Kamervragen over broodquote:Op woensdag 17 augustus 2011 01:49 schreef ausweiss het volgende:
Ik heb hier nog niemand gehoord over King corn brood.
Destijds is het al fout gegaan.
[ afbeelding ]
Ging over moutcaramel die witbrood donker kleurt en dan is het ineens gezond.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:01 schreef Erasmo het volgende:
De KvW heeft ooit wat gemaakt over brood, ik kan het alleen niet terugvinden op uitzending gemist
En zover ik begrijp, niet alleen brood. Men is daarquote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:10 schreef Drive-r het volgende:
In Engeland (Londen) inderdaad een enorme opkomst van "echte" bakkers. Goed brood is de trend en dus inmiddels vrij makkelijk te krijgen.
Ik wil hem nog even terugkijken ter lering en vermaak, heb al een torrent gevondenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:07 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ging over moutcaramel die witbrood donker kleurt en dan is het ineens gezond.
Als je in LDN woont heb je ook iets meer te besteden denk ik. Dan kan je je ook meer bekommeren om kwaliteit dan om kwantiteit.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 10:19 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
En zover ik begrijp, niet alleen brood. Men is daar
NL ver vooruit als het om lokaal geproduceerde kwaliteitsproducten gaat, vlees, groente, patisserie, ijs, etc etc
Ik had het niet alleen over London, maar zie dat dit niet duidelijk was.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:14 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Als je in LDN woont heb je ook iets meer te besteden denk ik. Dan kan je je ook meer bekommeren om kwaliteit dan om kwantiteit.
Maar alsnog, een 'brood-reinheitsgebot' moet het toch niet veel duurder maken terwijl het wel de leefkwaliteit verbeterd van mensen die het eten? Brood is immers het meest gegeten voedsel in de westerse wereld.
En hoe is zijn brood?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:24 schreef angelfish het volgende:
Als je in de Achterhoek bent, kan je hier langswippen: http://www.bakkerwijnand.com
Bakker Wijnand in Laren. Hij bakt alles zelf (ook de taartbodems) en maakt producten van graan uit de buurt dat gemalen wordt bij de molen een dorp verderop, eieren van de plaatselijke kippenboer en boter van de plaatselijke kaasboer. Verder heeft ie heel veel vreemde broodjes, die geïnspireerd zijn op de tijd dat ie in Australië en Amerika werkte.
Ik bedoel gewoon brood, een tarwe vloer ofzo. Als dat duidelijk beter is dan andere bakkers rij ik er morgen even langsquote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:00 schreef angelfish het volgende:
Lekkerrrrrr!!! Vooral de krentenwegge.
Ja heb ik ook al een aantal enthousiaste verhalen over gehoord. Schijnt dat ze daar nog echt passie voor het bakken hebben.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:18 schreef kahlie het volgende:
Wij hebben in Delft twee heerlijke keuzes:
Een echte bakkerszaak die al enkele tientallen jaren bestaat. Waar ik het brood nog weleens eet zonder beleg zo lekker is het! Grappige naam wel: De Diamanten Ring.
En er is onlangs een echte franse bakkerszaak gekomen. Ik heb er nog niets gekocht, maar hoorde wel al goede verhalen. Gebak zag er ook heerlijk uit. "Michel", met een frans bord en een franse bakker.
Ik vind het achterhoeks blond heel erg lekker. Het smaakt en ruikt echt naar brood. Als je toch in het dorp bent moet je ook even boter en kaas van Pas Op halen. Boter kan je ook bij de supermarkt krijgen in het dorp. Voor de kaas moet je naar kaasboerderij Pas Op zelf.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 12:11 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon brood, een tarwe vloer ofzo. Als dat duidelijk beter is dan andere bakkers rij ik er morgen even langs
Klinkt goed. Hebben ze ook karnemelk van die boter?quote:Op woensdag 17 augustus 2011 14:14 schreef angelfish het volgende:
[..]
Ik vind het achterhoeks blond heel erg lekker. Het smaakt en ruikt echt naar brood. Als je toch in het dorp bent moet je ook even boter en kaas van Pas Op halen. Boter kan je ook bij de supermarkt krijgen in het dorp. Voor de kaas moet je naar kaasboerderij Pas Op zelf.
Ik doe daar ook niet zo moeilijk over. Nee, het is niet authentiek, maar het smaakt me wel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:39 schreef DrukVout het volgende:
Vorige week een stokbrood bij de AH gehaald. Die avond gegeten. Best aardig (komt niet in de buurt van een Franse maar toch)
Toch even uit interesse, en niet om 'normale' bakkers af te zeiken: Wat voor een klandizie krijg je voornamelijk in je bakkerij? Zijn dat huisvrouwen, bejaarden of juist jonge mensen?quote:Op zondag 14 augustus 2011 17:06 schreef Mr-Z het volgende:
Jammer dat er zo negatief over de bakkers wordt gepraat. Het probleem is dat er vraag is naar dat sponzige volume brood. Een bakker MOET daar helaas dus
[..]
De VRAAG in Nederland is Bus brood met veel volume en wat ook nog eens minimaal 3 dagen mals moet blijven. Daarnaast heeft iedere bakker ook nog wel een assortiment met speciale broden. Als de mensen die hierboven de ambachtelijke bakkers nou niet zo afkraken maar eens met deze bakkers in gesprek gaan dan weet ik zeker dat deze bakker iets wil gaan ontwikkelen wat jullie willen. Dit zal nooit een omzet knaller worden maar dan zijn jullie ook tevreden (je HOEFT natuurlijk zo'n busbrood niet te kopen)
Goeie analyse / meningquote:Op woensdag 17 augustus 2011 19:26 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Toch even uit interesse, en niet om 'normale' bakkers af te zeiken: Wat voor een klandizie krijg je voornamelijk in je bakkerij? Zijn dat huisvrouwen, bejaarden of juist jonge mensen?
En hoe ziet je business case er uit? Ik kan me namelijk voorstellen (maar ik ben geen bakker, laat staan dat ik een bakkerij heb) dat je met 'sponsbrood' een markt bediend die ook al uitstekend door de supermarkten wordt bediend. Het lijkt me lastig om daar als bakker met een hogere overhead, beperktere openingstijden tegen op te moeten boksen. Zeker aangezien een klant toch al in de supermarkt komt en je hem dus een reden moet geven om speciaal voor jouw bakkerij een kwartier langer over de boodschappen te doen.
Bodems worden over het algemeen gewoon van kapsel gemaakt en ja dat maken de meeste zelf. En 99% vd bakkers heeft een slagroommachine staan. Wat dacht je dan waarmee ze het deden?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:14 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Wellicht vind je er nog een, als je heel goed zoekt. Een hoogbejaarde bakker, ergens in een dorp diep in de Drentse bossen ofzo. Maar aangezien de meeste bakkers niet eens meer de moeite doen om hun slagroom zelf te slaan, vrees ik het ergste.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |