abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100965607
Wel een gek idee dat we hier binnenkort weer over baby's kunnen beppen, wickie! :o Het is bijna zover! *O*
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
pi_100965744
Ja jeetje, ik kan het nog niet echt bevatten :o
Maar na vannacht heb ik besloten dat het wel mag komen, al gaat het waarschijnlijk nog 4 weken duren :')
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100966129
Puck is zijn meegaande fase. Hij zegt de hele dag jajajajajajajaja :+
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
pi_100966139
Bad en douche zijn hier allebei een succes. In het begin vond ze het bad leuker, nu de douche omdat ze dan zelf meer controle heeft. Het gekke kind steekt dan ook steeds haar hele hoofd onder de straal :D
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100966667
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:17 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Puck is zijn meegaande fase. Hij zegt de hele dag jajajajajajajaja :+
haha, hier een grote in een moeder-fase.
neeneeneeneeee Elimmm! *speeltje afpakt* *andere teruggeeft* zoooo! aaaah lief.
:')
En de kleinste laat het ook maar een beetje over zich heen komen zo.

bad, douche ze vind t allemaal leuk, aankleden en uitkleden ook weinig issues eigk. Gelukkig.
:)
pi_100969425
Ah ik zie allemaal lieve foto's O+

Ik voel me vandaag ook erg happy
Het gaat nog steeds goed met L.J O+
Mocht voor het eerst mn meisje verzorgen *O* ze zuigt goed aan een wattenstaafje met melk, het leek maggie simpson wel.
Luier verschoont, wat ik eng vond omdat ik steeds dacht dat ik dr pijn zou doen zo klein dat ze is.
Maar het voelt heerlijk zelf mn meisje te kunnen verzorgen *O*
pi_100969452
MJ wat fijn *O* dat moet je ook zeker een goed gevoel geven!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:04:36 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100969627
gewoon een *O* voor (het meisje van) MJ !! gewoon omdat het kan :)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_100969767
heeeeerlijk MJ; en dat is een goed teken lijkt me, dat je dat nu al mag en kunt doen :)
klein vechtertje heb je gemaakt!
zet hem op!!!

Hier alles onder controle; op het slaapgebrek na.... Liene is vandaag niet meer afgevallen; BV gaat goed dus!! en daar ben ik zoooo blij om! :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100969926
*O* voor de bv van BJ en wat fijn dat Liene het er zo goed op doet!!
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 augustus 2011 @ 15:20:16 #261
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100972999
Het gaat veel te snel allemaal ;( O+
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_100973169
fijn dat je meisje het goed doet BJ
MJ wat ontzettend fijn dat je haar zelf al kon verzorgen. Krijgt ze ook nog een sonde of is ze daar te klein voor?

Er werd laatst om een foto van ean gevraagd die van voren is genomen.
Alleen met de ogen dicht helaas

[ Bericht 40% gewijzigd door F_r op 20-08-2011 16:28:14 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 augustus 2011 @ 16:38:40 #263
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100974572
Wat een mooi meisje F_r O+ O+ ze ligt er zó tevreden bij hier :Y

pi_100979399
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 15:27 schreef ferrari_rood het volgende:
fijn dat je meisje het goed doet BJ
MJ wat ontzettend fijn dat je haar zelf al kon verzorgen. Krijgt ze ook nog een sonde of is ze daar te klein voor?

Er werd laatst om een foto van ean gevraagd die van voren is genomen.
Alleen met de ogen dicht helaas
[ afbeelding ]
Leuke naam ;)
kan ik verkeerd zien op mn flyer, kan geen foto's zoomen.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100979924
Wauw, f_r, wat wordt ze groot! Ik zie veel babyspek. O+
pi_100980800
oooo FR wat een schatje!! hoe oud is ze inmiddels? en het gaat goed met dr he? Dat kan ik zo wel zien! wat super joh!

en geheel wat anders; maar dat heb ik natuurlijk gemist; jouw misselijkheid; was die uiteindelijk vrij snel over na de geboorte van je mooie meid?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100982085
Heeft hier iemand ervaring met voorkeurshouding en wat je ertegen kunt doen? Kreeg nu al voor de tweede keer een opmerking erover op het consultatiebureau. Bij de eerste keer werd aangeraden het kindje liggend naar de andere kant te laten kijken, dat heb ik geprobeerd te doen (op bepaalde manier in de box of wiebelstoeltje leggen zodat wij aan de "goede kant" waren), maar nu zeiden ze dat die op zijn buik/handjes liggend naar de goede kant moest kijken. Ik snap niet hoe daarvan de afplatting op zijn achterhoofd anders wordt of heeft voorkeurshouding ook iets met spieren of zo te maken? Zoontje is trouwens nu 3 maanden en slapt altijd op de rug 's nachts.
pi_100982211
Naar de kinderfysio gaan. Die helpt met de voorkeurshouding en kijkt direct hoe ernstig de afplatting is.
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 augustus 2011 @ 21:30:50 #269
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100982239
* DJMO meld
ik heb er twee met voorkeurshouding, oudste had een afplatting. Voor de voorkeurshouding kun je 't beste naar een kinderfysiotherapeut gaan, zij kunnen je veel betere oefeningen meegeven dan een consultatiebureau. Ook een bezoekje aan de manueel therapeut of de osteopaat kan prima helpen tegen voorkeurshouding.

pi_100983283
maar zie je het echt in het dagelijkse leven aan zijn houding of alleen aan de hoofdvorm?
ik heb zelfs niet de indruk dat die alleen maar naar een kant kijkt, maar met twee maanden lieten ze mij de afplatting van zijn achterhoofd op het cb zien, nu, één maand later, is het nog steeds een beetje/ misschien minder haar op een plek...de eerste keer zeiden ze dat als het erger wordt ik anders naar de fysio moest en nu "anders moet die een helmpje", maar ik kreeg geen verwijsbriefje of concreet doktersadvies, de eerste keer was het een wijkverpleegkundige en nu een arts

[ Bericht 0% gewijzigd door Zana op 20-08-2011 23:46:10 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:09:49 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100983385
Als ze nu zeggen dat hij anders een helmpje moet is de afplatting dusdanig dat er idd flinke scheefgroei is. oa Brighteyes kan je meer over een helmpje vertellen bij een baby (vast nog wel meer mensen, maar haar weet ik uit mijn hoofd). Een cb-arts zal ook nooit een verwijsbrief schrijven, hooguit een briefje voor de huisarts die je dan weer doorverwijst naar een fysiotherapeut. Maar tegenwoordig hoef je geen verwijzing meer te hebben voor de fysio, je kunt rechtstreeks een afspraak maken met ze.

pi_100983956
ik denk dat de opmerking van het helmpje meer was om duidelijk te maken, wat de gevolgen van een voorkeurshouding kunnen zijn, toevallig was ook een klein meisje met helm bij het cb

maar ik bedenk mij nu dat wij ook het aankleedkussen overdwars hebben en hij dan altijd na de verkeerde kant moet kijken, ik heb trouwens sinds zijn geboorte een "babyarm" waar andere mensen een tennisarm hebben, ook mijn vriend heeft last gekregen door het oppakken en vasthouden van de baby

[ Bericht 46% gewijzigd door Zana op 20-08-2011 22:35:52 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:40:10 #273
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100984252
Als er geen afplatting te zien zou zijn bij je zoontje, zouden ze nooit over een helmpje begonnen zijn. Dat JIJ niets ziet omdat hij ook wel eens naar de andere kant kijkt, zegt niets over de mate van afplatting van z´n hoofdje. Met drie maanden ben je er nog redelijk op tijd bij en is de voorkeurshouding én de afplatting door middel van fysio terug te draaien en te zorgen dat het op een natuurlijke manier recht groeit. Je zegt zelf dat hij op één plaats minder haar lijkt te hebben dan op de rest van z´n hoofdje. Dat betekent dat hij flink over die plek heen `schuurt` met z´n koppie anders had hij daar geen `kale` plek ontwikkelt.

Iig wat tips om hem de andere kant op te laten kijken: zorg dat je aan de tegenovergestelde kant van z'n voorkeurshouding gaat staan met verschonen. Draag hem op je andere arm, leg speeltjes aan de kant neer waar hij het minste heenkijkt, en last but not least: koop / huur een zijligkussen waarin je je baby op zijn niet-voorkeurskant op zijn zij kan leggen, zonder dat hij zich de andere kant op kan wurmen. Ik blijf erbij dat je het beste naar de fysio kunt gaan, maar als je dat persé niet wil moet je het zelf maar weten.

pi_100984346
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 22:40 schreef DJMO het volgende:

Ik blijf erbij dat je het beste naar de fysio kunt gaan, maar als je dat persé niet wil moet je het zelf maar weten.
Sorry hoor maar wat is dat voor een reactie??
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 augustus 2011 @ 22:57:03 #275
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100984708
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 22:43 schreef Spewey het volgende:

[..]

Sorry hoor maar wat is dat voor een reactie??
a) ze komt om advies vragen, ze krijgt van 2 mensen direct het advies om naar een kinderfysio te gaan.
b) ze draagt een aantal zaken aan waaruit al blijkt dat de afplatting een bezoek aan diezelfde kinderfysio rechtvaardigt.
c) ze krabbelt terug en bagatelliseert ineens de opmerkingen van het consultatiebureau.
d) ik doe mijn best om haar in te laten zien dat een bezoek aan de kinderfysio op z'n plaats is bij een voorkeurshouding, maar dat lijkt niet door te dringen.
e) als mensen dan eigenwijs reageren en m'n posts afdoen zoals Zana doet, of lijkt te doen, dan heb ik al snel zoiets van: zoek het maar uit. Ik wil best vertellen dat Jan ook een voorkeurshouding had, weliswaar geen helmpje behoefde omdat ik er redelijk op tijd bij was, maar dat hij ruim twee jaar na dato wel gediagnosticeerd is met KIDD (hij heeft als baby KISS gehad, en dat is door de toenmalige Fysio niet onderkend en dus onbehandeld gebleven).

Prima, als ze niet naar ervaringverhalen van moeders hier wil luisteren, terwijl ze wél om raad vraagt, tsja. dan kun je een botte reactie verwachten. Ik vind overigens nog dat ik redelijk netjes ben gebleven door zelfs wat tips te geven die ik moest doen bij mijn beide zoons om de voorkeurshouding tegen te gaan.

pi_100984961
Tuurlijk, ik vind ook dat een bezoek aan de kinderfysio of osteopaat (de laatste heeft hier een helm voorkomen) geen overbodige luxe is maar dan nog hoef je niet zo belerend te doen..

Op zaterdag 20 augustus 2011 22:40 schreef DJMO het volgende:

Ik blijf erbij dat je het beste naar de fysio kunt gaan, maar als dat je dat persé niet wil moet je het zelf maar weten.

Zo klinkt het net even iets anders.

En nu ga ik weer lurken, opmerking viel gewoon even verkeerd, oog en balk en belerend en zulks.
pi_100985022
mijn bedoeling was niet om iemand voor het hoofd te stoten of iets te bagatelliseren,
ik heb alleen geen ervaring met andere kinderen/ het consultatiebureau/ het Nederlandse systeem en zou dingen gewoon anders kunnen interpreteren als iemand anders

de voorkeurshouding kwam op het consultatiebureau ter sprake en ik kreeg ook tips, maar ze zeiden niet tegen mij "maak nu direct een afspraak bij de fysiotherapeut" en dat zou ik toch verwachten als het echt heel ernstig is
pi_100985073
Ik ben het er wel mee eens dat het beste voor je kind is om gewoon eens naar een kinderfysio te gaan. Het cb zegt het niet voor niks, er is wat te zien.
Dan kan je heel lang zelf aan blijven modderen maar die voorkeur is er meestal niet voor niks en nu is er nog iets aan die afplatting te doen. Met zes maanden niet meer.
Fysio wordt vergoed door de verzekering dus gewoon één afspraak om te kijken wat de fysio er van vindt is dus verstandig in deze.

[ Bericht 0% gewijzigd door Dizzy-Miss-Lizzy op 20-08-2011 23:24:19 ]
The way you rock'n'roll
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:20:12 #279
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100985408
En het was niet mijn bedoeling om belerend over te komen, maar ik kan me de ellende nog te goed herinneren. Dat wil ik andere kinderen (danwel hun ouders) liever besparen als het even kan. Vandaar mijn nogal botte manier van reageren dat een bezoek aan de fysio gerechtvaardigd is. ;)

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:21:44 #280
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100985453
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:08 schreef Zana het volgende:
mijn bedoeling was niet om iemand voor het hoofd te stoten of iets te bagatelliseren,
ik heb alleen geen ervaring met andere kinderen/ het consultatiebureau/ het Nederlandse systeem en zou dingen gewoon anders kunnen interpreteren als iemand anders

de voorkeurshouding kwam op het consultatiebureau ter sprake en ik kreeg ook tips, maar ze zeiden niet tegen mij "maak nu direct een afspraak bij de fysiotherapeut" en dat zou ik toch verwachten als het echt heel ernstig is
Juist omdat het nu nog niet heel ernstig is, kun je de ellende van bv een helmpje nog voor zijn! Geloof me, je wíl niet wachten tot het wél ernstig is, want dan is er niets meer aan de afplatting te doen. :)

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:49:04 #281
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100986368
Hier kun je heel wat meer informatie vinden Zana: [OUD] Informatie-topic over (redressie) helm-therapie #2

zondag 21 augustus 2011 @ 00:07:06 #282
128491 J-net
Prettig gestoord
pi_100987046
Mijn vriendin haar dochter wilde alleen op achterkant hoofd liggen. Ze is geadviseerd fysio te doen, die is n paar keer geweest en heeft hele goede resultaten. De fysio kwam bij hen thuis, dat is heel fijn want ze kon meteen kijken met de mogelijkheden die mn vriendin in huis had; wippertje, box, bed, speelkleed etc.
Ze heeft er veel baat bij gehad en is erg blij dat ze het gedaan heeft.

In ieder geval succes Zana!
~~~~~~Dream as if you 'll live forever, live like you 'll die today~~~~~
  zondag 21 augustus 2011 @ 00:09:50 #283
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100987135
MissJones goed om te lezen dat je je kleine meid al zelf kan verzorgen en dat het goed met haar gaat. *O*
Rayen 2½ jaar!
  zondag 21 augustus 2011 @ 07:44:31 #284
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100993735
Mooi nieuws Mj!

O ja en kijk bij fysiotherapie je verzekering goed na, het wordt niet standaard vergoed. Bijj mij iig niet (fbto).
pi_100994923
kinderfysio zit in het basispakket
The way you rock'n'roll
pi_100996751
Hoi meiden! Ik vind dit topic eigenlijk wel gezellig en vind het leuk om ook mee te gaan schrijven :)
Mijn meisje, Elise, is geboren op 16 juli dus al ruim een maand oud ;)

MissJones wat een heerlijk nieuws!
Zana, hier ook een scheef hoofdje en we doen veel oefeningen (op de buik) en volgens mij wordt het al iets minder!

En twee fotootjes zodat jullie zien over wie ik praat ;)

zondag 21 augustus 2011 @ 12:43:53 #287
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100997225
mooi meise + mooie foto's sannne O+
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_100999604
wat een schatje Sanne O+

LJ is vannacht ziek geworden, ze heeft een darm infectie gekregen.
Ze is erg zwak geworden erdoor, en krijgt nu antibiotica en heeft weer een bloedtransfusie gehad.
Dus hopen dat ze snel weer opknapt.
pi_100999850
Sanne, mooi meiske!

Bj, wat een mooiers is Liene. Die zusjesfoto O+

FR, ze doet het goed, die E. Van jullie!

Owjee missJones :'( Wat sneu voor je meiske, hopelijk slaat de ab en de transfusie aan en is jullie meiske snel weer aan de betere hand, sterkte!

Hier ook een meisje met een voorkeurshouding, op eigen iniatief kinderfysio erbij gevraagd. Oefeningen gekregen en daarna 4 behandelingen bij de kinder manueeltherapeut (masseerd/kraakt er stevig op los) J. Had een blokkade in haar nek en onderrug. Na deze behandelingen heeft ze nergens meer last van!
29/10/'10 - 25/03/'13
pi_101000272
Wat een leukerd, Sannne! Op de onderste foto heeft ze al zo'n wijs gezichtje. Ik kan me helemaal de dreumes die ze wordt erbij voorstellen.

Poeh MJ, dat is schrikken. Ze is nog zo klein en kwetsbaar. Hoe gaat het met jullie? :*
pi_101002626
MJ, heftig zeg. Hopelijk komt ze hier goed doorheen!
Sannne, wat heeft ze al een wijs koppie. Mooi meisje hoor.

Hier hebben we een ziekig meisje dat nu na twee dagen koorts te hebben gehad gelukkig weer wat aan de beterende hand lijkt te zijn. Vooral de nachten waren pittig, ongeveer 10x per nacht eruit en vanmorgen besloot ze dat het om 4.30 tijd was om op te staan. Daar dachten papa en mama iets anders over... maar het is een hele strijd geweest. Uiteindelijk sliep ze om 11.30 weer...

Verder gaat het eigenlijk heel goed hier. Anne is een ondernemende meid geworden. Ze tijgert het hele huis door, dat gaat nu ook echt heel snel. Ze gaat constant zelf zitten nu en trekt zich op tot op de knietjes. De beentjes zijn nog te slap. Ze zit overal aan, het liefst aan dingen waar ze niet aan mag komen...
Sinds een paar dagen zwaait ze en beeldt ze 'klap eens in de handjes' en 'op het boze bolletje' uit bij het bijbehorende liedje. Ik vind het echt een compleet ander kind geworden sinds een maandje ofzo, veel alerter en 't lijkt alsof ze nu veel meer begrijpt.
Nog een klein maandje en dan wordt ze één! :o
pi_101007163
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 20:38 schreef Beessie-Jen het volgende:
oooo FR wat een schatje!! hoe oud is ze inmiddels? en het gaat goed met dr he? Dat kan ik zo wel zien! wat super joh!

en geheel wat anders; maar dat heb ik natuurlijk gemist; jouw misselijkheid; was die uiteindelijk vrij snel over na de geboorte van je mooie meid?
Bijna 14 wk
Ik heb na de bevalling nog een week gespuugd en bij het eten van bepaalde dingen word ik nog misselijk. Maar ik hoef niet meer te spugen.

En wat een mooi meisje hebben jullie
pi_101007258
Oeh Sanne wat een schatje. Ze was toch (veel) te vroeg geboren? Ik vind dat ze er super uitziet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 21 augustus 2011 @ 17:42:34 #294
147316 crew  DJMO
#trut
pi_101008276
Hopelijk is ze er snel weer bovenop MJ :* Heel veel sterkte morgen ook ..

vraagje .. in m'n verbouwings/opruimwoede ben ik de chamodent druppels kwijt geraakt ( :') ) nu heb ik nog wel een potje chamodenttabletjes staan, kan ik die gewoon vermalen en in een spuitje BV oplossen en dat zo geven aan Geert?

Hij heeft overigens een plakdag. Ligt nu ook bovenop me te slapen, en aangezien Jan ook al een uur ligt te pitten, krijg ik zelf ook zoiets van *gaaaaaaaaaaap*

pi_101008502
Tnx meiden *trots!*
F-R nee niet echt te vroeg, ze is met 37 weken gehaald, was toen al 3372 gram dus een flinke meid ;) Nu is ze 4,5 kg!

MJ ik duim voor je meisje, dat ze snel weer wat sterker wordt!

Fannetje, nog beterschap voor je meisje, wat een leuke site hebben jullie! Krijg spontaan zin in een reisje ;)

DJMO Elise heeft ook plakdag.. Erg lekker met die warmte ;)
pi_101009059
Ze was met 37 weken zwaarder dan die van mij met 42 weken uit de buik kwam :+
Mooie foto's!
pi_101009168
Ja, erg he :D Maar goed dat ze eerder kwam haha. Ze zat op percentiel 95-100 :o
pi_101009246
Mijn eerste kwam met 4140 de buik uit dus ik was heel erg :o dat kleine dunne mormel O+
pi_101009274
Mijn ventje is vandaag ontroostbaar en wil niet slapen.... Heb hem nu in zijn wiegje liggen, hopen dat ie toch wat slaap gaat pakken. Vast last van gisteren, zijn babyshower. Toch teveel prikkels mee gekregen vrees ik!
  zondag 21 augustus 2011 @ 19:05:54 #300
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_101011042
Oh shit MJ! Heeft ze NEC? Hopelijk slaat de AB snel aan en kan een operatie of erger voorkomen worden. Heel veel sterkte! :*
A grand adventure has begun.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')