Dat dus. De tekst is een extra dimensie binnen de muziek, die een song nog mooier kan maken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 09:31 schreef 100% Tukker het volgende:
Ja, het kan net dat beetje extra emotie geven aan muziek.
Dit. Metal zijn ook teksten met boodschappen erin. Zo ken ik metalbands die zingen over de vrede in de wereld en liefde etc. Mensen die denken dat metal alleen maar gebrul vinden moeten toch even goed achter hun hoofd krabben. Daarbij ken ik teksten zelf uitvogelen en ze kloppen altijd, zonder naar de lyrics te kijken die op internet staanquote:
Er zijn verschillende soorten metal hequote:Op maandag 15 augustus 2011 23:30 schreef Catkiller het volgende:
De tekst van een metalnummer kunnen horen, wat is dat nou weer
Wat snap je nietquote:Op maandag 15 augustus 2011 23:30 schreef Catkiller het volgende:
De tekst van een metalnummer kunnen horen, wat is dat nou weer
Dit, met persoonlijke kanttekening. Bij hiphop let ik eerder op de tekst, want dat genre vind ik per definitie meer om de lyrics dan de muziek gaan. Verder als ik de muziek net niet helemaal vind, dan wil ik ook nog wel eens extra op de tekst letten om te horen of daarmee het nummer toch nog een meerwaarde voor me heeft. Meestal luister ik naar muziek zonder tekst.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:29 schreef Fir3fly het volgende:
Ik zie de stem gewoon als een instrument. De tekst zelf hoeft niet per se hoogstaand te zijn, maar als dat het is is dat mooi meegenomen.
Sommige nummers luister ik vooral vanwege de mooie tekst, bij anderen let ik er niet zo op.
Zo denk ik er precies overquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 00:55 schreef Muisraket het volgende:
Nee, niet altijd. Ik ben geen gigantische metalfan, maar ik vind het niet per se erg als ik bij bepaalde metal liedjes de tekst niet goed kan verstaan of als de tekst me niet enorm aanspreekt. Bij veel nummers zou een goed verstaanbare, heldere zang echt niet passen, dat ligt o.a. aan de tekst.
Een compleet andere band waar ik wel eens naar luister, Sigur Rós, heeft vaak teksten in een zelfverzonnen taal. Totaal geen probleem, want het klinkt werkelijk hemels.
Als ik van andere nummers de tekst wel kan verstaan, maar die niet bepaald diepgaand is, is dat geen punt zolang het lied leuk blijft en de tekst niet té tenenkrommend is (of in dat geval gewoon niet zo opvalt).
Dat neemt echter niet weg dat een mooie tekst zeker een grote meerwaarde kan geven aan een nummer.
Dit! Perfect verwoord.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:07 schreef defamai het volgende:
Nee, voor mij is een stem een instrument dat goed bespeelt kan worden, en de woorden kunnen daarbij helpen, maar belangrijker is de klank van de woorden op de muziek.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |