Welke dingen gaan dan met regelmaat kapot? Bij de Ka van mijn moeder zijn alleen de normale zaken vervangen zoals een keer een accu en een dempertje, verder echt nog niets tegen gekomen...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:31 schreef error_404 het volgende:
Ford Ka blinkt niet uit in degelijkheid; naast roest zijn er een hoop andere dingen die met regelmaat kapot gaan.
Een aantal mensen in mijn omgeving hebben er een gehad en ze hadden allemaal met regelmaat problemen. Daarnaast zijn de wegligging en het verbruik niet om over naar huis te schrijven...
Ik zou toch voor iets anders gaan....
Geen idee wat precies, zal het eens navragen. Feit is wel dat ze elk half jaar voor meer dan 500 euro aan reparatiekosten hadden, bij nog geen 15K/jaar. Daarnaast een enkele keer langs de weg, omdat "hij er gewoon mee ophield"... Banden waren gewoon gangbaar kwaliteitsmerk wat er vanuit de dealer onder zit, niets geks.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:03 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Welke dingen gaan dan met regelmaat kapot? Bij de Ka van mijn moeder zijn alleen de normale zaken vervangen zoals een keer een accu en een dempertje, verder echt nog niets tegen gekomen...
Dat is helemaal waar. Heb zelf een corsaatje zonder roest of problemen, wat ook niet schijnt te kunnenquote:Trouwens, je moet het maar net treffen met een wagen, geldt voor iedere wagen...
Het probleem met het roesten van de Ka beperkt zich tot, achterklep, dorpels, deur, a-stijl(rechts voornamelijk) tankklep. De lak is bar slecht maar dat komt omdat de auto in Spanje werd gemaakt en daar hadden ze tot nu toe geen goede reputatie. Seats hebben hetzelfde probleem qua lak.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:03 schreef retuow82 het volgende:
[..]
Welke dingen gaan dan met regelmaat kapot? Bij de Ka van mijn moeder zijn alleen de normale zaken vervangen zoals een keer een accu en een dempertje, verder echt nog niets tegen gekomen...
En die wegligging niet goed? Misschien met van die Flamingo/Viking/Wanlee banden niet, dan schuift het alle kanten op maar met een setje fatsoenlijke banden is het goed te doen. Komt niet in de buurt van een BMW maar dat moet je ook niet verwachten.
Trouwens, je moet het maar net treffen met een wagen, geldt voor iedere wagen...
Ka heeft ook een ketting tot een bepaald bouwjaar geloof ik. De modellen met de oude motor zowiesoquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:01 schreef sashe het volgende:
Maar voor de prijsklasse waar we in zitten wordt het waarschijnlijk wel een ka. Nissan micra vind ik ook nog niet gek, vanwege de distributieketting i.p.v. een riem
Ha, nee hoor. Er zijn zat andere merken die gebruik maken van een ketting. BMW bijv en onze vorige Twingo had ook een ketting.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:07 schreef sashe het volgende:
ow ja?? dat wist ik niet. Dacht dat Nissan dat alleen had
Ja, maar lang niet zo erg als de Megane en/of Laguna maar dat komt ook simpelweg omdat die wagens meer electronica bevatten. Ik ken iemand die heeft hem vloekend verkocht en mijn buurvrouw rijdt er al jaren mee rond zonder problemen. Ook hier weer "je moet het net treffen".quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:20 schreef sashe het volgende:
heeft iemand ook kennis van een renault clio van ongeveer 2003 ofzo. Ik weet dat renault niet erg goed is met elektronica, maar ik weet niet of de clio hier ook last van heeft (ja sorry ik ben een vrouw)
weet iemand anders hier misschien meer over? ik heb wat gelezen over ka's met kettingen die je moet onderhouden en degene die je niet hoeft te onderhouden?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:06 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Ka heeft ook een ketting tot een bepaald bouwjaar geloof ik. De modellen met de oude motor zowieso
Ik heb een clio uit 99 en die heeft 0 roest en rijd prima en heeft mij nog nooit laten staan (heb er zo'n 25000 km in gereden nu in 2 jaar tijd). Ben ermee naar italie en een jaar later naar frankrijk (en barcelona) gereden zonder problemen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:20 schreef sashe het volgende:
heeft iemand ook kennis van een renault clio van ongeveer 2003 ofzo. Ik weet dat renault niet erg goed is met elektronica, maar ik weet niet of de clio hier ook last van heeft (ja sorry ik ben een vrouw)
Twingo oud model heeft een kettingquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:53 schreef Turquaz52 het volgende:
Twingo's hebben toch geen kentting maar onderliggende nokkenas? Kan me toch goed herinneren dat ik ooit een keer daarvan de koppakking van heb vervangen..
oh en TS:
Frot Ka niet doen.
Micra Wel doen.
Volgens mij is het toch echt andersom. Die motor met onderliggende nokkenas komt nog uit de renault 4.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:10 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Twingo oud model heeft een ketting
Eerste model Twingo had inderdaad nog stoterstangen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:56 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Volgens mij is het toch echt andersom. Die motor met onderliggende nokkenas komt nog uit de renault 4.
nope, zit een riem opquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:10 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Twingo oud model heeft een ketting
Vandaar dat je nog zoveel van die dingen ziet rijden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:03 schreef Turquaz52 het volgende:
Renault Twingo's kleppen tikken nog erger dan een Diesel uit het jaar 0, kut dingen zijn het.. maar goed ook dat ze niks meer waard zijn, allemaal na de sloop/export met die dingen
Als jij er paar weken met rijdt dan vreet elke auto koppakkingen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:11 schreef Turquaz52 het volgende:
dat is wat jij denkt.. stelletje koppakking vreters zijn het
ja ik werk bij Renaultquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:15 schreef Turquaz52 het volgende:
oooh jij bent die renault monteur toch? DM![]()
En ff over TU reeks, want bij BMW staat dat voor Technical Upgrade..
Alles wat van metaal is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:30 schreef sashe het volgende:
dat is fijn en snel om te horen! Ik heb er een paar gezien van 2002 en 2003.
Wat zijn de dingen waar je bij een ka op moet letten? ik weet tankdop, ruitenwisser achter, deur posten (alles checken op roest en plekjes) wat nog meer??
2 dingen:quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:10 schreef CafeRoker het volgende:
Uit bovenstaande kun je ook afleiden dat als je er een koopt die nog niet roest, een paar honderd euro voor een fatsoenlijke antiroestbehandeling meer dan de moeite waard is. Eigenlijk wel haast verplicht.
Een distributieketting in plaats van een distributieriem betekent NIET dat je een auto niet hoeft te onderhouden. Er moet soms nog verse olie in, nieuwe banden, verse koelvloeistof, nieuwe remmerij, enzovoorts.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:42 schreef sashe het volgende:
[..]
weet iemand anders hier misschien meer over? ik heb wat gelezen over ka's met kettingen die je moet onderhouden en degene die je niet hoeft te onderhouden?
Da's waar, maar zelfs al zit er aan de binnenkant al roest in dan zet je dat met fertan of rx wel best een tijdj(bijna) stil. Geloof me dat die blaasjes echt eerder komen dan wanneer je die prut er niet indoet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:42 schreef 2cv het volgende:
2 dingen:
- Bestaande roestschade repareer je niet met een antiroestbehandeling
- Bedrijven die antiroestbehandelingen 'doen' willen geen Ka behandelen omdat die toch wel kapotroesten en ze garantie moeten geven.
Daar kan ik me eigenlijk alleen maar bij aansluitenquote:Samengevat: koop geen Ka.
Mja.. grote probleem bij die TU'tjes is dat er niemand bedenkt dat een auto onderhouden moet worden... En een cannetje KVS schijnt een dure investering te zijn op een auto van een paar 100 euro. Afijn... na een paar jaar verandert die KVS wel in slootwater.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Turq, dat is de TU reeks van PSA vooral de TU3JP en Tu1JP hebben hier last van, renault van in vergelijking met die 2 van PSA mee
sterker nog
ik loop al weer een tijdje bij Renault mee, en niet 1x de kop er af gehad.... Omdat de pakking lek zou wezen. komt gewoon niet meer voor
en voor de grapjassen, enkel de F9Q motoren uit 01-04 zijn ruk, maar die gaan kapot door de turbo die op holslaat
Och, die 2 minutenquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 21:46 schreef CafeRoker het volgende:
[..]
Da's waar, maar zelfs al zit er aan de binnenkant al roest in dan zet je dat met fertan of rx wel best een tijdj(bijna) stil. Geloof me dat die blaasjes echt eerder komen dan wanneer je die prut er niet indoet.
Oliekanaal RV gaat bij een nieuwe pakking eigenlijk nooit meer kapot.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
@ spam
Bij de TU blokjes is er zelden een probleem met de pakking voor het koelwater, de oliekanaal RV van het blok slaat door naar buiten, daarom gaan ze lekken, en de bussen die willen nog wel eens te hoog staan....
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:19 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Klopt de D4F en D7F zijn goede motoren, en ja die TSI en TFSI zijn BAGGER, en maar roepen dat franse auto's slecht zijn, nou die zijn pas slecht, of de DSG bak, gaat al kapot in de showroom, met 8Km op de teller
Die uit 94 had een 1.0 zover ik weet, wij hadden die uit 93 en die had een 1.0 met ketting. Weet ik 100% zeker.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:43 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Er zat toch echt een ketting in.
Was een twingo uit 94, de 1.2 geloof ik
Dit.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:40 schreef Spamblik het volgende:
Ik zou er echt niet aan beginnen...
Niet volgens de fabrieksopgave.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:51 schreef sashe het volgende:
de 70 pk versie is minder zuinig dan de 59 pk versie
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |