abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100691501

League of Legends

League of Legends (LoL) is een arena multiplayer spel waarin twee teams het tegen elkaar op nemen met als doel elkaars Kasteel te vernietigen.

Klinkt saai en makkelijk, is dat zo?

Nee.

Je moet een weg naar je vijand vrij maken, om zo bij de basis te kunnen komen en zo de Nexus te vernietigen, lees een stukje verder.

Het draait om twee teams, elk bestaande uit 5 Champions die elkaars Nexus moeten zien te vernietigen.
Dit is kan alleen gebeuren als er één van de drie Lanes vrij is gemaakt van de Turrets en de Inhibitor die het verdedigen tegen Minions en vijandelijke Champions.

Nu vraag je je misschien af wat is een Nexus, een Inhibitor en een Minion?

Champion = Een Champion is een held die je kiest om mee te strijden, er zijn verschillende varianten en types, denk aan een Tank, een Damage Dealer, een Support
Minion/Creep = Een hersenloze strijder die tot de dood de Lane aanvalt met de Turrets en de Champions die het verdedigen totdat de vijandelijke Inhibitor is vernietigt.
Turret = Kanon dat de Lane verdedigt tegen Champions en Minions.
Nexus = Een groot crystal in het midden van het kasteel, hier spawnen de minions uit, deze wil je dus verdedigen en die van de vijand vernietigen.
Inhibitor = Een crystal dat de Nexus beschermd, deze word weer beschermd door de Turrets.
Jungle/Forrest = Gebied tussen de Lanes waar monsters zitten die exp, gold en een tijdelijke kracht bonus geven.
Map/Arena = Veld waar je in strijdt.

Nou, hoe gaat dit te werk dan?
Als volgt;

Je hebt een Map/Arena;

Summoners Rift een 5v5 map.

Zoals je ziet zijn er 3 banen (Lanes) met daarin wat blauwe/paarse stippen(Turrets).
Elke lane heeft 3 Allied Turrents en 3 Enemy Turrents.

Elke Lane heeft dezelfde volgorde waarin de turrets moeten worden vernietigt, van buiten naar binnen ( dus van uit het midden naar de basis toe ).
Elke Lane heeft een Inhibitor die de Turrets van de Nexus beschermen tegen schade, deze Turrets beschermen weer de Nexus tegen schade.

De volgorde is dus; Turret 1, Turret 2, Turret 3, Inhibitor, Nexus Turret A, Nexus Turret B, en uiteindelijk de Nexus zelf.

De 2 turrets bij de Nexus en de Nexus zelf kunnen alleen aangevallen worden wanneer 1 van de 3 inhibitors vernietigd is.

Ok leuk, en die Champions, zitten er ook tieten bij?

Ja zeker! Heel veel tieten, want Riot ( de makers ) die houden van dikke tieten!
Er zijn dus veel Champions en ongeveer elke 2-3weken komt er een nieuwe bij.

Er zijn er op het moment (14-08-2011) 81 Champions waar uit je kunt kiezen.
Keuze genoeg dus.

Nu weet je een beetje over LoL en hoe het werkt;

Wil je het zelf proberen?

League of Legends EU

Vids

uitleg over turrets

Cinematic trailer

Dominion trailer (nieuwe gamemode)

Meer uitleg over minions/creatures

Community site links

CLGaming NA Top Tier ( High ELO ) team met links naar Live streams van matches etc, ook grappig forum.

Solomid Community site met handige info, tournaments etc

Chaox Marathon Overzicht van alle vids van de Chaox marathon

Lolstatistics Site waarop je scores van spelers en statistieken van Champions kunt vinden

Groepschat:
Voor FOK!kers is er een ingame chatkanaal FOK aangemaakt. In dit kanaal zijn je medefokkers te vinden en kun je makkelijk een premade of duo-queue afspreken zonder dat je iedereen via de friendslist individueel hoeft aan te spreken om dit te organiseren. Rechtsboven via het opties-icoontje in het chatvenster kun je autojoin aanzetten zodat het kanaal standaard opent bij het opstarten van het spel.

Teamspeak 3:
Voor FOK!kers die willen praten met andere FOK!kers tijdens het Gamen is het mogelijk om onze Teamspeak3 server te joinen.
Server: ts3.mrmanuel.nl:1337
Vraag om het FOK! lidmaatschap aan MrManuel!

Ingame name van FOK!kers

FOK!ker: Albert86
Naam ingame EU: Metalfreak86
Naam Ingame US: -

FOK!ker: backgammon
Naam ingame EU: Subligar
Naam ingame US: -

FOK!ker: Thormodo
Naam ingame EU: Thormodo

FOK!ker: nyny83
Naam ingame EU: PublicPervert
Naam ingame US: WeakAndPowerless

FOK!ker: Fruitsalade
Naam ingame EU: Jaiba

FOK!ker: Necrodeath
Naam ingame EU: Nerkhan (30)
Naam ingame EU: Necrodeath1 (lvl 11)

FOK!ker: MrManuel
Naam ingame EU: Melfino
Naam Ingame US: Melfino

FOK!ker: Zeroku
Naam ingame EU: HEER Jeffrey ( :') )

FOK!ker: Adames
Naam ingame EU:
Naam ingame US: Klara de Koe

FOK!ker: daankes
Naam ingame EU: Vraatje
Naam Ingame US: Vraatjuh

FOK!ker: Skweezer
Naam ingame EU: skz (30)
Naam ingame EU: skwzaR (13)
Naam Ingame US: skwzR (30)

FoK!ker: Waywardone
Naam ingame EU: Voarex
Naam ingame US:

FOK!ker: omNOMNOMNOMNOM
Naam ingame EU: ihasaKAROT
Naam Ingame US:

FOK!ker: jespertje
Naam ingame EU: jespertje
Naam Ingame US: (US Nickname)

FOK!ker: Keselo
Naam ingame EU: Lujan
Naam Ingame US Lujan

FOK!ker: Nystiq
Naam ingame EU: Nystiq

FOK!ker: Kijana
Naam Ingame EU: Vannozza

FOK!ker: Xa1pt
Naam Ingame EU: Xaipt

FOK!ker znarch
Naam Ingame EU: karaqz

FOK!ker: Beardslasher
Naam ingame EU: Solyl (level 25 atm)
Naam Ingame US: Solyl (level 8)

FOK!ker: Tjado
Naam ingame EU: Tjado (level 13)

FOK!ker: flipp.
Naam ingame EU: Destregan (lvl 30)

FOK!ker: X_FoutBijRegistratie
Naam ingame EU: Nraz
Naam Ingame US: -"

Wil je in de OP stuur me dan een PM in dit formaat;

FOK!ker: (je fok naam)
Naam ingame EU: (EU Nickname)
Naam Ingame US: (US Nickname)

[ Bericht 0% gewijzigd door AlDieWillenteKaaprenVaren op 15-08-2011 16:14:02 ]
pi_100691520
Doe ik het wel boflijer
pi_100691666
Bazenspel pur sang, ik speel het redelijk vaak met huisgenoten en tis verslavend moet ik zeggen.

Ingame naam is Devviance trouwens, feel free to add.
Pak je momentje.
pi_100692879
EU west neem ik aan?
pi_100692985
Iemand iets erop tegen als ik de cinematic trailer in de OP zet trouwens?

zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:50:37 #6
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100693266
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 22:43 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Iemand iets erop tegen als ik de cinematic trailer in de OP zet trouwens?

[Youtube Video]
Die Shaco video kan er ook wel uit van mijn part, want die is totaal irrelevant. Net zoals de Nasus video trouwens. Misschien ook een Dominion video erbij?
pi_100693689
Dan kan er ook wel een uitleg over de minions in

Ik wacht wel even op wat meer reacties
pi_100699472
Als er meer reacties komen kun je volgens mij de OP niet meer editen.
Vicariously I live while the whole world dies
pi_100699755
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn. De ESL Semi finals zijn nu bezig, met commentaar.
Je kan de HD stream bekijken op http://www.own3d.tv/ (staat op de frontpage).

Nu is het Team Solo Mid tegen Counter Logic Gaming.
pi_100699846
Zo te zien heeft ESL toegang gekregen tot de RIOT tournament client, dus je hebt sowieso goed commentaar en een goede map overview.
pi_100700904
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 01:17 schreef flipp. het volgende:
Voor diegenen die geïnteresseerd zijn. De ESL Semi finals zijn nu bezig, met commentaar.
Je kan de HD stream bekijken op http://www.own3d.tv/ (staat op de frontpage).

Nu is het Team Solo Mid tegen Counter Logic Gaming.
thx, even kijken :)
pi_100701085
Vorige game hebben ze (vergeten welke, volgens mij TSM) verloren op team composition. Had geen idee ook dat de ulti range van galio zo groot is geworden. Hij lijkt nu best wel viable voor ranked met zo'n grote range.

Maar wel goed gespeeld, 3 inhibitors weg en gewonnen na 24 minuten. Volgens mij is het een best of 3 dus er komt volgens mij nog een match.
pi_100702480
Dan doen we dat voor de volgende keer
pi_100703413
Stiekem nu al gewijzigd
pi_100704326
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 02:02 schreef flipp. het volgende:
Vorige game hebben ze (vergeten welke, volgens mij TSM) verloren op team composition. Had geen idee ook dat de ulti range van galio zo groot is geworden. Hij lijkt nu best wel viable voor ranked met zo'n grote range.

Maar wel goed gespeeld, 3 inhibitors weg en gewonnen na 24 minuten. Volgens mij is het een best of 3 dus er komt volgens mij nog een match.
Ik denk dat TSM vooral nieuwe dingen aan het proberen is. Zag je daarna ook in de game die ze in de loser bracket tegen Crs moesten spelen. Die verloren ze ook (met een fucking slecht spelende Reginald)
pi_100705647
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 07:55 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ik denk dat TSM vooral nieuwe dingen aan het proberen is. Zag je daarna ook in de game die ze in de loser bracket tegen Crs moesten spelen. Die verloren ze ook (met een fucking slecht spelende Reginald)
Ja inderdaad. Ik vond ze erg tegenvallen. Er werden fouten gemaakt waar ik echt van zat te kijken.

Waar ik wel heel erg van stond te kijken was dat Doublelift niet hard faalde. Tijdens dreamhack toen hij nog bij CLG zat maakte hij echt zo veel fouten maar nu met lee sin knalde hij echt goed door.
pi_100710325
Trouwens, EpicKnife:

quote:
7s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 17:21 schreef EpicKnife het volgende:
Nee dat is niet zo want ik heb geen leaves. :/
quote:
7s.gif Op maandag 18 juli 2011 21:44 schreef EpicKnife het volgende:
Ze doen wel wat aan leaven, ik heb eens een week ban gehad. :)
pi_100711248
Voor de mensen die hun eigen games willen terugzien moet je even LOL recorder downloaden, als deze iig nog niet genoemd ;) Wel een leuk programmaatje om je games terug te zien, de bestanden worden rond de 4-6 mb groot. Je kunt het niet bewerken oid, maar misschien wel geschikt om bepaalde stukjes op te nemen met Fraps ofzo ;) Site is: http://www.leauguereplays.com
pi_100711590
Het werkt bij mij niet ;(
pi_100712106
Omdat league verkeerd is gespeld:
http://www.leaguereplays.com/
pi_100712585
Dat programma bedoel ik. ;p
pi_100713133
Even gebruikt maar de replaykwaliteit is maar meh. Ik wacht wel even rustig tot er een ingebouwd replay systeem in zit.

Wat trouwens veels te lang duurt en mijn grootste punt van kritiek op riot is. Het spel is er nu al jaren en ze hebben nog geen werkend replaysysteem. Waardeloos.
Conscience do cost.
pi_100713471
Gelukkig hebben ze al aangekondigd dat replaysystem + spectatormode er de volgende mayor patch in komt.
pi_100713598
Ook replay joh? Ik dacht alleen spectator. Dat zou wel lekker zijn.
pi_100717623

quote:
It takes a truly resourceful gentleman to seamlessly combine function and style, particularly on the battlefield. It should come as no surprise, then, that the upcoming champion of the League is a man of both utility and flair.

Allow me to introduce Talon, the Blade's Shadow. In addition to looking every bit the part of the cloaked and cowled assassin that he is, Talon's cloak of blades makes him a dangerous and terrifying presence on the battlefield. It's probably best to steer clear of this cloaked and dangerous champion on the Field of Justice, or he won't be the only one pulling a disappearing act.
pi_100717642
De volgende dus.
pi_100718108
Weer een of andere zeik assassin, zijn natuurlijk wat makkelijker te balancen dan de teamspelers.
pi_100720395
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 16:38 schreef Adames het volgende:
Weer een of andere zeik assassin, zijn natuurlijk wat makkelijker te balancen dan de teamspelers.
Inderdaad :P. Oriana is volgens mij de enige held die in tijden gereleased is die ook echt high elo in die competetive matches gespeeld wordt. De overige helden zijn wel leuk om te spelen maar niet game breaking genoeg om insta ban te zijn....
pi_100723779
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 17:43 schreef flipp. het volgende:

[..]

Inderdaad :P. Oriana is volgens mij de enige held die in tijden gereleased is die ook echt high elo in die competetive matches gespeeld wordt. De overige helden zijn wel leuk om te spelen maar niet game breaking genoeg om insta ban te zijn....
Lee Sin? Nocturne? Vayne? Hou toch op man :D
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:28:48 #30
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_100724392
Lekker aan het carryen met Ezreal.
pi_100725506
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:14 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ik bedoel degene die later released zijn na oriana. Yorick zie je heel af en toe maar die drie daarna is allemaal een beetje bagger.
pi_100726777
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:14 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Zijn die vaak banned high elo?
pi_100731842
Fnatic is op t moment weer een livestream aan t doen van een toernooi. Het heeft geen observer mode maar het is vanuit het perspectief van Shuusei.

http://www.own3d.tv/live/(...)ue_of_Legends_Stream
pi_100731852
Ja. En ook vaak gepicked als ze niet banned zijn.
pi_100731872
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:45 schreef flipp. het volgende:
Fnatic is op t moment weer een livestream aan t doen van een toernooi. Het heeft geen observer mode maar het is vanuit het perspectief van Shuusei.

http://www.own3d.tv/live/(...)ue_of_Legends_Stream
CyanideFI streamt ook, die is vergeten zijn stream op mute te zetten. Tipje :+ Alle teamspeak horen tijdens zo' n game is best geinig.
pi_100732161
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:55 schreef flipp. het volgende:

[..]

Ik bedoel degene die later released zijn na oriana. Yorick zie je heel af en toe maar die drie daarna is allemaal een beetje bagger.
Yorick wordt steeds gebufft en generft, maar hij was een week of 2 OP en elke game gepickt/geband.
pi_100732486
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:46 schreef nyny83 het volgende:

[..]

CyanideFI streamt ook, die is vergeten zijn stream op mute te zetten. Tipje :+ Alle teamspeak horen tijdens zo' n game is best geinig.
Sushei had dat ook :D. Wel grappig om te horen, o no i dont have mana blablablabla.
En Yorick speel ik ook wel maar die is nog steeds wel sterk. Wordt ook wel op ranked nog gespeeld.

Wat ik alleen eigenlijk jammer vind is dat er maar een selecte groep aan helden is die echt goed genoeg zijn voor ranked. Ik zou graag meer variatie in de heldkeuze zien op ranked toernooien.
pi_100732666
Shushei gaat skarner spelen ><. Kijken of hij faalt....
pi_100734211
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 21:56 schreef flipp. het volgende:
Shushei gaat skarner spelen ><. Kijken of hij faalt....
Doet ie nog best aardig. Hoe is Skarner eigenlijk?
Volkorenbrood: "Geen quotes meer in jullie sigs gaarne."
pi_100735788
Ging lekker inderdaad

Hun Taric :) 0/3/22
pi_100735927
Wat? 50k ip heeftie
pi_100738579
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 22:38 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Wat? 50k ip heeftie
Niet zo moeilijk hoor. Als je niets hebt om het aan uit te geven dan krijg je het vanzelf.
pi_100738828
Maar er gaat ook weer telkens veel af voor de nieuwe champs. Nouja, ik zal onderhand ook al wel 10k verdiend hebben, het is inderdaad erg goede te doen.
pi_100741102
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:21 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Maar er gaat ook weer telkens veel af voor de nieuwe champs. Nouja, ik zal onderhand ook al wel 10k verdiend hebben, het is inderdaad erg goede te doen.
Mwoa, 6k per 2 of 3 weken is makkelijk te farmen hoor. Vooral met hoeveel games zij spelen.
alleen al je first win of the day voor 14 dagen is 14* 150 = 2,1k. Met de ip van je normale win erbij heb je dan al 4k met één game per dag. En die gasten spelen veel meer dan 1 pot per dag.
pi_100741893
dan ga ik eens weer orianna leren spelen. :+
nocturne is redelijk makkelijk, en lee sin is moeilijk maar ook saai om te spelen imo. :P
pi_100749108
Ik denk dat ik Brand maar ga halen als ik er genoeg IP voor heb :) heerlijke champion.

btw: help mij ff viking skin te winnen vote voor nummertje 3 :D
http://esporteye.net/cont(...)yndamere-viking-skin
pi_100752346
Een bruiser of melee carry met een ability die als passive extra schade bij de autoattack en als active veel true damage doet, zou wel een keertje tof zijn.

En wanneer hij een champion dood, een van tevoren bepaalde ability tijdelijk krijgt. Dus bijvoorbeeld Sivir doden = spellshield. Zilean doden = Sneller lopen met dat klokje op zijn hoofd.

En dan natuurlijk nooit ultimates.

Zomaar een hersenspinseltje dat zich aandeed.

[ Bericht 20% gewijzigd door AlDieWillenteKaaprenVaren op 15-08-2011 11:25:09 ]
pi_100753268
Een bruiser met veel true dmg / extra damage op autoattacks is er al: Irelia. Ook een heel goede champion en zeer viable op alle niveau's.
pi_100753899
Echt waar? Nooit eerder gespeeld, zelden tegen gespeeld, nooit tegen gelaned, dus ik had er geen idee van. :)

Het idee van een extra melee carry staat me trouwens wel aan, eerlijk gezegd mogen er daar nog wel wat meer van komen. En dan geen stealthy kutassassins.
pi_100756358
Er zijn vind ik juist al meer dan genoeg bruisers. Voorlopig.
Conscience do cost.
pi_100756371
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:05 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Echt waar? Nooit eerder gespeeld, zelden tegen gespeeld, nooit tegen gelaned, dus ik had er geen idee van. :)

Het idee van een extra melee carry staat me trouwens wel aan, eerlijk gezegd mogen er daar nog wel wat meer van komen. En dan geen stealthy kutassassins.
Er zijn zat melee fighters hoor. Carry is een beetje een ruim begrip omdat dit spel dusdanig teamafhankelijk is dat echt je hele team naar de overwinning carryen bijna niet mogelijk is. Maar als je melee kereltjes zoekt die veel damage doen, kijk dan eens naar:
- Irelia
- Xin Zhao
- Lee Sin
- Jarvan
- Renekton
- Garen
- Udyr
- Jax
- Nocturne
- Pantheon

om er maar een paar te noemen...
pi_100757608
Alle champions kunnen carryen (paar support nagelaten) als ze genoeg gefed zijn.
Ligt allemaal aan je eigen teamcompo, teamcompo van de tegenstander en items / builds.
pi_100758638
Mwoa, eigenlijk wil ik gewoon nieuw melee champs, ik heb gewoon niet echt het gevoel dat er mage of ranged champs missen. Dat er genoeg zijn zal best, maar ik wil er meer van.

Maar dat is natuurlijk mijn mening maar, en ik speel nog maar drie weken, dus die is niet echt op ervaring maar op gevoel gestoeld. Dik kans trouwens dat er voor ranked games bijvoorbeeld juist behoefte aan andere champs is.

Hoezo worden er eigenlijk met ranked games champs gebanned? Worden die OP gevonden, of juist UP o.i.d.?
pi_100758789
De champs die overpowered zijn of een directe counter zijn voor jouw beoogde pick/teamsamenstelling worden vaak geband.
pi_100760036
Ah precies. Maar ik hoor wel eens dat Zilean vaak geband wordt (speel ik regelmatig), die is toch niet echt gevaarlijk of een goeie counter? Ik kan met voorstellen dat je gek wordt van zijn ult/ de slow/ de bom, maar zo goed zijn die toch ook weer niet?
Nocturne snap ik dan weer wel. Gore kutdroom die het is.
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:03:59 #56
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_100760572
www.mobafire.com ook in de OP plaatsen ? Erg handige site om verschillende builds + guides te zien van mensen.

Ben nu lv22, gisteren m'n 100e win gepakt :D
Heb weer zin om een potje te spelen, helaas nu op het werk.

Mensen met interesse, voeg TrixxDeluxe toe :)
Je weet..
pi_100760579
Ziliean wordt niet vaak gebanned

High ELO is voornamelijk bans:

Gangplank
Fiddle
Orianna
Irelia
LeeSin
Udyr
Nocturne

Orianna bijna een 90% banrate :)
pi_100760600
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:03 schreef Jenglejack het volgende:
www.mobafire.com ook in de OP plaatsen ? Erg handige site om verschillende builds + guides te zien van mensen.

Ben nu lv22, gisteren m'n 100e win gepakt :D
Heb weer zin om een potje te spelen, helaas nu op het werk.

Mensen met interesse, voeg TrixxDeluxe toe :)
Zal dan eerder www.solomid.net doen, veel hogere quality guides
  maandag 15 augustus 2011 @ 15:09:17 #59
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_100760831
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:04 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

[..]

Zal dan eerder www.solomid.net doen, veel hogere quality guides
Kwestie van smaak denk ik :D Heb nu net even een featured guide voor fiddle erbij gepakt. Ziet er wel goed uit. Beetje kut alleen dat je met regelmaat ads te zien krijgt ;(

M'n favo char is toch wel Fiddles, heerlijk om op een hoekje of in een bosje te staan en met je ulti mensen weg te blazen. Heerlijk hoe sommige spelers lekker hard beginnen te ragen :D

CAWCAWCAW
Je weet..
pi_100761473
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:09 schreef Jenglejack het volgende:

[..]

Kwestie van smaak denk ik :D Heb nu net even een featured guide voor fiddle erbij gepakt. Ziet er wel goed uit. Beetje kut alleen dat je met regelmaat ads te zien krijgt ;(

M'n favo char is toch wel Fiddles, heerlijk om op een hoekje of in een bosje te staan en met je ulti mensen weg te blazen. Heerlijk hoe sommige spelers lekker hard beginnen te ragen :D

CAWCAWCAW
Geen smaak, daar zijn gewoon goede redenen voor:
- Op Mobafire kan iedere mongol zijn guide (laten) upvoten
- Op Solomid is elke guide OF geschreven door een pro speler, OF hij is approved nadat hij door de staff van de site bekeken is
pi_100761941
Solomid > mobafire inderdaad. Wat niet wil zeggen dat high-rated guides op mobafire zuigen, alleen solomid is betrouwbaarder.

Maar eigenlijk lees ik alleen nog de runepages als ik een guide doorneem. Tactics etc liggen allemaal toch nogal voor de hand.
Conscience do cost.
pi_100762179
Dan komt mobafire er nu dus niet in. Zijn er andere links die er per sé in moeten? De OP is niet echt groot, dus het zou goed kunnen.
pi_100762347
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:39 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Dan komt mobafire er nu dus niet in. Zijn er andere links die er per sé in moeten? De OP is niet echt groot, dus het zou goed kunnen.
http://www.solomid.net/videos.php?b=Chaox

Overzicht van alle vids van de Chaox marathon
pi_100762540
Gefeliciteerd, er zit een nieuw filmpje in.

Weet er trouwens iemand of er paysafecards van 20 euro verkocht worden? En of bruna/primera/freerecordshop die verkopen?
pi_100762995
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:39 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
www.lolstatistics.com ?
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:01:15 #66
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100763185
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:46 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Gefeliciteerd, er zit een nieuw filmpje in.

Weet er trouwens iemand of er paysafecards van 20 euro verkocht worden? En of bruna/primera/freerecordshop die verkopen?
Paysafecard is 10, 25, 50 en 100. Maar je kunt met die van 25 wel gewoon 20+5 RP kopen, door de zelfde code 2x te gebruiken. Het saldo wordt namelijk die specifieke code afgehaald.
Eventueel kan je hem hier ook online kopen: https://www.wertkartenverkauf.com/
pi_100763718
Ik kom straks praktisch langs een tankstation/bruna, dus dat is net zo makkelijk :P

Maar danku voor de info, dan koop ik er straks eentje van 20,-

lolstatistics donder ik meteen in de OP, nog meer?
pi_100768218
Morde pentakill gemacht, jottem :D
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:09:09 #69
223686 Jenglejack
Het recht is krom
pi_100768962
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:24 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Geen smaak, daar zijn gewoon goede redenen voor:
- Op Mobafire kan iedere mongol zijn guide (laten) upvoten
- Op Solomid is elke guide OF geschreven door een pro speler, OF hij is approved nadat hij door de staff van de site bekeken is
Ah kijk, dat wist ik niet.
Las in ieder geval wel dat die gast die de fiddlestixx-guide gemaakt heeft rond de 2k+ ELO lag. Dat is volgens mij echt belachelijk hoog. :') Dus dat pro spelers het schrijven kan voor zover ik zie wel kloppen :D
Je weet..
pi_100770835
Bruisers = Offtank/Tanky dps?
pi_100770891
Epic, wanneer mag ik met jou is een game spelen?
pi_100773069
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:09 schreef Jenglejack het volgende:

[..]

Ah kijk, dat wist ik niet.
Las in ieder geval wel dat die gast die de fiddlestixx-guide gemaakt heeft rond de 2k+ ELO lag. Dat is volgens mij echt belachelijk hoog. :') Dus dat pro spelers het schrijven kan voor zover ik zie wel kloppen :D
Alle FEATURED guides zijn door 2k+ ELO spelers geschreven, da's inderdaad erg hoog. Alle APPROVED guides kunnen door iedereen geschreven zijn, maar zijn dusdanig goed dat je ze als gelijkwaardig aan de FEATURED guides kan beschouwen. De rest zou ik gewoon niet bekijken :+

Op Mobafire zijn ze trouwens wel begonnen met een sectie Pro Guides in samenwerking met Clgaming.net (van het bekende LoL-team CLG). Dat zijn ook guides van 2k+ ELO spelers. Ik lees die echter nooit omdat ik de interface van die site gewoon minder vind.
pi_100774144
Ik denk trouwens dat ik die wertkartenverkauf link ga gebruiken, maar leveren die dan een fysieke kaart of mailen ze een code? Dat laatste heb ik namelijk liever
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:24:51 #74
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100774923
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:10 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Ik denk trouwens dat ik die wertkartenverkauf link ga gebruiken, maar leveren die dan een fysieke kaart of mailen ze een code? Dat laatste heb ik namelijk liever
Kon je het benzinestation niet vinden? :P

Ze sturen je direct de code online, niet echt mailen, maar het komt op het zelfde neer. (Dat was mij eerst ook geheel onduidelijk.)
Je krijgt namelijk een pdf pop-up met je code zodra je betaald hebt en je kunt je code terugvinden in je account op de site.
Overigens kost betalen met iDeal een euro extra ('gewone' overschrijving is gratis, maar daarbij krijg je pas de code als het geld op hun rekening is overgeschreven.)

Zelf heb ik er met iDeal eentje gehaald. Ik had namelijk nog een promotiekaartje liggen waardoor ik 50% extra kreeg tot een maximum van 5 euro. Dus voor 11 euro (10+1 euro iDeal) kon ik voor 15 euro aan RP kopen :).
pi_100775077
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:57 schreef xminator het volgende:
Epic, wanneer mag ik met jou is een game spelen?
Ik wil oooook!!!!
Hier schreef Maver24:
Opgetyft met je grafkop. Zal ik hem een koppie kleiner maken, mongool
Hier schreef Roypsv:
stoer, kom hierdan beuk ik je gezicht naar de tering
pi_100775166
Netjes! De Shell in dorp één had hem niet (van werk terug naar huis), de Shell, Primera, Jumbo, Deen, C1000 en Bruna in dorp twee hadden hem ook niet. Primera was dicht. (8>
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:31:46 #77
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100775278
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 20:29 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Netjes! De Shell in dorp één had hem niet (van werk terug naar huis), de Shell, Primera, Jumbo, Deen, C1000 en Bruna in dorp twee hadden hem ook niet. Primera was dicht. (8>
Je had natuurlijk ook eerst hier even kunnen kijken: http://www.paysafecard.com/nl/kopen/verkooppunten/ . ;)
pi_100779258
Ja, maar die gaf Shell aan als verkooppunt.Ik dacht, dan klopt de rest vast ook niet
pi_100789300
Ik heb al erg veel ¤'s uitgegeven aan RP. :@
pi_100790218
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 00:30 schreef EpicKnife het volgende:
Ik heb al erg veel ¤'s uitgegeven aan RP. :@
Maar hoe kan het dan in godsnaam dat je nog bijna geen runes hebt. Je kunt al je champs van RP kopen, dan bewaar je die IP toch voor je runes? Je bent zonder runes echt enorm in het nadeel.
pi_100797300
Hij gelooft niet in runes :')
Conscience do cost.
pi_100798297
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:13 schreef ems. het volgende:
Hij gelooft niet in runes :')
:') runes zijn verder niet equal aan iets van 2k aan starter items ofzo dus waarom zou je daarin geloven inderdaad....
pi_100808617
Kunnen we trouwens ergens een petitie indienen om alle Spanjarden naar East te laten zetten?
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:48:35 #84
344384 X_FoutBijRegistratie
Succesvol geregistreerd.
pi_100809655
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Kunnen we trouwens ergens een petitie indienen om alle Spanjarden naar East te laten zetten?
* X_FoutBijRegistratie sluit zich aan
ⁿڻⁿ
pi_100810328
inderdaad

ik soloqueu , kom met 4 man die alle 4 Revive en Rally hebben, de eerste gilt VAMO!!! en ik doe quit :)

geen zin in dat soort apen
pi_100811263
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:05 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
inderdaad

ik soloqueu , kom met 4 man die alle 4 Revive en Rally hebben, de eerste gilt VAMO!!! en ik doe quit :)

geen zin in dat soort apen
Als ik dat in de champ select zie ga ik gewoon fijn meetrollen. Lachen toch?
pi_100811586
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 15:22 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
En de fransen mogen ze er gratis bij.
Conscience do cost.
pi_100811626
Fransen zijn erger, en ja ik heb wel runes :+
pi_100811787
quote:
We kunnen ze ruilen voor Scandinaviërs, die kunnen tenminste goed Engels. :P
pi_100811907
quote:
En de duitsers mogen ook met ze mee..
pi_100812712
Level 30 geworden ^^
pi_100814741
Duitsers mogen blijven.
Ze hadden een Noord-Zuid verdeling moeten doen, ik heb het niet zo op Fransen, Spanjaarden en Italianen, etc
pi_100825138
quote:
6s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 17:57 schreef DirtDiver4 het volgende:
Duitsers mogen blijven.
Ze hadden een Noord-Zuid verdeling moeten doen, ik heb het niet zo op Fransen, Spanjaarden en Italianen, etc
Ik moet zeggen dat ik blij ben dat de Russen, Tsjechen etc weg zijn. Wat een egoistisch volk is dat.
pi_100825584
zojuist mijn eerste ranked game gedaan.
Iemand kritiek op mijn build? :+

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_100825788
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:46 schreef EpicKnife het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
koop een ijsje
pi_100825815
quote:

SPOILER
Ranked games doen terwijl je maar 9 runes hebt :'( ;(
pi_100826046
Nog nooit last van gehad.
pi_100826368
quote:
7s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 21:54 schreef EpicKnife het volgende:
Nog nooit last van gehad.
Je hebt 1 ranked game gespeeld drol. En je team heeft er wel last van. Ze hadden meer gehad aan iemand met een fatsoenlijke runepage.
pi_100826521
Haha niet dus, mijn team was aan t feeden.
pi_100826685
quote:

SPOILER
Ja, je bouwt supersquishy zonder defensive items. Je hebt 0 armor, 0 magic resist en 0 life gebouwd terwijl je geen runes hebt. Tegen een fatsoenlijk team eindig je dan ongeveer 1/9/2.
pi_100828818
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:04 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Ja, je bouwt supersquishy zonder defensive items. Je hebt 0 armor, 0 magic resist en 0 life gebouwd terwijl je geen runes hebt. Tegen een fatsoenlijk team eindig je dan ongeveer 1/9/2.
Dat dus. Op nocturne is het sowieso handig om voor een frozen mallet te gaan om jezelf iets minder squishy te maken. Een banshees veil is bijna verplicht op nocturne. Daarnaast ben je niet jungle gegaan met nocturne terwijl het een van de snellere junglers is. Verder heb je niet echt veel runes. Ook ben je voor een dorans blade gegaan terwijl voor melee characters een dorans shield beter is. Ik kan nog wel even doorgaan hoor.

Oh en je team was niet aan het feeden. Je bent gecarried door je team. Als je team aan het feeden was heb je geen score van 5-1-9 als je de beslissende factor geweest zou zijn.
pi_100830625
Epicknife, best troll ever.....dat moet je hem toch nageven.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_100833677
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:37 schreef flipp. het volgende:

[..]

Dat dus. Op nocturne is het sowieso handig om voor een frozen mallet te gaan om jezelf iets minder squishy te maken. Een banshees veil is bijna verplicht op nocturne. Daarnaast ben je niet jungle gegaan met nocturne terwijl het een van de snellere junglers is. Verder heb je niet echt veel runes. Ook ben je voor een dorans blade gegaan terwijl voor melee characters een dorans shield beter is. Ik kan nog wel even doorgaan hoor.

Oh en je team was niet aan het feeden. Je bent gecarried door je team. Als je team aan het feeden was heb je geen score van 5-1-9 als je de beslissende factor geweest zou zijn.
Een rammus van 1/8/4 vond ik redelijk feederig.
En een dorans shield? waarom! heb heb liever 10+ extra AD.

quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 23:07 schreef Kamikazie het volgende:
Epicknife, best troll ever.....dat moet je hem toch nageven.
ha, niet dus. :D ik ben geen troll ;(
pi_100842807
dude, rammus is een tank :')
sup
pi_100843207
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 09:40 schreef HeavensAxe het volgende:
dude, rammus is een tank :')
Nou ja, dan kan hij nog steeds gefeed hebben natuurlijk, maar de stats an sich zeggen niets.
pi_100848582
armor op rammus is juist damage.... zucht... trolloolololol
pi_100851309
Crosspost uit tweakers:

quote:
\Vicarious schreef op woensdag 17 augustus 2011 @ 13:59
Ik heb weer bijna 6300 IP en ga daar een champ van kopen. Ik twijfel tussen Nocturne en Lee Sin, wat raden jullie aan?

Pro's Nocturne:
- Goddelijke ganks vanaf lvl 6 en kan ook splitpushen met die ult indien er mid een standoff is omdat hij een vrij grote range op zijn ult heeft
- Meer damage dan Lee Sin en een veel betere ulti
- Indien de juiste build nog verrassend tanky
- Spellshield
- CC met fear
- Lijkt me niet heel moeilijk om te spelen itt Lee Sin

Pro's Lee Sin:
- Meer health dan Noct en vaak ook een stuk tankier (maar minder damage)
- Low level ganks zijn sterker en kan sneller voor ganks gaan
- Kan al heel snel blue buff aan team geven omdat hij er zelf niet veel aan heeft
- Meer utility in teamfights
- Is ook een prima solo top itt Nocturne

Ik heb met beide chars echter alleen zeer beperkte F2p-ervaring dus ben op zoek naar jullie ervaringen.
pi_100855430
Denk dat je het daar zelf vrij aardig opnoemt wat de voordelen en nadelen zijn. Noc is squishy maar veel damage en goede ult, lee sin iets meer tanky iets minder damage.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_100855865
Net de grootste faalgame van deze week.

Kåraqz ben ik, omNOMNOMNOMNOM is ihasaKAROT.

Enkele hoogtepunten:

1 Onze kennen op mid was dood voor de minions gespanwed waren, hij dacht het 1 vs 2 te winnen.
2 Tryndamere bleef 1 vs 5 vechten
3 Poppy bleef mij en omnom noobs noemen, terwijl hij meer deaths had dan wij bij elkaar
pi_100855911
En maar die towers diven die poppy ://

Zekere win into loss :s
pi_100856891
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:44 schreef znarch het volgende:
Net de grootste faalgame van deze week.

Kåraqz ben ik, omNOMNOMNOMNOM is ihasaKAROT.

[ afbeelding ]

Enkele hoogtepunten:

1 Onze kennen op mid was dood voor de minions gespanwed waren, hij dacht het 1 vs 2 te winnen.
2 Tryndamere bleef 1 vs 5 vechten
3 Poppy bleef mij en omnom noobs noemen, terwijl hij meer deaths had dan wij bij elkaar
Die Kennen heeft het daarna zo te zien aardig goedgemaakt. Dat kan je van die andere 2 niet zeggen :D
pi_100856926
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 15:35 schreef Kamikazie het volgende:
Denk dat je het daar zelf vrij aardig opnoemt wat de voordelen en nadelen zijn. Noc is squishy maar veel damage en goede ult, lee sin iets meer tanky iets minder damage.
De voor- en nadelen ken ik wel, maar ik ben juist op zoek naar ervaringen van jullie, met name omdat ik beide misschien 1 of 2x gespeeld heb.
pi_100856986
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:09 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Die Kennen heeft het daarna zo te zien aardig goedgemaakt. Dat kan je van die andere 2 niet zeggen :D
True =) Kennen is ook de enige waar we GG tegen hebben gezegd :P
pi_100857139
Nouja, toch zes turrets kaput gemacht. Het is niet alsof je oneervol verloor of iets dergelijks.
pi_100857725
Wij hadden in toplane (orianna + cait) binnen notime turret dood, daarna gingen we bot maar helpen en ook turret

En toen ging het snel bergaf ^^
pi_100862379
Garen OP.

Nee, geen grapje >:)
Conscience do cost.
pi_100862521
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:12 schreef znarch het volgende:

[..]

True =) Kennen is ook de enige waar we GG tegen hebben gezegd :P
Ach, wat overmoedig zijn in het begin kan ook een keer gebeuren.
pi_100863424
Ik heb noct en lee sin beiden, maar noct is 10x leuker om te spelen
  woensdag 17 augustus 2011 @ 19:11:49 #119
304218 Nystiq
Een nette jongen
pi_100863883
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:00 schreef EpicKnife het volgende:
Ik heb noct en lee sin beiden, maar noct is 10x leuker om te spelen
Omdat je skill nodig hebt om Lee Sin te spelen.
pi_100865361
Ok, n00b hier.. Ben net begonnen met LoL, en ik heb echt geen idee wat de 'blue buff' is :')
Kan iemand me dat uitleggen?

Thx :*
pi_100865479
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:43 schreef Cocotrimonium het volgende:
Ok, n00b hier.. Ben net begonnen met LoL, en ik heb echt geen idee wat de 'blue buff' is :')
Kan iemand me dat uitleggen?

Thx :*
In de jungle heb je aan elke kant 5 neutrale creep camps. Eentje daarvan is een grote golem met daaromheen van die blauwe zwevende dingetjes. Als je die dood maakt krijg je 'blue buff' en die geeft mana regen en cooldown reduction.
pi_100866018
Misschien iets voor de op:

pi_100866090
Beetje groot alleen. In een spoiler?
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 augustus 2011 @ 20:09:11 #124
300347 MrManuel
pi_100866532
Intern heeft mijn server een andere lokale IP gekregen zonder dat ik dat door had.
Deze heeft nu een vast IP.

TS3 server weer up! w/
[i]~ The impossible is easy![/i]
pi_100866795
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:45 schreef nyny83 het volgende:

[..]

In de jungle heb je aan elke kant 5 neutrale creep camps. Eentje daarvan is een grote golem met daaromheen van die blauwe zwevende dingetjes. Als je die dood maakt krijg je 'blue buff' en die geeft mana regen en cooldown reduction.
Ahzooo.... Ik dacht dat je die ergens gewoon kon oppakken ofzo (volgens mij bestond zoiets in HoN), was al bang dat ik zonder het te weten dat ding wel eens inpikte, ook al was ik nog nergens een blauw wolkje ofzo tegengekomen :')

Thx :)
pi_100866843
Iemand een leuke char die je voor 3000-nog-iets punten kunt unlocken? Ik kan niet kiezen :D
Tot nu toe speel ik altijd met Ryze :) Dat gaat soms goed, soms niet :P
pi_100866984
Warwick of Akali
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie woensdag 17 augustus 2011 @ 20:34:10 #128
300347 MrManuel
pi_100867667
Gvd ik wil GP hebben.. heb k niet genoeg RP/IP Ik own wel dik met hem! :D
  woensdag 17 augustus 2011 @ 20:34:21 #129
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100867673
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 20:15 schreef Cocotrimonium het volgende:
Iemand een leuke char die je voor 3000-nog-iets punten kunt unlocken? Ik kan niet kiezen :D
Tot nu toe speel ik altijd met Ryze :) Dat gaat soms goed, soms niet :P
Tip 1: Luister niet te veel naar EpicKnife (zeker niet naar zijn mening over heroes).

Verder een aantal goede goedkope (noob friendly) heroes zijn:
-Ashe: 450 (IP) of eventueel Sivir ook voor 450. Beide ranged AD (attack damage) heroes.
-Annie: 450. Een erg sterke mage.
-Morgana: 1350. Een mage met wat meer utility.
-Cho'Gath. Een tank of tanky mage. (Afhankelijk van hoe je hem bouwt). 1350
-Amumu. Een tank, maar die komt vooral goed tot recht in de jungle (en daar heb je runes voor nodig, die moet je echter pas vanaf level 20 kopen). 1350
-Eventueel Soraka voor 450, maar over het algemeen is support spelen op laag level niet zo'n leuke bezigheid. Ook Taric (support/tankish) kost 1350.
-En persoonlijk vind ik Kayle nu heel tof (sinds de veranderingen): 450

Er zijn er verder nog wel wat (bijvoorbeeld Master Yi of Dr. Mundo). Eigenlijk kan je met alle heroes van 450 of 1350 geen echte miskoop doen (behalve misschien Evelyn :P). Je kunt natuurlijk ook slechts één hero kopen voor 3150, maar met bovenstaande goedkope heroes heb je wat meer keuze. Voor duurdere heroes zou ik je vooral aanraden ze pas te kopen, nadat je ze een keer hebt gespeeld (als ze in de gratis rotatie zitten).
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 16:10 schreef nyny83 het volgende:

[..]

De voor- en nadelen ken ik wel, maar ik ben juist op zoek naar ervaringen van jullie, met name omdat ik beide misschien 1 of 2x gespeeld heb.
Na alle nerfs die Nocturne heeft gehad, zou ik persoonlijk voor Lee Sin gaan.
Eigenlijk is het als volgt; Nocturne is leuk om mee te pubstompen, maar met Lee Sin kunt je ook op hogere niveaus goed uit te voeten. Beide zijn geschikt voor de Jungle, maar Lee Sin kan het wel beter.
En meer damage bij Nocturne zou je nog wel eens tegen kunnen vallen. Bedenk wel dat je niet kunt DPSen als je dood bent :P. Ook Lee Sins' ulti kan erg krachtig zijn.
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 19:45 schreef nyny83 het volgende:
In de jungle heb je aan elke kant 5 neutrale creep camps. Eentje daarvan is een grote golem met daaromheen van die blauwe zwevende dingetjes. Als je die dood maakt krijg je 'blue buff' en die geeft mana regen of energy regen en cooldown reduction.
Even een kleine toevoeging :P. Veel mensen weten het vetgedrukte niet. Hoe vaak ik wel niet heb gehoord op laag level, terwijl ik met een energy char speelde, dat ik niks aan de blue buff had is niet te tellen... (Hoewel de blue buff vaak wel beter tot zijn recht komt op een mana gebruiker.)

[ Bericht 1% gewijzigd door Thormodo op 17-08-2011 20:51:41 ]
pi_100869334
We hadden dus afgesproken dat Sivir geen Ranged is, hé?

En wanneer Ryze bevalt, lijkt me Annie een leuk alternatief.

Have you seen my bear Tibbers?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 21:37:34 #131
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100870290
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:15 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
We hadden dus afgesproken dat Sivir geen Ranged is, hé?
"We" hadden niks afgesproken. Sivir is net zozeer een AD ranged als Ashe dat is. Waar haal je überhaupt die onzin vandaan? Met als verschil dat Sivir op lage summoner levels mid lane kan domineren als geen ander (mits je weet wat je doet.)
pi_100872463
Jij moet niet "we", maar "jullie" doen. Met jou had ik geloof ik niks afgesproken. En je kunt Sivir wel als range met een kutrange van bijna meleeafstand spelen, of je speelt haar gewoon als melee met goeie range.

Belangrijk verschil, dunkt me.

En mijn aars snapt ook wel dat ze lanes kan domineren, daar is ze gewoon voor gemaakt.
pi_100872931
Pittig potje, paar surrendervotes overleeft , maar dan dankzij carrycorki toch win :)

pewpew :)
pi_100873939
haha de farm van die Sion ook :D
pi_100874012
Sion was midlane vs mij aan begin, die stun + shield doe je echt niets tegen lower lvl :)
pi_100877727
quote:
7s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:02 schreef EpicKnife het volgende:

[..]

Een rammus van 1/8/4 vond ik redelijk feederig.
En een dorans shield? waarom! heb heb liever 10+ extra AD.

[..]

ha, niet dus. :D ik ben geen troll ;(
Omdat een shield je early game meer lane sustainability geeft dan een blade. Aan het begin moet je je vooral focussen op last hits en daar heb je niet veel ad voor nodig, meer timing. Daardoor is langer in de lane kunnen blijven belangrijker. Omdat je melee bent kan je niet non stop aanvallen en heeft een dorans shield een hogere regen per minuut en dus meer lane survivability (naast de armor en health die het ook nog eens geeft).

En voor de lee sin / nocturne vraag.
Het is echt persoonlijke voorkeur. Ze zijn beide gelijk in het feit dat ze goed kunnen lanen en goed kunnen junglen. Nocturne jungle is een klein beetje sneller dan de jungle van lee sin (je hebt je basic path naar blauw toe 5 seconden sneller) maar lee sin kan sneller ganken en blauw weggeven.

Waar je het vooral vanaf moet laten hangen is wat voor soort held vind je leuk? Beide helden zijn sterke initiate helden en zijn soortgelijk (beide hebben een jump waarmee je vanuit de bosjes kan ganken). Waar ze wezenlijk verschillen zijn de defense mechanics, lee sin is veel mobieler dan nocturne. Naast je spellshield op nocturne heb je vrij weinig, dus je moet je ganks iets beter plannen.
Echter is noct wel iets makkelijker om te spelen dan lee sin aangezien als je je Q mist op lee sin je gank gefaald is.
pi_100877832
Naja ligt eraan hoe je em inzet natuurlijk :) Elke situatie is anders. Maar zou ook lee kiezen over nocturne, voornamelijk voor de lategame.

En voor de sivirdiscussie, ik had inderdaad gezegt dat sivir als melee AD gespeeld moet worden, niet dat ze een melee AD is. Het speelt alleen fijner met de insteek dat je melee bent. Dan is dat stukje range alleen maar mooi meegenomen, maar loop je niet zovaak in ganks/traps.
pi_100882007
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 23:59 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Naja ligt eraan hoe je em inzet natuurlijk :) Elke situatie is anders. Maar zou ook lee kiezen over nocturne, voornamelijk voor de lategame.

En voor de sivirdiscussie, ik had inderdaad gezegt dat sivir als melee AD gespeeld moet worden, niet dat ze een melee AD is. Het speelt alleen fijner met de insteek dat je melee bent. Dan is dat stukje range alleen maar mooi meegenomen, maar loop je niet zovaak in ganks/traps.
ook qua build speel ik Sivir op die manier. Ik bouw dus na mijn bloodthirster (Die rush ik, OP op sivir) meestal frozen mallet. Damage is leuk, maar je moet wel in leven blijven om die damage uit te delen.
pi_100882024
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 23:56 schreef flipp. het volgende:

[..]

Omdat een shield je early game meer lane sustainability geeft dan een blade. Aan het begin moet je je vooral focussen op last hits en daar heb je niet veel ad voor nodig, meer timing. Daardoor is langer in de lane kunnen blijven belangrijker. Omdat je melee bent kan je niet non stop aanvallen en heeft een dorans shield een hogere regen per minuut en dus meer lane survivability (naast de armor en health die het ook nog eens geeft).

En voor de lee sin / nocturne vraag.
Het is echt persoonlijke voorkeur. Ze zijn beide gelijk in het feit dat ze goed kunnen lanen en goed kunnen junglen. Nocturne jungle is een klein beetje sneller dan de jungle van lee sin (je hebt je basic path naar blauw toe 5 seconden sneller) maar lee sin kan sneller ganken en blauw weggeven.

Waar je het vooral vanaf moet laten hangen is wat voor soort held vind je leuk? Beide helden zijn sterke initiate helden en zijn soortgelijk (beide hebben een jump waarmee je vanuit de bosjes kan ganken). Waar ze wezenlijk verschillen zijn de defense mechanics, lee sin is veel mobieler dan nocturne. Naast je spellshield op nocturne heb je vrij weinig, dus je moet je ganks iets beter plannen.
Echter is noct wel iets makkelijker om te spelen dan lee sin aangezien als je je Q mist op lee sin je gank gefaald is.
Ik ben voor Lee Sin gegaan omdat dat me de betere laner van de twee lijkt waardoor ik veel zijdiger ben, omdat hij me leuker lijkt om te spelen en omdat hij en teamfights veel meer utility heeft.
pi_100885077
Blitz chillde hem hard, gisteravond. De ene na de andere tegenstander onder zijn eigen toren vandaan geplukt en geshredderd.

Ik heb een nieuwe main gevonden.
pi_100886547
Doe nou niet met mains :) gewoon spelen wat beste je teamcompo uitkomt
pi_100887514
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:01 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Mwah het is toch wel verstandig om niet al teveel champs te willen spelen hoor. Het is namelijk wel prettig als iemand met een champion overweg kan en er ook de runes etc. voor heeft.

Stel dat ik 2 AD's, een AP en een tank heb in een team, en de last pick wil per se ook AP of AD spelen omdat hij zegt dat hij support niet kan.. dan heb ik liever dat hij zijn beste champion speelt dan dat hij faalt als support.
pi_100888344
Mwoah, ik speel Sivir, Zilean, Alistar en nu dus Blitzcrank. Dat zijn mijn mains in vier verschillende klassen volgens mij. (AD/AP/Tank-APtank/Tank-Offtank-AP)

Ik wil er maximaal 7-8 echt goed kunnen spelen en de rest natuurlijk wel een beetje kennen/af en toe spelen, maar die die ik genoemd heb, 'main' ik. Ik main er dus natuurlijk niet maar ééntje of maar één klasse ofzo, wel gewoon een groepje van verschillende soorten.

Alleen offtanks zijn mijn ding niet echt, hoewel Blitz dat wel goed kan volgens mij.
pi_100889018
quote:
dan heb ik liever dat hij zijn beste champion speelt dan dat hij faalt als support.
Support is het allermakkelijkst om te spelen, zelfs als je het nog nooit hebt gespeeld :P

Maargoed ik concludeer nu dat Garen toch echt OP en ik hoop dat ze het niet merken zodat ik lekker kan blijven spinnen to winnen.
Conscience do cost.
pi_100889909
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 21:15 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
En wanneer Ryze bevalt, lijkt me Annie een leuk alternatief.

Have you seen my bear Tibbers?
Oh, Annie is cute <3 Ik heb de neiging om chars te selecteren op cuteness, lijkt me niet de beste tactic :')

quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 20:34 schreef Thormodo het volgende:

Verder een aantal goede goedkope (noob friendly) heroes zijn:
-Ashe: 450 (IP) of eventueel Sivir ook voor 450. Beide ranged AD (attack damage) heroes.
-Annie: 450. Een erg sterke mage.
-Morgana: 1350. Een mage met wat meer utility.
-Cho'Gath. Een tank of tanky mage. (Afhankelijk van hoe je hem bouwt). 1350
-Amumu. Een tank, maar die komt vooral goed tot recht in de jungle (en daar heb je runes voor nodig, die moet je echter pas vanaf level 20 kopen). 1350
-Eventueel Soraka voor 450, maar over het algemeen is support spelen op laag level niet zo'n leuke bezigheid. Ook Taric (support/tankish) kost 1350.
-En persoonlijk vind ik Kayle nu heel tof (sinds de veranderingen): 450

Er zijn er verder nog wel wat (bijvoorbeeld Master Yi of Dr. Mundo). Eigenlijk kan je met alle heroes van 450 of 1350 geen echte miskoop doen (behalve misschien Evelyn :P). Je kunt natuurlijk ook slechts één hero kopen voor 3150, maar met bovenstaande goedkope heroes heb je wat meer keuze. Voor duurdere heroes zou ik je vooral aanraden ze pas te kopen, nadat je ze een keer hebt gespeeld (als ze in de gratis rotatie zitten).

Ik ga maar eens wat heroes proberen in trainingsmode :) Thx voor het advies :)
pi_100890007
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:01 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:
Zelf ben ik nog zo'n grote noob, dat ik blij ben dat ik met 1 char een beetje uit de voeten kan :D

Maar op mijn niveau (lvl 10) let er volgens mij nog niemand op teamcomp...
pi_100891862
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Support is het allermakkelijkst om te spelen, zelfs als je het nog nooit hebt gespeeld :P

Maargoed ik concludeer nu dat Garen toch echt OP en ik hoop dat ze het niet merken zodat ik lekker kan blijven spinnen to winnen.
Mijn broertje speelt er de laatste tijd ook ERG goed mee, terwijl hij helemaal niet zo'n goede speler is. Als ik samen met hem lane winnen we bijna altijd de lane, ongeacht wat ik voor character kies. Ook solo top kan hij zich steeds beter redden de laatste tijd.
pi_100891884
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:28 schreef ems. het volgende:

[..]

Support is volgens mij niet het allermakkelijkst om te spelen. Je kunt wel healen etc, das niet zo moeilijk, maar net zoals bij een ad carry is positionering van groot belang + het feit dat je jezelf eigenlijk een beetje moet opofferen voor je team, dmv geen creep kills te maken, wards overal neerzetten, oracle halen etc, indien nodig jezelf opofferen in een fight als bijvoorbeeld je ad carry dan wel kan ontsnappen. Het feit dat je veel geduld nodig hebt bij support is voor de meesten ook niet zo makkelijk ;)
pi_100893568
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 13:19 schreef jespertje het volgende:

[..]

Support is volgens mij niet het allermakkelijkst om te spelen. Je kunt wel healen etc, das niet zo moeilijk, maar net zoals bij een ad carry is positionering van groot belang + het feit dat je jezelf eigenlijk een beetje moet opofferen voor je team, dmv geen creep kills te maken, wards overal neerzetten, oracle halen etc, indien nodig jezelf opofferen in een fight als bijvoorbeeld je ad carry dan wel kan ontsnappen. Het feit dat je veel geduld nodig hebt bij support is voor de meesten ook niet zo makkelijk ;)
support is gewoon saai. Het is niet moeilijk om te spelen, je hebt basic inzicht in het spel nodig en dat is alles.
pi_100894789
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:52 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Oh, Annie is cute <3 Ik heb de neiging om chars te selecteren op cuteness, lijkt me niet de beste tactic :')
En ze heeft die gore kutbeer. Die grote, enge, sterke gore kutbeer. Die allerbastense irritante grote, sterke, enge kutbeer.

Ik sterf daar nogal eens aan.
pi_100896488
Heeft iemand de releasenotes van de patch van vandaag?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 15:54:00 #152
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100898361
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 15:13 schreef xminator het volgende:
Heeft iemand de releasenotes van de patch van vandaag?
Riot K-9 Nasus skin is toegevoegd voor 975RP. (En die is alleen te koop tijdens Gamescom.)
pi_100903263
Best wel lelijke skin vindt ik. Mijn ding toch niet helemaal.
pi_100905316
http://iemgamescom.leagueoflegends.com/

TSM vs. Milenium. Is Europa vs Amerika. Dus altijd leuk om te ragen :P.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:51:21 #156
189963 nubreektmijnklomp
vindt klompen eigenlijk kut
pi_100905696
Vraag me af hé, zal ik Pantheon of Blitzcrank nemen? Blitzcrank speel ik nu mee omdat ie f2p is, en die is echt sick met het team helpen aan kills. Maar panth lijkt me ook tof :P.
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_100907331
Amerika (TSM) heeft gewonnnen :(. Gold advantage van 13k op het eind, bizar veel. Jammer genoeg konden ze er niet meer van maken. Reginald faalde wel echt bizar hard...
pi_100907351
quote:
16s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:51 schreef nubreektmijnklomp het volgende:
Vraag me af hé, zal ik Pantheon of Blitzcrank nemen? Blitzcrank speel ik nu mee omdat ie f2p is, en die is echt sick met het team helpen aan kills. Maar panth lijkt me ook tof :P.
Panth is niet heel erg sterk nu. Hij is wel leuk om mee te spelen maar hij is nog steeds best squishy
pi_100909527
Millennium mag nu tegen ATN oid, ken dat team niet eerlijk gezegd. Zal wel de loser bracket zijn dan aangezien millennium net verloor?
pi_100910686
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 23:59 schreef omNOMNOMNOMNOM het volgende:

Nocturne's lategame is superb.
pi_100910974
Iemand rond level 10 die nu aan het spelen is? Ik wil oefenen met nidalee met een goede partner :)
pi_100911481
Oefen nidalee lekker solo top of mid! :P
Conscience do cost.
pi_100912026
Op lvl 10 ben je bijna nooit solo-top :p
pi_100912320
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 20:54 schreef totalvamp het volgende:
Iemand rond level 10 die nu aan het spelen is? Ik wil oefenen met nidalee met een goede partner :)
Join gewoon het fok channel ingame :) Zijn altijd wel mensen voor een game, en ook vinden mensen van hoger level het niet erg om met lagere level mensen te spelen :)
pi_100913573
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:19 schreef znarch het volgende:

[..]

Join gewoon het fok channel ingame :) Zijn altijd wel mensen voor een game, en ook vinden mensen van hoger level het niet erg om met lagere level mensen te spelen :)
Thanks, ik wist niet eens dat dat kon xD

quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:13 schreef EpicKnife het volgende:
Op lvl 10 ben je bijna nooit solo-top :p
Mwa je zal je verbazen over hoeveel mensen er jungle gaan, zeker nu warwick f2p is.

[ Bericht 24% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2011 21:48:32 ]
pi_100916203
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 14:29 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:

[..]

En ze heeft die gore kutbeer. Die grote, enge, sterke gore kutbeer. Die allerbastense irritante grote, sterke, enge kutbeer.

Ik sterf daar nogal eens aan.
Je bedoelt die schattige teddybeer van haar? O+
;)

Ik vind zelf fiddlesticks vaak héél lastig om tegen te spelen :(

Al merkte ik net dat dat alleen is als iemand die char goed beheerst, anders leg je 'm zo om :D
pi_100916938
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:33 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Je bedoelt die schattige teddybeer van haar? O+
;)

Ik vind zelf fiddlesticks vaak héél lastig om tegen te spelen :(

Al merkte ik net dat dat alleen is als iemand die char goed beheerst, anders leg je 'm zo om :D
vs Garen is hij niks. Ook tegen spelers die knock-ups en stuns hebben. Als je ze maar bewaard voor Drain :) Ik vind zelf Yi klote en Tryndamyre. Die worden altijd gespeeld op laag level door pro's die noobs willen 2 shotten. Trynd en zijn irritante ult dan hupsakee door de bosjes heen en leeft gewoon. Yi kan je bijna niet stoppen zo snel is hij :( en als hij zijn Q doet kun je hem niet eens raken.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 18-08-2011 22:46:00 ]
pi_100927286
Gentleman Cho'Gat ftw.. "Nom nom nom nom nom"
pi_100927437
Brolaf FTW! :P "Chicks dig my axe!"
pi_100927461
Dat interview met Gentleman Cho'Gath :D
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:32:40 #171
309378 HeavensAxe
vochtige gnoe
pi_100928318
wtf, Talon ziet eruit als een mannelijke versie van megamindy :')
sup
pi_100928811
Yolanthe als Megamindy is dan weer donders lekker. Positief dus?
pi_100929383
Dat was inderdaad ook mijn eerste indruk van die skin, dat hij er een klein beetje gay uit ziet...

Niet echt heel positief dus. Maar met zn abilities ziet ie er wel weer sterk uit dus wie weet....
pi_100930499
http://iemgamescom.leagueoflegends.com/

SK gaming tegen Fnatic MSI

Toch wel de match waar iedereen erg op zat te wachten, twee van de grote kanshebbers op de eerste plaats.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:33:10 #175
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100932228
Leuke game tot nu toe.
Op zaterdag 28 april 2012 00:09 schreef Klinkerbotsing het volgende:
Lieve jongeman ben jij. :@
Op woensdag 8 juli 2020 18:58 schreef PoezeligDing het volgende:
:* My one and only, master, king , whatever. THE ZER! O+
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:45:30 #176
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100932626
Die feed van Ocelote :'). Terwijl hij in het midden echt niet zo goed was tegen Annie.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:12:25 #177
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100933631
CLG tegen FX straks.
pi_100934227
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 21:47 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Thanks, ik wist niet eens dat dat kon xD

[..]

Mwa je zal je verbazen over hoeveel mensen er jungle gaan, zeker nu warwick f2p is.
Hm nouja. Ik heb nidalee ook maar ze is degelijk lastig om te leren. Ik vind haar niet super goed pushen/ganken/supporten imo
pi_100934298
Nidalee valt harstikke mee, ze kan keihard pushen, heel degelijk ganken dankzij haar snelheid + attack speed buff en als support heeft ze de hardste poke en de hardste heal ingame.

edit: oh wacht het is failknife, nevermind want dovemansoren :')
Conscience do cost.
pi_100936330
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:12 schreef Zeroku het volgende:
CLG tegen FX straks.
Wie had er gewonnen? Het staat nog niet op de site..
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:38:15 #181
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100936634
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:28 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Wie had er gewonnen? Het staat nog niet op de site..
CLG, onder andere doordat Jax en Lee Sin met zijn tweeën rond minuut 20 baron pakten :P. FX had overal rond baron geward, maar niet in baron. Daardoor konden Jax en Lee Sin dus van achter in baron jumpen.
Daarvoor was het redelijk gelijk, maar daarna walsten CLG min of meer over FX heen.
pi_100938529
Zo Fx nog redelijke partij gegeven aan Fnatic, ze stonden zelfs voor met 2-7 en een dragon, sicky comeback van fnatic. ZOoooo goed teamspel met Xpeke.
pi_100938718
Fnatic is met die Shushei oid toch? Had die niet de AP Alistar groot gemaakt? Zoiets hoorde ik tenminste volgens mij van een deen waar ik regelmatig mee speel
pi_100938731
Of ik vergis me heel erg, kan ook goed.
pi_100938914
Neehoor, die Deen heeft helemaal gelijk :) Fnatic is ook de winnaar van Dreamhack. FX gaf beter partij dan ik verwacht had, ze stonden zelfs even op winst.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:57:06 #186
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100939379
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:36 schreef AlDieWillenteKaaprenVaren het volgende:
Fnatic is met die Shushei oid toch? Had die niet de AP Alistar groot gemaakt? Zoiets hoorde ik tenminste volgens mij van een deen waar ik regelmatig mee speel
En Gragas.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:57:35 #187
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100939391
CLG tegen SK nu. Als SK verliest liggen ze eruit.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:32:14 #188
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100940475
Hotshots Nidalee _O_.
pi_100940744
Nidalee sick.. :D
pi_100941436
Graag normaal reageren, laatste waarschuwing.

[ Bericht 91% gewijzigd door STING op 19-08-2011 16:22:43 ]
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:04:34 #191
189963 nubreektmijnklomp
pi_100941573
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:00 schreef EpicKnife het volgende:

[..]

Can't we all just get along O+
:').

Nu Kennen gekocht trouwens, die is zo vet om te spelen. Alleen de laatste paar matches zit ik (als level 20) steeds samen met een andere level 22 tegen 2 level 30's te lanen of zo. Die matchmaking slaat nergens meer op.

[ Bericht 7% gewijzigd door STING op 19-08-2011 16:22:55 ]
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:05:23 #192
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100941607
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:04 schreef nubreektmijnklomp het volgende:

[..]

:').

Nu Kennen gekocht trouwens, die is zo vet om te spelen. Alleen de laatste paar matches zit ik (als level 20) steeds samen met een andere level 22 tegen 2 level 30's te lanen of zo. Die matchmaking slaat nergens meer op.
Kan ook dat er mensen uit jouw team duoqueuen.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 16:10:12 #193
189963 nubreektmijnklomp
pi_100941803
quote:
7s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:05 schreef Zeroku het volgende:

[..]

Kan ook dat er mensen uit jouw team duoqueuen.
Maakt het er niet vervelender op om tegen een level 30 akali of cait te lanen die je vanaf level 6 one shot omdat ze allemaal al runes hebben :P
mijn klomp is gebroken.
JAALLAAALLAAA Ajax!
pi_100948046
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:33 schreef ems. het volgende:
Nidalee valt harstikke mee, ze kan keihard pushen, heel degelijk ganken dankzij haar snelheid + attack speed buff en als support heeft ze de hardste poke en de hardste heal ingame.

edit: oh wacht het is failknife, nevermind want dovemansoren :')
Edit deze post dan ook, hij daagt me uit
pi_100949239
En als je broertje een snoepje krijgt en jij niet is het ook oneerlijk! Ik daag trouwens niet uit, ik constateer.

Gister lekker tristana gespeeld. Moet ik toch vaker doen want ashe/mf/cait komt een beetje mijn neus uit :') Zeker met alistar is het lekker facerollen op bot.

En ik heb trouwens flat AD quints ontdekt en nu gebruik ik die standaard op alles wat AD is. Stuk meer early damage dan armor pen. Level 1 silence van garen doet met doran's blade makkelijk 150 damage.
Conscience do cost.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:13:30 #196
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100950587
Tristana is wel tof om te spelen. Heb je straks Lamia van Fnatic gezien? Die kerel is zo fucking goed met AD.
pi_100950843
Iemand al eens Evelynn geprobeerd? heb hem gister gekocht :D

3 potjes gedaan.. eerste 4-4-7 ofso
daarna 3-5-10 was echt grappig een enemy olaf had 5 oracles gehaald.. 5x400gold wegegooid :P
en ja de 3de niemand haalde oracles dus 14-2-10 hehe (ook geen wards)

edit: is maar 1350 IP
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:25:18 #198
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100951005
Evelynn is nutteloos geworden sinds de laatste nerf.
pi_100951917
Ja, daarvoor kon ze echt goddelijk zijn...
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_100952868
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:36 schreef ems. het volgende:
En als je broertje een snoepje krijgt en jij niet is het ook oneerlijk! Ik daag trouwens niet uit, ik constateer.

Gister lekker tristana gespeeld. Moet ik toch vaker doen want ashe/mf/cait komt een beetje mijn neus uit :') Zeker met alistar is het lekker facerollen op bot.

En ik heb trouwens flat AD quints ontdekt en nu gebruik ik die standaard op alles wat AD is. Stuk meer early damage dan armor pen. Level 1 silence van garen doet met doran's blade makkelijk 150 damage.
Juist.. Sjap, gaat ie een mod roepen en knuffelen, waarom reageren jullie nooit meer fatsoenlijk op mij? ;(
pi_100952967
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:36 schreef ems. het volgende:

Hoe kan dat veel meer damage zijn dan? 9x attack damage marks is 9x0.95=9.45 damage. 9x1.67 armor pen marks is 15 armor pen.

De meeste mensen beginnen op ongeveer 30 armor. De damage is dan als volgt. Stel je doet 60 damage met je basic attack. Met 9.45 extra damage doe je dan 69.45 die effectief 53,4 damage doet (multiplier 100/100+30=0.76). Als je dit berekent met 15 armorpen doe je 60 damage die effectief 52.1 damage doet (multiplier 100/100+15=0.87). Dat scheelt volgens mij heel weinig. Later in het spel wordt armorpen echter veel effectiever. Ik zou attack damage runes alleen overwegen op Jax, die krijgt er ook extra life van.
pi_100953275
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:50 schreef Kamikazie het volgende:
Ja, daarvoor kon ze echt goddelijk zijn...
nu weer 9-0-6 maarja die gasten halen ook geen oracles ^^ (duoqueude ook met een lvl 19)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:48:11 #203
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100954191
Ben die Dominion-stream aan het kijken. 110819_246107_hero.png welke hero is dat in het midden?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:50:59 #205
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_100954296
Ohja.
Heb al twee weken of langer niet gespeeld :+.
pi_100960489
quote:
1s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 21:11 schreef EpicKnife het volgende:

[..]

Juist.. Sjap, gaat ie een mod roepen en knuffelen, waarom reageren jullie nooit meer fatsoenlijk op mij? ;(
Mod roepen? :')
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 21:14 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Hoe kan dat veel meer damage zijn dan? 9x attack damage marks is 9x0.95=9.45 damage. 9x1.67 armor pen marks is 15 armor pen.

De meeste mensen beginnen op ongeveer 30 armor. De damage is dan als volgt. Stel je doet 60 damage met je basic attack. Met 9.45 extra damage doe je dan 69.45 die effectief 53,4 damage doet (multiplier 100/100+30=0.76). Als je dit berekent met 15 armorpen doe je 60 damage die effectief 52.1 damage doet (multiplier 100/100+15=0.87). Dat scheelt volgens mij heel weinig. Later in het spel wordt armorpen echter veel effectiever. Ik zou attack damage runes alleen overwegen op Jax, die krijgt er ook extra life van.
Dat klinkt allemaal heel logisch maar ik denk dat je iets vergeten bent. Ik weet niet precies wat, maar als je kijkt naar de AD guides op solomid zie je dat veel mensen voor AD quints gaan tegenwoordig ipv Armor pen. Ik kan niet zo snel een goede uitleg vinden maar van wat ik lees begrijp ik dat veel abilities, met name die -on next attack- zoals de silence van garen en tumble van vayne hard scalen met AD. Als je dan in het begin 6.8 extra damage hebt van runes telt dat sneller op.

Maar zoals ik zei, de precieze theorie erachter kon ik zo snel niet vinden. Maar kijk maar eens rond of probeer het zelf. Ik merk namelijk een wezenlijk verschil.

En ach die armor pen. Ik haal toch wel die first blood met AD-quint-garen, dan haal ik wel brutalizer snel om te compenseren :+
Conscience do cost.
pi_100965925
Millennium vs CLG (semifinals Cologne) begint NU! Tis een best of 3 dus niet na de eerste game gelijk weglopen :P

@ems maar die armorpen werkt toch ook gewoon op die abilities? Ik snap het echt niet :D
pi_100966405
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 09:59 schreef nyny83 het volgende:

@ems maar die armorpen werkt toch ook gewoon op die abilities? Ik snap het echt niet :D
http://www.solomid.net/fo(...)etration-vs-flat-ad/

Succes ermee :+
Conscience do cost.
pi_100968974
lol hotshotgg met cho , gaan ze em focussen, zelfs met zilean ult op hem :s
pi_100974385
@ de TT:

teehee
sup
pi_100974677
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:28 schreef HeavensAxe het volgende:
@ de TT:

[ afbeelding ]

teehee
?
Conscience do cost.
pi_100974797
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 16:43 schreef ems. het volgende:

[..]

?
de TT is 'waar Veigar tanky gaat' en hij laat een plaatje zien met een dorans shield en het begin van een warmogs armor.
pi_100976927
Warmog's haal ik nooit op tanks, maar zo nu en dan wel op carries :P
Conscience do cost.
pi_100977041
TT = TopicTitel. :P
pi_100977442
Btw, sinds wanneer zit Akali in een Melee DPS bundle? :')
pi_100979041
Sinds ze om dps te moeten doen in melee range moet zijn. Behalve dan dat Q'tje, maar die is ook niets waard als je hem daarna niet attacked.
Conscience do cost.
pi_100979535
Ik vind haar meer een insta nuker dan dps. (8>
pi_100979609
dps = damage per second <<< wtf is dat voor nolife afkorting dan? dan is annie met haar auto attack ook dps.
pi_100980559
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 19:56 schreef EpicKnife het volgende:
dps = damage per second <<< wtf is dat voor nolife afkorting dan? dan is annie met haar auto attack ook dps.
Elke character die dmg doet heeft een dps xD
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 20:34:09 #221
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100980658
quote:
Melee is het woord waar je op had moeten letten.
pi_100981168
Ach zo =)
Nocturne zou de tag "carry" moeten hebben. :+
pi_100981504
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 18:16 schreef ems. het volgende:
Warmog's haal ik nooit op tanks, maar zo nu en dan wel op carries :P
Op sommige tanks wel hoor, hangt ervanaf . Op Mundo is hij heel sterk, alhoewel dat meer een soak dan een tank is omdat hij niet kan initieren.
pi_100982687
Klopt, op mundo kocht ik hem trouw. Maar ik speel mundo nooit meer. Sowieso speel ik eigenlijk nooit full tank en voor offtanks vind ik warmogs toch wel een grote investering die hoogstens situationeel voordelig is. Ik vind het geen slechte item verder, het was gewoon een constatering :+
Conscience do cost.
pi_100982829
quote:
:D :{ :')
Wut
pi_100982995
ik haat teams die alleen maar feeden, spreek ik af 1v1 met een teemo, staat zijn hele team klaar. :X
pi_100984006
/facepalm
pi_100984442
/2007 grap.
pi_100985176
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:52:21 #230
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_100986492
Tof spel, alleen jammer dat de community zo totaal fucked up is dat ik twijfel of ik er wel mee door moet gaan.
pi_100986581
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:52 schreef Thanatos45 het volgende:
Tof spel, alleen jammer dat de community zo totaal fucked up is dat ik twijfel of ik er wel mee door moet gaan.
Kijk eens bij Heroes of Newerth en je zult zien dat LoL-spelers daarmee vergeleken lieverdjes zijn.
  zondag 21 augustus 2011 @ 00:06:10 #232
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_100987005
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 23:54 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Kijk eens bij Heroes of Newerth en je zult zien dat LoL-spelers daarmee vergeleken lieverdjes zijn.
Dat is me al eens eerder verteld, daarom ben ik ook maar ver bij HoN vandaan gebleven :P

Eigenlijk zou het me niets moeten schelen, maar ik krijg gewoon een kutgevoel van elke keer weer die overdosis raging en flaming ingame en het eindeloze gezeik over nerf dit-en-dat en "fuck you Riot" topics op de fora. Damn wat een teer zieltje heb ik toch, verschrikkelijk :+
pi_100991104
Fora lees ik niet want dat is 98% troll/troep/spam/gezeik. Ingame geflame negeer ik gewoon. Je kan users ook ignoren met /ignore indien nodig.

Verder: ben je al lvl 30? I kmerk met mijn smurf op EU east dat je op low level veel meer leavers en ragers hebt.
pi_100991530
komt door de vodka
Conscience do cost.
pi_100992226
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:06 schreef Thanatos45 het volgende:

[..]

Dat is me al eens eerder verteld, daarom ben ik ook maar ver bij HoN vandaan gebleven :P

Eigenlijk zou het me niets moeten schelen, maar ik krijg gewoon een kutgevoel van elke keer weer die overdosis raging en flaming ingame en het eindeloze gezeik over nerf dit-en-dat en "fuck you Riot" topics op de fora. Damn wat een teer zieltje heb ik toch, verschrikkelijk :+
Bij HoN heb ik een keer moeten huilen doordat ik me het geflame zo aantrok :')

(was toen net begonnen, vreselijk hard mn best aan t doen met thunderbringer. dacht écht dat ik goed meehielp. en toen begon er iemand te schelden om ik een ks was. trok t me echt aan, lol)

[ Bericht 0% gewijzigd door Cocotrimonium op 21-08-2011 03:01:03 ]
pi_100992253
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 02:03 schreef nyny83 het volgende:
Fora lees ik niet want dat is 98% troll/troep/spam/gezeik. Ingame geflame negeer ik gewoon. Je kan users ook ignoren met /ignore indien nodig.

Verder: ben je al lvl 30? I kmerk met mijn smurf op EU east dat je op low level veel meer leavers en ragers hebt.
/ignore gewoon? goed om te weten :)
pi_100992792
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2011 02:55 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

(was toen net begonnen, vreselijk hard mn best aan t doen met thunderbringer. dacht écht dat ik goed meehielp. en toen begon er iemand te schelden om ik een ks was. trok t me echt aan, lol)
You just made my night.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_100992811
quote:
7s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 20:51 schreef EpicKnife het volgende:
Ach zo =)
Nocturne zou de tag "carry" moeten hebben. :+
elke champ kan een carry zijn, maar in het algemeen zijn de AD ranged/ AP mid de carry's. Dus niet Nocturne.....mja vrees dat het onbegonnen werk is om deze discussie aan te gaan dus reageer alsjeblieft niet. Lees het en zie het als de waarheid.
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
  zondag 21 augustus 2011 @ 08:36:30 #239
164101 Thormodo
Nu inclusief tweede aap!
pi_100993912
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2011 02:55 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Zodra je iemand "ks" ziet zeggen (in HoN of LoL) weet je al dat het een totale dwaas is die je volledig moet negeren ;).

En "/Ignore Pietje" zou inderdaad moeten werken. Maar je kunt beter werken aan je mentale ignore, want anders blijf je bezig (op lage levels) :P. Op level 30 heb ik slechts heel sporadisch last van tuig.

[ Bericht 3% gewijzigd door Thormodo op 21-08-2011 08:46:00 ]
  zondag 21 augustus 2011 @ 09:51:08 #240
324315 Thanatos45
Eckte zolderkamerautist
pi_100994411
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 02:03 schreef nyny83 het volgende:

Net gisteren level 30 bereikt, dus ik ben benieuwd.
pi_100994663
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 08:36 schreef Thormodo het volgende:

[..]

Zodra je iemand "ks" ziet zeggen (in HoN of LoL) weet je al dat het een totale dwaas is die je volledig moet negeren ;).

En "/Ignore Pietje" zou inderdaad moeten werken. Maar je kunt beter werken aan je mentale ignore, want anders blijf je bezig (op lage levels) :P. Op level 30 heb ik slechts heel sporadisch last van tuig.
Ik word er al beter in :)

Misschien was het toen ook 'die tijd van de maand' :')

Ga vandaag een andere char proberen. Ryze gaat echt heel goed nu, dus wordt tijd voor een ander. Denk support :)
pi_101011595
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 09:51 schreef Thanatos45 het volgende:

[..]

Net gisteren level 30 bereikt, dus ik ben benieuwd.
Ik merkte op lvl 1 al dat LoL een kut community had. :')
Op lvl 30 valt het wel mee.

quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 03:37 schreef Kamikazie het volgende:

[..]

elke champ kan een carry zijn, maar in het algemeen zijn de AD ranged/ AP mid de carry's. Dus niet Nocturne.....mja vrees dat het onbegonnen werk is om deze discussie aan te gaan dus reageer alsjeblieft niet. Lees het en zie het als de waarheid.
Oh, carry jij maar eens met Evelynn dan. :')
  zondag 21 augustus 2011 @ 19:29:51 #243
148823 znarch
ondertitel
pi_101011726
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:25 schreef EpicKnife het volgende:

[..]

Ik merkte op lvl 1 al dat LoL een kut community had. :')
Op lvl 30 valt het wel mee.

[..]

Oh, carry jij maar eens met Evelynn dan. :')

:+
pi_101011998
Evelynn kan ook carryen. Sinds haar nerf lang niet meer zo hard als andere carries maar als je haar feed dan heb je desalniettemin een probleem hoor.
Conscience do cost.
pi_101012042
Dat was voor al die nerfs :+
pi_101012300
heb nu 8 games met eve gespeeld en 7 wins.. 20 stacks bam niet meer te stoppen ook al halen mensen oracles nuke ze gewoon neer maarja epicknife kan zeker maar 1 champion spelen
pi_101013331
Begin de laatste tijd wel te zuigen met Akali. geef haar een insta kill abilty.
pi_101016252
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:22 schreef EpicKnife het volgende:
Begin de laatste tijd wel te zuigen met Akali. geef haar een insta kill abilty.
Akali is niet echt veranderd de laatste tijd, dus het is echt aan jezelf te wijten....
pi_101017955
Haar burst mag ietsjes harder vind ik. Nu knuffelt ze eerder dan dat ze iemand pakt. :+
pi_101018305
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2011 21:49 schreef EpicKnife het volgende:
Haar burst mag ietsjes harder vind ik. Nu knuffelt ze eerder dan dat ze iemand pakt. :+
ze burst behoorlijk hard....
pi_101020474
Ja als je een rabandon, rylais, lich bane en hextech hebt. :P
pi_101022585
quote:
7s.gif Op zondag 21 augustus 2011 21:49 schreef EpicKnife het volgende:
Lol, je maakt een grapje toch?
Hier schreef Maver24:
Hier schreef Roypsv:
pi_101023340
Beetje, maar de laatste game pakte een Jax mij hard. Noob champion die Jax ook, 50% dodge chance met 4 sec cooldown stun + 4k HP. :/
pi_101031780
noob champion :')
pi_101031850
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 19:29 schreef znarch het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
:+
Hij bedoelt natuurlijk carry'en met de huidige patch, niet in de patch waar nog een zhonya's ring in zat. Toen was het inderdaad goed mogelijk om te carry'en met eve.
pi_101032130
Dat kan net zo goed als voor de patch. Alleen wat minder makkelijk.
Conscience do cost.
pi_101043505
Ik ben niet zo blij met de changes. Ik vind het wel fijn dat er een paar support zijn die gewoon lekker buiten battle moeten blijven.

Jammer van de nidalee change maar die zat er al lang aan te komen natuurlijk. 1v1 kán je bijna niet winnen van nidalee, maakt niet zoveel uit op wíe je speelt. Ik ben benieuwd!
Conscience do cost.
pi_101044788
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:11 schreef ems. het volgende:
Ik ben niet zo blij met de changes. Ik vind het wel fijn dat er een paar support zijn die gewoon lekker buiten battle moeten blijven.

Jammer van de nidalee change maar die zat er al lang aan te komen natuurlijk. 1v1 kán je bijna niet winnen van nidalee, maakt niet zoveel uit op wíe je speelt. Ik ben benieuwd!
Mee eens. Dit zal ervoor zorgen dat ik geen Soraka meer speel. In melee range komen met soraka om maar een starcall eruit te gooien = instadeath.
pi_101046395
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:43 schreef nyny83 het volgende:

[..]

Mee eens. Dit zal ervoor zorgen dat ik geen Soraka meer speel. In melee range komen met soraka om maar een starcall eruit te gooien = instadeath.
Het zijn best ingrijpende changes inderdaad maar ik moet wel zeggen dat het goede changes zijn.

De huidige combo van healer / ranged ad zorgt gewoon voor heel saaie games. Dit terwijl lol zich juist wil identificeren als snel en spectaculair spel. Voornamelijk soraka kan er voor zorgen dat een heel team gewoon niet weg te krijgen is, dit is ook in het IEM toernooi duidelijk geworden. Andere supporters hebben dit ook wel maar in mindere mate.

Ben benieuwd hoe de nieuwe meta game gaat worden na deze patch, misschien komt double stun bottom weer terug.
pi_101051720
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:32 schreef flipp. het volgende:

[..]

Het zijn best ingrijpende changes inderdaad maar ik moet wel zeggen dat het goede changes zijn.

De huidige combo van healer / ranged ad zorgt gewoon voor heel saaie games. Dit terwijl lol zich juist wil identificeren als snel en spectaculair spel. Voornamelijk soraka kan er voor zorgen dat een heel team gewoon niet weg te krijgen is, dit is ook in het IEM toernooi duidelijk geworden. Andere supporters hebben dit ook wel maar in mindere mate.

Ben benieuwd hoe de nieuwe meta game gaat worden na deze patch, misschien komt double stun bottom weer terug.
Ik denk dat het vrij simpel wordt:
- Bruiser solo top (udyr, warwick, irelia, lee sin etc.)
- AP carry mid
- AD carry bot
- Iets met veel CC voor bescherming (janna, Alistar, Taric, Galio) bot
- Jungler

Ik denk dat de echte healer dus verdwijnt maar dat er verder weinig verandert.
pi_101064504
Denk ook dat het meer Janna first gaat worden, zal fnatic leuk vinden, die gebruikten toch al primary janna :)

Galio niet bot btw, Galio moet zelf farmen om niet useless te worden.
pi_101064574
Ik denk inderdaad dat shield heroes erg sterk gaan worden nu. Misschien krijgt karma weer een beetje airtime nu.
pi_101064993
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:11 schreef ems. het volgende:

Ik vind dit eigenlijk wel een goede verandering van nidalee. Je heb nooit een nidalee als echte support, maar meer als AP carry achtig. Zeker met de verandering aan de spears zal veel helpen met burst :)
Ik speel vooral Nidalee nu om haar te leren, maar blijf moeite hebben met die speer :P
pi_101065417
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:41 schreef flipp. het volgende:
Ik denk inderdaad dat shield heroes erg sterk gaan worden nu. Misschien krijgt karma weer een beetje airtime nu.
Ik ben vandaag begonnen met Karma. Team up met Rammus (zitten in 1 kamer, dus communiceert lekker :) ), en dat ging echt heel lekker :D

Kan aan ons level liggen hoor, zijn 13 momenteel.
pi_101066154
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:56 schreef Cocotrimonium het volgende:

[..]

Ik ben vandaag begonnen met Karma. Team up met Rammus (zitten in 1 kamer, dus communiceert lekker :) ), en dat ging echt heel lekker :D

Kan aan ons level liggen hoor, zijn 13 momenteel.
Karma kan inderdaad wel goed zijn. Maar is best lastig om als support te spelen met de lage heals.
pi_101066501
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:11 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Karma kan inderdaad wel goed zijn. Maar is best lastig om als support te spelen met de lage heals.
Aye, dat wel. Maar persoonlijk vind ik haar shield (+ mantra) de grootste support leveren.

En dan die beam O+ Dat kan ook erg fijn zijn :D

Van alleen de heals moet ze het idd niet hebben. Maar tot nu toe bevalt ze me heel goed :) O+
pi_101074613
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:11 schreef totalvamp het volgende:

[..]

Het zijn ook vooral haar shields die het doen, en de combinatie dat ze er ook nog bij kan healen maakt haar denk ik een viable pick voor toekomstige toernooien.
pi_101076535
Mordekaiser of Udyr, wie zal ik gaan kopen? Ik hou niet van junglen. :+
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 11:02:57 #270
246107 Zeroku
An Air of Authority.
pi_101076621
Udyr.
pi_101076772
Of je spaart gewoon IP met champs die je al hebt?
pi_101076794
en je koopt runes :D
pi_101077564
Koop eerst eens runes inderdaad. Je hebt nu:

Greater Mark of Desolation 7
Greater Quintessence of Strength 1
Greater Quintessence of Desolation 1

Je wilt voor een AD char:
- 9x greater mark of desolation
- 9x greater seal of evasion of seal of resilience
- 9x greater glyph of shielding
- 3x greater quintessence of desolation

Om maar niet te spreken over dat het ook wel handig is om voor een tank of AP (afhankelijk van wat je veel speelt) ook een aparte runepage te hebben.
pi_101078588
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:31 schreef nyny83 het volgende:

Hij bedoelt natuurlijk 3x greater quint of strenght :P
Conscience do cost.
pi_101083420
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:58 schreef ems. het volgende:

[..]

Hangt van de character af, maar over het algemeen zou ik toch voor desolation gaan.
pi_101085506
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:58 schreef ems. het volgende:

[..]

armor pen is beter dan attack damage.
Voor auto attacks maakt het niet uit, maar de meeste AD helden doen physical damage met hun abilities.

Armor pen boost de totale damage van deze abilities, dus ook de base damage.Terwijl attack damage dit niet doet (en daarnaast scaled attack damage meestal minder dan 1 op 1). Hierdoor zal je per saldo meer damage doen met armor pen dan dat je met physical damage runes doet.

Daarnaast is armor pen redelijk moeilijk om te krijgen (brutalizer / yomuu (stacken niet) en dat andere ding vanuit een bf sword en een last whisper), terwijl ad erg makkelijk om te krijgen is. Aangezien armor pen sterker wordt des te meer je er van hebt is armor pen vanuit runes nog beter om te halen (vooral omdat 25 armor pen best veel is op lvl 1).
pi_101086761
Dat dacht ik dus ook (en al die argumenten heb ik al te vaak gehoord :P ), maar zoals ik eerder al tegen nyny zei nemen verdacht veel pro's tegenwoordig flat AD quints op hun AD champs, ipv armor pen. Wel houden ze nog de armor pen marks. Met name early game op champs als garen of vayne merk ik een verschil.

quote:
Voor auto attacks maakt het niet uit
que?
Conscience do cost.
pi_101086846
Vinden jullie Fiddlesticks & Tryn overpowered?

Zat net in een 5v5 met o.a. Fiddle & Tryn, en de tegenpartij was aan het bitchen dat die overpowered zijn. Ik heb echt geen idee, want kom goede & slechte Fiddlesticks & Tryndameres tegen :P
pi_101087566
Ze zijn allebei niet OP :)
Conscience do cost.
pi_101088114
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:58 schreef ems. het volgende:
Ze zijn allebei niet OP :)
Ja, leek mij ook al niet. Maar aangezien ik nog vrij nieuw ben... Denk, check eens even wat jullie ervan vinden :)
pi_101088257
Dan ben je waarschijnlijk ook nog low level en dat soort onzin zal je nog zovaak horen. In de ogen van noobs zijn champs snel overpowered als ze erdoor geowned worden :P Het grappige is meestal dat de échte OP champs op low level nog heel weinig degelijk worden gespeeld.
Conscience do cost.
pi_101088414
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:16 schreef ems. het volgende:
Dan ben je waarschijnlijk ook nog low level en dat soort onzin zal je nog zovaak horen. In de ogen van noobs zijn champs snel overpowered als ze erdoor geowned worden :P Het grappige is meestal dat de échte OP champs op low level nog heel weinig degelijk worden gespeeld.
Level 13 nu ;)

En net was iemand weer eens boos omdat ik zijn kill stal :') Dat deed ik door hem met Karma te shielden & healen. Wat hij ook nodig had. Maar waarschijnlijk had hij dat niet eens in de gaten en dacht hij dat hij gewoon zo ontzettend goed was.

Dus de encounter erna ben ik ernaast blijven staan en heb ik hem dood laten gaan.

En toen gezegd dat "after this demonstration, I will now explain how my char works. If i heal you, i do damage. If i shield you, i do damage. See what happens if i don't shield & heal you? You die."

Heb hem niet meer gehoord :')

(ik kan natuurlijk ook shielden zonder mantra, maar dat was op dat moment niet handig :P)
pi_101088786
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 15:37 schreef ems. het volgende:
Dat dacht ik dus ook (en al die argumenten heb ik al te vaak gehoord :P ), maar zoals ik eerder al tegen nyny zei nemen verdacht veel pro's tegenwoordig flat AD quints op hun AD champs, ipv armor pen. Wel houden ze nog de armor pen marks. Met name early game op champs als garen of vayne merk ik een verschil.

[..]

que?
Voor auto attacks zijn ad runes / armor pen runes nagenoeg gelijk aan elkaar.
Je merkt het grote verschil op de damage die je met je (physical) abilities doet.

Echter dit is voornamelijk vanuit het perspectief dat je solo queued. Er zijn situaties te bedenken (wanneer je moet last hitten) dat AD quints handiger zijn. Voor optimale end-game dps echter is armor pen beter.
pi_101089330
Mjah, endgame is Armorpen ook beter. Je runes heb je echter voor een early game voordeel dat zo doorsnowballt naar een sterkere lategame. Op zich snap ik het dus wel, maar het werkt lang niet op elke heroe. Armorpen is op elke heroe goed, AD quints zijn situationeel (alleen op champs als Garen, Lee Sin en Vayne met veel skills die met AD scalen). Als je maar 2 runepages hebt zou ik ze zo generiek mogelijk houden, vandaar armorpen.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:53:09 #285
300347 MrManuel
pi_101089845
Oké het zit niet mee..
Moederbord kapot.. - Moet opgestuurd worden dus in dat geval..

TS3 server down voor ongeveer 1/2 weken.
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:55:24 #286
300347 MrManuel
pi_101089921
Net btw wel dikke ownage..

http://img233.imageshack.us/img233/4222/ownagev.png (copy/paste deze link)
pi_101089927
helaaschhhhh, toch top dat je het aanbiedt MrManuel :)
  FOK!Fotograaf / Beeldredactie dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:58:51 #288
300347 MrManuel
pi_101090075
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 16:55 schreef nyny83 het volgende:
helaaschhhhh, toch top dat je het aanbiedt MrManuel :)
Mogelijk dat hij weer iets eerder on komt hoor..
Vanavond waarschijnlijk al een tijdelijk online.. Alleen channels etc zijn er dan nie..
pi_101090223
FOK!ker: bang_bros
Naam ingame EU: l3efamousz
pi_101097877
Dat kan ik nie meer invoegen.

Pm dat anders even naar de volgende OP.
pi_101114658
Ach manuel, we gebruikten al stiekum een backup sinds die down was ;)

maar toch tnx
pi_101115091
Doe eens niet.
pi_101115625
12 rating verloren doordat het Annie een goed idee leek om de eerste 15 minuten afk te gaan. Werd daarna nog boos ook omdat we er iets van zeiden.

Zo'n hekel aan die kankerkindjes die dat doen..
pi_101116730
Die Nunu-, die Sivir- en die Karthussckin zijn ook gruwelijk tof. Die Willump lijkt wel een beetje op Morde vind ik.
pi_101123866
Die nieuwe champ wordt leuk om te spelen (ik vind assasins leuk) en de patchnotes an sich zijn ook tof!

GG riot _O_
pi_101124072
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:54 schreef znarch het volgende:
Die nieuwe champ wordt leuk om te spelen (ik vind assasins leuk) en de patchnotes an sich zijn ook tof!

GG riot _O_
Held ziet er wel sterk uit moet ik zeggen. Vraag me af hoe snel hij de nerf hammer krijgt. Hoewel de nidalee waar hij tegen zat niet bijzonder goed was, dus dat scheelt ook wel weer een beetje.
pi_101124477
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 11:31 schreef nyny83 het volgende:
Koop eerst eens runes inderdaad. Je hebt nu:

Greater Mark of Desolation 7
Greater Quintessence of Strength 1
Greater Quintessence of Desolation 1

Je wilt voor een AD char:
- 9x greater mark of desolation
- 9x greater seal of evasion of seal of resilience
- 9x greater glyph of shielding

Om maar niet te spreken over dat het ook wel handig is om voor een tank of AP (afhankelijk van wat je veel speelt) ook een aparte runepage te hebben.
Maar ik snap die penetration dingen niet ;)
Ik heb Mordekaiser gekocht, maar ga nu ff weer wat runes kopen. ;p
pi_101124526
quote:
7s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 13:10 schreef EpicKnife het volgende:

[..]

Maar ik snap die penetration dingen niet ;)
Dat probleem heeft iedereen de eerste keer.
Conscience do cost.
pi_101124584
Gaat dat er als true damage erboven op ofzo?
pi_101124621
Armor penetration zorgt ervoor dat de tegenstander minder armor heeft op jouw hits. Als de tegenstander 30 armor heeft en jij hebt 15 armor penetration, dan heeft ie nog maar 15 armor en doe je veel meer damage.
pi_101124908
Dus inprincipe 15 true damage meer? En is ArP beter early game of late game?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')