nee, ik ben de dikke oom die al je bier op zuipt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:11 schreef RM-rf het volgende:
Maanvis, ben jij die ene dikke tante die op familie-verjaardagen altijd naast me gaat zitten en me gaat vertellen hoe het met internet zit ?
Vaak is het ook een kwestie van beter zoeken. Ik zeg niet dat jij dat doet, maar sommige mensen nemen nauwelijks tot geen moeite om het eerst op te zoeken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:07 schreef Vleermuisspin het volgende:
Terechte klacht, het is denigrerend.
Ik kom het niet voor niets op een forum vragen, dan zal Google me duidelijk niet geholpen hebben.
je begrijpt niet hoe google werkt. als iedereen alleen maar alles zou opzoeken dan zou google geen informatie bevatten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:14 schreef Lithia het volgende:
[..]
Vaak is het ook een kwestie van beter zoeken. Ik zeg niet dat jij dat doet, maar sommige mensen nemen nauwelijks tot geen moeite om het eerst op te zoeken.
Ik ben er wel mee eens dat het denigrerend is trouwens.
neen, eerst zoeken.fok.nl raadplegen, dan een topique openen, en dan mogen de reageerders googlen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:17 schreef SuperwormJim het volgende:
Wat een non-klacht. Eerst googlen; als je het dan nog niet kunt vinden, dan pas een topic openen met de betreffende vraag.
Luie pubers van tegenwoordig.
Waarom zou je? Met Google vind je waarschijnlijk veel sneller een antwoord op je vraag.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:19 schreef Maanvis het volgende:
[..]
neen, eerst zoeken.fok.nl raadplegen, dan een topique openen, en dan mogen de reageerders googlen.
Nee, je bent simpelweg niet met mij eens, dat wilt niet zeggen dat ik het niet snap.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:16 schreef Maanvis het volgende:
[..]
je begrijpt niet hoe google werkt. als iedereen alleen maar alles zou opzoeken dan zou google geen informatie bevatten.
FOK! is groot geworden omdat mensen op google iets googlen en dan op FOK! uit komen. Dat zou nooit zo kunnen zijn als mensen niet overal een topique over openden maar alles gingen googlen.
Dat is makkelijker en sneller dan helemaal naar de bieb gaan en daar het juiste boek zoeken. Deze vergelijking gaat dus niet op.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:21 schreef Maanvis het volgende:
Sowieso, als je je papa vraagt waar babies vandaan komen of aan je moeder vraagt hoe je appelcompote maakt dan leggen ze je dat toch ook gewoon uit ipv je meteen naar de bieb te sturen?
dus als jij kinderen hebt stuur je ze google op voor elke vraag die ze stellen ipv dat je zelf ff antwoord geeft?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:22 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Waarom zou je? Met Google vind je waarschijnlijk veel sneller een antwoord op je vraag.
Beetje nutteloos topics openen
Nee, want zelf antwoord geven werkt nog altijd sneller/duidelijker dan googlen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dus als jij kinderen hebt stuur je ze google op voor elke vraag die ze stellen ipv dat je zelf ff antwoord geeft?
dus als jij kinderen hebt stuur laat je ze een topic openen op FOK! voor elke vraag die ze stellen ipv dat je zelf ff antwoord geeft?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:23 schreef Maanvis het volgende:
[..]
dus als jij kinderen hebt stuur je ze google op voor elke vraag die ze stellen ipv dat je zelf ff antwoord geeft?
jep, wacht maar af totdat mijn spruiten hun werk gaat doen!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:24 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
dus als jij kinderen hebt stuur laat je ze een topic openen op FOK! voor elke vraag die ze stellen ipv dat je zelf ff antwoord geeft?
maar die moeite neem je dus niet voor je mede forum usersquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:24 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Nee, want zelf antwoord geven werkt nog altijd sneller/duidelijker dan googlen.
Genoeg mensen die zelf geen enkel initiatief tonen en google gewoon het antwoord met de 1e hit geeft.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:07 schreef Vleermuisspin het volgende:
Ik kom het niet voor niets op een forum vragen, dan zal Google me duidelijk niet geholpen hebben.
Dat dus.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Genoeg mensen die zelf geen enkel initiatief tonen en google gewoon het antwoord met de 1e hit geeft.
Googlen werkt sneller dan een topic openen. In de tijd dat je een topic opent, heb je het antwoord via Google al vaak zelf gevonden. Op FOK! moet je vervolgens eerst nog wachten op de serieuze reacties.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:26 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar die moeite neem je dus niet voor je mede forum users. Terwijl google zoveel mensen naar FOK! lokt omdat mensen overal topiques over openen.
Die 1e hit is altijd een link naar FOK!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:28 schreef Metro2005 het volgende:
[..]
Genoeg mensen die zelf geen enkel initiatief tonen en google gewoon het antwoord met de 1e hit geeft.
Nee.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:29 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Die 1e hit is altijd een link naar FOK!
Nu ben je gewoon aan het trollen. Alsof FOK! naast Google de enige website isquote:Dus als mensen er geen topique over openden dan had google het antwoord ook niet gevonden!
Het blijft FOK!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:30 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Nee.
[..]
Nu ben je gewoon aan het trollen. Alsof FOK! naast Google de enige website is
Simpel voorbeeld. Als ik er nooit een topique over had geopend maar gewoon gegoogled had dan had een google search nooit naar FOK! verwezen.quote:
Tik een willekeurige vraag in op google. Wedden dat FOK! op de eerste pagina staat?quote:Nu ben je gewoon aan het trollen. Alsof FOK! naast Google de enige website is
Onzin.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Tik een willekeurige vraag in op google. Wedden dat FOK! op de eerste pagina staat?
Ja doei, je hebt zolang gezocht totdat je er eentje tegenkwam waarbij FOK! de hit is. Bij de eerste vraag die ik intyp komt FOK! niet eens voor op de eerste pagina.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:35 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Simpel voorbeeld. Als ik er nooit een topique over had geopend maar gewoon gegoogled had dan had een google search nooit naar FOK! verwezen.
http://www.lmgtfy.com/?q=wat+draagt+de+koningin+voor+lingerie%3F
[..]
Da's geen reactie op mijn opmerking. Zonder FOK! heb je alsnog genoeg resultaten met Google.quote:Tik een willekeurige vraag in op google. Wedden dat FOK! op de eerste pagina staat?
Okay, open er dan nu een topique over in DIG? Dan staat het binnen een uur op google op de 1e pagina. Zie je mijn punt?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:36 schreef LompeHork het volgende:
[..]
Onzin.
http://www.google.nl/#hl=(...)uster+migreren%3F&oq
Het antwoord is sneller gevonden via Google dan door er een topic over te openen in DIG, zie de link van Lompehork. Zie je mijn punt?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:39 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Okay, open er dan nu een topique over in DIG? Dan staat het binnen een uur op google op de 1e pagina. Zie je mijn punt?
zijn genoeg users die domme vragen stellen terwijl het antwoord de eerste hit in google is.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:07 schreef Vleermuisspin het volgende:
Natuurlijk niet, als ik echt net zo lang gezocht had dan ha dik niet zo snel kunnen reageren denk je ook niet!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:37 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Ja doei, je hebt zolang gezocht totdat je er eentje tegenkwam waarbij FOK! de hit is. Bij de eerste vraag die ik intyp komt FOK! niet eens voor op de eerste pagina.
Als elke website zo dacht dan had google niet eens bestaan!quote:Da's geen reactie op mijn opmerking. Zonder FOK! heb je alsnog genoeg resultaten met Google.
Nee. Googlen is sneller en effectiever dan een topic openen op FOK! en wachten op een bruikbaar en serieus antwoord. Het is een verschil tussen actief zoeken naar een antwoord en passief afwachten op een antwoord.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:42 schreef Maanvis het volgende:
[..]
Natuurlijk niet, als ik echt net zo lang gezocht had dan ha dik niet zo snel kunnen reageren denk je ook niet!
Hihihihihi, leuk zo'n non-argument.quote:Als elke website zo dacht dan had google niet eens bestaan!
nee hoor, de 1e 3 links geven geen info hoe je een failover cluster moet migreren. pas de 4e link geeft die info. dus als er een topique over FOK! op loopt dan telt die als 1e link meteen met het antwoord. Plus het is gezellig om te praten over failover clusters op FOK!.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:40 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Het antwoord is sneller gevonden via Google dan door er een topic over te openen in DIG, zie de link van Lompehork. Zie je mijn punt?
Je hebt sneller de 4de link gevonden dan dat je een bruikbaar antwoord krijgt op FOK! door er eerst een topic over te openen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:44 schreef Maanvis het volgende:
[..]
nee hoor, de 1e 3 links geven geen info hoe je een failover cluster moet migreren. pas de 4e link geeft die info. dus als er een topique over FOK! op loopt dan telt die als 1e link meteen met het antwoord. Plus het is gezellig om te praten over failover clusters op FOK!.
maar als die 4e link nou onzin loopt te verkondigen dan heb je mooi je failover cluster in de soep laten lopen. terwijl als je op FOK! een topique opent dan zijn er andere users die het corrigeren.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:45 schreef SuperwormJim het volgende:
[..]
Je hebt sneller de 4de link gevonden dan dat je een bruikbaar antwoord krijgt op FOK! door er eerst een topic over te openen.
Als je op de betreffende vraag zoek, heb je blijkbaar er al een beetje verstand van. Je ziet dan zelf ook wel of de info bruikbaar is. En twijfel je alsnog, kun dan een topic openen op FOK! MAar in de meeste gevallen ben je nu klaar met je zoektocht.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:48 schreef Maanvis het volgende:
[..]
maar als die 4e link nou onzin loopt te verkondigen dan heb je mooi je failover cluster in de soep laten lopen. terwijl als je op FOK! een topique opent dan zijn er andere users die het corrigeren.
Niemand wordt gedwongen. Dat maak jij er van.quote:Sowieso, waarom moet je dmv google gedwongen worden om haastig info op te zoeken? Ik lees af en toe veel liever wetenschappelijke lectuur over een door mij gekozen onderwerp ipv dat ik alles maar google.
Jawel, door lmgfty te gebruiken dwing je mensen om te gaan googelen voordat ze een topique op FOK! openen. Terwijl mensen het misschien niet interesseert om te googelen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:50 schreef SuperwormJim het volgende:
Niemand wordt gedwongen. Dat maak jij er van.
FOK! is veel betrouwbaarder dan google, want users kunnen advies op maat geven. Google is een magische machine waar je net de juiste keywords in moet tikken om je antwoord te krijgen (en soms moet je de vraag 5x anders formuleren voordat google het begrijpt)quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:55 schreef Deetch het volgende:
Een fok topic openen staat nou ook niet echt garant voor een correct antwoord. Door google te gebruiken kun je meerdere bronnen raadplegen en misschien wordt je daar dan wijzer van?
Dan ligt het aan mensen die gewoon niet kunnen googelen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:56 schreef Maanvis het volgende:
[..]
FOK! is veel betrouwbaarder dan google, want users kunnen advies op maat geven. Google is een magische machine waar je net de juiste keywords in moet tikken om je antwoord te krijgen (en soms moet je de vraag 5x anders formuleren voordat google het begrijpt)
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |