Het zijn rellanders.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:06 schreef phpmystyle het volgende:
Is er al wat bekend over de etniciteit van deze groepen relschoppers?
Sociaal darwinisme is altijd zo generaal geweest ik zeg dat we individuen moeten beoordelen, niet groepen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 01:53 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Dat ook en ik snap niet echt wat we eraan hebben.
Ik zeg benoem problemen in gemeenschappen maar alsjeblieft niet dit soort pseudowetenschappelijke gezeur.
We hebben in de geschiedenis zien waar dit soort sociaal-'darwinisme' tot kan leiden.
En jij hebt besloten wat goed is en wat slecht? Ik kan hetzelfde zeggen over PvdA-ers maar daar ben jij het natuurlijk weer niet mee eens.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:00 schreef -Strawberry- het volgende:
PVVer zegt wat over je idealen en ideeën.
Dat boeit niet, ze zijn individueel verantwoordelijk voor hun daden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:06 schreef phpmystyle het volgende:
Is er al wat bekend over de etniciteit van deze groepen relschoppers?
Als er oproepen op twitter en zo gedaan worden dan ligt het wellicht iets anders dan alleen individueel verantwoordelijk.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:12 schreef remlof het volgende:
[..]
Dat boeit niet, ze zijn individueel verantwoordelijk voor hun daden.
Het is puur opportunisme. De rellen zijn niet ontstaan door een cultureel/etnisch conflict, en 5 dagen later is ook wel duidelijk dat de relschoppers overal vandaan komen, en voor het grootste deel etnisch wit.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 01:09 schreef Lagrinta het volgende:
Bij deze rellen begin ik ook weer te twijfelen of het culturele en/of etnische redenen heeft. Ik zie mijzelf altijd als een pragmatische racist. Heb geen enkel probleem met buitenlanders, moslims, donkere mensen maar als een Marokkaan een oud vrouwtje gewelddadig beroofd dan leg ik die link toch weer met afkomst.
Van alles wat, Caribbeans, Afrikanen, blanken, Pakistanen, je kan er niet echt een stempel opdrukken.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:14 schreef phpmystyle het volgende:
Frappant, ik stel een vraag en krijg daarop 3 reacties maar zonder antwoord helaas.
Nog een keer:
Is er al het eea bekend over de etniciteit van dit gepeupel?
Want daar reageer je automatisch op als je tot een bepaald ras of geloof behoort?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:15 schreef Hathor het volgende:
[..]
Als er oproepen op twitter en zo gedaan worden dan ligt het wellicht iets anders dan alleen individueel verantwoordelijk.
Consequentie is dat het 'blanke ras' uiteindelijk verdwijnt en er een bastaard ras overblijft.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 01:52 schreef remlof het volgende:
[..]
Omdat de prestaties in sport worden bepaald door de fysieke gesteldheid die verschilt per ras? Maar ethisch besef is universeel.
Als je dat laatste niet onderschrijft zeg je eigenlijk dat sommige rassen minderwaardig zijn. Kan je doen, maar dan kan je beter ergens op een eilandje gaan leven in deze geglobaliseerde wereld. Het uitgangspunt moet gewoon zijn dat alle mensen gelijkwaardig zijn, anders komen we niet verder.
Ik had het niet over ras of geloof.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:18 schreef remlof het volgende:
[..]
Want daar reageer je automatisch op als je tot een bepaald ras of geloof behoort?
Alle rassen vermengd lijkt me geweldig, het beste van al die rassen verenigd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:19 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Consequentie is dat het 'blanke ras' uiteindelijk verdwijnt en er een bastaard ras overblijft.
Als je dat nou een heel slecht idee lijkt?
We verbieden sommige exotische dieren en zelfs planten omdat ze schadelijk voor inheemse soorten zijn. Dan is het heel normaal.
Maar ik had het over individuele aansprakelijkheid. En dat geldt altijd.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:20 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ik had het niet over ras of geloof.
Brits, voornamelijk blank, en verder afkomstig van alle minderheden uit het VK. Ze komen voornamelijk uit volksbuurten en armere buurten, maar als je vraagt van welke afkomst er het meest zijn: Blank brits. Er zitten natuurlijk zat mensen met een kleurtje bij, maar er is geen duidelijke link te leggen met een bepaalde etniciteit.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:14 schreef phpmystyle het volgende:
Is er al het eea bekend over de etniciteit van dit gepeupel?
En zijn er mensen van een bepaald geloof of afkomst die de statistieken domineren?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:17 schreef Hathor het volgende:
[..]
Van alles wat, Caribbeans, Afrikanen, blanken, Pakistanen, je kan er niet echt een stempel opdrukken.
Blank Brits. Ik gok op Anglicaans qua geloof.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:22 schreef phpmystyle het volgende:
En zijn er mensen van een bepaald geloof of afkomst die de statistieken domineren?
Wie zegt dat het beste overblijft?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:20 schreef remlof het volgende:
[..]
Alle rassen vermengd lijkt me geweldig, het beste van al die rassen verenigd.
Ik kan het mij nauwelijks voorstellen, maar als dat waar zou zijn dan zou ik niet voor de waarheid wegkijken. Echter geloof ik er niets van, maar de echte cijfers zullen ongetwijfeld nog wel uitkomen, of the government wil dat om bepaalde redenen nietquote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:22 schreef maartena het volgende:
[..]
Blank Brits. Ik gok op Anglicaans qua geloof.
Is het nu niet interessant meer?
Atheisten, agnosten en christenen domineren de charts. Ik schat dat 60 a 70 procent zwart is.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:22 schreef phpmystyle het volgende:
[..]
En zijn er mensen van een bepaald geloof of afkomst die de statistieken domineren?
In Londen voornamelijk negers.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Brits, voornamelijk blank, en verder afkomstig van alle minderheden uit het VK. Ze komen voornamelijk uit volksbuurten en armere buurten, maar als je vraagt van welke afkomst er het meest zijn: Blank brits. Er zitten natuurlijk zat mensen met een kleurtje bij, maar er is geen duidelijke link te leggen met een bepaalde etniciteit.
Ik snap dat het zoeken naar etniciteit natuurlijk erg belangrijk is voor rechts, want dan kunnen ze wat gemakkelijker een zondebok aanwijzen..... maar in dit geval zijn het voornamelijk kansarme blanken in de meerderheid, en kleurlingen van allerlei afkomsten in de minderheid.
Als het om plunderen gaat is iedereen er als de kippen bij natuurlijk, of dat nu Pakistanis, Turken, Jamaicanen, Engelsen, Ieren of Kenianen zijn.
Gelul. De rellen ontstonden in de zwarte wijken en waren daar ook het meest hevig.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:21 schreef maartena het volgende:
[..]
Brits, voornamelijk blank, en verder afkomstig van alle minderheden uit het VK. Ze komen voornamelijk uit volksbuurten en armere buurten, maar als je vraagt van welke afkomst er het meest zijn: Blank brits. Er zitten natuurlijk zat mensen met een kleurtje bij, maar er is geen duidelijke link te leggen met een bepaalde etniciteit.
Niks opvallends aan. Allochtonen hebben vaak kleine winkeltjes in ''volkswijken''.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 02:24 schreef maartena het volgende:
Overigens: Turken en Koerden lijken vooral het slachtoffer te zijn, en het is opvallend dat juist deze twee groepen de handen ineen slaan om hun winkels in bepaalde straten te verdedigen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |