quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 19:24 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
En bij deze moet ik maar eens kijken of ik 'm in de boekenwinkel kan inzien... Op een of andere manier gaan bij mij bij de combinatie 'Nederland' en 'Bakker´ de haren preventief overeind staan. Maar misschien is dat de uitzondering die de regel bevestigd.
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Tja, is ook niet voor niets dat ik hem ook nog niet heb, ik had dat idee ook. Maar hoor niettemin goede verhalen, dus moet hem ook eens bekijken
quote:
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 20:59 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Nederlandse bakkers niet echt vermaard zijn voor de hoge kwaliteit van hun producten, maar eerder om schuimbrood, blikappeltaart met geleiafdekking met abrikozensmaak en veel te dure broodjes
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:03 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Als jij een écht goede bakker in NL weet, dan houd ik mij aanbevolen. Op de Haarlemmerstraat in A'dam weet ik er eentje die best aardig bakt, maar verder kom ik zelfs bij de bakkers die prentenderen goed te zijn, vooral slappe meuk met een afbaksmaakje tegen. En het meest frappante is dat zodra je naar het eerste het beste dorp over de grens (D of B, maakt niet uit) gaat, daar bij de eerste de beste bakker naar binnenloopt, je met een uitstekend brood naar buiten loopt.
maar dit is allemaal een beetje offtopic in een kookboekentopic
quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:02 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk nog wel banketbakkers die bv. zelf nog de taartbodems bakken?
Wellicht vind je er nog een, als je heel goed zoekt. Een hoogbejaarde bakker, ergens in een dorp diep in de Drentse bossen ofzo. Maar aangezien de meeste bakkers niet eens meer de moeite doen om hun slagroom zelf te slaan, vrees ik het ergste.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:02 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Zijn er eigenlijk nog wel banketbakkers die bv. zelf nog de taartbodems bakken?
Ik rij wekelijks van de Achterhoek naar de Kop van Noord-Holland dus ik hoop dat er wat langs die lijn zit qua banketbakkersquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:14 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Wellicht vind je er nog een, als je heel goed zoekt. Een hoogbejaarde bakker, ergens in een dorp diep in de Drentse bossen ofzo. Maar aangezien de meeste bakkers niet eens meer de moeite doen om hun slagroom zelf te slaan, vrees ik het ergste.
Die blijkt hier vlakbij een verkooppunt te hebben (bij een slagerij, dat dan weer wel... Niet bepaald de eerste plek waar ik naar lekker brood ga zoeken). Daar ga ik morgen eens langs.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:30 schreef Erasmo het volgende:
Voor de rest ben ik wel te spreken over het brood van Menno.
Haarlemmerstraat, Vlaams broodhuis??? Die is best aardig ja.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 21:03 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Als jij een écht goede bakker in NL weet, dan houd ik mij aanbevolen. Op de Haarlemmerstraat in A'dam weet ik er eentje die best aardig bakt, maar verder kom ik zelfs bij de bakkers die prentenderen goed te zijn, vooral slappe meuk met een afbaksmaakje tegen. En het meest frappante is dat zodra je naar het eerste het beste dorp over de grens (D of B, maakt niet uit) gaat, daar bij de eerste de beste bakker naar binnenloopt, je met een uitstekend brood naar buiten loopt.
maar dit is allemaal een beetje offtopic in een kookboekentopic
Met een lief mailtje en oprechte interesse kan veel gebeuren...quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:09 schreef RobinOok het volgende:
Ja, maar verkoopt alleen aan groothandel en horeca.
Kom ik ook nog wel eens en overstijgt imho niet het niveau van de gemiddelde warme bakker.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:52 schreef golfer het volgende:
We hebben gelukkig in ons dorp nog een bakker die wel heerlijk brood maakt. Wel prijzig.
http://www.vvlp.nl/Filialen/Bloemendaal
De winkels waar je zijn producten kunt kopen staan ook op zijn site.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 00:09 schreef RobinOok het volgende:
Ja, maar verkoopt alleen aan groothandel en horeca.
In een dorpje boven Alkmaar zit een bakkerij dat nagenoeg alles zelf maakt. De slagroomtaarten zijn daar echt ongelooflijk lekker !quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 22:30 schreef Erasmo het volgende:
[..]
Ik rij wekelijks van de Achterhoek naar de Kop van Noord-Holland dus ik hoop dat er wat langs die lijn zit qua banketbakkers
Voor de rest ben ik wel te spreken over het brood van Menno.
Helaas, de broodverkopende slager blijkt op vakantie te zijn, getuige het A4-tje op de deur... Beetje jammer dat ie het niet op z'n website heeft gezet, dat had een hoop gefiets gescheeld. Dat wordt nog twee weken wachten voordat ik weet hoe die Menno bakt.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 23:01 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Die blijkt hier vlakbij een verkooppunt te hebben (bij een slagerij, dat dan weer wel... Niet bepaald de eerste plek waar ik naar lekker brood ga zoeken). Daar ga ik morgen eens langs.
Meeste bakkers gebruiken idd mixen, alleen water toevoegenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 11:10 schreef Its-Jojo-4you het volgende:
Een bakker die alles zelf nog doet is zoals ik het begrepen heb vrijwel nergens meer te vinden. Als ze zelf al deeg maken is het al heel wat tegenwoordig.
Of heb ik het verkeerd?
De site ziet er veelbelovend uit, wel jammer dat ze margarine gebruiken in het brood.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:01 schreef Pietverdriet het volgende:
In Zutphen zit driekant, biologische bakkerij, lunchroom en een aparte taartengallerie. Het brood is redelijk goed, het draaistok lekker (een soort baguette) en hun taarten echt goed, duidelijk veel beter dan wat het gros van de banketbakkers verkoopt.
Www.driekant.nl
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |