abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100796241
Hallo iedereen,

ik heb sinds een dag eindelijk werk en daarvoor willen wij een auto'tje kopen. Nu vind ik een ford ka helemaal geweldig, maar weet ik dat ze in de beginseries roest aan de onderkant vertonen. Mijn vraag is eigenlijk tot wel bouwjaar komt deze roest voor?
pi_100796309
Ongeveer tot bouwjaar 2000 als ik het goed heb, wil niet zeggen dat de modellen daarvoor er altijd last van hebben. Mijn moeder heeft een Ford Ka uit 1999 en die staat altijd buiten, nog geen roest op de bekende plekken te zien. Nergens roest trouwens, loopt altijd en weinig tot geen problemen, best een aardig bakkie eigenlijk in tegenstelling tot hoe je de meeste er over hoort praten...
Op zondag 3 oktober 2010 20:58 schreef gewoonfaye het volgende:
retuow82 is mijn nieuwe held
pi_100796482
dat is fijn en snel om te horen! Ik heb er een paar gezien van 2002 en 2003.
Wat zijn de dingen waar je bij een ka op moet letten? ik weet tankdop, ruitenwisser achter, deur posten (alles checken op roest en plekjes) wat nog meer??
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:31:26 #4
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_100796490
Ford Ka blinkt niet uit in degelijkheid; naast roest zijn er een hoop andere dingen die met regelmaat kapot gaan.
Een aantal mensen in mijn omgeving hebben er een gehad en ze hadden allemaal met regelmaat problemen. Daarnaast zijn de wegligging en het verbruik niet om over naar huis te schrijven...

Ik zou toch voor iets anders gaan....
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
pi_100796562
In de prijsklasse waar wij dan op zoeken en de airco die ik graag wil, komen we niet verder dan een heleboel ka's en heleboel deawoo's die ik niet fijn vind rijden.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:38:20 #6
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_100796615
ik mag lijen dat je een vrouw bent
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_100796867
Kom op als zij perse een Ka wilt.
In tijden van crisis moet je niet met lastenverhogingen komen.
pi_100797008
Vriendin heeft een Ka van 2008.

Begin 2010 begon de lak op de bumpers los te laten en de achterklep te roesten waar de ruitenwisser zit.

Schandalige service van Ford: Schade laten opnemen door een schade-expert en een anderhalf jaar later kunnen we het laten maken.
pi_100797081
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:31 schreef error_404 het volgende:
Ford Ka blinkt niet uit in degelijkheid; naast roest zijn er een hoop andere dingen die met regelmaat kapot gaan.
Een aantal mensen in mijn omgeving hebben er een gehad en ze hadden allemaal met regelmaat problemen. Daarnaast zijn de wegligging en het verbruik niet om over naar huis te schrijven...

Ik zou toch voor iets anders gaan....
Welke dingen gaan dan met regelmaat kapot? Bij de Ka van mijn moeder zijn alleen de normale zaken vervangen zoals een keer een accu en een dempertje, verder echt nog niets tegen gekomen...

En die wegligging niet goed? Misschien met van die Flamingo/Viking/Wanlee banden niet, dan schuift het alle kanten op maar met een setje fatsoenlijke banden is het goed te doen. Komt niet in de buurt van een BMW maar dat moet je ook niet verwachten.

Trouwens, je moet het maar net treffen met een wagen, geldt voor iedere wagen...
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:26:31 #10
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_100797628
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:03 schreef retuow82 het volgende:

[..]

Welke dingen gaan dan met regelmaat kapot? Bij de Ka van mijn moeder zijn alleen de normale zaken vervangen zoals een keer een accu en een dempertje, verder echt nog niets tegen gekomen...
Geen idee wat precies, zal het eens navragen. Feit is wel dat ze elk half jaar voor meer dan 500 euro aan reparatiekosten hadden, bij nog geen 15K/jaar. Daarnaast een enkele keer langs de weg, omdat "hij er gewoon mee ophield"... Banden waren gewoon gangbaar kwaliteitsmerk wat er vanuit de dealer onder zit, niets geks.
quote:
Trouwens, je moet het maar net treffen met een wagen, geldt voor iedere wagen...
Dat is helemaal waar. Heb zelf een corsaatje zonder roest of problemen, wat ook niet schijnt te kunnen ;)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:41:54 #11
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_100798040
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:03 schreef retuow82 het volgende:

[..]

En die wegligging niet goed? Misschien met van die Flamingo/Viking/Wanlee banden niet, dan schuift het alle kanten op maar met een setje fatsoenlijke banden is het goed te doen. Komt niet in de buurt van een BMW maar dat moet je ook niet verwachten.

Het probleem met het roesten van de Ka beperkt zich tot, achterklep, dorpels, deur, a-stijl(rechts voornamelijk) tankklep. De lak is bar slecht maar dat komt omdat de auto in Spanje werd gemaakt en daar hadden ze tot nu toe geen goede reputatie. Seats hebben hetzelfde probleem qua lak.

Wat gaat regelmatig kapot?
Nou, ik heb 1 uit 2000 en daar is in 3 jaar tijd bijna alles aan vervangen (25000km)
Stuurhuis, gaat 99 van 100 keer kapot en dat is een feit, its stuurbekrachtiging uiteraard
Draagarmen + rubbers
Condensor
Homokineet + aandrijfas
thermostaat
+ regulier onderhoud zoals, pakkingen, banden, remschijven etc
In totaal al zo`n ¤2500 onderhoud gehad

Idd hebben ze wel een goede wegligging maar dat weegt niet op tegen het feit dat het een K-auto is uiteindelijk :r

Neem het zekere voor het onzekere en koop een Jap zoals ik en dan rijdt je nagenoeg kosteloos rond. *O*
pi_100798880
Uit bovenstaande kun je ook afleiden dat als je er een koopt die nog niet roest, een paar honderd euro voor een fatsoenlijke antiroestbehandeling meer dan de moeite waard is. Eigenlijk wel haast verplicht.
pi_100802647
ah ha al een boel info dus. Wij hebben momenteel een seat en idd die lak is niet heel geweldig, maar goed de auto is uit 2003 en staat hier altijd buiten en dat zal hij ook altijd wel gedaan hebben.

@retuow82 idd je moet net mazzel hebben met de auto die je koopt. De seat gekocht met half jaar bovag garantie, de een na het ander gaat kapot, veel na de garantie!! en toen we de ford focus hebben gekocht zonder garantie nooit wat geks!

Maar voor de prijsklasse waar we in zitten wordt het waarschijnlijk wel een ka. Nissan micra vind ik ook nog niet gek, vanwege de distributieketting i.p.v. een riem
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:06:03 #14
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_100802837
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:01 schreef sashe het volgende:
Maar voor de prijsklasse waar we in zitten wordt het waarschijnlijk wel een ka. Nissan micra vind ik ook nog niet gek, vanwege de distributieketting i.p.v. een riem
Ka heeft ook een ketting tot een bepaald bouwjaar geloof ik. De modellen met de oude motor zowieso
pi_100802904
ow ja?? dat wist ik niet. Dacht dat Nissan dat alleen had
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:20:04 #16
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_100803423
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:07 schreef sashe het volgende:
ow ja?? dat wist ik niet. Dacht dat Nissan dat alleen had
Ha, nee hoor. Er zijn zat andere merken die gebruik maken van een ketting. BMW bijv en onze vorige Twingo had ook een ketting.
pi_100803450
heeft iemand ook kennis van een renault clio van ongeveer 2003 ofzo. Ik weet dat renault niet erg goed is met elektronica, maar ik weet niet of de clio hier ook last van heeft (ja sorry ik ben een vrouw :D)
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:31:46 #18
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_100803942
Mijn corsa uit 2000 heeft zelfs een ketting ;)

Weinig verstand van de zwakke plekken van clio's, ik heb echter wel een keer live een ongeluk zien gebeuren op de snelweg met een clio in de hoofdrol. Ding vloog in volle vaart over de kop, wonder boven wonder stapte de bestuurder met 1 klein schrammetje uit. Het zijn dus wel echt veilige auto's :) Zeker een stuk veiliger dan Ka's.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:03:35 #19
168121 retuow82
Het is friet!
pi_100805296
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:20 schreef sashe het volgende:
heeft iemand ook kennis van een renault clio van ongeveer 2003 ofzo. Ik weet dat renault niet erg goed is met elektronica, maar ik weet niet of de clio hier ook last van heeft (ja sorry ik ben een vrouw :D)
Ja, maar lang niet zo erg als de Megane en/of Laguna maar dat komt ook simpelweg omdat die wagens meer electronica bevatten. Ik ken iemand die heeft hem vloekend verkocht en mijn buurvrouw rijdt er al jaren mee rond zonder problemen. Ook hier weer "je moet het net treffen".
pi_100807923
Hier had uw reclame kunnen staan.
pi_100809342
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:06 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Ka heeft ook een ketting tot een bepaald bouwjaar geloof ik. De modellen met de oude motor zowieso
weet iemand anders hier misschien meer over? ik heb wat gelezen over ka's met kettingen die je moet onderhouden en degene die je niet hoeft te onderhouden?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:02:27 #22
182073 invine
blablabla etc.
pi_100810232
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:20 schreef sashe het volgende:
Ik heb een clio uit 99 en die heeft 0 roest en rijd prima en heeft mij nog nooit laten staan (heb er zo'n 25000 km in gereden nu in 2 jaar tijd). Ben ermee naar italie en een jaar later naar frankrijk (en barcelona) gereden zonder problemen.

De clio's van 2003+ zijn prima te doen qua elektronica. Dat is een clio 2 phase 2, die is aardig doorontwikkeld al. Van de clio 2 phase 1 moet je niet degene nemen met een boordcomputer, dat is een drama. Mijn clio is een clio 2 phase 1 maar zonder boordcomputer en dat doet het prima!
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_100816763
Twingo's hebben toch geen kentting maar onderliggende nokkenas? Kan me toch goed herinneren dat ik ooit een keer daarvan de koppakking van heb vervangen.. :P

oh en TS:
Frot Ka niet doen.
Micra Wel doen.
Quote van Tjabbo:
Vaste pta mensen hebben olie in hun aderen, geen bloed.
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
en als we een scheet laten zeggen we dat de wastegate open staat.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 19:10:10 #24
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_100817428
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:53 schreef Turquaz52 het volgende:
Twingo's hebben toch geen kentting maar onderliggende nokkenas? Kan me toch goed herinneren dat ik ooit een keer daarvan de koppakking van heb vervangen.. :P

oh en TS:
Frot Ka niet doen.
Micra Wel doen.
Twingo oud model heeft een ketting
pi_100819404
Welk oud model? Die lelijk ding toch? Die heeft 100.000% klepgeleiders of klepstokken of ze dat ook noemen, je weet wel van die stokken die onderuit het blok naar boven komen om de klep te bedienen..
Quote van Tjabbo:
We drinken benzine, ons hart heeft 4 kleppen per cilinder in plaats van hartkamer
pi_100819527
elke ka tot het nieuwe model roest...

Ford heeft er niks aan gedaan, want mocht niks kosten

bekende en beruchte plekken:

Tankklep
Subframe
dorpels
Zijscherm van tankklep
pi_100819536
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:10 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Volgens mij is het toch echt andersom. Die motor met onderliggende nokkenas komt nog uit de renault 4.
pi_100819636
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:56 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Volgens mij is het toch echt andersom. Die motor met onderliggende nokkenas komt nog uit de renault 4.
Eerste model Twingo had inderdaad nog stoterstangen.
Was een ouderwets blok in een toen erg moderne auto.

Later is er een wat modernere motor met bovenliggende nokkenas ingekomen.
Geen idee of die ketting hadden, de laatste versie van de 8 klepper heeft distributieriem en alle 16v ook.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 16-08-2011 20:01:46 ]
pi_100819758
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 19:10 schreef penny-wise het volgende:

[..]

nope, zit een riem op
pi_100819896
Ford Ka, Ford Fiesta en Renault Twingo's kleppen tikken nog erger dan een Diesel uit het jaar 0, kut dingen zijn het.. maar goed ook dat ze niks meer waard zijn, allemaal na de sloop/export met die dingen :r
Quote van Tjabbo:
pi_100820307
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:03 schreef Turquaz52 het volgende:
Renault Twingo's kleppen tikken nog erger dan een Diesel uit het jaar 0, kut dingen zijn het.. maar goed ook dat ze niks meer waard zijn, allemaal na de sloop/export met die dingen :r
Vandaar dat je nog zoveel van die dingen ziet rijden.
Het blok van zo'n Twingo is het meest betrouwbare van de auto, de rest gaat kapot maar blok blijft lopen.
pi_100820342
dat is wat jij denkt.. stelletje koppakking vreters zijn het :')
Het fixxen is gewoon simpel..
Quote van Tjabbo:
pi_100820455
Turq, dat is de TU reeks van PSA vooral de TU3JP en Tu1JP hebben hier last van, renault van in vergelijking met die 2 van PSA mee

sterker nog

ik loop al weer een tijdje bij Renault mee, en niet 1x de kop er af gehad.... Omdat de pakking lek zou wezen. komt gewoon niet meer voor

en voor de grapjassen, enkel de F9Q motoren uit 01-04 zijn ruk, maar die gaan kapot door de turbo die op holslaat
pi_100820537
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:11 schreef Turquaz52 het volgende:
dat is wat jij denkt.. stelletje koppakking vreters zijn het :')

Als jij er paar weken met rijdt dan vreet elke auto koppakkingen. ;)
pi_100820544
oooh jij bent die renault monteur toch? DM })

En ff over TU reeks, want bij BMW staat dat voor Technical Upgrade.. :')
Quote van Tjabbo:
pi_100820567
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:15 schreef Turquaz52 het volgende:
oooh jij bent die renault monteur toch? DM })

En ff over TU reeks, want bij BMW staat dat voor Technical Upgrade.. :')
ja ik werk bij Renault
pi_100820634
TU = eerste gedeelte motor code welke voor benzine staat

0 staat voor de 1.0 monopiont
1 staat voor de 1.1 monopiont
3 staat voor de 1.4 multi point
5 staat voor de 1.6 multi point

JP = 2 klepper

JP4 = 4 klepper
pi_100821036
En wat als je een 1.2 hebt :6
Quote van Tjabbo:
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 20:51:44 #39
182073 invine
blablabla etc.
pi_100822643
Sowieso dat de eerste lichting twingo's een ketting hebben gehad (de 1.0 blokjes).

En daarbij ben jij nr1 beunhaas hier op het forum turq! no offense... maar jij rijd alleen maar in gare barrels dus vind je het gek dat ze allemaal tikken :')
pi_100824920
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:22 schreef Turquaz52 het volgende:
dan heb je geen TU blokje
  † In Memoriam † dinsdag 16 augustus 2011 @ 21:42:00 #41
25682 2cv
Niet subtiel
pi_100825308
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:30 schreef sashe het volgende:
dat is fijn en snel om te horen! Ik heb er een paar gezien van 2002 en 2003.
Wat zijn de dingen waar je bij een ka op moet letten? ik weet tankdop, ruitenwisser achter, deur posten (alles checken op roest en plekjes) wat nog meer??
Alles wat van metaal is.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:10 schreef CafeRoker het volgende:
Uit bovenstaande kun je ook afleiden dat als je er een koopt die nog niet roest, een paar honderd euro voor een fatsoenlijke antiroestbehandeling meer dan de moeite waard is. Eigenlijk wel haast verplicht.
2 dingen:
- Bestaande roestschade repareer je niet met een antiroestbehandeling
- Bedrijven die antiroestbehandelingen 'doen' willen geen Ka behandelen omdat die toch wel kapotroesten en ze garantie moeten geven.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:42 schreef sashe het volgende:

[..]

weet iemand anders hier misschien meer over? ik heb wat gelezen over ka's met kettingen die je moet onderhouden en degene die je niet hoeft te onderhouden?
Een distributieketting in plaats van een distributieriem betekent NIET dat je een auto niet hoeft te onderhouden. Er moet soms nog verse olie in, nieuwe banden, verse koelvloeistof, nieuwe remmerij, enzovoorts.

Samengevat: koop geen Ka. Ooit 1 keer zo'n ding te koop gezien. Hij zag er goed uit maar de dorpels waren weg.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
pi_100825578
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:42 schreef 2cv het volgende:

2 dingen:
- Bestaande roestschade repareer je niet met een antiroestbehandeling
- Bedrijven die antiroestbehandelingen 'doen' willen geen Ka behandelen omdat die toch wel kapotroesten en ze garantie moeten geven.

Da's waar, maar zelfs al zit er aan de binnenkant al roest in dan zet je dat met fertan of rx wel best een tijdj(bijna) stil. Geloof me dat die blaasjes echt eerder komen dan wanneer je die prut er niet indoet.

quote:
Samengevat: koop geen Ka.
Daar kan ik me eigenlijk alleen maar bij aansluiten :)
pi_100826208
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:22 schreef Turquaz52 het volgende:
maar een EP1 blokje
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:15:54 #44
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_100827422
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:13 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Turq, dat is de TU reeks van PSA vooral de TU3JP en Tu1JP hebben hier last van, renault van in vergelijking met die 2 van PSA mee

sterker nog

ik loop al weer een tijdje bij Renault mee, en niet 1x de kop er af gehad.... Omdat de pakking lek zou wezen. komt gewoon niet meer voor

en voor de grapjassen, enkel de F9Q motoren uit 01-04 zijn ruk, maar die gaan kapot door de turbo die op holslaat
Mja.. grote probleem bij die TU'tjes is dat er niemand bedenkt dat een auto onderhouden moet worden... En een cannetje KVS schijnt een dure investering te zijn op een auto van een paar 100 euro. Afijn... na een paar jaar verandert die KVS wel in slootwater.
Vooral de Alu blokjes kunnen na een jaar of 10 olie gaan lekken boven het dynamo of gewoon door slaan naar het koelsysteem. Maarja... onder 15 min heb je de kop eraf bij een monopoint...
Oh.. en voor de 1.6 kan ik je de Corteco vervangingskoppakkingen niet aanraden, maar gewoon een Victor Reinz of eentje van de dealer ertussen te leggen. Dan gaat het eigenlijk nooit stuk.

Mijn ervaring is met de Renault D4F en D7F dat er eigenlijk niks kapot gaat.... Ja een keer een 8 klepper die een beetje olie verbruikte, maar dat zal wel lompheid geweest zijn van de eigenaar (auto uit 2001 ofzo). Een nieuwe TSI verbruikt meer...

Koop geen KA, koop iets frans/duits.
De inhoud van mijn blik is meer dan de motor van jouw auto!
pi_100827596
@ spam

Bij de TU blokjes is er zelden een probleem met de pakking voor het koelwater, de oliekanaal RV van het blok slaat door naar buiten, daarom gaan ze lekken, en de bussen die willen nog wel eens te hoog staan....
pi_100827656
Klopt de D4F en D7F zijn goede motoren, en ja die TSI en TFSI zijn BAGGER, en maar roepen dat franse auto's slecht zijn, nou die zijn pas slecht, of de DSG bak, gaat al kapot in de showroom, met 8Km op de teller
  † In Memoriam † dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:36:23 #47
25682 2cv
Niet subtiel
pi_100828732
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:46 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Da's waar, maar zelfs al zit er aan de binnenkant al roest in dan zet je dat met fertan of rx wel best een tijdj(bijna) stil. Geloof me dat die blaasjes echt eerder komen dan wanneer je die prut er niet indoet.
Och, die 2 minuten :P Zonder gekheid: ik vraag me af hoe lang het de roest tegenhoudt.
Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:25:34 #48
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_100831673
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:18 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
@ spam

Bij de TU blokjes is er zelden een probleem met de pakking voor het koelwater, de oliekanaal RV van het blok slaat door naar buiten, daarom gaan ze lekken, en de bussen die willen nog wel eens te hoog staan....
Oliekanaal RV gaat bij een nieuwe pakking eigenlijk nooit meer kapot.
Die bussen zijn uuhmm nouja.. vaak als het blok warmloopt, of dat iemand de kop eraf getrokken heeft en de krukas wil verdraaien zonder de bussen vast te zetten :X . Heb eigenlijk nog nooit een voetpakking hoeven vervangen (TU blokjes kosten ook niks... O+ Een krat bier is duurder als een zgan 1.1 blok O+ )

Bij een TSI is het zelfs normaal om al 2 liter olie verbruikt te hebben voor de eerste servicebeurt(30k).. |:(

Om nog een beetje ontopic te gaan;
Hoe gek ik het ook vind, met een budget van iets meer dan 2000 euro .. ga ik je denk ik toch echt maar een Clio II aanraden. Of iemand moet weten dat er iets beter is? Je zou er een polo, Yaris of corsa tegenover zetten, maar daar had ik niet voor gekozen.
Een twingo 1(model tot 2007) ga ik je afraden, omdat ik het onderstel niet kan waarderen, de km teller niet leesbaar is bij laagstaande zon, en tsja... de vormgeving is ook niet mijn smaak.
Een Twingo II O+ raad ik iedereen aan, maar zal wel buiten je budget vallen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:31:32 #49
182073 invine
blablabla etc.
pi_100832020
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:19 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:
Klopt de D4F en D7F zijn goede motoren, en ja die TSI en TFSI zijn BAGGER, en maar roepen dat franse auto's slecht zijn, nou die zijn pas slecht, of de DSG bak, gaat al kapot in de showroom, met 8Km op de teller
:D man naar mijn hart.. iemand die tenminste verstand van dingen heeft.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 23:38:43 #50
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_100832414
Goed topic :D
  woensdag 17 augustus 2011 @ 10:43:21 #51
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_100844293
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 20:00 schreef Chuck-N0rr1s het volgende:

[..]

nope, zit een riem op
Er zat toch echt een ketting in.
Was een twingo uit 94, de 1.2 geloof ik
pi_100844866
dus heel wat berichtjes bij in no-time, waar ik geen verstand van heb (tja vrouw he).
Maar ik heb toch een ka op het ook van 2006 (ze hebben er zelfs twee). Het schijnt dat alle ka's kettingen hebben (heeft de ford verkoper mij vandaag verteld).

Bedankt tot zover voor alle hulp!!!!
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:14:34 #53
182073 invine
blablabla etc.
pi_100845246
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:43 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Er zat toch echt een ketting in.
Was een twingo uit 94, de 1.2 geloof ik
Die uit 94 had een 1.0 zover ik weet, wij hadden die uit 93 en die had een 1.0 met ketting. Weet ik 100% zeker.
pi_100847592
Pas een 2003 Ka ingeruild na vier jaar en 28.000 kilometer rijden en de meeste verkopers keken er van op dat er nog geen roest zichtbaar was!
Was een 70 pk versie met airco. Het reed leuk, maar de stoelen en geluidsisolatie zijn ronduit matig te noemen,wat ook geldt voor het verbruik. Gemiddeld 1:12,6 vind ik voor een 1.3 fors ondanks dat er veel korte stukken inzaten. Mijn Grande Punto loopt nu zo'n 1:16!
pi_100848475
de 70 pk versie is minder zuinig dan de 59 pk versie
  woensdag 17 augustus 2011 @ 15:40:15 #56
159709 Spamblik
Eet smakelijk...
pi_100855667
Ik zou er echt niet aan beginnen...
  woensdag 17 augustus 2011 @ 15:41:14 #57
182073 invine
blablabla etc.
pi_100855706
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:40 schreef Spamblik het volgende:
Ik zou er echt niet aan beginnen...
Dit.
pi_100873545
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:51 schreef sashe het volgende:
de 70 pk versie is minder zuinig dan de 59 pk versie
Niet volgens de fabrieksopgave.

Overigens verder weinig problemen gehad in vier jaar tijd; één gebroken veer, rubbers in de ophanging vervangen ivm bijgeluiden en elk jaar een setje nieuwe koplampen. Verder alleen regulier onderhoud. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')