quote:De verhuizing en de nieuwe school en alles zal ook wel zijn rol spelen in deze, MeNicole.
Soms is het wel zielig dat de oudste altijd zo zelfstandig moet zijn, hoewel ik jou ook wel kan begrijpen met een kleiner broertje en een 3e op komst. Sterkte ermee!
Ja, het gaat echt snel.. 3 maand geleden had ik ook zoiets van, dit is echt nog een peutertje, echt niet toe aan de basisschool en grote kinder dingen (nou zijn Linde en Pepijn niet de beste voorbeelden hier misschienquote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:19 schreef Moonah het volgende:
Jeutje, DF ook alweer hier!Wat gaat het snel! gefeliciteerd met Chris!
Hij wil wel graag naar de basisschool. Is er ook wel aan toe geloof ik. Maar hij moet nog tot eind augustus naar het KDV, nog max 7 daagjes geloof ik. Daar begint hij nu ook echt streken uit te halen van verveling. Maar de leidsters weten hem nog wel te vermaken gelukkig.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 20:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Deepfreeze, gefeliciteerd met Chris! Heeft hij al zin om naar de basisschool te gaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt..
Wij gaan nu maar eens het openluchtmuseum bezoeken, mooi weer voor
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
Ik ben het met Rocka eens. Het is veel hoor, wat Mikael al heeft meegemaakt. En ook al weet hij niet beter, tóch kan ik me heel goed voorstellen dat het een hele belasting is voor een 5-jarige om de helft van de week bij papa, de andere helft van de week bij mama te wonen. Dan nog verhuizen, twee nieuwe broertjes, een nieuwe man in huis, ik geef het je te doen. Wij als volwassenen kunnen dergelijke veranderingen beredeneren en verklaren en ons erop voorbereiden, maar een kind krijgt het maar voor zijn kiezen, die heeft er geen stem in en moet er maar mee zien te dealen. En dat kan zich dan best uiten in het dwarsig zijn als het gaat om schoenen aantrekken of neus afvegen. Het klinkt mij ook in de oren als exclusieve aandacht vragen zoals Livelink suggereerde. Blijkbaar weet hij geen andere manier om die te vragen dan het op deze manier op te eisen.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 10:26 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien ervaart hij alles als een enorme druk en verlang je teveel van hem?
ja, ik vind 't voor de moeder ook hartstikke erg. maar het is denk ik wel beter als hij daar niet meer zoveel hoeft te zijn, ze kan echt niet goed voor 'm zorgen. nu maar hopen dat het bij vader beter gaat. da's ook niet zo'n hele makkelijke hoor. maar hij is wel heeel erg gek op 't ventje en heeft er alles voor over om 't te laten slagen. hij haalde 'm altijd al ieder weekend op, zolang zij dat goed vond. maar hij heeft zelf nogal wat praktische problemen, schulden, etc.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 11:06 schreef Moonah het volgende:
Och Trui, wat heftig zeg. Eigenlijk voor álle partijen.
Exact, hij moet ook zelf dingen kunnen ondervinden.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:24 schreef lady-wrb het volgende:
ik zou wat dat buitenspelen betreft gewoon een keer niks zeggen. laat hem lekker een keer op zijn sokken naar buiten gaan. zeker met dit weer istie er zo achter dat schoenen wel handig zijn. en dan heeftie zijn schoenen verkeerdom. daar komtie toch ook vanzelf achter wat dat doet zeer?
ik zou hem gewoon eens zijn gang laten gaan en zien wat er gebeurt.
en als hij idd zo van slag raakt van dat co-ouderschapgedoe, zou je dat dan niet beter (desnoods tijdelijk als proef) aan kunnen passen?
nou daar zeg je zo wat. soms moet je je eigen belangen ondergeschikt maken aan die van je kind.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:37 schreef MeNicole2 het volgende:
En ik zou als ik het over kon doen ook niet weer voor co-ouderschap kiezen. Maar ja dat is er nu eenmaal en ik kan het niet in mijn eentje terug draaien. Dat moet je met zijn 2en doen en mijn ex gaat daar nooit mee akkoord ook niet als dat beter is voor Mikael.
wat zou jij doen als hij "fulltime" naar zijn vader zou gaan?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 14:37 schreef MeNicole2 het volgende:
En ik zou als ik het over kon doen ook niet weer voor co-ouderschap kiezen. Maar ja dat is er nu eenmaal en ik kan het niet in mijn eentje terug draaien. Dat moet je met zijn 2en doen en mijn ex gaat daar nooit mee akkoord ook niet als dat beter is voor Mikael.
Als hij ouder is en daar zelf volledig voor zou kunnen kiezen zou ik het goed vinden. Zal er wel aan moeten wennen en het moeilijk vinden maar het is dan een keus waar iedereen goed over na heeft gedacht en niet zomaar tussen neus en lippen genomen is. Maar voor nu is dat nog niet aan de orde. Hij is nog te jong om te kiezen en dat wil ie ook helemaal niet voor altijd bij papa wonen. Dat zegt ie vaak genoeg.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 17:14 schreef lily het volgende:
[..]
wat zou jij doen als hij "fulltime" naar zijn vader zou gaan?
Dankje, geluk bij een ongeluk dat ik dagelijks met pubers omga, dus de teugels hier strak aangetrokken en dat lijkt aardig te helpen. Gelukkig krijgen zowel wij als school na de vakantie begeleiding. En Jongste zelf ook.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:13 schreef livelink het volgende:
Dat is wel een mooi doel om voor te sparen, Chacama! Leuke foto zo van je meiden.
Muks, toch wel heftig wat je in je spoiler schrijft. Dat lijkt me heel moeilijk. Wij kennen het met Job natuurlijk andersom. Job is sociaal-emotioneel jaren jonger dan zijn werkelijke leeftijd. Sinds we dat weten is het wel makkelijker om zijn gedrag te duiden, maar dat maakt het nog niet makkelijker om er mee om te gaan, natuurlijk. Sterkte ermee!
Sorry als ik er te veel bovenop zit Nicole.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 08:52 schreef MeNicole2 het volgende:
En als ik "dreig" gaat het een tijdje goed of Mikael verteld dan ineens niks meer. En dat vind ik niet de bedoeling.
wat kan jij toch altijd goed omschrijven wat ik niet weet te zeggen!quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 18:24 schreef livelink het volgende:
MeNicole, ik ben het met Moonah eens. Ik heb altijd gevonden dat jullie het goed geregeld hadden met het co-ouderschap. En volgens mij begrijpen kinderen het heel goed als er bij de één andere regels gelden dan bij de ander. Zolang ieder zijn eigen regels maar consequent toepast. De regels op de groep bij Job zijn ook heel anders dan onze regels thuis. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn.
Even een voorbeeld. Mikael mag bij zijn vader heel vaak daar de hele nacht in bed liggen. Als Mikael dan weer thuis is is ie 's nachts heel vervelend. Heel vaak wakker want hij wil bij ons in bed want dat mag ie bij papa ook. Dus wij zijn dan weer paar nachten bezig om hem weer in zijn goeie slaapritme te krijgen en dan gaat ie weer naar zijn vader. En daarna kunnen wij weer opnieuw beginnen. Dus wij zijn continu bezig om hier de regel er weer in te krijgen omdat ie bij zijn vader van alles mag wat hier niet mag. Dus bepaalde dingen heb ik met zijn vader afgesproken die niet meer mogen. Als daar naar weet ik niet hoeveel keer vragen nog niet naar geluisterd word heb ik wel eens gezegt dat Mikael dan maar niet meer kwam omdat ik niet continu Mikael bij moet schaven zeg maar. Maar toen vertelde Mikael ineens bepaade dingen niet meer. Of pas veel later. "Ik mocht van papa bij hem in bed maar dat mocht ik niet vertellen." Dan valt bij ons alles weer op de plaats. Maar ik ga er dan vanuit dat Mikael dat niet mocht vertellen. En dat vind ik niet de bedoeling. Hij moet gewoon kunnen vertellen wat ie bij papa heeft gedaan. En andersom ook. Hij moet daar mogen vertellen wat ie hier doet.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 16:50 schreef Moonah het volgende:
[..]
Sorry als ik er te veel bovenop zit Nicole.Maar hoezo 'dreig'? En hoezo vertelt Mikael dan minder? Dit soort dingen gaan toch buiten hem om hoop ik? Weet je, ik vond het zo goed klinken zoals jullie het geregeld hadden toen jullie net uit elkaar waren. Echt een verademing tov hetgeen je zo vaak hoort bij gescheiden ouders. Ik hoop van harte dat dat nog steeds zo is en dat er nu hier 'gewoon' een vergrootglas op ligt.
Chaca, Mauds oren weer beter? Had gisteren nog niet goed alles teruggelezen.![]()
Trui, pfieuw. Hopen dat eea een goed vervolg heeft.
nou wie weet. ik ben benieuwd. luca had zelf aangegeven dat hou nu wel eens exclusieve aandacht van zijn vader wil. gelukkig is dat opgepakt en als het goed is, gaan ze samen iets met de computer doen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 14:41 schreef p_iglet het volgende:
Hopelijk heeft Luca het later deze week ontzettend leuk bij zijn vader!
wat leuk, zo'n oudercommissiequote:Op maandag 15 augustus 2011 14:54 schreef livelink het volgende:
De eerste schooldag is alweer voorbij![]()
En als oudercommissie staan wij traditiegetrouw 1e schooldag bij de ingang met limonade en een koekje en dan zie je al die gespannen gezichtjes langskomen. De meeste zijn toch wel een beetje zenuwachtig hoor.
Fijn dat Pepijn het zo naar zijn zin heeft gehad op zijn 1e schooldag. En de overgang naar een nieuwe school zal best wel goed gaan straks.
Lady-wrb, in de groep van Job gingen ze de kinderen ook al vast voorbereiden dat de school weer begon en zij hebben afgelopen donderdag en vrijdag de dag al helemaal ingericht alsof ze weer naar school gingen. Sterker nog, ze zijn ook daadwerkelijk naar school gegaan en natuurlijk weer omgedraaid toen ze daar waren. En dat wennen was maar goed ook, want donderdag ging het met Job helemaal mis met het 'naar school gaan' en vrijdag ging het al een stuk beter. Ik ben benieuwd hoe het vandaag in de praktijk dan is gegaan.
Ik heb zojuist afspraken gemaakt bij 2 scholen. De montessorischool op 2,5km afstand (met continue rooster), en de dichtstbijzijnde openbare basisschool op 500m afstand.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Gaat pepijn straks weer naar montessori? Lijkt me vervelend als hij nu 6 weken mag lezen/schrijven, en dan straks "moet" kleuteren..
We hebben het hier weleens over verhuizen. Maar de meeste plaatsen die voorbijkomen hebben alleen "reguliere" basisscholen. Ik hoop dat een eventuele schooltype-wissel dan goed gaat.
Toeristische tips (weliswaar ongevraagd maar echt zó leuk!):quote:Op maandag 15 augustus 2011 23:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Vrijdag gaan we naar limburg! Een weekje ertussenuit!
......en hoe is het bij jullie? Lukt het allemaal een beetje in de vakantie met Damian?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 14:09 schreef appelsap het volgende:
Chacama nog gefeliciteerd met jouw achtjarige.
Jammer dat het Willem het niet zo leuk vond. Hopelijk trekt dat nog bij. Klinkt ineens ook wel als een hele overgang voor hem.
Thanks moonah, ik had in het dreumestopic al om tips gevraagd, maar deze nog niet gekregen!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 10:22 schreef Moonah het volgende:
[..]
Toeristische tips (weliswaar ongevraagd maar echt zó leuk!):
http://www.sprookjesbos.nl/
http://www.pretpark-de-valkenier.nl/
http://www.blotevoetenpark.nl/
Have fun!
Chaca, is Fleur alweer 8!![]()
Nog van harte gefeliciteerd!
Ja, nee... in elk geval voor nu dit momentquote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:27 schreef trui het volgende:
nou dat moet nog blijken sjeen.maar we zullen zien.
wat een mooie senorita zie ik daar!
Alleen de woensdag vrij,voor de rest continurooster tot 14.50.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 10:52 schreef appelsap het volgende:
Fijne vakantie Karin.
Lekker KP zijn ze dan ook nog op een andere middag vrij, of alleen de hele woensdag?
Hopelijk hebben ze het ook naar hun zin op de BSO.
Djen heeft al jaren problemen met ritme in het dagelijks leven, ze heeft veel gestolen hier in huis, zelfs van de hulp en van haar broertje. Ze neemt niks aan van een ander, zet het hele huis op zijn kop voor helemaal niks. Het is zo erg dat ze al een tijdje op de lijst staat om naar een woongroep te gaan.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:19 schreef trui het volgende:
hey anitra, wb! leuk dat Djulian nu ook in groep 3 zit. en wat was er met Djen's gedrag dan?
piglet, heerlijk dat pepijn 't zo naar z'n zin heeft!
appelsap, standje overleven klinkt zwaar, sterkte!fijn dat Damian een leuke vakantie gehad heeft.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Mijn meiden hebben vanochtend nog een speelochtend bij vriendinnen en vanmiddag gaan ze met de oppas nog even iets leuks doen voor de vakantie echt voorbij is. Fleur kwam gisteren tot de conclusie dat het luie leventje voorbij zou zijn over 4 dagen. Kijkend op de klok hoorde ik: pfff, half negen....hm...maandag kan ik dan niet meer in mijn pyjama op de bank zitten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |