Ja, gisterenquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:06 schreef stefanhaan het volgende:
Gingen we hier nou nog keer een gitaristen meet doen?
Ik zorg wel dat ik dan vrij hebquote:Op zondag 14 augustus 2011 14:11 schreef The_Dean het volgende:
[..]
Ja, gisteren![]()
Nee, of 3 of 10 september. Even kijken welke datum over het algemeen het beste uitkomt.
Ik zou eerst eens kijken of je misschien niet een braam ofso bij je brug hebt zitten.Vaak als je snaren zo snel kappot gaan zit er bij je brug of evt een fretbar een scherp randje waardoor je snaar kappot gaat.quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:59 schreef Prospekt het volgende:
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik speel sinds kort akoestische gitaar (klassiek), en nou knapt mijn lage E snaar steeds... Ik heb nou al 2 keer een nieuw setje snaren moeten kopen, en ik moet zeggen dat ik het nu echt zat begin te worden... Ik speel zo af en toe een nummer waarin je de lage E moet stemmen naar hoge A zegmaar (Coldplay - Cemeteries of London), kan het daar aan liggen, dat hij daardoor te strak komt te liggen? Of zou het aan de brug kunnen liggen? Ik gebruik D'addario EJ27N classic nylon snaren...
Bedankt!
Misschien eens een capo proberen ipv dingen omhoog stemmen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 14:59 schreef Prospekt het volgende:
Zou iemand mij kunnen helpen? Ik speel sinds kort akoestische gitaar (klassiek), en nou knapt mijn lage E snaar steeds... Ik heb nou al 2 keer een nieuw setje snaren moeten kopen, en ik moet zeggen dat ik het nu echt zat begin te worden... Ik speel zo af en toe een nummer waarin je de lage E moet stemmen naar hoge A zegmaar (Coldplay - Cemeteries of London), kan het daar aan liggen, dat hij daardoor te strak komt te liggen? Of zou het aan de brug kunnen liggen? Ik gebruik D'addario EJ27N classic nylon snaren...
Bedankt!
Dat. Ik heb net even heel snel twee tabs gegoogled, en bij beide staat dat je voor dat nr een capo op de eerste fret moet doen. Lage E continu een kwart omhoog stemmen lijkt me geen goed idee.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:01 schreef guitarist het volgende:
[..]
Misschien eens een capo proberen ipv dingen omhoog stemmen?
+1quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:06 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Dat. Ik heb net even heel snel twee tabs gegoogled, en bij beide staat dat je voor dat nr een capo op de eerste fret moet doen. Lage E continu een kwart omhoog stemmen lijkt me geen goed idee.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klinkt ook veel beter...
quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:09 schreef Prospekt het volgende:
Dus het kan daar wel aan liggen? En zo kun je hem inderdaad ook spelen, maar zelf speelt ie het ook zo... Of heb je daar speciale snaren voor ofzo?Btw, zo speelt hij het zelf volgens mij niet. En de tab die je hebt is door een user gemaakt he. Dus dit is niet persé zoals de gitarist van coldplay het zelf speelt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Klinkt ook veel beter...
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
True, maar het zijn volgens mij makkelijke liedjes voor beginners. en klassieke gitaarleraren kicken op die shitquote:Op zondag 14 augustus 2011 15:16 schreef The_Dean het volgende:
Coldplay moet je spelen met je nek in een lus, hangend aan een boom. Depressieve shit.
Ik denk dat 'ie dan een A-snaar (dus dunnere) op de plek van de lage E heeft liggen voor dit nr. Vaak met grote intervallen omstemmen (en zeker omhoog) is niet zo goed voor je snaren, ik vermoed dat daar de oorzaak voor je probleem ligt. Anders misschien een braam op je brug... Waar breekt die snaar?quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:19 schreef Prospekt het volgende:
Nouja in ieder geval de tuning is correct...
[ afbeelding ]
dan zit er toch een braam bij je brug nog maar eens goed kijkenquote:
Nja als je echt niks voelt zou ik even setje erop leggen normale EADGBE tuning en als het dan nog gebeurt ligt het echt aan je brug, zoniet ligt het aan je tuning naar AADGBEquote:Op zondag 14 augustus 2011 15:38 schreef Prospekt het volgende:
Mm.. Kan echt niks zien of voelen... Wat is slim, gewoon nieuwe snaren kopen, of iemand naar die brug laten kijken? Of kun je dat gewoon zelf oplossen met schuurpapiertje ofzo?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:05 schreef stefanhaan het volgende:
Ik voel de GoldTop dichterbij komen, 4 dagen 2 uur.
Ik ga dat ding zeker ombouwen tot metal scheurmonster.Ik duim voor je!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ach en als ik die 2 gitaren niet krijg bestel ik deze kleine jongequote:
quote:Op zondag 14 augustus 2011 16:05 schreef stefanhaan het volgende:
Ik voel de GoldTop dichterbij komen, 4 dagen 2 uur.
Ik ga dat ding zeker ombouwen tot metal scheurmonster.Of lekker origineel houdenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Sometimes the journey is the goal
I don't care about my soul
Sometimes life is just pure rock 'n roll!!
hmm, ik denk toch dat ie beter klinkt met EMG's erinquote:
Ik speel niet zo veel punkquote:Op zondag 14 augustus 2011 16:41 schreef The_Dean het volgende:
Twijfel. EMG's zijn awesome, maar wat p90 achtige 'schellere' pickups is heerlijk voor punk
Ik zal wel ff iets opnemenquote:
Met wat gitaar en snaren doe je omhoog stemmen? Dat Coldplay het doet wil niet zeggen dat je het zomaar met elke gitaar zomaar dan doen.quote:Op zondag 14 augustus 2011 15:38 schreef Prospekt het volgende:
Mm.. Kan echt niks zien of voelen... Wat is slim, gewoon nieuwe snaren kopen, of iemand naar die brug laten kijken? Of kun je dat gewoon zelf oplossen met schuurpapiertje ofzo?
Misschien beter als je met de muziek meespeelt nu klinkt het dik uit de maatquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 26 mei 2010 18:00 schreef Darkestrah het volgende:
Ik heb van horen zeggen dat genakt een behoorlijk goede keus is. Wat heb je te verliezen?
quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:03 schreef genakt het volgende:
[..]
Misschien beter als je met de muziek meespeelt nu klinkt het dik uit de maat
Niet dat ik het veel beter doe hoor en ik maak helemaal pleuris herrie hahaKweet et ik ben altijd te ongeduldig als ik zoiets speel, en dan speel ik het gewoon hoe ik het lkkr vind linken. en ik vind het iets sneller meestal wat lekkerder klinkenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Vet riffje, 3de keer dat ik hem speel ofso dus er zitten nog wat fouten inMaar dat maakt me menselijk
It was an opportunity to honour our memories and to make room for new ones
quote:
Zou het niet wetne kwam het tegequote:
Volgens mij ben ik nog beterquote:
Akoestisch of elektrisch?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:06 schreef Piperidine het volgende:
Hoi, ik kom jullie even om raad vragen.
Sinds dit weekend ben ik de trotse eigenaar van een gitaar (jeuh!), omdat ik gewoon zin heb om iets nieuws te leren. Oftewel; ik kan er nog helemaal geen reet van. En dat wil ik graag wel, dus ik heb advies nodig.
Ik ben zo a-muzikaal dat ik waarschijnlijk de slechtste beginner ooit ben. Ik heb niet heel veel zin om les te nemen bij iemand (geen tijd voor eigenlijk), dus ik zoek andere methodes om zelf gitaar te leren spelen.
Tuurlijk kan ik gaan googlen, YouTube kijken, etc, maar waarschijnlijk weten jullie veel beter welke boeken, filmpjes of sites handig zijn voor mij. In ieder geval bedankt!
Dat werkt voor mij ook goed jaquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:14 schreef The_Dean het volgende:
Wel les gehad, maar niet echt veel van opgestoken. Ik leer veel meer van die casual dingen, als er bijvoorbeeld een medegitarist over de vloer komt die me inspireert en trucjes leert.
En samen spelen met anderen natuurlijk
Powerchords kan ik juist helemaal niet goedquote:Ben een hele slechte leerling. Speel al 7 jaar, en enige wat ik fatsoenlijk kan zijn powerchords. En dan heb ik volgens iedereen ook nog een verkeerder vingersetting
Ach jonge ik speel akkoorden ook niet met de juiste fingersetting maar dat boeit geen rukquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:14 schreef The_Dean het volgende:
Wel les gehad, maar niet echt veel van opgestoken. Ik leer veel meer van die casual dingen, als er bijvoorbeeld een medegitarist over de vloer komt die me inspireert en trucjes leert.
En samen spelen met anderen natuurlijk
Ben een hele slechte leerling. Speel al 7 jaar, en enige wat ik fatsoenlijk kan zijn powerchords. En dan heb ik volgens iedereen ook nog een verkeerder vingersetting
Jammen dan maar?quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:17 schreef RockNijntje het volgende:
[..]
Dat werkt voor mij ook goed ja.
[..]
Powerchords kan ik juist helemaal niet goedNiet netjes naar ander chord, snaren nét niet ver genoeg ingedrukt waardoor het kut klinkt, te kleine handen/vingers
![]()
Baasquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:18 schreef The_Dean het volgende:
En de upgrades of all upgrades. 81/60
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Juist! Het boeit me verder ook nietquote:Op zondag 14 augustus 2011 18:18 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
Ach jonge ik speel akkoorden ook niet met de juiste fingersetting maar dat boeit geen ruk
Zolang je het doet zoals het voor jou fijn is doe je het goed
Tuurlijk man, geen probleem.quote:Op zondag 14 augustus 2011 18:19 schreef stefanhaan het volgende:
[..]
BaasDe volgende keer als ik er ben wil ik em wel ff testen
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |