Het hangt af van de levels. Met een Pokémon van level 30 een Pokémon van level 10 verslaan levert vaak maar 20 exp. punten op ... dat is nog minder dan je bij het oude systeem kreeg voor een Sentret van level 3.quote:Op zondag 14 augustus 2011 19:32 schreef Eenskijken het volgende:
Hoe is dat exp systeem van black/white dan precies? Je krijgt toch minder xp als jouw pokemon hoger lvl is dan de tegenstander. Dus je krijgt met een lvl 30 tegen een lvl 5 zeg maar helemaal GEEN exp meer?
Ik zou voor een andere kiezen. Munna kan niet zoveel verschillende soorten aanvallen leren.quote:
Ah, voor de exp grinders wel een flink nadeel ja. Maar als je niet van grinden houdt is het wel beter. Zorgt ervoor dat je meer gelijke lvls houdt met de tegenstander door de game heen denk ikquote:Op zondag 14 augustus 2011 19:37 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Het hangt af van de levels. Met een Pokémon van level 30 een Pokémon van level 10 verslaan levert vaak maar 20 exp. punten op ... dat is nog minder dan je bij het oude systeem kreeg voor een Sentret van level 3.
Met een Pokémon van level 50 een Pokémon van level 35 verslaan, levert soms zelfs maar 300 exp. punten op ... echt superwaardeloos.
Daarentegen krijg je wel weer veel meer exp. punten als je eigen Pokémon op een lager level zitten.
Met een Pokémon op level 15 eentje van level 25 verslaan, kan je dan wel 1000 exp. punten opleveren.
Maar dat is ook het enige positieve aan dat nieuwe systeem.
Ik dank dat je qua psychich met elygem/beehyem het dichtst in de buurt van Ralts komt en qua water komt tympole/paplitoad/seismitoad het dichtst in de buurt van shellos/gastrodon(alhoewel seismitoad er niet tof uitziet)quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vergelijk graag ,
Dus welke psychisch is een beetje als Ralts?
En welke water is als Gastrodon ? Gastrodon is een baas
Die is wel goed: hij kan o.a. Thunderbolt, Surf, Aerial Ace, Dig en Shadow Ball leren.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
En Lilipup is die het trainen waard of zijn alle normal pokemon weer eens useless ?
Surf is mooi dan wordt hij mijn hm tm verneuk pokemon.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:43 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Die is wel goed: hij kan o.a. Thunderbolt, Surf, Aerial Ace, Dig en Shadow Ball leren.
En is qua defense ook heel goed.
In Black & White heb je de hm's en de tm's vaak niet nodig op de belangrijke stukken. Je kunt een groot deel van het spel spelen zonder HM-moves, alleen voor items en Legendary Pokémon en zo heb je ze eigenlijk nodig.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:45 schreef Dr.Mikey het volgende:
[..]
Surf is mooi dan wordt hij mijn hm tm verneuk pokemon.
Zo een ergernis altijd die verplichte TM moves .
Die is zeker wel goed. Vooral als hij Intimidate heeft. Alleen zou ik wel voor de physieke aanvallen gaan. Zijn Sp.Attack is niet zo goed. Als je kan zou ik als hij een Stoutland is geworden een paar van die elemental fang aanvallen leren. Vooral Ice Fang kan geen kwaad.quote:Op zondag 14 augustus 2011 20:43 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Die is wel goed: hij kan o.a. Thunderbolt, Surf, Aerial Ace, Dig en Shadow Ball leren.
En is qua defense ook heel goed.
Een wall moet het, volgens mij iig, het lang uit kunnen houden. Sommigen doen dat door vooral veel klappen op te kunnen vangen. Een bekende is bijvoorbeeld Chansey/Blissey. Dat is een Sp.Def Wall, hoge HP en een hoge Sp.Def. Voorheen was zijn beste aanval Seismic Toss, die doet evenveel HP schade als je level. Maar goed, ik heb een hekel aan ze. Ik wil pokemon met goede aanvallen hebben en iig een beetje snelheid.quote:Op zondag 14 augustus 2011 23:52 schreef Madame_Paon het volgende:
Een wall is een Pokémon die er alleen is om klappen op te vangen?
Ik heb altijd Pokémon met 4 aanvallen (het liefst van 4 verschillende types) die minstens 60 schade doen en ik grind best veel.
Ik kom dus eigenlijk op pure kracht door het spel heen.
Ik niet. Eigenlijk nooit interessant gevonden. Het kost mij al genoeg tijd om de spellen uit te spelen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:50 schreef HerbertThePervert het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar spelen jullie ook competitief?
Zorua en Zoruark kun je van bijna iedereen hier wel ruilen. Hij is zeer breedable namelijkquote:Op maandag 15 augustus 2011 17:53 schreef Yachiru het volgende:
Pokémon!![]()
Ik speel momenteel White en SoulSilver, eigenlijk een beetje door elkaar. Niet echt handig, maar ik was net opnieuw begonnen met SoulSilver, toen ik White kochtBen met beide nog niet erg ver. Heb ook nog Platinum en wat oude GB (Blue) en GBA (Sapphire en LeafGreen) versies liggen, maar die speel ik op het moment niet.
Ik heb nog niet echt een vast team in White, moet nog een beetje wennen aan die nieuwe PokémonDaarom vind ik het wel leuk dat je in de PGL DreamWorld Pokémon uit de oude generaties kunt vinden. Voor SoulSilver heb ik ook nog geen vast team. Heb via de Pokéwalker wel een Murkrow weten te vangen, die erg handig gaat zijn tegen de Gastly/ Haunter/ Gengar van mijn rivaal!
Wat ik trouwens wel een beetje jammer vind, is dat ik maar één event Pokémon heb, alleen Mew. Toen die werd uitgegeven (oktober vorig jaar) had ik SoulSilver net gekocht, maar na een tijdje ben ik toen gestopt omdat ik niet zoveel tijd meer had. In februari heb ik daardoor Celebi en de 3 shiny hondjes gemist, waardoor ik Zorua en Zoruark nu dus niet kan krijgen. En Victini heb ik ook gemist, en die is juist zo schattig!
Totodile is tof, maar zn evoluties niet.. dat is wel jammer..quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:42 schreef tuut-chips het volgende:
Begin AS WE SPEAK met Heartgold, denk dat ik Totodile neem.
Zit nu in het scherm waarin je kunt kiezen, helpquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:44 schreef MrMoon het volgende:
[..]
Totodile is tof, maar zn evoluties niet.. dat is wel jammer..
Cyndaquilquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:46 schreef tuut-chips het volgende:
[..]
Zit nu in het scherm waarin je kunt kiezen, helpwelke pokémon
Oh, do want!quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:40 schreef maxmit het volgende:
[..]
Zorua en Zoruark kun je van bijna iedereen hier wel ruilen. Hij is zeer breedable namelijkZo heb ik 'm ook gekregen.
De Pokémon zelf:quote:Fire - Super Effective against: Bug, Grass, Ice, Steel.
Not Very Effective against: Dragon, Fire, Rock, Water.
Grass - Super Effective against: Ground, Rock, Water.
Not Very Effective against: Bug, Dragon, Fire, Flying, Grass, Poison, Steel.
Water - Super Effective against: Fire, Ground, Rock.
Not Very Effective against: Dragon, Grass, Water.
Grass heeft dus duidelijk de meeste zwakheden.quote:Fire - Super Effective: Water, Ground, Rock.
Not Very Effective: Fire, Grass, Ice, Bug, Steel.
Grass - Super Effective: Fire, Ice, Poison, Flying, Bug.
Not Very Effective: Water, Electric, Grass, Ground.
Water - Super Effective: Electric, Grass.
Not Very Effective: Fire, Water, Ice, Steel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |