abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 6 november 2011 @ 21:46:18 #126
87680 Mirel
Mirel wil een bongophone.
pi_104053120
+idee om een hartje te maken met objecten
+kleuren :)
+-snap de bedoeling van de schaduwingen niet, was de lichtbron van links expres neergezet (lampje)?

When all else fails, you always have delusion.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 6 november 2011 @ 21:55:51 #127
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_104053722
quote:
0s.gif Op zondag 6 november 2011 21:46 schreef Mirel het volgende:
+idee om een hartje te maken met objecten
+kleuren :)
+-snap de bedoeling van de schaduwingen niet, was de lichtbron van links expres neergezet (lampje)?

[ afbeelding ]
+ Z/W
+ DOF
+ Ruis
- Scheef
- Compositie, had iets minder van de boven of onderkant overgelaten.

Omdat ook ik wat kan leren van kritiek B-)

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
  zondag 6 november 2011 @ 21:57:57 #128
87680 Mirel
pi_104053867
Hardstikke tof op alle manieren. Alleen het gevoel dat het een tof concert is kan groter door meer mensen te laten zien. Meer diepte ofzo :P Geen idee hoe met die felle lampen :') Misschien hoger perspectief maar dan krijg je een andere foto.
pi_104065723
@murp: Ok helder, dat kan ik me enigszins voorstellen.

@Desty: wel een aardig portret. Jammer dat ze zo erg in het midden staat, en dat ze zo dicht tegen de bovenkant vna de foto aanstaat.

@Mirel: tnx voor je comment. Ik heb bewust een stuk van de lucth afgeknipt, omdat het zo bewolkt was en de lucht eigenlijk alleen bij de horizon mooi was. Vandaar dus dat er veel meer lucht dan water was ;)

Jou eerste foto is best gaaf, enige minpuntje is dat witte hoekje rechtsonder. Verder best een mysterieuze plaat, vraag me vooral af wat het is. De tweede is eigenlijk een beetje saai... zowel qua compositie, als qua kleuren.

@murp: vette lucht. De vignetting vind ik wel wat minder geslaagd. ook vind ik de ebwerking niet zo fijn eruitzien op het gras.

@Neomullen: mooie plaat, vooral de kleuren op de achtergrond zijn tof. De bomen rechts hebben een te vieze kleur in mijn ogen. Heb je deze toevallig heel erg opgelicht? Ook vind ik de rommel in het water nogal veel aandacht trekken. eigenlijk vraagt zo foto om een volkomen glad oppervlak ;)

@murp: gave nachtplaat, alleen dat tiltshift vind ik niks...

@Zenato: Leuk idee, alleen die schaduwen storen mij een beetje. Ook jammer dat de dobbelstenen niet gelijkmatig belicht zijn.

@mirel: leuk laag standpunt, goede grijsbewerking. Alleen camera's zijn gemaakt om foto's mee te maken, en niet om er foto's van te mkaen. hier bedoel ik mee te zeggen: saai onderwerp :P

@dark_angelus: Hele toffe concertfoto. Sluit me eigenlijk aan bij Mirel: ik zou er wat meer diepte in willen zien (dus meer naar achteren kunnen kijken). Ook storen die 2 microfoonstandaarden links en rechts mij een beetje. wellicht had het misschien mooier uitgekomen als je wat verder naar achteren was gegaan en wat meer ingezoomd?

Winterkoning / Eurasian Wren / Zaunkönig / Troglodytes troglodytes by Marcel Tuit, on Flickr
Voor wat foto's, kijk hier
pi_104067489
quote:
in my humble opinion ;

de vogel heeft een mooie houding, alsof die net gaat wegvliegen. dat maakt het spannend. Daarom ook lekker veel bewegingsruimte aan de rechterkant van de foto.
echter snap ik het wit op de foto niet, is dit wit-uitgebeten lucht of gedaan met photoshop? Als het photoshop is, zou ik ervoor kiezen om de blaadjes boven het hoofd van de vogel ook weg te knippen zodat de vogel er iets meer uitspringt.

de mijne (onbewerkt)
pi_104068031
quote:
0s.gif Op maandag 7 november 2011 10:52 schreef Cyaa het volgende:

[..]

in my humble opinion ;

de vogel heeft een mooie houding, alsof die net gaat wegvliegen. dat maakt het spannend. Daarom ook lekker veel bewegingsruimte aan de rechterkant van de foto.
echter snap ik het wit op de foto niet, is dit wit-uitgebeten lucht of gedaan met photoshop? Als het photoshop is, zou ik ervoor kiezen om de blaadjes boven het hoofd van de vogel ook weg te knippen zodat de vogel er iets meer uitspringt.

de mijne (onbewerkt)
[ afbeelding ]
dat witte is de lucht. Het was bewolkt, maar wel nog met een fel soort licht erdoorheen. Aangezien de vogel+paal waar deze opzit erg donker is, en ik spotmeting heb gebruikt, is de lucht dus erg overbelicht.

Het wegwerken van de blaadjes boven zijn hoofd is sowieso wel een erg goed idee. Ga ik eens naar kijken hoe dat uitpakt, tnx voor de suggestie!

Jou foto ziet er erg goed uit, mooi van kleur en een lekker dromerig sfeertje. Wel heb ik de opmerking dat ik de paarsige flare op haar linkerarm storend vind, en ook de uitgebten delen op het spiegeltje (?) in haar hand. Verder erg nice!
Voor wat foto's, kijk hier
  maandag 7 november 2011 @ 11:15:34 #132
87680 Mirel
pi_104068067
mooie meid :)
pi_104131281
+ Ontzettend mooie foto hierboven, de kleuren en ook omdat de achtergrond links helemaal vervaagt!

- Ik vind het jammer dat ze met make-up bezig is in zo'n natuurlijke omgeving. Misschien leuker geweest als ze met haar hoofd naar achter haar haar had laten wapperen, zonder verder ergens mee bezig te zijn.

[ Bericht 15% gewijzigd door margaretha_01 op 08-11-2011 20:34:19 ]
...it is a tale told by an idiot, full of sound and fury, signifying nothing...
pi_104151653
@margaretha_01

Kleuren vind ik oké, naar mij smaak mag het contrast wel meer zijn.
Verder vind ik het een beetje saai; je lijkt van grote afstand deze foto gemaakt te hebben waardoor er voor mij geen connectie met die persoon is...

woensdag 9 november 2011 @ 09:09:03 #135
87680 Mirel
pi_104151892
Wat is dat? :o
pi_104151953
Dat zijn walnoten.
pi_104155951
Dat is Danbo
  woensdag 9 november 2011 @ 21:19:10 #138
225308 Row-1
'sup money?
pi_104178865
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 08:57 schreef Blocko het volgende:
@margaretha_01

Kleuren vind ik oké, naar mij smaak mag het contrast wel meer zijn.
Verder vind ik het een beetje saai; je lijkt van grote afstand deze foto gemaakt te hebben waardoor er voor mij geen connectie met die persoon is...

[ afbeelding ]
+Grappig poppetje
+Mooi scherp
+Door de kleur lekker herfstachtig
-Weet nog niet zeker of ik de verlichte oogjes wel iets vind.

De mijne, tijdens Glow 2011 in Eindhoven :)

Leuk detail, ik kwam er thuis pas achter toen ik de foto's bekeek, dat ik een zoenend stelletje heb gefotografeerd, mijn bedoeling was eigenlijk gewoon om de lopende mensen vast te leggen op het bruggetje :)

woensdag 9 november 2011 @ 21:27:46 #139
158292 problematiQue
Correspondent ter Plaatse
  woensdag 9 november 2011 @ 21:56:20 #140
87680 Mirel
pi_104181145
Erg tof :)

+ kleuren
+ reflectie op de grond is mooi
+ liefde thema
+ lange sluitertijd effecten\
+ compositie
+- lijkt net of de fiets zweeft (I know, crap reden :P)
- die andere hangende mensen op de brug helpen niet mee met het liefde thema (de tijd is stil voor het verliefde koppeltje)

woensdag 9 november 2011 @ 21:58:40 #141
151527 KaMo
Boem, zei de bas
  Forum Admin woensdag 9 november 2011 @ 22:22:23 #142
58651 crew  murp
murp
pi_104182627
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:19 schreef Row-1 het volgende:

[..]

+Grappig poppetje
+Mooi scherp
+Door de kleur lekker herfstachtig
-Weet nog niet zeker of ik de verlichte oogjes wel iets vind.

De mijne, tijdens Glow 2011 in Eindhoven :)

Leuk detail, ik kwam er thuis pas achter toen ik de foto's bekeek, dat ik een zoenend stelletje heb gefotografeerd, mijn bedoeling was eigenlijk gewoon om de lopende mensen vast te leggen op het bruggetje :)

[ afbeelding ]
Mooi O+!!
pi_104255454
quote:
0s.gif Op woensdag 9 november 2011 21:56 schreef Mirel het volgende:
Erg tof :)

+ kleuren
+ reflectie op de grond is mooi
+ liefde thema
+ lange sluitertijd effecten\
+ compositie
+- lijkt net of de fiets zweeft (I know, crap reden :P)
- die andere hangende mensen op de brug helpen niet mee met het liefde thema (de tijd is stil voor het verliefde koppeltje)

[ afbeelding ]
+ Tof hard en donker contrast.
+ Ruis.
+ Compositie.
- Formaat foto. Vreemde crop, Alsof er zoveel stoorde in het origineel dat je dit er maar van gemaakt hebt.

[ Bericht 5% gewijzigd door #ANONIEM op 11-11-2011 18:21:16 ]
  Moderator / FOK!Fotograaf vrijdag 11 november 2011 @ 18:27:09 #144
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_104255699
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 18:21 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Ruis.
+ Compositie.
- Formaat foto. Vreemde crop, Alsof er zoveel stoorde in het origineel dat je dit er maar van gemaakt hebt.

[ afbeelding ]

+ Schilderachtig
+ Eigen stijl
- Onderkant mag krapper afgesneden

[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_104285039
quote:
6s.gif Op vrijdag 11 november 2011 18:27 schreef Dark_Angelus het volgende:

[..]

+ Schilderachtig
+ Eigen stijl
- Onderkant mag krapper afgesneden

[ afbeelding ]
+ scherpte
+ kleuren
+ de manier waarop de drummer naar de camerea kijkt
- had meer nadruk op de drummer willen zien, hier en daar wat wegsnijden

Heb zelf nog wat feedback nodig voor dit probeerseltje:

Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
  zaterdag 12 november 2011 @ 14:16:17 #146
87680 Mirel
pi_104285083
Misschien langer zodat de lijnen onafgebroken zijn? Al vind ik het rechts wel tof omdat het er zoveel zijn. Links voelt het incompleet aan :P

quote:
0s.gif Op vrijdag 11 november 2011 18:21 schreef Wiebeldak het volgende:

[..]

+ Ruis.
+ Compositie.

[ afbeelding ]

Hoe heb je dit precies gemaakt? Hardstikke mooi.
pi_104285150
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:16 schreef Mirel het volgende:
Misschien langer zodat de lijnen onafgebroken zijn? Al vind ik het rechts wel tof omdat het er zoveel zijn. Links voelt het incompleet aan :P

[..]

Hoe heb je dit precies gemaakt? Hardstikke mooi.
Het was te rustig links op de weg :P Ik gebruikte trwns Aperture priority en toen kwam er 8 sec sluitertijd uit, toch beetje te korte sluitertijd zo te zien.
Uw ADH vitamine Worst
Met vriendelijke groenten
pi_104286797
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 14:14 schreef hemarookworst het volgende:

Heb zelf nog wat feedback nodig voor dit probeerseltje:

[ afbeelding ]
+ Het rood/wit aan de linker/rechter hek is leuk.
- Rechts veel lijnen, en links alleen één lijn.
- Mistig zonder sfeer, probeer het op een heldere nacht opnieuw.

Op onbegeleid verlof...
pi_104289055
Hmm:

Locatie is erg mooi maar ik vind het stuk rechtsonder storend. Verder vind ik de kleuren een beetje "saai" hier had je denk ik nog wat in post aan kunnen doen. De horizon vind ik persoonlijk wel erg tof. Lucht staat er mooi op :)

Ik wil graag feedback op deze; die vrouw stond iets te lang in beeld (was geloof ik 30" ) maar weet nou niet helemaal of dit wel of juist niet een tof effect geeft. Mijn eigenlijke bedoeling was om een soort beweging van die mensen voor dat gebouw (eindhoven die kerk?) vast te leggen.
  zaterdag 12 november 2011 @ 17:30:31 #150
225308 Row-1
'sup money?
pi_104289773
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 november 2011 17:04 schreef Blocko het volgende:
Hmm:

Locatie is erg mooi maar ik vind het stuk rechtsonder storend. Verder vind ik de kleuren een beetje "saai" hier had je denk ik nog wat in post aan kunnen doen. De horizon vind ik persoonlijk wel erg tof. Lucht staat er mooi op :)

[ afbeelding ]

Ik wil graag feedback op deze; die vrouw stond iets te lang in beeld (was geloof ik 30" ) maar weet nou niet helemaal of dit wel of juist niet een tof effect geeft. Mijn eigenlijke bedoeling was om een soort beweging van die mensen voor dat gebouw (eindhoven die kerk?) vast te leggen.
Dat is de Catherina kerk bij het Stratumseind ;)

Vind de vrouw niet persé storend.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')