abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100724559
Hoe is dat exp systeem van black/white dan precies? Je krijgt toch minder xp als jouw pokemon hoger lvl is dan de tegenstander. Dus je krijgt met een lvl 30 tegen een lvl 5 zeg maar helemaal GEEN exp meer?
There are only 151 Pokémon.
  zondag 14 augustus 2011 @ 19:37:14 #32
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100724738
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:32 schreef Eenskijken het volgende:
Hoe is dat exp systeem van black/white dan precies? Je krijgt toch minder xp als jouw pokemon hoger lvl is dan de tegenstander. Dus je krijgt met een lvl 30 tegen een lvl 5 zeg maar helemaal GEEN exp meer?
Het hangt af van de levels. Met een Pokémon van level 30 een Pokémon van level 10 verslaan levert vaak maar 20 exp. punten op ... dat is nog minder dan je bij het oude systeem kreeg voor een Sentret van level 3.
Met een Pokémon van level 50 een Pokémon van level 35 verslaan, levert soms zelfs maar 300 exp. punten op ... echt superwaardeloos.
Daarentegen krijg je wel weer veel meer exp. punten als je eigen Pokémon op een lager level zitten.
Met een Pokémon op level 15 eentje van level 25 verslaan, kan je dan wel 1000 exp. punten opleveren.
Maar dat is ook het enige positieve aan dat nieuwe systeem.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:03:58 #33
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_100725911
Munna een goeie keuze ?
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:06:14 #34
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100726028
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:03 schreef Dr.Mikey het volgende:
Munna een goeie keuze ?
Ik zou voor een andere kiezen. Munna kan niet zoveel verschillende soorten aanvallen leren.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:08:33 #35
268260 Dr.Mikey
pi_100726151
Ik vergelijk graag ,

Dus welke psychisch is een beetje als Ralts?
En welke water is als Gastrodon ? Gastrodon is een baas
R.I.P DTS.
pi_100726371
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 19:37 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Het hangt af van de levels. Met een Pokémon van level 30 een Pokémon van level 10 verslaan levert vaak maar 20 exp. punten op ... dat is nog minder dan je bij het oude systeem kreeg voor een Sentret van level 3.
Met een Pokémon van level 50 een Pokémon van level 35 verslaan, levert soms zelfs maar 300 exp. punten op ... echt superwaardeloos.
Daarentegen krijg je wel weer veel meer exp. punten als je eigen Pokémon op een lager level zitten.
Met een Pokémon op level 15 eentje van level 25 verslaan, kan je dan wel 1000 exp. punten opleveren.
Maar dat is ook het enige positieve aan dat nieuwe systeem.
Ah, voor de exp grinders wel een flink nadeel ja. Maar als je niet van grinden houdt is het wel beter. Zorgt ervoor dat je meer gelijke lvls houdt met de tegenstander door de game heen denk ik
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:14:01 #37
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_100726425
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:08 schreef Dr.Mikey het volgende:
Ik vergelijk graag ,

Dus welke psychisch is een beetje als Ralts?
En welke water is als Gastrodon ? Gastrodon is een baas
Ik dank dat je qua psychich met elygem/beehyem het dichtst in de buurt van Ralts komt en qua water komt tympole/paplitoad/seismitoad het dichtst in de buurt van shellos/gastrodon(alhoewel seismitoad er niet tof uitziet)
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:14:44 #38
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100726463
Victini is toch de beste, want die is Psychic/Fire.
En Seismitoad is ook Water/Ground, die is dus ook sterk. Maar wel lelijk.
En Carracosta is Water/Rock en ook best sterk. Die kun je uit een fossiel halen.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:40:31 #39
268260 Dr.Mikey
pi_100727759
En Lilipup is die het trainen waard of zijn alle normal pokemon weer eens useless ?
R.I.P DTS.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:43:37 #40
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100727939
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:40 schreef Dr.Mikey het volgende:
En Lilipup is die het trainen waard of zijn alle normal pokemon weer eens useless ?
Die is wel goed: hij kan o.a. Thunderbolt, Surf, Aerial Ace, Dig en Shadow Ball leren. :Y
En is qua defense ook heel goed.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:45:07 #41
268260 Dr.Mikey
pi_100728020
quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:43 schreef Madame_Paon het volgende:

[..]

Die is wel goed: hij kan o.a. Thunderbolt, Surf, Aerial Ace, Dig en Shadow Ball leren. :Y
Surf is mooi dan wordt hij mijn hm tm verneuk pokemon.
Zo een ergernis altijd die verplichte TM moves .
R.I.P DTS.
  zondag 14 augustus 2011 @ 20:51:53 #42
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100728435
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:45 schreef Dr.Mikey het volgende:

[..]

Surf is mooi dan wordt hij mijn hm tm verneuk pokemon.
Zo een ergernis altijd die verplichte TM moves .
In Black & White heb je de hm's en de tm's vaak niet nodig op de belangrijke stukken. Je kunt een groot deel van het spel spelen zonder HM-moves, alleen voor items en Legendary Pokémon en zo heb je ze eigenlijk nodig.
  zondag 14 augustus 2011 @ 21:44:02 #43
268260 Dr.Mikey
pi_100731773
Hmmn oke kan ik allemaal later nog een keer doen dus,
Trouwens die Snivy wanneer leer dat beest eens wat nuttigs nog nooit zo een slechte begin pokemon meegemaakt.
R.I.P DTS.
  zondag 14 augustus 2011 @ 22:04:37 #44
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100733268
Op level 16 leert hij Leaf Tornado en op level 17 evolueert hij.
Maar het is sowieso een waardeloos beest.
Tepig en Oshawott zijn veel beter.
Snivy is wel de mooiste grasstarter, maar ook de meest nutteloze.
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:42:44 #45
126783 pjats
The Pjatser
pi_100739981
Snivy heeft de pech dat hij een wall moet zijn en dan een grass-type is. Zijn beide verdedigingen zijn namelijk hoger dan zijn beide aanvallen. Voordeel is wel dat hij de snelste van de 3 starters is. Aangezien ik niet zo van walls hou, heb ik gekozen voor de andere twee :)

quote:
2s.gif Op zondag 14 augustus 2011 20:43 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Die is zeker wel goed. Vooral als hij Intimidate heeft. Alleen zou ik wel voor de physieke aanvallen gaan. Zijn Sp.Attack is niet zo goed. Als je kan zou ik als hij een Stoutland is geworden een paar van die elemental fang aanvallen leren. Vooral Ice Fang kan geen kwaad.

Zo eindelijk voorbij de Elite Four. Kostte me meer moeite dan ik had verwacht, maar goed. Mijn pokemon waren maar net level 51, dus dat was te verwachten. Nu eerst nog trainen voordat ik verder ga.
  zondag 14 augustus 2011 @ 23:52:26 #46
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100740494
Een wall is een Pokémon die er alleen is om klappen op te vangen?
Ik heb altijd Pokémon met 4 aanvallen (het liefst van 4 verschillende types) die minstens 60 schade doen en ik grind best veel.
Ik kom dus eigenlijk op pure kracht door het spel heen. :P
pi_100745110
Ik durf het bijna niet te vragen, maar spelen jullie ook competitief?
Geen visum, geen paspoort, geen douane, geen grenzen, geen irritante verhalen van vervelende mensen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 02:13:35 #48
126783 pjats
The Pjatser
pi_100745647
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 23:52 schreef Madame_Paon het volgende:
Een wall is een Pokémon die er alleen is om klappen op te vangen?
Ik heb altijd Pokémon met 4 aanvallen (het liefst van 4 verschillende types) die minstens 60 schade doen en ik grind best veel.
Ik kom dus eigenlijk op pure kracht door het spel heen. :P
Een wall moet het, volgens mij iig, het lang uit kunnen houden. Sommigen doen dat door vooral veel klappen op te kunnen vangen. Een bekende is bijvoorbeeld Chansey/Blissey. Dat is een Sp.Def Wall, hoge HP en een hoge Sp.Def. Voorheen was zijn beste aanval Seismic Toss, die doet evenveel HP schade als je level. Maar goed, ik heb een hekel aan ze. Ik wil pokemon met goede aanvallen hebben en iig een beetje snelheid.
quote:
10s.gif Op maandag 15 augustus 2011 01:50 schreef HerbertThePervert het volgende:
Ik durf het bijna niet te vragen, maar spelen jullie ook competitief?
Ik niet. Eigenlijk nooit interessant gevonden. Het kost mij al genoeg tijd om de spellen uit te spelen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:50:18 #49
268260 Dr.Mikey
pi_100768315
Ik heb er nu dus 9

Tympole Herdier Munna Servine Sawk en Sandile in me party en dan die Sen Pokemon ,een aap een een eletrco zebra in mijn box.

Nu wordt het keuzes maken Die aap lijkt me niets te worden. Die Zebra ook niet maar die Sen pokemon is wel een held of niet ?
R.I.P DTS.
pi_100768412
Pokémon! O+
Ik speel momenteel White en SoulSilver, eigenlijk een beetje door elkaar. Niet echt handig, maar ik was net opnieuw begonnen met SoulSilver, toen ik White kocht :P Ben met beide nog niet erg ver. Heb ook nog Platinum en wat oude GB (Blue) en GBA (Sapphire en LeafGreen) versies liggen, maar die speel ik op het moment niet.
Ik heb nog niet echt een vast team in White, moet nog een beetje wennen aan die nieuwe Pokémon :@ Daarom vind ik het wel leuk dat je in de PGL DreamWorld Pokémon uit de oude generaties kunt vinden. Voor SoulSilver heb ik ook nog geen vast team. Heb via de Pokéwalker wel een Murkrow weten te vangen, die erg handig gaat zijn tegen de Gastly/ Haunter/ Gengar van mijn rivaal! :)
Wat ik trouwens wel een beetje jammer vind, is dat ik maar één event Pokémon heb, alleen Mew. Toen die werd uitgegeven (oktober vorig jaar) had ik SoulSilver net gekocht, maar na een tijdje ben ik toen gestopt omdat ik niet zoveel tijd meer had. In februari heb ik daardoor Celebi en de 3 shiny hondjes gemist, waardoor ik Zorua en Zoruark nu dus niet kan krijgen. En Victini heb ik ook gemist, en die is juist zo schattig!
pi_100772729
quote:
17s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:53 schreef Yachiru het volgende:
Pokémon! O+
Ik speel momenteel White en SoulSilver, eigenlijk een beetje door elkaar. Niet echt handig, maar ik was net opnieuw begonnen met SoulSilver, toen ik White kocht :P Ben met beide nog niet erg ver. Heb ook nog Platinum en wat oude GB (Blue) en GBA (Sapphire en LeafGreen) versies liggen, maar die speel ik op het moment niet.
Ik heb nog niet echt een vast team in White, moet nog een beetje wennen aan die nieuwe Pokémon :@ Daarom vind ik het wel leuk dat je in de PGL DreamWorld Pokémon uit de oude generaties kunt vinden. Voor SoulSilver heb ik ook nog geen vast team. Heb via de Pokéwalker wel een Murkrow weten te vangen, die erg handig gaat zijn tegen de Gastly/ Haunter/ Gengar van mijn rivaal! :)
Wat ik trouwens wel een beetje jammer vind, is dat ik maar één event Pokémon heb, alleen Mew. Toen die werd uitgegeven (oktober vorig jaar) had ik SoulSilver net gekocht, maar na een tijdje ben ik toen gestopt omdat ik niet zoveel tijd meer had. In februari heb ik daardoor Celebi en de 3 shiny hondjes gemist, waardoor ik Zorua en Zoruark nu dus niet kan krijgen. En Victini heb ik ook gemist, en die is juist zo schattig!
Zorua en Zoruark kun je van bijna iedereen hier wel ruilen. Hij is zeer breedable namelijk ;) Zo heb ik 'm ook gekregen.
Ik heb wel een beetje gelijk :)
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:42:22 #52
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_100772816
Begin AS WE SPEAK met Heartgold, denk dat ik Totodile neem.
pi_100772920
quote:
99s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:42 schreef tuut-chips het volgende:
Begin AS WE SPEAK met Heartgold, denk dat ik Totodile neem.
Totodile is tof, maar zn evoluties niet.. dat is wel jammer..
HT: FC Dinamo Assen (504765)
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:46:01 #54
331250 tuut-chips
Koning redstone
pi_100772976
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:44 schreef MrMoon het volgende:

[..]

Totodile is tof, maar zn evoluties niet.. dat is wel jammer..
Zit nu in het scherm waarin je kunt kiezen, help :') welke pokémon :')
pi_100773302
quote:
99s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:46 schreef tuut-chips het volgende:

[..]

Zit nu in het scherm waarin je kunt kiezen, help :') welke pokémon :')
Cyndaquil ;)
HT: FC Dinamo Assen (504765)
pi_100773709
Cyndaquil is de tofste idd.
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:38:29 #57
171357 Rikketik
Dorothy was right, though
pi_100775627
Croconaw vind ik tegenvallen qua design, maar Feraligatr is wel stoer hoor. :7
Charlie, listen to me. Kill the kid, torch the house, we gotta get out of here.
pi_100775812
Ik was het na een paar dagen nietsdoen helemaal zat, ik keek op tegen drowzee levelen voor Morty met zijn ghosts. Ik ben toen gewoon de gym in gelopen en kon met mijn Drowzee bijna iedereen aan, Drowzee van level 13 tot level 20 geleveled in de gym en Dratini van 16 tot 18 :) . Alleen Morty was de eerste keer te sterk voor me, met de shadow ball, maar de tweede keer ging het nog nét. Ik ben dus blij dat ik er langs ben en nu kan ik weer verder met het spel :D Enige tips voor de steel gym? (ik denk een fire pokémon dan? Zou Vulpix met fireaanvallen werken?)

VCerder neem ik de pokéwalker nu elke keer mee, maar de enige nieuwe pokémon die ik heb gevonden is Ponyta, de rest had ik allemaal al. Toch wel leuk :)
pi_100779060
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:40 schreef maxmit het volgende:

[..]

Zorua en Zoruark kun je van bijna iedereen hier wel ruilen. Hij is zeer breedable namelijk ;) Zo heb ik 'm ook gekregen.
Oh, do want! :@ Weet je zo ook wie? Of, als diegene dit toevallig leest, heb je nog een extra Zorua over? O-) Ik heb alleen niet echt spectaculaire Pokémon om terug te ruilen, ben nog niet zo ver in het spel. Dus ik hoop niet dat dat erg is.. :@

Ik vind Chikorita de leukste van die generatie! Dat is toch wel m'n favoriet van alle Pokémon!
Maar dat komt meer door het schattige uiterlijk, en ook (met name) door de anime want daarin issie zo cute! O+ Ik heb dat sowieso wel met veel Pokémon, als ik ze in afleveringen van de anime of de films zie, dan vind ik ze vaak meteen een stuk leuker, omdat ze dan wat 'echter' zijn ofzo.. Ja, ik ben een klein beetje gek 8)7 Volgend weekend is er trouwens weer eens een Pokémon marathon op Disney XD, en ze zenden dan ook één van de nieuwe films uit! O+ Weet zo even niet welke. Ik vind de NL stemmen stiekem toch het leukst, heel raar eigenlijk, want bij andere anime vind ik NL of vooral (Amerikaans) Engels echt afschuwelijk!
Maar goed, nu ga ik een beetje off-topic :@

Die Pokéwalker is echt leuk hč Helgen? Ik neem 'em ook nog vaak mee als ik ergens heen ga. Soms speel ik een beetje vals, dan houd ik 'em in m'n hand als ik tv aan het kijken ben, en dan een beetje schudden en bewegen.. werkt ook wel :@ Ik heb ook nog niet zoveel nieuwe Pokémon via de Pokéwalker gevangen, maar het blijft een leuk extra iets :) Heb wel een Murkrow die ik graag wilde! Duurde wel even, want er zijn per route 6 verschillende Pokémon, verdeeld over 3 groepjes, en per keer kun je er eentje uit ieder groepje tegenkomen (ook deels afhankelijk van het aantal stappen dat je gezet hebt), en het kan ook aan de Pokémon die je erin hebt gestopt liggen welke Pokémon je tegen komt.
  maandag 15 augustus 2011 @ 22:11:29 #60
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100781108
Chikorita is wel schattig, maar wel de zwakste. Grasstypes hebben sowieso meer zwakheden dan fire- en watertypes.

Even uit het andere topic:

De aanvallen vergeleken:

quote:
Fire - Super Effective against: Bug, Grass, Ice, Steel.
Not Very Effective against: Dragon, Fire, Rock, Water.

Grass - Super Effective against: Ground, Rock, Water.
Not Very Effective against: Bug, Dragon, Fire, Flying, Grass, Poison, Steel.

Water - Super Effective against: Fire, Ground, Rock.
Not Very Effective against: Dragon, Grass, Water.
De Pokémon zelf:

quote:
Fire - Super Effective: Water, Ground, Rock.
Not Very Effective: Fire, Grass, Ice, Bug, Steel.

Grass - Super Effective: Fire, Ice, Poison, Flying, Bug.
Not Very Effective: Water, Electric, Grass, Ground.

Water - Super Effective: Electric, Grass.
Not Very Effective: Fire, Water, Ice, Steel.
Grass heeft dus duidelijk de meeste zwakheden.

Ik heb bij HeartGold 6 badges en m'n Pokémon op level 47. Nog 3 levels trainen todat ik Bryce uitdaag.
Het is trouwens wel behoorlijk waardeloos dat die Pokémon bij het Lake of Rage maar op ongeveer level 16 zitten. Ik moet dus trainen rond de Whirl Islands.

En ik denk erover om FireRed te kopen. Ik heb nog een Gameboy Advance SP, dus dat moet lukken.
Lijkt me wel weer leuk om zo'n 1st gen spel te spelen. :Y

Mooi dat deze reeks weer leeft. *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')