abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100781996
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:17 schreef Kleurdoos het volgende:
ik was zo'n kneus, dacht ik een pak newbornluiers te hebben gekocht.. heb ik micro's gekocht, voor miniatuurtjes.

dus nu moet ik maar stoppen met eten..misschien blijft ie dan onder de 2.5 kg
:')
Shit happens, vind het wel grappig :)
pi_100782259
mwoah, morgen ruilen we m gewoon :+
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:37:51 #63
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_100782786
Misschien een wat domme vraag, maar wat wordt precies onder "voorwerk" verstaan?
Oude (on)bekende.
pi_100782854
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:37 schreef Mevr_Mus het volgende:
Misschien een wat domme vraag, maar wat wordt precies onder "voorwerk" verstaan?
weeen, voorweeen, gerommel :P
alvast wat ontsluiting..
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:43:26 #65
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_100783158
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:39 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

weeen, voorweeen, gerommel :P
alvast wat ontsluiting..
Maar wat is gerommel dan? Ik heb geen ervaring :+

Heb de laatste dagen wel veel harde buiken, steken en soms een wat zeurderig gevoel. Zou mooi zijn als dat ook een functie heeft 8-)
Oude (on)bekende.
pi_100783236
Ik had vandaag de SEO en mag een dikke vette sticker plakken! Fijn!!
BJ: spannend joh!
En verder ben ik niet zo bijgelezen :@
pi_100783280
kan indalen zijn :)
ikzelf denk dat je echte weeen wel kan herkennen, maar er zijn mensen die t tegenspreken :P
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:48:51 #68
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_100783442
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:45 schreef Kleurdoos het volgende:
ikzelf denk dat je echte weeen wel kan herkennen, maar er zijn mensen die t tegenspreken :P
Als 'ie nog verder indaalt valt hij er zo uit :o
Oude (on)bekende.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:49:51 #69
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_100783512
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:44 schreef tweeoogje het volgende:
Ik had vandaag de SEO en mag een dikke vette sticker plakken! Fijn!!
BJ: spannend joh!
En verder ben ik niet zo bijgelezen :@
Wat fijn dat alles goed was!
Oude (on)bekende.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:56:01 #70
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100783881
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 22:45 schreef Kleurdoos het volgende:
Nou ik heb het nodige oefenwerk/weeen gehad, maar toen ik eenmaal weeen kreeg, wist ik na 1 wee al dat het het echte werk was. Daarbij vergeleken is voorwerk peanuts.
Na wee 10 dacht ik, sow, dit is zeker weten het echte werk en was ik al flink aan het zuchten.

Als je moet zuchten/puffen en het komt om de zoveel minuten en je voelt het opzwellen en weer afzakken in een minuut tijd, dan is het een wee. (dat is toch een redelijke omschrijving? )

Ow en ik las hier over angst voor bevallen....is niet nodig. Vind ik dan tenminste, ik vond het prima te doen, ik ging relaxed mijn bevalling in. Vanaf de eerste minuut goed zuchten, lopen, ontspannen, hangen. En vooral mee gaan in wat de natuur wil doen. Ik vond het geweldig, zoveel oerkracht in mijn lijf. Al doen de weeen soms verrekte zeer, ik heb nooit gedacht, dit kan ik niet aan.

Het enige echt vervelende vond ik dat ik op mijn zij moest liggen met persweeen, om haar te proberen te laten draaien.
Maar ik doe het zo weer hoor, het is dat er weer zo'n hele zwangerschap aan vooraf gaat, daar ben ik voorlopig wel een poosje klaar mee. :)
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:57:27 #71
217224 Juud79
Ik zie rond in de wereld
pi_100783980
En speciaal voor BJ, *O*
Ik hoop dat het zal doorzetten en wat fijn dat ze wou strippen!
Wanneer mag je weer, mocht dit niet helpen?

Succes ermee! ;)
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:05:30 #72
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_100784530
Nah, weeën heb ik volgens mij nog niet gehad, maar "gerommel" is het misschien wel :)

Pfew, nu ik bijna 37 weken ben begin ik steeds meer te hopen dat ik eerder beval, maar ik weet dat de kans daarop bij een eerste kind niet zo groot is. Voelt raar, je staat aan de vooravond van misschien wel de grootste verandering in mijn leven en je weet niet wanneer het zover is. Vanaf woensdag "mag" het, maar het zou ook nog zomaar 5 weken kunnen duren... Raar, maar toch ook wel een heel bijzonder periode dit O+
Oude (on)bekende.
pi_100784642
Oeh bj, Spannend!!! Ik hoop dat je nog even lekker kan bijslapen en dan aan het karwei kan beginnen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100785352
Bj, ik hoop dat je of lekker vannacht thuis kan/mag bevallen. Of dat je een goede nachtrust hebt!!

TJ, wat Bar zegt. Bevallen is een raar iets en probeer je neutraal in te stellen erop. Het kan zo anders lopen dan je hoopt. Ik hoopte in het geboortecentrum te bevallen bij Mette. Maar thuis brak de vk de vliezen en er was flink in gepoept. Dus ging het hele feest niet door. Dus ik werd medisch en moest bevallen op een steriele verloskamer..
Weeen die niet doorzetten, zelfs niet na volledige infuus open met wee opwekkers met een weeenstorm. Ik ben uren blijven steken op 5cm. Ik mocht alleen maar op mijn linkerzij liggen omdat anders de baby te ver dipte (hartslag), op een ruggenprik moest ik 1,5 uur wachten, dus dan toch maar die pethidine prik die je eigenlijk niet wilde. En toen ineens binnen een uurtje volledige ontsluiting en persen. Uiteindelijk moest de vacuüm eraan te pas komen.
Denk je dat alles voorbij is. Dan de schrik krijgen dat je kindje veel lichter is dan verwacht en in de couveuse moet ter observatie.
Oftewel klinkt allemaal heel dramatisch :D maar zo heb ik het helemaal niet ervaren. We zijn super begeleid en heel goed behandeld door het ziekenhuis personeel. Ik heb er nooit een nare bijsmaak aan over gehouden en ben voor een 2de gegaan, dus bevallen durf ik gewoon nog een keer :)

Ik moest in het ziekenhuis blijven. Uiteindelijk zelfs 2 nachten. Al wilde ik dat niet op voorhand en vond ik het niet leuk, het was noodzakelijk. Dat accepteer je in zo'n situatie ook gewoon. Het is zoals het is, zolang het maar het beste is voor jou en he kindje.

Bespreek duidelijk met je lief wat jou voorkeuren heeft en wat je angsten zijn, zodat hij dit duidelijk kan aangeven als jij dat niet meer kan. Je bent saampjes een team tijdens de bevalling.

Ik ga nog even wakker liggen dankzij een over actieve buikbaby met voor de 5de keer vandaag de hik :')
En een rennie zoeken...

[ Bericht 4% gewijzigd door wickie op 16-08-2011 06:00:35 (heel veel typfouten...) ]
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100785399
BJ spannend! Ik ben toch wel zo nieuwsgierig naar jullie tweede minimensje :)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
pi_100785573
Mevr. Mus, het is inderdaad gewoon bijna zover voor ons :D
Bijna al meldplicht.
Maar hoop niet te hard op eerder bevallen anders kunnen die laatste weekjes extra loodzwaar aanvoelen.
:*
pi_100785837
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:05 schreef Mevr_Mus het volgende:
Nah, weeën heb ik volgens mij nog niet gehad, maar "gerommel" is het misschien wel :)

Pfew, nu ik bijna 37 weken ben begin ik steeds meer te hopen dat ik eerder beval, maar ik weet dat de kans daarop bij een eerste kind niet zo groot is. Voelt raar, je staat aan de vooravond van misschien wel de grootste verandering in mijn leven en je weet niet wanneer het zover is. Vanaf woensdag "mag" het, maar het zou ook nog zomaar 5 weken kunnen duren... Raar, maar toch ook wel een heel bijzonder periode dit O+
daarbij, gerommel zegt geen ruk, heb al vaker aangegeven dat ik al vanaf een week of 30 waarschijnlijk al met 3 cm ontsluiting liep door wat 'voorwerk' in wk 34 konden ze dit vasstellen..
en toen liep ik 10 dagen overtijd :')
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:33:14 #78
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_100786363
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:24 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

daarbij, gerommel zegt geen ruk, heb al vaker aangegeven dat ik al vanaf een week of 30 waarschijnlijk al met 3 cm ontsluiting liep door wat 'voorwerk' in wk 34 konden ze dit vasstellen..
en toen liep ik 10 dagen overtijd :')
Klinkt bemoedigend :D Eerlijk gezegd verwacht ik de 40 weken ook wel vol te maken. Ben alleen zooooooo nieuwsgierig en het begint me een beetje op te breken dat ik me al zo lang lichamelijk zo beroerd voel. Nestdrang neemt hier inmiddels wel extreme vormen aan dus ik verveel me nog niet :7
Oude (on)bekende.
pi_100787795
*Lurker breekt in*

Het hangt ook erg van je ziekenhuis af, TimeJumper. Ik beviel net als Claudia vlak voor 20.00 en was tegen middernacht ook weer fit genoeg en wilde graag naar huis, ook omdat mijn man niet kon blijven slapen. Omdat het goed ging met ons beiden mocht dit ook gewoon en na alle papieren rompslomp zaten manlief en ik om 1.30 met onze pasgeboren zoon thuis op de bank. We hebben die nacht heerlijk geslapen alledrie... De kraam stond pas de volgende ochtend op de stoep.

Beessie-Jen, succes!

[ Bericht 0% gewijzigd door robazizo op 16-08-2011 00:00:25 (woord vergeten...) ]
pi_100795142
Ik zal me vast melden, alles nog kalm hier.. Ik probeer nog even te slapen.. Maar wordt de laatste tijd iets te goed wakker als m'n man gaat werken..

Bj hoe ist met jou? Nog lekker kunnen slapen? En heeft het rommelen door gezet? *is benieuwd* ik hoop het zo voor je!
pi_100795182
Ik ben stiekem ook benieuwd naar BJ.
Als er geen vers baby meisje naast je ligt dan hoop ik dat je goed hebt geslapen.
pi_100795240
Kruip je misschien toch voor, BJ. Hoop het in elk geval van harte voor je. :)

Tweeoogje, wat fijn dat alles goed is. *O* En lekker al over de helft, gefeliciteerd!
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
pi_100795359
Mogge! Nog geen babynieuws... Ben benieuwd!

Hier even een jompel voor mezelf; 28wk en start derde, en laatste :D, trimester *O*
pi_100795397
Jipster, dat schiet al op zeg! *O*

BJ ben benieuwd hoe je nacht verlopen is, hopelijk heeft het rommelen doorgezet en lig je nu met je kleine meisje te genieten in bed...
Geboren om voor altijd lief te hebben... O+ Roan & Senna O+
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 07:50:30 #85
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100795427
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 07:12 schreef Soempie het volgende:
Kruip je misschien toch voor, BJ. Hoop het in elk geval van harte voor je. :)
oi! hier mag het ook gaan komen hoor :P

Maar doe gerust, BJ, als je op ons moet wachten kan het lang duren...
pi_100795496
Jipster *O* Wat gaat de tijd hard zeg!

En Beregd, doe gewoon simultaan bevallen. :P
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:08:09 #87
11458 ivetje
To infinity...and beyond!!
pi_100795529
We zijn weer terug van een heerlijke vakantie, waarin ik toch echt een buikje heb gekregen haha! Heb gisteren de 1e positiebroek maar gekocht, want mijn eigen broeken zitten wel heel strak. En zit pas op 3 maanden, dat wordt nog wat. Komende week gaan we echt aan het kamertje beginnen. Plafond schilderen en dan behangen. De meubeltjes en de stokke xplory komen half oktober al binnen dus dan moeten we klaar zijn. Ben verder ook al begonnen met inkopen van kleertjes enzo! Alles is zo schattig. Alleen wel wat lastiger om neutrale dingen te vinden, want we willen niet weten wat het word. Verder weinig nieuws, alles verloopt nog steeds heerlijk en donderdag moet ik weer naar de vk. En we hebben al met de opvang gesproken en ik heb mijn baas al verteld dat ik een dag minder wil gaan werken. Het loopt dus op rolletjes :) Owja, kraamzorg is ook aangevraagd (nicht van tha-duck) en we gaan morgen ff bij haar op bezoek dus wel zin in!

En ben benieuwd wanneer er een kindje word geboren hier! Heb niet alles gelezen, maar er zijn er een paar bij wie het niet lang meer duurt las ik al! Succes voor die dames iig!
To infinity…and beyond!
pi_100795641
jeetje ivetje ik krijg het helemaal benauwd van je berichtje! We zijn ongeveer even ver maar wij hebben nog vrijwel niets geregeld! Niets aan t kamertje, nog niets op t werk en niets concreets aan kinderopvang! Ik moet ook maar eens aan de slag geloof ik :@
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 08:27:40 #89
292060 TimeJumper
Jumping around ;)
pi_100795667
Nou ik ben benieuwd hoe de nacht is geweest bij Beessie-Jen.

En verder meiden bedankt voor alle verhalen, het helpt toch wat.
Normaal ben ik niet zo'n "angsthaast" maar nu kan ik de bevallingsangst niet zo goed afremmen blijkbaar.
Maar jullie verhalen geven toch een wat relaxed gevoel, gewoon "go with the flow" (er zit niks anders op :P En nu maar dit proberen te onthouden :9

Beregd hoe zit het met jou vrouw? jullie lopen toch ook al overtijd. Nog helemaal geen voortekenen dat "het" gaat beginnen?

Jipster een jompel voor jou *O* op naarrrr de "eindstreep" :9 *O*
Rayen 2½ jaar!
pi_100796008
*O* voor Jipster en Tweeoogje *O*

Nog nieuws BJ?

Je hebt ook nog even klavertje! zo lang je maar wel rekening houdt met de levertijden. Ik ben biujna ipo de helft en we gaan hier deze week beginnen met schilderen en zo. Kamertje komt hier al wel redelijk vroeg (eind september). Kraamzorg moet je wel vroeg regelen trouwens! En kinderopvang is afhankelijk van waar je woont ivm wachtlijsten. Komt allemaal goed :*

Volgens mij heb ik ook al een dag of wat niks meer van MissJones gelezen. Klopt dat?

Susie, hoe bevoel de yoga? Moet je je dan ook in allerlei bochten wringen? Of doe je normaal ook aan yoga?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')