Ik hoop het, het houdt me bezig.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:23 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Het vergroot de pakkans, en in combinatie met een harde straf moet dat voldoende afschrikwekkende werking hebben.
Het probleem is dat we hier met mensen te maken hebben die _DENKEN_ dat ze niets te verliezen hebben. Of dat de straf niet van voldoende impact is om hun levenskwaliteit naar beneden te brengen. Maar die zullen van de koude kermis thuiskomen.
Het is een constatering geen waardeoordeel.quote:
quote:[..]
Hangt er ook vanaf waarvoor ze worden geacht zich in te spannen.
Als mensen hun eigen verantwoordelijkheid niet pakken dan houdt het inderdaad snel op.quote:[..]
Soms houdt het wel erg vroeg op.
Klopt maar mensen met blackberry's en dergelijke prullaria noem ik geen onderklasse.quote:Ik neig er ook naar mensen het zoveel mogelijk zelf uit te laten zoeken. Maar als je een onderklasse in stand houdt omdat dat geld oplevert die geen belang heeft bij de maatschappelijke orde die er is voor jouw en mijn belang, dan moet je wel bereid zijn die keer op keer gehoorzaamheid in te knuppelen. Uit hen zelf zal het dan immers niet komen.
Ik heb ook niet zoveel gezien hoor. Maar alsjeblieftquote:
"Kill them all. For the Lord knows them that are His."quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:38 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Gewoon afknallen, vragen wie het was stellen we later.
Nog?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:47 schreef Mr.J het volgende:
[..]
Het is zo te zien al een oorlog.
Dus in hoeverre laat je de tegenpartij alles stukmaken en wanneer sla je een keertje duidelijk terug.
Ach, een groot gedeelte van deze lui leeft onder de officiele armoede grens. Geen idee waarom ze liever een blackberry hebben dan een fatsoenlijke woning, maar het is toch echt zo. Enfin, ik ga (als Londenaar) het topic maar eens volgen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:50 schreef -Techno- het volgende:
Klopt maar mensen met blackberry's en dergelijke prullaria noem ik geen onderklasse.
Jezus.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:51 schreef Aether het volgende:
Al gepost?
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Als dat tuig ziekenhuizen in brand wil steken, is het al verder dan een oorlog.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:49 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Nee dat is het niet.
Is dit de eerste keer in je leven dat je rellen ziet ofzo?
Dan is er iets mis met de armoedegrens.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ach, een groot gedeelte van deze lui leeft onder de officiele armoede grens. Geen idee waarom ze liever een blackberry hebben dan een fatsoenlijke woning, maar het is toch echt zo. Enfin, ik ga (als Londenaar) het topic maar eens volgen.
Mij ook.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik hoop het, het houdt me bezig.
Ik denk het alleen niet, dit is niet 1 generatie hè, dit is het effect van generaties
Eens.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:53 schreef SuperHarregarre het volgende:
[..]
Dan is er iets mis met de armoedegrens.
het ging over collateral damage, niet over het tuig.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:53 schreef 3-voud het volgende:
[..]
Als dat tuig ziekenhuizen in brand wil steken, is het al verder dan een oorlog.
Afschieten. Geen medelij.
Daar geloof ik dus echt niks van.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:53 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Ach, een groot gedeelte van deze lui leeft onder de officiele armoede grens. Geen idee waarom ze liever een blackberry hebben dan een fatsoenlijke woning, maar het is toch echt zo. Enfin, ik ga (als Londenaar) het topic maar eens volgen.
Niet dat het ook maar iets afdoet aan het gevoel van de mensen die rellen. Je kunt de grenswel naar beneden trekken, maar dan denken die mensen niet opeens:'Ow, god. Ik ben niet arm. Laat ik maar weer naar huis gaan.'quote:
Alweer een lost generation inderdaad.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:50 schreef yvonne het volgende:
[..]
Ik hoop het, het houdt me bezig.
Ik denk het alleen niet, dit is niet 1 generatie hè, dit is het effect van generaties
quote:Libië noemt relschoppers Londen 'vreedzaam'
De relschoppers en plunderaars die sinds zaterdag huishouden in onder meer Londen, zijn volgens het Libische regime ''vreedzame demonstranten'', die op gewelddadige wijze onderdrukt worden door de politie.
Dat heeft onderminister van Buitenlandse Zaken Khaled Kaim woensdag gezegd.
Kaim riep premier David Cameron op ontslag te nemen omdat hij ''alle legitimiteit heeft verloren'' .
Hij sprak van een volksopstand en riep de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties op tot actie tegen de ''flagrante schendingen van de rechten van het Britse volk''.
In Londen en andere Britse steden zijn sinds zaterdag honderden jongeren opgepakt die zich schuldig hadden gemaakt aan geweldpleging, vernieling, brandstichting en plunderingen.
Veel Britten menen dat de politie aanvankelijk niet hard genoeg optrad tegen de relschoppers.
http://www.nu.nl/buitenla(...)onden-vreedzaam.html
Nee, ze hebben gewoon een vertekend beeld en verkeerde prioriteiten. Het heeft volgens mij niet zo veel te maken met waar de armoedegrens al dan niet ligtquote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:55 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Niet dat het ook maar iets afdoet aan het gevoel van de mensen die rellen. Je kunt de grenswel naar beneden trekken, maar dan denken die mensen niet opeens:'Ow, god. Ik ben niet arm. Laat ik maar weer naar huis gaan.'
Die weten ze dan verdomd goed te verbergen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:54 schreef De_Nuance het volgende:
[..]
Mij ook.
Aan de andere kant zijn er zoveel rellen geweest in de geschiedenis, om uiteenlopende redenen, ook gewoon uit pure hebzucht. Tijdens het romeinse rijk bijvoorbeeld, jongeren sloegen 's nachts aan het verkrachten moorden en plunderen. Het is denk ik van alle tijden. En dit is niet eens het ergste wat het kan zijn. Enige moraal is nog wel aanwezig, ergens.
Hoezo niet?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:55 schreef -Techno- het volgende:
[..]
Daar geloof ik dus echt niks van.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |