Heb je een linkje ?quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:01 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Ik herinner me jouw posts ook nog, dat was in de periode dat ik net last van oorsuizen kreeg. De reacties die jij kreeg hebben mij ook gigantisch geholpen aangezien ik ook nogal een hypochonder was, dat is nu heel wat minder gelukkig.
Ik had een vraag; je zegt dat je de deanxit en rivotril nog steeds gebruik maar heb je ook weleens zonder geprobeerd? Zo ja, werden de klachten weer erger? Ik wil namelijk a.s. maandag mijn antidepressivum laten vervangen door rivotril en deanxit.
edit; petje af voor je website. Zeer informatief en een goede steun in de rug.
Weet niet waar je woont maar in Nederland is Deanxit iig niet te krijgen. Rivotril wel, maar dat zul je hier ook niet zomaar voorgeschreven krijgen.quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:01 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Ik herinner me jouw posts ook nog, dat was in de periode dat ik net last van oorsuizen kreeg. De reacties die jij kreeg hebben mij ook gigantisch geholpen aangezien ik ook nogal een hypochonder was, dat is nu heel wat minder gelukkig.
Ik had een vraag; je zegt dat je de deanxit en rivotril nog steeds gebruik maar heb je ook weleens zonder geprobeerd? Zo ja, werden de klachten weer erger? Ik wil namelijk a.s. maandag mijn antidepressivum laten vervangen door rivotril en deanxit.
Bedankt voor de info! Ik neem nu mirtezapine (ad) maar heb momenteel echt een steun in de rug nodig. Ik kan dus de dosis verhogen van 30mg naar 45mg of een ander medicijn proberen. Ik weet niet zo goed wat voor nu het beste is omdat medicijnen niet op iedereen hetzelfde effect hebben. Zou ik de rivotril niet kunnen innemen alleen wanneer het echt nodig is, zoals met inslapen? Of moet ik ze dan echt elke dag innemen?quote:Op maandag 17 oktober 2011 01:26 schreef DaneV het volgende:
[..]
Weet niet waar je woont maar in Nederland is Deanxit iig niet te krijgen. Rivotril wel, maar dat zul je hier ook niet zomaar voorgeschreven krijgen.
Mijn ervaring met Rivotril (Clonazepam) en andere benzodiazepines is dat ze idd wel helpen tegen de tinnitus, vooral als de tinnitus je nu erg veel stress bezorgt en je moeite hebt met je gedachten ergens anders op te richten.
Een tijdje Rivotril of een andere Benzodiazepine gebruiken zou dus nuttig kunnen zijn om je uit de vicieuze cirkel te krijgen. Weet wel waar je aan begint; benzo`s zijn lichamelijk nogal "verslavend". Als je er lang mee doorgaat zul je dus moeten "afkicken" wanneer je stopt.
Ik heb zelf 3 maanden Rivotril gebruikt en het hielp toen goed tegen het obsessief bezig zijn met de tinnitus. Toen ik na 3 maanden stopte heb ik me een paar weken erg ellendig gevoeld, de tinnitus toen ook ff enorm luid maar uiteindelijk werd dit ook weer wat minder.
Als de kosten een probleem zijn kun je het mss beter in poedervorm kopen, dat is een stuk goedkoper dan capsules. Bijv. http://planetnutrition.nl/vitaminen/Primaforce-Taurinequote:Op maandag 17 oktober 2011 11:49 schreef Generalissimo het volgende:
Tijdje Taurine genomen, 1000 mg per dag en ik raad het iedereen aan. Was er sceptisch over maar het werkt echt! De tinnitus was zo goed als weg. Nu is me pot leeg en is het vandaag weer keihard teruggekomen. Me geld is op en ik ben een arme student dus geld voor een nieuwe pot is er nietAls 13 mensen hier nou een eurotje naar me overmaken
Haha nee grapje hoor, moet er maar even mee leven en als ik geld heb koop ik zeker een nieuwe pot! Bij de tuinen zijn ze 13 euro en die doen goed zijn werk
Je zou de rivotril idd alleen kunnen gebruiken als je het echt nodig hebt... Dat is eigenlijk zelfs beter dan dagelijks omdat je dan minder snel "tolerant" wordt tegen de effecten ervan.quote:Op maandag 17 oktober 2011 05:49 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Bedankt voor de info! Ik neem nu mirtezapine (ad) maar heb momenteel echt een steun in de rug nodig. Ik kan dus de dosis verhogen van 30mg naar 45mg of een ander medicijn proberen. Ik weet niet zo goed wat voor nu het beste is omdat medicijnen niet op iedereen hetzelfde effect hebben. Zou ik de rivotril niet kunnen innemen alleen wanneer het echt nodig is, zoals met inslapen? Of moet ik ze dan echt elke dag innemen?
Heb je de Deanxit niet gebruikt? Je was ook bij dr. de Ridder geweest toch?
Mag ik vragen welk medicijn jij neemt, je zei dat je voor angst een bepaald medicijn neemt. Helpt dat ook wat tegen de T, of dat je in ieder geval beter in je vel zit. Ik ben van plan om de ad dosis te verhogen van 30mg naar 45mg en dan ook elke dag een Taurine tablet van 1000mg. Ik heb nu een potje met tabletten van 500mg van het huismerk bij De Tuinen.quote:Op maandag 17 oktober 2011 14:47 schreef DaneV het volgende:
[..]
Je zou de rivotril idd alleen kunnen gebruiken als je het echt nodig hebt... Dat is eigenlijk zelfs beter dan dagelijks omdat je dan minder snel "tolerant" wordt tegen de effecten ervan.
Ik ben idd bij de ridder geweest maar heb de deanxit nooit gebruikt. Vond het een beetje "eng" dat het deels uit een antipsychoticum bestond, en als antidepressivum is het niet zo goed. Dan ben je beter af met een ssri imo...
Neem zelf momenteel niets...quote:Op maandag 17 oktober 2011 15:53 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Mag ik vragen welk medicijn jij neemt, je zei dat je voor angst een bepaald medicijn neemt. Helpt dat ook wat tegen de T, of dat je in ieder geval beter in je vel zit. Ik ben van plan om de ad dosis te verhogen van 30mg naar 45mg en dan ook elke dag een Taurine tablet van 1000mg. Ik heb nu een potje met tabletten van 500mg van het huismerk bij De Tuinen.
Nee, alleen Mirtazapine 30mg (remeron). Ik moet zeggen dat het een heel goed effect had op me, óók op de T. De T werd niet zachter, maar ik zat echt veel beter in mn vel en werd ook gemotiveerd om weer veel te ondernemen etc. De angsten voor verergering werden ook veel minder, de ad heeft dus een heel algemeen effect op me en niet specifiek gericht op alleen de depressie.quote:Op maandag 17 oktober 2011 23:36 schreef DaneV het volgende:
[..]
Neem zelf momenteel niets...
Heb je al eens een SSRI gebruikt ?
Hoi,quote:Op zaterdag 15 oktober 2011 15:01 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Werkt de remeron dan niet meer zo goed als voorheen ?quote:Op dinsdag 18 oktober 2011 16:00 schreef NumberSeven het volgende:
[..]
Nee, alleen Mirtazapine 30mg (remeron). Ik moet zeggen dat het een heel goed effect had op me, óók op de T. De T werd niet zachter, maar ik zat echt veel beter in mn vel en werd ook gemotiveerd om weer veel te ondernemen etc. De angsten voor verergering werden ook veel minder, de ad heeft dus een heel algemeen effect op me en niet specifiek gericht op alleen de depressie.
Daar ga ik dus mee verder, en indien nodig verhoog ik de dosis naar 45mg. Een bekende bijwerking is dat je eetlust toeneemt, maar in mijn geval is dat alleen maar goed.
Goed om te horen, dat je nu je woning hebt is ook een last van je schouders. Jammer dat ik geen afspraak kan maken bij dr. de Ridder gezien de lange wachttijden. Even afwachten dan maar.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 10:09 schreef Henk-B het volgende:
[..]
Hoi,
Ik was even afwezig dmv het verkrijgen van de sleutel van mijn nieuwbouwhuis ( jippie)
Maar ik slik de medicijnen nog steeds en heb het nog niet zonder geprobeerd.
Dat komt grotendeels door de gedachte dat ik het gevoel wat ik had zonder de medicijnen echt nooit meer wil hebben. Wat een hel was dat.
Ik heb er eigenlijk geen problemen mee als ik dit mijn hele leven doorslik, wat zou het ergste zijn dat er kan gebeuren??
Ik ben maandag weer naar het UZA geweest en vroeg of er nog medicijnen waren die ik kon gaan nemen.
Hij gaf me daarop 2 medicijnen eentje is campral en de andere is Solian (wat goed moet werken als je ook goede effecten krijgt van Taurine)
Taurine heb ik nog niet geprobeerd dus ik wacht het weer af.
Ik heb ook een vragenlijst meegekregen en aan de hand van die vragenlijst wordt er gekeken of ik mee mag doen met een studie.
Deze studie houdt in dat ipv de vagus nerve de G2 achter in de hersenen gestimuleerd worden icm geluiden.
Even afwachten dus.
Bedankt dat je mijn site een steuntje in de rug vindt.
Wat ik moeilijk vind, is inschatten of een bepaald medicijn de T erger maakt of niet. Want er zijn heel veel andere oorzaken die de T kunnen verergeren. Ik neem nu weer 3 dagen de remeron in, maar de T is veel harder, heb dus ook de neiging om er mee te stoppen. Ik ga even met de psychiater overleggen of ik een SSRI kan gebruiken.quote:Op woensdag 19 oktober 2011 19:54 schreef DaneV het volgende:
[..]
Werkt de remeron dan niet meer zo goed als voorheen ?
Naja je zou kunnen proberen om een SSRI te gaan gebruiken. Zoloft schijnt bijvoorbeeld bij sommigen goed te werken tegen tinnitus;
http://emedicine.medscape.com/article/856916-overview
Maar het kan tinnitus ook tijdelijk erger maken..
Ik nam het voor ongv. een half jaar en dat ging erg goed, toen stopte ik er mee omdat ik erg goed in mn vel zat en het niet meer nodig vond. Een paar maanden later toch weer opgepakt omdat de T flink verergerde met vakantie. Dus in totaal heb ik het voor 2 perioden van een half jaar gebruikt en dat ging vrij goed, het had echt een positief effect. Ik stopte er dus niet mee omdat het geen effect meer had maar omdat ik dacht ze niet meer nodig te hebben.quote:Op vrijdag 21 oktober 2011 00:53 schreef DaneV het volgende:
Mjah dat is idd erg moeilijk maar als je in een situatie zit waarin er iets moet veranderen om je beter te voelen, lijkt het me geen onverstandige keuze. Tenzij je voldoende baat hebt bij Remeron natuurlijk. De meeste SSRI`s en SNRI`s zullen tinnitus tijdelijk doen verergeren maar dat zou op den duur weer moeten kalmeren.
Ben zelf overgins ook met Remeron begonnen gisteren... SSRI`s werken bij mij niet tegen mijn angstgevoelens (wat niet wil zeggen dat het bij jou niet zou werken, SSRI`s zijn over het algemeen goede medicijnen !). Gisterenavond heb ik 7,5mg genomen; was vandaag zo suf als een konijn maar wel minder angstig. Hopen dat het goed blijft werken tegen de angst en dat de suffigheid op den duur verdwijnt.
Wat ik wel hier en daar lees over Remeron is dat het bij sommige mensen na een maand ofzo minder goed gaat werken, hoewel er ook genoeg mensen zijn die het jarenlang gebruiken en goed resultaat blijven houden. Heb jij die verminderde werking ook ervaren, en is dat de reden dat je bent gestopt ermee ?
Ik heb het door terug te komen van een dancing met een hoge pieptoon. die verdween na een week ( samen met hevige H) maar een week later kwam die spontaan terug :s sindsdien had ik last van een lichte pieptoon rechts en lichte H links die maanden bleef aanhouden. ik had dus dagelijks pijn aan mijn linkeroor. dit is nu al verbeterd. maar bij wat te veel trillingen ( rumoerige eetzaal ofz) krijg ik alwee wat getintel. ondertussen is de pieptoon rechts al harder en hoor ik nu ook al links een hoge lichte pieptoon.quote:Op maandag 7 november 2011 19:38 schreef DaneV het volgende:
Nee oordopjes zijn niet schadelijk voor je gehoor. Natuurlijk moet je ze niet zo hard erin gaan duwen dat het pijn gaat doen, maar dat spreekt voor zich neem ik aan.
Als je niet denkt dat het door stress komt en de piep echt luider wordt zou ik toch nog eens naar een (andere) arts gaan. Misschien dat er toch nog iets boven water komt.
Hoe is jouw tinnitus ontstaan?
+1 Oordopjes zijn prima maar alleen als het echt nodig is. Oordoppen indoen wanneer dit niet nodig is doet geen schade, maar zorgt wel dat je gevoeliger wordt voor geluid waardoor eventuele hyperacusis wss toeneemt.quote:Op maandag 7 november 2011 22:42 schreef junkiexp het volgende:
Ga gewoon door met leven hoe je het vroeger ook deed, en gebruik alleen bescherming op feestje met harde muziek.
Een SSRI moet je toch wel minimaal 4 weken de tijd geven hoor... na een week merk je waarschijnlijk nog niks; hooguit dat de eventuele bijwerkingen wat afnemen. Remeron werkt normaal gesproken sneller.quote:Op zaterdag 12 november 2011 14:45 schreef NumberSeven het volgende:
Toch bedankt voor je reactie. Idd. Uitproberen voor min. Een week lijkt me toch het beste, want zonder medicijnen lukt het gewoon niet, heb zoizo iets nodig om te slapen en tegen de depressie.
Hallo,quote:Op maandag 7 november 2011 20:02 schreef meangirl89 het volgende:
[..]
Ik heb het door terug te komen van een dancing met een hoge pieptoon. die verdween na een week ( samen met hevige H) maar een week later kwam die spontaan terug :s sindsdien had ik last van een lichte pieptoon rechts en lichte H links die maanden bleef aanhouden. ik had dus dagelijks pijn aan mijn linkeroor. dit is nu al verbeterd. maar bij wat te veel trillingen ( rumoerige eetzaal ofz) krijg ik alwee wat getintel. ondertussen is de pieptoon rechts al harder en hoor ik nu ook al links een hoge lichte pieptoon.
Ik liep het dus op eind januari 2011
groetjes
en bedankt voor het antwoorden DaneV
( ik steek gewoon die oordopjes in, ik weet niet hoe die die mogen, maar ik veronderstel dat die gemaakt zijn , zodat die uw oor niet kunnen schaden? Ik steek ze meestal wel diep want als je ze half laat uitzitten lijkt mij dat ook maar zinloos te zijn, niet? )
Hey bedankt voor je hulp. nu ben ik toch wat geruster dat die oordopjes niet schadelijk zijn voor mijn gehoor of dat ik ze niet te diep zou steken.quote:Op maandag 7 november 2011 21:09 schreef DaneV het volgende:
Ja je moet ze idd goed in je gehoorgang steken. Ze zijn ook zo groot gemaakt dat je er normaal gesproken je trommelvlies niet mee zou kunnen raken (dan zou je overgins ook vergaan van de pijn als je ze indoet).
Lastig te zeggen waarom het luider wordt, maar vaak heeft dat toch te maken met een stressreactie die de tinnitus opwekt. Als het je levenskwaliteit nu erg beinvloed zou het misschien verstandig zijn om een paar maanden een benzodiazepine (kalmeringsmiddel) te gebruiken. De meeste mensen krijgen hierdoor vermindering van hun tinnitus.
Hopelijk kun je daarmee de stresscyclus doorbreken.
Nee geen schade, wel even een intensieve blootstelling van je geluidssysteem, met een soort onbewuste paniekreactie van je hersenen (H en meer T).quote:Op woensdag 23 november 2011 18:40 schreef meangirl89 het volgende:
[..]
Hey bedankt voor je hulp. nu ben ik toch wat geruster dat die oordopjes niet schadelijk zijn voor mijn gehoor of dat ik ze niet te diep zou steken.
Het is raar dat mijn T zou luider worden door stress, want ik voel ze eigenlijk niet.
Ik ben zelf geen fan vn medicatie en zal dit zo lang als mogelijk uitstellen. het beinvloedt wel men leven in de zin dat ik geen leuke sociale activiteitn meer doe, waardoor ik ook vrienden verlies.
nuja... het is moeilijk. enkele dagen was de piep weer stiller. gisteren viel er iets op de grond wat enorm veel lawaai maakte en had ineens wat last vn men H en nu een luideren piep :s heel raar. weer schade? ik hoop dat het weer afzwakt. was net blij dat die luide piep minder hoorbaar werd maar nu is hij er weer luider dan ooit.
Halloquote:Op maandag 14 november 2011 15:30 schreef Godshand het volgende:
[..]
Hallo,
Laat die oordopjes lekker uit, die laten je alleen maar meer focussen op je tinnitus. Wel vervelend met H, dan doet het wellicht pijn?
Zorg je thuis ook voor een zacht muziekje, of de ventilator aan? Dan hoor je de T tenminste niet.
Ik heb al waarschijnlijk sinds mn geboorte slechthorendheid en draag sinds mn 6de ook een gehoorapparaat links.
Geen probleem allemaal, maar rond mn 15e ofzo (weet ik al niet meer), was ik zo slim om mn koptelefoon op te zetten, en de stereo aan, die nog met volume op 10 stond van de vorige dag.
Deed ff pijn, direkt stereo uitgezet en hoorde meteen piep links. Herkende het wel, had deze piep ook wel eens na aan concert of uitgaan zonder oordopjes.
Ik had toen ook 2 dagen H, maar dat is weer weggegaan. Ik kon even niet tegen het geluid van rinkelende sleutels, deed erg pijn.
Sindsdien doe ik dopjes in bij uitgaan en concerten, maar verder ook niet. de 1e dagen was ik bang niet meer te kunnen slapen maar dat ging wel. Ik ben inmiddels 35 en nog steeds geen H. Wel T rechts erbij, veel lichter. Vandaag piept links weer flink maar kan soms ook zachtjes zijn.
Ik heb eigenlijk nooit bewust TRT gedaan, maar nooit teveel op T gefocust. Wel altijd gelet op oordopjes als ik zelf muziek ging maken (drummen, met de band repeteren), of naar een concert ging. Als ik dat vergat probeer ik altijd niet te dicht bij de speakers te gaan staan. Tot nog toe prima geholpen.
Kortom: draag oordopjes voor geluidsniveaus >90 db (A) (officieel 80 ook al, maar dat zou pas schade geven na uren blootstelling, 80 dB kan je wel wat langer hebben). >90 dB komen uit: motorfietsen, vliegtuigmotor, hard op een drumstel slaan, gitaarversterker (80W of meer) op 5 of hoger, dancing/bar-dancing, concert, (dril)boor, vulkaanuitbarsting en vuurwerk <1 m afstand.
Succes mensen
Zoals ik al zei, het is de angst voor de angst. Een kort hevig geluid kan je best wel hebben, iedereen hoort wel even vuurwerk wat binnenkomt met 90-95 (A) dB, wat toch dan op enkele meters afstand ontploft (dan heb ik nu over kijken naar een vuurwerkshow op afstand). En deze mensen gaan dan niet doof naar huis.quote:Op woensdag 23 november 2011 18:48 schreef meangirl89 het volgende:
[..]
Hallo
bedankt voor je reactie!
Ja, als ik te veel geluid binnenkrijg of te luide geluiden dan krijg ik weer pijn in men oor. Vn mij is het helaas niet zo goed weggegaan zoals bij u. Heb nog maanden dagelijks pijn gehad en nu blijfk gevoelig. een drukke eetzaal kan er al voor zorgen dat ik pijn krijg.
Voordien had ik ook soms een tijdelijke piep bij het uitgaan enzo. maar nu is hij helaas definitief met gevolg dat ik er H heb bijgekregen.
Ik draag oordopjes op veel momenten omdat ik anders last begin te krijgen vn de H. bijvoorbeeld bij lange drukke gesprekken, een daguitstap naar zee ofzo, of een plotse sirene die afgaat.
Hierdoor ga ik nu ook niet meer uit. wat ik heel jammer vind want ik mis het eigenlijk wel ergens. Vooral het contact met vrienden als ik eerlijk mag zijn.
Je zegt dat je niet veel je dopjes inhebt behalve voor concerten. Toch heb ik het gevoel dat ik dagelijks schade kan oplopen. Het moeilijk is om de situaties te vermijden waarin je schade kan oplopen. Er moet maar eens onverwacht een alarm afgaan langs je oren en je hebt het zitten. en het spijtige is dat mijn linkeroor het ook niet aankan om in kalmere geluiden te zijn. Hij heeft een grens. Ik denk dat ik nooit meer eens een leuk café zal kunnen doen of iets anders.
groetjes
Helaas niet meer, het werkte bij mij maat tijdelijk helaas.quote:Op donderdag 22 december 2011 12:51 schreef wimpie11 het volgende:
nog iemand met ervaringen van taurine?
de mensen die dit gebruiken ,nog steeds tevreden hierover??
Ik heb al een een aantal jaar T, en ik ben toevallig nu 4 dagen zwaar verkouden geweest en dan hoor ik de piep opeens weer en het doffe gevoel/gehoor herken ik ook.quote:Op maandag 23 januari 2012 13:22 schreef _Dizzy_ het volgende:
Hey iedereen.
Ik heb sinds een paar maanden ook een piep in mijn oren, het was eerst best zacht, bijna niet hoorbaar en daardoor ook niet hinderlijk.
Nu ben ik net verkouden geweest, eerst amandelontsteking, lekker aan de peniciline. Nu is het lijkt me gewoon een verkoudheid dat erna komt. Veel snot, neus dicht enz,.
Nu is alleen die piep 10000x harder geworden, ik hoor het zelfs in kantoor waar er steeds mensen praten. Het is ook steeds in mijn linker oor. Ik hoor ook alles dof in dat oor, heel vreemd.
Heeft dit gewoon met de verkoudheid te maken? :S
idd voor zekerheid toch naar kno arts gaan.. ik heb het nu jaar ofzo in begin werd ik er helemaal gek van maar nu merk ik het nooit meer alleen na uitgaan ofzoquote:Op zondag 5 februari 2012 15:24 schreef Bart-M het volgende:
Beste allemaal!
ik zal me even voor stellen, ik ben Bart en alweer 26 jaar oud!
Ook ik heb al ruim een jaar tinnitus, naar de kno geweest, konden niet veel vinden,
alleen dat mijn linker oor -10 was met een geluid test, nog wat andere testen gehad, waaronder MRI.
ik de eerste dag er ff over in gezeten maar gelijk door gegaan met alles, ik had er immers alleen maar last van in bed, en als ik die ruik ben ik weg, alleen ben ik vanaf die tijd zelden uit geweest omdat ik bij harde muziek een kraak in me oor had, en als ik wel uit ging oordoppen in met de zwaarste muziek filter, ging prima nergens last van.
mijn nieuwe ervaring met T,
ik zat afgelopen dinsdag in de auto voor me werk, na 70 km rijden hoorde ik een sterke piep / ruis / TV testbeeld in me linker oor, 100x sterker dan in bed, druk op beide oren. en ik had al na een tandarts bezoek een druk op me kaak. en hoofd en nek pijn maar dat heb ik al jaren. nu ben ik 5 dagen verder en nog steeds het zelfde dus vrijdag sloeg de paniek wel toe om het zo te zeggen. ik drie dagen over uren gedraaid op Google, niet zo handig want toen sloeg de angst zeker toe na het lezen van de verhalen op nvvs en oorsuizen.info, maar toen kwam ik op dit forum terecht (tevens de eerste keer dat ik op een forum schrijf) na jullie verhalen gelezen te hebben ben ik toch iets rustiger geworden!!
ik ga morgen nog maar een keer de dokter bellen om in me oor te kijken of hij iets ziet en anders een nieuwe doorverwijzing naar de kno. waarschijnlijk zal het geen zin hebben maar je wil toch wat.
ik ben erg onrustig er over, angst gevoel en alleen in de ochtend erg misselijk tot soms neiging van overgeven. ik heb er in mijn omgeving de afgelopen dagen alleen met mijn moeder over gehad want daar ga ik bijna elke dag ff langs omdat ze met de hard zit. en mijn werkgever ga ik morgen ff bellen en uitleggen waarom ik naar de dokter moet natuurlijk.
ik vindt het erg lastig allemaal, maar misschien helpt het een beetje om het af te schrijven bij mensen die weten wat het is, want in je omgeving ga je natuurlijk gelijk 1000 vragen krijgen.
mochten er reacties komen alvast erg bedankt!!!
Ik ken het, meerdere malen meegemaakt zelfs. Tja, het blijft lastig. Soms hoor ik de piep direct verergeren (bijv. gisteren met zaalvoetbal) en soms gebeurt er niets en is het alleen psychisch. Dan ga je denken; de knal was zo hard, dit zal ongetwijfeld mijn tinnitus verergeren. Maar je moet soms schijt hebben, en niet jezelf gek maken. Zelfs als de t harder is geworden dan kan het de volgende dag of zelfs na een week weer terugkeren naar het normale niveau. Dus vooral niet in paniek raken.quote:Op woensdag 23 mei 2012 14:00 schreef Henk-B het volgende:
Hoi allen,
Ben al een tijdje niet meer in dit topic geweest.
Het ging goed met mij ook al had ik soms slechtere dagen tussen zitten, ik ging gewoon door met waar ik mee bezig was.
Maar nu gisteren was de tuindeur open en de tussendeur, ik deed de voordeur open en ineens BOEM de tussendeur dicht. Wat was dat een knal. Echt een grote KNAL
Daarna beetje zeurderig gevoel (pijn?) in oor en nu vandaag een toch wel ietsjes hardere tinnitus en een pijnlijk oor
Ik weet dat jullie ook niet alle wijsheid in pacht hebben, maar wil toch graag weten of iemand ook weleens zoiets meegemaakt heeft en dat daarna de tinnitus voorgoed verergerd is of dat dit nog wel wegtrekt?
Ik ben zo zuinig op mijn oren, oordopjes in enz.
En dan ineens zoiets lulligs.
Ik hoop dat het nog wegtrekt.
Bedankt voor het lezen!
Ik heb er 4maanden heel erg last van gehad, toen heb ik bij het slapen achtergrond muziek (rustige soort van natuur muziek) op gezet zodat ik toch in slaap kwam.quote:Op donderdag 21 juni 2012 16:25 schreef wiebsel het volgende:
Hallo,
Ik kwam toevallig op dit topic omdat de laatste tijd last heb met slapen met die piep in mijn oren.
Ik heb nu denk ik bijna een half jaar last van tinnitus en de laatste paar dagen lijkt het ineens veel erger waardoor ik heel slecht slaap. Nu kan ik begrijpen dat het op den duur minder irritant wordt... die piep. Maar hoe kan ik me zelf beter laten slapen?
Klinkt mooi maar vooralsnog symptoombestrijding? Sowieso is T wel een symptoom, maar de gehoorbeschadiging verdwijnt er niet door natuurlijk, dat is permanent. Ben benieuwd of een CI ooit een waardige vervanger krijgt dmv stamcellen of zo.quote:Op zondag 1 juli 2012 22:34 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Klinkt leuk!
http://wibnet.nl/mens/hersenen/tinnitus-weg-irritante-toon
Nee, het is geen symptoombestrijding; de oorzaak van tinnitus zit namelijk hoogstwaarschijnlijk in de hersenen; daar wordt de piep gegenereerd en niet in de oren zelf.quote:Op maandag 2 juli 2012 13:44 schreef Faazz het volgende:
[..]
Klinkt mooi maar vooralsnog symptoombestrijding? Sowieso is T wel een symptoom, maar de gehoorbeschadiging verdwijnt er niet door natuurlijk, dat is permanent. Ben benieuwd of een CI ooit een waardige vervanger krijgt dmv stamcellen of zo.
Heb jij een CI dan?quote:Op maandag 2 juli 2012 13:44 schreef Faazz het volgende:
[..]
Klinkt mooi maar vooralsnog symptoombestrijding? Sowieso is T wel een symptoom, maar de gehoorbeschadiging verdwijnt er niet door natuurlijk, dat is permanent. Ben benieuwd of een CI ooit een waardige vervanger krijgt dmv stamcellen of zo.
Zal denk ik wel goed zijn zo. Maar geluid staat idd erg hard!!!quote:Op maandag 23 juli 2012 01:30 schreef Henk-B het volgende:
Even een vraagje:
Net naar de bios geweest, maar vind het geluid echt hard staan in zo'n bioscoop, niet normaal.
Waarschijnlijk had ik er vroeger geen problemen mee gehad, nu let je daar gewoon op.
Ik heb oordopjes in gehad, gewone van het kruidvat en daarboven op nog eens oorkleppen. (deze http://www.oordopjesonline.nl/peltor-optime-ii.html )
Die laatste beloofd ook nog eens 30 db demping.
De film duurde 2 en een half uur.
Heb ik nu icm de voorzorgsmaatregelen mezelf toch blootgesteld aan enig risico op extra gehoorschade??
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat kunnen jullie mij aanraden?
[ Bericht 1% gewijzigd door CantFazeMe op 15-08-2012 16:03:36 ]█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
quote:Op woensdag 15 augustus 2012 15:52 schreef CantFazeMe het volgende:
Ik zou direct een doorverwijzing vragen voor een KNO arts, als je er op tijd bij bent is er soms nog wel eens iets aan te doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Wat kunnen jullie mij aanraden?R.I.P. nachtburgemeester van Rotterdam, 1944-2019
Negeren en afwachten is geen optie? Dat je hersenen er later uitfiltert? Lastig is het wel aangezien het naar mijn maatstaven best extreem is. Ik hoor het in rust en actief. Dus bijna overal doorheen.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:18 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Ik zou direct een doorverwijzing vragen voor een KNO arts, als je er op tijd bij bent is er soms nog wel eens iets aan te doen.
Als het tinnitus is gaat het niet zomaar weg.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 18:40 schreef CantFazeMe het volgende:
[..]
Negeren en afwachten is geen optie? Dat je hersenen er later uitfiltert? Lastig is het wel aangezien het naar mijn maatstaven best extreem is. Ik hoor het in rust en actief. Dus bijna overal doorheen.
Ik zou die brief eigenlijk niet lezen omdat je er alleen maar depressief van wordt...quote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:55 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Als het tinnitus is gaat het niet zomaar weg.
Het wordt met de jaren wel minder en voor mij is het nu acceptabel.
Ik zou gewoon naar de KNO arts gaan.
Lees dit ook maar eens, die persoon had ook Hyperacusis en dat is ook erg:
http://www.gva.be/regio-a(...)ietrich-hectors.aspx
Liever niet hihiquote:Op woensdag 15 augustus 2012 19:55 schreef junkiexp het volgende:
[..]
Als het tinnitus is gaat het niet zomaar weg.
Het wordt met de jaren wel minder en voor mij is het nu acceptabel.
Ik zou gewoon naar de KNO arts gaan.
Lees dit ook maar eens, die persoon had ook Hyperacusis en dat is ook erg:
http://www.gva.be/regio-a(...)ietrich-hectors.aspx
Ik heb hele harde tinnitus blijkbaar. Ik hoor het overval doorheen. Niet normaal hard is dat joh. Erg moeilijk om daar niet je focus op te leggen... Het is geen constante piep. Maar op een neer.quote:Op woensdag 15 augustus 2012 21:44 schreef wiebsel het volgende:
Heb al maanden geen last meer van me normale tinnitus gehad. Maar opeens kreeg ik 2 dagen geleden last van een hele hoge piep (tv piep ofzo?). Vanmorgen was die piep ineens weg tot ongeveer 1 uur s middags, toen kwam het weer opzetten. Ik wordt er gek van, het is zo hard en komt overal overheen.
Hebben er hier meer last van gehad? Zal Die hoge piep weer weg gaan?
Ben al wel tijdje klein beetje verkouden. Heb laatste weken niet in lawaai ofzo gestaan.
Zelf geen ervaring mee, maar persoonlijk zou ik niet zo snel aan de (ami)sulpride beginnen omdat het bij vrijwel iedereen de prolactinespiegels vrij fors verhoogt en dat wil je niet. Buiten dat is het overgins niet zo`n eng middel als andere antipsychotica en wordt het ook regelmatig voorgeschreven bij lichtere klachten als lusteloosheid die niet met SSRI`s te behandelen is of juist door de SSRI`s veroorzaakt wordt. Ik zie echter niet in hoe het effectief zou moeten zijn teggen tinnitus.quote:Op dinsdag 4 september 2012 00:07 schreef Chokeme het volgende:
In deze post lees ik iets over melatonine icm sulodexide, en melatonine icm sulpiride. Heeft iemand ervaring met sulodexide of sulpiride?
Sulodexide maakt, als ik het goed begrijp, je bloed dunner wat zou helpen met het herstel van de trilharen in de oren, ik gebruik nu o.a. ginkgo biloba wat eenzelfde effect zou hebben. Als ik op internet zoek vind ik niks waar ik het kan bestellen. Ik vraag me ook af de stof een andere naam in het Nederlands heeft, want ik krijg alleen engelstalige hits.
Sulpiride is zo te zien geen snoepgoed, en als ik dat zo lees waag ik me daar liever niet aan maar ik ben toch wel benieuwd of iemand er ervaring mee heeft.
Ik gebruik nu magnesium, taurine, ginkgo biloba en melatonine. Ik overweeg om dit aan te vullen met sulpiride en/of sulodexide. Ik heb een hoop research gedaan over stoffen die tinnitus zouden verhelpen en deze 6 lijken het meest veelbelovend. Tevens een tip dus voor mede-proefkonijnen.
Ik denk dat als je na een paar dagen geen verschil merkt door taurine, het weinig zin heeft om ermee door te gaan. Het idee achter taurine (en magnesium ook in zekere mate) is dat het je zenuwstelsel zou kunnen "kalmeren" waardoor je tinnitus afneemt mits dat de oorzaak is. Dit is een vrij accuut effect en niet iets wat na enkele weken pas op zou moeten treden. Persoonlijk werkt 4000mg Taurine op nuchtere maag (op niet nuchtere maag wordt het zeer slecht opgenomen) vrij goed maar als ik het iedere dag gebruik dan treedt er tolerantie op.quote:Op donderdag 6 september 2012 03:16 schreef Chokeme het volgende:
Ik heb tinnitus sinds afgelopen oud en nieuw, door geluidstrauma dus. Ik neem sinds 5-6 maanden magnesium, geen verbetering. Sinds 3 weken neem ik ook taurine, magnesium is nodig voor de opname van taurine dus ik neem dit in combinatie. Geen verbetering merkbaar, sterker nog de laatste 6, 7 dagen heel veel last gehad (de geluiden die ik hoor en de heftigheid zijn bij mij sowieso heel veranderlijk dus valt op korte termijn ook geen pijl op te trekken).
Dat onderzoek is uitgevoerd op mensen die minimaal 1 jaar tinnitus hadden, hier te lezen. Als ik het goed begrijp heeft het op 80% van de mensen die melatonine en suledoxide kregen, een positief effect gehad.
Ik ga morgen langs mijn huisarts voor iets anders, en dan gelijk even vragen of zij iets over sulodexide kan vertellen. Als ik meer weet zal ik het posten.
Hoe bedoel je 'injecteren'? Met een spuit..?quote:Op donderdag 6 september 2012 14:51 schreef amenth het volgende:
vit b12 injecteren help goed bij mij hebben jullie ook dat ruis na sport harder is
Die 4000mg taurine heeft dus maar een tijdelijk effect begrijp ik?quote:
Over afzienbare tijd is dit, naast gehoorzenuwstimulatie via magnetisme, de standaardbehandeling indien psychologische en audiologische behandeling niet helpenquote:Op zondag 1 juli 2012 22:34 schreef Mr.Jorn. het volgende:
Klinkt leuk!
http://wibnet.nl/mens/hersenen/tinnitus-weg-irritante-toon
Klopt. Taurine stimuleert GABA-receptoren in de hersenen, welke de neuronen auditieve cortex kalmeren. Op den duur raakt je lichaam, net als bij kalmeringsmiddelen en alcohol, hier echter aan gewend en neemt het effect dus af.quote:Die 4000mg taurine heeft dus maar een tijdelijk effect begrijp ik?
Klopt. Ik heb al zo'n 15 jaar Tinnitus aan beide oren. Een ruis, geen piep. In het begin werd ik er echt gek van! liep tegen de muren op en heb de kno arts platgelopen. Nu denk ik weleens aan mijn ruis, en moet ik hem echt 'zoeken' om hem te horen. Of zoals nu, het bekijken van een forum er over, dan is hij weer heerlijk de boventoon aan het voeren.quote:Op maandag 10 september 2012 17:01 schreef First het volgende:
Godverdomme vanochtend naar de KNO arts gewest omdat ik een hele tijd last van een piep in mijn oren had blijkt dat ik tinnitus heb, hij zei dat je het op een gegeven moment niet meer gaat horen omdat je hersens het niet meer registeren, klopt dit en hoe lang duurt het voordat je dat punt bereikt?
Ik lees dat je een half jaartje gestopt bent met het draaien van muziek. Maar denk je dat in staat om je DJ-werkzaamheden voort te zetten met je op maat gemaakte gehoorbescherming? Ik ben zelf ook redelijk veel met muziek bezig, sinds dat ik Tinnitus heb ben ik abrupt gestopt met het maken/spelen van muziek uit angst voor meer gehoorschade. Het begint na een paar maanden weer te kietelen om muziek te maken, maar ik weet niet of het te doen is met oordoppen oordoppen als je kijkt naar veiligheid. Ik heb nu ook het idee en ben bang dat ik sneller schade op loop, ik zou bijna zeggen dat ik geen muziek meer durf te maken.quote:Op donderdag 4 oktober 2012 23:06 schreef wiebsel het volgende:
Ik heb inmiddels al weer een jaar tinnitus ofzo in beide oren. Dit komt door het vele draaien in discotheken (week na week) maar al meer dan half jaar mee gestopt. ik heb best wel slechte weken en slapeloze nachten gehad door het gepiep.
Het gaat maar niet weg.. maar dat betekend niet dat dat altijd ondragelijk is. Ik hoor het bijvoorbeeld nu wel maar bij inspanningen en bij een beetje muziek heb ik er vrijwel nooit meer last van. Ook als ik het in bed hoor irriteer ik me er niet echt aan. Ik ga gewoon op het kussen liggen met mijn ergste oor en dat werkt goed bij mij en ik kom elke avond gewoon zonder moeite in slaap.
Wordt het erger? mwoah, tot nu toe niet wanneer je goed op past. Ik draag in discos altijd op maat gemaakte gehoorbescherming. Verder heb ik de muziek op me kamer of auto nooit heel hard staan.
Wat je dus het beste kan doen wanneer je tinnitus hebt... schijt aan die piep krijgen (dus er niet op proberen te letten). en bij lawaaige locaties (dus echt lawaaige zoals discotheken etc) goede gehoorbescherming dragen, wat overigens iedereen zou moeten doen met het volume van tegenwoordig. Verder ook stille ruimtes proberen te vermijden, dus op plekken zijn waar het geluid niet storend is.
Ik denk niet dat je gehoor sneller slechter wordt wanneer je T hebt. Maar het valt je wel eerder op omdat mensen met T veeeel meer met hun gehoor bezig zijn. Voordat ik T kreeg was ik nooit met me oren bezig of lette ik erop (droeg zelfs nog wel vaak gehoorbescherming ivm vele draaien).
verder... niet meer op dit soort topics kijken en zoeken. ik kijk hier heel af en toe eens. maar zou ik eigenlijk ook niet moeten doen
Ik mis regen!quote:Op zondag 7 oktober 2012 12:11 schreef junkiexp het volgende:
http://www.rainymood.com/#.UHFSrtBv70U.facebook
Ja dat zou wel kunnen, aangezien ik zelf op maat gemaakte oordoppen heb en nog elke week in die discotheek rondloop en het licht doe en foto's maak. Ik heb er nooit problemen mee na de tijd. Maar het probleem is dat je met oordoppen (zelfs die ik heb speciaal voor muziek flakke demping) de muziek gewoon slechter/rommeliger hoort. Je koptelefoon kun je dan harder gaan zetten, maar dan is er weer het risico dat je hem te hard zet. Over het externe geluid in de zaal hoef je je natuurlijk geen zorgen te maken. Bij mij is het waarschijnlijk door de koptelefoon gekomen die ik te hard zette uit enthousiasme.quote:Op vrijdag 5 oktober 2012 13:29 schreef RuckTape het volgende:
[..]
Ik lees dat je een half jaartje gestopt bent met het draaien van muziek. Maar denk je dat in staat om je DJ-werkzaamheden voort te zetten met je op maat gemaakte gehoorbescherming? Ik ben zelf ook redelijk veel met muziek bezig, sinds dat ik Tinnitus heb ben ik abrupt gestopt met het maken/spelen van muziek uit angst voor meer gehoorschade. Het begint na een paar maanden weer te kietelen om muziek te maken, maar ik weet niet of het te doen is met oordoppen oordoppen als je kijkt naar veiligheid. Ik heb nu ook het idee en ben bang dat ik sneller schade op loop, ik zou bijna zeggen dat ik geen muziek meer durf te maken.
Hoe sta jij hier tegenover?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |