Ik zou gewoon zeggen dat ie gestolen is, 5 werkdagen had ik een nieuwequote:Op maandag 27 augustus 2012 13:23 schreef Poepje-miauw het volgende:
balen, er zit een scheur in mijn OV-chipkaart, het duurt ongeveer 5 keer dat het apperaat mijn kaart scant, en dat 2 weken voordat mijn stage straks begint, en ik wil NIET fietsen,
weet iemand als ik een nieuwe aanvraag, ik deze tot de tussentijd nog kan houden?
en in de tussentijd krijg ik wel mijn reiskosten vergoed? trouwens een beter plan dan 3 weken wachtenquote:Op maandag 27 augustus 2012 17:33 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Ik zou gewoon zeggen dat ie gestolen is, 5 werkdagen had ik een nieuwe
Nee dat niet maar als je dat nu doet heb je hem voor je stage in ieder geval binnenquote:Op maandag 27 augustus 2012 20:47 schreef Poepje-miauw het volgende:
[..]
en in de tussentijd krijg ik wel mijn reiskosten vergoed? trouwens een beter plan dan 3 weken wachten
iedergeval bedankt, dan doe ik het via deze manierquote:Op maandag 27 augustus 2012 21:06 schreef Dos37 het volgende:
[..]
Nee dat niet maar als je dat nu doet heb je hem voor je stage in ieder geval binnen
Mijn studentenreisproduct gaat pas 1 oktober in. Deze moet je eerst ophalen bij een OV-chipkaartautomaat.quote:Op maandag 27 augustus 2012 22:05 schreef honderdprocentjes het volgende:
Beste mensen,
mijn studie begint in september en ik heb de kaart al binnen. Wanneer kan ik gratis reizen? Is dat pas vanaf 15 september? En moet ik verder nog iets doen om deze kaart te actveren?
Bij voorbaat dank.
Neequote:Op dinsdag 28 augustus 2012 21:04 schreef fl1pp13 het volgende:
Moet ik nou nog los mijn OV chipkaart voor NS activeren als ik al een studentenabonnement heb opgehaald bij een automaat?
Dan ben je waarschijnlijk nog (geen) 18 en krijgen je ouders voor de maand september nog kinderbijslag.quote:Op woensdag 29 augustus 2012 11:38 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Vraagje, (vast al gesteld maar kon het zo snel niet vinden)
Ik heb t al aangevraagd, en mag geloof ik in octobre mijn reisproduct erop zetten (geen idee waarom dan pas,, maargoed)
Ik heb een weekabbo, maar als ik nou in het weekend reis.. Moet k m dannog opwaarderen of krijg ik dan gewoon een rekening thuis?
Ah Bedankt!quote:Op woensdag 29 augustus 2012 12:01 schreef Chule het volgende:
[..]
Dan ben je waarschijnlijk nog (geen) 18 en krijgen je ouders voor de maand september nog kinderbijslag.
Je moet zelf tegoed erop zetten om in het weekend met 40% korting te kunnen reizen.
Als je product succesvol gekoppeld is, staat het op je OV-chipkaart. Als je 'm voor de lezer op de NS-kaartautomaat houdt, kun je altijd even checken welke producten erop staan. Als het goed is zijn dat deze:quote:Op woensdag 29 augustus 2012 13:18 schreef JaafkeGB het volgende:
pech gehad met mijn OV. was te lang op vakantie en had een bericht over het koppelen van mijn OV gehad.
vandaag even gekoppeld. denken jullie dat ik volgende week (per 1-9-12) gaat mijn OV in gratis kan reizen? of komen er nog meer stappen kijken na het koppelen van je reisproduct
Oh oke. Blijkbaar heb ik aan een 5-sterren abonnement voldoende. Scheelt een hoop geld.quote:Op zaterdag 1 september 2012 14:55 schreef Tochjo het volgende:
Als je je reis op 9292.nl plant, kun je kiezen voor Gedetailleerd prijsoverzicht en vervolgens voor Alle beschikbare tarieven. Op het tabje Abonnementen vind je informatie over welk sterabonnement voor die reis gebruikt kan worden, en met welke centrumzone.
Ik moet maandag t/m donderdag van Stadskanaal naar Groningen met de bus, en later op de dag weer terug.quote:Op zaterdag 1 september 2012 17:39 schreef Tochjo het volgende:
Ja, dat kan. Als je je reistraject noemt, valt er wat meer over te zeggen.
Omdat je in juli/aug/sept geboren bentquote:Op zaterdag 1 september 2012 18:46 schreef Computerfluisteraar het volgende:
Waarom kan ik die grafkaart pas 1 oktober ophalen terwijl ik 1 september naar school moet?
Hieronder staat het geldigheidsgebied van een 5-sterabonnement met centrumzone 1261:quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:41 schreef Paxcon het volgende:
Ik moet maandag t/m donderdag van Stadskanaal naar Groningen met de bus, en later op de dag weer terug.
Ah zo werkt dat dus. Bedankt voor je hulp!quote:Op zaterdag 1 september 2012 19:05 schreef Tochjo het volgende:
[..]
Hieronder staat het geldigheidsgebied van een 5-sterabonnement met centrumzone 1261:
[ afbeelding ]
Je ziet dat Stadskanaal in dat gebied valt, evenals Groningen. Als je in een rechte lijn door dit gebied reist, kom je door negen zones. Maar je bus rijdt vast niet in een rechte lijn en pakt daarom wat extra zones mee. Dat verklaart vermoedelijk de zone-afstand van 12. Vroeger had je met een strippenkaart dan wel 13 strippen moeten afstempelen. Voor een sterabonnement maakt dat niet uit; je mag in meer dan die negen zones reizen.
Voor ¤ 119,35 heb je zo'n maandabonnement. Dat lijkt me inderdaad de goedkoopste optie voor die zestien dagen.
*Zucht*.quote:Op zaterdag 1 september 2012 18:51 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Omdat je in juli/aug/sept geboren bent
Je kunt 'm gewoon bij een poortje scannen, er hoeft geen geld op te staan.quote:Op zondag 2 september 2012 12:28 schreef Abelow het volgende:
Vanaf morgen kan ik mijn OV kaart gebruiken, ik heb het gekoppeld enzo. Er stond studentenreisproduct is gekoppeld ofzo iets.
Mijn vraag is, moet ik dan morgen gewoon scannen bij dat apparaat als ik met de trein wil, of moet je er een beetje geld op zetten om je ov te laten werken?
Ik heb gewoon recht op studentenreisproduct, want ik krijg ook studiefinanciering.
Oke thnx!quote:Op zondag 2 september 2012 12:32 schreef Chule het volgende:
[..]
Je kunt 'm gewoon bij een poortje scannen, er hoeft geen geld op te staan.
Is utrecht een overstap of blijf je er langere tijd?quote:Op zondag 2 september 2012 21:23 schreef Manchot het volgende:
Ik reis vanaf Veenendaal naar Amsterdam Amstel, via Utrecht. Moet ik dan na de reis vanuit Veenendaal, dus als ik in Utrecht ben, uitchecken en overnieuw inchecken? Of pas in Amsterdam uitchecken?
Het is een overstap, ik ben er 9 minuten ofzo.quote:Op zondag 2 september 2012 21:33 schreef elby1988 het volgende:
[..]
Is utrecht een overstap of blijf je er langere tijd?
Zie edit hierboven.. Gewoon niets doen dus. Alleen beginhalte en eindhalte in en uitchecken, tenzij je van vervoersmaatschappij wisselt (ariva, etc)quote:Op zondag 2 september 2012 21:34 schreef Manchot het volgende:
[..]
Het is een overstap, ik ben er 9 minuten ofzo.
Heb je je studentenreisproduct wel geactiveerd bij zo'n automaat?quote:Op maandag 3 september 2012 08:34 schreef skit het volgende:
Ik heb vorig jaar m'n ov-kaart tijdelijk stop gezet, maar heb bij duo de kaart weer geactiveerd wilaar ook staat dat ik er vanaf 1 september weer mee kan reizen
Moet ik nog wat bij zo een Ov-paal doen of is het gewoon goed nu?
Is er ook een andere manier om erachter te komen of die het weer doet behalve inchecken en kijken of ik via m'n saldo reis of studentenproduct?
Loopt gewoon door.quote:Op maandag 3 september 2012 09:59 schreef Mike144 het volgende:
Als je vorige jaar al je ov-kaart hebt geactiveerd met het studentenproduct, moet je dat na de vakantie weer doen of loopt dat gewoon door ?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |