abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:33:27 #76
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100828547
In Frankrijk hebben ze een broodwet, brood mag alleen gemaakt worden uit meel, zout, water en gist.
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100829269
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
In Frankrijk hebben ze een broodwet, brood mag alleen gemaakt worden uit meel, zout, water en gist.
Goed concept. Moeten we hier ook doen.
pi_100829297
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:18 schreef kahlie het volgende:
Wij hebben in Delft twee heerlijke keuzes:

Een echte bakkerszaak die al enkele tientallen jaren bestaat. Waar ik het brood nog weleens eet zonder beleg zo lekker is het! Grappige naam wel: De Diamanten Ring.

En er is onlangs een echte franse bakkerszaak gekomen. Ik heb er nog niets gekocht, maar hoorde wel al goede verhalen. Gebak zag er ook heerlijk uit. "Michel", met een frans bord en een franse bakker.
De diamanten ring is echt al heel oud, oudste bakkerij van delft en maaktnog veel zelf. Ze hebben lekkere dingen, echt brood.

Overigens wordt er aan NL brood echt wel heel veel toegevoegd. Alleen degene in dit topic die bakker wil worden weet het niet. Broodverbetermiddelen met twee a drie emulgatoren, verschillende enzymen, zowel proteolytisch als amylolytisch doen vanalles. Zonder al die stofjes gaat het dus niet lukken om supermakrtbrood te maken.

Nee, doe mij maar simpel zuurdesem of op zijn italiaans: broodjes die in de ochtend heerlijk zijn, 's middags al oud en droog. Water, bloem, zout en gist, vakmanschap en geduld. Meer is niet nodig. En duits brood vind ik goddelijk. Overigens zit daar ook wel eea in aan emulgatoren, iets andere types dan nederland, dan krijg je die knapperige korst. Enzymen gebruiken ze stukken minder.

Bakkers (de meesten) zijn hun vak vergeten, ze kopen poedertjes en het enige wat ze nog doen is mengen en bakken. jammer. maar de schuldigen zijn wij zelf. Wij kopen net zo lief kloterig supermarktbrood.
Whatever...
pi_100829495
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:45 schreef Spanky78 het volgende:

[..]

De diamanten ring is echt al heel oud, oudste bakkerij van delft en maaktnog veel zelf. Ze hebben lekkere dingen, echt brood.

Overigens wordt er aan NL brood echt wel heel veel toegevoegd. Alleen degene in dit topic die bakker wil worden weet het niet. Broodverbetermiddelen met twee a drie emulgatoren, verschillende enzymen, zowel proteolytisch als amylolytisch doen vanalles. Zonder al die stofjes gaat het dus niet lukken om supermakrtbrood te maken.

Nee, doe mij maar simpel zuurdesem of op zijn italiaans: broodjes die in de ochtend heerlijk zijn, 's middags al oud en droog. Water, bloem, zout en gist, vakmanschap en geduld. Meer is niet nodig. En duits brood vind ik goddelijk. Overigens zit daar ook wel eea in aan emulgatoren, iets andere types dan nederland, dan krijg je die knapperige korst. Enzymen gebruiken ze stukken minder.

Bakkers (de meesten) zijn hun vak vergeten, ze kopen poedertjes en het enige wat ze nog doen is mengen en bakken. jammer. maar de schuldigen zijn wij zelf. Wij kopen net zo lief kloterig supermarktbrood.
Ik ben ermee gestopt. Soms nog, voor het gemak. Voor de rest is het koude lunch, of iets met brood van de turkse bakker (weet niet wat ze er daar instoppen maar het is iig lekker :)).
pi_100829540
Ik woon in Engeland en ik verlang echt naar Nederlands brood :') . Het supermarktbrood is hier nog een keer of 100 zo goor als dat in Nederland. Ik las laatst op de BBC website waardoor dat komt, het heet het 'chorleywood'-proces.
Thou shalt not worship pop idols or follow lost prophets.
pi_100831570
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 22:49 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik woon in Engeland en ik verlang echt naar Nederlands brood :') . Het supermarktbrood is hier nog een keer of 100 zo goor als dat in Nederland. Ik las laatst op de BBC website waardoor dat komt, het heet het 'chorleywood'-proces.
Tegen kostprijs stuur ik er wel 1 tje op. Of 10 dan duw ik ze samen, past makkelijk. ^O^
pi_100832380
quote:
Ik ben voor. Dan maar wat meer betalen maar 10x zo gezond.
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:00:35 #83
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_100833557
quote:
Jij bent mijn held! Vanaf nu mijn favoriete Fok!ker! Jij hebt mijn levensvraag beantwoord (of eigenlijk mijn vermoeden bevestigd)!

quote:
The Chorleywood loaf has twice the amount of yeast of a traditional loaf,
Dit proef je. En het is wel ZO ontiegelijk smerig. Geroosterd en met drie dubbele laag beleg kan ik met moeite een sneetje of 2-3 tegelijkertijd wegwerken.

Heb je toevallig ook een linkje over welke broden wel normaal zijn?
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:02:06 #84
45206 Pietverdriet
pi_100833640
quote:
Zoeken naar een goede bakker? Er is in de UK een grote opkomst van echt eten, farmers markets en artisane producten.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:03:20 #85
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_100833723
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:02 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Zoeken naar een goede bakker? Er is in de UK een grote opkomst van echt eten, farmers markets en artisane producten.
Inderdaad een interessante ontwikkeling, hoewel het - iig in Wales - op het moment blijft hangen op het punt "Dit is Brits, dit is goed; dit is Spaans, dit is slecht"
"Dit? Dit zijn mijn oorlogswonden, heb jarenlang oorlog gevoerd met mezelf, maar ik heb gewonnen!"
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:08:24 #86
45206 Pietverdriet
pi_100833960
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:03 schreef Tanin het volgende:

[..]

Inderdaad een interessante ontwikkeling, hoewel het - iig in Wales - op het moment blijft hangen op het punt "Dit is Brits, dit is goed; dit is Spaans, dit is slecht"
Ga eens bij caroline langs
http://www.carolinesrealbreadcompany.co.uk/
Of gebruik de real bread finder

http://www.sustainweb.org/realbread/
pi_100833968
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:00 schreef Tanin het volgende:

[..]

Jij bent mijn held! Vanaf nu mijn favoriete Fok!ker! Jij hebt mijn levensvraag beantwoord (of eigenlijk mijn vermoeden bevestigd)!

[..]

Dit proef je. En het is wel ZO ontiegelijk smerig. Geroosterd en met drie dubbele laag beleg kan ik met moeite een sneetje of 2-3 tegelijkertijd wegwerken.

Heb je toevallig ook een linkje over welke broden wel normaal zijn?
Joepie, ik ben iemands favoriete Fokker *O* .

Ja het brood is inderdaad erg smerig, helemaal als je de fabrieksbroden neemt. Die uit de bakkerij van een supermarkt zijn nog redelijk te eten. Maar ook dat is niet echt lekker. Ik heb geen linkje voor je, maar deze website is een site naar mijn hart: www.realbreadcampaign.org .
pi_100833998
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:03 schreef Tanin het volgende:

[..]

Ik wilde net vragen waar in the UK jij je bevindt, maar de vraag is al beantwoord :) .
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:11:00 #89
45206 Pietverdriet
pi_100834095
Of je gaat je eigen brood bakken.
pi_100834300
Hah, net op die site van de Real Bread Campaign een bakker dicht in de buurt gevonden. Normaal kom ik niet in die winkel want het ligt boven mijn studentenbudget, maar voor lekker brood heb ik wel wat over :) .
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:16:42 #91
45206 Pietverdriet
pi_100834408
quote:
0s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:14 schreef RabbitHeart het volgende:
Hah, net op die site van de Real Bread Campaign een bakker dicht in de buurt gevonden. Normaal kom ik niet in die winkel want het ligt boven mijn studentenbudget, maar voor lekker brood heb ik wel wat over :) .
Als het brood daar echt goed is, meldt dat dan ff, leuk om te horen en goede bakkers mogen best geholpen worden.
pi_100834419
Plus het ziet er uit als een cafe en niet als iets waar je broden kunt halen :D .
pi_100834548
quote:
1s.gif Op woensdag 17 augustus 2011 00:16 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Als het brood daar echt goed is, meldt dat dan ff, leuk om te horen en goede bakkers mogen best geholpen worden.
Zal ik doen. Dit ziet er in ieder geval al veelbelovend uit :9~ . http://www.beanieswholefoods.co.uk/cat_lane_bakery
  woensdag 17 augustus 2011 @ 00:49:51 #94
309770 Tanin
de vreemdeling
pi_100835951
Zit er geen in de buurt :( maar wel 1 niet te ver bij mijn dinnetje vandaan *O* Zal eens gaan kijken.

Overigens vandaag "Tiger Baton" bij de Tesco (extra) vandaan gegeten, voor Brits brood was dat nog best goed te doen!
pi_100836034
matige grap
Was ik laatst bij een bakker blijkt dat ze helemaal geen brood verkopen!

oO< :Y O-) o|O *O* :Y) _O- :')

sorry het is het tijdstip
  Moderator woensdag 17 augustus 2011 @ 00:54:14 #96
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_100836131
Wij hadden vroeger een bakker die onze kniptarwe altijd iets langer in de oven liet staan, wat je dan kreeg was heerlijk luchtig brood met een knapperig korstje. (en niet van dat brood zoals tegenwoordig die als een soort kauwgombal aan je gehemelte plakt :{ ) Totdat de oude bakker er mee ophield en zijn opvolger een automatische oven kreeg en onze knip niet meer even iets langer er in kon blijven.

Ik verlang echt vaak terug naar dat brood, zo lekker!
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_100838032
Ik heb hier nog niemand gehoord over King corn brood.

Destijds is het al fout gegaan.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  woensdag 17 augustus 2011 @ 01:55:09 #98
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_100838163
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_100838390
Bij mijn weten heb ik nooit King corn brood op.
Maar dat blueband brood moet der mijn inziens wel op lijken.
Heb het een keer moeten kopen omdat er niks anders meer was.

Er zit een specifiek smaakje aan(gebrande suiker of iets dergelijks).
pi_100842282
quote:
Soort reinheitsgebot dus _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')