Bj, ik hoop dat je of lekker vannacht thuis kan/mag bevallen. Of dat je een goede nachtrust hebt!!
TJ, wat Bar zegt. Bevallen is een raar iets en probeer je neutraal in te stellen erop. Het kan zo anders lopen dan je hoopt. Ik hoopte in het geboortecentrum te bevallen bij Mette. Maar thuis brak de vk de vliezen en er was flink in gepoept. Dus ging het hele feest niet door. Dus ik werd medisch en moest bevallen op een steriele verloskamer..
Weeen die niet doorzetten, zelfs niet na volledige infuus open met wee opwekkers met een weeenstorm. Ik ben uren blijven steken op 5cm. Ik mocht alleen maar op mijn linkerzij liggen omdat anders de baby te ver dipte (hartslag), op een ruggenprik moest ik 1,5 uur wachten, dus dan toch maar die pethidine prik die je eigenlijk niet wilde. En toen ineens binnen een uurtje volledige ontsluiting en persen. Uiteindelijk moest de vacuüm eraan te pas komen.
Denk je dat alles voorbij is. Dan de schrik krijgen dat je kindje veel lichter is dan verwacht en in de couveuse moet ter observatie.
Oftewel klinkt allemaal heel dramatisch

maar zo heb ik het helemaal niet ervaren. We zijn super begeleid en heel goed behandeld door het ziekenhuis personeel. Ik heb er nooit een nare bijsmaak aan over gehouden en ben voor een 2de gegaan, dus bevallen durf ik gewoon nog een keer

Ik moest in het ziekenhuis blijven. Uiteindelijk zelfs 2 nachten. Al wilde ik dat niet op voorhand en vond ik het niet leuk, het was noodzakelijk. Dat accepteer je in zo'n situatie ook gewoon. Het is zoals het is, zolang het maar het beste is voor jou en he kindje.
Bespreek duidelijk met je lief wat jou voorkeuren heeft en wat je angsten zijn, zodat hij dit duidelijk kan aangeven als jij dat niet meer kan. Je bent saampjes een team tijdens de bevalling.
Ik ga nog even wakker liggen dankzij een over actieve buikbaby met voor de 5de keer vandaag de hik

En een rennie zoeken...
[ Bericht 4% gewijzigd door wickie op 16-08-2011 06:00:35 (heel veel typfouten...) ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..