Hi allemaal,
Ff een updeetje van mijn kant. Ik had vandaag in bizarre dag. Moest met mijn ouders naar het OLVG, voor de uitlsag rondom mijn vaders medische problemen. Godzijdank zijn ze overal optijd bij en kunnen ze eindelijk aan de slag met de operaties en dergelijke. We waren zeer opgelucht over de uitslagen van de tests. Na een gesprek bij de longarts, moesten mijn ouders en ik even een kwartiertje wachten ivm het inplannen van verdere medische behandelingen.
Ik ben zo opgelucht dat dit goed gaat komen! Geen woorden voor..

Maar toen het volgende:
Tijdens het wachten zijn we even een kop koffie gaan drinken in de bar achter in het OLVG.
Na een paar minuten wilde ik mijn portomonee pakken, die normaal gesproken in mijn broekzak zit, maar deze keer in mijn laptop tas, en ......... weg laptop tas + portomonee

Grote schrik. Mijn laptop bevat allerlei persoonlijke prive en zakelijke gegevens. Ook zat er 2.750,- euro cash in mijn portemonnee omdat ik dat gisteren contant terugbetaald heb gekregen inzake voorgeschoten kosten van een videoproductie. Verder mijn rijbewijs, verzekeringspasjes, bankpasjes en ga maar door...
Tevens in mijn tas een vol doosje Valium 30 tabletten van 10mg, een vol doosje van 30 tabletten Bromazepam 6mg en een doosje Lioresal 30 tabletten van 10mg.
(Ik hoop niet dat ze die ergens op straat hebben weggepleurd, als een kind dat vind... )
Onmiddellijk alle afdelingen afgerend waar we geweest waren, maar nergens had iemand mijn tas gezien.
Eindconclusie: Gejat! Schade circa 6.000 euro!!! + ik moest onmiddellijk een nieuwe laptop aanschaffen van nog eens bijna 3.000,- euro. Ik kan niet zonder, omdat ik erg veel op locatie werk, en mijn laptop echt een verlengstuk van mijzelf is.
We mochten (bij hoge uitzondering) naar de security afdeling om de camera beelden te bekijken.
En ja hoor, 2 (nee ik ben ben absoluut geen racist, maar noord afrikaans uitziende) mannen gespot die met mijn tas het ziekenhuis uitvluchten. Goede video identificatie van de daders gelukkig. Kijkend naar die beelden werd ik echt razend. Als ik ze tegenkom, gaan ze het ziekenhuis niet uit, maar in.. Dat wordt een heel lange behandeling op de intensive care

Daarop direct alles geblokkeerd, Creditcard gegevens, Inloggegevens van al mijn e-mail accounts, etc etc. Ik kon wel janken..

Dit is mij nog
nooit overkomen, en ik vind het ronduit ziek, en heeeel erg laag om mensen op zo'n manier, in notabene een ziekenhuis zo te bestelen. Mensen zitten daar vol spanning / verdriet en angst hun diagnoses te bespreken. Laffe honden!! Ik had mijn tas onder mijn stoel staan, tussen mijn benen. Door het gesprek wat ik met mijn ouders voerde, heb ik niets gemerkt van het verdwijnen van mijn laptop tas, waar ik altijd heel goed op let. De cassiere van de bar vertelde mij later dat het daar schering en inslag is...
Toen aangifte gedaan bij politie: Het ziekenhuis heeft al het camera materiaal op DVD gezet en aan de politie overgedragen, en die sturen het door naar de recherche. Maar ik heb weinig hoop, ook al pakken ze de daders, die spullen en het geld zie ik toch nooit meer terug

Ik voel me bijna een soort van verkracht, aangezien deze criminelen werkelijk alles in mijn computer kunnen inzien. Hij stond nl gewoon aan, (vanwege de haast) dus geen password login.. Stom stom stom van me

Toen het volgende, kom ik aan bij de apotheek, want in mijn laptop tas zat ook mijn laatste doosje Baclo, en mijn recept lag al twee dagen klaar. Vragen ze daar om mijn ID en verzekeringspas

Dat doen ze nooit. Ik kom daar al jaren en ze kennen me bij voor en achter naam. Nieuwe regels

Na wat geharrewar en overleg van het politierapport kreeg ik ze gelukkig mee. Echt, jeeeezus wat een kut dag!
Heb het dan ook echt heeeeelemaal gehad, heb er 150mg Baclo ingeflikkerd en een handje vol Xanax. Ben nu zo stoned als een garnaal. Ga ook pitten, kan niet meer uit mijn doppen kijken. Ben ook nog eens alleen thuis want mijn liefje is bij haar ouders, 300 km hier vandaan.
Gelukkig ligt mijn lieve katje naast me in bed te spinnen, ik geloof dat ze aanvoelt dat ik wat troost nodig heb

Hoop dat ik morgen weer een beetje oke ben.
Hugz, Maxum