abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100551040
Ik vroeg me af of er in Europa nog festivals zijn beetje zoals Lowlands maar dan met iets meer diversiteit aan muziek? (dat het dus echt van hardcore tot folk kan gaan en het zich niet vnl richt op de indie/sing a songwriter en in de avond dubstep/ electro).
Ik zoek echt een festivalletje wat qua grootte denk ik bij LL in de buurt komt maar dan iets minder druk misschien, iets minder massaal, iets minder duur/ commercieel wellicht en gewoon gemoedelijk. En dan met meer diverse acts. Het theatergebeuren enzo mag wel wat meer plaats ruimen voor de muziek in dit geval ;)

Heb btje de line-up van Lowlands beluisterd, maar afgezien van een aantal muziekacts en het theater/ kunst gebeuren is het qua muziek best wel gericht op indie/ sing-a-songwriter/pop.
Niet echt heel erg acts die erg afwijken of die wat harder gaan. Meeste is weliswaar miss niet helemaal hetzelfde genre maar gewoon niet echt heel spectaculair (voor mijn smaak dan).

De avondacts van Lowlands richten zich vnl op dubstep/ electro en btje disco. Vnl muziek die alles bij elkaar echt n bepaald soort mensen trekt dus wel.

Ik vind het jammer dat Lowlands niet zo divers is en dat we niet gewoon een festival hebben in NL met ook wat hardere acts/ meer diversiteit/ heel mooie verrassende acts enzo. Ik heb ook het idee dat Lowlands vroeger een stuk diverser was dan nu. Iets hardere muziek soms iig ook (prodigy of zo, of faithless...al weet ik niet of die laatste er ooit geweest is magoe).
Maar ben dr nooit geweest dus kan het ook niet zeggen.

Is Sziget wellicht een optie voor mij? Of is dat ook vnl indie?

En is het aan te raden om naar LL te gaan als je voor meer dan 50% van de line up niet warm loopt (ik hou niet echt van indie en sing-a-songwriter en zie mezelf daar nog niet op los gaan)? Helemaal zeker zeggen kan ik dat niet, want live ervaart muziek toch anders dan thuis vanuit bed of zo dus misschien gaat er wel een wereld voor me open en vind ik indie ineens geweldig of zo.

Mn vriend zegt dat je toch maar op 1 plek tegelijk kan zijn en dus maar ongeveer 1/8e ziet en het dus niet zoveel uitmaakt (altijd wel iets wat wel n beetje leuk is), bovendien zou het ook om de sfeer gaan etc. Maar ja, ik vind meer dan 50% waar ik niet warm van loop toch wel veel?

Gaarne jullie advies :)
pi_100551553
Paaspop in Schijndel? Iets kleiner, maar met mainstream pop / dance / rock en theater. En natuurlijk pas met Pasen.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:42:11 #3
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100551672
Wow.

Jij bent echt ongelooflijk :')
F means you're fucked
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:44:33 #4
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_100551800
Mijn advies? Ga niet naar een festival. Gezien je eerdere topics.
pi_100551927
Deze TS moet gewoon in haar woonkamer een plaajte op zetten en mensen uitnodigen die niet lallen dan heb je je eigen festival met eigen publiek en niet te druk. :D
pi_100552027
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:42 schreef YUR het volgende:
Wow.

Jij bent echt ongelooflijk :')
quote:
17s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:44 schreef GotC het volgende:
Mijn advies? Ga niet naar een festival. Gezien je eerdere topics.
Volgens mij ben ik TS jaren geleden tegen gekomen op Pukkelpop bij Vampire Weekend. Het was de enige persoon die niet mee sprong, die niet aan het lachen was. Ze stond met haar armen over elkaar te zuchten en met haar ogen te rollen.
Haar vriend zag er daardoor ook uit alsof hij het intens naar zijn zin had.

Lieve TS, ik hoop dat je niet te lang een blauwe plek hebt gehad van mijn elleboog tussen je ribben. Ik kon er niets aan doen, drank en overmacht.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:50:06 #7
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_100552031
Trouwens, Lowlands niet divers noemen :')!
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:51:25 #8
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_100552091
quote:
14s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:49 schreef friekin_ het volgende:

[..]

[..]

Volgens mij ben ik TS jaren geleden tegen gekomen op Pukkelpop bij Vampire Weekend. Het was de enige persoon die niet mee sprong, die niet aan het lachen was. Ze stond met haar armen over elkaar te zuchten en met haar ogen te rollen.
Haar vriend zag er daardoor ook uit alsof hij het intens naar zijn zin had.

Lieve TS, ik hoop dat je niet te lang een blauwe plek hebt gehad van mijn elleboog tussen je ribben. Ik kon er niets aan doen, drank en overmacht.
Ja maar jij bent een stoere chick. :9 Zij niet.

Overigens, dit soort mensen zijn echte moodkillers voor de mensen om dr heen. :r
  woensdag 10 augustus 2011 @ 14:52:46 #9
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100552144
Als TS in mijn vriendengroep zou zitten, zou ik 165 euro geven om alsjeblieft thuis te blijven
F means you're fucked
pi_100552327
quote:
17s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:51 schreef GotC het volgende:

[..]

Ja maar jij bent een stoere chick. :9 Zij niet.

Overigens, dit soort mensen zijn echte moodkillers voor de mensen om dr heen. :r
Hetzelfde als van die mensen die niet tegen regen kunnen. Of na een uur lopen al zeiken over pijnlijke voeten (welke kut trekt dan ook hakken aan naar een festival).
pi_100552502
Sziget is heel erg uitgebreid en heeft veel meer variatie dan Lowlands.

- Harde rock en metal vind je niet op Lowlands. Op Sziget is er de MTV Headbangers stage waar dit wel komt.
- Er zijn een stuk of 3 podia waar alleen DJ's en electronische muziek te zien zijn.. Bekend en onbekend.
- Een podium alleen voor reggae.
- Een jazz en blues stage
- World Music Stage met jawel, alleen maar wereldmuziek
- Mainstage met een gevarieerd aanbod aan grote namen. Vorig jaar ging het van Iron Maiden tot Mika en van Prodigy tot Papa Roach.
- Roma stage met alleen oostblok zigeunermuziek. Erg leuk.
- Er is een podium voor lokale bands uit Hongarije en omringende landen.
- Populaire Hongaarse radiostations hebben een eigen tent waar gevarieerde muziek word gedraaid door verschillende DJs.

Ik zou zeggen, pak het programma er eens bij.
pi_100552793
Ik heb zo'n medelijden met jou vriend...
pi_100552850
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:10 schreef Perquisite het volgende:
Ik heb zo'n medelijden met jou vriend...
Zou ze over seks ook zo lastig doen?

"Iehhh je zweet"
"Nee, ik wil niet vooroverbuigen daar ben ik te oud voor"
"Ga eerst je penis schrobben, ik wil niet weten waar die geweest is"
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:16:50 #14
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_100553051
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:58 schreef friekin_ het volgende:

[..]

Hetzelfde als van die mensen die niet tegen regen kunnen. Of na een uur lopen al zeiken over pijnlijke voeten (welke kut trekt dan ook hakken aan naar een festival).
Echt he _O-
Sowieso, mensen die naar een festival gaan die bang zijn om vies/nat/bezweet etc te worden :')
pi_100553416
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:03 schreef Sapstengel het volgende:
Sziget is heel erg uitgebreid en heeft veel meer variatie dan Lowlands.

- Harde rock en metal vind je niet op Lowlands. Op Sziget is er de MTV Headbangers stage waar dit wel komt.
- Er zijn een stuk of 3 podia waar alleen DJ's en electronische muziek te zien zijn.. Bekend en onbekend.
- Een podium alleen voor reggae.
- Een jazz en blues stage
- World Music Stage met jawel, alleen maar wereldmuziek
- Mainstage met een gevarieerd aanbod aan grote namen. Vorig jaar ging het van Iron Maiden tot Mika en van Prodigy tot Papa Roach.
- Roma stage met alleen oostblok zigeunermuziek. Erg leuk.
- Er is een podium voor lokale bands uit Hongarije en omringende landen.
- Populaire Hongaarse radiostations hebben een eigen tent waar gevarieerde muziek word gedraaid door verschillende DJs.

Ik zou zeggen, pak het programma er eens bij.
^O^ Kijk, daar heb ik wat aan. Dit klinkt idd al stukje interessanter dan LL :)
Misschien volgend jaar toch maar es een tripje daarnaartoe plannen.
Sorry voor de mensen die LL WEL divers noemen, ergens is het ook wel divers omdat het zowel muziek als theater als literatuur heeft, maar binnen de muziek zelf vind het toch vnl op één doelgroep gericht....erg veel indie etc.
pi_100553457
quote:
9s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:10 schreef Perquisite het volgende:
Ik heb zo'n medelijden met jou jouw vriend...
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:27:11 #17
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100553532
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:24 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Sorry voor de mensen die LL WEL divers noemen, ergens is het ook wel divers omdat het zowel muziek als theater als literatuur heeft, maar binnen de muziek zelf vind het toch vnl op één doelgroep gericht....erg veel indie etc.
Sorry....ik heb echt een hekel aan indie. Maar toch heb ik het super naar mn zin op LL, genoeg leuke mogelijkheden om die meuk te ontwijken :Y
F means you're fucked
pi_100553533
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:39 schreef DennisBoom het volgende:
Paaspop in Schijndel? Iets kleiner, maar met mainstream pop / dance / rock en theater. En natuurlijk pas met Pasen.
:) Hm. Maar es ff googlen zometeen. Zolang het maar geen Ilse de Lange/ Kane mainstream is mag het van mij best mainstream zijn :P (maar dan dan zelf meer van de categorie Prodigy/ Faithless/ Sting/ Anouk/ Within temptation/ Coldplay etc dat soort dingen)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:28:10 #19
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100553578
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:27 schreef bulbjes het volgende:

[..]

:) Hm. Maar es ff googlen zometeen. Zolang het maar geen Ilse de Lange/ Kane mainstream is mag het van mij best mainstream zijn :P (maar dan dan zelf meer van de categorie Prodigy/ Faithless/ Sting/ Anouk/ Within temptation/ Coldplay etc dat soort dingen)
Jij zoekt een minder massaal/commercieel festival met Prodigy/ Faithless/ Sting/ Anouk/ Within temptation/ Coldplay etc dat soort dingen??
F means you're fucked
pi_100553627
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:27 schreef YUR het volgende:

[..]

Sorry....ik heb echt een hekel aan indie. Maar toch heb ik het super naar mn zin op LL, genoeg leuke mogelijkheden om die meuk te ontwijken :Y
Rlly? Dat zou mogelijkheden bieden :) Oh yeah I'm coming and fuckin up ur lowlands :7 Lekker stil en chagerijnig tussen de menigte gaan staan met mn armen over elkaar :7 :6
pi_100553657
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:28 schreef YUR het volgende:

[..]

Jij zoekt een minder massaal/commercieel festival met Prodigy/ Faithless/ Sting/ Anouk/ Within temptation/ Coldplay etc dat soort dingen??
:') Ehm, ja zoiets. Nouja muziek die er op lijkt enzo mag ook :P
pi_100553752
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 14:47 schreef Basp1 het volgende:
Deze TS moet gewoon in haar woonkamer een plaajte op zetten en mensen uitnodigen die niet lallen dan heb je je eigen festival met eigen publiek en niet te druk. :D
:) Hm verrektes goed idee.
pi_100553753
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:29 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Rlly? Dat zou mogelijkheden bieden :) Oh yeah I'm coming and fuckin up ur lowlands :7 Lekker stil en chagerijnig tussen de menigte gaan staan met mn armen over elkaar :7 :6
Fijn. Ik heb ergens nog wel een gebrek aan evenwicht en agressie in een hoekje liggen.
pi_100553802
quote:

[..]

Als LL muziek op 1 groep gericht was, waarom heb ik dan zoveel discussies met de lui die voor 10+ electronische muzieksoorten komen? Waarom zijn er lui die een probleem hebben met de 10+ niet-elektronische muzieksoorten waarvoor ik kom. Waarom blijven er dan nog 20+ soorten muziek over.

Serieus waar, NOFI, maar blijf alsjeblieft weg!
pi_100553886
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:30 schreef bulbjes het volgende:

[..]

:') Ehm, ja zoiets. Nouja muziek die er op lijkt enzo mag ook :P
Elke band die als Coldplay klinkt is een indie bandje :')
pi_100553903
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:25 schreef bulbjes het volgende:

[..]

:')
pi_100553996
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:34 schreef stbabylon het volgende:

[..]

Elke band die als Coldplay klinkt is een indie bandje :')
Ja goed nu vind ik Coldplay dan ook niet zo heeeeeeeeeeel super....maar ze hebben wat bekendere en opzwependere nummers waar ik wel op los zou kunnen gaan. Clocks bijv.
En daarnaast is hun repetoire erg bekend waardoor je iig mee kunt zingen.
Ik ben iemand die zeker van die langzamere nummers pas gaat waarderen als ik ze een paar keer heb gehoord...en dat is bij Coldplay dus wel het geval.
Bovendien heb ik sommige nummers in een bepaalde context gehoord waardoor het ook meer voor me gaat leven.

Indie muziek die ik niet ken vind ik ws niet zo erg leuk als het niet opzwepend is of heel melancholisch mooi, omdat ik niet kan meezingen, niet weet hoe het nummer gaat, er nog niks an gekoppeld heb etc.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:38:02 #28
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100554026
Maar minder commercieel dus...
F means you're fucked
pi_100554213
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:38 schreef YUR het volgende:
Maar minder commercieel dus...
Ja iets minder duur en uitbuitend (2,50 voor biertje of een korte douche is gewoon duur).
En iets minder reclame spam.
De sfeer wordt er vaak toch leuker op als het niet zo heel erg gigantisch commercieel is.
Gewoon btje gemoedelijk, dat er ook echt een sfeer heerst dat je allemaal ergens bij hoort, namelijk bij dat festival. Btje saamhoriger. En dat je nog naar een optreden kunt gaan zonder echt tegen iemand aangeplakt te staan, ietsje minder volgestampt dus :)
pi_100554247
Maargoed dit topic dwaalt verder wel nogal af van mijn OP vraag....
pi_100554255
quote:

[..]

Onder in de reclame kwam net speciaal voor jou huntenpop voorbij, anouk en within temptation zag ik staan. :D
pi_100554302
quote:

[..]

Ben ik het wel mee eens ja. Lowlands is wel een beetje het 3fm festival zeg maar. Gevarieerd maar toch redelijk afgebakend.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:45:23 #33
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_100554372
Sziget is gelukkig een stuk minder massaal, schoner en beter georganiseerd dan LL. Kun je met een gerust hart naartoe als je bang bent dat op LL de wc's vies zijn, het erg druk is en er iets uit je tent kan worden stolen! :')

Kans is kleiner dat het er regent though! O+
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:46:44 #34
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100554430
Ik zeg: Waterpop.
F means you're fucked
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:47:00 #35
89879 YUR
E stands for Excellent
pi_100554445
En blijf daar dan vooral....
F means you're fucked
pi_100554736
quote:
1s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:43 schreef Sapstengel het volgende:

[..]

Ben ik het wel mee eens ja. Lowlands is wel een beetje het 3fm festival zeg maar. Gevarieerd maar toch redelijk afgebakend.
Dat ja :)
pi_100554763
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:45 schreef SicSicSics het volgende:
Sziget is gelukkig een stuk minder massaal, schoner en beter georganiseerd dan LL. Kun je met een gerust hart naartoe als je bang bent dat op LL de wc's vies zijn, het erg druk is en er iets uit je tent kan worden stolen! :')

Kans is kleiner dat het er regent though! O+
Ehm, dat eerste....is dat nou sarcastisch bedoelt of serieus?
  woensdag 10 augustus 2011 @ 15:55:11 #38
85643 GotC
Guard of the Citadel
pi_100554838
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:53 schreef bulbjes het volgende:

[..]

Dat ja :)
Sorry hoor, maar hoe kan je een mening hebben over Lowlands als je er nog nooit bent geweest? Like, really?

En fijn dat je komt. Leedvermaak *O*
pi_100554910
Oeh, chemical brothers op Sziget. Jammer dat het nu al bezig is, volgens mij moet ik echt plannen maken om daar volgend jaar heen te gaan :P
pi_100555332
quote:

[..]

Ik denk het wel ja. Gezien je andere topic kun je beter niet naar Sziget gaan. Op Sziget wordt meer gestolen, harder gefeest en is smeriger dan lowlands. Daartegenover staat wel dat er hardere acts geboekt worden. Sfeer maakt bijna geen kut uit want voertaal op Sziget is toch nederlands en zijn vooral oud-lowlandsgangers.

Elk groot festival is commercieel en hangt vol met standjes van grote bedrijven, niet zeuren en gewoon feesten.

Misschien andere festivals voor je (waar ook gestolen wordt) Open'er Festival , Dour, Rock am Ring of als je echt hard wilt Wacken open air of graspop metal meeting

Maar ik vrees dat jij er niet voor weggelegd bent. O-)
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:11:58 #41
116015 SicSicSics
Crushing Cranial Contents!
pi_100555571
quote:
Dat was echt, zonder dollen, onvervalst sarcasme! O+

Voetnoot: Van wat ik heb meegemaakt is LL het best georganiseerde, meest gemoedelijke, gezelligste, schoonste, veiligste, logistiek verantwoordste en meest gemêleerde festival op het Europese vaste land.

Hoewel wat mij betreft wel de verkeerde kant op gaat qua programmering.
Fine, fuck you then!
The whole problem with the world is that fools and fanatics are always so certain of themselves, but wiser people so full of doubts.
pi_100555862
quote:

[..]

Eigenlijk mag ik het niet verklappen omdat ze het klein willen houden maar bij Landgraaf houden ze elk jaar een feestje dat jou aardig zou passen. En bij Haacht ook, trouwens. Niet doorvertellen hee.
  woensdag 10 augustus 2011 @ 16:45:47 #43
96116 ralfseltje
Sitting on a cornflake
pi_100557080
quote:

[..]

Ik dacht dat je variatie zocht in plaats van standaard festivalnamen :')
pi_100557462
Hier ga ik niet intrappen ... iemand zit iedereen hier zwaar de gek aan te steken met al die rare topics.
pi_100559032
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 16:55 schreef hannoes het volgende:
Hier ga ik niet intrappen ... iemand zit iedereen hier zwaar de gek aan te steken met al die rare topics.
Volgens mij zit iemand ons enorm te trollen ja (Tong? :P)
  Moderator / KerstCrewQuizWinner woensdag 10 augustus 2011 @ 20:29:01 #46
39237 crew  H_T
2733
pi_100565296
quote:
0s.gif Op woensdag 10 augustus 2011 15:56 schreef bulbjes het volgende:
Oeh, chemical brothers op Sziget. Jammer dat het nu al bezig is, volgens mij moet ik echt plannen maken om daar volgend jaar heen te gaan :P
Ik vermoed dat het daar wel eens druk kan gaan zijn, ook al is het niet op Lowlands
Ik ben de kleur MAGENTA
Je bent openminded, tenzij iets niet in je straatje past. Je houdt van discussiëren, maar hebt natuurlijk altijd gelijk. Als echte dierenliefhebber voer je graag kleine eendjes aan grote honden.
  Moderator / FOK!Fotograaf woensdag 10 augustus 2011 @ 21:19:15 #47
132619 crew  D_A
Ben jij van die © ?
pi_100567241
Roskilde über allesch.
[b] Op Zaterdag 26 april 2008 22:35 schreef lauwert het volgende:[/b]
[i] Waar zouden we toch zijn zonder onze geliefde D_A O+ [/i]
pi_100567394
TS welkom in 2011, festivals zijn populair dus beter wordt het niet ;)
Op 31-12-2010 20:01 schreef ViezeFreddiey
meest baas van FoK 2010 _O_
  Moderator / Redactie Sport / Weblog woensdag 10 augustus 2011 @ 21:49:47 #49
17650 crew  rubbereend
JUICHEN
pi_100568801
Glastonbury, volgend jaar is het niet maar dit was de line up van afgelopen jaar, toch wel enige variatie :P
http://www.guardian.co.uk(...)ury-2011-full-lineup
DeLuna vindt me dik ;(
Op zondag 22 juni 2014 12:30 schreef 3rdRock het volgende:
pas als jullie gaan trouwen. nu ben je gewoon die Oom Rubber die met onze mama leuke dingen doet :)
pi_100595309
quote:

[..]

Volgend jaar?! Maar dan ben jij toch te oud voor zulks tienerdingen?
Disclaimer: Posts van deze user met een korrel zout nemen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')