abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102215972
quote:
99s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:17 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Ik snap niet waarom je een tweede launcherbar wil gebruiken. Heb je niet genoeg ruimte op de standaard aan de linkerkant???
Conky is geen laucherbar.
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
  woensdag 21 september 2011 @ 13:44:28 #227
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102216901
quote:
17s.gif Op woensdag 21 september 2011 13:19 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Conky is geen laucherbar.
oops, my bad :@
heitieh
  woensdag 21 september 2011 @ 15:39:49 #228
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102221236
Op het moment enkel Conky Gotham (erg basic, alleen klok met wat kleine details)

(niet mijn desktop, gebruik zelf Unity)

Wat je verder nog meer met dat conky kan, behoorlijk interessant, alle details op je desktop, volledig te configuren. Zelf scripten en dingen toevoegen is echter vrij lastig dus ben voorlopig toegewezen op reeds bestaande scripts.

Gebruik zelf AWN dock, voor het gemak ook al heb ik een launcher :)

Ubuntu wordt steeds leuker ;-)
Mai pben rai~!
  woensdag 21 september 2011 @ 18:32:24 #229
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102228198
@Joooo-pi
Ubuntu linux

Je bent wel heel erg van mening veranderd zo te zien.
  woensdag 21 september 2011 @ 19:12:37 #230
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102230160
quote:
10s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:32 schreef VladimirPoetin het volgende:
@Joooo-pi
Ubuntu linux

Je bent wel heel erg van mening veranderd zo te zien.
weheehe, ja inderdaad. Ik zit het ook met enige verbazing te lezen :@ _O-

Ik ben dus toch blijven plakken, ondanks de slechte eerste ervaring ermee :D
heitieh
  woensdag 21 september 2011 @ 19:37:44 #231
272287 henrivo
Tikt tegen jassies
pi_102231496
Hoi mensen,

Ik ben samen met nog wat andere mensen hier op FOK! aan het werken aan een nieuwe website/community met als thema: "open source". De bedoeling van de site is hobbyisten voorzien van het laatste nieuws uit de wereld van open source. Dus een nieuwsbericht over Firefox 7 hier, een bericht over Ubuntu daar, je kent het vast wel. Maar alle nieuwsberichten geheel Nederlandstalig! :) Daar hoort natuurlijk ook een forum bij, en die is op dit moment up & running. Wat is de bedoeling van dit bericht? Het verzamelen en vertalen van al het nieuws is een grote klus. Een klus die te groot is voor 1 of 2 man, en daarom zijn wij op zoek naar vrijwilligers die regelmatig nieuwsberichten op de site willen zetten, het forum in de gaten willen houden als zijnde moderator, en nog meer taken kunnen vervuld worden :)

Hou jij van open source? Heb je altijd een steentje bij willen dragen aan de opensource-community maar hou je niet van programmeren of zulke dingen? Kom dan het team versterken, en zorg dat je bij de opensource-community hoort! :)

De site is 100% non-profit, zoals opensource betaamt, en uit voorzorg zal ik de link niet vermelden omdat deze post als "spam" gezien kan worden als er een url in zit, maar mócht je geinteresseerd zijn, of gewoon de site willen bekijken, stuur me dan een PM. :)
  woensdag 21 september 2011 @ 20:15:35 #232
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102233614
quote:
99s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:12 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Klacht uit 2009...
Neem aan dat er in de loop der tijd voldoende ten goede is veranderd (?)

...Af ent toe vind ik Ubuntu toch wel wat minder werken. Misschien dat dit komt doordat ik erg vaak files gebruik die op een andere (NTFS) partitie staan?
Wilde zonet met VLC een film kijken die dus op een andere partitie stond, was deze volledig out of sync. Terug windows in om deze uiteindelijk daar te kijken....
Mai pben rai~!
  woensdag 21 september 2011 @ 20:33:29 #233
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102234804
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:15 schreef KNAK het volgende:

[..]

Klacht uit 2009...

...Af ent toe vind ik Ubuntu toch wel wat minder werken. Misschien dat dit komt doordat ik erg vaak files gebruik die op een andere (NTFS) partitie staan?
Wilde zonet met VLC een film kijken die dus op een andere partitie stond, was deze volledig out of sync. Terug windows in om deze uiteindelijk daar te kijken....
Kan je de files niet beter op een EXT4 schrijf zetten? NTFS werkt niet goed omdat MS niet mee helpt.
  woensdag 21 september 2011 @ 20:34:48 #234
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_102234891
Het is gewoon bagger. Zelden zo'n ongebruiksvriendelijk OS gezien.
2000 light years from home
  woensdag 21 september 2011 @ 20:38:15 #235
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102235113
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:34 schreef Merkie het volgende:
Het is gewoon bagger. Zelden zo'n ongebruiksvriendelijk OS gezien.
Bedoel je Ubuntu?
pi_102236108
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:15 schreef KNAK het volgende:

[..]

Klacht uit 2009...

VLC suckt sowieso bigtime. Maar dat is op windows niet anders.
quote:
99s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:12 schreef Joooo-pi het volgende:

[..]

Och, ik heb zo'n beetje alle versies vanaf 6.06 geprobeerd plus een paar uitstapjes naar OpenSuse enzo, maar tot 8.10 was ik ook de grootste anti-linux fanboy.
  woensdag 21 september 2011 @ 21:08:08 #237
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102236761
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:56 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

VLC suckt sowieso bigtime. Maar dat is op windows niet anders.

[..]

Och, ik heb zo'n beetje alle versies vanaf 6.06 geprobeerd plus een paar uitstapjes naar OpenSuse enzo, maar tot 8.10 was ik ook de grootste anti-linux fanboy.
Wat is er mis met VLC, en wat is dan een goede media player voor Linux met mkv + subtitles suport?
  woensdag 21 september 2011 @ 21:23:25 #238
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_102237623
quote:
5s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:38 schreef VladimirPoetin het volgende:

[..]

Bedoel je Ubuntu?
Ja. Ik heb het sinds 2006 denk ik zeker 10x geprobeerd. Elke keer werd ik gillend gek.
  woensdag 21 september 2011 @ 21:42:04 #239
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102238694
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:23 schreef Merkie het volgende:

[..]

Ja. Ik heb het sinds 2006 denk ik zeker 10x geprobeerd. Elke keer werd ik gillend gek.
Dat heeft niks met Ubuntu te maken... Het heeft of met jouw mentaliteit te maken of met de kwaliteit van je computer (je mag zelf kiezen :) ).
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
  woensdag 21 september 2011 @ 21:45:48 #240
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_102238938
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:42 schreef wdn het volgende:

[..]

Dat heeft niks met Ubuntu te maken... Het heeft of met jouw mentaliteit te maken of met de kwaliteit van je computer (je mag zelf kiezen :) ).
Windows werkt out of the box perfect. OS X werkt out of the box perfect. Ubuntu niet. Videokaart geeft altijd problemen. Hot pluggen van externe schermen / tv's is echt een piece of cake onder Windows, het is me nog nooit gelukt onder Ubuntu. En als iets niet werkt moet je meteen in de terminal duiken en een X11-configuratiebestand gaan aan passen zonder dat je een idee hebt wat je nou eigenlijk doet.

Ubuntu werkt prima als je alleen maar wilt internetten en e-mailen. Ubuntu werkt rampzalig als je net iets meer wilt dan dat (video's bekijken zonder tearing? Is me ook nog nooit gelukt). Ubuntu zal vast fijn werken als je graag de hele dag in de console / terminal zit, maar ik word er gewoon niet blij van.

Misschien ligt het aan mijn nVidia-videokaart, maar AMD is zo mogelijk nog rampzaliger volgens mij. Ik weet het niet hoor.
  woensdag 21 september 2011 @ 22:00:54 #241
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102239960
Mijn nvidea kaart werkt anders prima in Ubuntu 10.04 heb je wel de niet vrije drivers geinstaleerd? Daar krijg je een melding over als het goed is.
  woensdag 21 september 2011 @ 22:03:43 #242
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102240112
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

Windows werkt out of the box perfect. OS X werkt out of the box perfect. Ubuntu niet.
osx niet ;) Uitsluitend op applehardware :) Hackintosh moet je juist wel tweaken.

quote:
Videokaart geeft altijd problemen. Hot pluggen van externe schermen / tv's is echt een piece of cake onder Windows, het is me nog nooit gelukt onder Ubuntu. En als iets niet werkt moet je meteen in de terminal duiken en een X11-configuratiebestand gaan aan passen zonder dat je een idee hebt wat je nou eigenlijk doet.

Ubuntu werkt prima als je alleen maar wilt internetten en e-mailen. Ubuntu werkt rampzalig als je net iets meer wilt dan dat
'meer'... hangt er vanaf op welk vlak. Op audiovisueel gebied soms misschien niet top, o.a. door niet meewerkende videokaartfabrikanten. Op andere vaak beter (server, pakketmanagement, stabiliteit, veiligheid).

quote:
(video's bekijken zonder tearing? Is me ook nog nooit gelukt). Ubuntu zal vast fijn werken als je graag de hele dag in de console / terminal zit, maar ik word er gewoon niet blij van.

hele dag met terminal werken is echt niet nodig, hoor.

quote:
Misschien ligt het aan mijn nVidia-videokaart, maar AMD is zo mogelijk nog rampzaliger volgens mij. Ik weet het niet hoor.
Gelukkig hoef je het niet verplicht te gebruiken ;)
heitieh
  woensdag 21 september 2011 @ 22:05:20 #243
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_102240221
Ik zie gewoon de voordelen van Ubuntu niet in als het niet perfect werkt. Ik zie opzich wel de voordelen van een gratis open source OS (gratis is altijd fijn), maar het is gewoon niet on par met de concurrentie.
  woensdag 21 september 2011 @ 22:06:57 #244
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102240327
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 21:45 schreef Merkie het volgende:

[..]

Windows werkt out of the box perfect.
Pertinent NIET waar. Afwijkende hardware is vragen om problemen
quote:
OS X werkt out of the box perfect.
Klopt maar je moet hun hardware kopen en bent meer dan de helft duurder uit
quote:
Ubuntu niet. Videokaart geeft altijd problemen. Hot pluggen van externe schermen / tv's is echt een piece of cake onder Windows, het is me nog nooit gelukt onder Ubuntu. En als iets niet werkt moet je meteen in de terminal duiken en een X11-configuratiebestand gaan aan passen zonder dat je een idee hebt wat je nou eigenlijk doet.

Ubuntu werkt prima als je alleen maar wilt internetten en e-mailen. Ubuntu werkt rampzalig als je net iets meer wilt dan dat (video's bekijken zonder tearing? Is me ook nog nooit gelukt). Ubuntu zal vast fijn werken als je graag de hele dag in de console / terminal zit, maar ik word er gewoon niet blij van.

Geen problemen mee *O*

Ik heb een AMD HD6650m. Geen enkel probleem met video tearing.
En ik doe meer dan intenetten en mailen: mijn werk is coderen, in mysql ERP systemen maken en onderhouden, webdevelopment en meer.

Gewoon fatsoenlijke hardware kopen en Ubuntu werkt OOK out of the box. Met een volledige office suite (die je bij MS moet kopen) en een alle andere software G R A T I S.

Wat doe je als Windows crasht? Wie lost dat probleem op? Nee, we rebooten gewoon en hopen maar dat het dan wel werkt. Bugs kennen we niet in Windows. Nee, want wat ze niet erkennen als bug is lekker geen bug *O*

Dan Linux... indien er in een programma een fout zit gaat de maker met de billen bloot *O*

Kijk wat MS gaat flikken met W8: geen enkele stuk software werkt mee. Je zult dus alles weer opnieuw moeten kopen of je zult de wet moeten overtreden en proletarisch moeten gaan winkelen.
  woensdag 21 september 2011 @ 22:12:51 #245
344173 VladimirPoetin
is geen Poetin-fan
pi_102240739
Nee hoor bij W8 werkt alle oude software nog. Zo erg is MS zelfs niet.
  woensdag 21 september 2011 @ 22:13:29 #246
24329 KNAK
ff w88,......
pi_102240781
VLC is de meest simpele player die alles kan afspelen zover ik weet. 10 jaar terug kloten met DIVX player e.d. is er nu niet meer bij.
Out of sync opgelost door -300ms sync rate te gebruiken :P

De meeste meuk dat je op een comp kan vinden is veel te windows gebaseerd en daarom blijven de meeste mensen windows gebruiken; werk, prive, het is tot op het bot ingeworteld. Ik als redelijk standaard gebruiker moet zeggen dat het na een week nog steeds wat vreemd voelt maar de gewenning komt langzaam op Enige waar ik nog voor terug schakel naar Win zijn mijn online games en ext HD aangezien deze niet herkent wordt:P

Ergens is het toch wel vreemd, je betaalt je scheel aan een windows licencie en Ubuntu is gewoon gratis :') Zo diep zit windows bij mensen erin. Als ik ooit een kantoor open met veel personeel heb ik de eerste 2 maanden salarisuitbetalingen voor niets door windows niet aan te schaffen :')
Mai pben rai~!
  woensdag 21 september 2011 @ 22:15:00 #247
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102240877
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:05 schreef Merkie het volgende:
Ik zie gewoon de voordelen van Ubuntu niet in als het niet perfect werkt. Ik zie opzich wel de voordelen van een gratis open source OS (gratis is altijd fijn), maar het is gewoon niet on par met de concurrentie.
Oh Ubuntu/Linux kan zeker beter. Maar als het gaat om MySQL, Apache, Bugzilla, Mediawiki, code snippets, GIMP, Inkscape, Libreoffice. Allemaal open source pareltjes.

En als Mozilla niet had bestaan waren we nu nog bezig met IE6. IE7 kwam er omdat Mozilla veel en veel beter was.
  woensdag 21 september 2011 @ 22:15:46 #248
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102240930
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:12 schreef VladimirPoetin het volgende:
Oh dus alles dat in Flash is gemaakt werkt zonder extra software?
  woensdag 21 september 2011 @ 22:16:39 #249
158136 Joooo-pi
Do you want a balloon...
pi_102240978
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:05 schreef Merkie het volgende:
Het werkt voor heel veel mensen wel perfect. En eigenlijk is windows geen concurrentie van ubuntu. (andersom wel :D )
heitieh
  woensdag 21 september 2011 @ 22:18:04 #250
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_102241079
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 22:12 schreef VladimirPoetin het volgende:
quote:
Windows 8 vereist voor BIOS-opvolger UEFI certificaten voor software die meedoet in het bootproces. Dit snijdt Linux de pas af, maar ook hardwaredrivers van bijvoorbeeld videokaarten.

Microsoft pusht voor Windows 8 UEFI (unified extensible firmware interface), de opvolger van het aloude BIOS. Daarbij biedt UEFI beveiliging aan voor het bootproces door software alleen toe te staan als die is ondertekend met een digitaal certificaat. Zo'n certificaat, of sleutel, wordt dan uitgegeven door Microsoft zelf of door een pc-fabrikant voor de eigen systemen.

Ook componenten
Deze certificaatverplichting geldt voor het besturingssysteem zelf, wat Linux mogelijk de pas afsnijdt. Daarnaast geldt dit voor programmatuur die bij het opstarten meelift.Gewone applicaties vallen hier dus niet onder, maar drivers voor hardwarecomponenten weer wel. Het uitwisselen van onderdelen kan dus niet zonder meer; de fabrikant van de hardware moet zijn sleutel opgenomen zien te krijgen in de UEFI-firmware.
Zeg maar dag tegen je video capturing kaart van 1000 euro.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')