Anderson Silva vs. Yushin OkamiIk las vorige week ergens een leuk artikel over de tegenstanders van Silva.
Elke keer was zijn opponent ‘the best fighter to take Anderson Silva’s title’ of ‘[insert name] style will be very difficult for Silva.’ Nou hou je dat altijd wel een beetje maar om het complete overzicht met uitspraken te lezen was echt absurd. Voelt een beetje aan als Yuki Kondo

Daarbij komt ook nog eens dat Yushin Okami de laatste weken als een gek de hemel in geprezen wordt door Dana en de UFC. “Best fighter to ever come out of Japan.”
Het volgende gaat echter gebeuren: throw a couple a fakes, kicks and punches in the mix and what do you get? Juist ja, een Anderson Silva (T)KO.
Mauricio Rua vs. Forrest GriffinLeuke fight voor Rua om weer in het ritme te komen. Tegen Jones was hij natuurlijk pas terug van een operatie. Dat wil ik niet als excuus aanvoeren want Jones was gewoon de betere man, maar voor een klein deel zal het hem toch gelimiteerd hebben. Al helemaal in zijn eerste fight met Griffin.
We weten allemaal waartoe een fitte en blessure vrije Rua in staat is (Rua vs. Machida II).
Griffin heeft zijn run gehad en moet steeds meer fighters voor laten gaan in de strijd om de titel. Mauricio Rua is hier zeker één van die in mijn boekje de onbetwiste #2 is.
1st round KO
Antônio Rodrigo Nogueira vs. Brendan SchaubHier kun je weinig zinnigs van zeggen. Nogueira is volgens zijn trainers voor het eerst sinds JAAAAREN 100% (waar hebben we dat eerder gehoord). Daarbij komt dat hij al 15 maanden geen fight meer heeft gehad. Hij was voor zijn lay-off al vrij traag en daar ligt juist de kracht van Schaub met zijn snelheid. Daarnaast heeft hij absoluut de power om Nog het licht uit te slaan. De enige manier waarop ik Nogueira zie winnen is als Schaub te cocky wordt als ze op de grond zouden belanden en een domme fout maakt.
Edson Barboza vs. Ross PearsonIn mijn ogen kandidaat voor fight of the night. Beide heren hebben goede stand-up en schuwen niet om te zorgen voor een ‘all out brawl’. Ik denk dat Barboza completer is in zijn striking, zal veel meer kicks en knees gebruiken dan Pearson zal doen. Het wordt waarschijnlijk een mooie decision, maar ik hoop op een late (T)KO voor Edson.
Luiz Cane vs. Stanislav NedkovEindelijk nog eens een echte MMA fighter uit Europa. Nedkov is een Bulgaars haantje hoor, die moet je niet licht nemen. Goede double leg, goede wrestling skills, goede BJJ en flinke power in zijn handen. I’m excited dat Stanislav eindelijk in de UFC zit. Luiz Cane heb ik nooit gemogen, domme Braziliaan

Nedkov met een snelle start en een mooie finish tegen het eind van ronde 1.
Thiago Tavares vs. Spencer FisherDon’t care much for this fight. Tavares is veel te wisselvallig en van Fisher weten we ondertussen wel wat hij kan en dat hij nooit hogerop zal komen dan nu. Waarschijnlijk een unanimous decision. De winnaar is degene met de beste gameplan en de grootste wil om te winnen, Fisher dan maar?
Rousimar Palhares vs. Dan MillerInteressante fight @ middleweight waar beide vechters een overwinning nodig hebben om van de 20e plek af te komen en de sprong richting top 10 te maken.
Palhares heeft een hele boel lijpe submissions en goede grappling. Ik denk dat het helaas genoeg zal zijn om de wrestling skills van Miller te neutraliseren.