abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100565930
Wij kwamen op vakantie een stervend minipoesje tegen, lag in de zon met allemaal vliegen op zich en z'n oog is helemaal dicht, korst erop, vliegen erop, enorm dik. Wij hebben hem naar de lokale dierenarts gebracht waar hij 4 dagen aan het infuus gelegen heeft en eigenlijk na 1 dag al opknapte. We hebben hem meegenomen naar Nederland waar hij nu ligt bij te komen van de reis. Zijn oog moet verwijderd worden maar daar is hij nu nog te zwak voor.
Hij krijgt sinds woensdag recovery voer van Royal Canin. Dat hebben we ook meegenomen vanuit Italië. Alleen weet ik niet precies hoeveel het beste is. Hij heeft een hele goeie eetlust, plast en poept goed, reageert redelijk op de omgeving sinds vannacht. Alleen drinken wil niet, ik gebruik elke paar uur een pipetje.
Morgen gaan we naar de dierenarts, die vertelt hopelijk meer maar ik vroeg me af of iemand nog tips heeft en hoeveel recovery voer hij mag. Hij is vel over bot en weegt amper 250 gram denk ik. Zijn goeie oogje is niet meer blauw. De dierenarts daar schatte hem op 8 weken.
Ohja en hij krijgt elke 12 uur 5 druppels anti biotica om de infectie in zn oog in bedwang te houden (denk ik? Tis verdomd lastig communiceren als niemand daar engels kan :P)

Update:

Inmiddels is Joey geopereerd en is zijn oogje eruit. Hij ligt nu bij te komen.

Joey de dag nadat we hem vonden bij de dierenarts in Italië:

3 dagen later in de auto naar Nederland:

Lekker liggen met nog vies oog:

Lekker warm op een kruik:

Idem:

Na de operatie:

[ Bericht 30% gewijzigd door #ANONIEM op 10-08-2011 20:50:26 ]
pi_100565981
Geen drain dan iid :) De dierenarts heeft alles weggehaald wat hij kon zien wat ontstoken was en waar hij bij kon. De rest kan hij niet zien maar dat vangt de anti biotica als het goed is op. Zal idd het oog, roodheid enzo goed in de gaten houden.

Nog tips om het kwart pilletje op de beste manier naar binnen te krijgen?
pi_100565982
_O_ Gelukkig is de operatie helemaal goed gegaan!
pi_100566049
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:46 schreef heaven7 het volgende:
Geen drain dan iid :) De dierenarts heeft alles weggehaald wat hij kon zien wat ontstoken was en waar hij bij kon. De rest kan hij niet zien maar dat vangt de anti biotica als het goed is op. Zal idd het oog, roodheid enzo goed in de gaten houden.

Nog tips om het kwart pilletje op de beste manier naar binnen te krijgen?
Door een klein hapje voer, of misschien vergruizen tot poeder en dan door het eten!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 20:51:40 #5
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_100566167
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:48 schreef -moppie- het volgende:

[..]

Door een klein hapje voer, of misschien vergruizen tot poeder en dan door het eten!
Die van mij eten dan om het pilletje heen, en vergruizen is gevaarlijk omdat de kans dan bestaat dat ze niet alles binnenkrijgen.

Je kan het beste de kaken met je vinger openmaken, en het tabletje zo ver mogelijk achter op de tong leggen, bekje dichthouden en wrijven over zn keeltje totdat hij slikt en dan pas loslaten.

Hij heeft nog niet echt de kracht om zich los te worstelen denk ik maar als het echt moeilijk gaat kan je bij de DA een hulpmiddel halen, soort tangetje waar je het tabletje achter mee in de keel legt.
*I'm not perfect but parts of me are incredible*
guess that's what happens when a tornado meets a vulcano
pi_100566190
Achossie, hij ziet er wel sneu uit hoor. Ben blij dat je zo goed voor hem zorgt. _O_
Op woensdag 9 juni 2010 @ 09:07 schreef lezzer: Verder legt fruityloop uitstekend uit hoe het in het echte leven gaat.
pi_100566496
Hoop hechtingen maar laten we hopen dat het beter gaat!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:00:41 #8
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100566541
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:51 schreef zwartedoos het volgende:

[..]

Die van mij eten dan om het pilletje heen, en vergruizen is gevaarlijk omdat de kans dan bestaat dat ze niet alles binnenkrijgen.

Je kan het beste de kaken met je vinger openmaken, en het tabletje zo ver mogelijk achter op de tong leggen, bekje dichthouden en wrijven over zn keeltje totdat hij slikt en dan pas loslaten.

Hij heeft nog niet echt de kracht om zich los te worstelen denk ik maar als het echt moeilijk gaat kan je bij de DA een hulpmiddel halen, soort tangetje waar je het tabletje achter mee in de keel legt.
Ik ben het helemaal met zwartedoos eens. Ik heb een oude rode kater die al een paar jaar elke dag een paar pillen moet en dat gaat het beste door deze achter in de bek te doen (in het geval van Joey misschien met een pillenschieter?) Welke antibiotica heb je gekregen?

ff een support-Joey-avatar gemaakt O+
pi_100566600
Heb mijn kat ook gevonden maar die heeft beiden ogen nog maar hulde dat je de kitten meegenomen heeft.
The world of SKA music
  Forum Admin woensdag 10 augustus 2011 @ 21:02:56 #10
35723 crew  GGMM
pi_100566611
Mooi verhaal, goed gehandeld.
Alweer zo'n prachtige post van mij.
Nicki Minaj en ik
Mijn vissen in actie.
pi_100566646
Joey avatar!! :D O+ *O*

We hebben roze pilletjes, ff kijken hoe het heet zo. Hij hoeft maar 1/4 dus het is een heel klein stukje. We proberen het door het eten te doen. Ze zijn erg moeilijk in 4 gelijke delen te verdelen trouwens :(
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:05:41 #12
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_100566700
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:04 schreef heaven7 het volgende:

We hebben roze pilletjes, ff kijken hoe het heet zo. Hij hoeft maar 1/4 dus het is een heel klein stukje. We proberen het door het eten te doen. Ze zijn erg moeilijk in 4 gelijke delen te verdelen trouwens :(
slimme poezen trappen daar niet in ;) maar misschien lukt t wel omdat ie nog suf is :P
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:06:14 #13
108759 zwartedoos
Mijn doos is niet zwart.
pi_100566718
met n scherp shilmesje verdelen wil wel helpen, breken lukt meestal niet
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:07:00 #14
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100566740
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 21:04 schreef heaven7 het volgende:

Je hebt bij de apotheek een hele handige pillensnijder (niet duur), jammer dat je niet in de buurt woont want hier thuis heb ik er 1 liggen :

Het mesje zit op de plek die ik rood heb gemaakt, de pil (heb ik groen gemaakt) klem je tussen 2 opstaande randen. Daarna klap je het doosje dicht en voila! De stukjes pil die je gesneden hebt kan je ook in deze pillensnijder bewaren.

[ Bericht 7% gewijzigd door Pippi op 10-08-2011 22:29:28 ]
pi_100566759
Jaaa het is goed gegaan! *O* Durfde F&F bijna niet te openen maar zag al snel deze fijne TT, pfff wat fijn. O+

Agos die hechtingen... wat een wurmpje is Joey nog. Knuffel 'm maar veel, heaven. En wat mij betreft verdien je een lintje. w/ :*
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 augustus 2011 @ 21:19:35 #16
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_100567255
Stoer Joey, gauw opknappen nu en veel eten :Y) Dan word je snel een sterke kater!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:21:52 #17
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_100567355
Mischien vind ie Italiaans eten lekker :P
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
pi_100567397
Tips voor het pilletje had je al en ik ga Joey en zijn redders verder volgen.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 10 augustus 2011 @ 21:43:08 #19
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100568415
Hij ziet er zo wel een stuk beter uit zonder vieze korst! Dat ventje komt er wel :)
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_100568556
Aawh, wat een schattig beestje O+ Tof dat jullie je over hem hebben ontfermd en zoveel moeite voor hem doen!

Die ene foto met die kap doet me een beetje denken aan de kat van een vriendin van me, die af en toe een kap moest. Was vooral erg grapppig om te zien (en horen :p) hoe hij ging eten met zijn kap :D

Mooi dat alles met Joey goed is gegaan, ik duim dat het beestje snel weer helemaal op krachten is :) En nogmaals: lief dat jullie hem mee hebben genomen :Y
pi_100569557
Ach gos, arm beestje ;(
Held dat TS is _O_

Laat Joey maar lekker uitrusten, is hij wel aan toe O+
Twiddel
  † In Memoriam † woensdag 10 augustus 2011 @ 22:09:45 #22
308148 Marie30
Perception is reality.
pi_100569929
Ik heb heel de namiddag en avond aan jullie gedacht. Blij dat ik eindelijk thuis Fok kan checken en gelukkig is het goed nieuws geworden! *O* *O* *O*

Joey ziet er heel mooi uit nu die vieze korst weg is. Als je de foto's bekijkt zoals ze chronologisch in de OP staan zie je hem echt van een verwaarloosde kater naar een zeer goed verzorgd kereltje evolueren...! O+ O+ O+

Bedankt TS, fijn om te zien dat er zulke goede mensen bestaan. :*
Are you fokking to me?
pi_100570391
Fijn dat alles goed gegaan is *O* en nu lekker aansterken Joey O+
Leer van gisteren, droom van morgen, leef vandaag
  woensdag 10 augustus 2011 @ 22:20:01 #24
7446 Pippi
Crazy cat woman
pi_100570508
:P
  † In Memoriam † woensdag 10 augustus 2011 @ 22:25:06 #25
337566 MaryMouse
Lucky's Mouse
pi_100570799
In navolging van Pippi probeer ik uit solidariteit met Joey een muisje met oogpatch als ava in te stellen, maar lukt mij niet erg. Daarom maar muisje met zonnebril :)
Heaven & Stepho hou ons wel op de hoogte hè, Joey is zo'n O+
You better lose yourself in the music
The moment, you own it, you better never let it go
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')