abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 30 september 2011 @ 01:50:47 #201
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_102538097
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 september 2011 01:48 schreef maulibu het volgende:
Afwegingen. Ik weet wat online recensies voor restaurateurs kunnen betekenen en dat een diner altijd een momentopname is, maar wat een jammerlijke bediening door een van onze sterrenzaken vanavond. Met een moordend tempo werden de gangen bij ons op tafel gezet waarbij we de kans niet hadden ons vorige glas wijn leeg te drinken. Gerechtverklaring ging zo snel dat we slechts enkele woorden opvingen. Gastvrouw had ook duidelijk haar dag niet. Zéér spijtig want de gerechten waren subliem! (op enkele zeentjes in het Black Angus vlees na)

Dat je je omzet ondanks de restaurantweek wilt halen en dat je er enthousiast in gaat met een aperitief van 14 euro is tot daar aan toe, een espresso voor 9,50 euro vind ik toch aan de hoge kant.
Nou vertel maar. Namen en rugnumers, graag zelfs.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_102545939
Joh Golfer! je lijkt mij wel met deze opmerking :D _O- _O_

ontopic. Maar wat jammer maulibu dat je naast het vele geld en lekkere eten zulke matige/slechte service hebt gekregen. -O- PH onwaardig lijkt mij en als Eric van Loo een beetje vent was had hij jullie gecompenseert in de rekening want een topkok laat zich dat niet welgevallen. :Y
Yvonne schreef op maandag 31 oktober 2011 @
13:59:43 in DEF SC #282 aan AchJa & Co
Vanaf hier en nu stopt het in DEF én op FOK!
Ik wil hier een normale SC zonder gebitch!
pi_102546150
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2011 12:33 schreef rubje het volgende:

ontopic. Maar wat jammer maulibu dat je naast het vele geld en lekkere eten zulke matige/slechte service hebt gekregen. -O- PH onwaardig lijkt mij en als Eric van Loo een beetje vent was had hij jullie gecompenseert in de rekening want een topkok laat zich dat niet welgevallen. :Y
Uh, rubje, hoe kom je er bij dat het Parkheuvel was? Het gerecht wat zij noemt heb ik namelijk niet gegeten en normaal gesproken krijgen restaurantweekgasten hetzelfde. Ik denk dat maulibu ergens anders is geweest.
  vrijdag 30 september 2011 @ 12:48:07 #204
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_102546400
quote:
10s.gif Op vrijdag 30 september 2011 12:33 schreef rubje het volgende:
Juist niet. Want jij wil nooit jouw zogenaamde bronnen met namen vermelden.
quote:
Ik lees nergens uit dat het over Parkheuvel gaat. Denk dat hij een andere sterrentent bedoelt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_102573814
nou, zus en zwager vertelden me dat het geweldig was bij Savelberg. leuk voor ze..-O- ;) hoor morgen uitgebreid verslag.
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_102591433
Net gegeten bij Paardenburg in Ouderkerk a/d Amstel.

We kregen het menu te horen:
voorgerecht: proeverij van verschillende gerechtjes
optioneel tussengerecht: bisque van kreeft met hollandse garnaaltjes
hoofdgerecht: steak met rode wijnsaus of scholfilet met beurre noir
optioneel tussengerecht: keuze van de kaasplank met notenbrood
nagerecht: proeverij van verschillende gerechtjes

Wij kozen voor het eerste tussengerecht. Ik koos daarnaast de steak, mijn vriend de scholfilet.

Een serveerster kwam vrij snel het voorgerecht brengen, haar woorden:
De proeverij: een steak tartaar met een augurkje, tomaatje en truffelmayonaise.

Wij vonden het een vreemde proeverij... Alsof je augurk als voorgerecht kan kiezen?
Toen wij onze eerste hap al genomen hadden, kwam de bedrijfsleider/manager:
jullie vragen je vast waar de rest van de proeverij is. Er was een verwisseling, maar eet dit maar op, de rest komt eraan.

Uhm.. ok? Even later volgde inderdaad een bordje met zeewier, gerookte zalm en gebrande tonijn.
Even later zagen we bij andere gasten dat die alleen dit bordje kregen. Gratis steak tartaar voor ons dus.

De bisque was erg zout en niet smakelijk, helaas.

De saus bij de scholfilet zag eruit als blubber, maar het was een inktvissaus. Het smaakte volgens mijn vriend prima.
Ook de steak was erg lekker.

Het nagerecht bestond uit een bolletje vanilleijs, creme brulee en citroencake. Ook dit smaakte prima.

Al met al redelijk goed gegeten. Beetje stom van het voorgerecht en jammer van de bisque.
pi_102594093
Morgen naar het laatste restaurant. :Y) En dan zal ik me er eens voor gaan zetten om de beloofde verslagen te leveren.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_102604531
Review: Latour

Sfeerimpressie & ontvangst
De parkeerplaats op naar Huis ter Duin, waar Latour ingevestigd is, staat vol met dure dure auto's. Omdat het mooi weer is, zien we ook veel cabrio's, super leuk! We lopen huis ter duin in, en het is van binnen heel mooi en sfeervol en er staat een bordje dat Latour op de eerste verdieping is.

We lopen naar boven en worden vriendelijk begroet, aangezien we geen jassen hebben worden we naar onze tafel begeleid. Het is een klein vierkant tafeltje maar ze hebben de stoelen naast elkaar ipv tegenover elkaar gezet, zodat we naar strand/zee kunnen kijken. Het ziet er duidelijk uit als een 'restaurantweek' tafel. Ik zit te laag om het strand te zien. Naast ons staat nog zo'n tafel, en even verderop links ook. De rest zijn grotere mooiere tafels, die wel tegen de ramen aan staan. Er is ook een pianist, die bekende klassiekers speelt (Frank Sinatra etc.), maar ook weleens een echt klassiek stuk.

Aperitief
Er wordt ons gevraagd of wij een aperitief willen. Tafelgenoot gaat voor een champagne, ik ga voor niets, want ik geef aan dat ik moet rijden. Er wordt gevraagd of ik dan water wil. Water is prima. De fles wordt achter ons op een soort van 'bijzettafel' gezet. Wij vonden het wat ongezellig staan (gewend aan een ijsemmer), maar kennelijk hoort dit bij Latour.

Er komen geen knabbels... ik vraag wel de kaart omdat ik graag wil zien wat er normaal gesproken geserveerd wordt. Het menu wordt verteld en er wordt gevraagd of we een vis tussengang willen. Ik weet het nog niet.... en we krijgen de tijd om te overleggen.

Amuses laten op zich wachten en tafelgenoot wordt voor de tweede keer bijgeschonken want wordt er gezegd: "we houden niet van een leeg glas". Ok dan.... Tafelgenoot vind het prima champagne!

Amuses
Amuse 1
Hollandse (denk ik) garnaaltjes met citrusvruchten en een mousse van schaaldieren. Hmmm, erg lekker! En verrassend.

Er wordt ons nu ook gevraagd of we een extra gang willen, eigenlijk wil ik niet (te vol bij Parkheuvel), maar ga toch overstag na de amuse - hij is erg leuk en lekker dus vooruit dan maar!

Amuse 2
Een bord met daarin een spekje Bommeriger big (net zoals bij Parkheuvel), alleen is deze indiaas geinspireerd: een curry sausje en mousse van kikkererwten. Erg lekker en leuk!

Gangen
We beginnen met een tartaar van ossehaas, een creme van osseworst, osseworst en met een picalilli ijs. Hele leuke verrassende smaken: zoutig, maar ook zurig vanwege het ijs. Heel mooi opgemaakt. Zeker wel een 8+ (Deze staat ook op de huidige kaart)

De bijbehorende witte wijn paste prima bij het gerecht, hij had fruitige tonen en haalde het gerecht op.

Daarna krijgt tafelgenoot een witte wijn uit Alentejo (Portugal), wat de sommelier niet goed kan uitspreken, maar ja, prima als hij maar smaakt. Een typische witte Portugeze wijn met mooie tonen en wat zwaarder qua dronk. Portugezen houden wel van wat heftigere alcohol en Alentejo is ook uitstekend bekend om hun schaal en schelpdiergerechten.

We krijgen een steenschol in schelpdierensaus met een gamba. Prachtig gerecht, smaken passen uitstekend bij elkaar. Misschien niet superspannend, maar mooi opgemaakt, mooi passend en uitstekend in balans. Dit vond ik het mooiste gerecht van de avond, want ik had echt zin in vis. Zeker een 8,5

Intussen komt de Bediening de olie, zout/peper, en boter (met en zonder zout) ophalen. We hadden de hele tijd keuze tussen verschillende broodjes: ciabatta (die daar niet naar smaakte, meer naar een witbol), bruine bol met pompoen, wit met zwart sesamzaad, wit met normaal sesamzaad en een witte bol. Wij hebben er meerderen op. Niet echt een toevoeging (i.t.t. het brood bij Paul van Waarden) en ik hou niet zoveel van restaurants die je volproppen met brood ipv de normale gangen, maar verder wel leuk.

Alleen stoot de bediening de olie om bij het afhalen. Er wordt geen sorry gezegd, geen excuus gemaakt en er wordt ook niets gedaan aan de vlek op het tafellaken. Ik denk: WTF? }:|

Tafelgenoot was toen even naar de toilet (er bleef namelijk extreem veel water geschonken worden, het glas mocht niet half leeg of er werd al bijgeschonken. Uiteindelijk zijn er twee flessen doorheen gegaan). Er werd wel heel netjes een nieuwe servet voor hem neergelegd. Bediening: "Waar is meneer z'n...... " Ik: "Die heeft je collega al opgehaald". :+

Daarna kregen we wat de hoofdgang (we zouden een 3-gangen diner krijgen) moest voorstellen. Tafelgenoot krijgt een Heinrich Red, maar ik vind het maar een zuur wijntje met nauwelijks mooie tonen.

Bijgeserveerd krijgen we kalfs met sjalotten saus (waar ruim 2 lepels overheen gegooid worden, daar ging de presentatie, het vlees druipt in de saus!) en een creme van kool, met koolrolletjes en met anijschampignons. Tafelgenoot vraagt zich af waar de anijssmaak zit in die champignons. Ik vraag me af wat de kok van plan was met dit gerecht :S Ongetwijfeld het slechtse gerecht wat ik *ooit* heb gegeten in een sterrenzaak.

Zacht kalfs met een overheersende zoete saus, terwijl aan de andere kant van het bord een flauwe rotzooi met daarin een kruidige champignon. Kool was smakeloos en doodgekookt. De zure wijn doet het geheel ook geen goed. Een 4-

Vanwege de kleine porties heb ik het wel gewoon opgegeten. Saus laten staan, kalf was mals en goed genoeg zonder saus... Tafelgenoot vond het ook een enorme misser zijn commentaar: alles los is prima, maar die combinatie?

Bediening: "heeft het gesmaakt?". Ik: "Nou nee, dit vond ik echt een gerecht zonder balans, met een enorme zoet vanwege de saus en geen tegenwicht in de groenten. Maar misschien ben ik wel een beetje verwend (je zit toch met Parkheuvel in je hoofd en die vergelijking is moeilijk). Bediening: "We zullen het tegen de chef zeggen - wij zijn ook verwend". Uhm, ok? :? -O-

Er werd ons gevraagd of wij een kaas gang wilden. Bij Fred waren we erg verwend met een grote keuze, een kaaswagen en veel kennis. Ik wilde weten hoe dit opgediend zou worden: "Normaal serveren we, maar we maken nu een plankje voor u, u kunt wel aangeven wat u wilt". Ok, dan, niet helemaal wat ik leuk vind, maar ik heb &*&*((*) nog honger, dus ok dan.

Tafelgenoot: ik hou van oude kazen, geen schimmel. Ik: "Misschien moet je nog wat uitgebereider vertellen dat je ook wel van brie/geitenkaas e.d. houdt."
Ik: Ik hou van geitenkaas, roodschimmelkazen, harde oude kazen... eigenlijk alleen niet zo van blauwschimmel, dus een ruime selectie in principe. Ook ben ik gek op Epoisse.

Wat krijgen we: een mandje met daarin 3 soorten brood: vijg, een vorm van indiaans naan denk ik (wel plat ipv bollig) en soort van krentenbrood. Dat krentenbrood is wel een beetje flauw en smaakt naar niets vind mijn tafelgenoot. Ikz eg hem dat het ook gewoon goed moet combineren met je kaas.

Ook krijgen we 3 compotes, wat niet uitgelegd wordt (net als het brood). Volgens mij is het een vijgen compote, een frisse appelcompote, kruidige appelstroopachtige compote.. leek wel alsof er komijn in zat vond mijn tafelgenoot.

Onze kaasplankjes arriveren. Ik kijk zo: :( :( :X
Tafelgenoot krijgt 1 zachte kaas, 3x harde oude kaas. Qua smaakselectie was het niet erg ruim in het smakenpallet, maar daar had hij op zich ook niet veel ruimte in gegeven.

Ik krijg geen harde kaas... wtf?! en een smaakpallet wat enorm vlak is. Geen epoisse, alhoewel ik zeker wist dat ik hem had zien liggen in de kaas-klimaatkast achter ons (dat ronde kartonnetje kan vaak maar 1 ding herbergen). Ik krijg dus 1 brie (die is wel heel scherp en lekker), en 3x een roodschimmel. Waarom mag ik aangeven wat ik wil en waar ik van hou als ik het toch niet krijg?

Ik: -O- cijfer: 5 Tafelgenoot: -O- cijfer: 6,5

Daarna komt het pre-dessert: een klein kuipje met daarin Grand Manier-schuim, een krokant carameldingetje en chocolade kruimels. 6,5

Lekker, maar apart voor een pre-dessert. Normaal verwacht ik een opfrisser, maar het was gewoon zacht zoet.

Intussen zien we de bediening ook bij een tafel naast ons in de fout gaan - het gerecht is verkeerd om neergezet... dus de uitleg van de sommelier klopt niet - hij moet de borden gaan omdraaien. ;(

Dessert:
Een fantastisch opgemaakt dessert: frisse ananas, met een zurige limoen ijs, maar ook zoete sinasappelkruimels. Erg leuk en lekker. 8-

Thee met friandises
We hebben alletwee nog geen voldaan gevoel. Wij gaan dus ook voor de thee met friandises. Espresso drink ik normaal als wat vlakkere kruidigere smaak na een goed diner - dat gevoel heb ik niet - dus ik ga voor Darjeeling.

Onze waterglazen worden niet van tafel geruimd en staan daar lullig te staan. o|O De Friandises worden zonder uitleg op onze tafel gedumpt samen met een suikerpot, maar er is geen thee.

Die komt ruim later - wel alletwee een leuk kannetje waar voldoende thee in zit. Ik vraag of wij nog mogen weten wat de friandises zijn... leuke ruime gesorteerde (qua smaken en uiterlijk) selectie. 9+

Een witte chocolade lollie met passievrucht, een fudge met daaronder een hazelnootachtige chocolade laag, een after-eight macaron, een limoen-mini-tartelette met merengue schuim, miserable (spelling?) zacht taartje met zoete romige smaken, chocolade truffel met hazelnoten.

Wel heel veel choco/noten, maar allemaal anders smakend en heel verschillend mondgevoel.

We vragen de rekening. Verder zijn ze ook nogal chauvinistisch: voor Mw. een bedankje (snoepjes) en voor Meneer ook (de rekening?!). Meneer vindt het een beetje flauw - ik vind het ook niet direct lollig. Ik zou eigenlijk betalen, maar goed, tafelgenoot legt z'n creditcard erin - we verwachten nog of ze komen vragen wat het bedrag moet worden (uh nee?!) en hij krijgt een het normale bedrag: 192,50 euro en of hij even wil ondertekenen. Normaal gesproken geven we bij een goede bediening 10-15 euro tip. Tafelgenoot vraagt of hij er 200 van had moeten maken, ik vind het de bediening niet waard. Ik vraag hem om een klein bedankje in kleingeld er bij te leggen om een duidelijk signaal te geven.

Bediening loopt ook al de hele avond sjaggo rond - en eentje was zelfs te rennen. Het geeft een gehaaste manier van eten - en ondanks dat de gangen niet in een goed tempo werden geserveerd (af en toe rare gaten) hebben we slechts van 19.00-22.15 gegeten en dat voor 5! gangen. We staan op en er is niemand om ons uitgeleide te doen, maar uiteindelijk staat er wel 2 mensen bij de deur, die ons een prettige avond wensten en riepen: "Tot Ziens". Wij dachten: Nou nee... duidelijk niet tot ziens, maar wensten hen ook een prettige avond.

Voor het complete beeld:
Sfeer: 6+ (mooie locatie, leuke pianist, maar bediening is zo crap dat het sfeerverlagend werkt)
Bediening: 3 (kortaf, duidelijke missers, geen leiding, geen stabiel tempo in de gangen)
Eten: 6+ Ze kunnen het WEL, maar ze doen het niet altijd. Van een 5 gangen diner, 3 goede gangen en de rest niet, vind ik zeer matig. Ook kloppen de porties gewoon niet - ik heb geen zin om nog honger te lijden.
Wijn: 7 zegt tafelgenoot, want hij vond het allemaal niet echt bijzonder en de ene wijn klopte voor geen meter. Hij heeft bij de kaas en het dessert geen wijn genomen.

Al met al was ik redelijk teleurgesteld... het hele verwengevoel was er absoluut niet, ik had nog honger en het was ook zeer treurig dat de bediening nog zei dat ze het druk hadden met de restaurantweek :S Behalve onze tafel, was er nog 1! andere tafel van de restaurantweek! Kom op zeg, wat een aanfluiting!

Ik vind het eten belangrijker dat de sfeer, bediening e.d., dus ook als je bediening zuur is wil ik nog weleens terugkomen, maar hier kom ik met 80% zekerheid nooit meer terug. Teveel zaken die het *wel* goed doen en waar ik niet meerdere friandises moet vreten om een voldaan gevoel te hebben na een 5!!! gangen diner.

[ Bericht 0% gewijzigd door kahlie op 02-10-2011 10:53:09 ]
pi_102604821
Wat jammer dat het zo tegenviel Kahlie. Ik herken het wel een beetje. Bij de Aubergine vond ik dit keer het eten iets minder bijzonder, maar de bediening super, terwijl het bij Avant Garde juist andersom was.

Dadelijk naar Bretelli voor de lunch, we zijn lekker op tijd omdat één van mijn tafelgenoten vanmiddag nog een afspraak had. Wel fijn dat je je reservering nu via de site kunt wijzigen qua tijd.
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_102604969
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 10:54 schreef Cat22 het volgende:
Wat jammer dat het zo tegenviel Kahlie. Ik herken het wel een beetje. Bij de Aubergine vond ik dit keer het eten iets minder bijzonder, maar de bediening super, terwijl het bij Avant Garde juist andersom was.

Dadelijk naar Bretelli voor de lunch, we zijn lekker op tijd omdat één van mijn tafelgenoten vanmiddag nog een afspraak had. Wel fijn dat je je reservering nu via de site kunt wijzigen qua tijd.
Veel plezier bij Bretelli! Iets minder speciaal eten vind ik niet zo erg - honger wel!
pi_102605017
Wow, kahlie, wat een goed uitgebreid verslag en wat spijtig dat de avond zo'n slecht gevoel geeft ahv de bediening en die 2 gangen die een beetje vreemd waren. Zo zie je maar dat ook personeel een avond kan breken en maken.

En honger na zoveel gangen + broodjes + 2 flessen water? :o Dat moeten wel heel erg kleine porties zijn geweest. Jammer.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_102605204
super verslag Kahlie ^O^ maar idd... wat jammer dat t zo ging. met honger weggaan vind ik sowieso slecht, tis geen proeverij! tonnetje rond hoeft ook niet maar honger..nee. daarom is Latour zo snel vol, met 2 tafels per avond haha. ik hoef hier niet naartoe dus, thanks!
pi_102605402
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:04 schreef Isabeau het volgende:
Wow, kahlie, wat een goed uitgebreid verslag en wat spijtig dat de avond zo'n slecht gevoel geeft ahv de bediening en die 2 gangen die een beetje vreemd waren. Zo zie je maar dat ook personeel een avond kan breken en maken.

En honger na zoveel gangen + broodjes + 2 flessen water? :o Dat moeten wel heel erg kleine porties zijn geweest. Jammer.
Ik vind het zelf niet direct zulke extreem kleine porties, al was het wat magertjes, maar het is ook niet 'rijk'/'vol van smaak' in tegenstelling tot bijvoorbeeld Parkheuvel of Fred. Je weet het al dat het die kant op gaat als er veel brood wordt bijgeserveerd. In Parkheuvel hadden we 4 sneetjes en die zijn niet opgegaan.

Bij de kaasgang kreeg ik van alles maar 1 plakje - dat vond ik idd wel heel magertjes en ben ik niet gewend. Meestal is het toch minimaal 2!

quote:
1s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:14 schreef FutureFairytale het volgende:
super verslag Kahlie ^O^ maar idd... wat jammer dat t zo ging. met honger weggaan vind ik sowieso slecht, tis geen proeverij! tonnetje rond hoeft ook niet maar honger..nee. daarom is Latour zo snel vol, met 2 tafels per avond haha. ik hoef hier niet naartoe dus, thanks!
Er waren 3 tafels, dus ik denk dat de 3de afgezegd heeft, want die heeft leeg gestaan. Ik denk dat jij er nog verdrietig vanaf komt dan ik... of 8-9 broodjes moet gaan pruimen.
  zondag 2 oktober 2011 @ 12:32:37 #214
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_102606837
Wat een tegenvaller Kahlie en mijn mening over de mentaliteit van sommige restaurants in de Restaurantweek wordt er weer mee bevestigd: omzet, omzet, omzet en klantvriendelijkheid gering.

Je krijgt toch achteraf nog een soort proefformulier toegestuurd van Diningcity? (of doen ze dat tegenwoordig niet meer?) Ik zou daar in dit geval heel duidelijk een negatieve recensie van maken en zelfs een klacht over indienen.
Poef.....gone! ©golfer
pi_102613486
Heb btw woensdag een mail gekregen en vandaag een sms.

Om 18:00 worden we bij villa copera in Tolkamer verwacht.....ben benieuwd
pi_102615328
Zo, eindelijk tijd om eea op schrift te zetten. Het nadeel van verslagen een poosje later posten is dat de details alweer zijn vergeten. :@ En dat geldt zeker voor de Aubergine, omdat ik daar geen foto's heb gemaakt. Gelukkig heb ik de menukaart nog!

Mijn ervaring bij de Aubergine:
Ik had mijn ouders uitgenodigd, die nog nooit in een sterrenrestaurant hadden gegeten. Ze kunnen goed eten zeer zeker waarderen en het was leuk om hun reacties te zien op de gerechtjes. :)

We waren wat vroeg: onder een warm septemberzonnetje wandelden we nog even langs de maas. Leuk om het pontje naar Baarlo te zien langsvaren. Daarna naar binnen waar we hartelijk begroet werden en een tafel toegewezen kregen.

We begonnen met een hartig hapje: bloempotje met eetbaar zand en een radijsje, gevuld aardappeltje, eitje en een zoute stengel. Leuk idee, wel een beetje jammer dat ik vorig jaar precies hetzelfde geserveerd had gekregen. Ik had wat meer fantasie verwacht.

Daarna 2 amuses, 3 dagen Restaurantweek hebben me totaal doen vergeten wat dat waren. :@

We gingen voor het vier gangen menu, mijn ouders dronken een witte wijn erbij: Layda, Chardonnay uit Chili en ik had zin in rood: Layda, Merlot reserva ook uit Chili. Prettig wijntje, ook sympathiek dat ze me vroegen of ik het al bij het voorgerecht wilde of pas bij het hoofdgerecht. Ik wilde even wachten, want het leek me anders wat zwaar.

Voorgerecht:
Rilette van parelhoen, ganzenlever crème, chioggia biet en kruidensla.
Hoewel we allen niet gek zijn op ganzenlever stelde het hier niet teleur. Heerlijke zachte smaak die prima combineerde met de biet. Ook de rilette smaakte heerlijk.

We kregen hierbij ook wat te knabbelen: bekertje met zachte broodstengels en boter en olietjes.

Tussengang:
Steenschol met Gruyere en een groenten-lavendelsaus
Ik houd niet zo van kaas, maar had dit niet aangegeven. Daarom vind ik dit gerecht wel lekker, maar de kaassmaak kan ik niet zo waarderen. Toch heb ik het met smaak opgegeten, heerlijk zachte vis en de saus combineerde heerlijk.

Hoofd:
Zachtgegaarde reeboutfilet, parelgort risotto, pastinaak en eigen jus
Bijzondere smaken! De ree was perfect klaargemaakt en de mintige/anijsachtige smaak van de risotto paste er prima bij.

Toet:
Dessertproeverij van het seizoen
Diverse kleine gerechtjes, met onder andere komkommerijs (heerlijk fris) en een chocoladekrul van een soort stevige crème. Diep donkere chocoladesmaak, had voor mij iets minder gemogen. Maar qua presentatie het mooiste bord van de avond.

Daarna koffie met friandises. Die stelde voor mij wat teleur. We kregen crème brûlée, de lepeltjes werden niet bijgeleverd en bij navraag bleek dat we onze koffielepeltjes mochten gebruiken. Ook prima, maar ik weet niet of dit echt done is. Verder een blikje met een chocoladebonbon en diverse koekjes. De koekjes vond ik wat gewoontjes en we hebben deze ook niet opgegeten, ook omdat we vol zaten.

Conclusie:
Heerlijk gegeten, de borden vond ik vaak wel wat 'eenvoudig' ogen en de smaken niet altijd even apart. Maar als dit mijn eerste ervaring was, dan was ik diep onder de indruk geweest.
Attente bediening. Mijn wijntje werd keurig bij het hoofdgerecht geserveerd, men hield de waterglazen in de gaten en men was hartelijk, je kon gelukkig ook een kletspraatje maken en samen ergens om lachen.

Kortom: zeker een aanrader en weer voor herhaling vatbaar!
pi_102615930
quote:
0s.gif Op zondag 2 oktober 2011 11:25 schreef kahlie het volgende:

Ik denk dat jij er nog verdrietig vanaf komt dan ik... of 8-9 broodjes moet gaan pruimen.
hoe bedoel je dat ik verdrietiger word dan jij? :D
die opmerking trouwens 'wij zijn ook verwend' moest ik wel om lachen.. hij had denk geen idee wat hij zei.
pi_102616037
Woensdagavond: Avant Garde.

Deze stond al langer op mijn lijstje, maar ik was altijd te laat met boeken. Erg blij dus dat het dit jaar wel was gelukt. *O*

Ik ontmoette mijn gezelschap op een terrasje waarna we naar het stadion wandelden. Even zoeken naar de ingang en toen omhoog met de lift. Daar werden we netjes ontvangen en jassen werden aangenomen. Of we het aperitief wilden gebruiken op het terras? Nou graag, want het weer was heerlijk en dit was ons uitzicht:

Daar werden de eerste amuses geserveerd:

Kroepoekjes van bacon en inktvis, en in het bakje zat een mousse met een tikje wasabi.

De inktviskroepoek was heerlijk en de wasabi in het schaaltje absoluut niet overheersend maar gaf een lekkere kick.

Daarna mochten we plaatsnemen aan onze tafel. Deze stond zeer centraal, zowat op de route van keuken naar de rest van het restaurant. Ik zat met mijn rug naar de looproute van het personeel en vond dit niet de fijnste plek, het voelde wat onrustig. Daarnaast krijg je ook veel mee uit de halfopen keuken, inclusief soms wat geroddel over gasten. :?
Als je dan ziet dat een tafel naast je, die in een hoekje staat, pas om half 9 bezet wordt vind ik dat ze vroegere gasten daar beter neer kunnen zetten. Heeft het personeel ook meer loopruimte en bij de late eters is het restaurant ook minder druk dus minder onrust.

Hier werd de tweede amuse geserveerd

Mooi kunstwerkje van (ik meen) komkommer, een balletje met een groentepuree en een balletje (meen ik) hert. Lekker, lekker.

Het menu was vervat in een boekje, heb ik maar niet meegenomen. Gelukkig hebben we de foto's nog. :)

Voorgerecht:

Frisse watermeloen met (weer) ganzelever (ik zie een thema!) en schuimpjes van zeewier.

We gingen voor de vierde gang en lieten ons verrassen.

Vis met rode bietenschuim en paddestoeltjes. Het smaakte zoals het eruit ziet: prachtig!

Volgende plaatje, het hoofdgerecht:

Eend met diverse andere elementen erbij. De uienrokken proefde ik nauwelijks, de eend was perfect gegaard en de butternutt puree een waar kunstwerkje.

Toet:

Lekker dessert, we zijn met z'n allen op zoek geweest naar de dr Pepper en vinden hem uiteindelijk in een paar kleine druppeltjes op het bord. Lekkere toet, maar niet wereldschokkend voor mij.

En uiteraard koffie. Cappuccino dit keer.

Met als friandises een chocoladecake met frambozengelei, koekje met zoethout en een chocolade lolly.

Kortom:
Qua eten was ik hier meer onder de indruk. Prachtige borden, mooie smaken.
Qua bediening scoorden ze wat minder. Ik vond het wat meer opgeprikt, ik kreeg een beetje het gevoel dat ze voor de restaurantweek een verplicht nummertje afdraaien. Al heb ik geen concrete zaken waar ik dat mee aan kan tonen. Onze zitplaats vond ik ongelukkig gekozen.

Maar ook hier zou ik zeker terugkomen.
pi_102616417
gerechten zien er goed uit Cat! mooi opgemaakt :)
pi_102616580
En nog aan het uitbuiken van Bretelli.

Hier ben ik al vaker geweest, het ligt op fietsafstand en je moet de locale horeca toch steunen, nietwaar? O-) We kregen een mooi tafeltje aan het raam, goed licht voor de foto's dus. We waren als allereerste in het restaurant, dat krijg je ervan als je om 12.00 uur reserveert.

De kaart:

Amuses:

Links een rolletje van rosbief met een saus van komkommer en ene cakeje met olijf, rechts een mousse met garnalen en radijs. Lekker hapje.

Voorgerecht: Makreel en Tuticorn Flower Gamba

Altijd bijzonder, een door citrus gegaarde vis, dan houd je echt de vissmaak. De couscous smaakte er prima bij en de yoghurtsorbet zorgde voor de frisse noot.

Dit keer kozen we niet voor de vierde gang.

Hier een minpuntje: wij hadden onze drankjes op en de glazen waren weggehaald, maar er kwam niemand vragen of we nog een drankje wilden. We hebben zeker 7 keer de aandacht van een ober proberen te trekken, maar kregen geen contact (inmiddels was het restaurant volgelopen). Na nog ene keer zeer dringend seinen kwam er iemand, met excuses. vervolgens duurde het nog best lang voor de drankjes kwamen en toen kwam iedereen tegelijk: 2 personen voor het hoofdgerecht en iemand die de drankjes serveerde. Ik ben maar héél stil blijven zitten om niemand in de weg te zitten.

Hoofd:

Werd mede geserveerd door de chef die de jus er aan tafel over goot en het gerecht toelichtte.
De runderlende was (uiteraard) perfect gegaard, de zoete pepercrème was een genot voor de smaakpapillen. Alleen jammer dat mijn stukje kalfswang teveel vet in zich had. Misschien hoort het zo. maar ik vind dat niet lekker.

Nagerecht:

Njam! Ik ben gek op cocos dus dit is een toet naar mijn hart! Fluweelzachte cocoscreme, zoete vijgen (alweer, ik zag veel ingrediënten terugkomen bij de diverse restaurants) en een frisse appel-basilicum sorbet. Doe mij nog zo'n bordje!

En , om het af te leren: koffie met friandises.

Dit noem ik friandises! Crème brûlée (met eigen lepeltje :P ) , bonbon met cocos, truffel met hazelnoot, chocoladekoekje, witte chocola met noten en een pure chocoladelolly. Hier word ik blij van.

Ook een foto waard: de bloementhee die een van mijn tafelgenoten kreeg:

Keurig iets voor de rest van de koffie geserveerd zodat hij kon trekken en ze gezellig met ons kon meedrinken.

Kortom:
Limburgse gezelligheid zegeviert. Ook hier vond ik het personeel hartelijker dan in het Brabantse land. Wel jammer dat er wat foutjes werden gemaakt met het vullen van de glazen en de timing ervan. Het eten was prima. Het zit er weer op voor deze ronde, volgende keer ben ik weer van de partij!
pi_102616611
Ow ja, de kosten waren voor het diner gemiddeld 60 euro pp en voor de lunch 50 euro. Waarschijnlijk een tientje minder omdat we het wat vroeg vonden voor wijn.

Wellicht komt er nog een fokker langs om te aan te vullen/corrigeren op gerechten die ik niet of fout heb benoemd. :P
pi_102651054
Mooie recensies en foto's zeggen toch zoveel meer dan alleen tekst *O*
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:38:48 #223
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_102651144
Volgende editie van de Restaurantweek begint op 5 maart 2012.

http://www.missethoreca.n(...)k2012Start5Maart.htm
Poef.....gone! ©golfer
  maandag 3 oktober 2011 @ 15:54:38 #224
146413 MutedFaith
Netwerkverdeelkastje
pi_102651590
Wij zijn afgelopen zaterdag naar de Harbour Club in Maastricht geweest.

De lokatie, aan 't Bassin, is prachtig. We konden nog lekker op 't terras zitten. Nouja, 'konden'.. We moesten wel, aangezien ze iedereen buiten neergezet hadden. Al hadden we graag binnen gezeten (binnen was leeg overigens), dan had 't nog niet gekund. Toen 't later wat frisser begon te worden kwamen ze voor de dames met dekentjes aan zetten.

Ons werd een aperitief (champagne, een euro of veertien. Wel lekker; wat zoeter dan normaal met een mooie fruitsmaak) aangeboden en daarna kregen we de kaart. Blijkbaar stond bij de reservering niet dat we voor de restaurantweek kwamen, want de serveerster kwam met de reguliere kaart aanzetten. Kan gebeuren, niet veel later kregen we de juiste kaart.

We hadden al besloten om 't bij drie gangen te houden. Bij elke gang konden we kiezen uit 2 gerechten, waarvan voor de tweede keuze bij voor- en hoofdgerecht ¤ 3,50 per gang bijbetaald moest worden. Uiteindelijk hebben we beide een ander voorgerecht en hoofdgerecht genomen, om alles te kunnen proeven.

Voor- en hoofdgerechten waren qua smaak, opmaak, kwantiteit en kwaliteit prima.

De derde gang bestond uit koffie/thee of een 'chocolade duo'. Het viel me al tegen dat me niet gevraagd werd of ik koffie, capuccino, espresso, thee of watdanook wilde; ik kreeg gewoon normale koffie. Daarbij kreeg ik een vingerhoedje met creme brulee en een mini-brownie. Mijn vrouw had 't chocolade duo, bestaande uit een klein chocolade cakeje en een heel klein beetje chocolademouse. Beide gerechten samen waren misschien net 1 volledig dessert.

De bediening gedurende de avond begon prima. Na ontvangt kregen we direct ons aperitief, een bakje met olijven en een glas met gezouten en gezoete nootjes. Maar zodra duidelijk werd dat we van de restaurantweek waren en ik ook nog eens geen wijn dronk werden we compleet genegeerd. Lang wachten tussen de gangen, drank werd niet aangevuld, opgenomen bestellingen werden niet bezorgd, personeel was kortaf.

Geen goede reclame voor dit restaurant. Als 't bevallen was was ik er vast vaker gaan eten, want de menukaart en liggen bevielen me wel, maar op deze manier zullen ze me er niet snel meer terug zien.
[b]Op dinsdag 30 mei 2006 15:15 schreef veldmuis het volgende:[/b]
Zelfs voor een newbie kom je niet intelligent over.
pi_102651633
Nu door naar de vegetarische restaurantweek (3-9 okt):
www.devegetarischerestaurantweek.nl
:)
Proper names are scopally inert.
Normality is an invention of the power.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')