abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108816843
Geldt de regeling nog steeds dat je i.p.v. OV-jaarkaart een vergoeding kan krijgen?
  woensdag 7 maart 2012 @ 12:35:55 #202
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_108816873
Ik wist niet van die regeling.. :o
When all else fails, you always have delusion.
pi_108817648
Je kunt mogelijk in aanmerking komen voor een extra vergoeding als je extra reiskosten hebt. Ook kun je een vergoeding krijgen als je in het buitenland zit.

In andere gevallen kun je er niet voor kiezen een vergoeding te krijgen in ruil voor je reisproduct. Je kunt wel ervoor kiezen om je reisproduct niet op te halen. Als je dan je diploma niet in tien jaar haalt, hoef je de kosten voor het reisproduct niet terug te betalen.
  vrijdag 9 maart 2012 @ 14:53:54 #204
67174 Dos37
Come on Twente
pi_108905962
Bij mij was mijn portemonnee gestolen met Chipkaart binnen 4 dagen had ik een nieuwe. Las op internet allemaal horror verhalen van twee tot drie weken. Ben zo blij, trein is zo duur in Nederland.

Maar nou ben ik wel net vergeten uit te checken met mijn nieuwe kaart. Er staat geen saldo op maar dat maakt voor één keer toch niet uit?
Premier League toto winnaar 2007-2008 en [b]2008-2009[/b]
Held Blaise NKUFO [b]All time topscoorder in Enschede[/b]
[b]WE WON IT ELEVEN TIMES![/b]
pi_109794763
Vanwege de nieuwe plannen van het kabinet zou ik vanaf september dit jaar geen recht meer hebben op mijn studentenreisproduct. Ik ben echter net vanaf februari begonnen met een pre-master van één jaar, en daaraansluitend een master.

Mijn plan is nu om, als het zo ver moet komen, mijn studentenreisproduct op mijn OVchipkaart te laten staan en de boete maar te accepteren. Zo laat ik dus 18 maanden mijn studentenreisproduct erop laten staan, en bouw zo een schuld op. Dat is goedkoper dan een trein-/busabonnement voor de route die ik moet afleggen.

Mijn vraag is: is dit mogelijk? Of blokkeert DUO je studentenreisproduct, als je er geen recht meer op hebt, van een afstand?
  donderdag 5 april 2012 @ 12:58:09 #206
364924 CommissarisMissionaris
Keizerlijk uitzonderlijk.
pi_109935896
Issie morgen met Goede Vrijdag nog geldig?
pi_109936043
Zowel week als weekend OV zijn op Goede Vrijdag geldig mbt vrij reizen.
pi_110012813
Ik ben 17 jaar, word pas eind november 18, begin volgend schooljaar aan hbo ver van huis, krijg ik een ov?
with love..♥
pi_110015964
Je hebt vanaf 1 oktober 2012 recht op studiefinanciering, omdat je op 1 juli 2012 nog geen 18 bent. Dat betekent dat je pas vanaf 1 oktober gebruik kunt maken van je studentenreisrecht en eind oktober je eerste studiefinanciering krijgt uitbetaald.
pi_110019893
Hoezo? Waar moet ik anders mijn studie mee financieren als ik hem niet meteen voor aanvang van me nieuwe school jaar krijg?
with love..♥
pi_110019972
Kinderbijslag
Eerst denken, dan typen
pi_110022221
De studiefinanciering gaat inderdaad pas op 1 oktober in, omdat je ouders voor het voorafgaande kwartaal nog kinderbijslag krijgen. Je kunt je ouders dus vragen of zij je willen helpen bij het betalen van de eerste kosten. Of je zoekt bijvoorbeeld (vakantie)werk.
pi_110023844
Wat een onzin. Wanneer stufi ingaat heb ik nog steeds mijn laatste kinderbijslag. Doesn't make sense..
with love..♥
pi_110023964
Zodra jij vanaf 1 oktober studiefinanciering ontvangt, stopt de kinderbijslag.
pi_110024233
Maar me zus was in december jarig (begin) & ontving in januari nog voor de laatste x kinderbijslag :o
with love..♥
pi_110024497
Kinderbijslag wordt uitbetaald aan het eind van het kwartaal. Als jij vanaf 1 oktober studiefinanciering krijgt, krijg je geen kinderbijslag meer voor oktober t/m december, maar wordt de kinderbijslag over juli t/m september nog wel in oktober uitbetaald. De kinderbijslag over oktober t/m december krijg je niet meer omdat je vanaf oktober studiefinanciering krijgt.
pi_110050092
Ohh, ok.
with love..♥
pi_110276891
Ok. Gisteren afgestudeerd en word dus binnenkort uitgeschreven, april zal normaliter mijn laatst maand zijn waarin ik ben ingeschreven aan mijn hogeschool.
Ik ben reeds aangenomen bij Erasmus en zal daar vanaf september gaan studeren. Moet ik voor deze tussenperiode (mei t/m augustus) mijn product ook stop laten zetten?
pi_110280001
Ja, want je hebt in de maanden mei t/m augustus geen recht op studiefinanciering.
pi_110294715
Aye, thx.
  vrijdag 13 april 2012 @ 23:35:46 #221
357619 Kimberliedje
Nee, nee, nee.
pi_110300769
Momenteel ben ik in het bezit van een OV kaart (hier staat wel een jaarabonnement van de NS op gedrukt).
Ik weet niet zeker of deze na verloop/opzegging nog geldig is dus ik vroeg me af, is het verstandig om nu al een nieuwe te bestellen of is de levertijd niet zo lang?
pi_110417218
Ik heb mijn studentweek stopgezet op 1 april 2012.

Nu krijg ik een brief binnen van de welbekende DUO dat ik mijn kaart moet deactiveren bij zo'n geel apparaatje d.m.v reisproduct ophalen (???)

ik heb dus nu weer mijn reisproduct opgehaald...is hij dus nu stop gezet? Ik snap er de ballen van...

Ik heb nu 2 reisproducten op mijn kaart? wat in de bloody fuck doe ik fout?
De enige echte.
  woensdag 18 april 2012 @ 17:30:49 #223
361916 Casie
It's in the water
pi_110493461
Ik zou naar duo bellen en dan kunnen hun zo zien of alles klopt, ze kunnen zo in je gegevens kijken. Vorig jaar een boete gekregen van een maand omdat ik iets fout had gedaan volgens hun, dus vanaf nu bel ik altijd en mogen hun het lekker goed stopzetten
  woensdag 18 april 2012 @ 18:33:52 #224
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_110495906
-Je zet het stop.
-Gaat naar een apparaat en doet inderdaad bestelling afhalen.
-Klaar.
-Check even of je op saldo reist.

Maar bel maar voor de zekerheid, dan ben je er 100% gerust op. Of neem contact via zo'n formulier op hun website, binnen 3 á 4 werkdagen heb je dan antwoord. Bellen vind ik namelijk irritant, tenzij echt superbelangrijk :')
AFC AJAX
pi_110557326
Vraagje: mijn dochter heeft sinds een paar weken een OV-Chipkaart, maar nu gaat ze onverwacht en per direct stoppen met haar opleiding. Ik begrijp dat de OV-jaarkaart apart moet worden stopgezet. Mijn vraag is: hoeveel tijd gaat daarover heen en kan ze in de tussentijd nog reizen met de kaart...?

Maandag of dinsdag wordt de knoop officieel doorgehakt (alhoewel ze nu al niet meer naar school gaat) en melden we haar af bij school en dan ook voor de studiefinanciering, maar ik heb begrepen dat je de OV-kaart apart moet afmelden en dat daar enige tijd overheen gaat omdat je een brief krijgt of zo... Of moet je in een geval als dit de boel anders opzeggen, omdat het 'per direct' is?

Als het aan m'n dochter ligt, zeggen we die kaart pas later op, maar ik heb geen zin in boetes dus dat doen we maar niet. ;) Maar als er alsnog een paar dagen zijn waarop ze er toch mee kan reizen, dan is het ook weer zonde om daar geen gebruik van te maken! Lijkt mij...
pi_110562368
Het studentenreisproduct is onderdeel van de studiefinanciering. Als ze zich in april laat uitschrijven, heeft ze tot en met april recht op studiefinanciering, dus kan ze heel april nog reizen. Hoe het tegenwoordig precies gaat met het stopzetten weet ik niet. Daarvoor zou je op www.studentenreisproduct.nl kunnen kijken.
pi_110774606
Vraagje, je moet toch minimaal 18 zijn voor een studenten OV-chipkaart? Ik betaal nu nog rond de 80 euro per maand. :'(
pi_110775459
Je moet recht hebben op studiefinanciering. Dat kan vanaf je achttiende zijn (mbo) of eerder (hbo en wo).
pi_110822059
Nog vraagje,

Mijn ov-kaart doet het nog wel, met inchecken bij poortjes geen enkel probleem, maar wel bij scannen bij conducteurs gehad dat hij pas na een paar keer scannen hem pas pakte. Nu keek ik is goed naar mijn ov-kaart en ik zag dat er een scheur in zat (in het midden).

Als ik op de website kijk van http://www.studentenreisp(...)tolen-of-defect.aspx staat er:

Zit er een barst/scheurtje in je kaart en/of is er geen OV-balie bij jou in de buurt? Download dan hier het formulier 'Aanvraag vervangende kaart'.

Als je dan op de link klikt krijg je een mooi formulier, maar als ik een andere pas wil aanvragen dan moet ik ook mijn huidige pas erop plakken, terwijl deze pas gewoon nog werkt, en het is ook zonde om 2/3 weken zonder kaart te reizen.

Nu kan je zeggen waarom wacht je niet tot ie het helemaal niet meer doet, maar daar zit ik ook niet op te wachten, en dan heb ik nog steeds die 2/3 weken overbrugperiode.

Dus kort gezegd, kan ik een andere pas aanvragen terwijl ik mijn huidige nog gebruik in de tussentijd?
pi_112380344
Vraagje aan diegenen met een Studenten OV-chipkaart en een account op OV-chipkaart.nl.

Klopt het dat je (bij een studenten weekabonnement) vier producten op je kaart hebt staan, te weten:
quote:
1. Studenten OV-chipkaart week, NS
2. Studentenkaart korting week, NS
3. Studenten Weekabon Korting, Studenten OV-chipkaart
4. Studenten Weekabon vrij Reizen, Studenten OV-chipkaart
Vind het nogal raar dat het er dubbel staat, of heeft NS een "apart" studentenreisproduct?
pi_112391870
Klopt, maar geen idee waarom.
pi_113727042
Hoi,

Ik maak gebruik van een studenten ovchipkaart met daarop vrij reizen in de weekenden (en dus automatisch korting doordeweeks). Nu is het mij opgevallen dat er afgelopen zondag, terwijl ik gewoon vrij kon reizen, er geld is afgeschreven bij het reizen met Arriva (de volle mep wel te verstaan). Dit terwijl het eigenlijk de gehele dag goed is gegaan (zowel in de trein als in de metro). Hier heb ik nog nooit eerder last van gehad.

Iemand wel eens een soortgelijk probleem gehad? Ligt het aan het systeem van Arriva (storing oid?) of ligt het aan mijn ov kaart? Arriva zegt het een en ov chipkaart zegt het ander..

Morgen in ieder geval nog maar eens testen.
pi_113728477
Syntus heeft ook weleens geld van mijn kaart afgeschreven toen ik vrij kon reizen. Na een verzoek tot restitutie hebben ze dat bedrag op mijn rekening gestort. Zulke storingen komen soms voor. Ik zou restitutie aanvragen bij Arriva; het klinkt als een probleem bij dat bedrijf en niet met je kaart, want de rest van de dag werkte het wel goed.
pi_113737392
Bedankt voor je reactie! Ik ga inderdaad het geld terugvragen. Morgen maar eens checken hoe het mijn OV-kaart gesteld staat.
  maandag 27 augustus 2012 @ 13:23:02 #235
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_116063996
balen, er zit een scheur in mijn OV-chipkaart, het duurt ongeveer 5 keer dat het apperaat mijn kaart scant, en dat 2 weken voordat mijn stage straks begint, en ik wil NIET fietsen,

weet iemand als ik een nieuwe aanvraag, ik deze tot de tussentijd nog kan houden? ;(
Poepje miauw, kom eens gauw
bruin substantie lekker rauw
Eet ik snel lekker weg
en andere visjes hebben lekker pech!
pi_116072171
Ik heb in Juli mijn studenten-ov stopgezet en moest vervolgens een bestelling ophalen om het reisproduct stop te zetten. Helaas kon dit niet voor mijn vakantie want dat systeem is te traag ( :') )

Ik kreeg in mijn vakantie een brief dat ik voor 26 augustus de kaart moest 'opladen' om het product te deactiveren. Helaas is het vandaag 27 augustus :|W
Er stond op het gele apparaat dat er geen bestelling klaar stond.

Op de DUO site kan ik de kaart niet nog eens stopzetten.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat mijn studentenreisproduct alsnog wordt stopgezet?
  maandag 27 augustus 2012 @ 17:33:59 #237
67174 Dos37
Come on Twente
pi_116073178
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 13:23 schreef Poepje-miauw het volgende:
balen, er zit een scheur in mijn OV-chipkaart, het duurt ongeveer 5 keer dat het apperaat mijn kaart scant, en dat 2 weken voordat mijn stage straks begint, en ik wil NIET fietsen,

weet iemand als ik een nieuwe aanvraag, ik deze tot de tussentijd nog kan houden? ;(
Ik zou gewoon zeggen dat ie gestolen is, 5 werkdagen had ik een nieuwe
  maandag 27 augustus 2012 @ 20:47:03 #238
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_116081377
quote:
1s.gif Op maandag 27 augustus 2012 17:33 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Ik zou gewoon zeggen dat ie gestolen is, 5 werkdagen had ik een nieuwe
en in de tussentijd krijg ik wel mijn reiskosten vergoed? trouwens een beter plan dan 3 weken wachten ;(
Eet ik snel lekker weg
  maandag 27 augustus 2012 @ 21:06:22 #239
67174 Dos37
Come on Twente
pi_116082355
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 20:47 schreef Poepje-miauw het volgende:

[..]

en in de tussentijd krijg ik wel mijn reiskosten vergoed? trouwens een beter plan dan 3 weken wachten ;(
Nee dat niet maar als je dat nu doet heb je hem voor je stage in ieder geval binnen
  maandag 27 augustus 2012 @ 21:19:34 #240
367167 Poepje-miauw
miauwww, rrrraauw!
pi_116082995
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 21:06 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Nee dat niet maar als je dat nu doet heb je hem voor je stage in ieder geval binnen
iedergeval bedankt, dan doe ik het via deze manier
Eet ik snel lekker weg
pi_116085759
Beste mensen,

mijn studie begint in september en ik heb de kaart al binnen. Wanneer kan ik gratis reizen? Is dat pas vanaf 15 september? En moet ik verder nog iets doen om deze kaart te actveren?

Bij voorbaat dank.
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 07:45:19 #242
334843 Koen.
*zwaaizwaai
pi_116096255
quote:
0s.gif Op maandag 27 augustus 2012 22:05 schreef honderdprocentjes het volgende:
Beste mensen,

mijn studie begint in september en ik heb de kaart al binnen. Wanneer kan ik gratis reizen? Is dat pas vanaf 15 september? En moet ik verder nog iets doen om deze kaart te actveren?

Bij voorbaat dank.
Mijn studentenreisproduct gaat pas 1 oktober in. Deze moet je eerst ophalen bij een OV-chipkaartautomaat.
pi_116122312
Moet ik nou nog los mijn OV chipkaart voor NS activeren als ik al een studentenabonnement heb opgehaald bij een automaat?
  dinsdag 28 augustus 2012 @ 21:57:08 #244
67174 Dos37
Come on Twente
pi_116124748
quote:
2s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:04 schreef fl1pp13 het volgende:
Moet ik nou nog los mijn OV chipkaart voor NS activeren als ik al een studentenabonnement heb opgehaald bij een automaat?
Nee
pi_116127688
quote:
1s.gif Op dinsdag 28 augustus 2012 21:57 schreef Dos37 het volgende:

[..]

Nee
Dankjewel!
pi_116141972
Vraagje, (vast al gesteld maar kon het zo snel niet vinden)

Ik heb t al aangevraagd, en mag geloof ik in octobre mijn reisproduct erop zetten (geen idee waarom dan pas,, maargoed)

Ik heb een weekabbo, maar als ik nou in het weekend reis.. Moet k m dannog opwaarderen of krijg ik dan gewoon een rekening thuis?
pi_116142798
quote:
14s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 11:38 schreef ItsyBitsySpider het volgende:
Vraagje, (vast al gesteld maar kon het zo snel niet vinden)

Ik heb t al aangevraagd, en mag geloof ik in octobre mijn reisproduct erop zetten (geen idee waarom dan pas,, maargoed)

Ik heb een weekabbo, maar als ik nou in het weekend reis.. Moet k m dannog opwaarderen of krijg ik dan gewoon een rekening thuis?
Dan ben je waarschijnlijk nog (geen) 18 en krijgen je ouders voor de maand september nog kinderbijslag.

Je moet zelf tegoed erop zetten om in het weekend met 40% korting te kunnen reizen.
pi_116142823
quote:
1s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 12:01 schreef Chule het volgende:

[..]

Dan ben je waarschijnlijk nog (geen) 18 en krijgen je ouders voor de maand september nog kinderbijslag.

Je moet zelf tegoed erop zetten om in het weekend met 40% korting te kunnen reizen.
Ah Bedankt!
  woensdag 29 augustus 2012 @ 13:18:54 #249
355733 JaafkeGB
Nimmer te vertrouwen
pi_116145481
pech gehad met mijn OV. was te lang op vakantie en had een bericht over het koppelen van mijn OV gehad.

vandaag even gekoppeld. denken jullie dat ik volgende week (per 1-9-12) gaat mijn OV in gratis kan reizen? of komen er nog meer stappen kijken na het koppelen van je reisproduct
pi_116244390
quote:
0s.gif Op woensdag 29 augustus 2012 13:18 schreef JaafkeGB het volgende:
pech gehad met mijn OV. was te lang op vakantie en had een bericht over het koppelen van mijn OV gehad.

vandaag even gekoppeld. denken jullie dat ik volgende week (per 1-9-12) gaat mijn OV in gratis kan reizen? of komen er nog meer stappen kijken na het koppelen van je reisproduct
Als je product succesvol gekoppeld is, staat het op je OV-chipkaart. Als je 'm voor de lezer op de NS-kaartautomaat houdt, kun je altijd even checken welke producten erop staan. Als het goed is zijn dat deze:
- Studenten Weekabon Korting
- Studenten Weekabon vrij Reizen
(Of Weekend als je dat abonnement hebt gekozen.)
De datum van ingang staat erbij vermeldt. Als dat 1-09 is kun je dus gewoon vanaf dan reizen met je studentenabonnement. :)

E: Ik heb zelf een andere vraag. Ik heb mijn studentenabonnement zojuist stopgezet en daarvoor een product opgehaald bij de automaat. Deze twee producten stoppen nu vanaf morgen:
- Studenten Weekabon Korting
- Studenten Weekabon vrij Reizen
Dat kan ik ook aflezen bij de automaat.

Maar daarnaast heb ik twee NS-studentenabonnementen op de kaart staan. Een vriendin van me had deze abonnementen helemaal niet op haar studenten OV-chipkaart. De einddatum van deze abonnementen is pas 31-12-2012. Heeft iemand enig idee wat dit betekent? Ik wil geen risico lopen op boetes o.i.d., en volgens mij heb ik alle noodzakelijke stappen verricht (stopzetten via DUO en product opgehaald bij de automaat).

E2: Het betreft dus deze twee producten die tot eind dit jaar geldig zijn, terwijl ik geen student meer ben.
1. Studenten OV-chipkaart week, NS
2. Studentenkaart korting week, NS
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')