Dat is waar. Mijn huidige laptop heb ik ook nooit zo vol gezet, dat ie traag werd. Maar veel ruimte is altijd chill.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:11 schreef B-FliP het volgende:
Asus is ook best ok.. Verder zal elke laptop waarbij je de hardeschijf compleet vol gooit problemen geven.
Een vergelijking voor een computerleek is het als je wasmachine helemaal propvol douwen met kleren en dan een schone was verwachten.. Je moet altijd wat ruimte hebben om de computer te laten werken en om wat nieuwe programma's te installeren.
Een aanrader is voor films (wat meestal erg grote bestanden zijn) een externe hardeschijf aan te schaffen die je helemaal propvol kan gooien met alles wat je wil.. Ook kan je deze gebruiken om een backup te maken voor je studie-bestanden en/of foto's.
Wat wil je er zoiezo mee doen. dat geeft ons een beter beeld van wat hij moet kunnenquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:21 schreef Allure_ het volgende:
Bedankt voor de tips alvast, jongens. Maar zijn er specifieke zaken waar ik zelf naar kan kijken? Kan me niet voorstellen dat iedere laptop van 500 euro hetzelfde is en even goed?
[..]
Dat is waar. Mijn huidige laptop heb ik ook nooit zo vol gezet, dat ie traag werd. Maar veel ruimte is altijd chill.
Je kan er altijd een stikker op plekken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:26 schreef Allure_ het volgende:
Ik durf het niet te zeggen, maar als vrouw zijnde wil ik ook graag dat ie mooi is. Die Lenovo ziet er wel hip uit
.
Neequote:Op maandag 15 augustus 2011 11:27 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Lal, je kan ook mooie hoezen en zo kopen.
Wel als je bijv. voor een MacBook Air gaatquote:Op maandag 15 augustus 2011 10:58 schreef Allure_ het volgende:
Mijn budget is 500 euro, aangezien ik aan den lijve heb ondervonden dat een 2x zo dure laptop niet altijd beter is.
Zo denk ik er ook over.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:18 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Ik ben geen fan van een besturingssysteem, vin d het alleen ubersneu dat mensen weer met Apple aankomen waaien wanneer iemand een laptop zoekt van 500 euro. Er zijn geen macs van 500 euro nml.
Zoek de statistieken van RMA's maar op. Voor de rest laat ik deze discussie wel achterwege omdat TS daar verder niks aan heeft.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:31 schreef _GdR_ het volgende:
in de OP
[..]
ik heb dat ook meegemaakt. durf er 100miljoenmiljard op te leggen dat een apple van 1000euro het ongeveer 3x zo lang uithoudt dat een hp,lenovo,dell of elke andere plastic laptop.
dus.
Ja, ik zal je maar niet vertellen over mijn persoonlijke ervaringen. Ik kan je wel verzekeren dat een Apple geen 12 jaar intensief gebruik volhoud. (Alhoewel, ik heb hier nog wel een 20 jaar oude Powerbook 170 liggen die volledig functioneertquote:Op maandag 15 augustus 2011 12:31 schreef _GdR_ het volgende:
in de OP
[..]
ik heb dat ook meegemaakt. durf er 100miljoenmiljard op te leggen dat een apple van 1000euro het ongeveer 3x zo lang uithoudt dat een hp,lenovo,dell of elke andere plastic laptop.
dus.
Hier heb ik wat aan, dank jequote:Op maandag 15 augustus 2011 12:33 schreef funrider het volgende:
[..]
Zo denk ik er ook over.
En goede merken voor volgende laptop zijn Asus, Toshiba, Sony, Lenovo of Samsung. Sony is veel looks en lastig voor je budget te krijgen denk ik of het moet met achterhaalde matige specs zijn. Dus blijven Asus en Toshiba over. Qua looks vind ik de Asus laptops vaak fraaier ivm lelijke speakers bij veel Toshiba laptops. De eerder genoemde merken zijn veelal degelijk en geven goede support. Afraders zijn Acer, Compaq, Packard Bell in budget segment.
Kijk eens naar dit lijstje waarin in laptops tot 550 euro heb geselecteerd en met Core i3 of i5 processor. Een extra pre is altijd een dedicated videokaart van Nvidia of ATI ipv een onboard Intel.
Asus heeft mijn voorkeur bijv. Asus K53SJ voor 500 euro.
Ik weet niet of je 15.6 of 17inch laptop wilt. Qua vervoer zou ik altijd voor 15.6 of kleiner (tot 12/13inch) kijken. Als hij toch met name thuis staat dan kun je net zo goed een desktop kopen dan krijg je meer waar voor je geld en gaat veelal langer mee dan laptop.
Moet je veel typen of niet? Wil je een glans of niet glans beeldscherm etc.?quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:52 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Hier heb ik wat aan, dank je. Ik ga eens even kijken.
En Apple discussies voeren jullie maar ergens anders.
Ehm ja, veel typen. Hoe ziet glans en niet glans eruitquote:Op maandag 15 augustus 2011 12:55 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Moet je veel typen of niet? Wil je een glans of niet glans beeldscherm etc.?
Sowieso een mat (niet glans) nemen. Glans zie je jezelf en verlichting terug in je beeldscherm.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:56 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Ehm ja, veel typen. Hoe ziet glans en niet glans eruit?
Dan zou ik ook kijken naar het toetsenbord, Lenovo heeft een van de betere toetsenborden die er zijn, dell heeft helemaal platte toetsen, die best vervelend zijn. Met glans zit je eigenlijk naar een spiegel te kijken, dat hebben de meeste goedkope laptops.quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:56 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Ehm ja, veel typen. Hoe ziet glans en niet glans eruit?
Waarom zou je een wit toetsenbord willen hebben. Dat is juist het slechtste in de laptop wereld. Naast dat de meeste witte toetsenborden lelijk zijn op laptops (Macbooks daar gelaten) worden ze sneller vies, en als je veel zweet worden ze gelig (ik heb op die manier 4 macbook toetsenborden versleten).quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:38 schreef Allure_ het volgende:
Ik denk dat ik gedoemd bent tot een sony vaio, aangezien dat de enige laptops zijn die nog wel eens een wit toetsenbord hebben.
Ow, ik vind wit juist wel mooiquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:08 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Waarom zou je een wit toetsenbord willen hebben. Dat is juist het slechtste in de laptop wereld. Naast dat de meeste witte toetsenborden lelijk zijn op laptops (Macbooks daar gelaten) worden ze sneller vies, en als je veel zweet worden ze gelig (ik heb op die manier 4 macbook toetsenborden versleten).
quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:31 schreef _GdR_ het volgende:
in de OP
[..]
dus.
Jij durftquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:57 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Gewoon om even van dit gezeik af te zijn.
Maar TS, hoe groot mag de laptop zijn, als je veel op reis bent lijkt me een 13.3 inch laptopje ideaal ( meestal is de resolutie ook nog hetzelfde als bij 15.6, tenzij je high-end 15.6 meerekent. )
Heb je ook wel eens over een netbookje nagedacht? Als je alleen maar gaat tekstverwerken en beetje internetten, filmpjes kijken dan kan het wel eens ideaal zijn omdat de accu ook lekker lang mee gaat.
http://tweakers.net/pricewatch/286603/hp-pavilion-dm1-3200sd-(ls125ea).html#tab:prices
Deze netbook is lekker klein, heeft een snelle harde schijf ( meestal nog het slechtste punt van een laptop, dat ie daardoor zo traag is ) en een AMD Fusion APU ( processor en grafische kaart ineen ), die lekker zuinig is, niet heel erg snel, maar nog wel genoeg grafische kracht in zich heeft om bijvoorbeeld youtube op HD af te spelen en andere HD films. Zelfs oude spellen kunnen nog gespeeld worden. Voor tekstverwerken is sowieso niet zoveel processorkracht nodig.
quote:Nadeel is natuurlijk wel dat er maar 1 jaar garantie op zit, maar dat zit op alle HP's.
Jaja, ik weet het, ik spreek mezelf heel erg tegenquote:Op maandag 15 augustus 2011 16:30 schreef DumDaDum het volgende:
[..]
Jij durft
Eerst een grafiek laten zien waarbij HP koploper is in mankementen met 25,6%, om vervolgens een HP aan te raden.
Met als uitsmijter:
[..]
Jeej voor vrouwen argumenten. Laptops horen functioneel te zijn niet mooi.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:18 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Ow, ik vind wit juist wel mooi. Anders is ie zo donker en saai
. En alleen mannen zweten
.
Functioneel EN mooi.quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:46 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Jeej voor vrouwen argumenten. Laptops horen functioneel te zijn niet mooi.
Maar wat versta jij onder een laptop? Want een netbook is in principe gewoon een laptop, zit gewoon Windows 7 Home op, soms zijn de low-end processors ( Pentium en Celeron modellen ) bijna net zo langzaam als die van een netbook. Hoeveel GB moet de harde schijf minimaal zijn? Hoe groot mag het zijn?quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:43 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Functioneel EN mooi.
Dasjonny bedankt, maar ik wil toch echt een laptop en geen netbook.
Dat is een prima laptop, toch?quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:54 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Maar wat versta jij onder een laptop? Want een netbook is in principe gewoon een laptop, zit gewoon Windows 7 Home op, soms zijn de low-end processors ( Pentium en Celeron modellen ) bijna net zo langzaam als die van een netbook. Hoeveel GB moet de harde schijf minimaal zijn? Hoe groot mag het zijn?
Ik heb het gevoel dat jij het liefst zoiets wilt, alleen betaal je dan wel erg veel voor het design naar mijn idee: http://tweakers.net/price(...)eh1l0e.html#tab:info
Ja, maar je kan deze ook al krijgen voor rond de 450 euro bij andere merken.quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:07 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
[..]
Dat is een prima laptop, toch?
i3, 4gb werkgeheugen.
Hij geeft ook aan dmv een grafiekje dat hp de slechtste laptops maakt. En een regel verder advieseert ie een hp. Dus begrijpend lezen zou idd best lastig voor hem zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:45 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik raad haar een MacBook Air aan? Moet ik mijzelf serieus een tweede keer gaan herhalen? Lees nou nog eens mijn beide posts. Raad ik haar een MacBook Air aan? Is begrijpend lezen echt zo moeilijk?
En ze kunnen ook slechter zijn.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:19 schreef retorbrapi het volgende:
Kijk, dat bedoel ik nou. Ik heb nergens in dit topic gezegd dat er Macs van 500 euro zijn of dat TS uberhaupt een Mac moet nemen. Ik wijs TS er alleen op dat 2x zo dure laptops wél beter kunnen zijn, namelijk in het geval van de MacBook Air. Dat lijkt mij een onschuldige opmerking waar niks mis mee is.
Maar, daarmee wek ik blijkbaar zoveel woede en frustraties op dat er gelijk vergelijkingen met kanker moeten worden gemaakt. Vinden jullie dat zelf ook niet een beetje te ver gaan jongens? TR geplaatst.
Het spijt mij, ik lees jouw reacties altijd een beetje vluchtig door, gezien het meestal op hetzelfde neer zou moeten komen. Deze keer goede reactie, je gaat vooruit.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:45 schreef retorbrapi het volgende:
[..]
Ik raad haar een MacBook Air aan? Moet ik mijzelf serieus een tweede keer gaan herhalen? Lees nou nog eens mijn beide posts. Raad ik haar een MacBook Air aan? Is begrijpend lezen echt zo moeilijk?
Jaja, HP maakt ( edit: statistisch gezien ) slechte laptops, ik heb later ook een Asus aangeraden die het volgens de grafieken wel goed doen. Zo ook nog een aantal andere merken, maar goed. De HP biedt echter meer prijs/prestatie, daarom kwam die als 1e in me op. Als deze eerder kapot gaat dan moet je het maar met iets minder doen he.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:58 schreef _GdR_ het volgende:
[..]
Hij geeft ook aan dmv een grafiekje dat hp de slechtste laptops maakt. En een regel verder advieseert ie een hp. Dus begrijpend lezen zou idd best lastig voor hem zijn.
Uiteraard, daarom ga ik liever ook op reviews af, maar helaas zijn er niet altijd reviews over elke laptop. Maar zeker in de categorie van TS maakt het niet heel erg veel uit welke laptop je pakt, ze zijn meestal toch allemaal van goedkoop plastic gemaakt. En degene die een beetje degelijk zijn zijn al ruime tijd verouderd.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:57 schreef DutchErrorist het volgende:
Op grafiekjes afgaanDaarnaast is er nogal een verschil tussen een HP Compaq of een HP Probook. Net als er een he(eeeee)el groot verschil is in kwaliteit tussen een Lenovo ideapad en een Lenovo Thinkpad.
Ik vind dat verouderd ook zo overdreven, het is niet alsof TS het verschil gaat merken tussen een Core2Duo of een i3.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:01 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Uiteraard, daarom ga ik liever ook op reviews af, maar helaas zijn er niet altijd reviews over elke laptop. Maar zeker in de categorie van TS maakt het niet heel erg veel uit welke laptop je pakt, ze zijn meestal toch allemaal van goedkoop plastic gemaakt. En degene die een beetje degelijk zijn zijn al ruime tijd verouderd.
Het was ook vooral om even de Apple is zo groots mythe iets te doen dimmen. Nu zal een Macbook Pro ook ongetwijfeld langer meegaan dan een Macbook Air.
Dat is ook zo, ze zal in processorkracht weinig merken, alleen in graphics is de nieuwe i3 generatie zoveel beter geworden. Nu zal je daar nu nog niet al te veel van merken, zeker niet met tekstverwerken, maar mocht je een keer een HD filmpje gaan kijken zul je al snel tegen limieten aanlopen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:07 schreef DutchErrorist het volgende:
[..]
Ik vind dat verouderd ook zo overdreven, het is niet alsof TS het verschil gaat merken tussen een Core2Duo of een i3.
Ik heb een laptop uit 2008 gekocht voor rond de 400/500 euro vorig jaar, die kan nog prima HD films aan. Daarnaast kan bijvoorbeeld een Lenovo x120 van 500 euro ook makkelijk een HD film aan. (Is wel wat aan de kleine kant maar heeft wel een goede resolutie voor zijn formaat).quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:11 schreef Dasjonny het volgende:
[..]
Dat is ook zo, ze zal in processorkracht weinig merken, alleen in graphics is de nieuwe i3 generatie zoveel beter geworden. Nu zal je daar nu nog niet al te veel van merken, zeker niet met tekstverwerken, maar mocht je een keer een HD filmpje gaan kijken zul je al snel tegen limieten aanlopen.
En meestal zitten in die erg degelijke laptops juist geen grafische kaart om het te ondersteunen, vrijwel alleen de IGP
quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:18 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Ow, ik vind wit juist wel mooi. Anders is ie zo donker en saai
. En alleen mannen zweten
.
Wat vind je van deze dan http://tweakers.net/price(...)sx079v.html#tab:infoquote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:33 schreef Allure_ het volgende:
http://www.komplett.nl/Ko(...)8EA_ABH/default.aspx
http://tweakers.net/pricewatch/286606/hp-pavilion-g7-1135sd-(ls562ea).html#tab:info
http://tweakers.net/price(...)rx264v.html#tab:info
http://www.mediamarkt.nl/(...)9,241018,183749.html
Als ik kijk naar deze laptops, welke zou dan het meest 'redelijk' zijn?
De 2e vind ik eigenlijk te groot en de 3e te klein. 15'6, 4gb en 500gb moet toch niet zo lastig zijn om te vinden
.
Wat vind je te klein aan die derde?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:33 schreef Allure_ het volgende:
http://www.komplett.nl/Ko(...)8EA_ABH/default.aspx
http://tweakers.net/pricewatch/286606/hp-pavilion-g7-1135sd-(ls562ea).html#tab:info
http://tweakers.net/price(...)rx264v.html#tab:info
http://www.mediamarkt.nl/(...)9,241018,183749.html
Als ik kijk naar deze laptops, welke zou dan het meest 'redelijk' zijn?
De 2e vind ik eigenlijk te groot en de 3e te klein. 15'6, 4gb en 500gb moet toch niet zo lastig zijn om te vinden
.
Ik ga dan liever voor 500GB, aangezien dat vaak niet heel veel verschilt in prijs. Ja, vaak staan er duitse sites bij, of sites waarbij de laptop dan weer niet op voorraad isquote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:29 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Wat vind je van deze dan http://tweakers.net/price(...)sx079v.html#tab:info
i3 processor,
4GB RAM
500 GB Harde schijf
Nette ATI videokaart
En een webcam
Edit: in de pricewatch stond bovenstaande alleen in Duitsland.
http://tweakers.net/price(...)sx006v.html#tab:info
Deze heeft dezelfde onderdelen volgens mij (ff snel gekeken), maar met "maar" 320GB harde schijf
Hm, ik dacht dat hij dan meer in de richting ging van zo'n mini laptop. Of is ie dan nog wel vrijwel dezelfde grootte als een 15'6? Kan me daar geen voorstelling van maken.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:33 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Wat vind je te klein aan die derde?
De resolutie is het zelfde als van de eerste en de vierde. Je hebt dus evenveel informatie in beeld. Alleen de pixels zijn wat kleiner, en het toetsenbord natuurlijk.
Persoonlijk vind ik 15" met 1366x768 resolutie (wat ik nu heb) veel te grof. Mijn volgende laptop wordt dus óf een stuk kleiner met dezelfde resolutie, of weer 15" maar met hogere resolutie.
Oke, bedankt voor je reactie.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:39 schreef Northside het volgende:
Jullie beseffen dat het niet echt uitmaakt met welke specs jullie gooien? Het wordt toch 'de mooiste'...
Zo'n mini-laptop is meestal 10-11". Een 13" laptop valt er qua grootte dus een beetje tussenin. Maar een apparaat als dit heeft wel de hardware van een volwaardige laptop. Hij past alleen makkelijker in je schooltas.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:41 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Hm, ik dacht dat hij dan meer in de richting ging van zo'n mini laptop. Of is ie dan nog wel vrijwel dezelfde grootte als een 15'6? Kan me daar geen voorstelling van maken.
Wat wil je met het ding? Blijft hij op je kamer staan of ga je hem iedere dag meeslepen?quote:
Ja, had ik gezien. Als ie 500GB had, had ik 'm gekochtquote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:49 schreef Catch22- het volgende:
http://tweakers.net/pricewatch/280111/asus-k53sj-sx216v.html
komt als 1 van de beste uit de bestbuy guide van tweakers dus dat zit wel snor
Oke. Ik heb het even gecheckt en mijn huidige is 15.4. Dus dan zit het er inderdaad tussenin. Ik denk dat mijn voorkeur toch uitgaat naar dezelfde grootte als dat ik nu heb.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:47 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Zo'n mini-laptop is meestal 10-11". Een 13" laptop valt er qua grootte dus een beetje tussenin. Maar een apparaat als dit heeft wel de hardware van een volwaardige laptop. Hij past alleen makkelijker in je schooltas.
Nice, 6GB ram. (Alleen wat voor processor?)quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:54 schreef Catch22- het volgende:
http://tweakers.net/pricewatch/287800/asus-k53ta-sx108v.html
quote:Op maandag 15 augustus 2011 12:39 schreef Kandijfijn het volgende:
[..]
Zoek de statistieken van RMA's maar op. Voor de rest laat ik deze discussie wel achterwege omdat TS daar verder niks aan heeft.
I.p.v. don't feed the troll, don't feed the apple-kanker
http://www.squaretrade.com/pages/laptop-reliability-1109quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:27 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Altijd leuk, 3 jaar oude grafiekjes zonder bronvermelding.
Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt wat voor een soort laptop je koopt, ze zullen allemaal iets beter of iets minder goed zijn dan de ander of mooier o.i.d. Probeer gewoon een goed merk te nemen zoals hier is vermeld, en probeer te letten dat er genoeg geheugen op zit (hardeschijf + werkgeheugen) en kijk naar de processor / hoe groot het scherm is.quote:
Ik denk dat jij ook beter naar de plaatselijke media markt kan gaan en daar lekker een laptopje met een i3 of een AMD A4 kan gaan uitzoeken met een grote harde schijf.quote:
Volgens mij een simpele dual core processor (lees niet zo heel geweldig) en geen videokaart (dus shared met geheugen) .. zou ik persoonlijk niet doen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:38 schreef Allure_ het volgende:
http://www.bcc.nl/product/asus-x53usx022v
Waarom is deze zo goedkoop?
Er zijn ook echt een miljoen soorten asus laptops, waarin ik totaal het verschil niet zie behalve qua prijs.
Omdat er een AMD Fusion chipset ( e-350 processor + interne GPU ) in zit, die zijn eigenlijk voor netbooks bedoeld. Ze zijn wel redelijk zuinig, maar dus ook erg langzaam.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:38 schreef Allure_ het volgende:
http://www.bcc.nl/product/asus-x53usx022v
Waarom is deze zo goedkoop?
Er zijn ook echt een miljoen soorten asus laptops, waarin ik totaal het verschil niet zie behalve qua prijs.
ProcessorAMD Fusion A6-3400M / 1.4 GHz ( 2.3 GHz ) ( Quad-Core )quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:57 schreef remi1986 het volgende:
[..]
Nice, 6GB ram. (Alleen wat voor processor?)
Ik vond deze nog en die is nog duurder ook (wel i5)
http://tweakers.net/price(...)sx146v.html#tab:info
quote:SYRACUSE, N.Y., Jan. 18, 2011 -- RESCUECOM's Computer Reliability Report reveals the top five manufacturers with the best overall computer reliability.
HP/Compaq (346)
Apple (179)
IBM/Lenovo (177)
Asus (144)
Toshiba (96)
Bron
Dit is wel de beste die ik tot nu toe gezien van alle links in dit topic.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:44 schreef Catch22- het volgende:
[..]
ProcessorAMD Fusion A6-3400M / 1.4 GHz ( 2.3 GHz ) ( Quad-Core )
@TS: Ik zou een A-merk laptop zoeken met een i5 processor.
http://tweakers.net/pricewatch/286105/lenovo-thinkpad-b570-(m58e7mh).html
zoiets is ook leuk, i5 + 500Gb + 15.4"
Ziet er prima uit. Lekker snelle harde schijf ook.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:20 schreef Allure_ het volgende:
Ik ben verliefd geworden op deze:
http://tweakers.net/pricewatch/280141/hp-pavilion-dv6-3142ed-(xd628ea).html#tab:info
Ja, echt? Er zit wel geen intel in, maar volgens mij moet dat niets schelen. In ieder geval, als ik moet geloven wat er wordt geschreven over die laptopquote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:23 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Ziet er prima uit. Lekker snelle harde schijf ook.
Is ook geen verkeerde laptop. De Processor is dan wel 20% langzamer als die van Leveno maar bij die van HP krijg je daar een betere videokaart en snellere hardeschrijf voor in de plaats.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:27 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Ja, echt? Er zit wel geen intel in, maar volgens mij moet dat niets schelen. In ieder geval, als ik moet geloven wat er wordt geschreven over die laptop.
Oke, maar 20% langzamer betekent toch niet dat ie per definitie langzaam is?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:36 schreef editoor het volgende:
[..]
Is ook geen verkeerde laptop. De Processor is dan wel 20% langzamer als die van Leveno maar bij die van HP krijg je daar een betere videokaart en snellere hardeschrijf voor in de plaats.
Edit:
Zie trouwens nu dat de videokaart van HP 4% langzamer is dan die van Leveno. Je kan dus stellen dat ze ongeveer even snel zijn.
Dat betekent dat ie over zijn berekeningen er 20% langer over doet. Ga je dit merken? Als je een stopwatch erbij houd wel ja, anders niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:48 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Oke, maar 20% langzamer betekent toch niet dat ie per definitie langzaam is?
Beetje raar om dat in procenten uit te drukken, dat geeft een vertekend beeld. Zeg liever:quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:36 schreef editoor het volgende:
[..]
Is ook geen verkeerde laptop. De Processor is dan wel 20% langzamer als die van Leveno maar bij die van HP krijg je daar een betere videokaart en snellere hardeschrijf voor in de plaats.
Edit:
Zie trouwens nu dat de videokaart van HP 4% langzamer is dan die van Leveno. Je kan dus stellen dat ze ongeveer even snel zijn.
Dat klinkt al beterquote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:10 schreef KomtTijd... het volgende:
[..]
Beetje raar om dat in procenten uit te drukken, dat geeft een vertekend beeld. Zeg liever:
hij is 0,2x langzamer. En de videokaart 0,04x langzamer.
Kies maarquote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:14 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Dat klinkt al beter. Gamen doe ik sowieso niet.
Alleen nu zie ik weer 400 verschillende HP Pavilion DV6 types. Misschien moet ik daar niet meer naar kijken.
Dan kom je weer op compleet andere configuraties uit. Uiteindelijk moet je er gewoon eentje kiezen. Als'ie aan je eisen voldoet en binnen je budget past: gewoon doen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:14 schreef Allure_ het volgende:
[..]
Dat klinkt al beter. Gamen doe ik sowieso niet.
Alleen nu zie ik weer 400 verschillende HP Pavilion DV6 types. Misschien moet ik daar niet meer naar kijken.
Die is inderdaad interessant.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:44 schreef Catch22- het volgende:
[..]
Is dit dat echt een goede laptop? Qua specs is dit best een beest en dat 'maar' voor die prijs. Zit er geen addertje onder het gras, want met deze prijs kan deze laptop mijns inziens veel meer dan de meeste andere laptops.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:44 schreef Catch22- het volgende:
[..]
de TS heeft inmiddels al een nieuwe laptop gekochtquote:Op woensdag 24 augustus 2011 00:34 schreef KomtTijd... het volgende:
[Centraal] Laptop/Notebook kopen #2
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |