Je hoeft je kind natuurlijk niet te vertellen dat z'n vader liever had gewild dat je een abortus liet doen, daar heeft dat kind niets aan.quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:38 schreef Djieluh het volgende:
Het lijkt me wel vrij lullig voor het kind als het opgroeit dat het hoort wat voor een ellende ze hebben gehad ermee. Dat het niet helemaal op de planning stond. Het is een kutte situatie waarbij goed overleg van beiden kanten moet worden gehouden. Ik vind persoonlijk dat ze SAMEN de beslissing moeten maken. Hoe moeilijk het ook is.
Wat ga je je kind dan voorliegen??quote:Op zondag 14 augustus 2011 21:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je hoeft je kind natuurlijk niet te vertellen dat z'n vader liever had gewild dat je een abortus liet doen, daar heeft dat kind niets aan.
Ik geloof dat je een flinke hekel aan je kind moet hebben voor je zoiets vertelt, want zelfs als je de vader van je kind een zak de behanger eerste klas vindt dan hoef je zoiets nog niet tegen je kind te zeggen.
in deze tijden kan je denk ik wel volstaan met "papa en mama zijn uit elkaar. net als de papa en mama van <insert hele rits vriendjes en vriendinnetjes>" zolang kindlief van zeg, onderbouw basisschool-leeftijd is. kijk, tuurlijk moet je ooit met de billen bloot. then again, zoveel ouders die vanalles achter houden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:18 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Wat ga je je kind dan voorliegen??
Papa houdt van je, maar hij laat je links liggen?
Eerlijkheid duurt het langst..
Als het kind een leeftijd bereikt waarbij hij/zij dit snapt, vind ik dat je eerlijk de waarheid moet vertellen waarom hij/zij papa niet ziet.
Waarom? Zodat dat kind een naar gevoel over zichzelf krijgt? Ik zou het gewoon op de vlakte houden.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:18 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
Als het kind een leeftijd bereikt waarbij hij/zij dit snapt, vind ik dat je eerlijk de waarheid moet vertellen waarom hij/zij papa niet ziet.
Dat je niet vertelt dat papa liever een abortus had laten plegen wil niet zeggen dat je moet liegen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:18 schreef dolfina-chica het volgende:
[..]
whut? waar lees jij dat?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:31 schreef kingtoppie het volgende:
Ik... Ja, net zozeer als dat als jij als vrouw zegt dat je de vader er niet bij gaat betrekken maar dat hij wel alimentatie van je moet betalen, ik snap je verhaal...
Ik vind het alleen jammer voor je dat je mannen niet kan vertrouwen door een of andere ervaring van vroeger o.i.d.
Sorry, omgekeerd verhaal dat je elkaar wettelijk gezien niet kan vertrouwen... Zoals dat voor een vrouw die vertrouwd dat de man het kind op zal gaan voeden... ten opzichte van een vrouw die beloofd het kind in haar eentje op te voeden en geen bijdrage vraagt van de man die hem wel rechterlijk alimentatie gaat laten betalen... ik doel op het vertrouwens plaatje.quote:
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:37 schreef mrspoeZ het volgende:
Dat is inderdaad hetzelfde verhaal. Als ik man was zou ik, als de zwangere dame in kwestie me zegt geen geld van me te willen, haar aan haar haren naar de notaris slepen om dat te laten vastleggen.
Je was toch genaaid door die man die zei dat hij het wel zou opvoeden maar toen later zei van: ''onee, toch niet''quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 19:39 schreef mrspoeZ het volgende:
Waarom dan de moeite nemen 9 maanden zwanger te zijn en te bevallen, als je het toch niet wil hebben?
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |