Ik heb tinnitus sinds afgelopen oud en nieuw en het is nog steeds veranderlijk. Dit postte ik eerder in dit topic:quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:02 schreef pittore het volgende:
Herkent iemand zich erin dat tinnitus in de beginfase nogal veranderlijk is?
Dus ja, herkenbaar.quote:Mijn tinnitus is wel erg veranderlijk, bijv. een hele hoge piep in mijn hoofd en linkeroor, in mijn linkeroor ook een lage onderbroken toon, en in mijn rechteroor ruis. 5 Minuten later ruis midden in mijn hoofd en onderbroken tonen in mijn beide oren. Weer 5 minuten later weer wat anders en zo verandert het de hele tijd dus dat helpt ook niet om er aan te wennen. Soms ook een harde fluitketel in mijn hoofd waar ik, los van de verandering, ook nooit aan zou kunnen wennen.
Ik haal melatonine bij de apotheek, kun je zonder recept krijgen en is naar ik begrijp vrij onschuldig. Er zijn twee soorten, de ene leg je onder je tong en die is om in slaap te komen, de andere moet je doorslikken en die is voor vertraagde opname, opdat je ook in slaap blijft. Volgens mij werken die laatste ongeveer 4 uur. Het is voor mij geen wondermiddel maar misschien is het de moeite waard om te proberen. Mijn zusje is na 1 zo'n pilletje (ik neem er 12-15) op de bank in slaap gevallen dus ze werken sowieso.quote:Op donderdag 11 oktober 2012 17:46 schreef David_ het volgende:
...laatste tijd slaap ik echt bizar slecht...
quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 15:47 schreef Umbra69 het volgende:
Al meer dan 6 jaar als 22 jarige er mee aan het leven. Het enige advies wat ik kan geven is man the fuck up. Het is zuur, maar maak het je eigen piep waar je op kan bouwen. Je leeft immers maar één keer.
Nou wil ik niet de grond onder je voeten weg halen, maar hoe bedoel je 'waar je op kan bouwen'?quote:Op zaterdag 20 oktober 2012 15:47 schreef Umbra69 het volgende:
Al meer dan 6 jaar als 22 jarige er mee aan het leven. Het enige advies wat ik kan geven is man the fuck up. Het is zuur, maar maak het je eigen piep waar je op kan bouwen. Je leeft immers maar één keer.
https://www.wetransfer.co(...)347c350cc089565ed79fquote:Op vrijdag 16 november 2012 03:02 schreef Chokeme het volgende:
Weet iemand hoe ik deze file op mp3 kan krijgen? De meeste youtube videos kun je converteren naar mp3 en downloaden, uitgerekend deze file wil hij niet converten. Ga er vanuit dat er geen andere manier is maar ik denk ik vraag het toch ff.. Dit is voor mij het perfecte geluid om tinnitus te dempen en wil het graag op mijn mp3 speler af kunnen spelen.
Ik denk mee leren leven.quote:Op vrijdag 16 november 2012 03:04 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Nou wil ik niet de grond onder je voeten weg halen, maar hoe bedoel je 'waar je op kan bouwen'?
Heeft niet echt met tinnitus te maken. Als het niet weggaat terug naar je huisarts en vragen om verwijzing KNO...quote:Op maandag 15 oktober 2012 23:53 schreef irencus het volgende:
Ik ben al naar de huisarts geweest maar die konden natuurlijk weer geen oorzaak geven dus vroeg me af of mensen hier er bekend mee zijn. Sinds een tijd heb ik aan mijn linker oor een drukkend gevoel dat pas gekomen na een oorontsteking. Rechts is helemaal niks mis mee. Normaal is de druk nihil en niet echt opvallend alleen wanneer ik uit ga en er een lage bass is voel ik de druk 'toenemen'. Ik gebruik al een tijd Elacin ER plugs en dat bevalt me zeer goed alleen neemt de druk niet echt af.
Er is trouwens een nieuwe methode in ontwikkeling om de trommelvlies te reparen!
Silk Solution to Eardrum problems
Inzien dat het inherent is aan wie je bent en dat het dus een soort zekerheid van het eigen leven is. Ik vind het bijvoorbeeld handig dat met tinnitus ik alleen nog muggen dichtbij hoor zoemenquote:Op vrijdag 16 november 2012 03:04 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Nou wil ik niet de grond onder je voeten weg halen, maar hoe bedoel je 'waar je op kan bouwen'?
Dat je het onder controle hebt, dat je precies weet wat wel en niet kan en zoveel mogelijk genieten van het leven. Niet teveel laten beïnvloeden. In het begin liet ik me teveel beperken erdoor en nu doe ik bijna alles wat ik wil, je leeft immers om te genieten. Alleen als het echt riskant is, gebruik ik oordoppen.quote:Op vrijdag 16 november 2012 03:04 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Herkenbaar, bij mij is het ook heel veranderlijk en maak me ook zorgen om wat de toekomst zal brengen, nooit zekerheid zo. Ik heb het sinds afgelopen oud en nieuw, ben wel benieuwd hoelang jij al met tinnitus loopt? En heb je het door geluidstrauma?quote:Op zondag 18 november 2012 09:27 schreef Henk-B het volgende:
Mijn tinnitus is dus op dit moment veel erger dan normaal, dit is nu al 3 a 4 weken zo en ben dus nu ook echt bang dat het niet meet op het oude vertrouwde niveau komt.
Heb ik ook, er werd eerst gedacht aan de ziekte van meniere omdat mijn gehoor ook nogal eens 'uitvalt' en ik last heb van duizeligheidsaanvallen. Toevallig vorige week zei mijn KNO-arts me dat het uitvallen van het gehoor + de pieptoon die dan op komt zetten ook kan komen doordat de buis van Eustachius dan ff dicht gaat zitten. Voor de volledigheid dit gebeurt dan in 1 van mijn 2 oren, weet niet hoe het bij jou zit. Als het in beide oren tegelijk is lijkt het me erg toevallig dat het je buis van Eustachius is want dat zou betekenen dat ze tegelijkertijd dicht gaan zitten. Wanneer je buis van E. dichtzit kan je dat ook merken aan je eigen stem die je heel hard in je hoofd hoort, of je ademhaling die in het binnenste van je oor 'klappert'.quote:Telkens ook een pieptoon erbij die dan wegtrekt ( fleeting tinnitus )
Damn right you are.quote:ECHT EEN FUCK KWAAL!!!!!
Thanks! Nou wil ik niet vervelend doen maar hoe maak ik hier een loop van?quote:Op vrijdag 16 november 2012 03:34 schreef Osiris024 het volgende:
[..]
https://www.wetransfer.co(...)347c350cc089565ed79f
Alleen nog even een loopje van maken.
Vanaf hier kun je mijn verhaal lezen, helaas.... LIF / tinnitusquote:Op maandag 19 november 2012 03:23 schreef Chokeme het volgende:
[..]
Herkenbaar, bij mij is het ook heel veranderlijk en maak me ook zorgen om wat de toekomst zal brengen, nooit zekerheid zo. Ik heb het sinds afgelopen oud en nieuw, ben wel benieuwd hoelang jij al met tinnitus loopt? En heb je het door geluidstrauma?
Joh??quote:Op maandag 19 november 2012 20:06 schreef Ambipur het volgende:
Kappen met hier posten en erbij stilstaan! Hoe meer je erop let, des te harder 't wordt. Negeren die hap.
Nieuwsflash: 't gaat NOOIT meer over.. Ik begrijp je frustratie,maar accepteren doet veel meer voor jou en je piep.quote:Op dinsdag 20 november 2012 09:53 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Joh??
Wil gewoon naar mijn oude vertrouwde niveau kun je nagaan hoe ingebakken het al is, want het liefste wat ik zou willen is er helemaal vanaf zijn!!!!
Vooral nu met een kleintje, elke keer met van die oorkleppen op gvd, hij denkt later vast dat ik Mickey Mouse ben.
Ik voel mij nu gewoon wat gehandicapter, niet vrijuit met je zoontje kunnen spelen, altijd voorzorgsmaatregelen zelfs als je hem even bij je neemt.
Terwijl ik 3 maanden geleden nog iemand sprak via internet die een einde aan zijn leven wilde maken en ik zei als ik er mee kan leven kan jij het ook enz enz enz enz enz.
Nu zit ik er weer heel er mee
Bedankt voor de nieuwsflash, maar denk wel dat ik dat weet......quote:Op dinsdag 20 november 2012 10:24 schreef Ambipur het volgende:
[..]
Nieuwsflash: 't gaat NOOIT meer over.. Ik begrijp je frustratie,maar accepteren doet veel meer voor jou en je piep.
Is het wel een goed idee oordopjes te dragen? Je oren gaan zo wennen aan minder geluid, waardoor 't straks erger voor je wordt?
Bij mij is ie ook harder geworden. Jammer danquote:Op dinsdag 20 november 2012 10:36 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Bedankt voor de nieuwsflash, maar denk wel dat ik dat weet......
Ik heb aardig wat pubmeds gelezen...
Het gaat er gewoon om dat het harder is geworden en hoop dat dat tijdelijk is, omdat ik er al zo goed had mee leren leven. Dus ja....
Tja het is niet zo dat ik constant oordopjes draag, maar als een kind gaat gillen dan doe je ze vanzelf wel in.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |