abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100751836
Er zullen hier vast al 300 topics over zijn geopend, maar ik kom er niet meer uit. Mijn DELL laptop is na 3 jaar wanstaltige slechte dienst, overleden. Ik wil nooit meer een DELL laptop, omdat de service die zij geven ook belachelijk slecht is.

Ik zoek daarom een nieuwe laptop. Mijn budget is 500 euro, aangezien ik aan den lijve heb ondervonden dat een 2x zo dure laptop niet altijd beter is. Ik heb geen idee waar ik naar moet kijken. Tweakers heb ik geprobeerd, maar dat is onbegonnen werk. Ik wil alleen graag een laptop met veel ruimte om programma's, muziek en films op kwijt te kunnen zonder dat hij traag wordt o.i.d. Ik gebruik hem tevens intensief voor mijn studie en dat neemt ook veel ruimte in beslag.

Dus wie kan mij tips geven over een leuke laptop, die niet al te prijzig is? Of tips over waar ik op moet letten? Welke merken zijn goed bijv.?
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:01:23 #2
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_100751906
toshiba
HP
Lenovo

maar weet niet of dat met je budget gaat lukken
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_100752095
http://tweakers.net/price(...)F0IZ5T-QjugDMrradV1f

Je hebt niet veel eisen dus uit mijn link de bovenste is een prima laptop. (420euro)
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_100752171
Sony Vaio heb je wel voor die prijs.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:11:49 #5
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_100752192
Asus is ook best ok.. Verder zal elke laptop waarbij je de hardeschijf compleet vol gooit problemen geven.

Een vergelijking voor een computerleek is het als je wasmachine helemaal propvol douwen met kleren en dan een schone was verwachten.. Je moet altijd wat ruimte hebben om de computer te laten werken en om wat nieuwe programma's te installeren.

Een aanrader is voor films (wat meestal erg grote bestanden zijn) een externe hardeschijf aan te schaffen die je helemaal propvol kan gooien met alles wat je wil.. Ook kan je deze gebruiken om een backup te maken voor je studie-bestanden en/of foto's.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_100752220
Zorg dat er een webcam in zit.
pi_100752462
Bedankt voor de tips alvast, jongens _O_. Maar zijn er specifieke zaken waar ik zelf naar kan kijken? Kan me niet voorstellen dat iedere laptop van 500 euro hetzelfde is en even goed?

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:11 schreef B-FliP het volgende:
Asus is ook best ok.. Verder zal elke laptop waarbij je de hardeschijf compleet vol gooit problemen geven.

Een vergelijking voor een computerleek is het als je wasmachine helemaal propvol douwen met kleren en dan een schone was verwachten.. Je moet altijd wat ruimte hebben om de computer te laten werken en om wat nieuwe programma's te installeren.

Een aanrader is voor films (wat meestal erg grote bestanden zijn) een externe hardeschijf aan te schaffen die je helemaal propvol kan gooien met alles wat je wil.. Ook kan je deze gebruiken om een backup te maken voor je studie-bestanden en/of foto's.

Dat is waar. Mijn huidige laptop heb ik ook nooit zo vol gezet, dat ie traag werd. Maar veel ruimte is altijd chill.
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:23:29 #8
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_100752509
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:21 schreef Allure_ het volgende:
Bedankt voor de tips alvast, jongens _O_. Maar zijn er specifieke zaken waar ik zelf naar kan kijken? Kan me niet voorstellen dat iedere laptop van 500 euro hetzelfde is en even goed?

[..]

Dat is waar. Mijn huidige laptop heb ik ook nooit zo vol gezet, dat ie traag werd. Maar veel ruimte is altijd chill.
Wat wil je er zoiezo mee doen. dat geeft ons een beter beeld van wat hij moet kunnen
sorry OP niet goed gelezen :P
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_100752518
Lenovo O+
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_100752574
Qua merken zou ik inderdaad voor Asus of Samsung oid gaan, in ieder geval geen Dell/Packard Bell/Acer.

Ik weet niet wat je er mee van plan bent, maar voor 500 euro kan je een prima laptop kopen.
pi_100752597
Ik durf het niet te zeggen, maar als vrouw zijnde wil ik ook graag dat ie mooi is ;(. Die Lenovo ziet er wel hip uit O+.
pi_100752634
Lal, je kan ook mooie hoezen en zo kopen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:27:51 #13
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_100752636
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:26 schreef Allure_ het volgende:
Ik durf het niet te zeggen, maar als vrouw zijnde wil ik ook graag dat ie mooi is ;(. Die Lenovo ziet er wel hip uit O+.
Je kan er altijd een stikker op plekken. :')
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_100752719
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:27 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Lal, je kan ook mooie hoezen en zo kopen.
Nee :6.
Oke, genoeg over het uiterlijk. Zijn prestaties van groter belang 8-).
pi_100752813
Wat is "intensief voor je studie" überhaupt =$? Beetje office en zo?
pi_100753296
quote:
99s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:58 schreef Allure_ het volgende:
Mijn budget is 500 euro, aangezien ik aan den lijve heb ondervonden dat een 2x zo dure laptop niet altijd beter is.
Wel als je bijv. voor een MacBook Air gaat
pi_100754860
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:18 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van een besturingssysteem :'), vin d het alleen ubersneu dat mensen weer met Apple aankomen waaien wanneer iemand een laptop zoekt van 500 euro. Er zijn geen macs van 500 euro nml.
Zo denk ik er ook over.

En goede merken voor volgende laptop zijn Asus, Toshiba, Sony, Lenovo of Samsung. Sony is veel looks en lastig voor je budget te krijgen denk ik of het moet met achterhaalde matige specs zijn. Dus blijven Asus en Toshiba over. Qua looks vind ik de Asus laptops vaak fraaier ivm lelijke speakers bij veel Toshiba laptops. De eerder genoemde merken zijn veelal degelijk en geven goede support. Afraders zijn Acer, Compaq, Packard Bell in budget segment.

Kijk eens naar dit lijstje waarin in laptops tot 550 euro heb geselecteerd en met Core i3 of i5 processor. Een extra pre is altijd een dedicated videokaart van Nvidia of ATI ipv een onboard Intel.
Asus heeft mijn voorkeur bijv. Asus K53SJ voor 500 euro.

Ik weet niet of je 15.6 of 17inch laptop wilt. Qua vervoer zou ik altijd voor 15.6 of kleiner (tot 12/13inch) kijken. Als hij toch met name thuis staat dan kun je net zo goed een desktop kopen dan krijg je meer waar voor je geld en gaat veelal langer mee dan laptop.
pi_100755094
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:31 schreef _GdR_ het volgende:
in de OP

[..]

ik heb dat ook meegemaakt. durf er 100miljoenmiljard op te leggen dat een apple van 1000euro het ongeveer 3x zo lang uithoudt dat een hp,lenovo,dell of elke andere plastic laptop.

dus.
Zoek de statistieken van RMA's maar op. Voor de rest laat ik deze discussie wel achterwege omdat TS daar verder niks aan heeft.

I.p.v. don't feed the troll, don't feed the apple-kanker
pi_100755263
quote:
in de OP

[..]

ik heb dat ook meegemaakt. durf er 100miljoenmiljard op te leggen dat een apple van 1000euro het ongeveer 3x zo lang uithoudt dat een hp,lenovo,dell of elke andere plastic laptop.

dus.
Ja, ik zal je maar niet vertellen over mijn persoonlijke ervaringen. Ik kan je wel verzekeren dat een Apple geen 12 jaar intensief gebruik volhoud. (Alhoewel, ik heb hier nog wel een 20 jaar oude Powerbook 170 liggen die volledig functioneert :o ) :D
pi_100755587
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:33 schreef funrider het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over.

En goede merken voor volgende laptop zijn Asus, Toshiba, Sony, Lenovo of Samsung. Sony is veel looks en lastig voor je budget te krijgen denk ik of het moet met achterhaalde matige specs zijn. Dus blijven Asus en Toshiba over. Qua looks vind ik de Asus laptops vaak fraaier ivm lelijke speakers bij veel Toshiba laptops. De eerder genoemde merken zijn veelal degelijk en geven goede support. Afraders zijn Acer, Compaq, Packard Bell in budget segment.

Kijk eens naar dit lijstje waarin in laptops tot 550 euro heb geselecteerd en met Core i3 of i5 processor. Een extra pre is altijd een dedicated videokaart van Nvidia of ATI ipv een onboard Intel.
Asus heeft mijn voorkeur bijv. Asus K53SJ voor 500 euro.

Ik weet niet of je 15.6 of 17inch laptop wilt. Qua vervoer zou ik altijd voor 15.6 of kleiner (tot 12/13inch) kijken. Als hij toch met name thuis staat dan kun je net zo goed een desktop kopen dan krijg je meer waar voor je geld en gaat veelal langer mee dan laptop.
Hier heb ik wat aan, dank je _O_. Ik ga eens even kijken.

En Apple discussies voeren jullie maar ergens anders :r.
pi_100755698
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:52 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Hier heb ik wat aan, dank je _O_. Ik ga eens even kijken.

En Apple discussies voeren jullie maar ergens anders :r.
Moet je veel typen of niet? Wil je een glans of niet glans beeldscherm etc.?
pi_100755757
quote:
17s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:55 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Moet je veel typen of niet? Wil je een glans of niet glans beeldscherm etc.?
Ehm ja, veel typen. Hoe ziet glans en niet glans eruit :D?
pi_100755950
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:56 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Sowieso een mat (niet glans) nemen. Glans zie je jezelf en verlichting terug in je beeldscherm.
pi_100756324
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:56 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Dan zou ik ook kijken naar het toetsenbord, Lenovo heeft een van de betere toetsenborden die er zijn, dell heeft helemaal platte toetsen, die best vervelend zijn. Met glans zit je eigenlijk naar een spiegel te kijken, dat hebben de meeste goedkope laptops.
pi_100756390
http://tweakers.net/pricewatch/261517/lenovo-thinkpad-edge-15-(nvldfmh).html

Zoiets is ook leuk, maar helaas is de resolutie heel laag.
pi_100757198
Ik denk dat ik gedoemd bent tot een sony vaio, aangezien dat de enige laptops zijn die nog wel eens een wit toetsenbord hebben :@.
pi_100760796
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:38 schreef Allure_ het volgende:
Ik denk dat ik gedoemd bent tot een sony vaio, aangezien dat de enige laptops zijn die nog wel eens een wit toetsenbord hebben :@.
Waarom zou je een wit toetsenbord willen hebben. Dat is juist het slechtste in de laptop wereld. Naast dat de meeste witte toetsenborden lelijk zijn op laptops (Macbooks daar gelaten) worden ze sneller vies, en als je veel zweet worden ze gelig (ik heb op die manier 4 macbook toetsenborden versleten).
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:13:45 #28
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_100761032
quote:
99s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Zorg dat er een webcam in zit.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_100761211
quote:
17s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:08 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Waarom zou je een wit toetsenbord willen hebben. Dat is juist het slechtste in de laptop wereld. Naast dat de meeste witte toetsenborden lelijk zijn op laptops (Macbooks daar gelaten) worden ze sneller vies, en als je veel zweet worden ze gelig (ik heb op die manier 4 macbook toetsenborden versleten).
Ow, ik vind wit juist wel mooi ;(. Anders is ie zo donker en saai :r. En alleen mannen zweten :@.
pi_100761458
had iemand al Apple geroepen?
pi_100762191
Alluurtje koop gewoon een willekeurige laptop die 500 euro kost.. op dat prijsniveau maakt het niet zoveel uit.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_100762308
HP is trouwens heel vaak kut qua fans.. Vooral Elitebook wordt heel snel warm :/
pi_100762536
Je moet gewoon even een paar keuzes op een rijtje zetten Luur want zo blijf je doorgaan :P

En dan de knoop maar doorhakken
pi_100763033
quote:
in de OP

[..]

dus.

Gewoon om even van dit gezeik af te zijn.

Maar TS, hoe groot mag de laptop zijn, als je veel op reis bent lijkt me een 13.3 inch laptopje ideaal ( meestal is de resolutie ook nog hetzelfde als bij 15.6, tenzij je high-end 15.6 meerekent. )

Heb je ook wel eens over een netbookje nagedacht? Als je alleen maar gaat tekstverwerken en beetje internetten, filmpjes kijken dan kan het wel eens ideaal zijn omdat de accu ook lekker lang mee gaat.

http://tweakers.net/pricewatch/286603/hp-pavilion-dm1-3200sd-(ls125ea).html#tab:prices

Deze netbook is lekker klein, heeft een snelle harde schijf ( meestal nog het slechtste punt van een laptop, dat ie daardoor zo traag is ) en een AMD Fusion APU ( processor en grafische kaart ineen ), die lekker zuinig is, niet heel erg snel, maar nog wel genoeg grafische kracht in zich heeft om bijvoorbeeld youtube op HD af te spelen en andere HD films. Zelfs oude spellen kunnen nog gespeeld worden. Voor tekstverwerken is sowieso niet zoveel processorkracht nodig.

Nadeel is natuurlijk wel dat er maar 1 jaar garantie op zit, maar dat zit op alle HP's.
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:30:47 #35
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_100764609
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:57 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Gewoon om even van dit gezeik af te zijn.

Maar TS, hoe groot mag de laptop zijn, als je veel op reis bent lijkt me een 13.3 inch laptopje ideaal ( meestal is de resolutie ook nog hetzelfde als bij 15.6, tenzij je high-end 15.6 meerekent. )

Heb je ook wel eens over een netbookje nagedacht? Als je alleen maar gaat tekstverwerken en beetje internetten, filmpjes kijken dan kan het wel eens ideaal zijn omdat de accu ook lekker lang mee gaat.

http://tweakers.net/pricewatch/286603/hp-pavilion-dm1-3200sd-(ls125ea).html#tab:prices

Deze netbook is lekker klein, heeft een snelle harde schijf ( meestal nog het slechtste punt van een laptop, dat ie daardoor zo traag is ) en een AMD Fusion APU ( processor en grafische kaart ineen ), die lekker zuinig is, niet heel erg snel, maar nog wel genoeg grafische kracht in zich heeft om bijvoorbeeld youtube op HD af te spelen en andere HD films. Zelfs oude spellen kunnen nog gespeeld worden. Voor tekstverwerken is sowieso niet zoveel processorkracht nodig.
Jij durft :D

Eerst een grafiek laten zien waarbij HP koploper is in mankementen, om vervolgens een HP aan te raden.

Met als uitsmijter:
quote:
Nadeel is natuurlijk wel dat er maar 1 jaar garantie op zit, maar dat zit op alle HP's.
:P
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_100764671
idd das wel een hele rare post.
When I get sad, I stop being sad and just be awesome instead.
pi_100764737
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:30 schreef DumDaDum het volgende:

[..]

Jij durft :D

Eerst een grafiek laten zien waarbij HP koploper is in mankementen met 25,6%, om vervolgens een HP aan te raden.

Met als uitsmijter:

[..]

:P
Jaja, ik weet het, ik spreek mezelf heel erg tegen :')

Daarnaast is die grafiek wel van eind 2009, en zou het zomaar nog wel op wat oudere modellen kunnen zijn, maar het is het enige wat ik snel kon vinden qua bewijsvorming.

Komt meer omdat alle andere netbooks allemaal veel minder zijn voor veel meer geld, zit altijd wel een ander punt van een trage harde schijf en te weinig geheugen tot aan slechte garantievoorwaarden.

In principe zou je ook deze kunnen nemen, maar dan heb je een langzamere harde schijf en hij is nog niet direct leverbaar. http://tweakers.net/price(...)146m.html#tab:prices

Overigens even een reviewtje van dezelfde serie HP netbook, maar dan nog met 2 GB geheugen en andere harde schijf: http://nl.hardware.info/reviews/2039/hp-dm1-3125ed-review

Hoeveel harde schijf ruimte denk je trouwens nodig te hebben, want een MSI U270 ziet er ook heel net uit voor de prijs. http://tweakers.net/price(...)-086nl.html#tab:info

[ Bericht 8% gewijzigd door Dasjonny op 15-08-2011 16:47:33 ]
pi_100765333
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:18 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Ow, ik vind wit juist wel mooi ;(. Anders is ie zo donker en saai :r. En alleen mannen zweten :@.
Jeej voor vrouwen argumenten. Laptops horen functioneel te zijn niet mooi.
pi_100770349
quote:
17s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:46 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Jeej voor vrouwen argumenten. Laptops horen functioneel te zijn niet mooi.
Functioneel EN mooi.

Dasjonny bedankt, maar ik wil toch echt een laptop en geen netbook.
pi_100770748
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:43 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Functioneel EN mooi.

Dasjonny bedankt, maar ik wil toch echt een laptop en geen netbook.
Maar wat versta jij onder een laptop? Want een netbook is in principe gewoon een laptop, zit gewoon Windows 7 Home op, soms zijn de low-end processors ( Pentium en Celeron modellen ) bijna net zo langzaam als die van een netbook. Hoeveel GB moet de harde schijf minimaal zijn? Hoe groot mag het zijn?

Ik heb het gevoel dat jij het liefst zoiets wilt, alleen betaal je dan wel erg veel voor het design naar mijn idee: http://tweakers.net/price(...)eh1l0e.html#tab:info

[ Bericht 15% gewijzigd door Dasjonny op 15-08-2011 19:30:55 ]
pi_100773944
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:54 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Maar wat versta jij onder een laptop? Want een netbook is in principe gewoon een laptop, zit gewoon Windows 7 Home op, soms zijn de low-end processors ( Pentium en Celeron modellen ) bijna net zo langzaam als die van een netbook. Hoeveel GB moet de harde schijf minimaal zijn? Hoe groot mag het zijn?

Ik heb het gevoel dat jij het liefst zoiets wilt, alleen betaal je dan wel erg veel voor het design naar mijn idee: http://tweakers.net/price(...)eh1l0e.html#tab:info
Dat is een prima laptop, toch?
i3, 4gb werkgeheugen.
pi_100784270
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:07 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:

[..]

Dat is een prima laptop, toch?
i3, 4gb werkgeheugen.
Ja, maar je kan deze ook al krijgen voor rond de 450 euro bij andere merken.
pi_100803405
Kijk, dat bedoel ik nou. Ik heb nergens in dit topic gezegd dat er Macs van 500 euro zijn of dat TS uberhaupt een Mac moet nemen. Ik wijs TS er alleen op dat 2x zo dure laptops wél beter kunnen zijn, namelijk in het geval van de MacBook Air. Dat lijkt mij een onschuldige opmerking waar niks mis mee is.

Maar, daarmee wek ik blijkbaar zoveel woede en frustraties op dat er gelijk vergelijkingen met kanker moeten worden gemaakt. Vinden jullie dat zelf ook niet een beetje te ver gaan jongens? TR geplaatst.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 13:58:55 #44
14612 _GdR_
3.1415926536
pi_100805101
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:45 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ik raad haar een MacBook Air aan? Moet ik mijzelf serieus een tweede keer gaan herhalen? Lees nou nog eens mijn beide posts. Raad ik haar een MacBook Air aan? Is begrijpend lezen echt zo moeilijk?
Hij geeft ook aan dmv een grafiekje dat hp de slechtste laptops maakt. En een regel verder advieseert ie een hp. Dus begrijpend lezen zou idd best lastig voor hem zijn.
Out! out! flapoor your father! | DaFan's moeder
pi_100805588
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:19 schreef retorbrapi het volgende:
Kijk, dat bedoel ik nou. Ik heb nergens in dit topic gezegd dat er Macs van 500 euro zijn of dat TS uberhaupt een Mac moet nemen. Ik wijs TS er alleen op dat 2x zo dure laptops wél beter kunnen zijn, namelijk in het geval van de MacBook Air. Dat lijkt mij een onschuldige opmerking waar niks mis mee is.

Maar, daarmee wek ik blijkbaar zoveel woede en frustraties op dat er gelijk vergelijkingen met kanker moeten worden gemaakt. Vinden jullie dat zelf ook niet een beetje te ver gaan jongens? TR geplaatst.
En ze kunnen ook slechter zijn.
pi_100809686
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:45 schreef retorbrapi het volgende:

[..]

Ik raad haar een MacBook Air aan? Moet ik mijzelf serieus een tweede keer gaan herhalen? Lees nou nog eens mijn beide posts. Raad ik haar een MacBook Air aan? Is begrijpend lezen echt zo moeilijk?
Het spijt mij, ik lees jouw reacties altijd een beetje vluchtig door, gezien het meestal op hetzelfde neer zou moeten komen. Deze keer goede reactie, je gaat vooruit. ^O^

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:58 schreef _GdR_ het volgende:

[..]

Hij geeft ook aan dmv een grafiekje dat hp de slechtste laptops maakt. En een regel verder advieseert ie een hp. Dus begrijpend lezen zou idd best lastig voor hem zijn.
Jaja, HP maakt ( edit: statistisch gezien ) slechte laptops, ik heb later ook een Asus aangeraden die het volgens de grafieken wel goed doen. Zo ook nog een aantal andere merken, maar goed. De HP biedt echter meer prijs/prestatie, daarom kwam die als 1e in me op. Als deze eerder kapot gaat dan moet je het maar met iets minder doen he.

[ Bericht 16% gewijzigd door Dasjonny op 16-08-2011 16:03:06 ]
pi_100810046
Op grafiekjes afgaan :D Daarnaast is er nogal een verschil tussen een HP Compaq of een HP Probook. Net als er een he(eeeee)el groot verschil is in kwaliteit tussen een Lenovo ideapad en een Lenovo Thinkpad.
pi_100810212
quote:
15s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:57 schreef DutchErrorist het volgende:
Op grafiekjes afgaan :D Daarnaast is er nogal een verschil tussen een HP Compaq of een HP Probook. Net als er een he(eeeee)el groot verschil is in kwaliteit tussen een Lenovo ideapad en een Lenovo Thinkpad.
Uiteraard, daarom ga ik liever ook op reviews af, maar helaas zijn er niet altijd reviews over elke laptop. Maar zeker in de categorie van TS maakt het niet heel erg veel uit welke laptop je pakt, ze zijn meestal toch allemaal van goedkoop plastic gemaakt. En degene die een beetje degelijk zijn zijn al ruime tijd verouderd.

Het was ook vooral om even de Apple is zo groots mythe iets te doen dimmen. Nu zal een Macbook Pro ook ongetwijfeld langer meegaan dan een Macbook Air.
pi_100810397
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:01 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Uiteraard, daarom ga ik liever ook op reviews af, maar helaas zijn er niet altijd reviews over elke laptop. Maar zeker in de categorie van TS maakt het niet heel erg veel uit welke laptop je pakt, ze zijn meestal toch allemaal van goedkoop plastic gemaakt. En degene die een beetje degelijk zijn zijn al ruime tijd verouderd.

Het was ook vooral om even de Apple is zo groots mythe iets te doen dimmen. Nu zal een Macbook Pro ook ongetwijfeld langer meegaan dan een Macbook Air.
Ik vind dat verouderd ook zo overdreven, het is niet alsof TS het verschil gaat merken tussen een Core2Duo of een i3.
pi_100810527
quote:
17s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:07 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Ik vind dat verouderd ook zo overdreven, het is niet alsof TS het verschil gaat merken tussen een Core2Duo of een i3.
Dat is ook zo, ze zal in processorkracht weinig merken, alleen in graphics is de nieuwe i3 generatie zoveel beter geworden. Nu zal je daar nu nog niet al te veel van merken, zeker niet met tekstverwerken, maar mocht je een keer een HD filmpje gaan kijken zul je al snel tegen limieten aanlopen.

En meestal zitten in die erg degelijke laptops juist geen grafische kaart om het te ondersteunen, vrijwel alleen de IGP
pi_100811703
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:11 schreef Dasjonny het volgende:

[..]

Dat is ook zo, ze zal in processorkracht weinig merken, alleen in graphics is de nieuwe i3 generatie zoveel beter geworden. Nu zal je daar nu nog niet al te veel van merken, zeker niet met tekstverwerken, maar mocht je een keer een HD filmpje gaan kijken zul je al snel tegen limieten aanlopen.

En meestal zitten in die erg degelijke laptops juist geen grafische kaart om het te ondersteunen, vrijwel alleen de IGP
Ik heb een laptop uit 2008 gekocht voor rond de 400/500 euro vorig jaar, die kan nog prima HD films aan. Daarnaast kan bijvoorbeeld een Lenovo x120 van 500 euro ook makkelijk een HD film aan. (Is wel wat aan de kleine kant maar heeft wel een goede resolutie voor zijn formaat).

Ik denk dat TS zich beter kan focussen op het toetsenbord, resolutie/grootte van het scherm en hoe degelijk de laptop is.
pi_100828682
Mocht het een thinkpad worden, neem ook even een kijkje hier http://stores.ebay.com/New-Thinkpads
Garantie is internationaal, wordt een adapter die op 220v draait bijgeleverd. Scheelt in sommige gevallen veel geld (niet de BTW vergeten). Ik heb er ook een notebook vandaan. Zeer tevreden.
pi_100834920
Okay, bedankt voor alle waardeloze mac opmerkingen.
pi_100839770
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:18 schreef Allure_ het volgende:

[..]

:|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W :|W

Koop gewoon zoveel mogelijk computer voor het geld wat ervoor over hebt en laat dat uiterlijk niet zo belangrijk zijn.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_100844051
http://www.komplett.nl/Ko(...)8EA_ABH/default.aspx

http://tweakers.net/pricewatch/286606/hp-pavilion-g7-1135sd-(ls562ea).html#tab:info

http://tweakers.net/price(...)rx264v.html#tab:info

http://www.mediamarkt.nl/(...)9,241018,183749.html

Als ik kijk naar deze laptops, welke zou dan het meest 'redelijk' zijn?

De 2e vind ik eigenlijk te groot en de 3e te klein :'). 15'6, 4gb en 500gb moet toch niet zo lastig zijn om te vinden ;(.

[ Bericht 16% gewijzigd door Allure_ op 17-08-2011 10:40:31 ]
pi_100845738
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:33 schreef Allure_ het volgende:

http://tweakers.net/pricewatch/286606/hp-pavilion-g7-1135sd-(ls562ea).html#tab:info

De 2e vind ik eigenlijk te groot en de 3e te klein :'). 15'6, 4gb en 500gb moet toch niet zo lastig zijn om te vinden ;(.
Wat vind je van deze dan http://tweakers.net/price(...)sx079v.html#tab:info

i3 processor,
4GB RAM
500 GB Harde schijf
Nette ATI videokaart
En een webcam 8-)

Edit: in de pricewatch stond bovenstaande alleen in Duitsland.

http://tweakers.net/price(...)sx006v.html#tab:info

Deze heeft dezelfde onderdelen volgens mij (ff snel gekeken), maar met "maar" 320GB harde schijf

[ Bericht 3% gewijzigd door remi1986 op 17-08-2011 11:36:56 ]
pi_100845867
quote:
2s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 10:33 schreef Allure_ het volgende:

Wat vind je te klein aan die derde?
De resolutie is het zelfde als van de eerste en de vierde. Je hebt dus evenveel informatie in beeld. Alleen de pixels zijn wat kleiner, en het toetsenbord natuurlijk.
Persoonlijk vind ik 15" met 1366x768 resolutie (wat ik nu heb) veel te grof. Mijn volgende laptop wordt dus óf een stuk kleiner met dezelfde resolutie, of weer 15" maar met hogere resolutie.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 17 augustus 2011 @ 11:37:59 #58
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_100846003
Zo,even wat opgeruimd.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
pi_100846046
Jullie beseffen dat het niet echt uitmaakt met welke specs jullie gooien? Het wordt toch 'de mooiste'...
Ja, ik generaliseer.
pi_100846111
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:29 schreef remi1986 het volgende:

[..]

Wat vind je van deze dan http://tweakers.net/price(...)sx079v.html#tab:info

i3 processor,
4GB RAM
500 GB Harde schijf
Nette ATI videokaart
En een webcam 8-)

Edit: in de pricewatch stond bovenstaande alleen in Duitsland.

http://tweakers.net/price(...)sx006v.html#tab:info

Deze heeft dezelfde onderdelen volgens mij (ff snel gekeken), maar met "maar" 320GB harde schijf
Ik ga dan liever voor 500GB, aangezien dat vaak niet heel veel verschilt in prijs. Ja, vaak staan er duitse sites bij, of sites waarbij de laptop dan weer niet op voorraad is :').

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:33 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Wat vind je te klein aan die derde?
De resolutie is het zelfde als van de eerste en de vierde. Je hebt dus evenveel informatie in beeld. Alleen de pixels zijn wat kleiner, en het toetsenbord natuurlijk.
Persoonlijk vind ik 15" met 1366x768 resolutie (wat ik nu heb) veel te grof. Mijn volgende laptop wordt dus óf een stuk kleiner met dezelfde resolutie, of weer 15" maar met hogere resolutie.
Hm, ik dacht dat hij dan meer in de richting ging van zo'n mini laptop. Of is ie dan nog wel vrijwel dezelfde grootte als een 15'6? Kan me daar geen voorstelling van maken.

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:39 schreef Northside het volgende:
Jullie beseffen dat het niet echt uitmaakt met welke specs jullie gooien? Het wordt toch 'de mooiste'...
Oke, bedankt voor je reactie.
pi_100846276
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:41 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Hm, ik dacht dat hij dan meer in de richting ging van zo'n mini laptop. Of is ie dan nog wel vrijwel dezelfde grootte als een 15'6? Kan me daar geen voorstelling van maken.

Zo'n mini-laptop is meestal 10-11". Een 13" laptop valt er qua grootte dus een beetje tussenin. Maar een apparaat als dit heeft wel de hardware van een volwaardige laptop. Hij past alleen makkelijker in je schooltas.
pi_100846313
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:41 schreef Allure_ het volgende:
Oke, bedankt voor je reactie.
Wat wil je met het ding? Blijft hij op je kamer staan of ga je hem iedere dag meeslepen?
Ja, ik generaliseer.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:49:35 #63
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_100846338
http://tweakers.net/pricewatch/280111/asus-k53sj-sx216v.html

komt als 1 van de beste uit de bestbuy guide van tweakers dus dat zit wel snor
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_100846443
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:49 schreef Catch22- het volgende:
http://tweakers.net/pricewatch/280111/asus-k53sj-sx216v.html

komt als 1 van de beste uit de bestbuy guide van tweakers dus dat zit wel snor
Ja, had ik gezien. Als ie 500GB had, had ik 'm gekocht :'). Die versie moeten ze toch ook vast wel hebben. Even zoeken.

quote:
3s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:47 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Zo'n mini-laptop is meestal 10-11". Een 13" laptop valt er qua grootte dus een beetje tussenin. Maar een apparaat als dit heeft wel de hardware van een volwaardige laptop. Hij past alleen makkelijker in je schooltas.
Oke. Ik heb het even gecheckt en mijn huidige is 15.4. Dus dan zit het er inderdaad tussenin. Ik denk dat mijn voorkeur toch uitgaat naar dezelfde grootte als dat ik nu heb.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 11:54:24 #65
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_100846489
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_100846568
quote:
Nice, 6GB ram. (Alleen wat voor processor?)

Ik vond deze nog en die is nog duurder ook (wel i5)

http://tweakers.net/price(...)sx146v.html#tab:info
pi_100846705
Ik kan er nog wel een paar neerzetten (als je de filter in de pricewatch gebruikt, kom je een heel eind). Ik denk dat als we hier nog 20 links neerzetten het niet makkelijker wordt :P
pi_100847512
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:39 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Zoek de statistieken van RMA's maar op. Voor de rest laat ik deze discussie wel achterwege omdat TS daar verder niks aan heeft.

I.p.v. don't feed the troll, don't feed the apple-kanker
pi_100847630
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:23 schreef jordyqwerty het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Altijd leuk, 3 jaar oude grafiekjes zonder bronvermelding.
pi_100847694
Nu weet ik het echt niet meer.
pi_100847732
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:27 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Altijd leuk, 3 jaar oude grafiekjes zonder bronvermelding.
http://www.squaretrade.com/pages/laptop-reliability-1109
pi_100847742
quote:
13s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:29 schreef Allure_ het volgende:
Ik denk dat het niet heel veel uitmaakt wat voor een soort laptop je koopt, ze zullen allemaal iets beter of iets minder goed zijn dan de ander of mooier o.i.d. Probeer gewoon een goed merk te nemen zoals hier is vermeld, en probeer te letten dat er genoeg geheugen op zit (hardeschijf + werkgeheugen) en kijk naar de processor / hoe groot het scherm is.
pi_100847900
In een laptop zitten allemaal onderdelen van andere fabrikanten, dus een merk laptop goed of slecht noemen vind ik dan ook niet echt passen. Het gaat om de onderdelen die erin zitten.
pi_100847980
quote:
13s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:29 schreef Allure_ het volgende:
Ik denk dat jij ook beter naar de plaatselijke media markt kan gaan en daar lekker een laptopje met een i3 of een AMD A4 kan gaan uitzoeken met een grote harde schijf.
pi_100848004
http://www.bcc.nl/product/asus-x53usx022v

Waarom is deze zo goedkoop?
Er zijn ook echt een miljoen soorten asus laptops, waarin ik totaal het verschil niet zie behalve qua prijs.
pi_100848050
quote:
99s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:38 schreef Allure_ het volgende:

Er zijn ook echt een miljoen soorten asus laptops, waarin ik totaal het verschil niet zie behalve qua prijs.
Volgens mij een simpele dual core processor (lees niet zo heel geweldig) en geen videokaart (dus shared met geheugen) .. zou ik persoonlijk niet doen.
pi_100848052
quote:
99s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:38 schreef Allure_ het volgende:

Omdat er een AMD Fusion chipset ( e-350 processor + interne GPU ) in zit, die zijn eigenlijk voor netbooks bedoeld. Ze zijn wel redelijk zuinig, maar dus ook erg langzaam.
  Forum Admin / Grootste Aanwinst 2022 woensdag 17 augustus 2011 @ 12:40:18 #78
8731 crew  Netsplitter
#jesuisMasi
pi_100848062
Diegene die nog één keer gaat zitten trollen heeft een lange ban te pakken.
OxygeneFRL-vrijdag 8 mei 2020 @ 08:52:59: Ik had een pleuris hekel aan je maar nu ik weet dat je tegen een vuurwerkverbod ben, hou ik van je.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:44:37 #79
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_100848214
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 11:57 schreef remi1986 het volgende:

[..]

Nice, 6GB ram. (Alleen wat voor processor?)

Ik vond deze nog en die is nog duurder ook (wel i5)

http://tweakers.net/price(...)sx146v.html#tab:info
ProcessorAMD Fusion A6-3400M / 1.4 GHz ( 2.3 GHz ) ( Quad-Core )

@TS: Ik zou een A-merk laptop zoeken met een i5 processor.

http://tweakers.net/pricewatch/286105/lenovo-thinkpad-b570-(m58e7mh).html

zoiets is ook leuk, i5 + 500Gb + 15.4"
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_100849265
Hee, dat is vreemd. Mijn post met de bron over computer betrouwbaarheid is opeens verdwenen! Nou, dan zal ik 'm nog maar een keer posten, want in dit topic zijn dat natuurlijk wel handige gegevens!

quote:
SYRACUSE, N.Y., Jan. 18, 2011 -- RESCUECOM's Computer Reliability Report reveals the top five manufacturers with the best overall computer reliability.

HP/Compaq (346)
Apple (179)
IBM/Lenovo (177)
Asus (144)
Toshiba (96)

Bron
pi_100853867
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 12:44 schreef Catch22- het volgende:

[..]

Dit is wel de beste die ik tot nu toe gezien van alle links in dit topic.

Maarja, TS wil witte toetsen, dus dan zal deze wel afvallen :')
pi_100854760
Ik ben verliefd geworden op deze:

http://tweakers.net/pricewatch/280141/hp-pavilion-dv6-3142ed-(xd628ea).html#tab:info
pi_100854923
quote:
10s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:20 schreef Allure_ het volgende:
Ik ben verliefd geworden op deze:

http://tweakers.net/pricewatch/280141/hp-pavilion-dv6-3142ed-(xd628ea).html#tab:info
Ziet er prima uit. Lekker snelle harde schijf ook.
pi_100855077
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:23 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Ziet er prima uit. Lekker snelle harde schijf ook.
Ja, echt? Er zit wel geen intel in, maar volgens mij moet dat niets schelen. In ieder geval, als ik moet geloven wat er wordt geschreven over die laptop :').
pi_100855482
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:27 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Ja, echt? Er zit wel geen intel in, maar volgens mij moet dat niets schelen. In ieder geval, als ik moet geloven wat er wordt geschreven over die laptop :').
Is ook geen verkeerde laptop. De Processor is dan wel 20% langzamer als die van Leveno maar bij die van HP krijg je daar een betere videokaart en snellere hardeschrijf voor in de plaats.

Edit:

Zie trouwens nu dat de videokaart van HP 4% langzamer is dan die van Leveno. Je kan dus stellen dat ze ongeveer even snel zijn.

[ Bericht 4% gewijzigd door editoor op 17-08-2011 15:46:52 ]
pi_100856007
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:36 schreef editoor het volgende:

[..]

Is ook geen verkeerde laptop. De Processor is dan wel 20% langzamer als die van Leveno maar bij die van HP krijg je daar een betere videokaart en snellere hardeschrijf voor in de plaats.

Edit:

Zie trouwens nu dat de videokaart van HP 4% langzamer is dan die van Leveno. Je kan dus stellen dat ze ongeveer even snel zijn.
Oke, maar 20% langzamer betekent toch niet dat ie per definitie langzaam is? :')

[ Bericht 12% gewijzigd door Allure_ op 17-08-2011 15:55:43 ]
pi_100856663
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:48 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Oke, maar 20% langzamer betekent toch niet dat ie per definitie langzaam is? :')

Dat betekent dat ie over zijn berekeningen er 20% langer over doet. Ga je dit merken? Als je een stopwatch erbij houd wel ja, anders niet.

Ga je het merken bij:

HD Films kijken? nee
muziek luisteren? nee
Tekstverwerken? nee
internetten? nee
videobewerken? ja
Gamen? ja, maar alleen als het als het spel de volledige proccesorsnelheid kan benutten.
pi_100856930
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:36 schreef editoor het volgende:

[..]

Edit:

Beetje raar om dat in procenten uit te drukken, dat geeft een vertekend beeld. Zeg liever:

hij is 0,2x langzamer. En de videokaart 0,04x langzamer.
pi_100857097
quote:
3s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:10 schreef KomtTijd... het volgende:

[..]

Beetje raar om dat in procenten uit te drukken, dat geeft een vertekend beeld. Zeg liever:

hij is 0,2x langzamer. En de videokaart 0,04x langzamer.
Dat klinkt al beter _O_. Gamen doe ik sowieso niet.
Alleen nu zie ik weer 400 verschillende HP Pavilion DV6 types. Misschien moet ik daar niet meer naar kijken :').
pi_100858981
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:14 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Alleen nu zie ik weer 400 verschillende HP Pavilion DV6 types. Misschien moet ik daar niet meer naar kijken :').
Kies maar ^O^ :
http://www.google.nl/sear(...)25f&biw=1680&bih=880

Indien je sorteert op prijs, beginnen ze op pagina 16... daarvoor alleen accessoires
pi_100859238
quote:
14s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:14 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Dan kom je weer op compleet andere configuraties uit. Uiteindelijk moet je er gewoon eentje kiezen. Als'ie aan je eisen voldoet en binnen je budget past: gewoon doen.
pi_100876228
quote:

[..]

Die is inderdaad interessant.
pi_100881550
Sony Vaio voor 450 met 4GB ram en een goede processor, 500GB harddisk en HD-beeld.
Terrorism is the poor mans war, war is the rich mans terrorism.
pi_101105996
Sorry TS dat ik je topic gebruik, maar ik heb eenzelfde budget, ook voor studie, maar ook om intensief te gebruiken op mijn kamer.
Ik zal tekstverwerken, muziek, veel internet, social media etc, maar ook fotobewerking. Photoshop CS4/5 en Elements worden sowieso gebruikt.
quote:

[..]

Is dit dat echt een goede laptop? Qua specs is dit best een beest en dat 'maar' voor die prijs. Zit er geen addertje onder het gras, want met deze prijs kan deze laptop mijns inziens veel meer dan de meeste andere laptops.

Of zie ik dingen over het hoofd?

edit: zelfde vraag over deze: http://tweakers.net/price(...)sx108v.html#tab:info
Cuz I'm Mr. Brightside
pi_101120595
quote:
de TS heeft inmiddels al een nieuwe laptop gekocht :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')