abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100889942
Mijn oldtimer (eind jaren '70, begin jaren '80, Duits) is vorig jaar aan de raamsponningen behandeld. Deze waren goed rot en na herstel weer perfect recht en goed in de lak gezet; ze waren misschien nog beter dan het origineel. Daarna zijn de ruiten er weer met de 'oude' rubbers teruggezet. De rubbers waren nog goed en zijn alleen schoongemaakt en behandeld.

Echter, de auto lekt nog steeds een beetje. Maar mijn vraag is, kan dit door de sponningen komen? Is het mogelijk dat er water tussen de rubbers en de sponningen lekt? Er zit momenteel nog geen kit of tectyl tussen.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100890431
Ja ....
pi_100891376
ja, ja, houden zo :)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_100891647
quote:
7s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 12:32 schreef Sounddragon het volgende:
ja, ja, houden zo :)
Ik wil geen lekkende auto.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100892027
Ik zou beginnen met uitvogelen dmv de tuinslang waar precies je water vandaan komt, dan kun je adhv de uitkomst van het antwoord op die vraag eens gaan verzinnen hoe het op te lossen is. Imho beter als op de bonnefooi de boel gaan dichtkitten ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_100892107
Dat is absoluut waar. Het komt onder het dasboard vandaan, op de hoeken. Tussen de voorruit en de motorkap in zit dus ergens een lek. Het rubber lijkt mij het meest plausibel. Kan ook zijn dat de A-stijlen onder de spatborden enorm verrot zijn maar dat geloof ik niet.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100892118
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mijn oldtimer (eind jaren '70, begin jaren '80, Duits) is vorig jaar aan de raamsponningen behandeld. Deze waren goed rot en na herstel weer perfect recht en goed in de lak gezet; ze waren misschien nog beter dan het origineel. Daarna zijn de ruiten er weer met de 'oude' rubbers teruggezet. De rubbers waren nog goed en zijn alleen schoongemaakt en behandeld.

Echter, de auto lekt nog steeds een beetje. Maar mijn vraag is, kan dit door de sponningen komen? Is het mogelijk dat er water tussen de rubbers en de sponningen lekt? Er zit momenteel nog geen kit of tectyl tussen.
Naar de hersteller teruggaan? Of zelf gedaan? Dan wat sd zegt.
pi_100892149
Ik ga ook terug naar de spuiter, die bood het destijds ook aan maar ik wilde het eerst aankijken.

En ben blij dat ik zelf niet ben begonnen aan die sponningen, godnondeju!
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100892232
quote:
14s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat is absoluut waar. Het komt onder het dasboard vandaan, op de hoeken. Tussen de voorruit en de motorkap in zit dus ergens een lek. Het rubber lijkt mij het meest plausibel. Kan ook zijn dat de A-stijlen onder de spatborden enorm verrot zijn maar dat geloof ik niet.
plausibel is niet genoeg; zéker weten.. verrotte lekbakjes en/of gootjes klinkt ook erg aannemelijk.

Bekleding wegpeuteren aan de binnenkant en gewoon even zoeken. Ik zou niet zomaar gaan kitten iig..
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
pi_100892360
Accubak zou nog kunnen, die zit aan de bijrijderskant. Aan de bestuurderskant onder de motorkap zit niks en lekt niet, het zit hoger denk ik.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
  † In Memoriam † vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:43:29 #11
25682 2cv
Niet subtiel
pi_100951618
Waarom heb je er niet nieuw rubber in gezet ? Rubber veroudert en wordt hard/minder flexibel waardoor het zich niet mer aan kan passen aan de nieuwe vorm. Door het laswerk heeft de nieuwe sponning een andere vorm dan de oude waardoor er een kiertje kan ontstaan. Een tiende mm is al genoeg ...
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:34:21 #12
327255 Kreupel
Sorry alle hamburgers!
pi_100953656
Wel dergelijke werkzaamheden uitvoeren, maar dan geen nieuw rubber erin zetten... vind ik ook niet zo logisch... Eerst dat eens proberen?
pi_101036643
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 21:34 schreef Kreupel het volgende:
Wel dergelijke werkzaamheden uitvoeren, maar dan geen nieuw rubber erin zetten... vind ik ook niet zo logisch... Eerst dat eens proberen?
Rubbers waren nog goed, vandaar.

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:43 schreef 2cv het volgende:
Waarom heb je er niet nieuw rubber in gezet ? Rubber veroudert en wordt hard/minder flexibel waardoor het zich niet mer aan kan passen aan de nieuwe vorm. Door het laswerk heeft de nieuwe sponning een andere vorm dan de oude waardoor er een kiertje kan ontstaan. Een tiende mm is al genoeg ...
Ja het heeft weinig ruimte nodig, da's waar. Ik moet nog steeds naar de spuiter :P
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')