abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 1 december 2012 @ 19:31:43 #251
124912 Henk-B
Dus, fok jou dan!
pi_119820035
Nu dat het erger geworden is en ik ermee bezig bent en je dan een nieuwsartikel op AD.NL leest, slaat soms de paniek weer toe.

Zie http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rouw-niet-meer.dhtml
en dit was zijn blog
http://tjipkehoof.wordpress.com/ons-verhaal/

Vreselijk!!
Nee papa niet met die stok, Helppppp , snik snik !
pi_119821673
Tijdens Oud en Nieuw ontplofte een lawinepijl redelijk dichtbij, een harde knal, maar had er op dat moment geen last van. Een paar uur later, toen ik stoned op bed lag begon het, gewoon een normale piep wat ik normaal ook weleens heb, maar na 10 minuten was het er nog steeds, en een half uur later nog. Uit wanhoop maakte ik mijn mammie wakker (ik ben 20 jaar, en ging zowat huilend naar mn ma) maar volgens haar zou het goed komen. De dagen erna waren niet beter en ik werd letterlijk gek, zo erg dat ik op dag 4 rond een uur of 10 savonds even naar buiten ging en niet van plan was terug te komen.

Ik heb er in totaal 2 weken goed last van gehad, maar had op een gegeven moment een vaag manier gevonden wat mij (DENK IK!) heeft geholpen. Ik maakte een propje (Deed hem onder water zodat ie lekker koud was) en drukte hem tegen de oor waar het piepen bezig was, paar seconden later hield het piepen daar op, maar begon mijn andere oor te piepen, dit kon voor een paar minuten redelijk verdragen gezien het niet constant aan 1 kant was. Maar als het begon te irriteren, dan propje eruit, nieuwe propje maken en weer in mijn andere oor duwen. Hoe raar dit ook klinkt, heb ergens het gevoel dat het heeft geholpen met het herstellen van mijn T.. ik heb er nu, bijna een jaar later geen last meer van en hoor het alleen als het muis stil is(En dat zelfs als ik ineens aan moet denken!)
lol?
pi_119824907
quote:
0s.gif Op zaterdag 1 december 2012 19:31 schreef Henk-B het volgende:
Nu dat het erger geworden is en ik ermee bezig bent en je dan een nieuwsartikel op AD.NL leest, slaat soms de paniek weer toe.

Zie http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rouw-niet-meer.dhtml
en dit was zijn blog
http://tjipkehoof.wordpress.com/ons-verhaal/

Vreselijk!!
Het is beter om zulke artikels niet te lezen, en vooral niet op de tinnitus fora van nvvs rondhangen. Daar posten alleen mensen die het heel slecht hebben, de mensen die goed met hun t kunnen omgaan reageren daar niet. Daardoor lijkt het alsof er alleen mensen zijn die het heel erg moeilijk hebben.

Wat betreft het artikel, je moet het zo zien; wat deze vrouw heeft meegemaakt is niet iets wat jij ook per se gaat meemaken. Zij is er gewoon een van de zoveel die het erg slecht getroffen hebben, dat is niet alleen met de t en h zo maar met alle soorten kwalen/ziektes. Degenen die het meest lijden komen dan in de krant etc. Je moet niet gelijk in paniek raken door te denken dat het jou ook kan overkomen, dat versterkt alleen maar de t en h in je hoofd.

Ik heb het nu al 2,5 jaar en het gaat verrassend goed ondanks dat de t gewoon heel hard is en de h ook erg aanwezig. Ik heb er gewoon schijt aan en wil er niet bij stilstaan, dat helpt perfect. Ik ben nog steeds voorzichtig en vermijd alle herrie etc. maar ik ga ook niets uit de weg. Wat helpt het nou om te denken dat ik of jij misschien net zoveel last krijgen als de vrouw in het artikel, het is namelijk ook heel goed mogelijk dat dat niet het geval zal zijn toch?
pi_119852801
Inderdaad, als je op internet gaat rondkijken zie je altijd de ergste verhalen, mensen die nergens last van hebben gaan dat niet op internet zetten. Ik heb het zelf nu ook ongeveer een jaar, in het begin vond ik het echt heel erg en ging ik al het geluid uit de weg. Nu merk ik eigenlijk niet eens meer dat ik het heb, alleen als ik een stille ruimte ben en er echt aan ga denken. En als ik er niet aan denk hoor ik het vaak helemaal niet eens.
pi_119936417
Update.. die ''tinnitus aanval''' is wat afgezwakt.. Maar bij elke kaak beweging, of bij het draaien van het hoofd komt het weer dubbel en dwars terug.. Vooral in de ochtend schiet ik wel is in tranen uit, omdat ik dan wakker word.. en dan de teleurstelling zo groot is dat het nog aanwezig is, en dat ik in een soort kom zit, die steeds een beetje warmer word, en het einde soms niet meer ziet..

Het rotte is ook dat mijn verstandskiezen met dringende raad van de chirurg eruit moeten.. alleen mijn tinnitus reageert zo erg met het bewegen van de kaak.. dat ik het gewoon niet aandurf om mijn kiezen eruit te laten snijden, want als hiermee mijn tinnitus nog harder word, dan vrees ik echt dat mijn leven niet meer de waarde heeft wat het nu nog wel heeft..

Liever elke dag een beetje pijn aan het zeurende gevoel van de verstandskiezen, dan een onleefbaar geluid in je hoofd/oor..

Wie van jullie heeft wel is kiezen laten snijden/trekken? en is het bij jullie erger geworden?
Bedankt alvast!
pi_120895977
Ze zijn in mijn straat met een stuk of 30 man carbid aan het schieten, radio op de stoep.... bierkratten bij de voordeur van een paar buren.. en ze staan steeds te schieten met die melkbus.. het is serieus zo hard als een bom of een granaat. 8)7

Er ging er een af toen ik net mijn auto uitstapte ik kon een vinger in m'n oor doen, maar in mijn anderen hand had ik mijn autosleutel.. en mijn piep was net echt zo hard dat ik zelfs mezelf niet meer hoorde praten door die bromtoon..

Vooral die bromtoon die soms opspeelt die zo hard is dat je gewoon geen omgevingsgeluiden kan horen maakt me soms echt angstversterkend, dan denk ik. .wat nou als die bromtoon nu is een keer niet verdwijnt na een paar uur, dan kan ik maar mooi gebaren taal gaan leren omdat die brom al het anderen geluid duidelijk overstemt. ;(

Hebben jullie tot nu toe last van het vuurwerk?
  zaterdag 29 december 2012 @ 02:25:32 #257
269262 PalmRoyale
Life's a bitch.
pi_120899276
Ik heb ook al jaren last van tinitus. Bij mij is het een hoge pieptoon in m'n rechteroor rond de 13.000Hz. Dat de toon zo hoog is maakt het een stuk makkelijker voor m'n hersenen om het geluid er uit te filteren en ik hoor het dus ook nooit, alleen als ik er echt op let. Het blijft natuurlijk kut maar ja, wat doe je er aan. Ik heb er mee leren leven.
"Our rights are not granted by governments. They are inherent to our nature. But it's entirely the opposite for governments: their privileges are precisely equal to only that which we suffer them to enjoy." - Edward Snowden
pi_120900799
Vuurwerk is altijd mijn grootste hobby geweest en nog steeds is de interesse groot. Maar nu het eind van het jaar in zicht is ga ik hem wel knijpen. Ik heb zelf amper wat te besteden, maar door bijvoorbeeld keihard verrast te worden door een gek met een Cobra of zo, knijp ik hem wel. Ik denk dat ik die dag gewoon met oordoppen de straat op ga. Dan is er tenminste nog iets aan te doen.

Gister kreeg ik na een beetje hasj gerookt te hebben ineens een dikke aanval. Ik weet niet of het persé de THC is die het één en ander triggert, maar ik raakte volledig in paniek door een plots aanhoudende bromtoon. Het is gelukkig weer weggegaan door rustig een uurtje te gaan liggen maar damn.

Ik vraag me af of er mensen zijn die wiet of hasj roken en daar soms ook mee te maken krijgen.
  dinsdag 1 januari 2013 @ 01:06:30 #259
118453 Pinnenmutske
Tante Sara maal 7
pi_121027193
Ik heb er ook last van en ga nooit uit.

Waarschijnlijk komt het door een zware klap die ik heb gehad.

Op 9 januari kan ik naar de NKO ;)

Buiten de piep heb ik ook hardnekkige sinusitis ;(
Koning, keizer, admiraal, schijten moeten ze allemaal by cafca.
pi_121027405
Die knallen waren best hard. Als je het ziet aankomen en je je mond open hebt bij een knal gaat het nog wel, maar als iemand ongemerkt achter je zo'n knalding afsteekt en ineens gaat ie af, dan is dat niet fijn. :N
pi_121197901
Sinds 24 november heb ik tinnitus, waarschijnlijk, want toen ben ik naar een concert geweest en stond vooraan, ookal heb ik niet echt last gehad van de luidheid van muziek. Het wrange voor mij nu is dat ik kort voor het concert niet van plan was te gaan door een ruzie. Dit gaat nog dagelijks door mijn hoofd omdat ik zo dichtbij was om de opvolgende ellende te ontspringen.

Heb de piep/ruis niet opgemerkt na het concert 5 dagen erna werd ik panisch wakker van de ruis in mijn oor. Ervoor had ik wel gesport en was bijna flauwgevallen door een zoveelste migraine aanval.

Wat erop volgde was volledige paniek, wanhoop en duistere gedachten om hier echt niet mee door te leven als er niks aan te doen is want dit zit zo in je hoofd.

Mijn moeder is ernstig ziek (gaat wel voor genezing) en heb dus Oud & Nieuw (frappant dat precies rond 00:00 de tinnitus enorm luid werd) jankend op het bed samen met haar gespendeerd.

Ik merk echt dat het bij stress omhoog schiet, soms is de ruis meer een soort schel 'gevoel' dit kan heel licht zijn maar ook weer heel zwaar. Ik was volledig in paniek omdat ik veel teken in stille ruimtes en een echte huismus en alleenstaand ben. Ik heb vanaf begin december niet meer gewerkt omdat ik depressief werd en mijn ouders mij in huis hebben genomen.

Nu komt het aparte, mijn moeder vertelde me toen dat zij dit ook een paar jaar heeft gehad, constante tuut en piep in haar oren. Toen gebruikte ze altijd mijn walkman omdat ze het niet kon verdragen en ze had hem zelfs tijdens haar werk op. Mijn moeder heeft dus dit ook ergens 'opgelopen' al geloof ik dat stress dit zelfs met een mens kan doen want zij zat altijd met zichzelf in de knoop (net als ik trouwens). Nu ik er dus last van heb, heeft zij het ook af en toe weer. Het is dus echt te negeren/ laten verdwijnen bij sommige mensen.

Alle kno artsen heb ik ondertussen wel gezien (op dit moment) want ze helpen je echt niet en de woorden 'Wen er maar aan' klinken mij nu nog te hard in de oren.

Nu ben ik in behandeling bij een vrouw die werkt met Biophotonen, zij heeft eerder oorsuizen bij meerdere mensen weggekregen. Ik probeer het want ik moet zowiezo in het reine komen met mijzelf anders gaat deze kwaal mijn leven beheersen, wat het nu dus doet.

Wat er in het boek: Sleutel tot zelf-bevrijding over oorsuizen staat helpt mij heel goed. Ik zal het binnenkort even overtikken.

[ Bericht 1% gewijzigd door Xan21 op 05-01-2013 18:41:25 ]
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:56:43 #262
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_121200827
Klote om te horen van je situatie, dat schelle van die piep komt mij bekend voor en is idd lastig te verdragen. Wat ik wel wil zeggen is dat ik je alleen maar kan aanraden om je werk weer op te pakken. M.i. is afleiding het beste wat je kunt hebben. En ik weet ook niet hoe coulant je werkgever is maar als je uiteindelijk zonder werk komt te zitten ben je alleen maar verder van huis. Je moet toch door, en zeker in jouw geval zou ik goede hoop bewaren aangezien je na 6 weken zeker nog wel een kans hebt om er helemaal van af te komen. Wat daarbij heel erg kan helpen is er zo min mogelijk mee bezig te zijn en afleiding te zoeken, als ik jou was zou ik me juist op mijn werk storten. Succes.
It's okay to be white
pi_121202836
Dank je!

Ik wil na volgende week waarschijnlijk weer gaan werken (3 of 4 dagen), maar ik was nu zo extreem van slag dat mijn ouders mij niet meer alleen wilde laten (ze wonen ver weg van mij) en mijn baas heeft er begrip voor gelukkig (hing ook drie keer jankend aan de telefoon). Ook vind ik het nodig om mijn lichaam rust te geven en dat is op mijn werk erg moeilijk, maar dit gaat wel gebeuren.

Dingen die mij opvallen na de afgelopen weken:

Als ik gestresst wakker word (door extreme droom of onwijs moet plassen) begint het te piepen (best schel). Dit komt gelukkig steeds minder voor. Toen ik zo overstuur was had ik het constant. Ik dronk daarna heel veel water en deed ademhalingsoefeningen, dan zakte het.

Als ik s'ochtends wakker word en ik lig op een oor dan is de ruis op zijn max aan de kant waar ik gelegen heb, maar meestal geen piep. Rechts begint er naast de ruis nu ook geluid van water die door leidingen gaat zich te ontwikkelen. Ik lig dus iets verhoogd met mijn hoofd rechts en links een beetje ondersteund, dit werkt wat beter voor mij.

Aan het begin had ik mijn eten buiten op het balkon gelegd omdat het geluid van mijn koelkast mij helemaal gek maakte zo rinkelde het door...ook de tv die van zichzelf een beetje geluid fabriceert. Dit is nu niet meer zo...

Als ik gezond eet en drink (geen suikers, alcohol) er minder last van heb, dan overstemt zelfs de koelkast, tv etc het.

Laatste tijd veel spasmen boven mijn oren en jukbeenderen, net als wanneer je ooglid trilt...

Een hete douche in kleermakershouding helpt ook heerlijk tot rust te komen

Mooie muziek/sporten: Zelfs heb ik een paar keer ervaren dat als ik helemaal ontspannen was dat de tinnitus verdwenen was, zo'n half uur tot een uur...

Lorazepam deed de tinnitus de eerste twee dagen volledig verdwijnen, daarna niet meer...

VSM ferrum phosphoricum heeft mij vooral aan het begin ook wel geholpen de tinnitus te verlichten

[ Bericht 1% gewijzigd door Xan21 op 05-01-2013 20:08:40 ]
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:42:52 #264
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_121202875
ik had t laatst best lang maar kwam omdat ik verkeerd iets had afgestoken en iets te dichtbij stond
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_121203081
quote:
19s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:42 schreef RhytmicalRemedy het volgende:
ik had t laatst best lang maar kwam omdat ik verkeerd iets had afgestoken en iets te dichtbij stond
wat is lang?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 20:44:15 #266
256140 RhytmicalRemedy
'Respect few,fear none
pi_121205584
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:47 schreef Xan21 het volgende:

[..]

wat is lang?
paar uur
Op zondag 6 juni 2010 12:30 schreef Flounder het volgende:
'Jezus, je bent een echte Nederlander he?'
Op maandag 5 november 2012 01:17 schreef tarantism het volgende:
'speciaal ingelogd om deze post te eren _O_ :D'
pi_121225887
Uit het boek

De Sleutel tot Zelf-Bevrijding - Christiane Beerlandt

Kernoorzaak Oorsuizen:

Opgesloten in je eigen negatieve of donkere gedachtenwereld. Hierbij soms 'valse' trots; je duwt anderen van je af. Weerstand, koppigheid, angst om naar je mooie diepste zelf te luisteren, om naar wijze en mooie waarheidslievende boodschappen te luisteren. Jij fixeert je op het duistere van de wereld, op de dood of de 'dode wereld', op de zonden van de anderen, of op het geroddel in de blaadjes, op vreemde zaken die ver van je af liggen, zo meen je...in feite gaat het om een weerspiegeling van je eigen pessimistische levensvisie, van jouw donkere leegte, van de angsten. Jij klampt je vast aan het duistere en het lagere.
Jij leeft niet echt hier-en nu in de realiteit: jij leeft in een erg subjectieve gedachtekring. 'Ik weet het toch best' ; jij zet jezelf gevangen in je bevooroordeelde verbeeldingswereld. (Misschien ontmoet je wel spitsbroeders, sekteleden of roddelgroepen, waarbij mogelijk bekrompen, donkere zaken op de toog worden gegooid.)
Jij botst met anderen; jij bent niet helemaal eerlijk met je diepste Zelf.
Jij loert naar het duivelse, of jij smeedt geheimzinnige plannen in je hoofd, jij vecht tegen je eigen waangedachten, jij denkt dat je op het kwade te moeten voorzien.
Jij gluurt met een zekere hardheid in gedachten naar datgene wat onfris ruikt, jij vilt je eigen leegte op met duistere waandenkbeelden. Jij vliegt van hier naar daar met je gedachten, maar gevoelsmatig ben je hoekig en koud, verwarm jij jezelf met het vuur van 'vreemde zaken"
Jij bijt je vast in het andere, in het donkere; jij verhindert jezelf om soepel en blij vanuit je hart te leven. Jij gelooft niet in vreugde, in de zon, in geluk. Veelal gaat het hier om heel duistere ONBEWUSTE sferen en verwachtingen... Bewustwording en ompoling gevraagd.

Kernoplossing:

Opvoeding en indoctrinatie religieuze enggeestigheid en vooroordelen, of 'gewoonten' van denken: bouw jij je leven onder dit onecht Gezag? Keer je nu in alle eerlijkheid naar het goddelijke gezag diep in jezelf en luister naar je innerlijke wijsheid. Laat je niet langer onbewust manipuleren door enggeestige levensfilosofieen die geen respect hebben voor elk mens op zich, die de mensen indelen in categorieen wit en zwart, noch door je eigen donkere overtuigingen.
Kijk maar naar jezelf, sta hier-en-nu met beide voeten op de grond en word nuchter: leg je fantasie aan banden. Blijf aanwezig bij de realiteit en ontdek nu het mooie in jezelf, in het leven. Het kwade in de wereld is het gevolg van tekort aan Inzicht. Wanneer jij je richt op het duistere- of datgene wat of diegene die jij als duister veroordeelt- duidt dit erop dat jij niet echt gelooft in die kracht van goedheid in jezelf, Heeft men je wijsgemaakt dat de mens "slecht" is en dat jij hiervoor moet opletten? Dan zal jij op de loer liggen dan zal jij het kwade in de wereld versterken, omdat ook jij je erop concentreert.
Echter, durf jij de liefde en de ware levensvreugde, lichtere verwachtingen i.p.v. angsten in je leven toestaan, dan draag jij je steentje bij aan het opbouwen van een nieuwe aarde. Sta licht en vreugde toe in je leven!
Laat die weerstand varen tegenover je innerlijke Zelf, bouw je leven niet op duistere vooroordelen; erken het mooie in jezelf en in de anderen ; geef je over ; buig een keer soepel door in plaats van alles op eigenzinnige, kortzichtige wijze ' best' te weten, want jouw oordeel is niet op een ware basis gebouwd. Luister niet langer naar destructieve invloeden uit je omgeving of opvoeding, maar stel je open voor de verscheidenheid van mensen, elkeen heeft zijn verhaal. Geen gezag, geen systeem, geen wet buiten je heeft de waarheid in pacht. Luister naar je hart en gluur naar het mooiste in 't leven!
Breek die koppige eigenzinnigheid, wordt flexibel en zachter; richt je binnenwaarts en speel geen rechter. Laat het donkere achter en bouw jouw leven positief uit!


[ Bericht 0% gewijzigd door Xan21 op 06-01-2013 14:08:09 ]
pi_122171980
Hey heeft iedereen in dit topic ook last van mensen verstaan tijdens gesprekken met achtergrond geluid?

Ik heb zelf als het stil is een lichte pieptoon in m'n hoofd (beetje zoals die van een oude beeld buis waarvan het geluid uit staat).

Ook heb ik het idee dat ik mensen vaker dan normaal niet goed versta. Vooral mensen met lage brommige stemmen.

Ik ben opzich wel vaak uit gegaan in m'n leven met af en toe een pieptoontje na het uitgaan, maar echt heel vaak was het ook weer niet. Ik ben ook pas 18, dus om nou te zeggen dat m'n gehoor nu al kapot is vond ik wat voorbarig :P
pi_122200773
Ik heb het ook al jaren? Sinds 2006 denk ik. Maat inmiddels besteed ik er geen aandacht meer aan en ben ik er aan gewend. Daar is wel wat tijd voor nodig geweest, maar het kan echt. Nu is iedereen anders en bij mij valt de piep opzich wel mee (hoewel ik dat in het begin niet vond, dus dat is ook een kwestie van wennen denk ik).

Bij mij is het niet door harde muziek ontstaan, maat wrs stress of iets. Ik las trouwens onlangs dat wetenschappers het voor elkaar hadden gekregen trilharen te kweken :)
  dinsdag 29 januari 2013 @ 17:21:02 #270
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_122219388
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 17:47 schreef ulq het volgende:
...
Ik heb zelf alleen moeite om geluiden te horen die heel zacht zijn, omdat mijn tinnitus dat overstemt.
Ik zou gewoon een bezoekje aan de KNO-arts brengen als ik jou was. Anders kun je hooguit speculeren. Oh en je gehoor wil best kapot, ook als je 18 bent.

quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 07:24 schreef Nyota het volgende:
Maat inmiddels besteed ik er geen aandacht meer aan en ben ik er aan gewend.
Hoe zou je jouw piep omschrijven? De mijne is doorgaans extreem hoog, en snijdend/krassend. Soms zit ie in mijn oren en soms in mijn hoofd. Ik heb het sinds 01-01-2012 en ben er geen seconde vrij van. Ik denk niet dat het went maar toch ben ik wel benieuwd naar hoe ernstig de piep was die jij hebt ervaren.

quote:
Ik las trouwens onlangs dat wetenschappers het voor elkaar hadden gekregen trilharen te kweken :)
Altijd als ik zulke dingen lees hoop ik zo hard dat ze aanmaken met die technieken. Kan me echt niet meer voorstellen hoe het is om stilte in je hoofd te hebben :o
It's okay to be white
pi_122220290
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:21 schreef Chokeme het volgende:

Hoe zou je jouw piep omschrijven? De mijne is doorgaans extreem hoog, en snijdend/krassend. Soms zit ie in mijn oren en soms in mijn hoofd. Ik heb het sinds 01-01-2012 en ben er geen seconde vrij van. Ik denk niet dat het went maar toch ben ik wel benieuwd naar hoe ernstig de piep was die jij hebt ervaren.

Toen ik het voor het eerst merkte, dacht ik dat ik de tv nog hoorde piepen. Toen ik er meer op ging letten, was het voornamelijk een harde, hoge piep., maar ook een lagere ruis van een zee (maar dan continue hetzelfde geluid). Volgens mij heb je ergens op internet ook zo'n site waar je aan iemand anders kan laten horen wat jij hoort (engelse site volgens mij) en volgens mij bestaat er ook een app.

Ik zit nu op m'n werk, maar door alle geluiden nu om mee heen, moet ik moeite doen om hem te horen. Ik weet ook nog in het begin als ik dan ging slapen, ik echt helemaal gek werd. En blij word je er al helemaal niet van :(

Nu wordt de piep soms opeens wel harder en hoger en dan schrik ik me altijd echt dood uit angst dat dat dan de nieuwe toon blijft. Gelukkig trekt het vooralsnog altijd weer weg. Ik kan me wel voorstellen dat als het harder en hoger wordt, dat eraan wennen een stuk lastiger gaat.

Heb je al wel eens contact gezocht met het tinnituscentrum (of audiologisch centrum is het volgens mij: heb ik nooit gedaan, maar misschien is dat nog wat?).
  dinsdag 29 januari 2013 @ 23:48:59 #272
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_122241058
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 17:40 schreef Nyota het volgende:
Heb je al wel eens contact gezocht met het tinnituscentrum (of audiologisch centrum is het volgens mij: heb ik nooit gedaan, maar misschien is dat nog wat?).
Heb ik nog nooit contact mee gehad, misschien een beetje koppig maar ik zie daar denk ik geen heil in. Tnx voor de tip anyways :)
It's okay to be white
pi_122365255
Ik lees al eventjes mee op het forum, maar voor het gemak heb ik mij aangemeld om mijn ervaringen te delen. Juist op FOK, omdat die andere fora depressiviteit op je nek kunnen halen.

Net als Xan21, heb ik ook op 24 november 2012 een tinnitus + hyperacusis opgelopen na het uitgaan. Ik ga nagenoeg nauwelijks uit, en als ik dan een keer ga om lol te maken verwacht ik niet dat ik de volgende dag de rest van mijn leven met een piep en de bijkomende problemen moet leren omgaan. De drie personen met wie ik was hebben geen blijvende problemen overgehouden.

Een leuke avond, dat was het zeer zeker. Toen we eenmaal naar huis gingen en buiten waren merkte ik eigenlijk al dat er een extreem luidde piep aanwezig was. Ik stelde mijzelf gerust - immers had ik na het uitgaan altijd wel een piep - en ging naar bed. De volgende dag merkte ik dat de piep nauwelijks in volume was afgenomen, ook in de dagen die erop volgde merkte ik nauwelijks verbetering. De derde dag begon ik pas te twijfelen dat dit wel eens een slechte zaak kon zijn. Dan toch maar naar de dokter gegaan. Die vertelde mij kort en bondig: gaat niet over bij een geluidstrauma, kijk even wat het na 2 maanden doet. Op dat moment had ik ook last van enorme druk/pijn in mijn oren, dat werd wel al gauw minder. Ook naar de audicien geweest. Resultaat: prima voor mijn leeftijd, alleen linkeroor een verlies van 10 dB op 1 frequentie (merk ik zelf niks van). De eerste paar weken waren een ramp, want de piep was één ding (+ slaapproblemen), maar de hyperacusis vulde de problemen al snel aan: een ervaring die je niet wilt meemaken. Ik was namelijk extreem overgevoelig geworden voor geluiden, dat ik gewoon pijn had bij het pakken van mijn sleutels, horen van messen en vorken uit de lade, bij het bedienen van schakelaars, en het douchen klonk ook extreem luid. Snel had ik grote angst voor geluiden (nooit gedacht dat die angst kon bestaan), met name buiten in het verkeer. Ik had eigenlijk al snel de oren gevuld met een stel oordoppen (achteraf gezien: vooral niet doen). Het erge is dat niemand je snapt (of het niet wilt snappen), ik heb dan vooral erkenning gevonden op diverse fora. In de weken die volgde merkte ik eigenlijk nauwelijks een verbetering. Na het lezen van vele artikelen (en het boek EHBOorsuizen) ben ik het proces gaan begrijpen en daarnaast ben ik na ong. 1 maand begonnen met het toepassen TRT (zonder hulp). Naar mijn idee heeft dit mijn hyperacusis verbeterd. Ik merk wel dat in groepsgesprekken of hard gepraat dat ik tijdens en daarna enorm veel last heb van mijn oren, daarnaast neemt de piep in volume toe en kan ik minder focussen op het gesprek (het lijkt wel alsof er geen focus is op het geluid dat je wél wilt horen in het geroezemoes). De tinnitus is na ca. een maand wel minder geworden tot een niveau dat ik er tijdens mijn werk geen hinder van heb. Alleen is inslapen bij mij nog een ramp. Maandag moet ik voor de 2e keer naar de dokter. Verder valt mijn piep erg te beïnvloeden door bepaalde eten/drinken, waardoor ik er toch weer telkens bewust van word. Daarnaast lijkt de constante pijn in mijn oren weer te zijn toegenomen in de laatste paar weken (van laag naar matig). Ook heb ik veelal (erge) jeuk in beide oren: hier probeer ik niet aan toe te geven omdat ik heb gelezen dat je daarmee je oorsmeer productie kan verstoren.

Wist ik maar van het bestaan van T & H - ik wist nooit dat ik dit kon oplopen (zoals velen). Ik hoop zelf dat ik vooral van mijn H af kom en het 'onaangenaam geluidsniveau' langzaam verbeterd. Zelf blijf ik natuurlijk positief: ik ben er nu voor gewapend (oordoppen op maat) en probeer nu voorzichtig te zijn.

[ Bericht 2% gewijzigd door 2n2o op 02-02-2013 00:02:19 ]
  zaterdag 2 februari 2013 @ 10:14:36 #274
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_122370179
quote:
0s.gif Op zondag 6 januari 2013 13:26 schreef Xan21 het volgende:
Uit het boek

De Sleutel tot Zelf-Bevrijding - Christiane Beerlandt

Kernoorzaak Oorsuizen:

Opgesloten in je eigen negatieve of donkere gedachtenwereld. Hierbij soms 'valse' trots; je duwt anderen van je af. Weerstand, koppigheid, angst om naar je mooie diepste zelf te luisteren, om naar wijze en mooie waarheidslievende boodschappen te luisteren. Jij fixeert je op het duistere van de wereld, op de dood of de 'dode wereld', op de zonden van de anderen, of op het geroddel in de blaadjes, op vreemde zaken die ver van je af liggen, zo meen je...in feite gaat het om een weerspiegeling van je eigen pessimistische levensvisie, van jouw donkere leegte, van de angsten. Jij klampt je vast aan het duistere en het lagere.
Jij leeft niet echt hier-en nu in de realiteit: jij leeft in een erg subjectieve gedachtekring. 'Ik weet het toch best' ; jij zet jezelf gevangen in je bevooroordeelde verbeeldingswereld. (Misschien ontmoet je wel spitsbroeders, sekteleden of roddelgroepen, waarbij mogelijk bekrompen, donkere zaken op de toog worden gegooid.)
Jij botst met anderen; jij bent niet helemaal eerlijk met je diepste Zelf.
Jij loert naar het duivelse, of jij smeedt geheimzinnige plannen in je hoofd, jij vecht tegen je eigen waangedachten, jij denkt dat je op het kwade te moeten voorzien.
Jij gluurt met een zekere hardheid in gedachten naar datgene wat onfris ruikt, jij vilt je eigen leegte op met duistere waandenkbeelden. Jij vliegt van hier naar daar met je gedachten, maar gevoelsmatig ben je hoekig en koud, verwarm jij jezelf met het vuur van 'vreemde zaken"
Jij bijt je vast in het andere, in het donkere; jij verhindert jezelf om soepel en blij vanuit je hart te leven. Jij gelooft niet in vreugde, in de zon, in geluk. Veelal gaat het hier om heel duistere ONBEWUSTE sferen en verwachtingen... Bewustwording en ompoling gevraagd.

Kernoplossing:

Opvoeding en indoctrinatie religieuze enggeestigheid en vooroordelen, of 'gewoonten' van denken: bouw jij je leven onder dit onecht Gezag? Keer je nu in alle eerlijkheid naar het goddelijke gezag diep in jezelf en luister naar je innerlijke wijsheid. Laat je niet langer onbewust manipuleren door enggeestige levensfilosofieen die geen respect hebben voor elk mens op zich, die de mensen indelen in categorieen wit en zwart, noch door je eigen donkere overtuigingen.
Kijk maar naar jezelf, sta hier-en-nu met beide voeten op de grond en word nuchter: leg je fantasie aan banden. Blijf aanwezig bij de realiteit en ontdek nu het mooie in jezelf, in het leven. Het kwade in de wereld is het gevolg van tekort aan Inzicht. Wanneer jij je richt op het duistere- of datgene wat of diegene die jij als duister veroordeelt- duidt dit erop dat jij niet echt gelooft in die kracht van goedheid in jezelf, Heeft men je wijsgemaakt dat de mens "slecht" is en dat jij hiervoor moet opletten? Dan zal jij op de loer liggen dan zal jij het kwade in de wereld versterken, omdat ook jij je erop concentreert.
Echter, durf jij de liefde en de ware levensvreugde, lichtere verwachtingen i.p.v. angsten in je leven toestaan, dan draag jij je steentje bij aan het opbouwen van een nieuwe aarde. Sta licht en vreugde toe in je leven!
Laat die weerstand varen tegenover je innerlijke Zelf, bouw je leven niet op duistere vooroordelen; erken het mooie in jezelf en in de anderen ; geef je over ; buig een keer soepel door in plaats van alles op eigenzinnige, kortzichtige wijze ' best' te weten, want jouw oordeel is niet op een ware basis gebouwd. Luister niet langer naar destructieve invloeden uit je omgeving of opvoeding, maar stel je open voor de verscheidenheid van mensen, elkeen heeft zijn verhaal. Geen gezag, geen systeem, geen wet buiten je heeft de waarheid in pacht. Luister naar je hart en gluur naar het mooiste in 't leven!
Breek die koppige eigenzinnigheid, wordt flexibel en zachter; richt je binnenwaarts en speel geen rechter. Laat het donkere achter en bouw jouw leven positief uit!

huh? Wat is deze? :')
Niet meer actief op Fok!
  zaterdag 2 februari 2013 @ 18:14:49 #275
82207 Chokeme
DIY Viroloog
pi_122385057
Ik kan dat ook niet helemaal volgen..
It's okay to be white
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')