abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:50:31 #1
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100773180
Link naar alle vorige delen in de reeks: Topicreeks: Gezond Slank

De Slankreeks

De Slank-topics zijn bedoeld voor wie wel wat kilootjes kwijt wil raken, maar geen overgewicht heeft, en voor wie probeert een goed gewicht te behouden, kortom, voor wie bezig is met goed eten en goed leven.

Algemeen uitgangspunt om af te vallen / goed gewicht te houden
• Eet genoeg! Meestal is dat méér dan je denkt: veel mensen die willen afvallen eten te weinig om te kunnen afvallen. Wie te weinig eet geeft z'n lichaam onvoldoende energie om vet af te breken, en daarnaast krijgt het lichaam signalen dat het heel verstandig is om elke overblijvende calorie ergens op te slaan. Op je buik, kont of heupen.
• Eet meer broccoli! Toevallig is broccoli héél gezond. Zegt loveli, dus het zal zo zijn. Iets algemener: eet meer groente. Veel meer groente.
• Sport! Goed voor je lijf, voor de stofwisseling, voor vetverbranding en voor spieropbouw. Niet iedereen kan of wil sporten, sommige mensen wérken echt (huuh), anderen hebben een kwetsbaar lichaam, maar hoe meer je inspanning toevoegt aan je dagelijkse bezigheden, hoe beter dat is voor je lijf. Niet overdrijven natuurlijk.
• Wees duurzaam! Je kunt een laag gewicht bereiken met een extreme aanpak. Dan is het echter heel moeilijk vast te houden. Probeer een aanpak te kiezen die je kan en wil blijven volhouden. In het algemeen is het beter om maximaal een halve kilo per week af te vallen.
• Kijk niet uitsluitend naar calorieën en hecht niet teveel waarde aan een weegschaal. Een eenzijdig menu kan je voorzien van de juiste hoeveelheid calorieën, maar voorziet niet in alle stoffen die je nodig hebt. Een veelzijdig menu bestaat niet zozeer uit de ene dag italiaans en de volgende sushi en de derde hollandse pot, maar uit een verzameling van groente (veel), brood etc (volkoren), vlees (mager) en vet (van de juiste soort). De weegschaal vertelt je hoe zwaar je bent, maar als je een kilo vet verwerkt tot 2 kilo spieren ben je zwaarder.. maar slanker.

Meedoen!
Doen! Welkom! Vertel, wat wil je, wat is je plan, wat doe je? De meeste van ons posten regelmatig een eetlijstje, met daarop:
• O Ontbijt
• T Tussendoortje
• L Lunch
• D Diner
• S Sport
Soms volgt daarop ongevraagd commentaar, niet altijd, schroom niet expliciet om commentaar te vragen, dan krijg je een hoop op- en aanmerkingen (of complimenten natuurlijk, kan ook).

Details (BMI is een handvat om overgewicht vast te stellen. De slankreeks is bedoeld voor mensen zonder overgewicht, met overgewicht (BMI > 27) ben je van harte welkom in het zustertopic Dieetclub.
BMR is een statistische berekening van de hoeveel calorieën die je lichaam nodig heeft om bedlegerig te zijn zonder je organen te beschadigen.
Linkjes Heel heel vroeger hadden we een hele lijst met linkjes, ik denk dat niemand hier meer kijkt, geef anders een gil, ben wel benieuwd; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Slowchat In deze reeks wordt veel geslowchat, mocht jouw vraag niet meteen beantwoord worden/ondersneeuwen, stel hem dan gerust nog een keer!

PM-lijst PM-lijst is hier te vinden.
Bijwerken staat vrij!

Lurktooltje: Lurkers beware! http://www.fok.nl/gm/volgteltool.php
Nu doen en genieten, doodgaan kan altijd nog!
Zolang er alcohol verkocht wordt, heb ik geen probleem.
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:51:26 #2
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100773219
O hai.
Niet meer actief op Fok!
pi_100773274
uniek: ik zag gister op schiphol een tent die biologische hamburgers verkoopt. Bij terminal D, geloof ik. Verder zit er een grand cafe en nog veel meer zooi....Maar echt lekker eten, nee, denk ik niet.
pi_100773331
XM, even opwarmen en proeven idd ;) Het ziet er altijd smerig uit.
Balorig, niet te verwarren met ballorig!
Assumption is the mother of all mistakes....
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:54:07 #5
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100773340
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:49 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

pastasaus ziet er altijd wel triest uit... proef een lepeltje, valt waarschijnlijk heel erg mee en juist lekkerder dan toen het er in ging
Het heeft 2,5 week in de vriezer gestaan. Kan dat nog?

Wij eten eigenlijk nooit ingevroren en weer opgewarmd eten, elke keer als we het eruit halen, hebben we zoiets van, hmmm :{ .. en gooien het dan weer weg :').
[b]Op dinsdag 4 maart 2008 13:44 schreef Zhenar het volgende:[/b]
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
pi_100773370
Ja hoor, kan prima. Zou 't wel in een pannetje opwarmen en niet in de magnetron.

Zo, Wolve z'n vliegtuig stijgt zo op naar 't schijnt, ik ga maar even hardlopen en daarna een héérlijke salade van baby leaf spinach, geitenkaas, blauwe bessen, spekjes en geitenkaas voor mezelf maken :9
Ja doei.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:55:23 #7
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100773393
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:54 schreef XcUZ_Me het volgende:

[..]

Het heeft 2,5 week in de vriezer gestaan. Kan dat nog?

Wij eten eigenlijk nooit opgewarmd eten, elke keer als we het eruit halen, hebben we zoiets van, hmmm :{ .. en gooien het dan weer weg :').
Ja hoor kan prima, 4 maanden kan heel makkelijk en zelfs een jaar is niet een probleem (wordt iets wateriger door ijskristallen die structuur iets kapot maken)
Je moet het leven nemen met een korreltje zout..... schijfje limoen en een shot tequilla
pi_100773436
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:55 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Ja hoor kan prima, 4 maanden kan heel makkelijk en zelfs een jaar is niet een probleem (wordt iets wateriger door ijskristallen die structuur iets kapot maken)
"
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:56:57 #9
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100773459
't Is wel buiten de koelkast ontdooid, want in de koelkast schoot het niet op.

Hmz. Ik durf het niet aan.
Spelletjeshater! :( Prinses der Duisternis! :r Eter van kinderen en puppies!!!!! :'( !!!!!
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:58:11 #10
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100773516
JOh, er gebeurd echt niks!
Alles wat je als vers koopt bij de winkel (vis, vlees) is ook bevroren geweest, veel langer dan een paar week.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:59:33 #11
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100773575
Naja, ik ben al behoorlijk verkouden en under the weather, dus ik sla ff over. Duvel mag het hebben!
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:59:52 #12
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_100773591
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:59 schreef XcUZ_Me het volgende:
Naja, ik ben al behoorlijk verkouden en under the weather, dus ik sla ff over. Duvel mag het hebben!
Jippie!
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_100773602
:o zonde!
pi_100773638
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:58 schreef uniekhoorn het volgende:
JOh, er gebeurd echt niks!
Alles wat je als vers koopt bij de winkel (vis, vlees) is ook bevroren geweest, veel langer dan een paar week.
Vooral bij vis vind ik dat zo grappig. De vis in de diepvries is een stuk goedkoper dan de vis uit de koeling, terwijl die laatste ook gewoon bevroren is aangeleverd.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:01:30 #15
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100773653
Je kan het zonder problemen eten xm.
Geen zorgen voor de dag van morgen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:01:37 #16
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100773659
Nee juist niet XM, verkouden is juist heel veel tomatenprut eten, dat is het meest gezonde wat je maar kan eten
pi_100773685
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Vooral bij vis vind ik dat zo grappig. De vis in de diepvries is een stuk goedkoper dan de vis uit de koeling, terwijl die laatste ook gewoon bevroren is aangeleverd.
Mensen weten dat zo ondertussen toch wel? :?
pi_100773692
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:01 schreef Isabeau het volgende:

[..]

En toch blijf ik de vis bij de visboer vandaan beter vinden smaken :@
pi_100773707
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:02 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Mensen weten dat zo ondertussen toch wel? :?
Nope:)
pi_100773723
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:02 schreef Ml-etje het volgende:

En toch blijf ik de vis bij de visboer vandaan beter vinden smaken :@
Maar daarbij blijf ik gewoon denken dat het wèl vers is :D

(alhoewel, toen ik er de vorige keer om wilde zalm vroeg kreeg ik als antwoord dat die nog bevroren was 8-) )
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:05:59 #21
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100773879
Ik koop nooit (verse) vis :').
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:07:38 #22
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100773967
Mensen weten dat niet Puff, echt niet!
Net zoals een goed stuk rund of wild moet besterven en ontbijtkoek niet goed is tenmiste dan eet ik liever een stroopwafel, dat door niks te eten en veel te sporten je afvalt en denken dat je goed bezig bent.
Er zijn verdorie zelfs mensen die denken dat buitenlanders slecht zijn.
pi_100774097
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:02 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Maar daarbij blijf ik gewoon denken dat het wèl vers is :D

(alhoewel, toen ik er de vorige keer om wilde zalm vroeg kreeg ik als antwoord dat die nog bevroren was 8-) )
Zalm wordt nooit vers verkocht, wel rauw.
ik moet verrassend weinig
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:10:54 #24
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100774158
He sigme, hoe was het op het werk?
En heb je de nieuwe nep Lambourghini al?
pi_100774266
Ik ben de dag begonnen met hardlopen. Hop uit bed, hardloopkleren aan, rennen. Dat wil eigenlijk ook best. Had het hardloophorloge zo ingesteld dat het na 15 minuten piept, dus dan omkeren en terugrennen.

Lijst
• 2 x optrekken
• 5,5 km | 10,9 km/u
• 2 x optrekken
• yoghurt & muesli
• 1 roggebroodje pindakaas
• 4 boterhammen & beleg
• 1 roggebroodje pindakaas
• 1 pils
avondeten:
• 2 lamskoteletten met ui & paprika, kekers
• toe: rijstepudding met stemgember
Es ist heute schlecht und wird nun täglich schlechter werden, – bis das Schlimmste kommt
pi_100774419
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:10 schreef uniekhoorn het volgende:
He sigme, hoe was het op het werk?
En heb je de nieuwe nep Lambourghini al?
Vermoeiend maar ziet er goed uit (het werk). De Lambourghini is een wonder van luxe & comfort - je weet wat ik gewend was ;).

Ik heb van vaderlief wat lezingen-op-cd geleend, dat is best leuk. Dan is die 2 uur rijden per dag ook nog met wat leerzaams/nuttigs te vullen :Y. Vandaag heb ik naar Midas Dekkers geluisterd. Morgen heeft hij nog een minuut of tien nodig, daarna kan Maarten van Rossum beginnen.
pi_100774473
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:54 schreef motorbloempje het volgende:
Ja hoor, kan prima. Zou 't wel in een pannetje opwarmen en niet in de magnetron.

Zo, Wolve z'n vliegtuig stijgt zo op naar 't schijnt, ik ga maar even hardlopen en daarna een héérlijke salade van baby leaf spinach, geitenkaas, blauwe bessen, spekjes en geitenkaas voor mezelf maken :9
Dubbele portie geitenkaas? :7
Stay with me, let's just breathe.
It's funny how the colors of the real world only seem really real when you viddy them on the screen.
pi_100774612
Mijn gesproken Engels schopt kont na 3 weken buitenland, maar dat schrijven is toch best lastig }:|. Dan wil ik opeens helemaal geen fouten meer maken en ik moet uitleggen wat mijn smileys betekenen, dat is best moeilijk :o. En morgen de HA maar bellen, ik vertoon een allergische reactie op muggen. Blijkbaar horen muggenbulten niet tot 4 cm in doorsnee te worden :+. En ze jeuken als een gek.

</ lief dagboek ik mis Italie zo>

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:23 schreef uniekhoorn het volgende:
Vik, lekker!
En waarom was je dag stom?

En waar op schiphol (na inchecken) kan je lekker eten?
Rechts (gezien vanaf binnenkomst), bovenin zit een soort mediteraanse bar. Dat was wel ok op zich. Alleen waren alle broodjes met olijvenbrood gemaakt en dat vond ik niet zo tof. Zit direct naast de mac.
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:22:23 #29
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100774794
Ben je niet gewoon daar gestoken door de zanzare tigre? Berucht om grote bulten :'). Serieus overigens. Google maar eens op tijgermug.

Edit: hm, nee.. is m toch ook niet. Maar komt wel voor in Italië :').
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:22:38 #30
139516 uniekhoorn
uniek, zoals ieder ander
pi_100774810
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:18 schreef Chicolate het volgende:
Mijn gesproken Engels schopt kont na 3 weken buitenland, maar dat schrijven is toch best lastig }:|. Dan wil ik opeens helemaal geen fouten meer maken en ik moet uitleggen wat mijn smileys betekenen, dat is best moeilijk :o. En morgen de HA maar bellen, ik vertoon een allergische reactie op muggen. Blijkbaar horen muggenbulten niet tot 4 cm in doorsnee te worden :+. En ze jeuken als een gek.

[..]

Rechts (gezien vanaf binnenkomst), bovenin zit een soort mediteraanse bar. Dat was wel ok op zich. Alleen waren alle broodjes met olijvenbrood gemaakt en dat vond ik niet zo tof. Zit direct naast de mac.
Je reis'verslag' klinkt echt heel super! Wat zal je hier moeten wennen :o

Ah, dus we moeten NIET naast de McD, olijfbrood nee, bedankt :P
Nou de mannen nemen maar een pizza of patat, zelf zie ik wel even
pi_100774887
quote:
6s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:15 schreef sigme het volgende:

[..]

Vermoeiend maar ziet er goed uit (het werk). De Lambourghini is een wonder van luxe & comfort - je weet wat ik gewend was ;).

Ik heb van vaderlief wat lezingen-op-cd geleend, dat is best leuk. Dan is die 2 uur rijden per dag ook nog met wat leerzaams/nuttigs te vullen :Y. Vandaag heb ik naar Midas Dekkers geluisterd. Morgen heeft hij nog een minuut of tien nodig, daarna kan Maarten van Rossum beginnen.
^O^ En wat een leuk idee, die lezingen!
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:24:43 #32
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100774917
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Ik zou in slaap vallen :@.
pi_100774930
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:24 schreef Phaidra het volgende:

[..]

Leuker dan Q-music!
Zeker in de file :O :z
pi_100774965
quote:
12s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:16 schreef Goodbye het volgende:

[..]

Dubbele portie geitenkaas? :7
ik ga mooi het héle pakje erin doen :9 _O_

20 minuten aan één stuk gelopen, ben tevree *)
Ja doei.
pi_100774973
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:18 schreef Chicolate het volgende:

[..]

hangt er vanaf waar je binnenkomt, natuurlijk!
pi_100775013
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:22 schreef XcUZ_Me het volgende:
Ben je niet gewoon daar gestoken door de zanzare tigre? Berucht om grote bulten :'). Serieus overigens. Google maar eens op tijgermug.
Ohja die sowieso ook. Overdag had je tijgermuggen, die steken ook meerdere keren (prachtige driehoekjes) en 's avonds had je de normale muggen. Maar ik had wel de grootste bulten van iedereen, in het begin vroegen ze nog of ik niet gewoon een teek had opgelopen.

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:22 schreef uniekhoorn het volgende:

[..]

Je reis'verslag' klinkt echt heel super! Wat zal je hier moeten wennen :o

Ah, dus we moeten NIET naast de McD, olijfbrood nee, bedankt :P
Nou de mannen nemen maar een pizza of patat, zelf zie ik wel even
Klopt. Ik kan me op het moment absoluut niet aanpassen aan het ritme van Nederland en woon op dit moment nog bij mn ouders ook, dus het is alweer ruzie. En mijn eetpatroon is meteen ruk nu ik niet gewoon fruit kan pakken, tomaten, pecorino (?), focaccia zoveel je wilt ... O+
Op maandag 4 juli 2011 21:37 schreef MariaEtcetera het volgende:[/b]
*O* Go Chico, go Chico, itchaburpday, go Chico 8-)
pi_100775054
Ga gewoon naar je eigen huisje chico! Als je eenmaal uit huis bent, kan je gewoon niet meer terug :P
pi_100775082
Een paar topics geleden vroeg iemand waarom de NuvaRing me niet beviel, geloof ik. PurePoisonPerfume? Ik voelde me mentaal heel slecht (dat m'n relatie het overleefd heeft mag een wonder heten), m'n huid zag er niet uit en na een maand of twee begon alles 'daar beneden' ook nog eens zeer te doen. Dat ik gewoon moest huilen van de pijn tijdens de seks. :').
Still a little bit of your face I haven't kissed.
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:29:29 #39
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100775179
Nouja, dat laatste had ik na 3 dagen ongeveer al :'). Wat een kútding. Letterlijk en figuurlijk.
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:32:44 #40
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100775320
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:24 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

Leuker dan Q-music!
Zeker in de file :O :z
Ik luister nooit muziek in de auto. Altijd radio 1.
pi_100775369
3FM! Coen en Sander O+ _O_
Ja doei.
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:34:39 #42
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100775431
Ik luister bijna altijd muziek in de trein :'). Eigenlijk moet ik ook maar wat luisterboeken op m'n iPod zetten. Goeie CI-training!
Niet meer actief op Fok!
pi_100775457
Dankzij FB weet ik nu EINDELIJK hoe Chico eruit ziet _O_ :D
Ja doei.
pi_100775491
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:32 schreef Tinkepink het volgende:

[..]

Ik luister nooit muziek in de auto. Altijd radio 1.
dat maakt de ochtenden vast ook draaglijker :)
En als ik weer paypal geld heb een fm-transmitter en dan lekker eigen dingen luisteren.
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:36:01 #45
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100775492
Dat klinkt inderdaad niet echt aantrekkelijk. Zijn er eigenlijk vrouwen die wel enthousiast zijn over de nuvaring?
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:36:23 #46
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_100775508
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:35 schreef motorbloempje het volgende:
Dankzij FB weet ik nu EINDELIJK hoe Chico eruit ziet _O_ :D
Ik wist het al een tijdje, want ik heb d'r gemeet. En toen herkende ze me niet, want ze dacht dat ik donkerder haar had oid :P.

M is mij aan het helpen met een intro-opdracht, maar hij beleeft er iets teveel plezier aan :'). Ik wil afronden, jetzt! :P.
Niet meer actief op Fok!
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:36:47 #47
1062 Tinkepink
Niet zeuren maar poetsen
pi_100775531
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:35 schreef MevrouwPuff het volgende:

[..]

dat maakt de ochtenden vast ook draaglijker :)
En als ik weer paypal geld heb een fm-transmitter en dan lekker eigen dingen luisteren.
Klinkt goed.
pi_100775543
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:36 schreef Tinkepink het volgende:
Dat klinkt inderdaad niet echt aantrekkelijk. Zijn er eigenlijk vrouwen die wel enthousiast zijn over de nuvaring?
Die vrouwen in zo'n gesponsord RTL4 gezondheidsprogramma :s)
pi_100775545
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:33 schreef motorbloempje het volgende:
3FM! Coen en Sander O+ _O_
Maar 's ochtends Giel... Serieus op een rit van ruim 30 min maar 1 nummer, verder gezeik van Mister Giel :N .
Venus in pocketformaat
© loveli
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:37:20 #50
55647 XcUZ_Me
Vileine vrouw
pi_100775569
Duvel gaat zich wagen aan de pastasaus! :D
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')