Dat ben ik altijd wel gelukkigquote:Op woensdag 21 september 2011 21:29 schreef Diabox het volgende:
Maakt niet uit, zolang je maar consistent blijft in gebruik ervan (wel zo netjes).
number_format();quote:Op woensdag 21 september 2011 23:45 schreef Dalando het volgende:
Ik heb een getal. 1940239315. En ik moet het leesbaar maken via PHP, dus 1.940.239.315 ofzo. Hoe?
| 1 2 3 4 5 | SELECT count(t2.naam) AS totaal, t1.* FROM t1 LEFT JOIN t2 ON t1.naam = t2.naam WHERE gebruiker = 1 |
| 1 2 3 4 5 6 | 1 - fruit - appels - aard 1 1 - fruit - appels - aard 2 1 - fruit - appels - aard 3 1 - fruit - bananen - chiqita 1 - fruit - peren - peer 1 - fruit - kiwi - kiwi |
| 1 2 3 4 5 6 | 1 - fruit - appels - aard 1 - 3 1 - fruit - appels - aard 2 - 3 1 - fruit - appels - aard 3 - 3 1 - fruit - bananen - chiqita - 1 1 - fruit - peren - peer - 1 1 - fruit - kiwi - kiwi - 1 |
Er zijn ook PHP classes voorquote:
In woorden: match een forward slash, dan een of meer getallen, dan een of meer niet-forward slashes, dan het einde van de string.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:30 schreef Chandler het volgende:
Heeft iemand een simpel regexje liggen die het volgende doet?
ik heb een blog url
http://www.blog.nl/mijnblog/123-dit-is-mijn-titel.html
nu wil ik alleen het cijfer gedeelte van 123 ophalen en niets meer en niets minder. Nu kan ik natuurlijk opzoek gaan naar de eerste - maar wil dit eigenlijk liever met een regexje doenen zoals standaard lukt het mij niet.
Regexje net gedeleted door overschrijven van paginaiemand een linkje/voorbeeldje?
Waarom?quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:30 schreef Chandler het volgende:
Nu kan ik natuurlijk opzoek gaan naar de eerste - maar wil dit eigenlijk liever met een regexje doen![]()
gebruik strpos om de eerste - (streepje) op te zoeken en substr dan vanaf aantal karakters dat je URL lang is tot de positie van het eerste streepje.quote:Op vrijdag 23 september 2011 11:30 schreef Chandler het volgende:
Heeft iemand een simpel regexje liggen die het volgende doet?
ik heb een blog url
http://www.blog.nl/mijnblog/123-dit-is-mijn-titel.html
nu wil ik alleen het cijfer gedeelte van 123 ophalen en niets meer en niets minder. Nu kan ik natuurlijk opzoek gaan naar de eerste - maar wil dit eigenlijk liever met een regexje doenen zoals standaard lukt het mij niet.
Regexje net gedeleted door overschrijven van paginaiemand een linkje/voorbeeldje?
Of een implode van de url op / en dan het laatste resultaat imploden op - en dan de eerste pakken ?quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:13 schreef Pakspul het volgende:
[..]
gebruik strpos om de eerste - (streepje) op te zoeken en substr dan vanaf aantal karakters dat je URL lang is tot de positie van het eerste streepje.
quote:Op vrijdag 23 september 2011 13:49 schreef GI het volgende:
[..]
Of een implode van de url op / en dan het laatste resultaat imploden op - en dan de eerste pakken ?
| 1 2 3 | <?php current(explode("-", end(explode("/", "http://www.blog.nl/mijnblog/123-dit-is-mijn-titel.html")))); ?> |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |