abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100795293
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:11 schreef TNA het volgende:
Ja, altijd.
вιт¢нєѕ ωσя∂єи ℓєιρ αℓѕ zє мє zιєи
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 07:35:02 #27
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_100795336
Ik luister veel musicalnummers en dan is de tekst belangrijk voor het verhaal, maar tegelijkertijd luister ik castalbums uit landen waar ik de taal niet van spreek (Hongarije, Italie etc) omdat het gewoon lekker klinkt.

Andersoortige muziek ligt het een beetje aan hoeveel moeite ik ervoor moet doen. Met Rammstein probeer ik het meestal wel omdat zij goeie teksten schrijven, maar tenzij grote stukken makkelijk te volgen zijn (en dat is bij metal/rock niet altijd het geval) boeit het me niet zo. Alleen als ik mee wil "zingen" zoek ik wel eens wat lyrics op.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_100796267
Ik luister veel meer naar de muziek maar de tekst heb ik liever niet "te simpel".

Het probleem van de andere zijde (als je alleen naar de tekst kijkt) vind ik dat je dan enorme boutliedjes leuk kan gaan vinden. Mijn vriendin is zo en heer favoriete liedjes zijn echt gewoon zwaar ruk. Ik begrijp wel dat ze die liedjes leuk vindt, want de teksten zijn best mooi/goed/suitsthemood, maar ik snap echt niet dat zulke teksten zijn geschreven over zulke kutmelodieen en kutgeluid.
pi_100796312
Nope, ik luister zelf meer naar de muziek.
pi_100796488
Ja, het kan net dat beetje extra emotie geven aan muziek.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:34:21 #31
15967 Frollo
You know I am a righteous man
pi_100796550
Nee, mijn gehoor is helaas niet zo best en juist de frequentierange van de menselijke stem hoor ik matig ;(
Ik ben gek op muziek, maar moet het qua beleving vooral van de melodieën, de arrangementen en de klankkleur van de stem hebben. Teksten komen pas op de laatste plaats.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 09:38:21 #32
6253 HeatWave
Apex Predator
pi_100796616
---->MUZ
A gentle wave of heat flows over the FOK! forum
Get woke, go broke!
pi_100798461
Ik luister bijna altijd naar de tekst in een lied. Tenzij het in een taal wordt gezongen die ik niet kan verstaan.
pi_100798550
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 09:31 schreef 100% Tukker het volgende:
Ja, het kan net dat beetje extra emotie geven aan muziek.
Dat dus. De tekst is een extra dimensie binnen de muziek, die een song nog mooier kan maken.
Ik luister uiteraard ook naar instrumentale muziek en muziek met teksten waarvan ik maar 0-10% begrijp, maar als ik het kan verstaan, draagt de tekst zeker bij aan mijn muziekbeleving :)
pi_100800969
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:00 schreef Mr.117 het volgende:

[..]

Metal is niet alleen gebrul hoor.
Dit. Metal zijn ook teksten met boodschappen erin. Zo ken ik metalbands die zingen over de vrede in de wereld en liefde etc. Mensen die denken dat metal alleen maar gebrul vinden moeten toch even goed achter hun hoofd krabben. Daarbij ken ik teksten zelf uitvogelen en ze kloppen altijd, zonder naar de lyrics te kijken die op internet staan :).

Voorbeeld:

Dit is ook metal muziek, maar hier horen we geen gebrul in, maar een normale mannenstem :).
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:55:46 #36
13973 ranja
image means nothing
pi_100802457
Nee, dwz ik vind het niet belangrijk. Soms vallen wel stukjes in de tekst op maar meestal heb ik geen idee wat er precies gezongen wordt. Daardoor maakt het denk ik ook niet zoveel uit welke taal ik luister, engels, frans, duits... het gaat om de muziek.
pi_100803826
Alleen bij miami bass.
“Everyone wants to live at the expense of the state. They forget that the state lives at the expense of everyone.” ― Frédéric Bastiat
pi_100805687
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:30 schreef Catkiller het volgende:
De tekst van een metalnummer kunnen horen, wat is dat nou weer :')
Er zijn verschillende soorten metal he ;)
Hier is de tekst bijvoorbeeld lastig te horen:

En hier kun je de tekst gewoon verstaan:

Ik heb trouwens niet zo heel veel verstand van Metal want ik luister meestal Punk en soms Metal dus als iemand mij wilt verbeteren, graag ;)
Pogo dancing!
pi_100805796
Het gaat mij om de tekst én het geluid van de muziek.
Als de muziek mooi klinkt maar de tekst is niet zo veel, vind ik het niet zo heel erg. Andersom vind ik het wel erg kut.

Als tekst+Muziek goed zijn, is het natuurlijk geweldig :)
Pogo dancing!
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:16:38 #40
271192 Lindgren.
En dat merk je.
pi_100805833
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:11 schreef TNA het volgende:
Ja, altijd.
hallo dus dit noemen ze nou twitter
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:17:45 #41
277627 Seven.
We are Borg.
pi_100805888
Ik luister altijd naar de tekst, oppervlakkige tekst doet enorme afbreuk aan een goed nummer.
Resistance is futile.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:09:44 #42
165924 msnk
AliceWonder <3
pi_100815146
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:30 schreef Catkiller het volgende:
De tekst van een metalnummer kunnen horen, wat is dat nou weer :')
Wat snap je niet :)?
AFC AJAX
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 18:17:11 #43
27648 Weakling
available in strong mint
pi_100815413
quote:
14s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:29 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zie de stem gewoon als een instrument. De tekst zelf hoeft niet per se hoogstaand te zijn, maar als dat het is is dat mooi meegenomen.

Sommige nummers luister ik vooral vanwege de mooie tekst, bij anderen let ik er niet zo op.
Dit, met persoonlijke kanttekening. Bij hiphop let ik eerder op de tekst, want dat genre vind ik per definitie meer om de lyrics dan de muziek gaan. Verder als ik de muziek net niet helemaal vind, dan wil ik ook nog wel eens extra op de tekst letten om te horen of daarmee het nummer toch nog een meerwaarde voor me heeft. Meestal luister ik naar muziek zonder tekst.
There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.
pi_100816810
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:55 schreef Muisraket het volgende:
Nee, niet altijd. Ik ben geen gigantische metalfan, maar ik vind het niet per se erg als ik bij bepaalde metal liedjes de tekst niet goed kan verstaan of als de tekst me niet enorm aanspreekt. Bij veel nummers zou een goed verstaanbare, heldere zang echt niet passen, dat ligt o.a. aan de tekst.

Een compleet andere band waar ik wel eens naar luister, Sigur Rós, heeft vaak teksten in een zelfverzonnen taal. Totaal geen probleem, want het klinkt werkelijk hemels. O+

Als ik van andere nummers de tekst wel kan verstaan, maar die niet bepaald diepgaand is, is dat geen punt zolang het lied leuk blijft en de tekst niet té tenenkrommend is (of in dat geval gewoon niet zo opvalt).

Dat neemt echter niet weg dat een mooie tekst zeker een grote meerwaarde kan geven aan een nummer. :)
Zo denk ik er precies over :)
  woensdag 17 augustus 2011 @ 09:25:35 #45
10863 AgeEll
Caaartman, what a lovely voice
pi_100842475
Niet altijd, maar mijn favo artiesten hebben allemaal lyrics waar ik veel mee kan en die nummers hebben die mij raken.

En ik irriteer me wezeloos aan alle skihut muziek rijmelarij en alle tmf acts.

mooie lyric voorbeeld

pi_100845006
Nee, voor mij is een stem een instrument dat goed bespeelt kan worden, en de woorden kunnen daarbij helpen, maar belangrijker is de klank van de woorden op de muziek.
Als stemmen zin had, was het al lang verboden.
Geloof niets, denk zelf.
pi_100846018
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:07 schreef defamai het volgende:
Nee, voor mij is een stem een instrument dat goed bespeelt kan worden, en de woorden kunnen daarbij helpen, maar belangrijker is de klank van de woorden op de muziek.
Dit! Perfect verwoord.
pi_100871865
Vroeger luisterde ik uitsluitend naar de muziek. Maar nu vind ik songteksten ook belangrijk.

Als de muziek lekker klinkt, maar er zitten tenenkrommend slechte songteksten in, doet dat echt af. Bijvoorbeeld het album Music van Madonna. De muziek zelf klinkt wel lekker en is goed geproduceerd. Maar als je Madge erdoorheen hoort zingen I 'd like to singy singy singy, like a bird on a wingy wingy wingy, wil ik het geen goede muziek meer noemen. De producer verdient de credits, maar Madonna verpest het. :')

Andersom is het met metal. Ik hou er niet zo van, maar een goede songtekst kan maken dat ik het interessant ga vinden.
pi_100872680
Teksten gaan me pas opvallen als ze er in heel positieve óf juist in heel negatieve zin uitspringen. Misschien dat ik een nummer als Mee naar Diemen-Zuid of Hey Schatje beter zou waarderen als het in het Engels gerapt zou zijn; dan zou de stompzinnigheid ervan me een stuk minder opvallen. :')

Ja, ik versta wel Engels, maar toch komt het allemaal wat minder 'direct' over als het niet in je moedertaal gezongen/gerapt is.

Afgezien daarvan let ik er nauwelijks op waar de artiest in kwestie het nou precies over heeft. Ze mogen wat mij betreft in het Chinees zingen, zolang het geheel maar goed klinkt. Tekst is voor mij uberhaupt niet eens nodig in een nummer.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 17-08-2011 22:24:26 ]
pi_100873125
Bij mij is de tekst toch wel belangrijk, vind het namelijk wel fijn om te weten waar de artiest het nou eigenlijk over heeft. Mij maakt het niet echt uit of het een zwaar onderwerp heeft of alleen over onzin gaat, zolang ik maar weet waar het over gaat. :P
wil je erover praten...?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')