Is er ergens een Nederland 1 stream?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:47 schreef StephanL het volgende:
Straks bij Knevel en van den Brink
[..]
Lekker boeiend hoe je er uit ziet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:50 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ik heb toch het idee dat veel Britten nogal wereldvreemd zijn
Wellicht zo op de site, anders niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:50 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Is er ergens een Nederland 1 stream?
Dat laatste vooral. Je kunt geen enkele achterstandswijk in Nederland vergelijken met dit soort Britse wijken. Het staat in geen enkel contrast, Britten lachen zich altijd suf als ze in Amsterdam door een zgn "slechte wijk" lopen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:48 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het zal altijd kleinschaliger zijn, gewoon zoals altijd in Nederland. Bovendien zijn er Nederland niet zulke enorme achterstandswijken
Inderdaad. Denk bijvoorbeeld aan de Utrechtse wijk Ondiep waar het een paar jaar geleden nog flink uit de hand liep. Maar dat is allemaal op schaal, dus de beste man moet niet gaan proberen te beargumenteren dat er hier een identieke situatie voor kan doen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:48 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Het zal altijd kleinschaliger zijn, gewoon zoals altijd in Nederland. Bovendien zijn er Nederland niet zulke enorme achterstandswijken
Ja dat bedoelde ik dusquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:50 schreef StephanL het volgende:
[..]
Lekker boeiend hoe je er uit ziet.
Wij hebben 5 kiddo's die bezig zijn geweest,quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:48 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
In engelse kranten schreven ze ook over zijn blauwe joggingpak.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:48 schreef Bosbeetle het volgende:
[..]
haha op sky hebben ze commentaar op de kleren van de moeder (en tante)dat je zo gekleed niet naar court gaat, en dat dat weergeeft hoe erg het gesteld is
Nou poeh poeh, bussen bekogelen. Al heb ik dat nooit gedaanquote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:52 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wij hebben 5 kiddo's die bezig zijn geweest,
http://www.nu.nl/binnenla(...)ekogelen-bussen.html
??quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:53 schreef Bosbeetle het volgende:
Ik krijg sinds gisteren ineens de neiging om een meerkat verzekering te nemen.. raar is dat.
[ afbeelding ]
Neemt niet weg dat je in Engeland ook gewoon heel fijn en goed kan wonen. Daar heb je ook veel mensen zoals hier in Nederland die iedere dag braaf werken, 's avonds met het gezin TV kijken en in het weekend familie opzoeken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:51 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Dat laatste vooral. Je kunt geen enkele achterstandswijk in Nederland vergelijken met dit soort Britse wijken. Het staat in geen enkel contrast, Britten lachen zich altijd suf als ze in Amsterdam door een zgn "slechte wijk" lopen.
Ja en die rellen in Ondiep vonden we hier al heel wat en toen was er niet eens sprake van plunderingen volgens mij.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:51 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Inderdaad. Denk bijvoorbeeld aan de Utrechtse wijk Ondiep waar het een paar jaar geleden nog flink uit de hand liep. Maar dat is allemaal op schaal, dus de beste man moet niet gaan proberen te beargumenteren dat er hier een identieke situatie voor kan doen.
Nee, meer geweld tegen journalisten en politie volgens mij. Dat was alles.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:56 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ja ik die rellen in Ondiep vonden we hier al heel wat en toen was er niet eens sprake van plunderingen volgens mij.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:00 schreef Kingstown het volgende:
Heftig filmpje van de Manchester rellen:
Hellend vlak hoor, als je dit nu al gaat bagatelliseren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:56 schreef Ronaldsen het volgende:
[..]
Ja en die rellen in Ondiep vonden we hier al heel wat en toen was er niet eens sprake van plunderingen volgens mij.
Ik woon al 6 jaar in Engeland, dus dat hoef je mij verder niet uit te leggen. Maar je moet niet vergeten dat de middenklasse in Engeland echt erg klein is. Ik zie wel echt een enorme kloof tussen arm en rijk, die ik in Nederland niet zie. De "brave" mensen die jij beschrijft, verdienen in Engeland veelal niet genoeg om een mooie wijken te wonen. Mijn secretaresse en haar man hebben allebei een prima baan, maar zitten wel vast in een counsel-flat in een buitengebied van Londen. In Nederland hadden ze met dezelfde baan gewoon in een nette nieuwbouw woning gezeten en een VW Golf voor de deur gehad.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:56 schreef ZuidGrens het volgende:
[..]
Neemt niet weg dat je in Engeland ook gewoon heel fijn en goed kan wonen. Daar heb je ook veel mensen zoals hier in Nederland die iedere dag braaf werken, 's avonds met het gezin TV kijken en in het weekend familie opzoeken.
Sommige mensen denken dat er in Engeland alleen maar chavs, kansarme allochtonen en kakkers wonen
Oh, dat was alles. Tja..quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:57 schreef StephanL het volgende:
[..]
Nee, meer geweld tegen journalisten en politie volgens mij. Dat was alles.
Hahaquote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:00 schreef Kingstown het volgende:
Heftig filmpje van de Manchester rellen:
Nee ok dat moet je zeker niet bagatelisseren, maar toch is het niet te vergelijken met de rellen in Engeland imhoquote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:00 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Hellend vlak hoor, als je dit nu al gaat bagatelliseren.
Die kunnen ze in Engeland ook kopen, maar niet in inner-London.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:00 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik woon al 6 jaar in Engeland, dus dat hoef je mij verder niet uit te leggen. Maar je moet niet vergeten dat de middenklasse in Engeland echt erg klein is. Ik zie wel echt een enorme kloof tussen arm en rijk, die ik in Nederland niet zie. De "brave" mensen die jij beschrijft, verdienen in Engeland veelal niet genoeg om een mooie wijken te wonen. Mijn secretaresse en haar man hebben allebei een prima baan, maar zitten wel vast in een counsel-flat in een buitengebied van Londen. In Nederland hadden ze met dezelfde baan gewoon in een nette nieuwbouw woning gezeten en een VW Golf voor de deur gehad.
Maar Manchester is wel weer deels van een metropool met bijna 2.5 miljoen mensen en heeft al problemen genoeg... Ook daar is het redelijk geconcentreerd, in Moss Side was ik toch al niet van plan vakantie te vieren... Dat overleef je letterlijk ook zonder rellen geen week.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:01 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
Dat London een verhaal apart is klopt, maar Manchester is niet groter dan bv Den Haag.
Ook in Engeland is een stad als London een anomalie.
Ja er zal ook heus wel een groter verschil zijn tussen rijk en arm, daar heb je grofweg gezien misschien 4 a 5 klassen en in Nederland misschien wel 7 of 8 of zo.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:00 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ik woon al 6 jaar in Engeland, dus dat hoef je mij verder niet uit te leggen. Maar je moet niet vergeten dat de middenklasse in Engeland echt erg klein is. Ik zie wel echt een enorme kloof tussen arm en rijk, die ik in Nederland niet zie. De "brave" mensen die jij beschrijft, verdienen in Engeland veelal niet genoeg om een mooie wijken te wonen. Mijn secretaresse en haar man hebben allebei een prima baan, maar zitten wel vast in een counsel-flat in een buitengebied van Londen. In Nederland hadden ze met dezelfde baan gewoon in een nette nieuwbouw woning gezeten en een VW Golf voor de deur gehad.
Weinig mensen die dat goed kunnen, en het worden er steeds minder. Buiten Londen is de werkloosheid direct weer hoger en zijn de salarissen lager. Zoveel zaken zijn hier gewoon niet te betalen. Kinderopvang kost je bijvoorbeeld zo 800-1000 pond per maand, wat betekent dat je met 2 kinderen je modale salaris al volledig kwijt bent.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 23:02 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Die kunnen ze in Engeland ook kopen, maar niet in inner-London.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |