abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100769083
Wij kwamen op vakantie een stervend minipoesje tegen, lag in de zon met allemaal vliegen op zich en z'n oog is helemaal dicht, korst erop, vliegen erop, enorm dik. Wij hebben hem naar de lokale dierenarts gebracht waar hij 4 dagen aan het infuus gelegen heeft en eigenlijk na 1 dag al opknapte. We hebben hem meegenomen naar Nederland waar hij nu ligt bij te komen van de reis. Zijn oog moet verwijderd worden maar daar is hij nu nog te zwak voor.
Hij krijgt sinds woensdag recovery voer van Royal Canin. Dat hebben we ook meegenomen vanuit Italië. Alleen weet ik niet precies hoeveel het beste is. Hij heeft een hele goeie eetlust, plast en poept goed, reageert redelijk op de omgeving sinds vannacht. Alleen drinken wil niet, ik gebruik elke paar uur een pipetje.
Morgen gaan we naar de dierenarts, die vertelt hopelijk meer maar ik vroeg me af of iemand nog tips heeft en hoeveel recovery voer hij mag. Hij is vel over bot en weegt amper 250 gram denk ik. Zijn goeie oogje is niet meer blauw. De dierenarts daar schatte hem op 8 weken.
Ohja en hij krijgt elke 12 uur 5 druppels anti biotica om de infectie in zn oog in bedwang te houden (denk ik? Tis verdomd lastig communiceren als niemand daar engels kan :P)

Update:

Inmiddels is Joey geopereerd en is zijn oogje eruit. Hij ligt nu bij te komen.

Update 2:

Het niet-oog pust. Vandaag zijn we naar de dierenarts geweest en die heeft voorgedaan hoe we de wond moeten spoelen. Met een zoutoplossing tot er geen pus meer uit komt en daarna Cavasan oogzalf erin. Naar gedoe :{ Hoop maar dat het heel gauw niet meer nodig is!

Joey de dag nadat we hem vonden bij de dierenarts in Italië:

3 dagen later in de auto naar Nederland:

Lekker liggen met nog vies oog:

Lekker warm op een kruik:

Idem:

Na de operatie:

pi_100769119
Hemel wat een nare toestanden :{ Er kwam een hoop zooi uit! Gedaan tot het vocht helder was. Met de zalf begon ie echt te krijsen :o Is dat vervelender dan het spoelen ofzo?
pi_100769154
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:53 schreef Guppyfriend het volgende:
Het voertransport is soepeltjes onderweg naar Joey, met dank aan de NS, maar vooral ook met dank aan SiGNe O+

Dat was kort maar krachtig :D
O+ Lief van jullie!! *O*
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:14:01 #4
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_100769181
:'( :'(
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 18:14:06 #5
155227 crew  Guppy
dus
pi_100769185
Komt goed :* het is zeker geen lekker gevoel, dat kan ik me voorstellen. Maar het gaat hem helpen, dat weet ik zeker!!
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_100769254
Hoop dat het eerdaags beter gaat!
pi_100769263
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:12 schreef heaven7 het volgende:
Hemel wat een nare toestanden :{ Er kwam een hoop zooi uit! Gedaan tot het vocht helder was. Met de zalf begon ie echt te krijsen :o Is dat vervelender dan het spoelen ofzo?
Misschien dat ze zalf in zijn oogkas prikt of zo. De wond is natuurlijk nog vers. Maar als het goed is groeit daar snel een laagje bindweefsel waardoor hij het minder voelt.
En genezing van zulke wonden gaat vaak supersnel. Even doorbijten dus, zoals voor jullie als voor Joey.

En yay voor het soepele voedseltransport. O+
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100769295
Succes heaven7 :* en ook veel sterkte want het lijkt me niet fijn om iets pijn te moeten doen, ook al is het voor een goed doel -O-
♥ scars make us who we are ♥
pi_100769324
oh wat goed dat jij dit beestje gered hebt!
en wat zag zn oog er vreselijk uit zeg

naja poezels kunnen met 1 oog ook een heel leuk leven hebben dus daar heb jij nu wel voor gezorgd! super!
He said how many sugars do you like in your tea?
I said forget about the sugar have a spoon full of me,
[Rhu SC]Deel 1 dus? O+
Your job is to feed me, do me and die
pi_100769383
Goed dat jullie hem meehebben genomen ^O^
Met de Y
pi_100769413
Ja, de zalf prikt volgens mij wel... Bovendien vul je met de zalf het gaatje echt vol dus komt er ook wat druk op te staan. Oh het is zo'n ellende, het gaat door merg en been als zo'n kleintje klaagt terwijl je hem alleen maar probeert te helpen... Het is echt even doorbijten! Ik duim keihard voor jullie en de stoere kap'tein!
I had a signature once. It was awful.
pi_100769473

Deze foto O+
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:25:44 #13
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_100769627
Zo na 2 topics ook maar even een post neerzetten. Ik heb alles stiekem vanaf het begin gevolgd, en ondanks dat ik (bijna) nooit in F&F post (of er überhaupt lees), vind ik dit topic het wel waard om te zeggen hoe tof ik dit vind. Tof van TS en vriend dat ze dat beestje gered hebben. En tof van de fokkers die allemaal kijken of ze kunnen helpen. Vind het stiekem toch wel een beetje een feelgood topic. (ondanks de conditie van Joey, maar dat gaat helemaal goed komen) :D

Dus: go Joey!! (en TS) *O*
pi_100769686
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:12 schreef heaven7 het volgende:
Met de zalf begon ie echt te krijsen
Zielig ;( Maar gelukkig is Joey een bikkel *O*
pi_100769804
Arme Joey en arme baasjes! Erg, maar voor een goed doel!
pi_100770100
Voor de operatie had 'ie zo, zonder special effects, in een horrorfilm kunnen spelen.
- En zoals pijn ook een vorm van voelen is, laat kou me weten dat ik wist wat warmte was.
- Ik ben de reden voor wie voor zijn lijden reden zoekt!
- Those people who tell you not to take chances, they are all missing on what life is about.
pi_100770538
Dit is mijn eerste reactie die ik hier doe ,heb inmiddels al wel allerlei leuke topics gelezen ,maar deze steekt er met hoofd en schouders bovenuit.....geweldig werk wat jullie met dat poesje doen ,petje af , :Y ....
huisvrouw en moeder van vier kinderen
pi_100772076
Het is niet fijn voor Joey,maaar het moet gebeuren zodat hij nog lang bij jullie kan blijven O+ en echt alle lof voor TS en vriend jullie zijn geweldig dat je dit doet ^O^
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:46:54 #19
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_100773029
Ah, daar is ie weer, Topictitel heeft een ander naam dus 't stond niet automagisch in "mijn actieve topics"
Ik hoop echt dat het goed met 'm gaat komen, zo zielig al zoveel ellende op die leeftijd.
pi_100773489
Zijn er nog verse foto's of wiebelfilmpjes van Joey te bewonderen? :@
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_100773539
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:57 schreef Cat22 het volgende:
Zijn er nog verse foto's of wiebelfilmpjes van Joey te bewonderen? :@
ik zat al te wachten totdat iemand dat ging vragen :P
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 20:29:31 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_100775181
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:46 schreef SiGNe het volgende:
Ah, daar is ie weer, Topictitel heeft een ander naam dus 't stond niet automagisch in "mijn actieve topics"
Ik hoop echt dat het goed met 'm gaat komen, zo zielig al zoveel ellende op die leeftijd.
Vast wel, ik heb Joey net even gezien, en ik zie al veel verschil met zaterdag :Y Hij was helemaal moe, echt uitgeteld in z'n bench O+ maar z'n oogje zag er heel netjes uit, niet rood of gezwollen of zo. Het is echt geen leuke klus, dat spoelen en zalven, maar ik denk dat het goed gaat komen!

Trouwens, die sticker op de zak _O_

Oh en Siep is helemaal blij met het Kong-speeltje :D Dat gaat vast nog op foto vastgelegd worden
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 20:37:00 #23
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100775549
Goed te horen dat ondanks de vervelende behandeling met spoelen en zalven het toch weer wat beter met Joey gaat.
Ik hoop snel een waggelvideootje van hem te zien O+
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
pi_100775632
O+ Siep vindt het speeltje erg leuk maar ook Joey vertoonde al interesse door het gekraak!

Hij wiebelde net weer door de kamer, maakt af en toe een sprongetje :D Hij is zo cute dat ik er kriebelig van wordt :D

Waar kan ik filmpjes uploaden?
pi_100775643
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:37 schreef MaryMouse het volgende:
Goed te horen dat ondanks de vervelende behandeling met spoelen en zalven het toch weer wat beter met Joey gaat.
Ik hoop snel een waggelvideootje van hem te zien O+
O+ O+ Is onderweg!!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')