abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:54:59 #1
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_100557433
Onze kleuters en pubers O+ oO<

17 maart 1998 : Wouter, zoon van Spuuglokje
08 Augustus 1999: Sannelotte, dochter van MarMar
9 februari 2000: Sterre, dochter van Spuuglokje
18 maart 2000: Connor, zoon van Five_Horizons & Loena-tik
19 oktober 2000: Christan Maurits, zoon van Rewimo & qltel
15 februari 2001: Daan, zoon van Grijs en K3
11 maart 2001: Damon, zoon van Lily
23 mei 2001 : Eva Sophie, dochter van Lois & Clark
27 juni 2001: Timo, zoon van Stout
02 januari 2002: Katja, dochter van Livelink
20 maart 2002: Twan Pieter Willem, zoon van Diaan73
***3mei 2002: Kajira Alicia Cosette, dochter van Knorretje en Danny ***
30 oktober 2002: Tristan, zoon van Spuuglokje
31 december 2002: Ewen, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
28 april 2003: Wilyan Ayrton Quinn, zoon van Noli
14 augustus 2003: Fleur, dochter van Chacama
***26 augustus 2003: Piet, zoon van bixister & GHaven***
5 september 2003: Lune, dochter van Genuivere en bastardhost
5 september 2003: Samara, dochter van senesta
9 september 2003: Iris Julia, dochter van Lois
23 oktober 2003: Judith Johanna, dochter van Grijs en K3
6 november 2003: Susanne Chantal, dochter van Ireth
19 november 2003: Job, zoon van Livelink
***21 februari 2004: Saskia Janne, dochter van ET en Swets ***
23 juni 2004: Myrthe, dochter van poemojn
29 juni 2004: Zoë, dochter van Rottdog en Berkery
09 juli 2004 Sander zoon van LovelyLady en Cryothic
13 juli 2004: Isa, dochter van Sjeen en To_Davy
25 juli 2004: Jolie, dochter van Luchtbel
06 augustus 2004: Morris, zoon van snoopy
11 augustus 2004: Morgaine Chevanity, dochter van Faja-Lobi
1 september 2004: Jeremy, zoon van MiSs-TaKe
2 september 2004: M., dochter van Sugar
***3 september 2004: Jonathan-Dane Aaron, zoon van Danny en Knorretje***
19 september 2004: Kian, zoon van Loena-tik- en Five_Horizons
8 oktober 2004: Kai, zoon van M@x
24 november 2004: Benthe, dochter van Stiekemurd
6 december 2004: Noa Deborah, dochter van Suzanna
*** 17 december 2004: Tijmen Noah, zoon van Micha en Texelonia***
7 januari 2005: Luuke, dochter van Lishe
23 januari 2005: David, zoon van lily
*** 09 februari 2005: Anna, dochter van Bixister en GHaven***
8 maart 2005: Michelle, dochter van hestria
1 april 2005: Tomas, zoon van Tearsong
11 april 2005: Julius, zoon van renzell
11 mei 2005: Demi, dochter van KD-fotografie (vroeger snakelady)
22 juni 2005: Hannah Wende, dochter van Noli
25 augustus 2005: Sara Runé Catharina, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman (papa)
18 oktober 2005: Amber Sophie, dochter van Vicky
27 oktober 2005: Tobias, zoon van Saffier en Lautie
28 oktober 2005: Emma Sophie, dochter van Jelief en Mike Air
6 december 2005: Kim Jessie, dochter van _Ingrid_ en Djeez
*** 30 december 2005: Arwen, dochter van _evenstar_
9 mei 2006: Merlijn Jean Joseph, zoon van Icicle
20 mei 2006: Mahre Junah, dochter van Lenaatje en Tazz
3 juni 2006: Finn, zoon van JoJogirl
17 juni 2006: Mila, dochter van MarMar
30 juni 2006: Lucie Catharina Elisabeth, dochter van Macka66
5 juli 2006: Ive Lucas Tone, zoon van cattie
***18 juli 2006: Jetske Julia, dochter van Sjak en Schanulleke ***
09 augustus 2006: Ronja Megan Camille, dochter van owlet
02 september 2006: S, zoon van Sugar
01 oktober 2006: Lis Mae, dochter van snoopy
02 oktober 2006: S-man, zoon van PM-girl
16 november 2006: Maud, dochter van chacama
10 oktober 2006: Thies, zoon van Moonah
15 oktober 2006: Isa, dochter van SacreCoeur
15 oktober 2006, Fons, zoon van Bass-Miss
01 november 2006: Kyllian, zoon van Meimeltje en morpheus_at_work
02 november 2006: B-man, zoon van RockabeIIa
07 november 2006: Lotte, dochter van ik80
16 november 2006: Maud Janne Jacqueline, dochter van chacama
24 november 2006: Nune, dochter van Mwanatabu
16 december 2006: Jenna, dochter van Stiekumerd
16 december 2006: Juliette, dochter van poemojn
25 december 2006: Julia Rebecca, dochter van Suzanna
30 december 2006: Renske, dochter van Popples en Prowl
*** 5 januari 2007: Tijn Willem, zoon van E.T. en Swetsenegger***
28 januari 2007: Jay Dean, zoon van Vivi
30 januari 2007: Quinten Mitchell, zoon van Beefcake en Shaolin
03 februari 2007: Milo Merlijn, zoon van Slaapmeisje en Klaasvaker
***21 februari 2007: Damian, zoon van appelsap en Sandertje21***
28 februari 2007: Meike Jolanda, dochter van XXXKarinXXX
12 mei 2007: Floor en Pien, dochters van kapitein_pannekoek
26 mei 2007: Anna, dochter van memmel
13 juni 2007: Jet, dochter van Beaker
14 juni 2007: Devin Logan, zoon van Kersjes
02 juli 2007: Pepijn Lucas, zoon van p_iglet en t_igger
20 juli 2007: Linde, dochter van Stiemie
22 juli 2007: Isa, dochter van marlieske
10 augustus 2007: Chris, zoon van Deepfreeze en _FlasH_
29 augustus 2007: Eli, zoon van DaviniaHR en PhysicsRules

[ Bericht 0% gewijzigd door RockabeIIa op 28-08-2011 22:57:23 ]
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:58:52 #2
37150 livelink
pi_100557598
Weer een nieuw topic waarbij voor sommige het einde van de vakantie al in zicht is en anderen nog wat voor de boeg hebben. In beide gevallen zijn er gemengde gevoelens geloof ik ;)

En mijn laatste post van het vorige topic:

quote:
De verhuizing en de nieuwe school en alles zal ook wel zijn rol spelen in deze, MeNicole.

Soms is het wel zielig dat de oudste altijd zo zelfstandig moet zijn, hoewel ik jou ook wel kan begrijpen met een kleiner broertje en een 3e op komst. Sterkte ermee!
pi_100560355
Ik kom ook even officieel hallo zwaaien met mijn kleuter.
Vandaag met zijn drieen gevierd. Begonnen met cadeautjes op bed, daarna lekker naar een pretpark (Waarbeek in Hengelo). En hij liet maar weer eens zien dat hij ook echt een kleuter is. Durfde in veel attracties waar hij eerder echt niet in durfde.
Nu is hij met zijn nieuwe lego aan het spelen, en vermoed dat hij er straks lekker vroeg inligt..
Komend weekend de visite over de vloer, met nog meer cadeautjes :)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:19:21 #4
37150 livelink
pi_100560429
Gefeliciteerd Deepfreeze en welkom hier natuurlijk *O* *O*

Wil je hem hier onder zijn eigen naam in de lijst hebben? Dan voeg ik hem toe.
pi_100560881
tnx livelink,

Chris zit hier onder zijn echte naam..
Maar een modje kan hem tzt wel uit het peutertopic halen, anders raken ze weer in de war ;)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 18:36:53 #6
37150 livelink
pi_100561051
Chris is hier in ieder geval toegevoegd ;)
  Redactie Frontpage / Spellchecker woensdag 10 augustus 2011 @ 18:48:49 #7
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_100561491
Deepfreeze, gefeliciteerd met je kleuterzoon *G*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
pi_100562617
Jeutje, DF ook alweer hier! :o Wat gaat het snel! gefeliciteerd met Chris!

Ik las dat sommige mensen blij zijn als de vakantie voorbij is. :o Dat herken ik helemaal niet. Ik vind het heerlijk met ons drietjes. Het voelt gewoon zoals het hoort. Alles gezellig en in de relaxmodus.
We zijn een weekje naar Frankrijk geweest met familie. In een heus chateau geslapen, dus Thies is helemaal into de ridders. En vorige week met het mooie weer zijn we op de bonnefooi een dag of 5 gaan kamperen aan zee. Echt super!
Overigens zijn we daar bij zo'n timmerdorp gaan kijken, geweldig! Leuk hoor, dat Willem zich daar zo amuseert.
En ik vind het erg fijn te lezen Livelink dat het met Job fijn is geweest thuis. :*
"Bloemen zijn rood jongeman... "
Zo. Dan witte gullie dè ôk wir.
pi_100563642
Deepfreeze gefeliciteerd *O* Klinkt als een hele fijne dag zo.

En zoals jij de vakantie omschrijft klinkt echt heerlijk Moonah. Ik ben hier trouwens niet blij als de vakantie om is, van mij mag ie juist heel erg graag beginnen ;)

Linde heeft vandaag officieel afscheid genomen bij de kinderopvang. Best raar zo al zullen we er nog vaak komen om de kleinste op te halen. Ze hebben in ieder geval een heel leuk boek gemaakt met tekeningen van haar vriendinnen, knutselwerkjes, een afscheidsverhaaltje van de vaste leidsters en foto's van de afgelopen 4 jaar O+
pi_100565184
Deepfreeze, gefeliciteerd met Chris! Heeft hij al zin om naar de basisschool te gaan?

Linde afscheid genomen, raar idee he, dat je die kdv-periode afsluit nu, gaat ze straks naar de BSO?

Meike heeft het er goed voor staan, ze mag een nachtje logeren bij opa en oma op de camping, volgende week bij de andere opa en oma logeren incl een tripje naar het dolfinarium, en dan vrijdags op vakantie. Vervolgens nog een weekje thuis waarin haar nichtje nog komt logeren.... zo houden we het gezellig met zijn allen!
wie met beide benen op de grond blijft staan....komt niet ver
pi_100586743
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 19:19 schreef Moonah het volgende:
Jeutje, DF ook alweer hier! :o Wat gaat het snel! gefeliciteerd met Chris!
Ja, het gaat echt snel.. 3 maand geleden had ik ook zoiets van, dit is echt nog een peutertje, echt niet toe aan de basisschool en grote kinder dingen (nou zijn Linde en Pepijn niet de beste voorbeelden hier misschien ;) ). En zomaar ineens staat er toch een echte kleuter in je huis, die op alles wel een antwoord weet te verzinnen.
En zonet is hij vertrokken naar het KDV. Met zijn nieuwe cars-plakband :D

quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 20:26 schreef XXXKarinXXX het volgende:
Deepfreeze, gefeliciteerd met Chris! Heeft hij al zin om naar de basisschool te gaan?
Hij wil wel graag naar de basisschool. Is er ook wel aan toe geloof ik. Maar hij moet nog tot eind augustus naar het KDV, nog max 7 daagjes geloof ik. Daar begint hij nu ook echt streken uit te halen van verveling. Maar de leidsters weten hem nog wel te vermaken gelukkig.
pi_100586755
Livelink, kun je _FlasH_ nog als papa in de OP krijgen? Anders vraag ik wel even een modje ;)
pi_100587607
Deepfreeze welkom hier !! Geniet van je kleuter !

Nou hier hebben we de schoolkind tijd echt achterons gelaten, vandaag zat bij de post de uitslag van het onderzoek van Jongste
ff in een spoiler, kan me voorstellen dat mensen het niet wilen lezen.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
.

Wij gaan nu maar eens het openluchtmuseum bezoeken, mooi weer voor ;)
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
pi_100587716
*O* Nog gefeliciteerd met Chris DF *O*

Zo, mijn dochter had gister toch een bui.. niet normaal. Ik moet d'r toch op de een of andere manier entertainen, dus we waren naar Kidsplayground gegaan. Daar heeft ze 2,5 uur gespeeld, een zakje chips en limonade gehad. Ik ahd van te voren afgesproken dat we om 12.30 weg zouden gaan. Toen het eenmaal zover was kwam me daar toch een uitbarstng. In de auto ging ze nog even fijn verder en thuis kon ze alleen maar zeuren.. ik wil dit, ik wil dat... Toen gemekker over d'r boterham, een grote mond en toen vond ik het mooi geweest. Ik heb d'r letterlijk naar d'r kamer gesleurd. Daar heeft ze zeker een half uur gestaan (in de deuropening). Op een gegeven moment kwam ze naar me toen en heeft ze uit zichzelf haar excuses aangeboden.

Ik vind het soms zo moeilijk om met dat gedrag om te gaan...

*O* nog 4 nachtjes slapen en dan gaan we weer het normale ritme in *O*
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_100588718
Dat de verhuizing er nog in mee speelt geloof ik niet. Tis echt sinds de vakantie begonnen is. En dan kan 5 nog wel jong zijn maar ik vraag echt niet de hele wereld van hem hoor. Als je met 5 jaar nog niet je neus even af kunt vegen of je schoenen aan kunt doen.. Waar leg je dan de grens. En dan kan ie zeuren en piepen wat ie wil maar aandacht krijgt ie er niet mee want hij gaat na 1 waarschuwing gewoon naar boven. Gelukkig (?) doet ie het bij zijn vader ook dus ligt niet alleen aan hier. Die is er alleen minder streng in want die heeft alleen Mikael dus daar gaat alles wat losser. En ja dat merken we dan weer hier.
De baby vind ie dan wel weer heel spannend. Daar heeft ie het veel over. Vooral over wanneer de baby komt. Of hij dan wel in huis is en niet bij papa. Want hij wil het allerliefst wel meteen de baby zien als die geboren is. Nog voordat die de kleertjes aan heeft O+ Om te kijken of het wel echt een broertje is. Daar maakt ie zich wel heel druk om!!
Good mums have sticky floors, dirty ovens and happy kids!!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:10:39 #16
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_100588804
Daar heb je het punt dan toch al. Veranderingen die geweest zijn en/of nog komen.

DF, nog van harte! *O*
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_100588949
Ja maar er gaat er bij mij niet in dat ie daarom niets meer weet. Want als het op dingen aan komt die ie leuk vind weet ie alles heel erg goed.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:26:29 #18
190853 RockabeIIa
pi_100589291
Misschien ervaart hij alles als een enorme druk en verlang je teveel van hem?
pi_100589918
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 10:26 schreef RockabeIIa het volgende:
Misschien ervaart hij alles als een enorme druk en verlang je teveel van hem?
Ik ben het met Rocka eens. Het is veel hoor, wat Mikael al heeft meegemaakt. En ook al weet hij niet beter, tóch kan ik me heel goed voorstellen dat het een hele belasting is voor een 5-jarige om de helft van de week bij papa, de andere helft van de week bij mama te wonen. Dan nog verhuizen, twee nieuwe broertjes, een nieuwe man in huis, ik geef het je te doen. Wij als volwassenen kunnen dergelijke veranderingen beredeneren en verklaren en ons erop voorbereiden, maar een kind krijgt het maar voor zijn kiezen, die heeft er geen stem in en moet er maar mee zien te dealen. En dat kan zich dan best uiten in het dwarsig zijn als het gaat om schoenen aantrekken of neus afvegen. Het klinkt mij ook in de oren als exclusieve aandacht vragen zoals Livelink suggereerde. Blijkbaar weet hij geen andere manier om die te vragen dan het op deze manier op te eisen.
Nou ja, het is mijn interpretatie van hetgeen je omschrijft. Succes ermee.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 10:53:45 #20
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_100590087
ik denk toch ook dat je 'm iets meer respijt moet geven menicole. anders beland je alleen maar in een voortdurende strijd, da's ook niet leuk. je zult zien, geef 'm even wat extra aandacht en ruimte om 'klein' te zijn en hij zal juist extra snel je grote stoere vent weer willen zijn die van alles zelf kan. het klinkt misschien tegenstrijdig maar ik geloof sterk in de heilzame werking van 'knuffelbombardementen'. hij wil gewoon even weten dat hij ook nog jouw lieve kleine schat is, net zoals z'n broertje en de aankomende broer/zus. hij is 5, dat is nog best heel jong. en hij heeft bovendien echt al veel meegemaakt in z'n jonge leventje.

***poef, berichtje weer weg***

[ Bericht 13% gewijzigd door trui op 11-08-2011 11:22:59 ]
in de haak.
pi_100590269
Oeh wat een zorgen Trui.. Hoop dat het goed gaat met ophalen!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:04:53 #22
190853 RockabeIIa
pi_100590489
Jeetje trui... Zou je willen en kunnen helpen?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:05:59 #23
37150 livelink
pi_100590521
Och lieve hemel, geen wonder dat je je zorgen maakt, Trui.
Ik hoop dat je snel hoort of het goed is gegaan met het ophalen.
pi_100590540
Och Trui, wat heftig zeg. Eigenlijk voor álle partijen.
Zó triest als een kind de dupe wordt van zo'n situatie...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 11 augustus 2011 @ 11:08:10 #25
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_100590592
Trui, wat een nare situatie, afschuwelijk voor zo'n jochie. Ik kan me voorstellen dat je in angst zit om hem. Sterkte, ik hoop dat het allemaal goed uitpakt zometeen :*
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
&lt;a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow"&gt;http://bijenzonderzorgen.nl/&lt;/a&gt; beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:11:35 #26
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_100590732
rocka, we wonen niet zo dicht bij elkaar. we hebben div opties wel eens overwogen maar ik denk niet dat hem hier in huis nemen bijvoorbeeld goed zou gaan. we zouden in no time knallende ruzie met de vader hebben. ook ivm cato, die toch wat extra kwetsbaar is lijkt het me erg heftig. maar overwogen hebben we 't wel. ik hoop heel erg dat hij er (met intensieve steun van oma, die wel op loopafstand woont, en evt wat extra ondersteuning van jeugdzorg) in slaagt de komende tijd wat rust voor 't jochie te creëren.
in de haak.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:18:33 #27
37150 livelink
pi_100590993
MeNicole, ik wilde nog zeggen dat je de vakantie ook kunt zien als een positieve noot in deze situatie. Meestal hoeft er in de vakantie niet zoveel en heb je bijvoorbeeld niet de stress van op een bepaalde tijd op school zijn. Je kunt die extra tijd gebruiken om hem toch even te helpen met zijn schoenen. Wat bij ons ook wel eens goed helpt is om er een grapje van te maken. Bijvoorbeeld hem helpen met aankleden en schoenen en dan zelf alles fout doen. Bij Job zou ik dan zeggen dat Meneertje Andersom hem wel even helpt met aankleden. Wedden dat als jij zijn schoenen aan de verkeerde voet aandoet en zijn onderbroek op zijn hoofd, hij ineens wel weer weet hoe het moet?

Ik geef wel toe dat dit soort dingen alleen maar werkt als je zelf niet te gestressed bent, maar daar is de vakantie wel weer lekker voor.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 11:21:59 #28
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_100591105
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 11:06 schreef Moonah het volgende:
Och Trui, wat heftig zeg. Eigenlijk voor álle partijen.
ja, ik vind 't voor de moeder ook hartstikke erg. maar het is denk ik wel beter als hij daar niet meer zoveel hoeft te zijn, ze kan echt niet goed voor 'm zorgen. nu maar hopen dat het bij vader beter gaat. da's ook niet zo'n hele makkelijke hoor. maar hij is wel heeel erg gek op 't ventje en heeft er alles voor over om 't te laten slagen. hij haalde 'm altijd al ieder weekend op, zolang zij dat goed vond. maar hij heeft zelf nogal wat praktische problemen, schulden, etc.
in de haak.
pi_100595475
Trui, ik heb het niet gelezen, maar zo aan de reactie te zien, heeft iemand in jouw omgeving het heel moeilijk. Sterkte daarmee en ook met het bieden van de steun die nodig is.

@Menicole succes met alles. er zijn al veel dingen gezegd en geadviseerd. Ik hoop dat het snel oplost en het lekkerder gaat.

@Vicky, het eerste wat in me opkwam toen ik het las, was: goed opgelost. Ik was wrs. ge-explodeerd om ze vervolgens alsnog op d'r kamer te deponeren.

@Moonah, fijn dat jullie het zo lekker hebben met zijn drietjes in de vakantie. Dat geeft voor mij in elk geval aan dat vakantie echt nut heeft. Hier zijn we alleen maar aan het aftellen tot we weer naar school kunnen en ze weer lekker met vriendjes en vriendinnetjes kunnen spelen.

DF, welkom :W Chris.

Meike nog zo lekker aan het genieten van de vakantie en ook naar het Dolfinarium *O* zo leuk *O*

Stiemie, afscheid genomen van de KDV, weer een mijlpaal.

Muks, meer duidelijkheid bij jullie. En lekker naar het openluchtmuseum. Heerlijk!

Hier zijn we gisteren naar het dolfinarium geweest. Een hele leuke dag voor de meiden. Maar het was eigenlijk te druk. Dus we gaan het ooit op een rustige dag nog een keer overdoen. Nu hebben we meer in de rij gestaan dan wat anders. Maaaaaar, Fleur heeft alle dolfijnenshows gezien, ze heeft gesproken met een trainer en weet nu nog zekerder dat ze dit ooit zal gaan doen.... De volgende stap is slapen bij de dolfijnen. Dus de spaarpot kan gevuld worden......

donderdag 11 augustus 2011 @ 13:13:15 #30
37150 livelink
pi_100595696
Dat is wel een mooi doel om voor te sparen, Chacama! Leuke foto zo van je meiden.

Muks, toch wel heftig wat je in je spoiler schrijft. Dat lijkt me heel moeilijk. Wij kennen het met Job natuurlijk andersom. Job is sociaal-emotioneel jaren jonger dan zijn werkelijke leeftijd. Sinds we dat weten is het wel makkelijker om zijn gedrag te duiden, maar dat maakt het nog niet makkelijker om er mee om te gaan, natuurlijk. Sterkte ermee!
pi_100596259
Als jullie Mikael zouden kennen dan was het anders geweest. Kan niet goed uitleggen hoe ik dat bedoel. Hij is verder wel heel gezellig en leuk enzo hoor. Maar hij weet gewoon niet meer hoe dingen moeten. Bv als ie naar buiten wil. Dan stormt ie de achterdeur al uit. Euh Mikael vergeet je niet iets (geen schoenen aan). Kijkt ie rond, nee ik heb alles. Moet je geen schoenen aan. Oh ja dom vergeten. Schoenen staan altijd op dezelfde plek. En dan krijgt ie dus een giga driftbui omdat ie niet weet waar zijn schoenen zijn. Hij kijkt niet hij staat gewoon in de deuropening. Als ik hem een waarschuwing geef dan heeft ie ze zo gevonden. Dan weet ie niet welke voet waar moet, weer een driftbui. Niet elke keer want soms heeft ie ze perongeluk goed. En zo is het met kleine dingen. Dingen die in een schoolritme zo vanzelf gaan. Daar heeft ie nu zoveel moeite mee.

En met dat om en om wonen heeft ie het ook wel moeilijk hoor. Geef ik meteen toe. Vooral nu we hier wonen.Hij heeft allemaal vriendjes en vriendinnetjes in de straat. En hij wil liever niet weg want dan kan ie steeds paar dagen niet buiten spelen en mist ie iedereen. En hetzelfde is met de baby. Hij is zo bang dat hij dan bij papa is en dingen gaat missen. Nu kunnen we daar wel wat voor regelen voor 1 keer maar ja papa wil hem ook graag zien dus te ver kunnen we daar niet in mee gaan. Ook niet ivm werk van papa. Maar dat wil Mikael zelf ook niet want met papa gaat ie ook altijd leuke dingen doen die ie niet wil missen. Papa moet gewoon hier in de straat komen wonen.
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2011 @ 14:24:23 #32
37843 lady-wrb
kortaf
pi_100599460
ik zou wat dat buitenspelen betreft gewoon een keer niks zeggen. laat hem lekker een keer op zijn sokken naar buiten gaan. zeker met dit weer istie er zo achter dat schoenen wel handig zijn. en dan heeftie zijn schoenen verkeerdom. daar komtie toch ook vanzelf achter wat dat doet zeer?
ik zou hem gewoon eens zijn gang laten gaan en zien wat er gebeurt.

en als hij idd zo van slag raakt van dat co-ouderschapgedoe, zou je dat dan niet beter (desnoods tijdelijk als proef) aan kunnen passen?
  donderdag 11 augustus 2011 @ 14:28:36 #33
190853 RockabeIIa
pi_100599640
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:24 schreef lady-wrb het volgende:
ik zou wat dat buitenspelen betreft gewoon een keer niks zeggen. laat hem lekker een keer op zijn sokken naar buiten gaan. zeker met dit weer istie er zo achter dat schoenen wel handig zijn. en dan heeftie zijn schoenen verkeerdom. daar komtie toch ook vanzelf achter wat dat doet zeer?
ik zou hem gewoon eens zijn gang laten gaan en zien wat er gebeurt.

en als hij idd zo van slag raakt van dat co-ouderschapgedoe, zou je dat dan niet beter (desnoods tijdelijk als proef) aan kunnen passen?
Exact, hij moet ook zelf dingen kunnen ondervinden. :Y
En co-ouderschap, ik ben blij dat ik daar niet voor heb gekozen (en daarmee stel ik niet dat het een fout iets is, maar voor ons hier zou het niet werken.)
pi_100599924
Als het droog is buiten is ie al op blote voeten. Ze spelen altijd op het gras hiervoor vind ik ook niet erg. En heel vaak doet ie op een gegeven moment in de speeltuin zijn schoenen ook wel uit omdat ie anders zand in zijn schoenen krijgt. Dan loopt ie op sokken. Er gaat hier op deze manier bijna 2 paar sokken per dag kapot en k blijf niet bezig ook al zijn het maar sokken.

En die co-ouderschap hebben we al eerder geprobeert aan te passen. Maar dat ging ook niet. Hij wil ook heel graag naar papa. En wie ben ik dan om te zeggen dat hij niet meer kan. Daar word ie weten we uit ervaring ook echt niet blij van. Hij wist op een gegeven moment niet eens meer waar ie aan toe was. Welke dag kwam papa nou en wanneer was ie nou hier. Tja het gaat al 4 jaar zoals het nu gaat dus zomaar even omschakelen is voor hem alleen maar moeilijker. Hij weet niet anders dan dit. Hij baalt alleen dat ie daar bij papa niet buiten kan spelen met zijn vriendjes. ZIjn vader probeert daarom zoveel mogelijk met hem dingen te doen zodat ze niet thuis zitten. Maar dat is toch anders. Hier is ie nu van 09:00 tot 19:30 buiten aan het spelen of ze spelen binnen met zijn allen. En bij papa heeft ie alleen papa.
pi_100600036
En ik zou als ik het over kon doen ook niet weer voor co-ouderschap kiezen. Maar ja dat is er nu eenmaal en ik kan het niet in mijn eentje terug draaien. Dat moet je met zijn 2en doen en mijn ex gaat daar nooit mee akkoord ook niet als dat beter is voor Mikael.
  † In Memoriam † donderdag 11 augustus 2011 @ 17:02:35 #36
37843 lady-wrb
kortaf
pi_100606591
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:37 schreef MeNicole2 het volgende:
En ik zou als ik het over kon doen ook niet weer voor co-ouderschap kiezen. Maar ja dat is er nu eenmaal en ik kan het niet in mijn eentje terug draaien. Dat moet je met zijn 2en doen en mijn ex gaat daar nooit mee akkoord ook niet als dat beter is voor Mikael.
nou daar zeg je zo wat. soms moet je je eigen belangen ondergeschikt maken aan die van je kind.
en als je dat als ouder niet kan, ben je in mijn ogen geen goede ouder.

en natuurlijk wil je zoon van beide ouders niks missen. maar jij als ouder hebt dan de verantwoordelijkheid om voor hem te kiezen omdat hij op die leeftijd nog geen keuzes kan maken.
het is geen postpakketje wat tussen twee mensen heen en weer gepingpongd wordt.

dan neem je maar eenzijdig de beslissing om de omgangsregeling aan te passen. wat wil je ex doen? er een advocaat opzetten? er is geen rechter die je ongelijk zal geven als jij kan aantonen dat jij in het belang van het kind handelt.
  donderdag 11 augustus 2011 @ 17:13:01 #37
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_100606944
in goed overleg dingen beslissen lijkt me anders ook in het belang van het kind, lady.

hier nog steeds geen bericht over het jongetje waar ik over schreef... dat betekent dat moeder &zoon zich ergens verstopt hebben vrees ik.
in de haak.
pi_100606979
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 14:37 schreef MeNicole2 het volgende:
wat zou jij doen als hij "fulltime" naar zijn vader zou gaan?
pi_100607214
Oh gets Trui, wat naar... :{
  donderdag 11 augustus 2011 @ 21:40:52 #40
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_100618908
nog even een update: hij is inmiddels toch terecht, gelukkig, en veilig bij z'n papa.
in de haak.
pi_100618964
dat is fijn nieuws Trui!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_100631471
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 17:14 schreef lily het volgende:

[..]

wat zou jij doen als hij "fulltime" naar zijn vader zou gaan?
Als hij ouder is en daar zelf volledig voor zou kunnen kiezen zou ik het goed vinden. Zal er wel aan moeten wennen en het moeilijk vinden maar het is dan een keus waar iedereen goed over na heeft gedacht en niet zomaar tussen neus en lippen genomen is. Maar voor nu is dat nog niet aan de orde. Hij is nog te jong om te kiezen en dat wil ie ook helemaal niet voor altijd bij papa wonen. Dat zegt ie vaak genoeg.

En ik kan echt niet in mijn eentje de regeling veranderen. Kan niet eens aantonen dat ie er last van heeft. Hij doet het verder heel erg goed. Op school scoort ie met alles heel goed, thuis doet ie het buiten de vakantie om altijd heel erg goed. Hij luistert goed, eet goed, speelt graag met anderen, kan goed vertellen wat hem dwars zit, is niet bang om boos of verdrietig te zijn. En zo kan ik nog wel even door gaan.

Denk ook niet dat zijn vader de dingen ziet die ik nu zie. Mikael mag door gewoon zoveel meer. En dat snap ik ook best maar hier in huis kan dat gewoon niet. Hier hebben we Leander ook nog rondlopen en gelden er dus gewoon regels. Hier word je bordje leeg gegeten, slapen doe je in eigen bed en dat soort dingen. Dat heeft ie bij zijn vader niet. Ik heb er al heeel vaak iets van gezegd maar het helpt niet. En als ik "dreig" gaat het een tijdje goed of Mikael verteld dan ineens niks meer. En dat vind ik niet de bedoeling.
pi_100632200
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 13:13 schreef livelink het volgende:
Dat is wel een mooi doel om voor te sparen, Chacama! Leuke foto zo van je meiden.

Muks, toch wel heftig wat je in je spoiler schrijft. Dat lijkt me heel moeilijk. Wij kennen het met Job natuurlijk andersom. Job is sociaal-emotioneel jaren jonger dan zijn werkelijke leeftijd. Sinds we dat weten is het wel makkelijker om zijn gedrag te duiden, maar dat maakt het nog niet makkelijker om er mee om te gaan, natuurlijk. Sterkte ermee!
Dankje, geluk bij een ongeluk dat ik dagelijks met pubers omga, dus de teugels hier strak aangetrokken en dat lijkt aardig te helpen. Gelukkig krijgen zowel wij als school na de vakantie begeleiding. En Jongste zelf ook.

En nog iets liefs : oudste waarvan ik dacht dat die eeuwig vrijgezel zou blijven heeft zijn eerste kalverliefde *; jammer genoeg is het meisje in kwestie naar huis nu maar dit was scheetig.
soms moet je iets achter laten om verder te komen, soms moet je heel veel achter je laten om een ander mens te worden
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:19:07 #44
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100632995
Fijn, Trui. Dat zal wel een opluchting zijn.

O+ muks. Je oudste verliefd O+
pi_100636932
Trui, fijn dat het jochie terug is.

Muks, kalverliefde! Wat schattig!
pi_100646193
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 08:52 schreef MeNicole2 het volgende:
En als ik "dreig" gaat het een tijdje goed of Mikael verteld dan ineens niks meer. En dat vind ik niet de bedoeling.
Sorry als ik er te veel bovenop zit Nicole. :@ Maar hoezo 'dreig'? En hoezo vertelt Mikael dan minder? Dit soort dingen gaan toch buiten hem om hoop ik? Weet je, ik vond het zo goed klinken zoals jullie het geregeld hadden toen jullie net uit elkaar waren. Echt een verademing tov hetgeen je zo vaak hoort bij gescheiden ouders. Ik hoop van harte dat dat nog steeds zo is en dat er nu hier 'gewoon' een vergrootglas op ligt. :)

Chaca, Mauds oren weer beter? Had gisteren nog niet goed alles teruggelezen. :*

Trui, pfieuw. Hopen dat eea een goed vervolg heeft.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:22:30 #47
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100647171
@moonah :@ ik weet het eerlijk gezegd niet. Ze klaagt er niet meer over, maar hoest wel nog flink. Dus ik ga er van uit dat de oorontsteking over is...... ze is in elk geval wel weer erg gezellig en super goed in kroelen. En het enige wat ik aan d'r merk is dat ze zo af en toe aan één kant slecht hoort, dus dat moet ik wel in de gaten houden.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:24:38 #48
37150 livelink
pi_100648988
MeNicole, ik ben het met Moonah eens. Ik heb altijd gevonden dat jullie het goed geregeld hadden met het co-ouderschap. En volgens mij begrijpen kinderen het heel goed als er bij de één andere regels gelden dan bij de ander. Zolang ieder zijn eigen regels maar consequent toepast. De regels op de groep bij Job zijn ook heel anders dan onze regels thuis. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn.
pi_100679209
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 18:24 schreef livelink het volgende:
MeNicole, ik ben het met Moonah eens. Ik heb altijd gevonden dat jullie het goed geregeld hadden met het co-ouderschap. En volgens mij begrijpen kinderen het heel goed als er bij de één andere regels gelden dan bij de ander. Zolang ieder zijn eigen regels maar consequent toepast. De regels op de groep bij Job zijn ook heel anders dan onze regels thuis. Dat hoeft helemaal geen probleem te zijn.
wat kan jij toch altijd goed omschrijven wat ik niet weet te zeggen!

Dit dus MeNicole :*
pi_100749383
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 16:50 schreef Moonah het volgende:

[..]

Sorry als ik er te veel bovenop zit Nicole. :@ Maar hoezo 'dreig'? En hoezo vertelt Mikael dan minder? Dit soort dingen gaan toch buiten hem om hoop ik? Weet je, ik vond het zo goed klinken zoals jullie het geregeld hadden toen jullie net uit elkaar waren. Echt een verademing tov hetgeen je zo vaak hoort bij gescheiden ouders. Ik hoop van harte dat dat nog steeds zo is en dat er nu hier 'gewoon' een vergrootglas op ligt. :)

Chaca, Mauds oren weer beter? Had gisteren nog niet goed alles teruggelezen. :*

Trui, pfieuw. Hopen dat eea een goed vervolg heeft.
Even een voorbeeld. Mikael mag bij zijn vader heel vaak daar de hele nacht in bed liggen. Als Mikael dan weer thuis is is ie 's nachts heel vervelend. Heel vaak wakker want hij wil bij ons in bed want dat mag ie bij papa ook. Dus wij zijn dan weer paar nachten bezig om hem weer in zijn goeie slaapritme te krijgen en dan gaat ie weer naar zijn vader. En daarna kunnen wij weer opnieuw beginnen. Dus wij zijn continu bezig om hier de regel er weer in te krijgen omdat ie bij zijn vader van alles mag wat hier niet mag. Dus bepaalde dingen heb ik met zijn vader afgesproken die niet meer mogen. Als daar naar weet ik niet hoeveel keer vragen nog niet naar geluisterd word heb ik wel eens gezegt dat Mikael dan maar niet meer kwam omdat ik niet continu Mikael bij moet schaven zeg maar. Maar toen vertelde Mikael ineens bepaade dingen niet meer. Of pas veel later. "Ik mocht van papa bij hem in bed maar dat mocht ik niet vertellen." Dan valt bij ons alles weer op de plaats. Maar ik ga er dan vanuit dat Mikael dat niet mocht vertellen. En dat vind ik niet de bedoeling. Hij moet gewoon kunnen vertellen wat ie bij papa heeft gedaan. En andersom ook. Hij moet daar mogen vertellen wat ie hier doet.

Maar verder loopt het nog steeds wel goed hoor. Tuurlijk naarmate Mikael ouder word moeten er steeds weer dingen aangepast worden. Hij krijgt natuurlijk zelf steeds meer een mening en we proberen daar zo ver als het kan in mee te gaan. Hij mag steeds een beetje meer mee beslissen in wat er met hem gebeurd. Geen grote dingen maar bv als papa zaterdagochtend moet werken waar ie dan wil slapen. Of ie dag eerder naar huis wil of dat ie bij zijn opa en oma wil slapen. En we kunnen nog steeds goed met elkaar overweg en overleggen nog steeds zo'n beetje elke week over hoe en wat. Hij is mijn oppas en ik die van hem zeg maar.
pi_100749513
Zo te horen heeft Mikael nog niet echt het idee van 2 huizen, 2 sets regels. Je hoort vaak dat sommige kinderen prima overweg kunnen met 2 verschillende aanpakken, mits consequent. Maar blijkbaar zit dat er bij hem (nog) niet in. Naast natuurlijk de drukte van een broertje, de verhuizing, etc..
Zo'n geheim van papa is ook niet echt handig inderdaad. Hij hoeft niet alles te vertellen, maar moet wel alles kunnen vertellen. Gelukkig kun je dat met zijn papa overleggen.

Hier een zaterdag feest, en een zondag spelen achter de rug. Dat jochie is lekker verwend met cadeautjes (lego, carcasonne jr, knutselset, fietshelm, thomas de trein-boek, en nog veel meer). Gisteren was hij gelijk weer wat rustiger. Blijkbaar de laatste 2a3 weken toch meer last van spanningen, want het gemiep over "niemand wil met mij spelen", als wij even 3 seconden iets anders deden, is weer over :P
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:16:12 #52
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_100749578
Zo..de jongens zitten weer op school. Groep 5 en groep 8. Whoah dat klinkt groot :o
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_100749823
Chris moet nog 3 weken wachten voordat hij mag beginnen. Eindelijk naar groep 1. Het liefst begon hij vandaag al ;)
  maandag 15 augustus 2011 @ 09:36:48 #54
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100749982
Zoals je het nu omschrijft MeNicole vind ik het goed geregeld. Jammer alleen dat Mikael er zo'n moeite mee heeft de regels van de twee huizen uit elkaar te houden. En ik zou als je je echt zorgen maakt over het vergeten even een belletje doen naar de GGD, vragen of die het herkennen.

TF, bij jou zijn al weer naar school. En groep 8..... *ril* ik doe gewoon met je mee in groep 5. Vind het al zo hard genoeg gaan.

Hier ook een heerlijk verjaardag achter de rug. Mijn achtjarige is op en top verwend en heeft vooral zoals gevraagd geld gekregen om te sparen voor haar nachtje bij de dolfijnen. Het is mooi om te zien dat ze een doel heeft waar het naar toe gaat. (gekregen: bal met dolfijnen, agenda van dolfijnen, grote foto op canvas van dolfijn, dolfijn-oorbelletjes en daarnaast nog knutselspulletjes en een mooi bewaardoosje met paarden op die ze bij gebrek aan dolfijnen zelf had uitgezocht).

Ze is nu 128 cm groot en weegt 25,4 kg. Dankzij de lijn op de muur weet ik dat ze nu gemiddeld 2,5 cm per half jaar groeit en dit doet ze al vanaf dat de 5,5 is. Daarvoor heeft ze 1 kleine en 2 grote groeispurten gehad.
pi_100757872
Hier een kleuter die vandaag voor het eerst naar school is geweest, en daad bij woord gevoegd heeft... Hij ging op school leren lezen en schrijven, en kwam dus ook netjes met zijn eerste schrijfwerkje thuis hihi.
Lang leve het montessori onderwijs.

Donderdagmiddag intake gesprek en kennismaking op zijn nieuwe school 8)7
Beetje rare planning en logistiek zo, maar nog 6 weken niet naar school konden we Pepijn echt niet aan doen.
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 14:35:45 #56
37843 lady-wrb
kortaf
pi_100759421
naar school alweer :o
hier pas 5 september!
luca is gisteren weer thuisgebracht en hij was dolblij weer terug te zijn, want hij werd naar eigen zeggen " gek van r. (zijn halfzusje)"
hij is kapot van te weinig slapen, dus hangt maar een beetje lamlendig te wezen op de bank en gaat vanavond maar weer eens lekker vroeg naar bed, want ik wil ook nog wel iets aan hem hebben. en later in de week gaat hij nog een paar dagen terug want zijn vader gaat eindelijk ook eens iets met hem doen. ik ben benieuwd. :{
maar dan is het echt over met de gekkigheid en moet hij weer in het gareel van op tijd naar bed en voorbereiden op het komende schooljaar :)
pi_100759610
Hier is het juist het geluk dat school al zo vroeg weer begint, anders was het helemaal geen doen geweest om hem naar school te laten gaan nog hier in Den Haag.
pi_100759628
Hopelijk heeft Luca het later deze week ontzettend leuk bij zijn vader!
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:54:57 #59
37150 livelink
pi_100760168
De eerste schooldag is alweer voorbij :o
En als oudercommissie staan wij traditiegetrouw 1e schooldag bij de ingang met limonade en een koekje en dan zie je al die gespannen gezichtjes langskomen. De meeste zijn toch wel een beetje zenuwachtig hoor.

Fijn dat Pepijn het zo naar zijn zin heeft gehad op zijn 1e schooldag. En de overgang naar een nieuwe school zal best wel goed gaan straks.

Lady-wrb, in de groep van Job gingen ze de kinderen ook al vast voorbereiden dat de school weer begon en zij hebben afgelopen donderdag en vrijdag de dag al helemaal ingericht alsof ze weer naar school gingen. Sterker nog, ze zijn ook daadwerkelijk naar school gegaan en natuurlijk weer omgedraaid toen ze daar waren. En dat wennen was maar goed ook, want donderdag ging het met Job helemaal mis met het 'naar school gaan' en vrijdag ging het al een stuk beter. Ik ben benieuwd hoe het vandaag in de praktijk dan is gegaan.
pi_100760500
Gaat pepijn straks weer naar montessori? Lijkt me vervelend als hij nu 6 weken mag lezen/schrijven, en dan straks "moet" kleuteren..
We hebben het hier weleens over verhuizen. Maar de meeste plaatsen die voorbijkomen hebben alleen "reguliere" basisscholen. Ik hoop dat een eventuele schooltype-wissel dan goed gaat.
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 16:01:25 #61
37843 lady-wrb
kortaf
pi_100763193
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:41 schreef p_iglet het volgende:
Hopelijk heeft Luca het later deze week ontzettend leuk bij zijn vader!
nou wie weet. ik ben benieuwd. luca had zelf aangegeven dat hou nu wel eens exclusieve aandacht van zijn vader wil. gelukkig is dat opgepakt en als het goed is, gaan ze samen iets met de computer doen.
zijn vader is natuurlijk doof (maar heeft wel enigszins werkend gehoorapparaat) dus sommige dingen gaan gewoon niet.
pa heeft zich tot nu toe weinig bemoeid met luca en deed gewoon zijn eigen ding (pa blijkt dus ook autistisch te zijn) en dat vond luca iedere keer weer tegenvallen.
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 16:03:42 #62
37843 lady-wrb
kortaf
pi_100763301
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:54 schreef livelink het volgende:
De eerste schooldag is alweer voorbij :o
En als oudercommissie staan wij traditiegetrouw 1e schooldag bij de ingang met limonade en een koekje en dan zie je al die gespannen gezichtjes langskomen. De meeste zijn toch wel een beetje zenuwachtig hoor.

Fijn dat Pepijn het zo naar zijn zin heeft gehad op zijn 1e schooldag. En de overgang naar een nieuwe school zal best wel goed gaan straks.

Lady-wrb, in de groep van Job gingen ze de kinderen ook al vast voorbereiden dat de school weer begon en zij hebben afgelopen donderdag en vrijdag de dag al helemaal ingericht alsof ze weer naar school gingen. Sterker nog, ze zijn ook daadwerkelijk naar school gegaan en natuurlijk weer omgedraaid toen ze daar waren. En dat wennen was maar goed ook, want donderdag ging het met Job helemaal mis met het 'naar school gaan' en vrijdag ging het al een stuk beter. Ik ben benieuwd hoe het vandaag in de praktijk dan is gegaan.
wat leuk, zo'n oudercommissie :Y

jeetje jullie ook alweer naar school.
en wat goed dat job met zijn klas is wezen wennen aan het naar school gaan.
ik hoop dat het vandaag helemaal vlekkeloos is verlopen :)
pi_100764676
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 15:02 schreef Deepfreeze het volgende:
Gaat pepijn straks weer naar montessori? Lijkt me vervelend als hij nu 6 weken mag lezen/schrijven, en dan straks "moet" kleuteren..
We hebben het hier weleens over verhuizen. Maar de meeste plaatsen die voorbijkomen hebben alleen "reguliere" basisscholen. Ik hoop dat een eventuele schooltype-wissel dan goed gaat.
Ik heb zojuist afspraken gemaakt bij 2 scholen. De montessorischool op 2,5km afstand (met continue rooster), en de dichtstbijzijnde openbare basisschool op 500m afstand.
De openbare hoort bij een grote stichting met ook veel expertise rondom kinderen die meer aan kunnen. De montessori gaat ook meer en meer met deze stichting samen werken.
Op beide scholen hebben ze plek gelukkig.

De christelijke en katholieke scholen in de buurt vallen af wegens te gelovig en/of te star onderwijs.
pi_100773316
*O* school is weer begonnen *O*

Amber heeft het super naar haar zin gehad. Ze moest werkjes doen die ze vorig jaar al gedaan had (weer ff inkomen op school enzo) maar dat vond ze echt niet leuk!!
Ik kreeg vanmorgen nog een compliment van een van de ouders. Amber liep de klas binnen en las zo alle namen van de brandmaatjeslijst. Die moeder stond met haar mond open van verbazing dat Amber al zo goed kan lezen :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 20:39:17 #65
37843 lady-wrb
kortaf
pi_100775669
wat goed van amber *O*
maar wat is een brandmaatjeslijst?
pi_100775911
De brandmaatjeslijst is de lijst van alle kinderen uit de klas. KInderen zijn aan elkaar gekoppeld, ze lopen met hun brandmaatje hand in hand naar buiten/binnen en stel er zou brand zijn, dan heeft elk kind iemand die ie een handje moet geven.

De lijst bepaald ook wie er die dag hulpjes zijn van de meester :D
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  maandag 15 augustus 2011 @ 20:53:01 #67
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_100776407
Mijn duo ligt al ruim 2 uur te slapen....hahaha de stoertjes!
Ze liggen helemaal ko in bed!!

Eerste schooldag hebben ze overleefd,deze week ook richting BSO.
begin september begint dansles.
Ik zal vd week weer eens even een foto plaatsen,geloof dat ze nogal gegroeid zijn enzulks.
  maandag 15 augustus 2011 @ 23:25:52 #68
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100785913
Onze kleuter was om 19.00 knock out vannavond. Naar school vanaf acht tot drie en een uurtje een boterham eten bij oma en daarna nog lekker geplonst in het badje en tijdens het eten stortte ze bijna etende weg in slaap. Dus na het eten even snel onder de douche en lekker slapen en nog niet weer gehoord.

Wij dachten dat ze wel even in zou moeten komen maar vanmorgen al geen oog meer voor papa en tussen de middag met wegbrengen ook geen zwaaitje naar oma dus weer helemaal in dr element en het eerst freubelwerkje staat alweer op de kast te pronken.

Dus een geslaagde wederkeer naar school.
pi_100786326
Gek idee dat jullie kindjes alweer naar school zijn geweest vandaag, hier zijn ze nog drie weken vrij!

Vrijdag gaan we naar limburg! Een weekje ertussenuit!

Kp, kom maar door met die pics, ik ben heel benieuwd!!
pi_100797516
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 23:32 schreef XXXKarinXXX het volgende:

Vrijdag gaan we naar limburg! Een weekje ertussenuit!

Toeristische tips (weliswaar ongevraagd maar echt zó leuk!):
http://www.sprookjesbos.nl/
http://www.pretpark-de-valkenier.nl/
http://www.blotevoetenpark.nl/
Have fun!

Chaca, is Fleur alweer 8! :o :o Nog van harte gefeliciteerd! :*
pi_100797714
Fijn dat de kindjes hun 1e schooldag hebben overleefd. Nu weer vlotjes het ritme in ;)

Hier net een boos jochie. Hij wilde niet bij papa achterop de fiets naar de stad. Hij wilde zelluf fietsen.. Nou, dat houden we voorlopig nog even bij een dagelijks ritje naar de supermarkt, dat is al genoeg gewiebel op zo'n klein stukkie :P
Tijd om een 16" inch fiets te regelen.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:13:48 #72
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_100798991
gefeliciteerd jarigen/netjariggeweesten! hier ook een bijna 8-jarige, we moeten weer wat traktaties en feest-ideeën gaan verzinnen...

de eerste groep 3 schooldag is Cato reuze meegevallen. ze dacht dat er geen sprake meer zou zijn van spelen, maar ze hadden nog best veel tijd mogen spelen en waren ook lang buiten geweest. bovendien zit ze voorlopig naast haar beste vriendin, dus 't is heel goed begonnen. *O*
Willem vond 't in groep 5 een stuk minder leuk, ze moesten meteen flink aan de bak en dingen moeten ineens onder tijdsdruk afgemaakt worden e.d. ze hadden nauwelijks tijd gehad voor buitenspelen, daar baalde hij behoorlijk van. maar hij is ook wat verkouden en niet helemaal lekker, dus dat speelde misschien ook mee.
in de haak.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:40:06 #73
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100799712
Fijn dat het schoolgaan bij iedereen zo goed bevallen is. Jammer dat Willem het iets is tegengevallen. ik zal het Fleur maar niet zeggen, die kijkt nu nog uit naar het naar groep 5 gaan. Maar spannend is het wel allemaal.

En voor degene die nog lekker vakantie hebben: geniet van het mooie weer. Wij zijn gisteren voor het eerst van de vakantie even een paar uurtjes naar het strand geweest. Blij dat we nog kunnen zeggen dat we dat gezien hebben van de vakantie. Wij beginnen maandag weer.

lady, hoop dat het een leuk aantal dagen gaat worden en geen domper.
pi_100805543
Chacama nog gefeliciteerd met jouw achtjarige.

Jammer dat het Willem het niet zo leuk vond. Hopelijk trekt dat nog bij. Klinkt ineens ook wel als een hele overgang voor hem.
  dinsdag 16 augustus 2011 @ 14:11:36 #75
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100805623
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:09 schreef appelsap het volgende:
Chacama nog gefeliciteerd met jouw achtjarige.

Jammer dat het Willem het niet zo leuk vond. Hopelijk trekt dat nog bij. Klinkt ineens ook wel als een hele overgang voor hem.
......en hoe is het bij jullie? Lukt het allemaal een beetje in de vakantie met Damian?
  woensdag 17 augustus 2011 @ 12:16:53 #76
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_100847272
De meiden zijn iedere woensdag vrij,erg gezellig zo midden in de week!
Morgenmiddag voor het eerst naar de BSO!
pi_100847530
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 10:22 schreef Moonah het volgende:

[..]

Toeristische tips (weliswaar ongevraagd maar echt zó leuk!):
http://www.sprookjesbos.nl/
http://www.pretpark-de-valkenier.nl/
http://www.blotevoetenpark.nl/
Have fun!

Chaca, is Fleur alweer 8! :o :o Nog van harte gefeliciteerd! :*
Thanks moonah, ik had in het dreumestopic al om tips gevraagd, maar deze nog niet gekregen!
pi_100887908
Fijne vakantie Karin.

Lekker KP zijn ze dan ook nog op een andere middag vrij, of alleen de hele woensdag?
Hopelijk hebben ze het ook naar hun zin op de BSO.

Chaca, het is meer een beetje standje overleven atm. Hij heeft in ieder geval erg goed leren Mariokarten op de Wii deze vakantie. :@
We zijn nog wel een weekje weggeweest en hebben ook wat dingen gedaan, dus volgens mij heeft Damian wel genoten van de vakantie.
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 augustus 2011 @ 11:07:19 #79
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_100888336
Een verlate, maar dikke proficiat voor Fleur :*

Alweer allemaal schoolgaande kindjes hier, leuk! Maar ik ga de vakantie en het relaxte ritme wel missen, straks moet er weer zo vreselijk veel...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_100888438
Fijn dat Damian wel genoten heeft van de vakantie appelsap.

Dat schoolritme is wel even wennen. Al stond Pepijn vanochtend om 6.45 naast zijn bed "is het al tijd om naar school te gaan?"
Die is echt helemaal totaal gelukkig dat hij 5 dagen per week naar school mag. Zo fijn. Hij was er al een half jaar ofzo mega aan toe. En draait nu zonder problemen daar met alles mee. Heel grappig zo'n mini spook die een kop kleiner is dan de rest maar overal bovenuit tettert. :D
pi_100888609
Heerlijk die eerste schooldagervaringen O+
Djulian kon niet wachten tot hij eindelijk naar school mocht en naar groep
3! Hij is net 7 geworden en gisteren op school is zijn eerste tand eruit gegaan! Veel nieuwe dingen die hem ineens een grote jongen maken. Hij is super trots, heerlijk als je kind zo gelukkig is O+

Djen heeft genoten van haar vakantie bij opa en oma in frankrijk en de vliegreis is ondanks alle zenuwen van oma en mij heel goed verlopen. Ze heeft een redelijke draai gemaakt in haar gedrag, al zijn het nog maar babystapjes, maar elke stap is er 1!!!

Appel :*
  donderdag 18 augustus 2011 @ 11:19:32 #82
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_100888682
hey anitra, wb! leuk dat Djulian nu ook in groep 3 zit. en wat was er met Djen's gedrag dan?

piglet, heerlijk dat pepijn 't zo naar z'n zin heeft!

appelsap, standje overleven klinkt zwaar, sterkte! :* fijn dat Damian een leuke vakantie gehad heeft.
in de haak.
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 augustus 2011 @ 11:23:34 #83
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_100888818
Ze staat een beetje onhandig omdat ze d'r schoenen wil showen, maar ze is helemaal gelukkig met haar spaanse outfit :D

Fijn dat alles goed terecht is gekomen trui!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 11:27:02 #84
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_100888942
nou dat moet nog blijken sjeen. :+ maar we zullen zien.

wat een mooie senorita zie ik daar! ^O^
in de haak.
  Licht Ontvlambaar donderdag 18 augustus 2011 @ 11:29:43 #85
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_100889050
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:27 schreef trui het volgende:
nou dat moet nog blijken sjeen. :+ maar we zullen zien.

wat een mooie senorita zie ik daar! ^O^
Ja, nee... in elk geval voor nu dit moment :) Altijd moeilijk zulke situaties...

Ze is zo gelukkig ermee, ze heeft van zaterdag tot woensdag binnen steeds die schoenen aangehad en als het even lukte, de jurk ook :P
pi_100893884
Sjeen, wat een mooie dame!

Fijn dat Pepijn het zo naar zijn zin heeft!

Hier spontaan een vriendje van Chris over de vloer (mams had oppas nodig). Hij had hier nog nooit zonder moeder gespeeld, en dan nog speelden ze 75% van de tijd op zichzelf. Ook al vragen ze bijna dagelijks om elkaar.
En nu zijn ze al een half uur samen een treinbaan aan het bouwen. Heel wat anders dan een paar weken terug. Dat wordt gezellig als ze over 3 weken in dezelfde klas komen.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 18:13:41 #87
267274 kapiteinpannekoek
dolle duo kleutermamma
pi_100904101
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 10:52 schreef appelsap het volgende:
Fijne vakantie Karin.

Lekker KP zijn ze dan ook nog op een andere middag vrij, of alleen de hele woensdag?
Hopelijk hebben ze het ook naar hun zin op de BSO.

Alleen de woensdag vrij,voor de rest continurooster tot 14.50.

Bso was voor Pien even spannend,maar zodra floor in beeld was ging het goed.Samen hebben ze fruit gegeten en wat gedronken.Daarna vloog Pien de verkleedkist in en Floor naar buiten.Geloof dat dat wel oke gaat.

Ze zitten nu op de grond een puzzel te doen,alleen maar aan het gapen.Tijd voor bad en om 19 uur slapen!
  donderdag 18 augustus 2011 @ 19:15:53 #88
37150 livelink
pi_100906754
Fijn dat het goed is gegaan op de BSO, KP. Het is toch wel spannend, zo'n eerste keer.

Isa, mooie Spaanse dame O+
Die jurk en die schoenen staan je goed!

Appelsap :*
Is de school voor Damian ook al weer begonnen?
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:32:08 #89
267540 Books
Vorige Mibosmama's
pi_100919380
Hier is de eerste schoolweek ook weer voorbij en ze is weer helemaal in d'r element. Meteen een schoolkrant, schoolreisje (8 september Koeckersland (anyone) en dan ook nog de schoolfotograaf en dat allemaal binnen nu en twee weken. Hoe bedoel je rustig wennen? Ze is echt versleten 's avonds en om 19.00 ligt ze meestal op een oor.

KP wat fijn dat het zo goed gaat.

Pepijn is echt een ventje he om zo te lezen. Leuk Piglet.

Isa mooie dame.

Deepfreeze hoe is het met Chris gegaan 28 juli? En leuk zo'n vriendje over de vloer en bijna naar school.
pi_100920571
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 11:19 schreef trui het volgende:
hey anitra, wb! leuk dat Djulian nu ook in groep 3 zit. en wat was er met Djen's gedrag dan?

piglet, heerlijk dat pepijn 't zo naar z'n zin heeft!

appelsap, standje overleven klinkt zwaar, sterkte! :* fijn dat Damian een leuke vakantie gehad heeft.
Djen heeft al jaren problemen met ritme in het dagelijks leven, ze heeft veel gestolen hier in huis, zelfs van de hulp en van haar broertje. Ze neemt niks aan van een ander, zet het hele huis op zijn kop voor helemaal niks. Het is zo erg dat ze al een tijdje op de lijst staat om naar een woongroep te gaan.
Begin van de vakantie heeft ze een IQ en EQ test gehad en volgende week krijgen we de officiële uitslag, maar we hebben wel al gehoord dat het niet overeen komt. Haar IQ is bovengemiddeld en EQ is te laag voor haar leeftijd. We hadden grote hoop dat de vakantie met mijn ouders haar wat positieve energie op zou leveren, helaas zijn hebben we haar weer betrapt op een paar dingen. Het is behoorlijk heftig en wat we ook doen niks werkt. Ze denken aan een aan autisme verwante aandoening of add. Die testen worden gedaan als ze een tijdje rustig is en dus is woongroep een oplossing, alleen werkt jeugzorg erg tegen, maar gelukkig hebben we veel aan altrecht die echt alles doen om haar op de juiste plaats te krijgen.

Piglet fijn dat Pepijn nu lekker naar school kan en jij weer even wat adem kan halen!

Sjeen, die schoenen O+ die zijn echt geweldig! En wat een dame word het al!

KP fijn dat de BSO goed gaat, het is zoveel waard als ze het daar naar hun zin hebben.

[ Bericht 2% gewijzigd door AnitraX op 19-08-2011 00:01:22 ]
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 09:36:11 #91
12713 trui
enorm aantrekkelijk!
pi_100928386
jee anitra, dat klinkt behoorlijk heftig. sterkte ermee, ook voor djen zelf!
in de haak.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:02:46 #92
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100929042
Anitra, veel sterkte. Ik duim dat Djen snel op een fijne plek kan wonen met de juiste begleiding. Jullie doen in elk geval alles om het te laten gebeuren. :*

KP de meiden lekker genoten op de BSO. Fijn gevoel als ze zich daar lekker voelen.

Books, bij jullie ookal gestart en versleten na een week. Klinkt bekend.

Piglet, heerlijk dat pepijn het zo naar zijn zin heeft op school.

Isa, wat ben je toch een mooie meid!

Chris, lekker aan het spelen met een vriendje heerlijk.

Ik wilde jullie deze laten lezen, hij sprak mij erg aan - en wrs. heeft een aantal hem al gezien:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Mijn meiden hebben vanochtend nog een speelochtend bij vriendinnen en vanmiddag gaan ze met de oppas nog even iets leuks doen voor de vakantie echt voorbij is. Fleur kwam gisteren tot de conclusie dat het luie leventje voorbij zou zijn over 4 dagen. Kijkend op de klok hoorde ik: pfff, half negen....hm...maandag kan ik dan niet meer in mijn pyjama op de bank zitten.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:03:06 #93
37150 livelink
pi_100931056
Arme Fleur, ik heb dat gevoel een week later nog steeds. Maar ja, we zitten nu alweer aardig in het ritme van boterhammen smeren, gymkleding zoeken enz.
Katja zit op de sport BSO en moet dus ook op dagen dat ze naar de BSO moet sportspullen meenemen. En nu heeft ze echt precies gym op de dagen dat ze niet naar de BSO hoeft. Ze hoeft dus alleen maandag niks mee te nemen.

Anitra, heftig hoor. Wat denkt Djen zelf over een eventuele verhuizing naar een woongroep? Fijn dat je toch een kleine ommekeer ziet sinds deze zomer.

Books, wat een heftig begin van het schooljaar zeg :o
Ze wilden het maar alvast allemaal achter de rug hebben :D ?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:07:03 #94
2177 Gaoxing
(bijna) altijd gelukkig
pi_100931237
Jeetje Anitra, wat heftig! Is dat sinds ze is gaan puberen, of altijd al?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:28:00 #95
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100932058
Jeetje. Livelink. Elke dag ergens aan denken, dat vind ik al moeilijk. Hoop dat het Katja lukt. Wat doen ze op de BSO aan sport. Het lijkt me zo fijn als dat hier ook kon. Ik zal eens een 'balletje' opgooien bij de BSO. Misschien kunnen ze dat op de nieuwe locatie (die nog lang niet klaar is) gaan doen.

Hier hebben we ook schoolreisje aan het begin van het schooljaar. Ergens in september. Ik zou het zo gaaf vinden als ze met de groepen naar Nemo zouden gaan. Maar Burgh-Haamstede Amsterdam is een erg grote afstand....vrees ik.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:35:16 #96
37150 livelink
pi_100932278
Katja vindt de sport BSO niet zo heel leuk, hoor. Ze hebben een kleine binnenruimte in de hockeykantine en ze mogen gebruik maken van de sportvelden. Wat ze voornamelijk doen is hockey en slagbal voor de meisjes. Katja had gehoopt dat ze veel meer spel erin zouden hebben en als het slecht weer is, vindt ze het toch niet altijd leuk om op die velden te staan.

Het is in april gestart en we hebben haar erop gedaan omdat ze ook de gewone BSO niet meer zo leuk vond. Maar nu bij nader inzien geeft ze toch de voorkeur aan het knutselen wat ze eerst veel deed. We moeten gewoon goed gaan nadenken hoe we het gaan doen. Ik blijf waarschijnlijk een dag minder werken ook als het ouderschapsverlof voorbij is en dan moeten we twee dagen opvang. Hoe dat met Job gaat als hij naar het speciaal onderwijs moet, weet ik al helemaal niet. Katja wil het liefst thuis blijven. Ik denk dat we de oplossing moeten zoeken in een oppas aan huis. Dan hebben we het probleem zowel voor Job als voor Katja opgelost. Maar ja, eerst moet er meer duidelijkheid komen over Job. First things first. En tot die tijd zal Katja op de sport BSO moeten blijven.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:47:30 #97
144006 chacama
Ondernemend!
pi_100932693
Als je voor thuisoppas kiest kan dit ook via een gastoudercentrale (dus vergoed via belastingdienst). Een topper (thuisoppasser) mag namelijk 3 dagen per week bij één gezin oppassen. En als deze dan ook nog een rijbewijs en opleiding voor speciale begeleiding voor Job dan ben je natuurlijk helemaal uit de brand. Lijkt me inderdaad een fijne oplossing. Hier beviel het de meiden ook altijd goed. Het thuis kunnen zijn. Nu ben ikzelf op de zaterdag thuis en dat is ook een hele fijne situatie. Hoe straks gaat in de drukke tijden moeten we nog even uitzoeken, maar dat zien we dan wel weer.

Als het goed is mogen ze straks bij de BSO gebruik gaan maken van het schoolplein. Het geven van basketballes en straathockey is dan zo gedaan. Maar ook andere sporten zijn dan goed uit te voeren.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:57:03 #98
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_100933070
BSO... Isa lijkt er nu weer wat meer zin in te hebben omdat ze naar de bovengroep verhuisd is (vanaf zeven jaar) maar ik denk niet dat ze er tot 12 jaar zal blijven. Ik denk erover om tegen de tijd dat ze in groep vijf zit en op vrijdag ook een hele dag naar school gaat, twee uur minder te gaan werken. Dan zouden we BSO kunnen afbouwen.
pi_100946646
Livelink balen dat katja dr plekje niet kan vinden :*

Jammer dat te lezen dat veel kinderen de BSO niet alles vinden, wat een geluk hebben wij dan met onze BSO. Djen was daar de eerste toen ze 10 jaar geleden begonnen en nu zijn ze een BSO voor 5 dorpen hier en hebben we feestweek in september. Ben erg blij dat Djulian er altijd met veel plezier naar toe gaat.

Goaxing de problemen van regelmaat, dagelijkse dingen is altijd al zo en het stelen is ook al heel lang. Het begon met een paar centjes uit de kleingeldpot, nu moet echt al het geld verstopt worden. Het "geluk" is dat ze het alleen hier in huis doet en buitenshuis niet. Maar het is zo'n schat van een meid. Ik wil zo graag dat ze zelf gelukkig is, dat ze wat meer kan genieten ipv constant vol stress te zitten. Ze staat nu iig open voor hulp en dat is ook al heel wat!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')