg Samsung hardware in hun toestellen.

Ja, en daar betalen ze natuurlijk ook gewoon bakken met geld voor.

Ik heb het ook niet zo op dit soort patentgeneuzel hoor, maar Samsung had best even meer dan 10 min kunnen besteden aan alleen al de doos, die is echt 1 op 1 overgenomen.

Ik vind het ook wel een beetje kinderachtig van Apple, maar opzich hebben ze best een punt mbt de Galaxyserie, ook de smartphone kwam na de iPhone 4 opeens met een GSM met zo'n metalen randje eromheen...
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_100892423
quote:
19s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:30 schreef kingmob het volgende:

[..]

Het is onzinnig, want apple is niet de uitvinder van de tablet. Dit is gewoon de meest logische vorm voor een dergelijk apparaat. Het is alsof Sony het patent heeft op een display van 16:9, 16:10 en 3:4 en dat iedere andere TV fabrikant daarom maar ronde TVs moet maken.
Apple heeft wel de tablet PC op de markt gezet zoals het nu is. Een tablet met een eigen OS, en geen Windows of MacOS.
  Forum Admin donderdag 18 augustus 2011 @ 13:38:28 #66
54263 crew  Pharkus
pi_100892604
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Klopt, maar wees dan principieel, doe dan ook op dat vlak geen zaken meer met Samsung.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:38:44 #67
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100892617
Check de basis van dit 'patent' :')

bron
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:39:35 #68
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100892638
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:33 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Apple heeft wel de tablet PC op de markt gezet zoals het nu is. Een tablet met een eigen OS, en geen Windows of MacOS.
Wat een nonsens. De tablet bestond allang maar was simpelweg niet populair.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:41:12 #69
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100892684
Nog zo'n apple patent, toegewezen en wel:

Maar Samsung is vast fout :+
  Forum Admin donderdag 18 augustus 2011 @ 13:41:29 #70
54263 crew  Pharkus
pi_100892698
quote:

[..]

PalmOS?
pi_100892727
quote:
19s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:39 schreef kingmob het volgende:

[..]

En wat klopt er dan niet aan zijn uitspraak? Apple heeft de markt gemaakt wat hij nu is, daarvoor was er geen interesse.

Is het dan zo slecht dat ze hun succes proberen te beschermen? Iedereen mag van Apple met een tablet komen, zie de voorbeelden van Acer etc hierboven. Ze willen alleen niet dat je hun iPad voor 95% kopieert.

Datzelfde doen alle andere bedrijven, terecht of niet, maar nu is het Apple, dus is het meteen evil. Google is net zo erg en misschien nog wel erger..
Get woke, go broke!
pi_100892773
quote:
19s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:41 schreef kingmob het volgende:
[ afbeelding ]

Dat is toegewezen door iemand, dus daar kan je Apple dan toch niet de schuld van geven. Dat het patent in jouw (en mijn) ogen niet had moeten worden uitgegeven is misschien een heel goed punt.

Maar het is het wel, dus dan staat Apple gewoon in zijn recht.
Get woke, go broke!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:44:08 #73
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_100892810
Apple slaat echt door, misschien moeten ze hun hoofdkantoor in noord Korea vestigen of zo :').

Iemand aanklagen omdat hun tablet ongeveer de zelfde vorm heeft (een rechthoek). Waarom kan je daar mensen over aanklagen? Dat is toch helemaal doorgedraaid. Dan zouden alle fabrikanten van monitors en tv's elkaar moeten aanklagen.

Sowieso Apple :'). Eerst jatten van iemand anders, dan er patent op aanvragen en de ander er over aanklagen.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:46:19 #74
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100892892
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:42 schreef HeatWave het volgende:

[..]

En wat klopt er dan niet aan zijn uitspraak? Apple heeft de markt gemaakt wat hij nu is, daarvoor was er geen interesse.

Dat zegt hij niet
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:46:23 #75
189963 nubreektmijnklomp
pi_100892896
quote:

[..]

Is het dan zo slecht dat ze hun succes proberen te beschermen? Iedereen mag van Apple met een tablet komen, zie de voorbeelden van Acer etc hierboven. Ze willen alleen niet dat je hun iPad voor 95% kopieert.

Datzelfde doen alle andere bedrijven, terecht of niet, maar nu is het Apple, dus is het meteen evil. Google is net zo erg en misschien nog wel erger..
Alleen de vorm die "een beetje" overeenkomt is geen 95% kopieeren. Sowieso waren mp3 spelers al mateloos populair en slaat Apple nu gewoon door.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_100892930
quote:
19s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:39 schreef kingmob het volgende:

[..]

quote:

[..]

En de enige tablets die ik daarvoor in de winkel zag liggen waren van die kleine 4" modellen, die op een gegeven moment enkel als navigatie nog werden gebruikt/verkocht :')
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:47:52 #77
189963 nubreektmijnklomp
pi_100892948
quote:

[..]

Dat zij het populair hebben gemaakt betekend niet dat ze de uitvinder zijn en daardoor iedereen die ook een concurrerende tablet probeert te maken aan hoeven te klagen. Sowieso dat ze patent hebben op iets dat zij niet hebben uitgevonden vindt ik al knap.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_100892957
quote:

[..]

Nee, bestond al lang.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:48:54 #79
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100892993
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:43 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Dat is toegewezen door iemand, dus daar kan je Apple dan toch niet de schuld van geven. Dat het patent in jouw (en mijn) ogen niet had moeten worden uitgegeven is misschien een heel goed punt.

Maar het is het wel, dus dan staat Apple gewoon in zijn recht.
Nouja, je moet even de bron lezen, maar die shit wordt dus niet gecontroleerd en kan via Duitsland geldig gemaakt worden zonder dat de ander geļnformeerd moet worden. Via EU recht is dat dan geldig in de volledige EU. Het mag dan wettig zijn, dat maakt het niet minder smerig. Als je al die nooks en crannies daadwerkelijk gebruikt ben je gewoon een witteboordencrimineel in mijn ogen. Apple weet dat ze moreel verkeerd bezig is.
pi_100892996
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:32 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Ik heb het ook niet zo op dit soort patentgeneuzel hoor, maar Samsung had best even meer dan 10 min kunnen besteden aan alleen al de doos, die is echt 1 op 1 overgenomen.

Ik vind het ook wel een beetje kinderachtig van Apple, maar opzich hebben ze best een punt mbt de Galaxyserie, ook de smartphone kwam na de iPhone 4 opeens met een GSM met zo'n metalen randje eromheen...
Galaxy heeft geen metalen randje hoor.
pi_100893019
quote:
16s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:47 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

Dat zij het populair hebben gemaakt betekend niet dat ze de uitvinder zijn en daardoor iedereen die ook een concurrerende tablet probeert te maken aan hoeven te klagen. Sowieso dat ze patent hebben op iets dat zij niet hebben uitgevonden vindt ik al knap.
ja, dat kan jij dus wel vinden, maar in de grotemensenwereld werkt het net ff anders.

Als Apple die patenten heeft, hoe dan ook verkregen, staan ze in hun recht. Dit heeft NIETS met Apple ansich te maken, er zijn tig patentbedrijfjes.
Get woke, go broke!
pi_100893072
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Galaxy heeft geen metalen randje hoor.

nee, je hebt gelijk, lijkt totaal niet :').
Get woke, go broke!
pi_100893077
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:48 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:

[..]

Nee, bestond al lang.
LE-ZEN.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:51:00 #84
189963 nubreektmijnklomp
pi_100893088
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

ja, dat kan jij dus wel vinden, maar in de grotemensenwereld werkt het net ff anders.

Als Apple die patenten heeft, hoe dan ook verkregen, staan ze in hun recht. Dit heeft NIETS met Apple ansich te maken, er zijn tig patentbedrijfjes.
Dat maakt het niet minder moreel verwerpelijk en compleet doorgeslagen.

Maar goed, dat zijn Apple z'n mensonterende fabrieken in China en dergelijke ook.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:51:04 #85
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100893092
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:47 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

[..]

En de enige tablets die ik daarvoor in de winkel zag liggen waren van die kleine 4" modellen, die op een gegeven moment enkel als navigatie nog werden gebruikt/verkocht :')
Leuk voor ze, maar ze hebben dus gewoon een oud product gebruikt. Geen enkel probleem maar iedereen snapt dat je dan geen patent hebt, ook niet als het door jou toedoen ineens heel populair wordt.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:52:06 #86
189963 nubreektmijnklomp
pi_100893138
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:50 schreef HeatWave het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Die gelijkenis zou ik nog snappen als Apple daarover zou klagen, dat kan echt niet :').
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:53:33 #87
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100893207
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:49 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nee, gelukkig werkt het niet zo. Apple heeft geen gelijk, maar de bewijsverplichting ligt nu bij Samsung. Apple heeft domweg het systeem misbruikt om de launch te verstoren en PR schade toe te brengen. Het is overduidelijk dat Samsung kan bewijzen dat het patent ongeldig is, het probleem is dat ze dat moeten bewijzen...
pi_100893264
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Je Samsung plaatje werkt niet, denk dat je deze bedoeld:

:') !
pi_100893302
quote:
19s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:53 schreef kingmob het volgende:

[..]

Nee, gelukkig werkt het niet zo. Apple heeft geen gelijk, maar de bewijsverplichting ligt nu bij Samsung. Apple heeft domweg het systeem misbruikt om de launch te verstoren en PR schade toe te brengen. Het is overduidelijk dat Samsung kan bewijzen dat het patent ongeldig is, het probleem is dat ze dat moeten bewijzen...
Jij VINDT dat Apple geen gelijk hebt, ik misschien ook wel. Maar dat doet niets af aan het feit dat ze het op basis van patenten gewoon kunnen krijgen. Of ze het nou zelf hebben bedacht of het patent gekocht maakt juridisch gezien niets uit.
Get woke, go broke!
pi_100893354
Ik ben geen fan van Apple, maar Samsung zocht wel de randjes op qua look a like. Een deel van de rechtszaak ooit ging ook over de icoontjes, ziehier:

Zoals gezegd door anderen hier onderscheiden andere merken zich wel meer.
pi_100893362
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:54 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Je Samsung plaatje werkt niet, denk dat je deze bedoeld:

[ afbeelding ]

:') !
Die ja, en dat vind je NIET op een iPhone 4 lijken? Eerst hadden Samsung telefoons niet zo'n randje, en na de iPhone 4 heel spontaan wel...

Komop, je hoeft echt niet meteen overal ja en amen op te zeggen nu, maar dit is toch schaamteloos meeliften op de iPhone 4?
Get woke, go broke!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 13:57:58 #92
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100893413
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:55 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Jij VINDT dat Apple geen gelijk hebt, ik misschien ook wel. Maar dat doet niets af aan het feit dat ze het op basis van patenten gewoon kunnen krijgen. Of ze het nou zelf hebben bedacht of het patent gekocht maakt juridisch gezien niets uit.
Nee nee, Apple heeft geen gelijk. Het is geen kwestie van vinden. Priot art is binnen 3 seconden gevonden, weg patent. Noch het patent, noch de rechtzaak geeft ze dit gelijk. Het patent is automatisch toegewezen en in de rechtzaak hoeft men enkel te bewijzen dat het patent is toegewezen. De rechtzaak over het patent zelf moet nog plaatsvinden en is duidelijk een kansloze zaak.
De bijkomende FUD is natuurlijk het doel.
pi_100893469
quote:
19s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:57 schreef kingmob het volgende:

[..]

Nee nee, Apple heeft geen gelijk. Het is geen kwestie van vinden. Priot art is binnen 3 seconden gevonden, weg patent. Noch het patent, noch de rechtzaak geeft ze dit gelijk. Het patent is automatisch toegewezen en in de rechtzaak hoeft men enkel te bewijzen dat het patent is toegewezen. De rechtzaak over het patent zelf moet nog plaatsvinden en is duidelijk een kansloze zaak.
De bijkomende FUD is natuurlijk het doel.
Nofi, maar wat maakt jou hier de aangewezen persoon om dit maar even als waarheid te bestempelen?

We zullen zien wat eruit komt.
Get woke, go broke!
pi_100893496
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:56 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Die ja, en dat vind je NIET op een iPhone 4 lijken? Eerst hadden Samsung telefoons niet zo'n randje, en na de iPhone 4 heel spontaan wel...

Komop, je hoeft echt niet meteen overal ja en amen op te zeggen nu, maar dit is toch schaamteloos meeliften op de iPhone 4?
Ik neem aan dat je dit niet tegen mij hebt? Ik vind het namelijk zeker wel op een iPhone lijken.
pi_100893526
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:59 schreef RaymanNL het volgende:

[..]

Ik neem aan dat je dit niet tegen mij hebt? Ik vind het namelijk zeker wel op een iPhone lijken.
Oh sorry, zag je idd ff voor de verkeerde aan :).
Get woke, go broke!
pi_100893600
quote:
19s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:41 schreef kingmob het volgende:
[ afbeelding ]

Gejat van Xerox.
pi_100893771
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Das geen metalen rand hoor.

Verder:

Wie heeft het nou gestolen?

En: de iPaq: http://en.wikipedia.org/wiki/IPAQ
Incl. klein i-tje, jaren voordat Apple ermee kwam.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 14:08:28 #98
301013 Shispeed
't lup ut d'n heaand
pi_100893866
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:16 schreef error_404 het volgende:

[..]

Ben erg benieuwd wanneer Apple met zoiets komt en dan vooral, hoe het er uit zou zien ;)
waarschijnlijk glimt het en gaat het bij het kleinste stootje kapot, en de reserveonderdelen zijn belachelijk duur :')
  donderdag 18 augustus 2011 @ 14:14:06 #99
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100894123
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:59 schreef HeatWave het volgende:

[..]

Nofi, maar wat maakt jou hier de aangewezen persoon om dit maar even als waarheid te bestempelen?

We zullen zien wat eruit komt.
Simpel, eiser bewijst. Alles wat Apple tot nog toe toegewezen heeft gekregen is dat het patent idd is goedgekeurd, wat dus niets zegt over de inhoud. Hierin zit geen enkele mening verwerkt. Bovendien is prior art aanwezig wat het patent ongeldig maakt, ook hierin zit geen mening.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 14:14:58 #100
36192 kingmob
Nice 'n Smooth
pi_100894159
quote:

[..]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Ook hier was apple niet de eerste.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')