Bron: http://www.omroepbrabant.(...)t+in+Oosterhout.aspxquote:OSTERHOUT - In Oosterhout werd donderdag de grootste en sterkste hijskraan ter wereld getest. Het 130 meter hoge gevaarte staat aan de Denariusstraat op industrie Vijf Eiken.
De enorme hijskraan is ontwikkeld door het takel- en transportbedrijf ALE in Breda. Het bouwwerk kan maar liefst 5000 ton hijsen, oftewel vijf miljoen kilo. De mast van de hijskraan kan honderd meter worden uitgeschoven en is dan een indrukwekkende 230 meter lang. Donderdag was de eerste testdag.
Voor de bouwvakkers die de kraan mochten opbouwen, ging een jongensdroom in vervulling. "Dit is Technisch Lego voor volwassenen", aldus verslaggever Marieke Boerefijn.
De kraan zal over de hele wereld worden ingezet voor projecten. De eerste bestemming is het Midden-Oosten waar de hijskraan ingezet gaat worden bij een olieraffinaderij.
Ik dacht dat negers grotere haddenquote:Op maandag 15 augustus 2011 10:47 schreef Sapstengel het volgende:
Ja maar dat is toch algemeen bekend? Dat Nederlanders grote apparaten hebben..
Je hebt kranen nodig om een gigantische kraan te bouwen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Grappig, ik dacht eerst dat die oranje kraan DE kraan wasIk vond hem al wat klein. Pas toen zag ik pas dat die oranje kraan onderdelen aan het hijsen is van de grote kraan
[ afbeelding ]
En de giek is uit delen opgebouwd, precies in de maat van zeecontainers, zodat ze makkelijk te vervoeren zijnquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:22 schreef fruityloop het volgende:
Volgens mij heeft Mamoet ook zo'n grote, die heeft gewoon een 2e mini-hijskraan achter op staan om de ballast etc te verplaatsen.
Ja, 66 stuks toch? Die is volgens mij wel groter dan die Brabantsequote:Op maandag 15 augustus 2011 11:24 schreef Piles het volgende:
[..]
En de giek is uit delen opgebouwd, precies in de maat van zeecontainers, zodat ze makkelijk te vervoeren zijn
Waarom zeggen ze dan dat die hier in brabant de grootste is?quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:40 schreef Djeez het volgende:
[..]
Ja, 66 stuks toch? Die is volgens mij wel groter dan die Brabantse
het het gewicht dat hij op kan tillen?quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:44 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Waarom zeggen ze dan dat die hier in brabant de grootste is?
Ik las ergens dat er 200 containers voor nodig waren.
Ik denk dat ja, bij het filmpje staat ook "sterkste hijskraan". De hoogste hijskraan van Europa was bij CS Rotterdam ingezet (Of is, maar nu op dit moment zie ik dat rode ding nietquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:45 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
[..]
het het gewicht dat hij op kan tillen?
Een normale kraan kost al een kapitaal om te huren..quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:54 schreef welkominspace het volgende:
flink dingetje ja, en prijzig ook![]()
enkele tientallen miljoenen zou het kreng gekost hebben, hoe haal je dat er in hemelsnaam weer uit?
Bekijk het eens zo: elke locatie waar een grote hijsklus moet plaatsvinden die alleen met deze kraan kan worden gedaan heeft weinig keuze, en zal dus voor veel geld de kraan moeten huren. Als je sterkste kraan ter wereld verhuurt, zou ik me eerder druk maken om een overboekte agenda dan dat je de kosten er nooit uit zult halenquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:54 schreef welkominspace het volgende:
flink dingetje ja, en prijzig ook![]()
enkele tientallen miljoenen zou het kreng gekost hebben, hoe haal je dat er in hemelsnaam weer uit?
Omdat journalisten het bij hijskranen ongeveer altijd fout doen en er vaak ook ruimte is voor discussie.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:44 schreef Keiichi het volgende:
[..]
Waarom zeggen ze dan dat die hier in brabant de grootste is?
Ik las ergens dat er 200 containers voor nodig waren.
Dat dacht ik dus ookquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:01 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Grappig, ik dacht eerst dat die oranje kraan DE kraan wasIk vond hem al wat klein. Pas toen zag ik pas dat die oranje kraan onderdelen aan het hijsen is van de grote kraan
[ afbeelding ]
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |