abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101052752
quote:
2s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:44 schreef Locusta het volgende:

[..]

Op xda hebben ze het over een Anker batterij (1900 mAh) die je bij Amazon en Ebay kunt kopen voor rond de $10. Schijnt het goed te doen :)
hm, dat is eigenlijk maar 400 meer... nouja, zal er van de week naar kijken.

Verder ben ik erachter gekomen dat mijn mobiel nooit in slaapstand is gekomen. Ik denk dat het daar ook mee te maken heeft. ''instellingen -> over de telefoon -> accu -> accugebruik en dan op de grafiek drukken. Daar zie je onderaan ''ingeschakeld''. Als het goed is, zijn daar telkens kleine blauwe streepjes te vinden.

Als het 1 lange blauwe streep is (zoals ik had) moet je kijken welke programma's er aktief zijn. ''Instellingen -> applicaties -> actieve services. Daar ben ik erachter gekomen dat buienradar en facebook constant aan stonden. Ik log nu standaard bij facebook uit.

Verder heb ik mijn netwerk gecapped op G snelheid. Voor whatsapp is dat snel genoeg dacht ik zo. Scheelt ook weer enorm veel. Vanavond laat ik hem helemaal leeg gaan, dan volledig opladen en dan morgen kijken hoelang de batterij meegaat met normaal verbruik. Ben benieuwd!
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:13:31 #152
223886 Gaijin
Dah yah feel luckei?
pi_101053014
Het is gelukt! Wat een heerlijk toestel :D
pi_101053125
Wat is gelukt, het rooten?
Gaap Goals rulezzz!
  maandag 22 augustus 2011 @ 20:18:16 #154
60574 Joran-Joran
Denkt er het zijne van
pi_101053194
M_Schtoppel, wat zijn volgens jou de voordelen van rooten? Als ik 'm root (op de manier die jij aangeeft), vervalt de garantie dan wel/niet?
pi_101053728
Ja, de garantie vervalt. Nogmaals, als je er bang voor bent of je bent uberhaupt geen Tweaker, dan moet je het niet doen. Voordelen voor mij zijn dat ik nu complete backups van de hele telefoon kan maken, dat ik dingen kan verwijderen die me niet aanstaan en dat ik'm kan opvoeren zodat hij sneller wordt. Je kunt echter ook heel veel verkloten als je met die vrijheid niet om kan gaan.
Gaap Goals rulezzz!
pi_101053781
Voordeel is wel dat ik mensen aan het handje mee kan nemen zodat je niet tegen dezelfde dingen aanloopt als ik. Tweakers schrijven namelijk nou niet de meest duidelijke handleidingen ;)
Gaap Goals rulezzz!
pi_101053925
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:31 schreef M_Schtoppel het volgende:
Voordeel is wel dat ik mensen aan het handje mee kan nemen zodat je niet tegen dezelfde dingen aanloopt als ik. Tweakers schrijven namelijk nou niet de meest duidelijke handleidingen ;)
Welke ROM raad je aan?
pi_101054063
De Android Revolution HD 3.0.0 is op dit moment de beste, zeggen ze. Mij bevalt hij erg goed.
Een ander voordeel van rooten is dat als een andere rom je niet bevalt, je met een druk op de knop een restore kunt doen en je telefoon is weer in de staat van voor de installatie van die andere rom. Moet je natuurlijk wel eerst die backup gemaakt hebben. Dus net als bij een pc waarbij je een hele image terugzet. Wat zeg ik, een smartphone IS een kleine pc.
Gaap Goals rulezzz!
pi_101054190
Overigens beweert het team van Revolution (de root-methode) dat je het hele proces ook weer ongedaan kan maken en je telefoon weer beveiligd is, dus met garantie. Maar dat heb ik niet zelf getest en ga ik ook niet doen.
Gaap Goals rulezzz!
pi_101054288
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:37 schreef M_Schtoppel het volgende:
De Android Revolution HD 3.0.0 is op dit moment de beste, zeggen ze. Mij bevalt hij erg goed.
Een ander voordeel van rooten is dat als een andere rom je niet bevalt, je met een druk op de knop een restore kunt doen en je telefoon is weer in de staat van voor de installatie van die andere rom. Moet je natuurlijk wel eerst die backup gemaakt hebben. Dus net als bij een pc waarbij je een hele image terugzet. Wat zeg ik, een smartphone IS een kleine pc.
Ja, daar was ik na wat googlen ook bij uitgekomen, die ROM.
Maar klopt het dat je eerst een aantal handelingen uit moet voeren (o.a. je telefoon 'S-OFF' maken) voordat je de ROM erop kunt installeren?
En hoe installeer je nu precies een ROM na die handelingen, want daarvoor kan ik eigenlijk nergens een echt goede uitleg vinden.
pi_101054408
Op Tweakers staat een hele goed uitleg, maar sommige regels staan naar mijn mening niet in de juiste volgorde. Daarom bied ik hier ook aan mensen ermee te helpen, a omdat ik dat zelf leuk vind en b omdat het denk ik prettig is wat hulp te hebben.

Stap 1, het rooten zelf is het lastigst. Niet dat het moeilijk is hoor.
Gaap Goals rulezzz!
pi_101054566
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 20:45 schreef M_Schtoppel het volgende:
Op Tweakers staat een hele goed uitleg, maar sommige regels staan naar mijn mening niet in de juiste volgorde. Daarom bied ik hier ook aan mensen ermee te helpen, a omdat ik dat zelf leuk vind en b omdat het denk ik prettig is wat hulp te hebben.

Stap 1, het rooten zelf is het lastigst. Niet dat het moeilijk is hoor.
Ik ben er op zich wel redelijk handig in, dat soort geneuzel (ben van origine toch een IT-er ;)) maar ben altijd als de dood dat ik m'n telefoon ermee om zeep help.

Mijn vriendin heeft een Samsung Galaxy S 2 en die was zo ontzettend eenvoudig te rooten. Bij de HTC Sensation is dat wat lastiger allemaal.

Heb je een linkje naar die uitleg op tweakers?
pi_101054779
Ja, ik was er ook als de dood voor. Maar toen ik op tweakers zag dat ruim 1000 mensen het succesvol hadden gedaan en maar 50 niet had ik zoiets van ik neem het risico. En met succes.
Gaap Goals rulezzz!
pi_101054975
Dit is de warrige uitleg:

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1192300

Dit is een betere uitleg maar niet helemaal in de juiste volgorde vind ik.

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1460112
Gaap Goals rulezzz!
pi_101055339
Hoe gaat het bij de Samsung S2 dan? Is daar wel een programmaatje voor die alles zelf doet?
Gaap Goals rulezzz!
pi_101062382
Thanks!
Ja, voor de samsung download je een tooltje op je pc en de rom. Sluit telefoon aan, start het tooltje en gaan! Kind kan de was doen...
pi_101064799
Ja dat is dus wel even anders met Revolution. Ben nu al bijna drie uur bezig lol.

Ach, hopelijk 1 iemand blij gemaakt die van haar fokking Vodafone crap af is zo.
Gaap Goals rulezzz!
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:48:51 #168
109533 MichielPH
Let maar niet op mij.
pi_101064999
Hebben meer mensen het probleem dat ze tijdens het typen, in plaats van de spatie, de terug-knop indrukken? Dit moet toch softwarematig op te vangen zijn.
'To alcohol, the cause of and the solution to all of life's problems' - Homer J. Simpson
pi_101065113
Oh ja, zo vaak gehad. Dat zijn van die kleine dingen die het leven soms zo onaangenaam kunnen maken.
Gaap Goals rulezzz!
  maandag 22 augustus 2011 @ 23:56:27 #170
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_101065412
Ik had bij installatie iets stoms gedaan waardoor mijn Googlecontacten opeens verdubbeld waren en ik een foutmelding kreeg. Factory reset gedaan. Magisch genoeg waren toen niet eens alle apps weg. En net via de GMail site de contacten ook weer opgeschoond. En eindelijk eens echt geordend. Ook wel lekker.
Wat een toptelefoon is het.
Life is what you make it.
pi_101065473
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 23:45 schreef M_Schtoppel het volgende:
Ja dat is dus wel even anders met Revolution. Ben nu al bijna drie uur bezig lol.

Ach, hopelijk 1 iemand blij gemaakt die van haar fokking Vodafone crap af is zo.
Ben wel HEEL gelukkig straks ja. :)
Sterkheidsbaas van alles.
pi_101065664
Mooi, graag gedaan maar helaas eenmalig mensen. Ging toch effe wat meer tijd inzitten dan ik verwacht had. We zijn om negen uur begonnen, kijk hoe laat het nu is haha.

Nog even, en dan lekker maffen. Patient mag dan naar de uitslaapkamer.
Gaap Goals rulezzz!
pi_101065817
Oh man, het is zo'n supertelefoon!
Gaap Goals rulezzz!
pi_101074599
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 00:04 schreef M_Schtoppel het volgende:
Oh man, het is zo'n supertelefoon!
Als de accu nu ook nog wat langer meegaat. Ben vandaag aan het proberen hoe hij het doet met minimale settings, maar toch whatsapp. :)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:58:02 #175
1055 Schanulleke
Een kop vol zaagsel!
pi_101074936
Is er een manier om meer applicaties in de 'ring' te krijgen? Dus dat je ze vanuit screenlock rechtstreeks kan openen?

En ik maakte gisteren per ongeluk een screenshot. Weet alleen niet hoe.

[ Bericht 26% gewijzigd door Schanulleke op 23-08-2011 10:08:11 ]
Life is what you make it.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')