abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100581727
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:06 schreef phpmystyle het volgende:
Is er al wat bekend over de etniciteit van deze groepen relschoppers?
Het zijn rellanders.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_100581753
quote:
1s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 01:53 schreef De_Nuance het volgende:

[..]

Dat ook en ik snap niet echt wat we eraan hebben.

Ik zeg benoem problemen in gemeenschappen maar alsjeblieft niet dit soort pseudowetenschappelijke gezeur.

We hebben in de geschiedenis zien waar dit soort sociaal-'darwinisme' tot kan leiden.
Sociaal darwinisme is altijd zo generaal geweest ik zeg dat we individuen moeten beoordelen, niet groepen.
pi_100581765
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:00 schreef -Strawberry- het volgende:
PVVer zegt wat over je idealen en ideeën.
En jij hebt besloten wat goed is en wat slecht? Ik kan hetzelfde zeggen over PvdA-ers maar daar ben jij het natuurlijk weer niet mee eens.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 02:12:00 #229
104871 remlof
Europees federalist
pi_100581848
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:06 schreef phpmystyle het volgende:
Is er al wat bekend over de etniciteit van deze groepen relschoppers?
Dat boeit niet, ze zijn individueel verantwoordelijk voor hun daden.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 02:14:37 #230
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100581916
Frappant, ik stel een vraag en krijg daarop 3 reacties maar zonder antwoord helaas.

Nog een keer:

Is er al het eea bekend over de etniciteit van dit gepeupel?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
“To forgive the terrorists is up to God, but to send them there is up to me.”
Vladimir Putin
pi_100581945
Brits.
seek electricity                     Fok!Team Kiva micro-kredieten == Doe mee met $25! == topic
pi_100581958
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:12 schreef remlof het volgende:

[..]

Dat boeit niet, ze zijn individueel verantwoordelijk voor hun daden.
Als er oproepen op twitter en zo gedaan worden dan ligt het wellicht iets anders dan alleen individueel verantwoordelijk.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 02:16:26 #233
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100581977
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 01:09 schreef Lagrinta het volgende:
Bij deze rellen begin ik ook weer te twijfelen of het culturele en/of etnische redenen heeft. Ik zie mijzelf altijd als een pragmatische racist. Heb geen enkel probleem met buitenlanders, moslims, donkere mensen maar als een Marokkaan een oud vrouwtje gewelddadig beroofd dan leg ik die link toch weer met afkomst.
Het is puur opportunisme. De rellen zijn niet ontstaan door een cultureel/etnisch conflict, en 5 dagen later is ook wel duidelijk dat de relschoppers overal vandaan komen, en voor het grootste deel etnisch wit.

Nu staan blanke Engelsen ook bekend om hun hooliganisme, en is het voetbal seizoen over.... het is verder zomervakantie voor scholieren, er zijn allerlei politieke en economische problemen waardoor veel jongeren geen vakantiewerk hebben en zich stierlijk vervelen, en een enkel incident kan zo uitgroeien tot een gigantisch uit de hand gelopen probleem.

Ik geloof geen moment dat cultuur, afkomst of etniciteit iets met deze rellen te maken heeft.

Maar goed: er zullen altijd mensen zijn die hun anti-buitenlander oogkleppen niet af willen zetten natuurlijk.
Proud to be American. Hier woon ik.
"Beer is proof that God loves us" - Benjamin Franklin.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
pi_100582002
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:14 schreef phpmystyle het volgende:
Frappant, ik stel een vraag en krijg daarop 3 reacties maar zonder antwoord helaas.

Nog een keer:

Van alles wat, Caribbeans, Afrikanen, blanken, Pakistanen, je kan er niet echt een stempel opdrukken.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 02:18:41 #235
104871 remlof
Europees federalist
pi_100582046
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:15 schreef Hathor het volgende:

[..]

Als er oproepen op twitter en zo gedaan worden dan ligt het wellicht iets anders dan alleen individueel verantwoordelijk.
Want daar reageer je automatisch op als je tot een bepaald ras of geloof behoort? :')
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2011 @ 02:19:04 #236
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_100582055
quote:
7s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 01:52 schreef remlof het volgende:

[..]

Omdat de prestaties in sport worden bepaald door de fysieke gesteldheid die verschilt per ras? Maar ethisch besef is universeel.

Als je dat laatste niet onderschrijft zeg je eigenlijk dat sommige rassen minderwaardig zijn. Kan je doen, maar dan kan je beter ergens op een eilandje gaan leven in deze geglobaliseerde wereld. Het uitgangspunt moet gewoon zijn dat alle mensen gelijkwaardig zijn, anders komen we niet verder.
Consequentie is dat het 'blanke ras' uiteindelijk verdwijnt en er een bastaard ras overblijft.

Als je dat nou een heel slecht idee lijkt?

We verbieden sommige exotische dieren en zelfs planten omdat ze schadelijk voor inheemse soorten zijn. Dan is het wel heel normaal. Maar als het om mensen gaat, oeh nee, kom er maar bij. Vooral in Europa.
pi_100582080
quote:
10s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:18 schreef remlof het volgende:

[..]

Want daar reageer je automatisch op als je tot een bepaald ras of geloof behoort? :')
Ik had het niet over ras of geloof.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 02:20:22 #238
104871 remlof
Europees federalist
pi_100582081
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:19 schreef NorthernStar het volgende:

[..]

Consequentie is dat het 'blanke ras' uiteindelijk verdwijnt en er een bastaard ras overblijft.

Als je dat nou een heel slecht idee lijkt?

We verbieden sommige exotische dieren en zelfs planten omdat ze schadelijk voor inheemse soorten zijn. Dan is het heel normaal.
Alle rassen vermengd lijkt me geweldig, het beste van al die rassen verenigd.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 02:21:10 #239
104871 remlof
Europees federalist
pi_100582104
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:20 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ik had het niet over ras of geloof.
Maar ik had het over individuele aansprakelijkheid. En dat geldt altijd.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 02:21:58 #240
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100582123
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:14 schreef phpmystyle het volgende:
Brits, voornamelijk blank, en verder afkomstig van alle minderheden uit het VK. Ze komen voornamelijk uit volksbuurten en armere buurten, maar als je vraagt van welke afkomst er het meest zijn: Blank brits. Er zitten natuurlijk zat mensen met een kleurtje bij, maar er is geen duidelijke link te leggen met een bepaalde etniciteit.

Ik snap dat het zoeken naar etniciteit natuurlijk erg belangrijk is voor rechts, want dan kunnen ze wat gemakkelijker een zondebok aanwijzen..... maar in dit geval zijn het voornamelijk kansarme blanken in de meerderheid, en kleurlingen van allerlei afkomsten in de minderheid.

Als het om plunderen gaat is iedereen er als de kippen bij natuurlijk, of dat nu Pakistanis, Turken, Jamaicanen, Engelsen, Ieren of Kenianen zijn.
-
"Those who would give up Essential Liberty to purchase a little Temporary Safety deserve neither Liberty nor Safety" - Benjamin Franklin
  donderdag 11 augustus 2011 @ 02:22:15 #241
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100582125
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:17 schreef Hathor het volgende:

[..]

Van alles wat, Caribbeans, Afrikanen, blanken, Pakistanen, je kan er niet echt een stempel opdrukken.
En zijn er mensen van een bepaald geloof of afkomst die de statistieken domineren?
"Fifty years ago the Leningrad street taught me a rule - if a fight is inevitable, you have to throw the first punch."
Vladimir Putin
Vladimir Putin
  donderdag 11 augustus 2011 @ 02:22:35 #242
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100582130
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:22 schreef phpmystyle het volgende:
En zijn er mensen van een bepaald geloof of afkomst die de statistieken domineren?
Blank Brits. Ik gok op Anglicaans qua geloof.

Is het nu niet interessant meer? ;)
-
  donderdag 11 augustus 2011 @ 02:24:31 #243
10864 maartena
Needs more cowbell.
pi_100582174
Overigens: Turken en Koerden lijken vooral het slachtoffer te zijn, en het is opvallend dat juist deze twee groepen de handen ineen slaan om hun winkels in bepaalde straten te verdedigen.
-
pi_100582224
Zijn er filmpjes?
If not now, then when.
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2011 @ 02:26:37 #245
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_100582225
quote:
14s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:20 schreef remlof het volgende:

[..]

Alle rassen vermengd lijkt me geweldig, het beste van al die rassen verenigd.
Wie zegt dat het beste overblijft?

Ik vind het doodzonde wat er in Europa gebeurd.

Afrika voor de Afrikanen, Azië voor de Aziaten maar Europa voor iedereen. Dood en doodzonde.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 02:26:41 #246
201761 phpmystyle
Ordinary guy from Moscow
pi_100582227
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:22 schreef maartena het volgende:

[..]

Blank Brits. Ik gok op Anglicaans qua geloof.

Is het nu niet interessant meer? ;)
Ik kan het mij nauwelijks voorstellen, maar als dat waar zou zijn dan zou ik niet voor de waarheid wegkijken. Echter geloof ik er niets van, maar de echte cijfers zullen ongetwijfeld nog wel uitkomen, of the government wil dat om bepaalde redenen niet :')
Vladimir Putin
Vladimir Putin
pi_100582238
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:22 schreef phpmystyle het volgende:

[..]

Atheisten, agnosten en christenen domineren de charts. Ik schat dat 60 a 70 procent zwart is.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 02:27:49 #248
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_100582260
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Brits, voornamelijk blank, en verder afkomstig van alle minderheden uit het VK. Ze komen voornamelijk uit volksbuurten en armere buurten, maar als je vraagt van welke afkomst er het meest zijn: Blank brits. Er zitten natuurlijk zat mensen met een kleurtje bij, maar er is geen duidelijke link te leggen met een bepaalde etniciteit.

Ik snap dat het zoeken naar etniciteit natuurlijk erg belangrijk is voor rechts, want dan kunnen ze wat gemakkelijker een zondebok aanwijzen..... maar in dit geval zijn het voornamelijk kansarme blanken in de meerderheid, en kleurlingen van allerlei afkomsten in de minderheid.

Als het om plunderen gaat is iedereen er als de kippen bij natuurlijk, of dat nu Pakistanis, Turken, Jamaicanen, Engelsen, Ieren of Kenianen zijn.
In Londen voornamelijk negers.
Bedankt Hans.
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2011 @ 02:28:33 #249
21290 NorthernStar
Insurgent
pi_100582280
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:21 schreef maartena het volgende:

[..]

Gelul. De rellen ontstonden in de zwarte wijken en waren daar ook het meest hevig.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 02:29:18 #250
159093 bascross
Get to the chopper!
pi_100582295
quote:
2s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 02:24 schreef maartena het volgende:
Overigens: Turken en Koerden lijken vooral het slachtoffer te zijn, en het is opvallend dat juist deze twee groepen de handen ineen slaan om hun winkels in bepaalde straten te verdedigen.
Niks opvallends aan. Allochtonen hebben vaak kleine winkeltjes in ''volkswijken''.
Bedankt Hans.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')