abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101984952
|:( Onbegrijpelijk 8)7 6 weken de tijd om jezelf erin te verdiepen, ik kan er met mijn pet niet bij!!
Ik kan me voorstellen dat je baalt Donia, maar laat je niet uit het veld slaan meid, ga voor je gezondheid en blijf zoeken naar een arts die je wel wil begeleiden.
Ik heb hier echt geen woorden voor :X
Sterkte.
pi_102019857
Hallo allemaal, sorry dat ik niets meer heb laten horen. Ik was zo teleurgesteld, dat ik even niets meer met baclofen te maken wilde hebben. Nu net lees ik de reacties pas. Ben natuurlijk al weer een tijdje van de baclofen af. Als ik nu weer ga beginnen, moet ik weer door alle bijwerkingen heen. Toch ga ik het overwegen ondanks dat ik die benauwdheid echt angstaanjagend vond. Het kwam wel pas nadat alle andere bijwerkingen weg waren en aangezien je een allergie opbouwt, ging ik er van uit dat het een allergie was. Vandaar.. Maar iig bedankt..
pi_102021487
Misschien zeg ik iets heel stoms maar is het niet een idee om een pufje in huis te halen? Salbutamol bijv.? Zelf heb ik die al liggen en het kan net even dat ene verschil maken. ;)
pi_102024806
Dank voor de mailtjes en pb'tjes. Doet me goed.

Ik wil niemand tekort doen maar met name 1 pb'tje haalde me uit het dalletje waar ik even in zat. Net als de vorige keer krijg ik weer een cadeautje toegestuurd dat me verder op weg helpt. Noodvoorraadje werd er gezegd. Ik vind het zó lief; ik hoop dat ik dit ooit voor een ander kan doen. Stokje doorgeven zeg maar.

Ik zit sinds vandaag op 30mg. 3x10mg. Vooralsnog zonder bijwerkingen.

Over dat mensen misselijk zijn/waren: ik eet altijd wel iets erbij, al zijn het maar een paar blokjes kaas. Een glas melk kan ook.

Die benauwdheid heb ik gelukkig niet, @lollypopp, met welke dosis kreeg jij dat? En dan met name voor het slapen gaan meen ik? Als dat zo was is het misschien handig om die laatste dosis te verlagen en op een ander tijdstop op te hogen.

@Nobody, dank je wel, ik ga volgende week aan de slag met bellen. Ik laat me niet zomaar kisten :s)
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_102028672
Het doet me ontzettend goed om te lezen, dat iedereen zo met elkaar begaan is!!
Maar we weten met zijn allen ook wat een hel het is, om verslaafd te zijn.
Donia, ik ben blij, dat je weer uit het dalletje bent, jij komt er ook wel, zet m op ^O^
pi_102031249
Dank je wel meisje. Het is fijn om een aantal medestrijders te hebben dat met elkaar begaan is. We weten waar de baclofen voor dient en een steuntje in de rug kunnen we allemaal gebruiken. Wat we niet nodig hebben zijn artsen die al meteen zeggen "het is geen geregistreerd middel tegen alcoholisme of andere verslavingen" en "ik ben tegen hoge doseringen en eigenlijk weet ik er niks van".

Ik dacht later gisteravond nog, als hij nou al begint dat hij tegen hoge doseringen is dan loop je straks misschien weer tegen een probleem aan. Krijg je misschien baclofen voorgeschreven maar dan uiteindelijk niet meer dan 60 of 70 mg. Ik roep maar wat. Voor de een is dat voldoende maar voor de ander niet. Een arts die niet veel weet van het medicijn kan niet bepalen wanneer jouw trek over is. Dat kun jij als gebruiker alleen zelf beoordelen.

Dan moet je over die dosering heen, terugbrengen tot stabilistatie. Het blijft toch een tijdje experimenteren. Ik zou daar ook niet iedere keer over in discussie willen. Het lijkt me geweldig om een arts te hebben die met je meedenkt. Haha, ik ben al blij met eentje die gewoon receptjes uitschrijft :*
  vrijdag 16 september 2011 @ 21:13:27 #157
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_102033181
Lijkt me een heel goed idee 2772011, ga het zeker ook proberen.
Heb al minder last daar ik nu m'n laatste dosis verlaagd heb en om +/- 18 uur inneem.
Bedankt voor de tip.
  vrijdag 16 september 2011 @ 22:02:48 #158
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_102036025
Donia ik kan zo'n arts wel begrijpen, het is waarschijnlijk voor hem ook een ? hoe zo iets werkt.
Mijn ha. had ook zoiets, tot 60mg. en dan praten we verder.
Ben nu 12mnd. verder en heb alles in eigenhand kunnen/mogen houden. Als ik hem een keertje zie vraagt hij alleen hoe het met me gaat en wat zie je er goed uit ! Heb al die maanden zelf bepaald welke dosis.
Er is volgens mij geen één arts die jou daadwerkelijk kan begeleiden, daar is Baclo te kort voor in de verslavings-wereld (mijn idee). Je bent op je eigen lichaams-taal aangewezen en als die arts ziet dat het je goed gaat zal die denk ik ook niet verder zeuren.
Net als wat je schrijf, eerst maar dat recept.
succes
pi_102050537
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 september 2011 22:02 schreef Kratos58 het volgende:
Er is volgens mij geen één arts die jou daadwerkelijk kan begeleiden, daar is Baclo te kort voor in de verslavings-wereld (mijn idee).
Dat is ook zeker het idee dat ik aanhang en ook aangeef bij mensen. Hoe lullig het ook is maar niemand (ook een arts niet) kan aangeven wat voor een specifiek persoon werkt. Je bent echt alleen in je zoektocht en niet alleen qua dosis die werkt (ik merk dat een bepaalde dosis werkt voor het ene maar voor het andere niet genoeg is bijv.) maar ook de onderhoudsdosis, wat op slechte momenten, hoe om te gaan met bijwerkingen etc. etc.

Ik had bij Donia ook aangegeven dat we elkaar daar met de beste wil van de wereld niet bij kunnen helpen. Iedereen heeft zo'n specifieke verslavingsproblematiek (niet alleen hoeveelheid maar ook de middelen) dat het ondoenlijk is daar een 'standaard' recept voor uit te schrijven. Peuter dat eerste recept los, ga het gevecht aan met ophogen en doe wat goed voor jezelf voelt. Uiteindelijk gaat het om jouw lichaam en geest en jij, en jij alleen, hebt daar de verantwoordelijkheid voor.
Zorg dat jijzelf ervoor zorgt dat het goed met je gaat!
pi_102060975
@2772011, jij had al eens aangegeven dat ik een recept gewoon moest eisen van de huisarts. Nou, zo werkt dat niet. Misschien als je al lang bij een huisarts of psychiater patient bent maar ik heb mijn huisarts 2x gesproken (ik woon hier pas een jaar) en deze huisarts nu 1x . De 1e wil beslist niet en de 2e twijfelt heel hevig en wil dus eerst verslavingszorg spreken. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen lichaam/geest maar daar heb je soms hulp bij nodig. Dat kan zijn in de vorm van medicatie, psych. hulp, afkickklinieken of lotgenoten (denk bijv. aan AA).

@Kratos, de enige arts waarvan ik weet dat hij zich echt heeft verdiept in baclofen is Bram Bakker. Hij gaat ook dat onderzoek (dat in januari jl. zou starten) mede begeleiden van de UvA. Via de kliniek waar hij (onder meer) voor werkt kun je je aanmelden. Die kliniek vraagt wel 5000¤ eigen bijdrage.
http://www.addiction-solutions.nl/kosten_en_verzekering/

Dit is mijn 2e dag van 30mg. Wel weer droge mond en vieze smaak. Nou ja, het kan allemaal erger ;)

[ Bericht 4% gewijzigd door Donia op 17-09-2011 18:04:12 ]
  zondag 18 september 2011 @ 14:39:34 #161
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_102096665
Ja Donia, Bram Bakker weet er veel van, maar hij kan niet in je hoofd kijken metwat het met je doet.
Zal je ook zeker kunnen adviseren maar JIJ voelt het en daarom zeg ik altijd : luister naar je lichaam !
Volgens mij heeft hij het zelf nooit gebruikt (kan me vergissen) en wat ik al eerder schreef, tussen
erover lezen, aanhoren, geeft een heel ander inzicht over Baclo dan je wanneer je het zelf gebruikt,dat is een hemelsbreed verschil. De ervaring van andere gebruikers lijkt mij logischer om van te leren, alhoewel ieder het toch op zijn manier doet maar je hebt dan wel wat richtlijnen uit ervaringen.
pi_102098742
Hoi allemaal,

Even een berichtje uit Italie. Wat een f*cking chaos tijd hier. Alles veranderd per uur ongeveer.. De situatie rondom mijn vaders medische problemen zijn inmiddels wel zo'n beetje in kaart gebracht. Ik spendeer de dagen in het ziekenhuis en mijn hotel kamer(s). Zeeeeer vermoeiend allemaal. Het is wachten, wachten en nog meer wachten. Ben ondanks de ernst van de situatie toch nog redelijk relaxed? Misschien dat de shock nog moet komen. Nu is het regelen, regelen en nog meer regelen.

Iedere avond check ik het forum even, en hoop dat het goed gaat met iedereen.

Wat betreft die Bram Bakker, dat klinkt in mijn oren toch een beetje als een nogal 'commercieel' gedoe? Ik vind het volslagen belachelijk om dergelijk hoge kosten te moeten betalen voor.... wat eigenlijk?? Ik krijg steeds sterker het vermoeden dat Baclofen vaak niet wordt voorgeschreven wegens commerciele redenen. Maargoed, heb me daarin niet echt verdiept.

Voor de mee lezers, in zowel Spanje als Italie wordt Baclofen (Lioresal 10mg) overal zonder recept in iedere Farmacia verkocht, voor een paar euro per doosje. In NL willen ze er gewoon poen aan verdienen. (Hoe typisch..?)

Enyway, sterkte allemaal, ik hoop dat het goed met jullie gaat!

Ciao from Italy, Maxum

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 18-09-2011 16:00:32 ]
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_102103017
Ha die Maxum, ik kan me voorstellen dat het zware weken zijn. Belastend voor alle betrokkenen. Ik hoop dat je vader nu snel geholpen kan worden na al die onderzoeken.

Die kliniek is een privé-kliniek. Valt wel onder GGZ zorgverlening dus je eigen bijdrage van 170 euro ben je er ook aan kwijt (als je die al niet kwijt was....) plus dan die minimaal 5000 euro. En je moet geld in depot geven waaruit ze extra's betalen zoals telefoonkosten (mag je geen mobieltje meenemen naar een afkickkliniek?) en persoonlijke verzorging.

Natuurlijk is het commercieel, Bram Bakker is er niet alleen psychiater maar ook medisch directeur. Hij is gepromoveerd in paniekstoornissen. Vandaar zijn interesse in baclofen denk ik.

Als ik kon, ging ik een tijdje in Spanje wonen. Zou een goeie break zijn en genoeg baclofen daar voor weinig geld bij de apotheek te koop. Ik ben al een heel tijdje aan het googlen maar heb nog geen Spaanse apotheek gevonden die naar het buitenland verzendt. En de gewone on line apotheken willen een recept. Duh.

Maxum, hou je hoofd cool in de chaos!
pi_102115296
Hoi Donia,

Ik zal hier even bij een grote Farmacia naar binnen lopen, en vragen of ze naar het buitenland willen versturen. Zowiezo plunder ik wederom de gehele vooraad... ;-)

Mocht het kunnen bij een grote Italiaanse Farmacia, zal ik dat direct posten op het forum. Dan kan iedereen daar bestellen, voor een heel laag bedrag. Het kost hier in Italie iets van 2 euro per doosje van 50 tabletten van 10 mg. Ook nog eens van Novartis 'Lioresal', het merk medicijn.

Als dat lukt zou dat heel relaxed zijn. Dan heeft niemand meer een probleem, en kan deze zakkenvullende oplichter vermeend ontucht pleger (http://www.misbruikdoorhulpverleners.nl/lopendetuchtzaken5.html) de weledelzeergeleerde heer dr. Bram Bakker, op zijn vinger gaan zitten.

Ik raad iedereen af om met deze engerd in zee te gaan....

Ik ga slapen :O

Keep you posted, Maxum

[ Bericht 9% gewijzigd door Maxum op 18-09-2011 22:08:47 ]
pi_102119162
Hoi Maxum (en overige lezers),

Jij kan wel een winkeltje beginnen _O- . Dat zou super zijn als je daar zo'n apotheek vindt. De Lioresal uit Spanje is ook van Novartis. Zijn ze in die landen ook zo makkelijk met het verkopen van valium/slaaptabletten?

Nee, Bram Bakker hoeft niet op zijn vinger te gaan zitten. Die is psychiater, runt mede een privé-kliniek en schrijft boeken. Hij denkt commercieel en is niet degene die tegenstander is van baclofen. Baclofen is in Nederland niet geregistreerd als zijnde alcoholremmer en dat vormt voor de meeste (huis)artsen een probleem. Ze schrijven een medicijn voor dat niet erkend is en als er ernstige bijwerkingen zijn krijgen zij de schuld. Zo heb ik het inmiddels begrepen. Ze zijn gewoon bang het voor te schrijven. Daarom steeds maar de verwijzingen naar een afkickkliniek.

Dinsdag is die begeleidster terug van vakantie, ik moet haar toch bellen want zij weet niks van mijn baclofengebruik en van die huisarts die haar gaat bellen.

Oeps, ik lees nu je link, Maxum. Dat is niet zo fijn. Het is wel 6 jaar geleden maar zoiets blijft toch plakken.

Welterusten.

[ Bericht 5% gewijzigd door Donia op 18-09-2011 22:12:57 ]
pi_102119808
Hoi Donia,

De heer Bakker zal idd niet tegen het voorschrijven van Baclofen zijn, nadat je vijf ruggen hebt betaald...

In Spanje kan je, mits je een leeg doosje van je NL apotheek laat zien, ook probleemloos benzodiazepines kopen. Ongelimiteerd. In Italie zijn ze wat strenger wdb, maar lukt ook ;-)

Ciao M
pi_102123195
Hey Maxum,

Vijf ruggen + deposito.

Misschien houdt de ongelimiteerde verkoop van medicijnen Spanje (en Italië) nog op de been. Griekenland zit in ieder geval behoorlijk op de schop.

Let wel, ik ben geen voorstander van Bakker, ik weet alleen dat hij evt. baclofen wil voorschrijven en dat hij de verslaafden gaat begeleiden in dat grote onderzoek (wat maar uitgesteld wordt). Dat mensen commercieel zijn moeten ze zelf weten, vrijheid, blijheid hoor.

Nogmaals truste en keep it cool.
Bonne notte
Donia
pi_102164134
Hoi.

Ik hoop dat het met jullie allemaal goed gaat. Ik ben stabiel en voel me goed. Morgen ga ik lekker voor een paar weken naar Spanje.

Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_102168416
Fijne vakantie Bonno :*
pi_102168741
Hoi Bonno,

Lang niks van je gehoord! Goed om te lezen dat je stabiel bent en lekker op vakantie gaat. ^O^

Njoy!
pi_102187706
Leuk filmpje Bonno en wat een prachtige muziek! Fijne vakantie.

Gisteren viel de wijn verkeerd, ik moest zwalkend de hondjes uitlaten, gelukkig was er niet veel volk in het park (23.30). Het is me héél lang niet gebeurd, de invloed van de baclofen laat zich gelden denk ik. Verder niet misselijk of zo, maar wel een katerig gevoel. Vanavond maar eens rustig aan doen met kantelen :+
pi_102228883
Hai allemaal,

Zit nog steeds in Italië. Ik wacht al dagen op het verlossende telefoontje van de ANWB, die een medische vlucht voor ons aan het organiseren is. Van dat wachten (al bijna 14 dagen !!!) wordt ik helemaal kriegel.

Vanmiddag ging ik uit pure verveling, maar eens een biertje drinken. Ik heb de helft van het flesje met moeite opgedronken en de rest maar laten staan. Ik kreeg het gewoon niet weg. De Baclo werkt dus prima! Verder verveel ik me het lazerus. Ik zit in een motel ongeveer naast het ziekenhuis. Wat een gezelligheid..

@ Donia, hoeveel mg slik jij nu? Bij mij begon de alcohol echt tegen te staan rond circa 30mg.
Ik neem tegenwoordig, afhankelijk van hoe lang de dag duurt, 40 tot 60 mg. (meestal 40) Verder heb ik geen enkele bijwerking meer, behalve dat ik bier goor vind.. :?

Okey, laterz M

[ Bericht 0% gewijzigd door Maxum op 21-09-2011 21:20:45 ]
  woensdag 21 september 2011 @ 19:03:13 #173
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_102229593
Hoi Donia,

het gaat gebeuren, komt ineens !
Zit je nog op 35mg. ?
Lekker hé zo'n kater , had je veel gedronken ?
Misschien vanavond helemaal geen trek.
Gaat goed zo, meis !!
  woensdag 21 september 2011 @ 19:12:27 #174
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_102230152
Maxum, fijn dat het bij jou ook zo goed helpt, is bij mij hetzelfde, kan ook geen alcohol verdragen.
Ik zit nog steeds (al maanden) op 60mg. en soms neem ik de laatste niet eens (= 10mg.).
Succes met de anwb, kan me voorstellen dat je het zat bent.
pi_102232209
Hoi allemaal,

Ik zit nog op 30, heb het even uitgesteld tot morgen. Dan wordt het 35mg. De trek is aan het verminderen en ik heb gisteren al een paar glazen minder gedronken. Nu ook nog niet veel, normaal had ik al zowat een fles op en nu zit ik nog aan mijn 2e glas.

Maxum, het duurt nu vast niet lang meer. Kan me voorstellen dat je het zat bent.

Begeleidster belde op. Ze heeft het heel druk, is net terug van vakantie. Ze belt me als die huisarts die me wel/geen baclofen wilde voorschrijven haar heeft gebeld. En zowaar, ze weet nu een huisarts hier in de stad die het aan een cliënt heeft voorgeschreven voor alcoholproblemen. Dus er gloort hoop aan de horizon.

Hoop dat de postduif deze week binnen komt vliegen want anders moet ik snel afbouwen :+
pi_102243285
Updeetje, ik denk nu echt dat de baclofen gaat werken. De wijn smaakte me lang niet zo goed dus ik ben na het 3e glas gestopt, heb koffie gedronken en daarna een ijsje gegeten.

Nu ga ik nog even een rondje hondjes uitlaten.

Vanavond de aflevering Primaten van Earth Life gezien, wat is het toch een mooie BBC documentaire-serie.
pi_102250876
Hey Donia,
Dat is geweldig nieuws, ik ben helemaal blij voor je *O*
Ik hoop dat de postduif nog bij je langs komt, zodat je nu echt door kan gaan.
pi_102251560
De postduif is hard bezig op te stijgen. Lange aanloop nodig, maar als ze vliegt, weet ze precies waarheen! ;)
pi_102254058
Haha, postduif is een diesel. Super!

Ja Nobody, gaat goed zo. Kijken wat de ophoging gaat doen. Nog niet veel denk ik, langzaam maar gestaag :P
pi_102257006
Lang leve de postduif *O* ^O^ _O_
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')