abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100657377
Omdat het grote kookboekentopic vervuild dreigde te raken, bij deze een topic waar je al je frustraties/lovende woorden/doodsverwensingen/zegeningen kwijt kunt voor het inferieure product dat Nederlandse bakkers durven af te leveren.

quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 19:24 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

En bij deze moet ik maar eens kijken of ik 'm in de boekenwinkel kan inzien... Op een of andere manier gaan bij mij bij de combinatie 'Nederland' en 'Bakker´ de haren preventief overeind staan. Maar misschien is dat de uitzondering die de regel bevestigd.
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Tja, is ook niet voor niets dat ik hem ook nog niet heb, ik had dat idee ook. Maar hoor niettemin goede verhalen, dus moet hem ook eens bekijken
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:56 schreef PdeHoog het volgende:

[..]

Want :?
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nederlandse bakkers niet echt vermaard zijn voor de hoge kwaliteit van hun producten, maar eerder om schuimbrood, blikappeltaart met geleiafdekking met abrikozensmaak en veel te dure broodjes
quote:
1s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 21:03 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Als jij een écht goede bakker in NL weet, dan houd ik mij aanbevolen. Op de Haarlemmerstraat in A'dam weet ik er eentje die best aardig bakt, maar verder kom ik zelfs bij de bakkers die prentenderen goed te zijn, vooral slappe meuk met een afbaksmaakje tegen. En het meest frappante is dat zodra je naar het eerste het beste dorp over de grens (D of B, maakt niet uit) gaat, daar bij de eerste de beste bakker naar binnenloopt, je met een uitstekend brood naar buiten loopt.

maar dit is allemaal een beetje offtopic in een kookboekentopic
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:02 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk nog wel banketbakkers die bv. zelf nog de taartbodems bakken?

[ Bericht 0% gewijzigd door stavromulabeta op 12-08-2011 22:18:01 ]
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_100657545
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:02 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Zijn er eigenlijk nog wel banketbakkers die bv. zelf nog de taartbodems bakken?
Wellicht vind je er nog een, als je heel goed zoekt. Een hoogbejaarde bakker, ergens in een dorp diep in de Drentse bossen ofzo. Maar aangezien de meeste bakkers niet eens meer de moeite doen om hun slagroom zelf te slaan, vrees ik het ergste.
pi_100657878
http://www.volkorenbrood.nl (geen spam)

Geen banket maar wel, volgens mij, erg goede broodbakkerij in Amsterdam in de Wibautstraat en de Ruyschstraat
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:30:58 #4
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100658275
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:14 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Wellicht vind je er nog een, als je heel goed zoekt. Een hoogbejaarde bakker, ergens in een dorp diep in de Drentse bossen ofzo. Maar aangezien de meeste bakkers niet eens meer de moeite doen om hun slagroom zelf te slaan, vrees ik het ergste.
Ik rij wekelijks van de Achterhoek naar de Kop van Noord-Holland dus ik hoop dat er wat langs die lijn zit qua banketbakkers :9

Voor de rest ben ik wel te spreken over het brood van Menno.

[ Bericht 8% gewijzigd door Erasmo op 12-08-2011 22:40:11 ]
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:47:52 #5
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100659003
Schaamteloze tvp
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100659168
We hebben gelukkig in ons dorp nog een bakker die wel heerlijk brood maakt. Wel prijzig.
http://www.vvlp.nl/Filialen/Bloemendaal
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_100659599
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:30 schreef Erasmo het volgende:

Die blijkt hier vlakbij een verkooppunt te hebben (bij een slagerij, dat dan weer wel... Niet bepaald de eerste plek waar ik naar lekker brood ga zoeken). Daar ga ik morgen eens langs.
pi_100659650
quote:
Op vrijdag 12 augustus 2011 21:03 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Als jij een écht goede bakker in NL weet, dan houd ik mij aanbevolen. Op de Haarlemmerstraat in A'dam weet ik er eentje die best aardig bakt, maar verder kom ik zelfs bij de bakkers die prentenderen goed te zijn, vooral slappe meuk met een afbaksmaakje tegen. En het meest frappante is dat zodra je naar het eerste het beste dorp over de grens (D of B, maakt niet uit) gaat, daar bij de eerste de beste bakker naar binnenloopt, je met een uitstekend brood naar buiten loopt.

maar dit is allemaal een beetje offtopic in een kookboekentopic
Haarlemmerstraat, Vlaams broodhuis??? Die is best aardig ja.

Valt me ook op. Waar ik woon is een bakkersfamilie die al sinds 18 nog wat terug gaat en nu 3 winkeltjes verspreid heeft over de plaats. Die is best prima. Lekker brood en vaak afwisseling. Alleen niet wat ik zoek. Dat brood uit belgie, of iets dat op steen gebakken is bijvoorbeeld, echte Ciabatta's en brood zo lekker dat je maar wil blijven door eten. Dat vind ik niet in NL. Volkoren, meergranen, pan, knip.... zucht. NL en brood, eigenlijk NL en kwalitatief goed en lekker eten...
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 23:29:53 #9
150815 Tha-CheF
guess who's back
pi_100660987
http://www.desemenzo.nl/

Deze gast weet ook wel waar die mee bezig is. Omgeving Waalwijk.
In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:09:45 #10
232606 RobinOok
Patroonheilige van CUL
pi_100662631
Ja, maar verkoopt alleen aan groothandel en horeca.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 00:49:31 #11
284578 EricOscuro
Anders dan anders
pi_100664043
Als het om banketbakkers gaat, Ernst Puik in Veendam.
Die bakt alles met roomboter... ik weet alleen niet of hij nog steeds taartjes maakt. Hij had altijd een banktetbakkerij/ annex pattiserie... die heeft hij verkocht.... en is daarna 100 meter verderop weer begonnen.

Maar hij was altijd wel vermaard (en berucht).
Want naast een vakman was het ook een behoorlijke innemer van de drank (die hij soms behoorlijk dronken in zijn toepetje goot, en het daar vervolgens weer uitdronk _O- )

Maar vraag het Freek de Jonge, Youp van 't Hek en welk theaterpersoonlijkheid maar, Ernst Puik kennen ze allemaal!
De wereld is vol met kleuren, neem geen genoegen met een zwart/ wit visie. De kleuren zitten vaak in de nuance.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 01:00:50 #12
150815 Tha-CheF
guess who's back
pi_100664494
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:09 schreef RobinOok het volgende:
Met een lief mailtje en oprechte interesse kan veel gebeuren...
In Memphis, Tennessee, a woman is not to drive a car unless a man warns approaching motorists or pedestrians by walking in front of the car that is being driven.
pi_100665841
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:52 schreef golfer het volgende:
We hebben gelukkig in ons dorp nog een bakker die wel heerlijk brood maakt. Wel prijzig.
http://www.vvlp.nl/Filialen/Bloemendaal
Kom ik ook nog wel eens en overstijgt imho niet het niveau van de gemiddelde warme bakker.
pi_100670021
http://www.sallands-houtovenbrood.nl

waardeloze site, ongelofelijk lekker brood :)
pi_100670033
Totaal vernaggelde prutsbakkers tegenwoordig, vaak.
pi_100671645
In Amsterdam zit in het straatje tussen de Nieuwe Hoogstraat en de Nieuwmarkt een goede bakker, hij heet Ton Sol en maakt alles zelf! Geen brood, alleen patisserie. Appeltaartje kost 6 euro.

Edit: het heet Petit Patisserie Ton Sol.
pi_100671777
Een bakker die alles zelf nog doet is zoals ik het begrepen heb vrijwel nergens meer te vinden. Als ze zelf al deeg maken is het al heel wat tegenwoordig.

Of heb ik het verkeerd?
Nobody expects the Spanish Inquisition!
pi_100671778
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 00:09 schreef RobinOok het volgende:
De winkels waar je zijn producten kunt kopen staan ook op zijn site.
http://www.partyalot.nl/
Catering, taarten en workshops
pi_100671890
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 22:30 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Ik rij wekelijks van de Achterhoek naar de Kop van Noord-Holland dus ik hoop dat er wat langs die lijn zit qua banketbakkers :9

In een dorpje boven Alkmaar zit een bakkerij dat nagenoeg alles zelf maakt. De slagroomtaarten zijn daar echt ongelooflijk lekker !

http://www.bakkerijfrankrood.nl/

(nu even dicht i.v.m. vakantie)

Overigens zag ik gisteravond om 22:00 een warme bakker zijn brood voor vandaag al in de winkel leggen. Echt vers is dat dus ook niet meer...
...everyone's afraid, but that's no excuse...
pi_100672843
Ik heb eigenlijk niet zo'n sterk idee van hoe brood moet smaken. Ik vind het juist leuk dat het overal in Europa weer anders is, alleen dat Duitse brood waarvan je na 1 sneetje flink doorkauwen vol zit lust mij niet.

Wat me vooral stoort is het 'schuimbrood' met een krokant korstje wat dan een Italiaanse bol wordt genoemd en bij de AH ligt. Dat komt toch wel erg dicht in de buurt van 'gebakken lucht'.

Ik haal vaak Italiaanse bollen bij de Italiaan, die ze dan weer schijnt te betrekken van een Turkse bakker, en dat is gewoon heel lekker brood, met weinig lucht. Helaas is die er sinds kort alleen nog maar met smaakjes. Turks brood vind ik ook erg lekker, ook goed beschikbaar hier.

Bij de AH haal ik vaak "Schnitt" broodjes, die zijn ook prima te doen. In tegenstelling tot de kaiserbroodjes en de andere bollen is dat geen schuim met een korstje, maar brood met zowel substantie als smaak. Verder kan ik best vrolijk worden van een bruin of volkoren van gewoon een goede bakker met jonge boerenkaas. Ik geloof best dat het lekkerder en puurder kan, maar het smaakt me toch wel goed hoor.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100673016
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 23:01 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Die blijkt hier vlakbij een verkooppunt te hebben (bij een slagerij, dat dan weer wel... Niet bepaald de eerste plek waar ik naar lekker brood ga zoeken). Daar ga ik morgen eens langs.
Helaas, de broodverkopende slager blijkt op vakantie te zijn, getuige het A4-tje op de deur... Beetje jammer dat ie het niet op z'n website heeft gezet, dat had een hoop gefiets gescheeld. Dat wordt nog twee weken wachten voordat ik weet hoe die Menno bakt.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:51:48 #22
45206 Pietverdriet
pi_100674878
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 11:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Een bakker die alles zelf nog doet is zoals ik het begrepen heb vrijwel nergens meer te vinden. Als ze zelf al deeg maken is het al heel wat tegenwoordig.

Of heb ik het verkeerd?
Meeste bakkers gebruiken idd mixen, alleen water toevoegen
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:01:52 #23
45206 Pietverdriet
pi_100675185
In Zutphen zit driekant, biologische bakkerij, lunchroom en een aparte taartengallerie. Het brood is redelijk goed, het draaistok lekker (een soort baguette) en hun taarten echt goed, duidelijk veel beter dan wat het gros van de banketbakkers verkoopt.
Www.driekant.nl
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:28:26 #24
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_100675918
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
In Zutphen zit driekant, biologische bakkerij, lunchroom en een aparte taartengallerie. Het brood is redelijk goed, het draaistok lekker (een soort baguette) en hun taarten echt goed, duidelijk veel beter dan wat het gros van de banketbakkers verkoopt.
Www.driekant.nl
De site ziet er veelbelovend uit, wel jammer dat ze margarine gebruiken in het brood.
pi_100676006
Ik heb een paar jaar in .BE gewoond.
En daar is het brood al stukken beter dan hier.
Plus ze zijn allemaal op zondag tot een uur of 12 open (is hun beste dag).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')