Naar de hersteller teruggaan? Of zelf gedaan? Dan wat sd zegt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:52 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Mijn oldtimer (eind jaren '70, begin jaren '80, Duits) is vorig jaar aan de raamsponningen behandeld. Deze waren goed rot en na herstel weer perfect recht en goed in de lak gezet; ze waren misschien nog beter dan het origineel. Daarna zijn de ruiten er weer met de 'oude' rubbers teruggezet. De rubbers waren nog goed en zijn alleen schoongemaakt en behandeld.
Echter, de auto lekt nog steeds een beetje. Maar mijn vraag is, kan dit door de sponningen komen? Is het mogelijk dat er water tussen de rubbers en de sponningen lekt? Er zit momenteel nog geen kit of tectyl tussen.
plausibel is niet genoeg; zéker weten.. verrotte lekbakjes en/of gootjes klinkt ook erg aannemelijk.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 13:25 schreef ZwartmetSuiker het volgende:
Dat is absoluut waar. Het komt onder het dasboard vandaan, op de hoeken. Tussen de voorruit en de motorkap in zit dus ergens een lek. Het rubber lijkt mij het meest plausibel. Kan ook zijn dat de A-stijlen onder de spatborden enorm verrot zijn maar dat geloof ik niet.
Rubbers waren nog goed, vandaar.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:34 schreef Kreupel het volgende:
Wel dergelijke werkzaamheden uitvoeren, maar dan geen nieuw rubber erin zetten... vind ik ook niet zo logisch... Eerst dat eens proberen?
Ja het heeft weinig ruimte nodig, da's waar. Ik moet nog steeds naar de spuiterquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:43 schreef 2cv het volgende:
Waarom heb je er niet nieuw rubber in gezet ? Rubber veroudert en wordt hard/minder flexibel waardoor het zich niet mer aan kan passen aan de nieuwe vorm. Door het laswerk heeft de nieuwe sponning een andere vorm dan de oude waardoor er een kiertje kan ontstaan. Een tiende mm is al genoeg ...
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |