quote:Op maandag 5 september 2011 13:32 schreef Maver24 het volgende:
Katia is nu wel een echt dikke orkaan trouwens, wat is de volgende die we in de gaten moeten houden
GFS laat dus in elk geval een direct hit met de VS zien... maar hey, das nog ver wegquote:GFS model develops Low later this week on tail end of front that will push into Gulf of Mexico midweek then it rams it into FLA.
Hey Fruts vraagje. Ik volg de laatste weken dit topic nu een tijdje, maar hoevaak geeft het Hurricane center een update per dag?quote:Op maandag 5 september 2011 13:49 schreef Frutsel het volgende:
[..]
GFS laat dus in elk geval een direct hit met de VS zien... maar hey, das nog ver weg
Ik heb geen idee, ik denk twee tot vier keer per dag. Ik weet wel dat deze er vanochtend rond 1000 uur nog niet op stond, althans toen had ik gekeken en toen ik om 1300 uur zei dat Invest95L de volgende zou worden meende ik ook nietquote:Op maandag 5 september 2011 13:53 schreef Drassss het volgende:
[..]
Hey Fruts vraagje. Ik volg de laatste weken dit topic nu een tijdje, maar hoevaak geeft het Hurricane center een update per dag?
Oke dank. Ja ik precies hetzelfde vanochtend vandaarquote:Op maandag 5 september 2011 14:00 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik heb geen idee, ik denk twee tot vier keer per dag. Ik weet wel dat deze er vanochtend rond 1000 uur nog niet op stond, althans toen had ik gekeken en toen ik om 1300 uur zei dat Invest95L de volgende zou worden meende ik ook niet
Vandaag nog 11 tornadoreports door TS Lee.quote:Op maandag 5 september 2011 14:05 schreef Drassss het volgende:
[..]
Oke dank. Ja ik precies hetzelfde vanochtend vandaarIk probeer maar eens wat andere dingen te volgen, want het tornado seizoen is voorbij
Plaatje uit de OP... dezequote:Op maandag 5 september 2011 14:02 schreef Maver24 het volgende:
heb sinds Irene ook die site Stormpulse.com ondekt en ik moet zeggen dat het een zeer interessante site is, ff in het archive zitten kijken naar bijvoorbeeld Katrina maar das echt hel en verdoemenis
mag hopen voor amerika dat er niet nog zo'n orkaan eraan komt, voor ons wel leuk maar voor hun minderquote:Op maandag 5 september 2011 14:12 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Plaatje uit de OP... deze
[ afbeelding ]
is ook Katrina
Laat ik het zo zeggen, het is niet of hij er komt maar wanneer..quote:Op maandag 5 september 2011 14:15 schreef Maver24 het volgende:
[..]
mag hopen voor amerika dat er niet nog zo'n orkaan eraan komt, voor ons wel leuk maar voor hun minder
serieus, zitten we al in die fase dat er dus de kans is dat er ééntje komt ,quote:Op maandag 5 september 2011 14:16 schreef Drassss het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen, het is niet of hij er komt maar wanneer..
Elk jaar loopt de VS risico getroffen te worden door een zware orkaan. Laatste jaren ook diverse keren gebeurd, vorig jaar echter niets. Ondanks dat ze voor vorig jaar ook een bovengemiddeld actief seizoen was voorspeld. Dit jaar idemdito en het seizoen (juni-november) is nu op zijn hoogtepunt.quote:Op maandag 5 september 2011 14:18 schreef Maver24 het volgende:
[..]
serieus, zitten we al in die fase dat er dus de kans is dat er ééntje komt ,
quote:De komende week brengt veel regen en stormachtig weer onder invloed van de restanten van de ex-orkaan “Irene”. Vanaf dinsdag is het raak. De depressie met de resten van “Irene” is afkomstig van IJsland en komt dinsdag bij Schotland te liggen en gaat de dagen erna op in een gordel van depressies. Hierdoor kan er van dinsdag tot en met vrijdag wel een 60 tot 70 mm regen vallen. Plaatselijk meer. Het wordt ook flink ruig weer met op dinsdag een stormachtige zuidwester.
Eerst tropische depressie, dan tropische storm, dan pas orkaan van 1e categorie (windkracht 12+)quote:Op maandag 5 september 2011 23:00 schreef Maver24 het volgende:
[..]
Zooow das dus best groot. Een kans op een orkaan dus?
Ligt eraan wat je als 'probleem' ziet... Kansen op een orkaan ? Verwacht zelf hooguit een flinke tropische storm, maar ja.. u never knowquote:Op dinsdag 6 september 2011 13:43 schreef aloa het volgende:
Die in de Golf lijkt een probleem te worden voor Mexico.
GFS laat een orkaan zien in de Golf, die landfall maakt in Mexico.quote:Op dinsdag 6 september 2011 14:37 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ligt eraan wat je als 'probleem' ziet... Kansen op een orkaan ? Verwacht zelf hooguit een flinke tropische storm, maar ja.. u never know![]()
95L ben ik zeer benieuwd naar....zeer groot complex... ziet er nog altijd mooi uit... kan maar zo de orkaan van het seizoen worden.
Zow, beweegt het complex dan zo traag om zich zo ver te ontwikkelen? Dan kan er ook een flinke dump water vallen in al die tijdquote:Op dinsdag 6 september 2011 15:15 schreef aloa het volgende:
[..]
GFS laat een orkaan zien in de Golf, die landfall maakt in Mexico.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |