abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101236666
Hi nobody,

ik hoop dat ik die gewoonte kan doorbreken. Een paar jaar geleden begon ik ook niet aan de wijn rond 17.00. Het is ook een patroon dat je moet doorbreken. Levensritme etc.

Ik werd vannacht wakker door het onweer rond 3 uur. Klein blikje bier gedronken en geslapen tot 9.00, heerlijk.

Kratos valt niemand af maar is wel streng, hij vindt: geen alcohol meer. Is ook wel wat voor te zeggen.

Jij ook sterkte, het gaat goed meid!
Paul Simon | Within Temptation | Anouk | Jimi Hendrix | Coldplay | Albinoni
pi_101242418
Hoi beste mensen,

Ik lees al een tijdje jullie topics mee want ben erg nieuwschierig.Ten eerste vind ik het super knap hoe jullie je er doorheen slaan ^O^ Jullie mogen stuk voor stuk trots op jezelf zijn.

Ik had ook een vraagje.Is het medicijn nu ook voor medicijn verslaving?En daarmee bedoel ik de pammetjes...En zo ja..Als je dan van de pammetjes af ben hoe gaat het dan verder met de Balcofen?Kan je daar dan ook weer mee stoppen?Of ben je daar dan weer afhankelijk van?

Groetjes
pi_101248217
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:39 schreef nobody40 het volgende:
Is iedereen afgehaakt, vanwege een paar negatieve berichten, nee toch??
Ik blijf iig posten om mensen te helpen.
Met mij gaat het goed, ik zit nog steeds op 45 mg per dag en bijna geen bijwerkingen meer *O*
Ik heb nauwelijks nog iets gedronken en wil volgende week proberen om met 1 x 5 mg per dag te verhogen.
Ik hoop dat het met iedereen goed gaat!

Groetjes van mij :*
Ik ben niet afgehaakt hoor. Er zit wel vaker een dipje in het topic.

Fijn om te horen dat je bijwerkingen zo veel minder zijn. Je zal wel altijd een beetje last van vermoeidheid en af en toe vervelend gevoel in je spieren blijven houden. Dat hoor je bij iedereen. Maar goed, dat is beter dan altijd koppijn en een kater en andere ellende die met drank samenhangt.
quote:
0s.gif Op zaterdag 27 augustus 2011 01:00 schreef Eleentje86 het volgende:
Hoi beste mensen,

Ik lees al een tijdje jullie topics mee want ben erg nieuwschierig.Ten eerste vind ik het super knap hoe jullie je er doorheen slaan ^O^ Jullie mogen stuk voor stuk trots op jezelf zijn.

Ik had ook een vraagje.Is het medicijn nu ook voor medicijn verslaving?En daarmee bedoel ik de pammetjes...En zo ja..Als je dan van de pammetjes af ben hoe gaat het dan verder met de Balcofen?Kan je daar dan ook weer mee stoppen?Of ben je daar dan weer afhankelijk van?

Groetjes
Hoi, leuk dat je interesse toont! En bedankt voor de complimentjes aan ons :)

Ik ben totaal met misbruik van middelen gestopt. Ik heb geen pammetjes meer nodig, geen slaapmiddelen, ritalin, pijnstillers en geen drank. Alleen van het blowen kom ik niet af. Ik denk dat door heel erg te verhogen het stoppen met gewoon roken wel zal lukken, maar ik laat het maar even zo.

Ik drink wel af en toe een pilsje, dat is echt geweldig. Ben sinds ik met Baclofen begonnen ben niet een keer dronken of aangeschoten geweest. Kost totaal geen moeite. En dat is het mooie van Baclofen vind ik, je hoeft niet als geheelonthouder door het leven te gaan ^O^

[ Bericht 15% gewijzigd door Bonno op 27-08-2011 12:14:01 ]
Portishead | Zero 7 | Emilie Simon | Bauer | RJD2 | Unkle |
pi_101377067
Hoi allemaal, het is stil hier. Hopelijk gaat het goed met jullie en de baclofen.

Vandaag belde ik mijn hopelijk nieuwe huisarts tijdens het telefonisch spreekuur, en toen hoorde ik wat onduidelijk praten en zijn naam. Dus ik zei dat ik hem zou bellen na zijn vakantie en dat we al over baclofen hadden gesproken. Dat ik graag een afspraak wilde maken als hij er nog achter stond. Bleek dat ik zijn collega aan de lijn had, ze werken in deeltijd :+
Maar die arts begon meteen dat ik het boek van die cardioloog had gelezen, en hij klonk ook niet negatief. Hij laat zijn collega mij morgen bellen.

Ik wacht nu al zo lang en de wijn beheerst mijn leven zo erg dat ik iedere dag depressief uit bed komt. Als ik een fulltime baan zou hebben was ik al in de Ziektewet gekomen. Ik voel me totaal burned out ;(
pi_101396342
Hi everyone,

Ik ben net terug uit Spanje. Hele film shoot is goed verlopen en nog steeds geen alcohol aangeraakt! En de Valium heb ik maar een paar keer gebruikt. Donia, wat ellendig dat je nog steeds de Baclo niet hebt! Hoe lang wacht je daar in hemelsnaam al op? Hoe depressief moet je worden voordat je het krijgt :?
Wordt het niet eens tijd dat je op je strepen gaat staan bij die huisarts?! Mijn meisie is gisteren naar haar huisarts geweest, en heeft hem verteld dat ze de Baclo al enkele weken slikt uit mijn voorraad. Hij reageerde daar oke op, kende het middel en schreef het ook al geruime tijd voor aan een zeer zwaar alcohol verslaafde patient, die echt ieder traject al had doorlopen en pas sinds de Baclofen volledig van de drank af is. Deze arts is erg bekwaam en mijn liefje kreeg zonder enig gezeik de Baclofen voorgeschreven! Zij zit nu al een paar weken op slechts 20mg en ook bij haar is de alcohol cosumptie al zo'n beetje gehalveerd.

Ik hoop dat je morgen die pillen krijgt. En zo niet, zeg gewoon dat je ze dan via internet gaat bestellen ofzo.

In Spanje verkopen ze Baclofen overigens gewoon over de toonbank. Heb dan ook de volledige voorraad van de Farmacia geplunderd opgekocht :X , al waren dat maar 20 doosjes van 30 tabletten van 10mg. En ze waren maar 1,20 E per doosje! En ook nog eens van het merk Novartis Lioresal. Niet eens de generieke dus. Ik snap de EU wat dat betreft echt niet?! 8)7
Niet dat ik van plan ben meer te gaan slikken, maar voldoende voorraad geeft mij ook altijd wat extra rust. Ik blijf op de 40mg.

Nou, hoop dat het goed gaat verder met iedereen! Laterzzzz :O
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_101400268
Hi allemaal,

Hier aan deze kant van de pc gaat het onwijs goed! ^O^
Ik zit nu op 50 mg p.d. en nagenoeg geen bijwerkingen en maar 1 glaasje wijn gedronken *O*
Goed om te lezen, dat het jou ook goed gaat Maxum en ik ben voor je meisie ook blij, dat ze de baclofen gewoon via de huisarts krijgt.
Voor jou Donia, hoop ik dat je huisarts niet moeilijk doet en dat je nu eindelijk eens kan beginnen!!
Echt, ik kan het niet bevatten, dat ik gewoonweg geen trek in drank heb, dat is voor mij totaal nieuw!!
Ik ga dan ook heel hard duimen voor je Donia, dat je ze gewoon krijgt en dat het heel snel resultaat opleverd :Y
Ik hoop dat het bij de rest ook goed gaat en dat de ogen van alle huisartsen eindelijk eens open gaan, wat betreft de baclofen, want niemand verdient het om een verslaafd leven te moeten leiden met de daarbij behorende shit.
Ik ga dit middel dan ook zoveel mogelijk promoten bij mensen waarvan ik weet, dat ze ook lijden onder de ziekte verslaving :Y
Ik hoop snel te lezen dat ook jij Donia, de baclofen krijgt!!

Groetjes van een gelukkige Nobody

[ Bericht 0% gewijzigd door nobody40 op 31-08-2011 11:33:43 ]
pi_101415954
Hoi luitjes,

Geweldig Nobody en Maxim dat het zo goed met jullie gaat. Super hoor Maxim dat je niet vaak valium hoefde te gebruiken; ligt dat aan de baclofen of had je gewoon minder stress?
Fijn dat je liefje's huisarts ook niet moeilijk doet. maar voorschrijft wat ze nodig heeft.

Helaas heb ik nog niks. Ik heb zelf maar gebeld want ik had om half 2 nog niets gehoord. Hij begon terug te krabbelen en moet er nog wat over lezen en nadenken zei hij. Want baclofen was toch eigenlijk niet voor alcoholisme bedoeld. Ik zei dat ik redelijk wat verslaafden ken die allemaal enorm veel baat hebben bij het medicijn.
Toen vroeg hij weer hoeveel ik drink. Enfin, Hij denkt dus nu na, zal ongetwijfeld mijn huisarts hebben gebeld die dus geen voorstander is, en morgen zou hij zijn assistente laten bellen voor een eventuele kennismakingsafspraak.

Maxim, ik ben al minstens 3 maanden bezig. Heb hier ook psychiaters gebeld die ook niet wilden. Ben door Trimbos naar een kliniek richting Eindhoven gestuurd want daar zou baclofen wel voorgeschreven worden. Toen ik daar aankwam moest ik eerst blazen van de hulpverlener want hij dacht dat ik dronken was. Echt niet, om 2 uur 's-middags en met zo'n end autorijden. Uitslag 0,0. Toen ik begon over baclofen zei hij dat ik beter snel opgenomen moest worden voor 7 weken.
Ik ben opgestaan en weggegaan, schandalige behandeling.
En mijn huisarts was niet onder de indruk toen ik destijds zei dat ik op internet kon bestellen. Als ik het maar zou doorgeven, dan wist hij in ieder geval als er iets aan de hand met me was dat ik baclofen slikte :(

Deze huisarts had eigenlijk al toegezegd dat hij het me ging verstrekken, na zijn vakantie. Dus misschien heb ik ruim een maand voor niks gewacht en gehoopt. Toen Bonno begon met baclofen had ik mijn 1e gesprek met mijn eigen huisarts.

Bedankt voor het duimen Nobody, morgen nog maar een keer ^O^
pi_101430879
@Donia,

Tjeetje, ongelofelijk, dat artsen zo moeilijk doen, ze laten liever iemand aan zijn/haar verslaving ten onder gaan, dan iemand proberen te helpen, naar een normaal leven 8)7
Als het niet anders kan, dan zou ik het als ik jou was, toch via internet kopen en dan afgaan, op de tips en ervaringen, van de mensen hier.
Echt, het is het proberen waard!
Ik hoop dat het niet nodig zal zijn en dat je ze gewoon onder goede begeleiding van je huisarts krijgt.
Ik ga gewoon verder duimen voor je ^O^

[ Bericht 0% gewijzigd door nobody40 op 31-08-2011 23:55:36 ]
pi_101433945
Jemig Donia, wat ongelofelijk irritant dat je al zo lang zoveel moeite moet doen en geduld op moet brengen. Echt onbegrijpelijk. Inderdaad, wat Nobody zegt, mensen gaan kapot aan verslavingen. De wil om beter te worden wordt voor het gemak genegeerd. Echt belachelijk.
Ik heb het met je te doen meis.
Zoals Maxum al aanhaalde heb ik een heel goed gesprek gehad met mijn huisarts. Ik was er best zenuwachtig over omdat ik al een maand op eigen houtje baclo slik. Hij keek een beetje met een scheef oog, maar toen ik vertelde hoe ik het aanpak qua opbouw, en hij door had hoeveel ik over het middel weet, schreef hij het gewoon voor. Hij had flink commentaar op artsen die dit middel niet willen voorschrijven. Hij onderkent het probleem van alcohol en ziet zat mensen die er aan kapot gaan. Het zou me niet verbazen als hij het vaker in gaat zetten bij patienten. Ik ben nu de 2e in de praktijk en hij was enthousiast door mijn enthousiasme.
Mijn psycholoog wilde ook weten hoe het inmiddels ging met de baclo. Hij kon zijn oren niet geloven (heb hem heus de bijwerkingen niet onthouden :+ ) en hij gaat informatie inwinnen in de VS om een gedegen verhaal te kunnen houden om huisartsen van zijn patienten eventueel in te lichten.
Maxum en ik hebben heel veel geluk met onze zorgverleners en dat beseffen we ons goed.
Ik zit vanaf vandaag op 25 mg en de bijwerkingen druk ik de kop een beetje in door de dosis te verdelen in 7x 2.5mg en 1x 5mg. De wekker gaat dus de ganse dag door :s) Door de kleine doses ben ik minder misselijk en is mijn innige relatie met het toilet wat bekoeld.
Ik hoop voor iedereen dat het goed en steeds beter gaat.
Donia, ik duim hard mee morgen. Heel veel succes iig!
pi_101436396
Hoi Donia,

Wat een mongeaulen daar zeg. Die lui zouden feitelijk voor de medische tuchtraad moeten verschijnen ~O> Ik adviseer je ook, net als Nobody, het zowiezo in huis te halen. Dan maar via de andere weg. Dan kan je tenminste vast beginnen tot je een kundige arts gevonden hebt, die het wel gewoon voorschrijft. En voor iedereen die meeleest en dit zelfde probleem heeft, in Spanje koop je het gewoon zonder recept.
En het kost er geen ene moer. Op internet zijn de prijzen belachelijk. Misschien kan Bonno bij zijn volgende rit naar Parijs even een stukje doorrijden en..... 8-)

Verder, het feit dat ik minder valium slik, komt eigenlijk omdat ik niet meer drink. Door de katers werd mijn sociale fobie gigantisch versterkt. Daarnaast heeft de Baclofen, nog sterker dan Valium, een spierverslappend effect. En dat werkt ook weer door op mijn psyche. Een opwaartse spiraal dus. Valium heb ik in zes weken gehalveerd. Neem het niet eens meer dagelijks, eigenlijk alleen in werksituaties. Die dagen blijven toch nog steeds ietwat lastig. Alcohol denk ik niet eens meer over na.

Donia, sterkte met je zoektocht! Je word zwaar op de proef gesteld, maar er komt een moment dat je de Baclo krijgt. De aanhouder wint. Doorzetten en volhouden!!
Coldplay | David Bowie | The Police | Keane | Bob Marley | Prince
pi_101452282
Hallo, hier weer een berichtje van mij. Ik ben gestopt met baclofen omdat ik waarschijnlijk allergisch ben. Ik kreeg klachten met ademhalen en mijn strottehoofd ging opzwellen. Als ik door zou gaan, zou dat levensgevaarlijk zijn, heb ik gelezen. Ik zit nu aan de oxazepam en dat is geen feest. Ik mis de rust die ik bij de baclofen voelde.. ;(
pi_101452961
Hoi allemaal,

De assistente van die huisarts belde om 16.00 op. Ik mag over 2 weken aan het eind van de middag op kennismakingsgesprek. Dan ben ik denk ik de laatste patient en zal hij wel de tijd nemen. Op mijn verzoek of het niet eerder kon was het antwoord nee, het was heel druk omdat ze met vakantie waren geweest (nota bene al 2 weken terug) en volgende week is de praktijk een aantal dagen dicht.

Vanmiddag heb ik een tijd op internet gezocht maar ik vind het razend duur. Zal nog eens verder speuren. Ik zou het liefst morgen al beginnen bij wijze van spreken en dan heb ik jullie gelukkig als ervaringsdeskundigen.

In ieder geval bedankt voor het duimen, er staat nu wel een afspraak. Dus hij wijst het niet zonder meer af.

TramaDolletje, jullie mogen zeker blij zijn met je hulpverleners. Je psycholoog is ook goed bezig zeg! Neem je de 5 mg voor het slapen gaan?

Huisartsen of andere artsen die het wel voorschrijven zijn in mijn ogen helden, zij nemen toch een risico omdat het middel officieel (nog) niet geregistreerd is als verslavingsremmer.

En gebruikers zoals jullie zijn ware pioniers, ^O^

Lollypop, waar had jij die pillen alweer vandaan? Toch ook van internet of heb ik het helemaal mis? Wel heel vervelend zeg, heb je dat van die allergie in de bijsluiter gelezen?
Sterkte met de oxazepam.
pi_101458543
-O- ???! @ Donia; Ik heb je een pb gestuurd.
pi_101460163
Ja TramaDolletje, ik heb het net gelezen *O* en je een pb terug gestuurd.
pi_101472647
Wat jammer nou lollypopp, dat je allergisch reageert. ;(
Ik denk, dat het nu op pure wilskracht aankomt en de reguliere medicijnen, die voor de cravings worden voor geschreven.
Ik wens je heel veel sterkte, jammer dat het zo moet zijn.

Donia, ik hoop dat je de baclofen alsnog krijgt via de huisarts, ik snap alleen niet, dat het allemaal zo lang moet duren pfff, ik blijf voor je duimen.
Ik hoop dat TramaDolletje goed nieuws heeft gestuurd :Y
pi_101473997
He Lolypop ben je bij een arts geweest met je klachten, heeft die het geconstateerd? Ik heb de eerste weken ook veel last gehad van mijn ademhaling en had het gevoel dat er een brok bij mijn strottenhoofd zat. Dat is allemaal weggetrokken. Heb daar nu, na 2mnd, helemaal geen last meer van. Wil niet zeggen dat je niet allergisch zou kunnen zijn, maar ik herken de neiging ermee te stoppen omdat die klachten erg vervelend zijn. Weet niet hoeveel je slikte, maar mijn arts heeft mij verzekerd dat in lage dosering, ik gebruik 50mg, het niet gevaarlijk was en ws gewoon over zou gaan. Wat dus ook is gebeurd.
Wilde het je gewoon even vertellen. Natuurlijk is de keuze aan jou, maar de bijwerkingen kunnen in het begin echt wat angstaanjagend zijn. Wel goed opletten en goed voor jezelf zorgen. Sukses
  vrijdag 2 september 2011 @ 22:40:56 #107
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_101509184
Hay Lollypopp, lees net je verhaal over je benauwdheid.
Veel baclofengebruikers hebben hier last van, vooral bij het slapen, ik ook.

Ik neem nu s'avonds niet meer in, de laatste om 18uur en dan slechts 10mg. en dat gaat (bij mij althans) prima, praktisch géén last meer !
Zou het even uit proberen voordat je helemaal stopt.
Succes.
pi_101530159
http://www.apotheek.nl/Me(...)x?mId=10701&rId=187#

Onderaan wordt baclofen ook genoemd als een van de medicijnen. Ik ga e.e.a. van deze site uitprinten en meenemen naar de huisarts. Een arts kan er bijna niet meer onderuit als in de officiële apothekerssite baclofen genoemd wordt als o.a. medicatie tegen alcoholverslaving.

Nobody, goed nieuws is nog onderweg. Alles goed met jou?
pi_101548424
Donia, fijn, dat het goede nieuws onderweg is ^O^
Met mij gaat het top :Y , ik twijfel alleen, of ik nog verder zal verhogen.
Het drank gebruik is al zoveel minder en de trek ook, maar nog niet helemaal.
Ik doe nu een hele week met 1 liter, i.p.v. 1 tot 1.5 liter per avond.
Ik ben bang, dat als ik op deze dosis blijf, de trek weer erger wordt.
Misschien moet ik het gewoon even afkijken en als het mis dreigt te gaan, alsnog verhogen.
Ik hoop dat het bij de rest ook goed gaat.
Ik hou jullie op de hoogte.
pi_101550501
Fijn dat al je bijwerkingen verdwenen zijn. Heb je nu ook geen last meer van slappe spieren?

1 fles per week, 1 glas per avond en dan kun je gewoon stoppen? Maar de trek is nog niet helemaal weg hè, op hoeveel mg zit jij nu?
pi_101551169
Ik zit nu op 50 mg.
Ik heb er op dit moment geen moeite mee om niet te drinken of het bij 1 glas te houden, maar ik ben bang, dat de trek straks de overhand gaat krijgen,
Ik wacht het nog even af.
Het slappe gevoel in mijn spieren is ook grotendeels weg :Y
pi_101554217
Gelukkig dat je niet meer op zwabberende benen door het leven gaat. Je voelt zelf het best aan of je moet gaan ophogen. Die bijwerkingen zijn de moeite waard geweest :Y
pi_101559238
Het goede nieuws is aangekomen en ik begin morgen.
Met lage doses hoor, 3x 2,5 mg. Van bijsluiters word je nooit vrolijk maar van deze al helemaal niet :|W
Morgen bel ik de assistente van de huidige huisarts om het in mijn dossier te vermelden. Als er dan onverhoopt iets gebeurt weet de praktijk ervan af. Maar ik ga natuurlijk uit van het positieve: stoppen met de drank zonder veel bijwerkingen :)

Hopelijk gaat het met iedereen goed, geen nieuws goed nieuws denk ik maar.
pi_101559641
*O* Heel veel succes Donia, hou ons op de hoogte ^O^
  zondag 4 september 2011 @ 18:45:31 #115
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_101561533
perfect Nobody, je gaat goed, houden zo
  zondag 4 september 2011 @ 18:47:47 #116
350302 Kratos58
groet Kratos58
pi_101561593
Donia, gefeliciteerd meis
eindelijk je gekoesterse wens in vervulling.

Succes !!
pi_101565589
Dank jullie wel, uiteraard hou ik jullie op de hoogte.
pi_101584086
Lollypopp, ik hoop dat de ervaringen van Saine en Kratos je hebben geholpen en je alsnog baclo kunt slikken. Kun je dat bij een arts checken? (zal wel niet, de meesten willen liever dom blijven?)

Donia, wat goed dat je het bij je arts gaat melden. 1-0 voor jou! Jippie! Op naar een hernieuwd leven! Die bijsluiters zijn inderdaad geen lolletje, maar goed, als je iets raars voelt, kun je het checken en ws ga je er ook een heleboel niet krijgen.
Dat is echt fijn aan dit forum; je weet wat er kan gebeuren en hoe anderen er mee om gaan.
Die dichte keel heb ik niet gehad, Maxum wel een in het begin.

Nobody, fijn dat het goed gaat!!!!!! Controle heb je iig. Wat een prettige vooruitgang!
pi_101599189
Hoi, ik probeer maar niet teveel aan de bijwerkingen te denken O+ Ben vandaag begonnen en heb 2x 2,5 mg op. Rond 20.00 neem ik de laatste dosis voor vandaag. Ik krijg die pilletjes niet netjes gebroken. Zo'n pilletje van 10 mg moet ik dan in 4 evengrote stukjes krijgen, nou dat lukt niet helemaal. Enfin, nog een paar dagen en dan ga ik naar 3x 5mg, dat is in ieder geval makkelijker breken. Maar even afwachten hoe ik de komende dagen erop reageer.
Ik had in mijn wanhoop vorige week een contactbericht van de site van Bram Bakker ingestuurd voor hulp en ik kreeg net antwoord van hem dat hij misschien kan helpen maar dat ik dan een afspraak via de Solutions kliniek moet maken. Dat kan altijd nog als de "nieuwe" huisarts toch niet mee wil werken. Het is alleen een eindje rijden :o

Nobody, ik zit nog flink te pimpelen, was het niet rond dag 7 of zo dat jij geen trek meer had?

Nou, ik ga eens eten maken, zo snel kan de baclofen geen effect hebben lijkt me, maar zo vroeg achter het aanrecht komt amper voor :Y)
pi_101623955
Hey Donia,
Ik geloof het wel, dat het ongeveer na een week was, maar dat kan bij jou net zo goed eerder als later zijn.
Elk lichaam reageert anders, dus ga niet bij de pakken neer zitten, als het bij jou wat langer duurt.
Je moet maar zo denken, over een 1 maand of 1.5 maand, is je leven totaal anders.
En je bent het waard :Y
Succes meis ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')