Goed concept. Moeten we hier ook doen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
In Frankrijk hebben ze een broodwet, brood mag alleen gemaakt worden uit meel, zout, water en gist.
De diamanten ring is echt al heel oud, oudste bakkerij van delft en maaktnog veel zelf. Ze hebben lekkere dingen, echt brood.quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:18 schreef kahlie het volgende:
Wij hebben in Delft twee heerlijke keuzes:
Een echte bakkerszaak die al enkele tientallen jaren bestaat. Waar ik het brood nog weleens eet zonder beleg zo lekker is het! Grappige naam wel: De Diamanten Ring.
En er is onlangs een echte franse bakkerszaak gekomen. Ik heb er nog niets gekocht, maar hoorde wel al goede verhalen. Gebak zag er ook heerlijk uit. "Michel", met een frans bord en een franse bakker.
Ik ben ermee gestopt. Soms nog, voor het gemak. Voor de rest is het koude lunch, of iets met brood van de turkse bakker (weet niet wat ze er daar instoppen maar het is iig lekkerquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:45 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De diamanten ring is echt al heel oud, oudste bakkerij van delft en maaktnog veel zelf. Ze hebben lekkere dingen, echt brood.
Overigens wordt er aan NL brood echt wel heel veel toegevoegd. Alleen degene in dit topic die bakker wil worden weet het niet. Broodverbetermiddelen met twee a drie emulgatoren, verschillende enzymen, zowel proteolytisch als amylolytisch doen vanalles. Zonder al die stofjes gaat het dus niet lukken om supermakrtbrood te maken.
Nee, doe mij maar simpel zuurdesem of op zijn italiaans: broodjes die in de ochtend heerlijk zijn, 's middags al oud en droog. Water, bloem, zout en gist, vakmanschap en geduld. Meer is niet nodig. En duits brood vind ik goddelijk. Overigens zit daar ook wel eea in aan emulgatoren, iets andere types dan nederland, dan krijg je die knapperige korst. Enzymen gebruiken ze stukken minder.
Bakkers (de meesten) zijn hun vak vergeten, ze kopen poedertjes en het enige wat ze nog doen is mengen en bakken. jammer. maar de schuldigen zijn wij zelf. Wij kopen net zo lief kloterig supermarktbrood.
Tegen kostprijs stuur ik er wel 1 tje op. Of 10 dan duw ik ze samen, past makkelijk.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:49 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik woon in Engeland en ik verlang echt naar Nederlands brood. Het supermarktbrood is hier nog een keer of 100 zo goor als dat in Nederland. Ik las laatst op de BBC website waardoor dat komt, het heet het 'chorleywood'-proces.
Ik ben voor. Dan maar wat meer betalen maar 10x zo gezond.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
In Frankrijk hebben ze een broodwet, brood mag alleen gemaakt worden uit meel, zout, water en gist.
Jij bent mijn held! Vanaf nu mijn favoriete Fok!ker! Jij hebt mijn levensvraag beantwoord (of eigenlijk mijn vermoeden bevestigd)!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:49 schreef RabbitHeart het volgende:
Ik woon in Engeland en ik verlang echt naar Nederlands brood. Het supermarktbrood is hier nog een keer of 100 zo goor als dat in Nederland. Ik las laatst op de BBC website waardoor dat komt, het heet het 'chorleywood'-proces.
Dit proef je. En het is wel ZO ontiegelijk smerig. Geroosterd en met drie dubbele laag beleg kan ik met moeite een sneetje of 2-3 tegelijkertijd wegwerken.quote:The Chorleywood loaf has twice the amount of yeast of a traditional loaf,
Zoeken naar een goede bakker? Er is in de UK een grote opkomst van echt eten, farmers markets en artisane producten.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:49 schreef RabbitHeart het volgende:
Inderdaad een interessante ontwikkeling, hoewel het - iig in Wales - op het moment blijft hangen op het punt "Dit is Brits, dit is goed; dit is Spaans, dit is slecht"quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:02 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zoeken naar een goede bakker? Er is in de UK een grote opkomst van echt eten, farmers markets en artisane producten.
Ga eens bij caroline langsquote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:03 schreef Tanin het volgende:
[..]
Inderdaad een interessante ontwikkeling, hoewel het - iig in Wales - op het moment blijft hangen op het punt "Dit is Brits, dit is goed; dit is Spaans, dit is slecht"
Joepie, ik ben iemands favoriete Fokkerquote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:00 schreef Tanin het volgende:
[..]
Jij bent mijn held! Vanaf nu mijn favoriete Fok!ker! Jij hebt mijn levensvraag beantwoord (of eigenlijk mijn vermoeden bevestigd)!
[..]
Dit proef je. En het is wel ZO ontiegelijk smerig. Geroosterd en met drie dubbele laag beleg kan ik met moeite een sneetje of 2-3 tegelijkertijd wegwerken.
Heb je toevallig ook een linkje over welke broden wel normaal zijn?
Ik wilde net vragen waar in the UK jij je bevindt, maar de vraag is al beantwoordquote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:03 schreef Tanin het volgende:
[..]
Inderdaad een interessante ontwikkeling, hoewel het - iig in Wales - op het moment blijft hangen op het punt "Dit is Brits, dit is goed; dit is Spaans, dit is slecht"
Als het brood daar echt goed is, meldt dat dan ff, leuk om te horen en goede bakkers mogen best geholpen worden.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:14 schreef RabbitHeart het volgende:
Hah, net op die site van de Real Bread Campaign een bakker dicht in de buurt gevonden. Normaal kom ik niet in die winkel want het ligt boven mijn studentenbudget, maar voor lekker brood heb ik wel wat over.
Zal ik doen. Dit ziet er in ieder geval al veelbelovend uitquote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:16 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als het brood daar echt goed is, meldt dat dan ff, leuk om te horen en goede bakkers mogen best geholpen worden.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Soort reinheitsgebot dusquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:33 schreef Pietverdriet het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |