abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100751836
Er zullen hier vast al 300 topics over zijn geopend, maar ik kom er niet meer uit. Mijn DELL laptop is na 3 jaar wanstaltige slechte dienst, overleden. Ik wil nooit meer een DELL laptop, omdat de service die zij geven ook belachelijk slecht is.

Ik zoek daarom een nieuwe laptop. Mijn budget is 500 euro, aangezien ik aan den lijve heb ondervonden dat een 2x zo dure laptop niet altijd beter is. Ik heb geen idee waar ik naar moet kijken. Tweakers heb ik geprobeerd, maar dat is onbegonnen werk. Ik wil alleen graag een laptop met veel ruimte om programma's, muziek en films op kwijt te kunnen zonder dat hij traag wordt o.i.d. Ik gebruik hem tevens intensief voor mijn studie en dat neemt ook veel ruimte in beslag.

Dus wie kan mij tips geven over een leuke laptop, die niet al te prijzig is? Of tips over waar ik op moet letten? Welke merken zijn goed bijv.?
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:01:23 #2
130154 BarraCupraCuda
yeah im talking to you!
pi_100751906
toshiba
HP
Lenovo

maar weet niet of dat met je budget gaat lukken
Death is lighter than a feather, duty heavier than a mountain.
The only easy day is yesterday
stay frosty
pi_100752095
http://tweakers.net/price(...)F0IZ5T-QjugDMrradV1f

Je hebt niet veel eisen dus uit mijn link de bovenste is een prima laptop. (420euro)
[quote]Op dinsdag 3 maart 2015 15:05 schreef Een of andere kutkneus het volgende:
Mensen met...quotes in hun signature. :')
[/quote]
pi_100752171
Sony Vaio heb je wel voor die prijs.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:11:49 #5
73345 B-FliP
Like it ain't no thang..
pi_100752192
Asus is ook best ok.. Verder zal elke laptop waarbij je de hardeschijf compleet vol gooit problemen geven.

Een vergelijking voor een computerleek is het als je wasmachine helemaal propvol douwen met kleren en dan een schone was verwachten.. Je moet altijd wat ruimte hebben om de computer te laten werken en om wat nieuwe programma's te installeren.

Een aanrader is voor films (wat meestal erg grote bestanden zijn) een externe hardeschijf aan te schaffen die je helemaal propvol kan gooien met alles wat je wil.. Ook kan je deze gebruiken om een backup te maken voor je studie-bestanden en/of foto's.
What you pay attention to, you become conscious of...
B-FliP Youtube Channel
Bionic - In on the Outside EP: 2-3-2012
pi_100752220
Zorg dat er een webcam in zit.
pi_100752462
Bedankt voor de tips alvast, jongens _O_. Maar zijn er specifieke zaken waar ik zelf naar kan kijken? Kan me niet voorstellen dat iedere laptop van 500 euro hetzelfde is en even goed?

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:11 schreef B-FliP het volgende:
Asus is ook best ok.. Verder zal elke laptop waarbij je de hardeschijf compleet vol gooit problemen geven.

Een vergelijking voor een computerleek is het als je wasmachine helemaal propvol douwen met kleren en dan een schone was verwachten.. Je moet altijd wat ruimte hebben om de computer te laten werken en om wat nieuwe programma's te installeren.

Een aanrader is voor films (wat meestal erg grote bestanden zijn) een externe hardeschijf aan te schaffen die je helemaal propvol kan gooien met alles wat je wil.. Ook kan je deze gebruiken om een backup te maken voor je studie-bestanden en/of foto's.

Dat is waar. Mijn huidige laptop heb ik ook nooit zo vol gezet, dat ie traag werd. Maar veel ruimte is altijd chill.
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:23:29 #8
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_100752509
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:21 schreef Allure_ het volgende:
Bedankt voor de tips alvast, jongens _O_. Maar zijn er specifieke zaken waar ik zelf naar kan kijken? Kan me niet voorstellen dat iedere laptop van 500 euro hetzelfde is en even goed?

[..]

Dat is waar. Mijn huidige laptop heb ik ook nooit zo vol gezet, dat ie traag werd. Maar veel ruimte is altijd chill.
Wat wil je er zoiezo mee doen. dat geeft ons een beter beeld van wat hij moet kunnen
sorry OP niet goed gelezen :P
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_100752518
Lenovo O+
Op vrijdag 22 juli 2011 00:30 schreef yvonne het volgende:
Ja DE Ik houd nog heel veel van je
pi_100752574
Qua merken zou ik inderdaad voor Asus of Samsung oid gaan, in ieder geval geen Dell/Packard Bell/Acer.

Ik weet niet wat je er mee van plan bent, maar voor 500 euro kan je een prima laptop kopen.
pi_100752597
Ik durf het niet te zeggen, maar als vrouw zijnde wil ik ook graag dat ie mooi is ;(. Die Lenovo ziet er wel hip uit O+.
pi_100752634
Lal, je kan ook mooie hoezen en zo kopen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 11:27:51 #13
299167 stefanhaan
Bloeddorstige wasbeer
pi_100752636
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:26 schreef Allure_ het volgende:
Ik durf het niet te zeggen, maar als vrouw zijnde wil ik ook graag dat ie mooi is ;(. Die Lenovo ziet er wel hip uit O+.
Je kan er altijd een stikker op plekken. :')
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
pi_100752719
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:27 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Lal, je kan ook mooie hoezen en zo kopen.
Nee :6.
Oke, genoeg over het uiterlijk. Zijn prestaties van groter belang 8-).
pi_100752813
Wat is "intensief voor je studie" überhaupt =$? Beetje office en zo?
pi_100753296
quote:
99s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:58 schreef Allure_ het volgende:
Mijn budget is 500 euro, aangezien ik aan den lijve heb ondervonden dat een 2x zo dure laptop niet altijd beter is.
Wel als je bijv. voor een MacBook Air gaat
pi_100754860
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:18 schreef Kandijfijn het volgende:

[..]

Ik ben geen fan van een besturingssysteem :'), vin d het alleen ubersneu dat mensen weer met Apple aankomen waaien wanneer iemand een laptop zoekt van 500 euro. Er zijn geen macs van 500 euro nml.
Zo denk ik er ook over.

En goede merken voor volgende laptop zijn Asus, Toshiba, Sony, Lenovo of Samsung. Sony is veel looks en lastig voor je budget te krijgen denk ik of het moet met achterhaalde matige specs zijn. Dus blijven Asus en Toshiba over. Qua looks vind ik de Asus laptops vaak fraaier ivm lelijke speakers bij veel Toshiba laptops. De eerder genoemde merken zijn veelal degelijk en geven goede support. Afraders zijn Acer, Compaq, Packard Bell in budget segment.

Kijk eens naar dit lijstje waarin in laptops tot 550 euro heb geselecteerd en met Core i3 of i5 processor. Een extra pre is altijd een dedicated videokaart van Nvidia of ATI ipv een onboard Intel.
Asus heeft mijn voorkeur bijv. Asus K53SJ voor 500 euro.

Ik weet niet of je 15.6 of 17inch laptop wilt. Qua vervoer zou ik altijd voor 15.6 of kleiner (tot 12/13inch) kijken. Als hij toch met name thuis staat dan kun je net zo goed een desktop kopen dan krijg je meer waar voor je geld en gaat veelal langer mee dan laptop.
pi_100755094
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:31 schreef _GdR_ het volgende:
in de OP

[..]

ik heb dat ook meegemaakt. durf er 100miljoenmiljard op te leggen dat een apple van 1000euro het ongeveer 3x zo lang uithoudt dat een hp,lenovo,dell of elke andere plastic laptop.

dus.
Zoek de statistieken van RMA's maar op. Voor de rest laat ik deze discussie wel achterwege omdat TS daar verder niks aan heeft.

I.p.v. don't feed the troll, don't feed the apple-kanker
pi_100755263
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:31 schreef _GdR_ het volgende:
in de OP

[..]

ik heb dat ook meegemaakt. durf er 100miljoenmiljard op te leggen dat een apple van 1000euro het ongeveer 3x zo lang uithoudt dat een hp,lenovo,dell of elke andere plastic laptop.

dus.
Ja, ik zal je maar niet vertellen over mijn persoonlijke ervaringen. Ik kan je wel verzekeren dat een Apple geen 12 jaar intensief gebruik volhoud. (Alhoewel, ik heb hier nog wel een 20 jaar oude Powerbook 170 liggen die volledig functioneert :o ) :D
pi_100755587
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:33 schreef funrider het volgende:

[..]

Zo denk ik er ook over.

En goede merken voor volgende laptop zijn Asus, Toshiba, Sony, Lenovo of Samsung. Sony is veel looks en lastig voor je budget te krijgen denk ik of het moet met achterhaalde matige specs zijn. Dus blijven Asus en Toshiba over. Qua looks vind ik de Asus laptops vaak fraaier ivm lelijke speakers bij veel Toshiba laptops. De eerder genoemde merken zijn veelal degelijk en geven goede support. Afraders zijn Acer, Compaq, Packard Bell in budget segment.

Kijk eens naar dit lijstje waarin in laptops tot 550 euro heb geselecteerd en met Core i3 of i5 processor. Een extra pre is altijd een dedicated videokaart van Nvidia of ATI ipv een onboard Intel.
Asus heeft mijn voorkeur bijv. Asus K53SJ voor 500 euro.

Ik weet niet of je 15.6 of 17inch laptop wilt. Qua vervoer zou ik altijd voor 15.6 of kleiner (tot 12/13inch) kijken. Als hij toch met name thuis staat dan kun je net zo goed een desktop kopen dan krijg je meer waar voor je geld en gaat veelal langer mee dan laptop.
Hier heb ik wat aan, dank je _O_. Ik ga eens even kijken.

En Apple discussies voeren jullie maar ergens anders :r.
pi_100755698
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:52 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Hier heb ik wat aan, dank je _O_. Ik ga eens even kijken.

En Apple discussies voeren jullie maar ergens anders :r.
Moet je veel typen of niet? Wil je een glans of niet glans beeldscherm etc.?
pi_100755757
quote:
17s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:55 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Moet je veel typen of niet? Wil je een glans of niet glans beeldscherm etc.?
Ehm ja, veel typen. Hoe ziet glans en niet glans eruit :D?
pi_100755950
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:56 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Sowieso een mat (niet glans) nemen. Glans zie je jezelf en verlichting terug in je beeldscherm.
pi_100756324
quote:
11s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:56 schreef Allure_ het volgende:

[..]

Dan zou ik ook kijken naar het toetsenbord, Lenovo heeft een van de betere toetsenborden die er zijn, dell heeft helemaal platte toetsen, die best vervelend zijn. Met glans zit je eigenlijk naar een spiegel te kijken, dat hebben de meeste goedkope laptops.
pi_100756390
http://tweakers.net/pricewatch/261517/lenovo-thinkpad-edge-15-(nvldfmh).html

Zoiets is ook leuk, maar helaas is de resolutie heel laag.
pi_100757198
Ik denk dat ik gedoemd bent tot een sony vaio, aangezien dat de enige laptops zijn die nog wel eens een wit toetsenbord hebben :@.
pi_100760796
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:38 schreef Allure_ het volgende:
Ik denk dat ik gedoemd bent tot een sony vaio, aangezien dat de enige laptops zijn die nog wel eens een wit toetsenbord hebben :@.
Waarom zou je een wit toetsenbord willen hebben. Dat is juist het slechtste in de laptop wereld. Naast dat de meeste witte toetsenborden lelijk zijn op laptops (Macbooks daar gelaten) worden ze sneller vies, en als je veel zweet worden ze gelig (ik heb op die manier 4 macbook toetsenborden versleten).
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:13:45 #28
93643 DumDaDum
We Have Unfinished Business
pi_100761032
quote:
99s.gif Op maandag 15 augustus 2011 11:13 schreef ATOMIC_FUUU het volgende:
Zorg dat er een webcam in zit.
“I'm not touched but I'm aching to be”
— Heather Nova
| myHiFi | myMusic | Chuck Norris
pi_100761211
quote:
17s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:08 schreef DutchErrorist het volgende:

[..]

Waarom zou je een wit toetsenbord willen hebben. Dat is juist het slechtste in de laptop wereld. Naast dat de meeste witte toetsenborden lelijk zijn op laptops (Macbooks daar gelaten) worden ze sneller vies, en als je veel zweet worden ze gelig (ik heb op die manier 4 macbook toetsenborden versleten).
Ow, ik vind wit juist wel mooi ;(. Anders is ie zo donker en saai :r. En alleen mannen zweten :@.
pi_100761458
had iemand al Apple geroepen?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')