abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101452282
Hallo, hier weer een berichtje van mij. Ik ben gestopt met baclofen omdat ik waarschijnlijk allergisch ben. Ik kreeg klachten met ademhalen en mijn strottehoofd ging opzwellen. Als ik door zou gaan, zou dat levensgevaarlijk zijn, heb ik gelezen. Ik zit nu aan de oxazepam en dat is geen feest. Ik mis de rust die ik bij de baclofen voelde.. ;(
pi_101452961
Hoi allemaal,

De assistente van die huisarts belde om 16.00 op. Ik mag over 2 weken aan het eind van de middag op kennismakingsgesprek. Dan ben ik denk ik de laatste patient en zal hij wel de tijd nemen. Op mijn verzoek of het niet eerder kon was het antwoord nee, het was heel druk omdat ze met vakantie waren geweest (nota bene al 2 weken terug) en volgende week is de praktijk een aantal dagen dicht.

Vanmiddag heb ik een tijd op internet gezocht maar ik vind het razend duur. Zal nog eens verder speuren. Ik zou het liefst morgen al beginnen bij wijze van spreken en dan heb ik jullie gelukkig als ervaringsdeskundigen.

In ieder geval bedankt voor het duimen, er staat nu wel een afspraak. Dus hij wijst het niet zonder meer af.

TramaDolletje, jullie mogen zeker blij zijn met je hulpverleners. Je psycholoog is ook goed bezig zeg! Neem je de 5 mg voor het slapen gaan?

Huisartsen of andere artsen die het wel voorschrijven zijn in mijn ogen helden, zij nemen toch een risico omdat het middel officieel (nog) niet geregistreerd is als verslavingsremmer.

En gebruikers zoals jullie zijn ware pioniers, ^O^

Lollypop, waar had jij die pillen alweer vandaan? Toch ook van internet of heb ik het helemaal mis? Wel heel vervelend zeg, heb je dat van die allergie in de bijsluiter gelezen?
Sterkte met de oxazepam.
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_101458543
-O- ???! @ Donia; Ik heb je een pb gestuurd.
pi_101460163
Ja TramaDolletje, ik heb het net gelezen *O* en je een pb terug gestuurd.
pi_101472647
Wat jammer nou lollypopp, dat je allergisch reageert. ;(
Ik denk, dat het nu op pure wilskracht aankomt en de reguliere medicijnen, die voor de cravings worden voor geschreven.
Ik wens je heel veel sterkte, jammer dat het zo moet zijn.

Donia, ik hoop dat je de baclofen alsnog krijgt via de huisarts, ik snap alleen niet, dat het allemaal zo lang moet duren pfff, ik blijf voor je duimen.
Ik hoop dat TramaDolletje goed nieuws heeft gestuurd :Y
pi_101473997
He Lolypop ben je bij een arts geweest met je klachten, heeft die het geconstateerd? Ik heb de eerste weken ook veel last gehad van mijn ademhaling en had het gevoel dat er een brok bij mijn strottenhoofd zat. Dat is allemaal weggetrokken. Heb daar nu, na 2mnd, helemaal geen last meer van. Wil niet zeggen dat je niet allergisch zou kunnen zijn, maar ik herken de neiging ermee te stoppen omdat die klachten erg vervelend zijn. Weet niet hoeveel je slikte, maar mijn arts heeft mij verzekerd dat in lage dosering, ik gebruik 50mg, het niet gevaarlijk was en ws gewoon over zou gaan. Wat dus ook is gebeurd.
Wilde het je gewoon even vertellen. Natuurlijk is de keuze aan jou, maar de bijwerkingen kunnen in het begin echt wat angstaanjagend zijn. Wel goed opletten en goed voor jezelf zorgen. Sukses
  vrijdag 2 september 2011 @ 22:40:56 #107
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_101509184
Hay Lollypopp, lees net je verhaal over je benauwdheid.
Veel baclofengebruikers hebben hier last van, vooral bij het slapen, ik ook.

Ik neem nu s'avonds niet meer in, de laatste om 18uur en dan slechts 10mg. en dat gaat (bij mij althans) prima, praktisch géén last meer !
Zou het even uit proberen voordat je helemaal stopt.
Succes.
pi_101530159
http://www.apotheek.nl/Me(...)x?mId=10701&rId=187#

Onderaan wordt baclofen ook genoemd als een van de medicijnen. Ik ga e.e.a. van deze site uitprinten en meenemen naar de huisarts. Een arts kan er bijna niet meer onderuit als in de officiële apothekerssite baclofen genoemd wordt als o.a. medicatie tegen alcoholverslaving.

Nobody, goed nieuws is nog onderweg. Alles goed met jou?
pi_101548424
Donia, fijn, dat het goede nieuws onderweg is ^O^
Met mij gaat het top :Y , ik twijfel alleen, of ik nog verder zal verhogen.
Het drank gebruik is al zoveel minder en de trek ook, maar nog niet helemaal.
Ik doe nu een hele week met 1 liter, i.p.v. 1 tot 1.5 liter per avond.
Ik ben bang, dat als ik op deze dosis blijf, de trek weer erger wordt.
Misschien moet ik het gewoon even afkijken en als het mis dreigt te gaan, alsnog verhogen.
Ik hoop dat het bij de rest ook goed gaat.
Ik hou jullie op de hoogte.
pi_101550501
Fijn dat al je bijwerkingen verdwenen zijn. Heb je nu ook geen last meer van slappe spieren?

1 fles per week, 1 glas per avond en dan kun je gewoon stoppen? Maar de trek is nog niet helemaal weg hè, op hoeveel mg zit jij nu?
pi_101551169
Ik zit nu op 50 mg.
Ik heb er op dit moment geen moeite mee om niet te drinken of het bij 1 glas te houden, maar ik ben bang, dat de trek straks de overhand gaat krijgen,
Ik wacht het nog even af.
Het slappe gevoel in mijn spieren is ook grotendeels weg :Y
pi_101554217
Gelukkig dat je niet meer op zwabberende benen door het leven gaat. Je voelt zelf het best aan of je moet gaan ophogen. Die bijwerkingen zijn de moeite waard geweest :Y
pi_101559238
Het goede nieuws is aangekomen en ik begin morgen.
Met lage doses hoor, 3x 2,5 mg. Van bijsluiters word je nooit vrolijk maar van deze al helemaal niet :|W
Morgen bel ik de assistente van de huidige huisarts om het in mijn dossier te vermelden. Als er dan onverhoopt iets gebeurt weet de praktijk ervan af. Maar ik ga natuurlijk uit van het positieve: stoppen met de drank zonder veel bijwerkingen :)

Hopelijk gaat het met iedereen goed, geen nieuws goed nieuws denk ik maar.
pi_101559641
*O* Heel veel succes Donia, hou ons op de hoogte ^O^
  zondag 4 september 2011 @ 18:45:31 #115
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_101561533
perfect Nobody, je gaat goed, houden zo
  zondag 4 september 2011 @ 18:47:47 #116
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_101561593
Donia, gefeliciteerd meis
eindelijk je gekoesterse wens in vervulling.

Succes !!
pi_101565589
Dank jullie wel, uiteraard hou ik jullie op de hoogte.
pi_101584086
Lollypopp, ik hoop dat de ervaringen van Saine en Kratos je hebben geholpen en je alsnog baclo kunt slikken. Kun je dat bij een arts checken? (zal wel niet, de meesten willen liever dom blijven?)

Donia, wat goed dat je het bij je arts gaat melden. 1-0 voor jou! Jippie! Op naar een hernieuwd leven! Die bijsluiters zijn inderdaad geen lolletje, maar goed, als je iets raars voelt, kun je het checken en ws ga je er ook een heleboel niet krijgen.
Dat is echt fijn aan dit forum; je weet wat er kan gebeuren en hoe anderen er mee om gaan.
Die dichte keel heb ik niet gehad, Maxum wel een in het begin.

Nobody, fijn dat het goed gaat!!!!!! Controle heb je iig. Wat een prettige vooruitgang!
pi_101599189
Hoi, ik probeer maar niet teveel aan de bijwerkingen te denken O+ Ben vandaag begonnen en heb 2x 2,5 mg op. Rond 20.00 neem ik de laatste dosis voor vandaag. Ik krijg die pilletjes niet netjes gebroken. Zo'n pilletje van 10 mg moet ik dan in 4 evengrote stukjes krijgen, nou dat lukt niet helemaal. Enfin, nog een paar dagen en dan ga ik naar 3x 5mg, dat is in ieder geval makkelijker breken. Maar even afwachten hoe ik de komende dagen erop reageer.
Ik had in mijn wanhoop vorige week een contactbericht van de site van Bram Bakker ingestuurd voor hulp en ik kreeg net antwoord van hem dat hij misschien kan helpen maar dat ik dan een afspraak via de Solutions kliniek moet maken. Dat kan altijd nog als de "nieuwe" huisarts toch niet mee wil werken. Het is alleen een eindje rijden :o

Nobody, ik zit nog flink te pimpelen, was het niet rond dag 7 of zo dat jij geen trek meer had?

Nou, ik ga eens eten maken, zo snel kan de baclofen geen effect hebben lijkt me, maar zo vroeg achter het aanrecht komt amper voor :Y)
pi_101623955
Hey Donia,
Ik geloof het wel, dat het ongeveer na een week was, maar dat kan bij jou net zo goed eerder als later zijn.
Elk lichaam reageert anders, dus ga niet bij de pakken neer zitten, als het bij jou wat langer duurt.
Je moet maar zo denken, over een 1 maand of 1.5 maand, is je leven totaal anders.
En je bent het waard :Y
Succes meis ^O^
  dinsdag 6 september 2011 @ 12:55:34 #121
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_101628784
Hoi Donia,

je kan bij de apotheek evt. een pillen-breker halen

Voor diegene die last hebben van misselijkheid.
Gebruik hiervoor evt. "Omeprazol" = een maagbeschermer.

Succes .
pi_101630946
De pillenbreker is handig maar werkt niet goed bij deze pilletjes. Ze worden eerder vergruist dan netjes gebroken.
Zet je duimnagels zo precies mogelijk tegen elkaar in de breukstreep, breek door terwijl je duimnagels naar beneden drukken (naar boven maakt ongelijkere stukjes), het halve pilletje met de gebroken kant naar boven, zo zie je wat de helft is, en breek op dezelfde manier door. Zal per kwart idd wel iets verschil maken qua grootte.
Denk niet dat dat heeel veel uitmaakt. Het is inderdaad rommelig en wat onhandig. Maarrrrrrr, het is het waard!
pi_101631521
Ik zet een mesje in de breukstreep, dat gaat ook wel. maar een half pilletje heeft geen breukstreep meer dus dat gaat wat moeilijker. Maar het lukt me wel hoor, dan maar met wat gruis :+

Omeprazol ja, heb ik weleens gehad. Goeie tip Kratos! Ik ben nog niet misselijk maar misschien zijn er anderen die er baat bij kunnen hebben.
pi_101632072
Donia, ik heb je pbtje gestuurd!
pi_101657785
Morgen even orde in de chaos scheppen, nu ik me wat fitter voel doordat ik geen drank meer drink.
De afgelopen 10 jaar, mijn huishouden een beetje versloft, dus morgen een nieuwe start maken, te beginnen met de kelderkast.
Ben benieuwd, wat daar aan statiegeld uit komt :@
Lekker mijn huisje weer op orde maken, dat hebben man en dochterlief wel verdient.
Ze hebben zoveel voor mij gedaan het wordt tijd dat ik nu weer wat terug doe en ik heb er zin in *O*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')