quote:
Maar ehh low runnen lukt me wel he?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:07 schreef Longcat. het volgende:
[..]
Laatste post over me specs, van intel website:
Max TDP
73 W
Tuurlijk, maar denk dat het de moeite waard is om up te graden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:12 schreef Longcat. het volgende:
[..]
[..]
Maar ehh low runnen lukt me wel he?
Is die er niet dan? opvallend!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:14 schreef Skull-splitter het volgende:
Mag ik de suggestie doen het topic breder te trekken (gamer PC hardware topic) en dan de toevoeging BF3 editie te gebruiken zodat we gewoon deze reeks voor standaard PC vragen en advies kunnen gebruiken?
Kan maar ik denk dat de meeste vragen over gaan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:14 schreef Skull-splitter het volgende:
Mag ik de suggestie doen het topic breder te trekken (gamer PC hardware topic) en dan de toevoeging BF3 editie te gebruiken zodat we gewoon deze reeks voor standaard PC vragen en advies kunnen gebruiken?
Betaal jij is even voor mij?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:14 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar denk dat het de moeite waard is om up te graden.
Nu wel, maar dan mag er vanuit elk topic naar dit topic naar hier verwezen worden ivm de pluriformiteit van het platform.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:16 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
Kan maar ik denk dat de meeste vragen over gaan.
Ben daar niet zo bekend mee, dacht alleen dat dat geheugen opslag snelheid verbeterde + duurzamer + minder lawaai.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:16 schreef Longcat. het volgende:
[..]
Betaal jij is even voor mij?, Maar als ik het met een SSD probeer en dan?
zei iemand skyrimquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:19 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nu wel, maar dan mag er vanuit elk topic naar dit topic naar hier verwezen worden ivm de pluriformiteit van het platform.
Hence dat het prima de BF3 editie kan heten, maar zullen vast ook lui meer willen weten over Rage en Skyrim bijvoorbeeld.
ik ben zwaar aan het twijfelen over een 2600K, performance is goed maar blijkbaar een verouderde socket ofzo die blijkbaar wordt ingehaald door de 1366?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:17 schreef SeanFerdi het volgende:
ben zelf nog wat aan het twijfelen of ik voor een 570 of een 580 moet gaan, allebei zal een asus DCII worden ... ik hou ook de optie open een tweede te halen later volgend jaar.
nog erg aan het twijfelen of ik die ¤100,- extra (plus duurdere sli aankoop later) wil uitgeven voor misschien 10fps meer.
overige hardware die sowieso aangekocht wordt:
- i7 2600K
- Z68 V PRO
- Corsair XMS 8gb
- Logitech G930
tenzij er hele mooie dingen uitkomen in september.
die schijnt prijs/kwaliteit goed te zijn, maar max settings twijfel ikquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:22 schreef kwaliteit. het volgende:
Nu mijn vraag: Ik zit te denken om een AMD 1100T te kopen, maar is dat aan te raden? (wil max settings draaien)
quote:Where AMD becomes viable in performance is in the below $200 price range where you can get a Phenom II 1100T with six core performance for an affordable $199
Om 3 maanden later je kaart voor de helft te zien staan.. Zonde van mijn geld...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:17 schreef SeanFerdi het volgende:
ben zelf nog wat aan het twijfelen of ik voor een 570 of een 580 moet gaan, allebei zal een asus DCII worden ... ik hou ook de optie open een tweede te halen later volgend jaar.
nog erg aan het twijfelen of ik die ¤100,- extra (plus duurdere sli aankoop later) wil uitgeven voor misschien 10fps meer.
- i7 2600K
- Z68 V PRO
- Corsair XMS 8gb
- Logitech G930
komt nieuwe socket aan die de 1366 opvolgt de 20xx socket ... de 1155 (van de 2600k) is net een niveau lager dan 1366. (i.p.v. 'performance' is het 'enthusiast' niveau)quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:22 schreef Mday het volgende:
[..]
ik ben zwaar aan het twijfelen over een 2600K, performance is goed maar blijkbaar een verouderde socket ofzo die blijkbaar wordt ingehaald door de 1366?
SSD is geheugen, heeft niks met graphics te maken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:23 schreef Longcat. het volgende:
Maar als ik me computer nou is pimp met een SSD, Denk je dan dat ik normal of hoger kan runnen?
Kut je hebt gelijk ik faalquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:25 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
SSD is geheugen, heeft niks met graphics te maken.
ach, tegen de tijd dat de bulldozer en 20xx range komt hoef ik toch niet te upgraden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:24 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
komt nieuwe socket aan die de 1366 opvolgt de 20xx socket ... de 1155 (van de 2600k) is net een niveau lager dan 1366. (i.p.v. 'performance' is het 'enthusiast' niveau)
Als je een budget hebt om je computer te upgraden, hoeveel? Want dan wil ik morgen wel ff kijken voor je.quote:
Naar wat voor componenten kijk je nu naar dan?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:29 schreef Mday het volgende:
Ik ga voor een budget van 1200 euro. blijkbaar duurder dan verwacht, nu ik alles controleer.
Thanks but no need. Ik denk dat ik wel even wacht tot EA/BF Officeel de specs uitgeeft. Dan kijk ik wel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:28 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
Als je een budget hebt om je computer te upgraden, hoeveel? Want dan wil ik morgen wel ff kijken voor je.
Doe ik ook, maar ben nu alvast aan het rondkijken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:30 schreef Longcat. het volgende:
[..]
Thanks but no need. Ik denk dat ik wel even wacht tot EA/BF Officeel de specs uitgeeft. Dan kijk ik wel.
toch die i7 2600 (of de 2600k),quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:30 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
Naar wat voor componenten kijk je nu naar dan?
Hangt er vanaf wat voor componenten je hebt.quote:
Ik zie veel mensen met een gtx580, zal wel een goed dingetje zijn dan, zou ook mooi in die setup passenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:33 schreef Mday het volgende:
[..]
toch die i7 2600 (of de 2600k),
8GB RAM
mobo van 1 x PCI-E, socket 1155
geluidskaartje
goede Vidkaart, nog niet naar gekeken, DX11 met min 1GB ram
+ over een half jaar heel goedkoop.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:35 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
Ik zie veel mensen met een gtx580, zal wel een goed dingetje zijn dan, zou ook mooi in die setup passen
want?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:36 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
+ over een half jaar heel goedkoop.
nou, de 480 is ook nog steeds ¤ 320+.... dus ik weet niet of je daar zonder meer op kunt rekenen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:36 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
Is dat altijd zo ofzo, een dikke prijsdaling?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:36 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
ik ben absoluut geen fan van SLI, mede door het prijs x 2, performance x 1.5 - verhaalquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:36 schreef rumiii het volgende:
Klopt, wil iig gaan voor een 2600k met GTX 580 ( sli in toekomst waarschijnlijk )
Ik zie dat de scythe mugen 2 het goed doet, maar wel HUGE
oh? ubersampling on? op je i5...? mijn Quad, 4895 en 4gb trekken amper alles op mid-high...:')quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:37 schreef Sjapoela het volgende:
Ik zal mijn systeem even posten. Ik speel The Witcher 2 op ultra INCL. Ubersampling, dus dan kom je een aardig eind met BF3 denk ik zo.
i5-2400
Asus p8-z68-v
xfx pro 650w
sapphire hd6950
8 gig ram
+ rest
Totaal was ik incl toetsenbord en muis E800,- kwijt. Veel minder dan dat beweerd word
Heb veel negatieve reviews over dat moederbord gelezen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:17 schreef SeanFerdi het volgende:
- i7 2600K
- Z68 V PRO
- Corsair XMS 8gb
- Logitech G930
veeeel betere oplossing. bespaar het geld, upgrade desnoods naar een nieuwere kaart ipv voor hetzelfde geld een halve slag sneller te gaan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:52 schreef rumiii het volgende:
wat denken jullie van een single 590 en later eentje erbij?
ik weet wel dat hij *niet goedkoop* is
wacht, beetje onduidelijk, wil je nu zeggen dat je beter voor de 590 dan een 580 kan gaan of..quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:53 schreef Mday het volgende:
[..]
veeeel betere oplossing. bespaar het geld, upgrade desnoods naar een nieuwere kaart ipv voor hetzelfde geld een halve slag sneller te gaan.
't zal nog steeds overkill zijn but oh well
oh, even verkeerd gekeken. eerrm ik denk dat een 590 gewoon single al goed is. dus niet 'later eentje erbij'. dan gooi je in mijn ogen je eigen ruiten in (of je bankrekening). tenminste, vroeger had ik SLI, hartstikke tof, maar qua performance veel te duur.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 23:57 schreef rumiii het volgende:
[..]
wacht, beetje onduidelijk, wil je nu zeggen dat je beter voor de 590 dan een 580 kan gaan of..
ja idd ... ik ga toch niet overklokken, enige eisen zijn dan 8GB en DDR3, dan vind ik het wel best ... 1155 i7's hebben toch weinig profijt van veel sneller geheugen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:02 schreef Mday het volgende:
@seanferdi
bedoelde je deze trouwens? lekker goedkoop
http://www.salland.eu/pro(...)mx8gx3m2a1600c9.html
is dat een nieuwe vraag of...?quote:
dank, die bookmarken we even (heb ook niks met overklokken, been there done that)quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:04 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
ja idd ... ik ga toch niet overklokken, enige eisen zijn dan 8GB en DDR3, dan vind ik het wel best ... 1155 i7's hebben toch weinig profijt van veel sneller geheugen.
Als je toch niet gaat overclocken, waarom dan de i7-2600K?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:04 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
ja idd ... ik ga toch niet overklokken, enige eisen zijn dan 8GB en DDR3, dan vind ik het wel best ... 1155 i7's hebben toch weinig profijt van veel sneller geheugen.
iemand die dit kan bevestigen?quote:FYI, if you're building a server, the i7-2600 and 2600k will do you good. If you're building a gaming machine, there's virtually no difference between an i5 2500k and an i7 2600k. Intel hyperthreading does not help in games, and can actually hamper overclocking. Save your money, buy a 2500k, and get a bigger graphics card, a better monitor, or just save it and use it to buy an ivy bridge processor to upgrade in the future.
Ja eigenlijk wel, ik weet niet wat nou 'genoeg' is als je ook programmas als After Effects etc wil gebruikenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:04 schreef Mday het volgende:
[..]
is dat een nieuwe vraag of...?
[..]
dank, die bookmarken we even (heb ook niks met overklokken, been there done that)
40 inch hdtvquote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:14 schreef kwaliteit. het volgende:
Wat voor beeld/geluid apparatuur hebben jullie?
kut headset, on-board geluid.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:14 schreef kwaliteit. het volgende:
Wat voor beeld/geluid apparatuur hebben jullie?
quote:
O.a. Tweakers.net / hardware.infoquote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:14 schreef rumiii het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel, ik weet niet wat nou 'genoeg' is als je ook programmas als After Effects etc wil gebruiken![]()
En ik moet zowiezo tot september wachten tot ik al iets kan aanschaffen, komen er dan nieuwe videokaarten etc uit? Of nog beter, op welke sites houd ik dat het beste bij?
eehm after effects gebruikt voor zover bekend maximaal 4GB per keer. 8GB wil wel, 12GB zul al niet meer merken maar 16GB - als je dat merkt ben je T800quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:14 schreef rumiii het volgende:
[..]
Ja eigenlijk wel, ik weet niet wat nou 'genoeg' is als je ook programmas als After Effects etc wil gebruiken![]()
En ik moet zowiezo tot september wachten tot ik al iets kan aanschaffen, komen er dan nieuwe videokaarten etc uit? Of nog beter, op welke sites houd ik dat het beste bij?
Tweakersquote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:17 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
O.a. Tweakers.net / hardware.info
de 2600k heeft ook een betere graphics processor dan de non-K ... die kan je gebruiken om met de virtu lucidflux video encoding te versnellen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:12 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
Als je toch niet gaat overclocken, waarom dan de i7-2600K?
voor mij is het puur een gamecomputer, en als hyperthreading geen game-vooruitgang boekt dan denk ik dat een 2500k best een optie voor mij is.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:21 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
de 2600k heeft ook een betere graphics processor dan de non-K ... die kan je gebruiken om met de virtu lucidflux video encoding te versnellen.
daarnaast maar een paar tientjes meer, en hou je ook de optie open als het overclocken toch begint te kriebelen.
wat betreft de 2500: Ik zelf wil toch wel erg graag hyperthreading, want ik heb nog wel is dingen als 3ds max, Reason, Photoshop, InDesign en Visual Studio draaien (al dan niet tegelijk), dus de 2500 is voor mij geen optie.
ik ook. handig als mensen meer wetenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:23 schreef Sjapoela het volgende:
Ik dacht dat er verder geen verschil was dan overclocken ja/nee. Weer wat geleerd
mjah, BF3 maakt wel gebruik van multicore, en wil je bijvoorbeeld niet met een dualcore spelen. maar of die extra (hyper)threads zoveel uit kunnen maken?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:24 schreef Mday het volgende:
[..]
voor mij is het puur een gamecomputer, en als hyperthreading geen game-vooruitgang boekt dan denk ik dat een 2500k best een optie voor mij is.
[..]
ik ook. handig als mensen meer weten
geeen idee, maar wordt door mensen die ik ken nauw in de gaten gehouden omdat die zou knallen. ik zou bijna met mijn upgrade wachten om te zien of dat gebeurt.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:32 schreef rumiii het volgende:
Die Bulldozer CPU, kan die de strijd aan met, laten we zeggen, een 2600K of is dat niet eens een waardige 'concurrent' ?
heb alleen stock gekoeld, want door de grote van zo'n bulkkaarten is het aanbrengen van een aparte airkoeler vrijwel onmogelijk (doordat ze zo dicht op elkaar zitten meestal), en heel moeizaam met vloeistof. kijk vooral naar je kast en je airlfow in dat opzicht.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:37 schreef Captainp00face het volgende:
Mensen ervaring met het coolen van SLI?
ik ga denk ik ook voor een i5 vanwege het minimale verschil met de 2600k als het om gameperformance gaat. de 6870 kun je beter upgraden dan heb je daar in ieder geval geen last van.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:07 schreef steekhond het volgende:
Hoe denken jullie dat mijn systeem BF3 gaat draaien?
i5 2500k
8 GB ddr3
XFX HD 6870
op 1920x1080 e-ips scherm
Als ik Bad company 2 speel, gaat het prima. Meestal hoge framerate (80+), alleen in sommige situaties (in een tank meestal) dat hij zakt naar 50 ofzo. Met AA op 1x loopt hij echt prima en eerlijk waar zie ik amper verschil op deze resolutie met 8x.
De 6870 is een mid-range kaart, gaat hij BF3 trekken met alles op hoog, behalve AA? Is de FrostBite engine 2.0 niet beter geoptimaliseerd voor de PC? Met andere woorden, biedt dit een compensatie voor de zwaardere effecten / graphics?
doe ik ookquote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:09 schreef kwaliteit. het volgende:
Thanks, wou eerst 200 spendeeren aan mb, maar denk dat ik dat beter in video kaart kan zetten.
Nigger WHUT?!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:09 schreef kwaliteit. het volgende:
Thanks, wou eerst 200 spendeeren aan mb
Zo fout is het toch niet om te investeren in een goed moederbord?quote:
15 x usb 3.0 en 4 x PCI-e?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:49 schreef Skull-splitter het volgende:
Maar wat is HET grote verschil tussen een mobo van 109 euro en een van 200?
oh? *gaat kijkenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:13 schreef Auti het volgende:
Ik neig naar dit bordje
http://www.asus.nl/Mother(...)55/Maximus_IV_GENEZ/
SupremeFX X-Fi 2 onboard.
Prijs +- 150 euro.
Beter dan de V Pro, imho. Het is wel micro ATX, maar daar heb je als het goed is geen last van.quote:
Mooi bordje inderdaad.. Zover ik weet past het zonder problemen in een ATX behuizing toch? Die PCI poort die mis ik toch niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:18 schreef Auti het volgende:
[..]
Beter dan de V Pro, imho. Het is wel micro ATX, maar daar heb je als het goed is geen last van.
Met de kaarten die ik heb is dat nauwelijks nuttig... (want dual slot videokaarten tegenwoordig) Bovendien hang hier alles met hooguit 8 USB apparaten aan elkaar.quote:
Ik zie geen Dolby Live icoontje...quote:
Ik neem een HAF X en stop zoveel fans erin als mogelijk, dus ik hoop dat dat genoeg koelt..quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:39 schreef Mday het volgende:
[..]
heb alleen stock gekoeld, want door de grote van zo'n bulkkaarten is het aanbrengen van een aparte airkoeler vrijwel onmogelijk (doordat ze zo dicht op elkaar zitten meestal), en heel moeizaam met vloeistof. kijk vooral naar je kast en je airlfow in dat opzicht.
Je weet echt niet wat je mist...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 13:59 schreef jpjedi het volgende:
ik heb zo`n X-FI kaartje gehad maar gebruik al weer jaren de standaard on board audio. En ik merk geen drol verschil eigenlijk.. Ik heb geen hi-end speakers of headset om ook maar iets van kwaliteit weer te geven en het boeit me bij gamen ook niet zo.
als je het dan ook gelijk even uitlegt.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:03 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Je weet echt niet wat je mist...
Tja maar dan nog vraag ik me af hoe ik al dat moois weer kan geven met een creative speakertje en een 35 euro headsetje? Maar kan me iets herinneren dat X-FI ook meer geluiden weergeeft dan standaard geluid maar daar kan ik voor BF3 niets over vinden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:15 schreef Skull-splitter het volgende:
Iets met soundscape, details in muziek (ik luister er minstens zoveel muziek mee als dat ik ermee game, van oudsher al), ruimtelijk geluid (mijn onboard stond ook goed aangeschreven, maar kan echt niet meekomen, klonk ook doffer).
Geluid is voor mij MINSTENS zo belangrijk als graphics, en als de combinatie goed op elkaar afgestemd is ga je zo lekker op in de ervaring.
In een bioscoop ga je toch ook niet met een mono-geluidsspoor zitten?
(en mocht je echt zin hebben om eens uit te pakken kun je je PC aan TV en versterker hangen om vanaf de bank in volledig dolby te gaan knallen. Je weet wel, dat weekend dat de buren en je vrouw/vriendin weg is)
Edit:
En ja, dat kost wat, maar hey, das met alles.
ok, wat is dan volgens jou een goede betaalbare combinatie van kaart+headset. ?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:34 schreef Skull-splitter het volgende:
Nee, idd, een beetje koptelefoon gaat al snel de 100 euro over, maar dan heb je ook wat. gooi daar een geluidskaartje tegenaan en je zit al vlot op 200 euro. Overleeft wel minstens 3 complete computers, ipv met pech elk jaar een nieuwe. Ook wat waard.
in de huiskamer wel belangrijk maar achter je PC niet? Onbegrijpelijk haast![]()
Mooi spul overigens, hier komt dat betreft pas nieuw spul als we groter wonen en er meer geld overblijft. Monitor Audio Bronze kwam destijds erg strak over maar was me op 18 jarige leeftijd net te duur...
"Lineaire" koptelefoons vanaf 5Hz tot 35KHz
Welke Realtek heb je, de 892 is prima ding.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:51 schreef ElmoFan het volgende:
zou een goeie geluidskaart echt helpen als je een stereo systeem aan hebt gesloten op je pc, ik zit nu met een onboard realtek
quote:Hi there forum people, I'm one of the audio programmers at DICE responsible for the audio tech in Frostbite. repii sent me here to hopefully clarify some things. So here we go.
1. All platforms we presently target use software mixing in favor of the older hardware mixing engines. For PC, with Windows Vista switching to software mixing to get around hardware limitations and provide more powerful APIs (DirectSound was designed around the old ISA bus) with added support for things like custom DSP effects in the mixing pipeline, we could finally have a unified path for all SKUs. While the hardware acceleration provided by current gaming cards does provide the ability to do limited mixing and some environmental (reverb) effects without much CPU cost, the APIs are restricting (AFAIK, no custom DSP chains in HW) and it would demand much work from our side to work around that, if it's even possible.
2. Looking at some usage metrics at Steam Hardware Survey we can see that only about 3.7% of Steam users have access to any type of hardware acceleration features, although it seems to be increasing slightly. Granted, this is not necessarily the most reliable source, but it's the best one we have access to and it's usually a great indicator of what our target audience uses. Had we relied on hardware accelerating sound cards for our audio engine we would have provided a degraded experience for almost 97% of consumers. We want all our consumers to have an awesome aural experience when playing our games, so obviously we will do what fits that goal best given the resources we have available. We simply can't afford to support more than one path.
3. Regarding availability of hardware to test on, given that we would've gone down that path, I'll simply say that we used to have a discount from that big sound card manufacturer, but several years ago that disappeared. It's not like with Intel and the graphics cards companies who send repii all their new toys We simply cannot afford to go our and buy lots of cards, which is another upside to software mixing, we don't have to since all our features work on all cards equally. This saves both money and time and allows us to deliver greater quality to all of you.
4. I know PC gamers are constantly looking for that edge over the console crowd, so I'll say this about performance, since this is that type of thread. If you have a faster CPU, our audio engine will be able to do more "stuff" in the same amount of time, and as such provide an even more awesome experience for you guys. This is however not something we would be able to do had we used hardware acceleration, since those resources are the same for everyone (kind of like on consoles, ironically enough). So just know that as you buy better computers, our engine will scale fairly well along with it. Even more so in future revisions of the engine.
5. If you truly want the best audio experience, in any game on PC, focus on finding a sound card with a good DAC and make sure you can turn as much post-processing as possible off and that you have some nice speakers. Any "enhancements" made to the signal after we send it to the sound hardware may introduce unwanted artifacts. Our sound designers take great care to mix the game and even master it thoughtfully depending on the settings available in our in-game options menu, so to get the true intended experience, stay away from additional EQs or other effects. This of course goes for home theatre receivers and TVs when playing on consoles as well. They even author specific content for the LFE, so make sure you turn that woofer up! But who am I to say what you can and can't do with your audio!
I hope this information sheds some light on how we're thinking, and the audio department here at DICE would like to thank everyone in forums and video comments for their kind words about the audio in our games!
Thanks for listening.
quote:Alright people, you asked more questions about the audio engine and I have more answers! I should start by saying I'm not one of the crazy guys in that video. That's our head of audio David and the lead sound designer for BC1/BC2, Stefan.
Answers time.
1. I talked about having a "faster CPU", which might be a bit vague, so let's elaborate a little on that. The way the revision of the audio engine that's in BC1/BC2 works is that it'll use a single HW thread to do all audio logic and mixing, ie. it'll help more with a CPU with a higher frequency. This actually also goes for the consoles as well, so on PS3 all the mixing will be done on a single SPU whereas the audio logic still runs on the PPUs. So this touches on the "future revisions" bit as well. As a game becomes "feature complete", any major changes will be done on some other branch of the engine so as to not endanger the game's stability etc. So I can't say much about it, but the current revision of the audio engine will utilize multiple HW threads in parallel for both audio logic and mixing. This obviously goes for consoles as well, since we basically don't have any platform-specific code (in the audio engine, apart from the lowest level).
2. Let's tackle some quality settings! It's fairly simple really, we do all audio processing in 32-bit floating point at 48kHz which is then always quantized down to 16-bit (due to issues with certain sound cards in 32-bit) on PC. On consoles it's always 48kHz/32-bit floating point. We do not support sample rates above 48kHz due to similar issues with the aforementioned sound cards. Also, the revision of the audio engine that BC1/BC2 uses does not fully utilize 7.1 surround sound, but we'll get to that in the future. So, short answer: 5.1/48kHz/16-bit will get you the best experience.
3. Alright, so the 3.7% thing. I'll be honest and say I didn't research this enough and only counted Creative's cards. After looking into it a little more, there are indeed more cards that have some degree of HW acceleration support. At least on paper. That Realtek card for example only supports EAX 1-2 and if memory serves that's what was around when BF2 came out, and it's roughly equivalent to the HW reverb solution that was in the first Xbox (I3DL2 reverb). While I wouldn't put it as harshly as "Hardware accelerated sound is a dead and dying path to invest into", I won't argue the point. With Windows Vista Microsoft ditched the HAL path for DirectSound, which means anyone wanting to use HW accelerated sound card features in Vista or after will have to use OpenAL (Creative's "DirectSound"). As I mentioned previously, the structure of DirectSound is mostly legacy due to how old HW worked, and as such is very limiting. This is why Microsoft chose to adopt their XAudio engine (originally created for Xbox360) for Windows as well, and also to remedy a ton of other fidelity issues. If locking a buffer of audio samples and play it back using some volume and panning settings is all you need (I include 3D positioning in panning), then these "old skool" APIs are probably sufficient. Hell, you even get some free reverberation! But once you want to do a bit more with your audio you'll just end up using your own mixing engine and stream the result of that into a dynamic buffer for output to the sound card. So while I understand that it might feel disheartening to have bought a sound card that touts all these nifty features and not have us use them, they're simply not in line with what we want/need to be able to do. It's not all in vain though, most of those cards have pretty good DACs and nice (high) Signal-Noise ratios. The way forward right now seems to be Larrabee and other GPGPUs. Wow, that's a wall-o-text right there..
4. Let's end on a lighter note and talk about the "impaired hearing" state in BC2. For this effect we're using a IIR2 low-pass filter at 400Hz with an unfiltered sound playing on top of it.
Cheers guys!
jazeker dat je dat merkt. diepere tonen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:51 schreef ElmoFan het volgende:
zou een goeie geluidskaart echt helpen als je een stereo systeem aan hebt gesloten op je pc, ik zit nu met een onboard realtek
géén idee. ik kan me nog herinneren dat ik 2GB stokjes kocht voor een set van 4gb voor 300 euroquote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:07 schreef kwaliteit. het volgende:
Waarom is geheugen(RAM) zo spot goedkoop?
Dat ligt aan W7, en dx spreekt dan weer wel je geluidskaart aan. Dolby Live ondersteuning is ook belangrijker dan heel die eax dingen, die nu toch anders lopen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:22 schreef jpjedi het volgende:
Tja, blijkt dus dat BF3 niet tot nauwelijks gebruik maakt van een aparte geluidskaart:
[..]
[..]
Jarenlange overproductie bij afnemende vraag. Begin deze eeuw waren er nog dagprijzen, nu ram je voor 120 euro even 16 GB in je systeem.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:07 schreef kwaliteit. het volgende:
Waarom is geheugen(RAM) zo spot goedkoop?
Niks, want net als in BF2 en BC2 ben je dan tijdelijk doofquote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:42 schreef kwaliteit. het volgende:
Lijkt me echt gruwelijk: dikke headset, goeie geluidskaart.
Zit je te lopen in een squad, ontploft er een gebouw naast je.
Wat zal je dan niet horen.
Shit vergeten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:36 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Niks, want net als in BF2 en BC2 ben je dan tijdelijk doof
Maar hij legt toch uit dat er vanaf Vista door MS is overgestapt op AudioX en dat het audio DX systeem ten grave is gegaan? Dolby zie ik echt het nut niet van met een koptelefoon.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dat ligt aan W7, en dx spreekt dan weer wel je geluidskaart aan. Dolby Live ondersteuning is ook belangrijker dan heel die eax dingen, die nu toch anders lopen.
Je vroeg naar een betaalbare combi, ik zeg een Asus Xonar D1, DX/XD, ongeveer 50-70 euro maar je kunt die kaart zo gek maken als je zelf wil natuurlijk afhankelijk van hoe je hem aan wil sluiten, en persoonlijk hou ik wel van mijn Beyerdynamic DT770Pro's, ongeveer 150 euro. AKG schijnt ook best OK te zijn voor het geld en is vanaf 50 euro goedkoper te krijgen voor redelijke performance.
Als je dat beluisterd hebt wil ik graag weten of je nog terug wil naar andere oplossingen...
Wat vind je dan van logitech headset bijv. logitech 930?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:32 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dat ligt aan W7, en dx spreekt dan weer wel je geluidskaart aan. Dolby Live ondersteuning is ook belangrijker dan heel die eax dingen, die nu toch anders lopen.
Je vroeg naar een betaalbare combi, ik zeg een Asus Xonar D1, DX/XD, ongeveer 50-70 euro maar je kunt die kaart zo gek maken als je zelf wil natuurlijk afhankelijk van hoe je hem aan wil sluiten, en persoonlijk hou ik wel van mijn Beyerdynamic DT770Pro's, ongeveer 150 euro. AKG schijnt ook best OK te zijn voor het geld en is vanaf 50 euro goedkoper te krijgen voor redelijke performance.
Als je dat beluisterd hebt wil ik graag weten of je nog terug wil naar andere oplossingen...
Mooi moment om een nieuw systeem samen te stellen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:46 schreef 129383 het volgende:
kut , dit spel zal niet werken op me pentium dualcore 2Ghz met 2gigabyte ddr2 en Nvidea Geforce 6610XL
wat voor voeding heb je dan? Tegenwoordig heb je best wel wat nodig en een nieuwe voeding is qua kosten niet het einde van de wereld. Ik denk dat je dan je oude pc ietsjes makkelijker verkoopt.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:56 schreef Mday het volgende:
hihih ik moet mijn oude pc verkopen zonder voeding omdat ik het dingetje ga hergebruiken
Da's ook alleen maar nodig met twee videokaarten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:02 schreef Auti het volgende:
Een beetje knappe voeding gaat tegenwoordig ook al over de 100 euro heen.
(bronze of silver certificatie, 750 watt +)
Ja, daarom twijfel ik ook enorm. als ik namelijk een aparte voeding koop voor mijn oude systeem moet ik ook een nieuwe kast kopen, en dan vraag ik me af in hoeverre ik uberhaupt voordeel haal uit de grote upgrade door mijn oude als set te verkopen. Heb trouwens een Antec TruePower 850W, erg tevreden over.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:59 schreef jpjedi het volgende:
[..]
wat voor voeding heb je dan? Tegenwoordig heb je best wel wat nodig en een nieuwe voeding is qua kosten niet het einde van de wereld. Ik denk dat je dan je oude pc ietsjes makkelijker verkoopt.
Mjah.. ja, nee, ja... haha! twee kleine kaartjes? .. bij 2 x gtx580 is het weer net aan..quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:17 schreef Bart het volgende:
[..]
Da's ook alleen maar nodig met twee videokaarten.
Onzin, 2x GTX 580 zit je met 750W A-Merk nog steeds ruim hoor, echt niet krap. En verschil tussen cas7 en cas9 ga je ook echt niet merken in games.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:42 schreef Auti het volgende:
[..]
Mjah.. ja, nee, ja... haha! twee kleine kaartjes? .. bij 2 x gtx580 is het weer net aan..
Als je dan rekening houdt met het regeltje dat een voeding op zijn stabielst is @ halve kracht, en een beetje aan toekomstige upgrades/uitbreiding denkt.. dan ga ik graag op safe en is het tegenwoordig minstens 750 watt A kwaliteit voeding.. dan zit je goed. Ik hou zelf rekening met 2 x GTX580 en kies daarom voor een 1000 watt voeding, zou ik zeker weten dat het bij 1 kaart blijft dan zou ik gaan voor 750.
Ik vind een voeding erg belangrijk, heb er ook in het verleden gezeik mee gehad. Dan koop ik liever in 1 keer iets goeds met ruim voldoende power, kan je het misschien nog meenemen in een volgend systeem ook.
Mijn huidige systeem trekt maximaal 530 watt en daar zit een 780 watt voeding in, lekker safe en stabiel.
Leuk hoor, systeempje samenstellen.. ik zit zo vaak te twijfelen![]()
Ben er nog niet uit of het i7 of i5 wordt (toekomstige multithreaded software/games?), moet nog uitzoeken of het het waard is om voor Cas 7 geheugen te gaan = 2 x zo duur als Cas 9 maar wat is het verschil in prestatie?
En ik zit nu weer vreselijk te miepen of 2 x sata600 wel voldoende is
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:43 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Maar hij legt toch uit dat er vanaf Vista door MS is overgestapt op AudioX en dat het audio DX systeem ten grave is gegaan? Dolby zie ik echt het nut niet van met een koptelefoon.
Ik ga eens wat bijlezen over je headset suggestietnx
quote:But once you want to do a bit more with your audio you'll just end up using your own mixing engine and stream the result of that into a dynamic buffer for output to the sound card.
Ik hoor het verschil tussen mijn brakke On-Board zowel qua positioneren van geluid als qua diepte iig.quote:It's not all in vain though, most of those cards have pretty good DACs and nice (high) Signal-Noise ratios.
CPU ziet er tot dusverre degelijk uit, maar is mid-range in het hogere segment.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:52 schreef Athlon64x het volgende:
Ook ik heb momenteel
AMD Phenom x6 1090T
8 GIG ram
5770 512 mb versie.
Wat kan ik het best doen ?
5770 crossfire?
Of ik dacht 5770 doorverkopen en 2 x 6870 doen
En die cpu kan moeilijk bottleneck zijn denk ik?
Als je de GPU's ook gebruikt naast gaming alleen, bijv met CUDA is het wel prettig.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:08 schreef Mday het volgende:
[..]
CPU ziet er tot dusverre degelijk uit, maar is mid-range in het hogere segment.
vooralsnog: ik ben geen fan van Crossfire / sli vanwege de prijs/vooruitgangverhouding.
Ik zit echt met volle interesse te wachten op de open beta en wat voor benchmarks daar uit gaan komenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:18 schreef Skull-splitter het volgende:
Gewoon even wachten en kijken hoe dit draait. Of je moet geld teveel hebben.
Aha! Dank!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 18:46 schreef Auti het volgende:
"Achter" is die blauwe pijl in het midden. Op de Nvidia edition zit daar standaard een 120mm fan bij. Dit zie je in dit filmpje @ 2:25
Ik denk dat die 80mm op VGA kaart houder op dat bijgeleverde houdertje gemonteerd moet worden.
quote:
Nou op verschillende sites raden ze x 6870 aan vanwege goeie prijs/prestaties verhouding 300 Euro en je hebt 580 gtx killer (6)quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:08 schreef Mday het volgende:
[..]
CPU ziet er tot dusverre degelijk uit, maar is mid-range in het hogere segment.
vooralsnog: ik ben geen fan van Crossfire / sli vanwege de prijs/vooruitgangverhouding.
Aaaaah! Helemaal duidelijk!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:53 schreef Auti het volgende:
Found it!
[ link | afbeelding ]
Lijkt mij duidelijk.
In de zin van prestaties in betrekking tot prijs?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:11 schreef Mday het volgende:
ik ga voor een GTX570 hoor, veel goedkoper en minder slecht qua prestaties
Welke koeler neem je in de HAF X?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:17 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
In de zin van prestaties in betrekking tot prijs?
Want er zit wel degelijk een verschil tussen 570 en 580 kwa prestaties.
je betaalt 100 euro minder voor hooguit 8fps minder.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:17 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
In de zin van prestaties in betrekking tot prijs?
Want er zit wel degelijk een verschil tussen 570 en 580 kwa prestaties.
Als er rond september niks interessants uitkomt welquote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:15 schreef Captainp00face het volgende:
Geen idee..![]()
Ik zat te denken aan een Scythe Mugen maar die is zo monsterlijk groot..
Of de Noctua NH-D14, maar ik ben bang dat ik dan weer opnieuw over de airflow moet gaan denken..![]()
Ging jij ook niet voor 580 sli?
het is heel belangrijk dat je voor SLI altijd goed op de airflow let. Ik heb alle back-plating van de kast eruit gehaald om eventuele hotspots (dat warme lucht in je kast blijft roteren) eruit te halenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:16 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Aaaaah! Helemaal duidelijk!
Ik stop gewoon alle mogelijke fans erin- met de 2 bovenste als hitte uitblazende functionering!
Ik heb nog een noob vraag over SLI.
Soms zie ik kaarten die heel dicht op elkaar zitten en andere zitten weer verder van elkaar..
Zoals hier:
[ afbeelding ]
En hier;
[ afbeelding ]
Nu lijkt mij de setup zoals het eerste plaatje het meest bevorderend voor de airflow.. Of zit ik daar fout?
nice. heb je snel gedaan btw. ga voor dezelfde cpu maar twijfel nog steeds over mijn GENE-Z als eventueel mobo. ik hoef ook geen SLI dus...quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:15 schreef jpjedi het volgende:
Overigens is mijn pc`tje weer op orde. Alle sjaggeraar dealtjes zijn weer gesloten en de v&a secties zijn weer afgestruind. Zoals gebruikelijk het mobo nieuw en het geheugen van 40 euro ga ik ook niet verder voor zoeken.
MSI N560GTX-Ti Hawk x2 SLI
i5 2500k CPU
Asus P8Z68 mobo
8GB 1600-999 RipjawsX
Zalman CNPS10X Performa cpu koeler
kosten: 635 euro
Oude spullen verkocht: 315 euro
Is mijn pc gelijk weer up to date.
wil je overklokken met een 2500K moest je toch voor een p67 mobo gaan?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:19 schreef Mday het volgende:
[..]
nice. heb je snel gedaan btw. ga voor dezelfde cpu maar twijfel nog steeds over mijn GENE-Z als eventueel mobo. ik hoef ook geen SLI dus...
Nee, K serie is volledig unlocked.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:21 schreef rumiii het volgende:
[..]
wil je overklokken met een 2500K moest je toch voor een p67 mobo gaan?
herinner me iets vaags
Jep, maar hoe vind je de airflow op die afbeelding? Even afgezonderd van het feit dat je SLI niks vind. I know I know..quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:18 schreef Mday het volgende:
[..]
het is heel belangrijk dat je voor SLI altijd goed op de airflow let. Ik heb alle back-plating van de kast eruit gehaald om eventuele hotspots (dat warme lucht in je kast blijft roteren) eruit te halen
De Asus p8z68-v bedoel je? Ik heb hem ook, cossfire/sli 2x pci 16x E128,- bij sicomputersquote:Op donderdag 18 augustus 2011 01:53 schreef Captainp00face het volgende:
Ik ga voor een Asus z68 nogwatnogwat V.
Onboard overklok optie!
zonder firewire toch?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 03:22 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
De Asus p8z68-v bedoel je? Ik heb hem ook, cossfire/sli 2x pci 16x E128,- bij sicomputers
Tja voor het gebruik weet ik dat 4gb> geheugen voor x86 weinig soelaas biedt maar voor 40 euro 8gb ga ik niet minder in een x64 pc steken. Maar het is toch lastig om er 6gb naast te leggen eigenlijk.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 08:54 schreef Bart het volgende:
In beide gevallen zal je er praktisch niets van merken. Maar theoretisch is de 8GB-setup sneller aangezien games nog steeds allemaal 32-bits zijn, en dus niet meer dan 4GB geheugen kunnen gebruiken. Reken nog op wat geheugen voor Windows en achtergrondprogramma's, maar meer dan 8GB zal nooit niet gebruikt gaan worden.
Hoezo is dat lastig? Als je vier sloten hebt is het geen probleem. Het gaat alleen nooit gebruikt worden door games, tenzij je drie games tegelijk hebt draaienquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:04 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Tja voor het gebruik weet ik dat 4gb> geheugen voor x86 weinig soelaas biedt maar voor 40 euro 8gb ga ik niet minder in een x64 pc steken. Maar het is toch lastig om er 6gb naast te leggen eigenlijk.
Momenteel geen idee, maar iig een gewone ATX. Dadelijk eens zoeken (na het posten van nieuwsquote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:41 schreef Auti het volgende:
[..]
Nee, K serie is volledig unlocked.
De normale Sandy Bridge CPU's hebben een locked multiplier, op een p67 chipset kan je echter tot 4 stappen overclocken en is hij dus limited unlocked. Met een K kom je nog verder.
http://nl.hardware.info/r(...)e-nieuws-overklokken
De K series hebben ook een betere iGPU (HD3000, overige Sandy Bridge CPU's hebben HD2000).
@Mday, waar zit je dan aan te denken als alternatief mobo?
Ziet er goed uit. Let wel op dat deze airflow optimaal is, en dat je probeert de draden van de voeding zo te leggen dat ze nergens in, voor of in de weg van een degelijk luchtstroom hangen. then you should be all right.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:47 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Jep, maar hoe vind je de airflow op die afbeelding? Even afgezonderd van het feit dat je SLI niks vind. I know I know..
Die twin frzr voor 570 ziet er wel nice uit. nog steeds duur, but hey...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:48 schreef Captainp00face het volgende:
Evga of Twin Frozr..
Zit nog flink te twijfelen :p
daarom, dankquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:30 schreef Sjowhan het volgende:
TT Change, ook nav zelf de TS.
Ik denk dat dit de beste lading dekt; het gaat namelijk welliswaar over BF3, maar er kan hier ook een andere game voor ingevuld worden.
ik kocht ooit 2GB in een kit van 2x1 voor 300quote:
36,20 inclusief verzenden zelfsquote:
bedankt, dit miste FOK! eigenlijkquote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:30 schreef Sjowhan het volgende:
TT Change, ook nav aanvraag van de TS.
Ik denk dat dit de beste lading dekt; het gaat namelijk welliswaar over BF3, maar er kan hier ook een andere game voor ingevuld worden.
dit gaat nergens meer over... mss nu al die shizzle bestellen hahahaquote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:15 schreef Bart het volgende:
[..]
36,20 inclusief verzenden zelfs. Had niet in de gaten dat het zo goedkoop was geworden, gaat echt nergens over
. Ook maar ff setje bestellen dan...
Ga je met dat systeem ultra high spelen?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 21:15 schreef jpjedi het volgende:
Overigens is mijn pc`tje weer op orde. Alle sjaggeraar dealtjes zijn weer gesloten en de v&a secties zijn weer afgestruind. Zoals gebruikelijk het mobo nieuw en het geheugen van 40 euro ga ik ook niet verder voor zoeken.
MSI N560GTX-Ti Hawk x2 SLI
i5 2500k CPU
Asus P8Z68 mobo
8GB 1600-999 RipjawsX
Zalman CNPS10X Performa cpu koeler
kosten: 635 euro
Oude spullen verkocht: 315 euro
Is mijn pc gelijk weer up to date.
ik hoop dat ik daar op max settings mee kan draaien jaquote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:28 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
Ga je met dat systeem ultra high spelen?
Dito. Zul je zien dat straks de prijzen weer gaan stijgen door BF3quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:25 schreef Mday het volgende:
[..]
dit gaat nergens meer over... mss nu al die shizzle bestellen hahaha
Je bent er heilig van overtuigd dat er over 2 maand allemaal nieuwe hardware is he? Ik moet toegeven dat je beter kan wachten idd. Maar ik vind het een beetje irritant worden dat je dat overal moet zeggen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:54 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Dito. Zul je zien dat straks de prijzen weer gaan stijgen door BF3
Verder maar even op de centen zitten...
ditto.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:41 schreef Skull-splitter het volgende:
-GEEN Acer. Sorry, maar daar zou ik echt nooit aan beginnen, al kreeg ik geld toe.
Je hebt ook monitoren met Coax ingangquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:35 schreef kwaliteit. het volgende:
Ik twijfel of ik voor een monitor ga of een televisie,
Het gaat over:
http://www.monitorstore.n(...)bmii-27-monitor.html
of de http://www.kieskeurig.nl/(...)zen/bezorgen/897057/
Wat zou beter beeld geven?
edit: Over deze dacht ik ook na:
http://tweakers.net/pricewatch/253713/dell-ultrasharp-u2711.html
Oh, ik heb geen onderbouwing gedaan: beeldscherm van mijn pa deed het aardig maar begon al snel kuren te vertonen zoals de helft van de kleuren kwijt, rommel met dingen als knoppen.quote:
zelfde verhaal, gewoon poppenspulquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:47 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Oh, ik heb geen onderbouwing gedaan: beeldscherm van mijn pa deed het aardig maar begon al snel kuren te vertonen zoals de helft van de kleuren kwijt, rommel met dingen als knoppen.
Tevens een laptop van mijn vriendin die al 2x terug is geweest voor het toetsenbord, en die springt er nog steeds gewoon uit bij regulier gebruik.
jep, goede dingetjes, syncmasters. niet je van het maar it gets the job done nicely.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:49 schreef kwaliteit. het volgende:
Dus ik moet voor die Dell gaan.
Iemand trouwens ervaringen met Samsung Syncmasters?
Waarschijnlijk wel. Maar ga vooral rondshoppen en kijken wat de verschillen zijn. Ik vind Samsung vreselijk dood beeld hebben, maar wel geweldig qua bewegende beelden.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:49 schreef kwaliteit. het volgende:
Dus ik zou het beste voor die Dell gaan.
Nee, weet ik, maar kwam over als sarcasme, als in: je gaat geen PC aansluiten op een TV. (en IMO doe je dat idd alleen als je iets verder weg zit dan 50-70CM.)quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:51 schreef ElmoFan het volgende:
[..]
ja, monitoren hebben andere filters ingebouwd dan tv's, monitoren zijn dan ook voor dichtbij.
Zit ik ook, ong. 1.5 - 2 meter. Daarom ga ik ook voor minimaal 27 inch.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:53 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, weet ik, maar kwam over als sarcasme, als in: je gaat geen PC aansluiten op een TV. (en IMO doe je dat idd alleen als je iets verder weg zit dan 50-70CM.)
Flink bureauquote:Op donderdag 18 augustus 2011 14:54 schreef kwaliteit. het volgende:
[..]
Zit ik ook, ong. 1.5 - 2 meter. Daarom ga ik ook voor minimaal 27 inch.
Of ik ga met mijn stoel iets naar achter.quote:
Fuck, ik heb daar helemaal niet over nagedacht.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:03 schreef Skull-splitter het volgende:
Met zo'n tell sell tafeltje voor je muis en tobo!
Wauw, gewoon WAUWquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:10 schreef kwaliteit. het volgende:
Ik kan natuurlijk ook zo'n ding op mijn bureau zetten.
Nee, het kan alleen maar dalen totdat het gratis is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:50 schreef rumiii het volgende:
Kan de prijs RAM geheugen zomaar stijgen?
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:50 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, het kan alleen maar dalen totdat het gratis is.
Ja, een jaar geleden stegen de prijzen omdat ze eerst te veel produceerden, waardoor de fabrikanten te weinig winst of zelfs verlies maakten, toen zijn ze minder gaan produceren en toen schoot de prijs weer omhoogquote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:50 schreef rumiii het volgende:
Kan de prijs RAM geheugen zomaar stijgen?
1 onderdeel maakt nog geen goud...quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:04 schreef jpjedi het volgende:
Ik ben erg blij met mijn 24" syncmaster. Voor mij geen ander merk dan samsung voor tv en monitor
Overigens heeft een Dell gewoon een Samsung scherm net als 60% van de rest van de wereld.
Daarom koop ik ook een hele syncmaster, nieuw in doosquote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:11 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
1 onderdeel maakt nog geen goud...
Meer dat je opmerking doet vermoeden dat alle LCD panelen dan toch hetzelfde zijn, wat niet zo is.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:27 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Daarom koop ik ook een hele syncmaster, nieuw in doos
wauwie!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 15:42 schreef Sjapoela het volgende:
[..]
Wauw, gewoon WAUW![]()
Ik heb mijn pc ook op de tv aangesloten, het bevalt goed. Ik heb alleen nog geen relaxte zitpositie gevondenBank is te ver weg, op de tv meubel gaan mn armen naar de kloten, ik denk dat het zo´n zitzak van ikea of wat ook wordt
Logisch.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 16:33 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Meer dat je opmerking doet vermoeden dat alle LCD panelen dan toch hetzelfde zijn, wat niet zo is.
Dat het nog even gaat duren voordat de nieuwe kaarten uit komen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:29 schreef Skull-splitter het volgende:
Anyway, zijn er nog leuke geruchten omtrent nieuwe grafische kaarten of leuke drivers?
Eind dit jaar las ik reeds.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 17:51 schreef Auti het volgende:
[..]
Dat het nog even gaat duren voordat de nieuwe kaarten uit komen.
Misschien AMD, misschien.. en dan is nog niet zeker welke kaarten er uit komen en of ze dus wachten met topsegment.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:35 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Eind dit jaar las ik reeds.
Ik zit mij nu te verdiepen in PCI-e 3.0. Wil wel graag een nieuw mobo die dat ondersteund.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:43 schreef Skull-splitter het volgende:
We zien wel, wellicht dat ik er nog een tussenstap voor neem.
Genoeg, er zit nog 1 PCI slot tussen de 2 kaarten incl. koelerquote:Op donderdag 18 augustus 2011 18:53 schreef Captainp00face het volgende:
[ afbeelding ]x2
+
[ afbeelding ]
Hoeveel centimeter zou er tussen de kaarten komen te zitten? Iemand die daar een 'wiskundige' blik op kan werpen?
Twin Frozrquote:Op donderdag 18 augustus 2011 19:35 schreef Captainp00face het volgende:
Mooi.
Nu nog kiezen tussen Twin Frozr of EVGA.
je videokaart is misschien een beetje mehh, maar dat zal je altijd hebben bij laptops.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 20:32 schreef Longcat. het volgende:
Dus ik krijg voor me verjaardag een laptop. Het is al verklapt welke het word deze http://configure.euro.del(...)1&model_id=xps-l502x. Denken jullie dat ik BF3 hiermee fatsoenlijk kan runnen? (High/normal)
De memory ga ik oppimpen met 4G btw
mooi toch al dat plasticquote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:00 schreef Skull-splitter het volgende:
Wat zijn er trouwens verschrikkelijk veel lelijke PC kasten te koop... Ik heb nu een ontzettende basic kast, en dat bevalt me wel, maar het is een verschrikking daarin te werken qua ruimte.
Hoe geef jij die resolutie weer? Game je over 3 schermen ofzo?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:43 schreef Devv het volgende:
Ik kan een HD 5970 aanraden. Ze zijn niet meer zo belachelijk duur, maar nog steeds één van de snelste videokaarten op de markt. Ik draai in ieder geval nog steeds vrolijk op een resolutie van 5760 x 1080.
Ja.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:46 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Hoe geef jij die resolutie weer? Game je over 3 schermen ofzo?
vetquote:
Ja, maar ik zou lekker gek doen en voor 25 euro 4GB erbij prikken.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:27 schreef Karasta het volgende:
Heb net een nieuwe pc gekocht van ebay ( is nog onderweg) die samengesteld is door Ibuypower... Heeft i5 4gb ram en Nvidia gtx 460 heeft maar $700 gekocht en had geen pc meer dus snel even iets gekocht .. Wil binnen half jaar nieuwe pc kopen maar denken jullie dat dit BF3 en skyrim goed zal kunnen spelen?
. Doe ik , verder zal de gtx 460 mid settings aankunnen denk je ? Voel me zwaar klein hier tussen al het gtx 580 gepraatquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:30 schreef Mday het volgende:
[..]
vet
[..]
Ja, maar ik zou lekker gek doen en voor 25 euro 4GB erbij prikken.
mid settings sowieso. tegen high aan bij skyrim, zo niet gewoon high.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:40 schreef Karasta het volgende:
[..]
. Doe ik , verder zal de gtx 460 mid settings aankunnen denk je ? Voel me zwaar klein hier tussen al het gtx 580 gepraat
Ik had eerst ook mijn twijfels. Maar als je eenmaal aan het spelen bent, merk je er niets meer van. De resolutie is gewoon zo groot dat die onderbrekingen niet als hinderlijk ervaren worden. Ik moet daar overigens wel bij vermelden dat ik ideale schermen heb voor deze opstelling (zwarte schermen van Acer die bijna naadloos aansluiten).quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:29 schreef jpjedi het volgende:
[..]
Is dat niet storend met die onderbrekingen tussen de schermen?
Ik heb ook GTX460 OC, ik kan bc2 op high draaien op 1080pquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:40 schreef Karasta het volgende:
[..]
. Doe ik , verder zal de gtx 460 mid settings aankunnen denk je ? Voel me zwaar klein hier tussen al het gtx 580 gepraat
"Voor verbeterde luchtcirculatie heeft Asus de Mars II drie-slots hoog gemaakt, waardoor de kaart in kleinere kasten mogelijk niet past. In totaal zijn er drie achtpins-voedingskabels nodig om de kaart van voldoende stroom te voorzien"quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:54 schreef Bart het volgende:
Asus kondigt Mars II met dual GTX580-gpu's aan
quote:Oh yes, just in case you were already wondering, ensure you have a healthy bank balance before even contemplating a purchase as they are expected to retail for £1,149.99 each. No, seriously, that isnt a typo. Rest assured, if you are the kind of person who shops around for bargain basement deals, you are on the wrong page.
1300 euro voor een videokaartjequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:22 schreef Mday het volgende:
[..]
"Voor verbeterde luchtcirculatie heeft Asus de Mars II drie-slots hoog gemaakt, waardoor de kaart in kleinere kasten mogelijk niet past. In totaal zijn er drie achtpins-voedingskabels nodig om de kaart van voldoende stroom te voorzien"
jezus wat een bakbeest. 22 procent sneller dan een 590 plus beperkte oplage van 1000 stuks? Denk maar vast aan 700 euro per stuk.
hahah, een andere bron zegt 1150 pond, 1300 euro. Whahaha niet te geloven
[..]
Een laminaatvloer...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:27 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
1300 euro voor een videokaartje
Daar kun je goddomme een high end pc voor halen, een auto, een dik geluidssysteem, een goeie 50 inch plasma e.d.... wtf.
Bank heb ik al.quote:
Nee, dan kan je niet zeggen dat je een Mars II hebt. En dat vergroot natuurlijk je e-penis veel meer dan 2x GTX590.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:41 schreef Auti het volgende:
22% sneller en 2 x zo duur.. Als je dat geld dan toch kwijt wilt aan GPU power dan ga je toch voor 2 x GTX590?
Dan wil ik wel een dikke gouden ketting zodat ik die aluminium plaat om mijn nek kan hangenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:45 schreef Bart het volgende:
[..]
Nee, dan kan je niet zeggen dat je een Mars II hebt. En dat vergroot natuurlijk je e-penis veel meer dan 2x GTX590.
Of gewoon een 6970.quote:
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 12:18 schreef knight18 het volgende:
Met het oog op BF3 wil ik graag mijn videokaarten upgraden. Atm heb ik 2x 5770. Wat zou een goede vervanging zijn?
Gelukkig is die maar 2x zo duur voor een klein beetje meer performancequote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef Devv het volgende:
[..]
Doe dan gewoon een HD 6990. Dan zit je voor de komende vijf jaar gewoon goed.
Bij recommended staat een 6850. Hoever verwijdert qua prestaties ligt 2x 5770?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:43 schreef Aestivate het volgende:
[..]
Ik heb 1x 4870 en zal daar gewoon Battlefield 3 op kunnen spelen volgens de system requirements . Niet op hoog uiteraard, maar dat hoeft ook niet. Gezien de upgrades in dit topic misschien ook maar eens naar een andere videokaart kijken.
2 x 5770 is sneller dan 1 x 6850.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:14 schreef knight18 het volgende:
[..]
Bij recommended staat een 6850. Hoever verwijdert qua prestaties ligt 2x 5770?
mooiquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:02 schreef Auti het volgende:
Ik ben er uit, dit gaat mijn nieuwe systeem worden;
Coolermaster Haf X Nvidia Edition
Corsair 950TX voeding
Msi Z68-GD80 G3
i5 2500k
G-Skill 8 GB DDR3-1600
Scythe Mugen 3
OCZ Agillity 3 120 GB SSD
2 x Msi 560 GTX-Ti Hawk
Geen i7 want: upgraden naar Ivy
Geen GTX580 want deze SLI setup is sneller dan 1 x 580 en 2 x GTX580 is weer zonde ivm de komst van de nieuwe pci-e 3.0 kaarten.
Een kleine 1500 euro.. wel een bak geld, maar ook mooi spul en klaar voor de toekomst.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:41 schreef Mday het volgende:
[..]
mooiHoeveel gaat-ie kosten? En wat heb je aan PCI-e 3?
HAHAHAHAHAHAquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:54 schreef Bart het volgende:
Asus kondigt Mars II met dual GTX580-gpu's aan
Asus heeft zijn nieuwste high-end videokaart aangekondigd. De Mars II is uitgerust met twee GTX580-gpu's van Nvidia. Vergeleken met Nvidia's eigen dual-gpu-ontwerp - de GTX590 - heeft de Mars II flink hogere kloksnelheden.
Terwijl Nvidia de twee GTX580-gpu's in zijn GTX590-kaart onderklokt van 772MHz naar 607MHz, heeft Asus ervoor gekozen om de kloksnelheden van de grafische chips juist op te drijven. In in de Mars II draaien beide gpu's op 782MHz terwijl de 3GB aan ddr5-geheugen zijn werk op 4008MHz doet. Dit geheugen staat met een 384bits-bus in verbinding met de gpu's. In totaal beschikt de kaart over 1024 cuda cores. Dit alles maakt de Mars II volgens Asus 22 procent sneller dan de GTX590.
Om de hardware koel te houden zet Asus zijn DirectCU-koeltechniek in die gebruikmaakt van koperen heatpipes die de warmte uit de gpu's afvoeren naar twee grote heatinks. Twee 120mm-fans zorgen daarna dat de warmte weggevoerd wordt van de kaart. Aan de zijkant van de kaart heeft Asus een Turbo Fan-knop geplaatst waarmee de fans meteen op volle kracht gezet kunnen worden.
Voor verbeterde luchtcirculatie heeft Asus de Mars II drie-slots hoog gemaakt, waardoor de kaart in kleinere kasten mogelijk niet past. In totaal zijn er drie achtpins-voedingskabels nodig om de kaart van voldoende stroom te voorzien. Een 21-fasige voeding zorgt voor de energieverdeling naar de gpu en het geheugen; de GTX 590 schoot hier tekort en kon daardoor slecht overweg met een hogere spanning. De achterzijde van de kaart herbergt twee dvi-, een hdmi- en twee displayport-aansluitingen.
Asus zal de Mars twee in beperkte oplage van 1000 stuks produceren. Om de exclusiviteit van de kaart te benadrukken wordt met elke kaart een aluminium-plaat geleverd met daarin het nummer van de kaart gegraveerd. Asus Benelux verwacht een klein aantal kaarten uit te zullen gaan leveren in Nederland en België. Wanneer dat zal gebeuren en wat de kaart gaat kosten is nog niet bekend.
Had ik je ook zo kunnen vertellen, xx50 kaarten zijn de budget/medium variant van een serie, xx70 normaal en de xx90 high-end.quote:
Nee, maar iedereen neemt klakkeloos die geruchten overquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:04 schreef Captainp00face het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Dice heeft toch nog helemaal geen officiële specs naar buiten gebracht?
Ik kan me niet voorstellen dat de uiteindelijke specs veel zullen afwijken, tenminste de minimum specs. Daarnaast hecht ik niet zoveel waarde aan de recommended specs, ja het spel zal veel nodig hebben, maar dat is bij veel topgames zo. Om daar nu iedere 6 maanden een nieuwe videokaart voor aan te schaffen gaat mij te ver. Koop nu een goeie videokaart en je kunt jaren vooruit, over een tijdje alleen niet meer met alle opties op high.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:11 schreef Skull-splitter het volgende:
[..]
Nee, maar iedereen neemt klakkeloos die geruchten over
Ivy bridge is s1155.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 17:34 schreef Skull-splitter het volgende:
Het heeft IMO ook totaal geen zin om een top of the line aan te schaffen "die op de toekomst voorbereid" is. Tegen de tijd dat die toekomst er is mag je weer een andere socket op je moederbord hebben en dergelijke.
En over een jaar krijg je weer het volgende. Het heeft simpelweg geen zin, je loopt altijd achter als je systeem ouder dan 2 jaar is.quote:
dat.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:29 schreef jpjedi het volgende:
Dat heeft echt geen zin nee. 2,3 jaar is enorm lang voor pc hardware.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:11 schreef Mday het volgende:
[..]
dat.
thanks voor de uitleg Auti, mss leuk om hier naar te kijken inderdaad.
zijn er uberhaupt al 3.0 kaartenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:17 schreef Auti het volgende:
[..]
Men doet er verstandig aan om een 3.0 ready bord te kopen, als je toch op dit moment van plan bent om een s1155 bord te kopen, kan je voorlopig upgraden.
Een betere basis (mobo) is er op dit moment niet.
mh, duidelijk verhaal. maar dat wil dus wel zeggen dat je EN een Ivy processor moet hebben, EN een videokaart met PCI-E3 enabled.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:53 schreef Auti het volgende:
Stukje uitleg over Z68 gen3 (3.0 ready) moederborden en pci-e 3.0 + Ivy.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |