quote:Op zondag 7 augustus 2011 10:08 schreef tennisracket het volgende:
Ik heb sinds kort een analoge camera in huis.
Minolta Dynax 7xi
Minolta AF 35-105 (1:3.5 - 4.5)
Minolta AF 70-210 (1:4.5 - 5.6)
Minolta 5200i (flitstert)
met toebehoren (batterij, nog een missend lensdopje etc.) 80 kwijt.
Sinds gisteren de hele doka binnen. (zowel film als vergroter)
Kan niet wachten tot ik mijn (b/w) rolletje vol heb
quote:Op zondag 7 augustus 2011 12:22 schreef tubacloud het volgende:
Wel uitkijken met die dynax, die staan erom bekend dat het motortje voor de sluiter erg snel kapot gaat... Heb er ook een uit ergens rond 1995, en die is al kapot...
quote:Op zondag 7 augustus 2011 17:38 schreef tennisracket het volgende:
zal ik doen bedankt!
Nog 1 foto over, moet nog even wachten op nieuwe lading geld en dan schaf ik de ontwikkel chemicalien aan
quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:54 schreef Erasmo het volgende:
Om een beetje variatie te krijgen zet ik een tijdje de K1000 in de kast om de MZ-5 er weer uit te halen. Van de moderne 35mm een van de betere imho. Rolletje tri-x 400 erin, 50mm ervoor en knallen met die hap
Je mag hem wel aan mij gevenquote:Op maandag 15 augustus 2011 16:32 schreef Benelli het volgende:
Zijn leuke dingen! Ik heb nog een Canon QL19 staan, waar ik toen zelf de lichtafdichting heb vervangen. Helaas is het laatste testrolletje (twee jaar geleden ofzo) er niet goed uitgekomen en sindsdien staat ie maar mooi te zijn
Dan was je nog duur uit, toen de DDR ze echt begon te dumpen ging een MTL-5 inclusief een standaardlens voor 199 gulden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 22:11 schreef basrasker het volgende:
MTL-3 Practica Ooit te koop nieuw voor nog geen 350 gulden incl 50 mm
Dat was toen de geldende opvatting. Zet je nu zo'n Pentacon 1.8/50mm op een digitale reflex, dan blijkt ie nog niet half zo slecht als ie destijds werd voorgesteld. Met name de kleurweergave van de Pentacon is bijzonder fraai.quote:De lens was meer matglas dan dat het beeld door liet.
Kwijlenswaardig setjequote:Op maandag 5 september 2011 19:30 schreef blek het volgende:
Paar weken geleden een Mamiya 67RB gekocht met 3 lenzen. Een 55mm, 90mm en 140mm. Binnenkort maar eens een paar films doorheen jagen
Via FOK!? Er stond er laatst toch 1 te koop?quote:
Niet via Fok! Gewoon in de winkel gekocht. Morgen de eerste rolletjes ophalen. Spannend.quote:Op maandag 3 oktober 2011 20:19 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Via FOK!? Er stond er laatst toch 1 te koop?
pretty.quote:
In de Minolta is de film niet het probleem,quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 14:12 schreef Mr.Spaceman het volgende:
Wat gaat er dan in die Minolta? 120? Het ziet eruit als een kleinbeeld camera.
Het eerste rolletje ontwikkeld vd Hasselblad.
Hier een vd foto's:
[ afbeelding ]
Oke, ik had geen idee.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 16:50 schreef Benelli het volgende:
Ja dat kan, moet je op theimpossibleproject.com even zoeken naar de 'silver shade' films, werkt prima
Ze komen er bij mij wel meestal bruin uit. Als je echt zwart wit wilt moet je nelezen hoe dat precies gaat. Of ik doe het verkeerd, kan ook.quote:Op dinsdag 4 oktober 2011 15:22 schreef Miniem het volgende:
vraagje
Kan in mijn polaroid 600 ook zwart wit film?
Omdat het een color polaroid is.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |