BIj de heren alleen nog een voorselectie gevonden, met alvast wat namen doorgestreept van spelers die er sowieso niet bij zijn.quote:Bondscoach Max Caldas heeft Wieke Dijkstra niet opgenomen in de selectie voor de EK hockey.
Het toernooi wordt gespeeld van 20 tot en met 28 augustus in Mönchengladbach.
De 27-jarige middenveldster van Laren was de laatste jaren vaste kracht bij Oranje, maar moet, net als Caia van Maasakker, Marieke Veenhoven en Carlijn Welten, plaats maken voor Maartje Goderie, Ellen Hoog, Naomi van As en Sophie Polkamp.
Dat kwartet ontbrak om uiteenlopende redenen (blessures, studie) bij het toernooi om de Champions Trophy in juni.
De inzetbaarheid van Van As is nog niet helemaal zeker. Komende week wordt nog een mri-scan van haar voet gemaakt, maar ze is optimistisch over haar terugkeer.
Oranje oefent nog tegen Engeland
Ter voorbereiding op de EK zal Oranje begin augustus nog twee keer oefenen tegen Engeland. Haalt Nederland op de EK de finale, dan plaatst het zich voor de Spelen. Bereikt Engeland de finale, dan gaat ook de nummer drie naar Londen 2012.
Caldas nam de volgende speelsters op in zijn EK-selectie:
Margot van Geffen, Sabine Mol, Maartje Goderie, Maartje Paumen, Lidewij Welten (Den Bosch), Naomi van As, Kim Lammers, Merel de Blaey, Joyce Sombroek, Willemijn Bos (Laren), Floortje Engels, Ellen Hoog, Eva de Goede, Sophie Polkamp (Amsterdam) Carlien Dirkse van den Heuvel, Claire Verhage (SCHC), Daphne van der Velden en Marilyn Agliotti (Oranje Zwart).
quote:De bondscoach van de hockeyheren Paul van Ass heeft 24 spelers opgeroepen in de aanloop naar het EK, dat van 20 t/m 28 augustus in Mönchengladbach gehouden wordt.
De selectie: Sander Baart, Marcel Balkestein, Bob de Voogd, Mink van der Weerden (allen Oranje-Zwart),
Billy Bakker, Floris Evers, Taeke Taekema, Valentin Verga, Klaas Vermeulen (allen Amsterdam), Pirmin Blaak, Robert van der Horst, Jeroen Hertzberger, Roderick Weusthof (allen Rotterdam), Erik Bouwens, Sander de Wijn, Quirijn Caspers (allen Kampong), Rogier Hofman, Tim Jenniskens, Wouter Jolie, Eby Kessing, Nick Meijer, Teun de Nooijer, Jaap Stockmann (allen Bloemendaal), Robbert Kemperman (Rot-Weiss Köln)
Seve van Ass (HGC-speler én de achttienjarige zoon van de coach) en Jan Willem Buissant (Amsterdam) uit Jong Oranje trainen als stagiair mee.
http://hoofdklassehockey.(...)-ek-selectie-bekend/quote:Selectie Oranje-mannen
Jaap Stockmann (k), Bloemendaal
Pirmin Blaak (k), Rotterdam
Teun de Nooijer (c), Bloemendaal
Klaas Vermeulen, Amsterdam
Wouter Jolie, Bloemendaal
Roderick Weusthof, Rotterdam
Taeke Taekema, Amsterdam
Jeroen Hertzberger, Rotterdam
Robbert Kemperman, Rot-Weiss Köln
Floris Evers, Amsterdam
Bob de Voogd, Oranje Zwart
Sander de Wijn, Kampong
Rogier Hofman, Bloemendaal
Robert van der Horst, Rotterdam
Seve van Ass, HGC
Valentin Verga, Amsterdam
Billy Bakker, Amsterdam
Tim Jenniskens, Bloemendaal
Lijkt me geen probleem, idd. zeker omdat bij de heren ENG al geplaatst is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 09:49 schreef borisz het volgende:
Maar goed volgens mij kunnen beide teams de Spelen wel direct halen.
waarom bij de vrouwen niet?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:16 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Lijkt me geen probleem, idd. zeker omdat bij de heren ENG al geplaatst is.
dacht al, hij zalwel bedoelen dat de Engelse dames een stuk minder zijn in dat gevalquote:
nop helaasquote:
Nope. De video ref zal wel hebben geoordeeld dat de bal al omhoog ging voordat ie door de stick van die Azeri nog verder omhoog ging.quote:
Eva de Goede kan je moeilijk een talent meer noemen; zit er toch al een hele tijd bij (ondanks dat ze pas 22 is), Normaal is ze gewoon ook een vaste kracht in de defensie.quote:
Misschien een lichte blessure, basisplaats had ik haar anders wel toevertouwdquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:13 schreef TheArt het volgende:
[..]
Eva de Goede kan je moeilijk een talent meer noemen; zit er toch al een hele tijd bij (ondanks dat ze pas 22 is), Normaal is ze gewoon ook een vaste kracht in de defensie.
kijk op digitale tvquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:24 schreef ZaZoe het volgende:
Huh, volgens mij loopt mijn stream een seconde of 5 achter
Het is ook Korea 2quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:30 schreef franklop het volgende:
Die mensen uit Azerbeidzjan lijken wel verdacht veel op Koreaansen zeg!
lijkt me sterk dat dit een corner wordtquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:36 schreef TheArt het volgende:
De strafcorners vliegen je om de oren
Inderdaad niet nee, maar dat was in de herhaling ook wel te zien.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:37 schreef franklop het volgende:
[..]
lijkt me sterk dat dit een corner wordt
nu dan alsnog 1quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:38 schreef TheArt het volgende:
[..]
Inderdaad niet nee, maar dat was in de herhaling ook wel te zien.
Jep, 2 veldgoals, door Lammers en Hoog.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:16 schreef franklop het volgende:
zes strafcorners toch gescoord?
1-0, 2-0, 3-0, 5-0, 7-0, 8-0
wat zijn de regels nou daaromtrend? Snap het niet helemaal, want zie paumen ook die ballen hoog inschieten (en die worden ook niet altijd aangeraakt volgens mij)quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:19 schreef TheArt het volgende:
Hahahaha die denkt em even giga hoog te kunnen inslaan
Ik dacht dat de regel was dat alleen als hij nog aangeraakt wordt het mag.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:19 schreef franklop het volgende:
[..]
wat zijn de regels nou daaromtrend? Snap het niet helemaal, want zie paumen ook die ballen hoog inschieten (en die worden ook niet altijd aangeraakt volgens mij)
De bal mag niet hoog op het doel geslagen worden, de plank maakt hierin onderscheid. Wel mag de bal hoog gesleept[1] of gepusht wordenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik dacht dat de regel was dat alleen als hij nog aangeraakt wordt het mag.
Volgens mij klopt dat inderdaad. Alleen als de bal aangeraakt wordt, mag je slaan boven de plank (wat eigenlijk ook logisch is). Als jij de bal slaat en die zou normaal gesproken op de plank zijn gekomen, maar omdat hij wordt aangeraakt, eindigt de bal hoog in het doel, dan is dat niet jouw fout.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:20 schreef Felagund het volgende:
[..]
Ik dacht dat de regel was dat alleen als hij nog aangeraakt wordt het mag.
Nou is Paumen sowieso van de sleeppush. Ze slaat nooit.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:22 schreef franklop het volgende:
[..]
De bal mag niet hoog op het doel geslagen worden, de plank maakt hierin onderscheid. Wel mag de bal hoog gesleept[1] of gepusht worden
Nopequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 13:26 schreef ZaZoe het volgende:
Ik heb Wieke Dijkstra nog niet gezien, is ze er wel bij?
Inderdaad. Even nagezocht, ze is gepasseerd door Max Caldas.quote:
Nederland moet in staat zijn om alle wedstrijden te winnen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 14:19 schreef TheVulture het volgende:
Misschien is dit juist wel slimmer... nu spelen ze zelf tegen de Engelse dames in de halve finale... dan weet je in ieder geval zeker dat je twee kansen hebt om je te plaatsen voor de Spelen... als je tegen een ander land verliest en de Engelsen halen ook de finale niet dan heb je niks
Dat klopt... maar dit is wellicht een geluk bij een ongeluk...quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:41 schreef ScudRaket het volgende:
[..]
Nederland moet in staat zijn om alle wedstrijden te winnen.
Jep. Als Engeland de halve finale haalt, gaan alle andere halve finalisten ook naar de OS.quote:Op maandag 22 augustus 2011 19:48 schreef TheVulture het volgende:
Gaan bij de mannen nu de 1e 4 naar de OS als Engeland de halve finale haalt
De wedstrijd had al veel eerder in het slot gegooid moeten worden. De 3-2 en 4-3 waren beide persoonlijke fouten door laconiek in te grijpen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 20:29 schreef TheVulture het volgende:
4-3 gewonnen... werd nog krap op het eind door slordig verdedigen!
Vooral Sander de Wijn is echt een gigantisch talent in de verdediging. Hoe clean hij kan verdedigen en dan ook nog eens aanvallend iets teweeg kan brengen op die leeftijd, echt heel knap!quote:Op maandag 22 augustus 2011 22:38 schreef TheVulture het volgende:
Die Bakker is een prima speler... eigenlijk ken ik maar heel weinig van dit team!
Die laatste was vooral een hele knappe goal. Wel leuk ja.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:22 schreef TheArt het volgende:
Het is op dit moment echt open huis aan beide kantenOok wel eens leuk om te zien.
Spanje moet toch wel de finale van een OKT kunnen halen ongeacht de tegenstanders. Neemt even voor het gemak aan dat het OKT nog steeds volgens het oude CT-systeem gespeeld wordt. En moet die finale nog wel worden gewonnen natuurlijkquote:Op woensdag 24 augustus 2011 21:40 schreef franklop het volgende:
Spanje zal zich normaal gesproken wel plaatsen via kwalificatietoernooi, dus leuk dat de Belgjes ook meemogen
Zul je zien dat ze nog de boot in gaanquote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:29 schreef ZaZoe het volgende:
Halve finale tegen Engeland, 1-0 voor de Nederlandse dames met nog 23 minuten te spelen. Ze spelen erg goed, hadden al met een nulletje of 3 voor kunnen staan.
idd, vlug de 2e maken, dan zit het wel goed denk ik met nog een kwartier te gaan.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:34 schreef TheVulture het volgende:
[..]
Zul je zien dat ze nog de boot in gaan
Er zijn weinig andere goede vrouwelijke spitsen op het moment.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben nooit zo'n fan van Kim Lammers eigenlijk... die heeft altijd zoveel kansen nodig
nu wel weer een goalquote:Op donderdag 25 augustus 2011 19:41 schreef TheVulture het volgende:
Ik ben nooit zo'n fan van Kim Lammers eigenlijk... die heeft altijd zoveel kansen nodig
Lol...way below your standard zeker? Pointy knees en alles...quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:56 schreef rubje het volgende:
ff los van dat. Zat toevallig gisteravond met de vrouw te kijken naar een deel van die wedstrijd die opmerkte dat die meiden helemaal niet zo bijzonder (lees- mooi) waren als dat de bladen ons willen doen geloven.Ze had wel een punt want die Sophie Polkamp was eerst een redelijke dunne den en is intussen een veredelde hippo geworden die uit haar broekje/uniform barst...
2x35 minuten.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:04 schreef DeMessias het volgende:
Hoe lang duurt zo'n hockeywedstrijd?
Jammergenoeg wel.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 19:43 schreef DeMessias het volgende:
Nederland is baas en is dichter bij een 2-4 dan België bij een 3-3.
Waarom ze dat niet in voetbal toepassen is me nog steeds een raadsel.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:33 schreef Jojoortje het volgende:
Blijft geweldig de videobeelden die de scheidsrechters te zien krijgen.
Omdat het niet de bedoeling is dat het voetbal eerlijk wordt. De corruptie is een stuk makkelijker als je niet tijdens de wedstrijd al kan corrigeren.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:34 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Waarom ze dat niet in voetbal toepassen is me nog steeds een raadsel.
Omdat het ook heel lang duurt, dit past zo niet bij het hockey.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:36 schreef Jojoortje het volgende:
Wat loopt die commentator nou te zeiken: 'Dit duurt allemaal wel te lang'.
Boeien? Tijdrekken kan toch niet.
Ja maar zo wordt er wel een juiste beslissing genomen. Je weet niet wat de scheids heeft gezien.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:37 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Omdat het ook heel lang duurt, dit past zo niet bij het hockey.
Dat wist ze zelf ook niet geloof ik. Vind zeker die Ierse maar matig fluitenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 15:42 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja maar zo wordt er wel een juiste beslissing genomen. Je weet niet wat de scheids heeft gezien.
Ja, maar ze komen nu onder druk te staan.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:00 schreef tong80 het volgende:
Schakel net in en zie dat we met 2-0 voorstaan
Terechte voorsprong ?
Ik zie het Duitsland is natuurlijk ook eeen topland en zet nu alles op allesquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:01 schreef Jojoortje het volgende:
[..]
Ja, maar ze komen nu onder druk te staan.
Ah zesde nu.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:04 schreef Jojoortje het volgende:
Alweer strafcorner. Hoeveel hebben die Duitsers al wel niet gehad?
Ja, erg terechtquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:00 schreef tong80 het volgende:
Schakel net in en zie dat we met 2-0 voorstaan
Terechte voorsprong ?
Het zijn de Duitse dames hequote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:11 schreef ZaZoe het volgende:
Eentje erbij en het is klaar lijkt me, maar eentje tegen en het wordt nog erg spannend.
Bij 3-0 zie ik ze niet meer terugkomen, maar bij hockey kan het snel gaan met het scorenquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:13 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Het zijn de Duitse dames he
het is nooit klaar
Hopelijk niet staken door noodweer.
Auwww, kut om er zo af te moeten.
Mooiste voorbeeld: CL finale 1999quote:
Net niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:58 schreef DeMessias het volgende:
België - Engeland 1-1 voorlopig. Hopelijk brons.
Die verdediging gaat vanzelf wel beter staan als ze een tijd dit spelsysteem spelen. Dan weten ze steeds beter wat ze moeten en kunnen doen en niet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:38 schreef TheVulture het volgende:
Ik irriteer me wel aan de 'open huis'-gedachte achterin hoor... je kunt beter wat meer aandacht besteden aan je verdediging dan er telkens 5 proberen te maken... dat gaat je tegen de toplanden echt nooit lukken
zap ik net naar het voetbalquote:
quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:55 schreef opgebaarde het volgende:
Wauw, na de afgelopen 10 min denk ik dat ik eigenlijk Duitsland ga supporteren. De 1-1 was ook gewoon bolle kant
Bolle kant, nog evenquote:Op zondag 28 augustus 2011 15:55 schreef opgebaarde het volgende:
Wauw, na de afgelopen 10 min denk ik dat ik eigenlijk Duitsland ga supporteren. De 1-1 was ook gewoon bolle kant
Dat maakt niet uit, hij raakte hem.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:07 schreef TheArt het volgende:
Zeker zwaar bestraft, want hij raakte em niet echt hard.
Hij sloeg hem de grond in hč, obv bolle kantquote:
Het slaat wel ergens op maar ze moeten die herhaling nog niet laten zien in het stadion, gewoon achteraf pas.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij sloeg hem de grond in hč, obv bolle kant
En dat Duitsland geen challenge kreeg Omdat de herhaling al in het stadion uitgezonden was sloeg ook nergens op
Nee, hij raakte hem teveel van onder met de zijkant, en dat is dus niet bol.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Hij sloeg hem de grond in hč, obv bolle kant
En dat Duitsland geen challenge kreeg Omdat de herhaling al in het stadion uitgezonden was sloeg ook nergens op
Ik verwoordde het wel lomp zoals een boer zonder tanden en een jubelteen. Vond het lullig voor onze oosterburen. Achja, die strafbal die de 2-1 opleverde was ook zwaar gestraftquote:Op zondag 28 augustus 2011 16:18 schreef StijnDa het volgende:
[..]
Het slaat wel ergens op maar ze moeten die herhaling nog niet laten zien in het stadion, gewoon achteraf pas.
Hoeveel van dat soort ballen wordt in de hoofdklasse afgefloten? En je ziet het toch, hij haalt vol uit en de bal gaat best zacht de goal in.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:22 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Nee, hij raakte hem teveel van onder met de zijkant, en dat is dus niet bol.
Waarom slaat dat nergens op? Dat zijn de regels, het is niet anders. Zelfs wel terecht, anders is het blijven zeiken tot de herhaling geweest is, en dan weet je of je wel of niet je challange moet gebruiken.
Wat een negatieve instellingquote:
quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:45 schreef BobW het volgende:
"We are sinking, we are sinking"
"What are you thinking about?"
Ik zag er ook niets van, maar ging best snel.quote:Op zondag 28 augustus 2011 16:45 schreef Tobi-wan het volgende:
Duidelijk een strafbal, dat ze dit niet zagen!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |