Patroon | woensdag 10 augustus 2011 @ 10:54 |
![]() Welkom op dé plek op FOK! waar de beoefenaars van de edele wielersport zich verzamelen! Wil je beginnen met fietsen en heb je vragen over bijvoorbeeld materiaal of trainingen, dit is de plek om ze te stellen. Verder is deze topicreeks vooral geschikt om ervaringen te delen, tips & tricks kwijt te kunnen en sterke verhalen over al je fietsavonturen te vertellen. Alles wat je meemaakt tijdens het peddelen door de polder kan je hier kwijt! Veel plezier. Vaste klasbakken: Captain_Fabulous Leeftijd:38 BMI: maakt heuvels een klus maar zal in het seizoen wel weer zakken Regio: Hilversum Fiets: Gazelle alu/Sora/Gele Conti 4000's/Brooks B17 zadel (belangrijkste onderdeel van de fiets) Doel voor dit seizoen: Samen met Freddeh de RvV toeristen editie rijden. JJC, Dam tot Dam Classic eindelijk eens de langste afstand uit rijden. LBL? Fietsvakantie in Scandinavië met een tentje en zo weinig mogelijk bagage deze zomer misschien. ![]() jpjedi Leeftijd: 32 Regio: Hoogstraten-Belgie Fiets: Specialized allez tripple Doel voor dit seizoen: limburgs Mooiste + weekje De Marken & Limousin (Hoogtemeters!) ![]() Littlecreep Leeftijd: 20 Regio: Amsterdam en Gouda Fiets: Stevens Aspin genaamd V2 Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Een weekje goed fietsen door de Alpen. ![]() marcodej Leeftijd: 25 Regio: Katwijk, trainingsgebied is zo'n beetje alles tussen Den Haag en Bloemendaal, het Groene Hart en de Haarlemmermeer Fiets: Cube Agree GTC Pro 2010. Doel voor dit seizoen: Elfstedenrijwieltocht (240km), en weer de grens van 5000km in een jaar slechten ![]() Superher0 Leeftijd: 29 BMI: 23.3 (1.77 met 73kilo) Regio: Utrecht, Amersfoort Licentie: B Fiets: Felt AR4D, Rose Bull ALS 200 Doel voor dit seizoen: 3 x mont ventoux op 1 dag, top 10 Amateur B wedstrijd, Luik-Bastenaken-Luik, 10.000km+ ![]() Tommeke Leeftijd: 24 Regio: Groningen. Fiets: Trek 2.5 Ultegra, No-name tijdritfiets, Empella Bonfire Cyclocrosser Doelen: Aanvallend koersen bij de Sportklasse, 42-43 gemiddeld in tijdritten rijden, een hoge klassering in de Henk Lubberding Classic en gaan veldrijden. ![]() ultra_ivo Leeftijd: 43 Regio: Zuid-Limburg Fiets: Bioracer Stage, Bob Jackson, Koga Miyata Grantourer Doel voor dit seizoen: Parijs-Brest-Parijs http://img14.imageshack.us/img14/7792/5064126.jpg (copy/paste deze link) FJD Leeftijd 26 BMI 20/21(1.96 bij +/- 80kg) Regio (ivm evt. samen rijden) Rotterdam Fiets Bulls Harrier 105 Doel voor dit seizoen +1000km in 1 week & Rondje Ijsselmeer ![]() Gripper Leeftijd 28 BMI: +/-22 (1.86 en 78 kg) Regio: Utrecht Fiets: Giant TCR advanced Ultegra, Bulls Ultegra, en een Giant ATX880 Licentie: Nee Doelen 2011: 5000 km of meer rijden, toertochtjes in eigen land, lekker fietsen in de ardennen en wat alpencols: pinksterweekend op de Col du Galibier! ![]() Oksel Leeftijd:26 BMI: 26 Regio: Twente Fiets: Bianchi 928 T-cube, Campagnolo Centaur Doel voor dit seizoen: Lichter worden! [ ![]() Yankee Leeftijd: 26 BMI: 22.8 Regio: Groningen Fiets: Wilier Izoard Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Misschien eens een keer een wedstrijd rijden, verder vooral gewoon hard fietsen en genieten! En af en toe georganiseerde tochten rijden. ![]() Pritt Leeftijd: 23 Bmi: 20 Regio: Amsterdam Fiets: Koga Miyata Team Edition 2010 Ultegra Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Kilometers maken, club zoeken, Marmotte en Ventoux ![]() ursel dutch_cyclist / Wielracer ![]() No-P Leeftijd: 25 BMI: 22 (66,5 bij 1,74) Regio: Nijmegen/achterhoek Fiets: Concorde Campagnolo Mirage Doel voor dit seizoen: 4000km ![]() Jakkop Leeftijd: 18 BMI: 23 Regio: United Kingdom Fiets: Ben er 1 aan het uitzoeken na diefstal Seizoensdoel: 5000 km, nog een paar cyclo's uitzoeken hetsjhokleek Leeftijd: 26 BMI: 20 (170 cm, 59 kg ) Regio: Den Bosch Fiets: Merida Licentie: Nee Doel voor dit seizoen Amstel gold race, Limburgs mooiste, Elfstedentocht en in de zomer een vakantieweek rond alp d' huez tijdens de tour ![]() rockin_the_lowland Leeftijd: 29 BMI: 62 kg bij 1,72 m Regio: Weert Fiets: Trek 1200 Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: ieder week een toertocht fietsen in België Cyclinggirl Leeftijd: 30 BMI: 15 (166 cm, 54 kg ) Regio: Dordrecht Fiets: Trek Madone 4.5 WSD Licentie: Ja Doel voor dit seizoen: Veel plezier op de fiets en er goed bij blijven bij de koersen. ![]() Freddeh Leeftijd: 28 BMI: 26 (183cm, 87kg ) Regio: Dordrecht Fiets: 2002 Giant OCR Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Samen met Captain_Fabulous de Ronde van Vlaanderen (75km) rijden. Op een gezond gewicht komen. ![]() Blik Leeftijd: 26 BMI: 27 (184cm, 91kg ) Regio: Utrecht Fiets: Moser instapfietsje Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: Wil dit seizoen voor de eerste keer een tocht van meer dan 100 km maken SuperWeber Leeftijd: 29 BMI: 24 (190 cm, 88 kg) Regio: Groningen Fiets: Cube Agree Pro SL Licentie: Nee Doel voor dit seizoen: 3000+ km fietsen, inclusief een aantal heuvels in Limburg (dat laatste is inmiddels gehaald) actuele_vertrektijd Leeftijd: 31 BMI: 20.1 (184 cm, 68kg) Regio: Zuid-Holland Fiets: Ilson Dura-Ace Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: La Marmotte (gehad en overleefd), Claude Criquillion en Woon-Werk ritten (24 km enkeltje) Narcotical Leeftijd: 21 BMI: Veel te hoog helaas Regio: Rijswijk (omgeving Den Haag) Fiets: Bulls Harrier1 2010 model (matzwart, 105 afmontage) Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: Alpe d'Huez bedwingen samen met een studiegenoot (mits de portomonnee het toelaat..), BMI omlaag brengen tot een acceptabel niveau en fitter en sterker worden op de fiets Kaasplankje ![]() Leeftijd: 34 BMI: 75.5 kg; 1.81 meter lang Regio: ZH Fiets: Lorini Campagnolo chorus Licentie: amateur Doelen voor dit seizoen: uitslagen rijden in wedstrijden in Brabant, Zuid Holland en België Sciter Leeftijd: 17 BMI: 21 (188 cm, 73kg) Regio: Mid-Friesland Fiets: Look KG 156 Licentie: Nee Doelen voor dit seizoen: Een rit doen van meer dan 100km nodisch18 Leeftijd: 30 Regio: Eindhoven Fiets: Canondale Caad 9 Doel voor dit seizoen: Diekirch-Valkenswaard (±270km) ![]() Nuttige links: Algemene info • Fok! fietsers op de kaart• Wielersportinfo • Teamwebs fietsagenda van de FOK!kers Toertochten • Toertochten (komende week) in NL • Toertochten in België (BBR-FBC), • Lotto Cycling Tour • Toertochten in Frankrijk • Toertochten in Dld • Toertochten in Engeland Cyclo's • Cyclo's (deze maand) in Frankrijk • Jedermannrenner in Dld • Granfondo's in Italië • Cyclo's in Spanje Fietsen met Fokkers De eerstvolgende fietsmeet is staat nog niet gepland. Natuurlijk ben je altijd welkom om zelf een meeting te organiseren, vele zullen enthousiast reageren. | |
Patroon | woensdag 10 augustus 2011 @ 10:55 |
Zal eerst eens kijken of mijn zwarte plaatjes iets strakker af te stellen is. | |
nodisch18 | woensdag 10 augustus 2011 @ 11:14 |
Goeie OP! ![]() | |
Narcotical | woensdag 10 augustus 2011 @ 11:19 |
Ja, waar blijft die nieuwe? ![]() | |
KnutdeIJsbeer | woensdag 10 augustus 2011 @ 12:54 |
Thanks! Wat was je favoriete rondje? | |
mrPanerai | woensdag 10 augustus 2011 @ 13:52 |
mag ik mee in de OP? ![]() | |
Narcotical | woensdag 10 augustus 2011 @ 13:54 |
Dan wordt dan ding nóg langer.. ![]() | |
Patroon | woensdag 10 augustus 2011 @ 14:15 |
Ja dat mag alleen met je mouwloos shirtje en tattoo's ![]() | |
scoloo | woensdag 10 augustus 2011 @ 14:33 |
Kutzooi, wil ik gaan fietsen blijkt dat ik mijn schoenen in r'dam heb laten liggen. Dan maar andere pedalen en met normale schoenen erop. | |
Yankee | woensdag 10 augustus 2011 @ 14:50 |
Nee, je moet je hier eerst bewijzen ![]() | |
dimi_stevens | woensdag 10 augustus 2011 @ 18:24 |
Bewijzen of hij soigne genoeg is? ![]() | |
FastFox91 | woensdag 10 augustus 2011 @ 18:39 |
Gisteren regende het toen ik weg wilde gaan. Ik dacht, laat ik een keer oranje glazen in m'n bril doen. Na 10 min regenen werd het droog en uiteindelijk ging de zon nog een beetje schijnen. Met deze glazen leek het weer veel mooier. Beetje HDR-achtig. ![]() | |
Narcotical | woensdag 10 augustus 2011 @ 18:45 |
Die oranje glazen zijn toch alleen voor als het zwaar mistig is enzo? ![]() | |
kaasplankje | woensdag 10 augustus 2011 @ 19:10 |
Ik rijd ook meestal met oranje glazen, daar wordt je helemaal blij van. | |
Narcotical | woensdag 10 augustus 2011 @ 19:15 |
Dan ziet alles er super zonnig uit? ![]() Die oranje glazen zijn echt niks voor mij, ik rij soms zelfs met donker weer nog met die zwarte omdat ik hele lichtgevoelige ogen heb.. ![]() | |
Freddeh | woensdag 10 augustus 2011 @ 19:17 |
Heb ik ook. Heb zelfs in de regen in de auto een zonnebril op. Kan duiden op een verstoorde schildklierfunctie... In mijn geval iig. | |
kaasplankje | woensdag 10 augustus 2011 @ 19:18 |
Ja, er zit ook een beetje roze in wat een prettige kijk op de wereld geeft. | |
RichardHammond | woensdag 10 augustus 2011 @ 19:45 |
Ik was van plan om vandaag een lange rit te maken, maar in dit bagger weer heb ik er weinig zin in. Gelukkig zit ik maandag in Saint-Tropez, heerlijk fietsen in 28 graden en de voorspelling bljift goed! Gisteren nog even de nieuwe fiets aan mijn opa en oma laten zien en mijn opa was er helemaal weg van, haha. Mijn oma mijn hele koerstrui vol gepropt met snoep, want je moet wel goed blijven eten als wielrenner. ![]() | |
Narcotical | woensdag 10 augustus 2011 @ 19:53 |
Opa's en oma's ![]() Heb ik al een foto voorbij zien komen van je fiets of heb ik die gemist? ![]() | |
Patroon | woensdag 10 augustus 2011 @ 19:56 |
Toch wel legale snoepjes he? ![]() ![]() | |
Narcotical | woensdag 10 augustus 2011 @ 20:04 |
Het waren iig geen biefstukken ![]() ![]() | |
dimi_stevens | woensdag 10 augustus 2011 @ 20:11 |
Vandaag 84,5 km gefietst. Een rondje over de postbank. Het was heerlijk. Alleen tijdens het klimmen viel mijn snelheid tot onder de 10 kmh op de snippendaalseweg. Hebben andere renners die daar fietsen ook zo'n lage snelheid of moet ik daar meer gaan trainen. | |
Freddeh | woensdag 10 augustus 2011 @ 20:15 |
Snippendaalseweg ken ik niet, maar klinkt als mij op de Holterberg ![]() | |
No-P | woensdag 10 augustus 2011 @ 20:15 |
Je moet meer gaan trainen ![]() | |
dimi_stevens | woensdag 10 augustus 2011 @ 20:18 |
Op de holterberg ben ik ook nog maar 1 keer geweest en dat was met mijn zoontje. Hij is 8 dus dan ligt de snelheid toch niet zo hoog.Daar was ik al bang voor. | |
Freddeh | woensdag 10 augustus 2011 @ 20:21 |
Ook een leuke manier om niet te hoeven zeggen dat je niet harder kon dan je zoontje ![]() | |
dimi_stevens | woensdag 10 augustus 2011 @ 20:23 |
Hahaha ik gebruik hem wel vaker als excuus ![]() | |
Marurk | woensdag 10 augustus 2011 @ 20:38 |
Lekker 125 km gefietst in het zonnetje! Het was echt heerlijk weer hier in het zuiden des lands. Vrijdag 150 km als het weer een beetje meezit. | |
Narcotical | woensdag 10 augustus 2011 @ 20:51 |
Dat had ik op de Amerongseberg-noord, maar ik had dan ook een klein hongerklopje ![]() | |
dimi_stevens | woensdag 10 augustus 2011 @ 21:08 |
Dan heb je een beter excuus als mijn ongetraindheid. Een hongerklop heb ik gelukkig nog niet gehad. | |
ultra_ivo | woensdag 10 augustus 2011 @ 21:09 |
Fiets is bijna klaar voor PBP. Nog een ombouwsessie en alles is in orde. Dit keer met 3 LED schijnwerpers voorop. Zit ik dik boven de 100 lux als ik alles tegelijk aanzet. | |
kaasplankje | woensdag 10 augustus 2011 @ 21:11 |
Succes Ivo, wanneer is ie? Dit weekend? | |
Mieks | woensdag 10 augustus 2011 @ 21:15 |
Beste wielrenners, Ik wil heel graag gaan beginnen met wielrennen. Alleen, raak ik verdwaald tussen de websites, en dus weet ik niet zo goed waar ik heen kan gaan om te beginnen. Vandaar dat ik hier terecht ben gekomen. Woon overigens in de omgeving van Den Bosch. Heel erg bedankt! | |
ultra_ivo | woensdag 10 augustus 2011 @ 21:15 |
Start is voor mij op de 21e, tussen 18 en 21u. Startnummer 5993, alles is online te volgen daar. | |
Freddeh | woensdag 10 augustus 2011 @ 21:16 |
Fiets + Asfalt + Berijd(st)er = Win! Wat wil je graag weten? ![]() | |
Narcotical | woensdag 10 augustus 2011 @ 21:16 |
Kijk ook even in het "Beginnen met Wielrennen"-topic, verder ben je hier natuurlijk ook welkom met al je vragen ![]() | |
kaasplankje | woensdag 10 augustus 2011 @ 21:17 |
Meer vrouwen in de reeks is altijd goed, welkom Mieks | |
Mieks | woensdag 10 augustus 2011 @ 21:17 |
Oh sorry. Dankjewel. Ik zag des boven aan staan en dacht dat dit het laatste nummer was. Jullie horen nog wel van me ;-) Bedankt iig. | |
kaasplankje | woensdag 10 augustus 2011 @ 21:18 |
Ja we stoppen bij 109 dus als je nog wat wilt weten moet je snel zijn ![]() | |
Narcotical | woensdag 10 augustus 2011 @ 21:20 |
En met het tempo van de laatste paar topics, is dat ongeveer morgenavond ![]() | |
Freddeh | woensdag 10 augustus 2011 @ 21:24 |
Morgenvroeg? | |
nodisch18 | woensdag 10 augustus 2011 @ 21:41 |
Ah een dame! Welkom, als je een foto post mag je in de OP ![]() | |
No-P | woensdag 10 augustus 2011 @ 21:48 |
Iig ruimte voor verbetering ![]() | |
Blik | woensdag 10 augustus 2011 @ 22:02 |
Zou het nog lekker weer worden om te fietsen? ![]() | |
Gripper | woensdag 10 augustus 2011 @ 22:06 |
Meneer komt terug van 4 weken in de tropen, met je billen bloot melk uit een kokosnoot, en dan meteen al wensen voor een Hollandse zomer? ![]() | |
Narcotical | woensdag 10 augustus 2011 @ 22:06 |
Bedoel je vandaag of in het algemeen? ![]() ![]() | |
eentwee | woensdag 10 augustus 2011 @ 22:18 |
Wat schattig. Ik heb mijn racefiets zelfs van mijn oma gekregen ![]() | |
Holenbeer | woensdag 10 augustus 2011 @ 22:27 |
vandaag mijn eerste armstukken binnen gekregen. Heb ze nu aan om het gevoel een beetje te krijgen hoe ze zitten ![]() | |
Patroon | woensdag 10 augustus 2011 @ 22:39 |
Ik weet dat het misschien onwerkelijk klinkt voor een Fok!ster maar om te fietsen zal je wel je zolderkamertje moeten verlaten. Probeer de weg naar de voordeur vrij te maken en op naar de fietsenmaker. ![]() Oja doe wel even een zonnebril op, de zon kan fel zijn voor je tere oogjes ![]() ![]() | |
cafca | woensdag 10 augustus 2011 @ 22:40 |
Vandaag was het best lekker weer om te fietsen. Morgenochtend gaat ook nog wel, daarna zijn je kansen voorlopig verkeken. ![]() | |
Narcotical | woensdag 10 augustus 2011 @ 22:45 |
Er staat hier echt een windkracht 100 miljoen miljard ofzo, dus... ![]() | |
cafca | woensdag 10 augustus 2011 @ 22:49 |
Da's goeie training, word je sterk van ![]() | |
Holenbeer | woensdag 10 augustus 2011 @ 22:49 |
wat weet je het weer subtiel te brengen ![]() | |
eentwee | woensdag 10 augustus 2011 @ 23:35 |
Brabanders onder elkaar zullen we maar denken. Wel leuk voor je, is er tenminste iemand die je verstaat ![]() | |
Patroon | woensdag 10 augustus 2011 @ 23:37 |
Haha het was meer grappig bedoelt ![]() ![]() ![]() | |
Marurk | woensdag 10 augustus 2011 @ 23:46 |
Zo. Volgende week 3 (of heel misschien 4) koersen. ![]() Misschien dat ik 't maar bij 3 houd, het moet niet al te gek worden. | |
CyclingGirl | donderdag 11 augustus 2011 @ 11:24 |
Technische fietsers ik heb een vraag. Ik ben pas naar bikefitting geweest maar nu ik dat ism zadel heb vind ik dat ik te diep zit als ik in de beugels zit. Als ik met mijn handen op de shifters zit dan gaat het wel maar onder in de beugels is echt te gortig. Ik kan mijn stuur wel een stukje kantelen maar dan zit ik net weer te ver weg van mijn stuur. Werkt het dan om ook mijn zadel een stukje naar voor te schuiven of moet ik nog aan iets anders denken? | |
Letterman | donderdag 11 augustus 2011 @ 11:33 |
Ja dat hebbie ad kust..idd wel lekker om met de wind mee af te zakken naar De Zilk, of Zandvoort door de bollenvelden en dan tegen de wind in door de duinen terug...Goeie training ![]() | |
Gripper | donderdag 11 augustus 2011 @ 11:36 |
Je moet natuurlijk wel in de gaten houden dat je je zadel niet zo ver verschuift dat de stop markeringen op de rails niet meer zichtbaar zijn, dan kan ie afbreken. En ideaal is als je (pedaal horizontaal, voet ingeklikt, ook horizontaal) een loodlijntje vanaf de voorkant van je knieschijf precies door de pedaal as kan laten vallen. Zit je achter de pedaal as, dan creëer je eigenlijk een kortere cranklengte, en kun je minder kracht overbrengen. Immers, kracht x arm = moment, en kracht x kortere arm = kleiner moment. Zit je voor de pedaalas, dan ga je misschien forceren: dit is de tijdrithouding. Als dit allemaal nog niet helpt: kan er nog een spacer onder je stuur, of is je stuurpen daarvoor te kort afgezaagd? Stuurvoorbouw met een steilere hellingshoek / kortere stuurvoorbouw? | |
Patroon | donderdag 11 augustus 2011 @ 11:38 |
Ik ben momenteel veel aan het lezen over fietspositie en daarbij komt wel naar voren dat geen enkel lichaam gelijk is. Die bikefitting dingen zijn leuk als uitgangspunt maar moeten daarna nog wel fijngesteld worden op gevoel. Momenteel ben ik bezig om mezelf te filmen als ik op de tacx zit en ga ik lijntjes trekken op mijn computer om te zien of alles goed valt. Wanneer je namelijk fietst neem je een andere houding aan dan wanneer je even op een stil staande fiets gaat zitten. De dynamische houding is dus belangrijker om vanuit te gaan. Je kan je zadel niet zomaar naar voren schuiven omdat je vindt dat je te diep zit. De stand van je zadel heeft namelijk te maken met dat je knie loodrecht boven de crank zit wanneer je pedaal volledig naar beneden staat. Je moet je voet dan niet plat houden maar zoals je hem hebt als je trapt. Als ik met mijn filmpje een lijn trek van de crank omhoog dan moet de knie precies in die lijn vallen. Als je dus zomaar je zadel gaat verschuiven kan je knie voor of achter de lijn komen. Verder moet je zoveel mogelijk met hoeken van 90graden werken. Dit zijn sterkere hoeken dan bijvoorbeeld 45 of 120 graden. Dit filmpje laat heel mooi zien wat ik bedoel: [ Bericht 8% gewijzigd door Patroon op 11-08-2011 12:07:13 ] | |
Patroon | donderdag 11 augustus 2011 @ 11:40 |
Mijn zadel zit nu op het verste punt naar voren (verder kan die niet:P) en de achterste klem zit nu een halve cm voorbij de achterste stopmarkering Kan hij nu afbreken? Ik zal vanavond ff en foto posten. | |
Captain_Fabulous | donderdag 11 augustus 2011 @ 13:27 |
Mwoah, ik heb op school goed opgelet, dus aan het Nederlands verwante talen als Brabants kan ik best volgen hoor! Fries wordt weer lastiger, ik blijf geestelijke problemen hebben om een spraakgebrek als taal te behandelen, maar dat een persoonlijk iets. | |
Patroon | donderdag 11 augustus 2011 @ 13:30 |
Fries als spraakgebrek, beetje kortzichtig he! ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 11 augustus 2011 @ 13:52 |
Gefixed ![]() Misschien, maar wij hebben gewonnen in numerieke zin ![]() | |
nodisch18 | donderdag 11 augustus 2011 @ 13:58 |
Speciaal voor alle liefhebbers! ![]() | |
mrPanerai | donderdag 11 augustus 2011 @ 14:04 |
Ik snap je zin niet helemaal, maar vind je dat je te diep naar voren zit? misschien is je stuurpen wel wat te lang... Eigenlijk wel erg dat je van een bikefitting terugkomt en je fiets niet goed staat natuurlijk. maar met een setje imbussen kom je zelf al vrij ver. Ik ben van mening dat het eerder gevoel balangrijker is dan exact meten. | |
Patroon | donderdag 11 augustus 2011 @ 14:09 |
Haha maar het is misschien moeilijk te geloven maar de friese taal heeft 0,0 te maken met de Nederlandse taal en dus ook niets met spraakgebrek tov ABN. Natuurlijk snap ik dat je een grapje maakt maar ik als Fries hou van mijn taaltje ![]() | |
Narcotical | donderdag 11 augustus 2011 @ 14:18 |
Je mag er best van houden, maar als niet Fries begrijp je er geen kut van ![]() | |
Holenbeer | donderdag 11 augustus 2011 @ 14:23 |
Wat dat betreft kunnen we beter friesland verkopen aan Denemarken. Voor alle partijen het beste ![]() ![]() | |
nodisch18 | donderdag 11 augustus 2011 @ 14:24 |
Ik heb liever dat je ons verkoopt aan vlaanderen! ![]() Houdoe! ![]() | |
Narcotical | donderdag 11 augustus 2011 @ 14:26 |
Vandaag overigens m'n pakketje van bobshop.de ontvangen.. Ik kan nu, op de ongeschoren benen na, weer soigne gaan fietsen ![]() ![]() | |
Holenbeer | donderdag 11 augustus 2011 @ 14:28 |
Onder het mom van 'liever geen regering dan deze regering"? ![]() | |
nodisch18 | donderdag 11 augustus 2011 @ 14:36 |
Nee, nog een betere reden ![]() ![]() | |
ultra_ivo | donderdag 11 augustus 2011 @ 15:19 |
Daar zijn nog zat regeringen over. | |
CyclingGirl | donderdag 11 augustus 2011 @ 15:24 |
Nog over dat diep zitten, ik merk dat als ik in de beugels zit dat ik te diep zit, ik merk een spanning in mijn bovenbenen en krachtverlies omdat ik niet fijn zit. Misschien kan een spacer helpen bij mijn stuur dan wordt ie wat hoger? Ik moet nog even gaan meten of het kan idd met de ideale lijn met betrekking tot de as en het zadel. Ik heb nu ook een ander zadel en sinds dat zadel is dit probleem. Dat zadel heb ik overigens na de bikefitting erop gezet, dit is een testzadel. | |
Captain_Fabulous | donderdag 11 augustus 2011 @ 15:34 |
Wat heb jij tegen de Denen? Dat land heeft wel mooi overal tent veldjes waar je als fietser gratis je tentje op mag zetten als je door het land fietst (voorlopige vakantie idee voor volgende zomer, als die tenminste niet weer zo driedubbel kut wordt)...zie ik in Friesland nog niet gebeuren! | |
Holenbeer | donderdag 11 augustus 2011 @ 15:50 |
niets tegen Denen, maar aangezien het Fries en het Deens familie van elkaar zijn qua taal, lijkt mij Denemarken prima | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 11 augustus 2011 @ 15:51 |
Fries en Nederlands zijn aan elkaar verwant dus om nou te zeggen dat het 0,0 met elkaar te maken heeft.. ![]() | |
Oksel | donderdag 11 augustus 2011 @ 15:54 |
* Oksel gaat morgen 2,5 week op fietsvakantie. Morgen per fiets van Almelo naar Amersfoort, nachtje slapen, dan naar Ijmuiden. Boot naar New Castle, daar 2 weken rondfietsen. ![]() | |
Narcotical | donderdag 11 augustus 2011 @ 15:55 |
Veel plezier ![]() ![]() | |
Captain_Fabulous | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:01 |
Cool runnings O. Gingen julie nou in een tentje slapen of in hotels? | |
Oksel | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:04 |
Hostels ![]() | |
mrPanerai | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:19 |
Wat merk je als je zonder handen rijd? Mij lijkt het allemaal dat je een beetje teveel naar voor bent gekanteld (staat je zadel waterpas?). Zit je niet voor de trapas, in dat geval zadel wat naar achter. En zoals ik al zei....als ge gewoon gaat zitten, wat zegt je gevoel dan van niet lekker zitten zonder ff helemaal aan wat voor meten dan ook te denken. Beste manier ook...tijd dat jeugdherbergen afgeleefde koten met ongedierte waren is gelukkig lang voorbij. | |
KnutdeIJsbeer | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:56 |
Prijzen zijn er dan ook naar. Toen ik pas geleden in Maastricht een nachtje stayok slaapzaal wou boeken bleek dat duurder te zijn dan een eigen kamer in een 3 sterren hotel ![]() | |
Narcotical | donderdag 11 augustus 2011 @ 16:59 |
Klinkt alsof je zadel iets omlaag zou moeten of je stuur een ietsje omhoog.. Is de hoogte van de bovenkant van het zadel nog wel gelijk als met je oude zadel? | |
RichardHammond | donderdag 11 augustus 2011 @ 17:24 |
Mwah, een bikefitting is eigenlijk ook niets meer dan een richtlijn. Genoeg mensen die het na de tijd nog iets bijstellen om de perfecte zit te krijgen. Uiteraard moet je niet alles gaan verdraaien, maar je mag er nog wel iets mee spelen. Wisten jullie trouwens al dat Tom Boonen te laag zit op zijn fiets? Tommetje zijn zadel is ooit 2 cm naar beneden geschoven en tot op de dag van vandaag laat hij al zijn fietsen afstellen met een 2 cm te laag zadel. Puur persoonlijke voorkeur en gewenning. | |
mrPanerai | donderdag 11 augustus 2011 @ 17:28 |
Ik had me ook laten opmeten en de fiets laten afstellen, maar toch voelde ik dat ik bij langere ritten als ik iets moeier werd meer met de knieën uiteen ging rijden. Ik heb mijn zadel 1.5cm omhoog gedaan en ik heb meer rendement en ga mijn knieën niet meer belasten omdat ik rechter op m'n pedalen blijf. | |
kaasplankje | donderdag 11 augustus 2011 @ 19:35 |
2cm is wel veel, sprinters zitten meestal wat lager toch? | |
cafca | donderdag 11 augustus 2011 @ 19:57 |
Zo, vanmiddag ff lekker stuk tegen de wind in lopen stoempen. Terugweg was ook leuk, tegen de 50 per uur met wind mee ![]() | |
Tornadovis | donderdag 11 augustus 2011 @ 22:22 |
Afgelopen zaterdag wilde ik ff knallen, en heb ik de Posbank 2x op het buitenblad op gereden, waaronder de snippendaalse weg. Niet onder de 20km/u geweest, wel behoorlijke zuurstofschuld gehad ![]() Trainen werkt vast wel, maar je moet ook soms net je dag hebben merk ik bij mezelf. | |
No-P | donderdag 11 augustus 2011 @ 22:36 |
Narcotical, marcodej Nog bedankt voor dit fantastische filmpje: [ Bericht 4% gewijzigd door No-P op 11-08-2011 22:53:56 ] | |
Narcotical | donderdag 11 augustus 2011 @ 22:51 |
Ik kan me niks herrineren, maar graag gedaan ![]() ![]() | |
No-P | donderdag 11 augustus 2011 @ 22:54 |
Hersteld. Bah balen van dit rotweer. | |
eentwee | donderdag 11 augustus 2011 @ 23:25 |
Is heel veel. Ik had op een gegeven moment last van een dikke/krakende achillespees, een soort beginnende ontsteking die een maand of drie aangehouden heeft en telkens erger werd na het fietsen. Dat heb ik toen opgelost door het zadel lager te zetten: 2mm. | |
eentwee | donderdag 11 augustus 2011 @ 23:28 |
Over soignee gesproken, ik heb een nieuw shirtje besteld, Nalini Guava. 70% korting bij cyclestore ![]() ![]() ![]() | |
RichardHammond | donderdag 11 augustus 2011 @ 23:37 |
Dat weet ik niet, maar ik vond het een frappant verhaal. Zeker omdat ze er pas later achter kwamen bij het nameten van de fiets. Wat een beetje pielen wel niet op kan lossen! | |
Patroon | donderdag 11 augustus 2011 @ 23:52 |
Vanmiddag een regen bodywarmer gekocht van Castelli. Wat zijn die goede regenjasjes duur zeg. Allemaal rond de 100 euro. Die van Castelli was 90. Achterkant is open met gaas waardoor het niet te warm wordt en ook te gebruiken om koude wind op de borst tegen te houden als windjack Wel weer Soigne! | |
Patroon | donderdag 11 augustus 2011 @ 23:53 |
Foutje | |
Blik | vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:03 |
Ik heb tot mijn vakantie iedere week kunnen fietsen, dus een aanname dat dat na mijn vakantie ook mogelijk zou moeten zijn lijkt plausibel. Echter is er tot nu toe weinig van terecht gekomen, één keer 45 km 3 uur na aankomst op Schiphol.... ![]() | |
Blik | vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:05 |
Misschien heb ik je postuur compleet verkeerd ingeschat tijdens de meeting, maar als jij 10 kilo afvalt blijft er weinig meer over... Vergeet niet dat er ook spierkracht voor in de plaats moet komen | |
Blik | vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:05 |
wordt je rug niet nat met een open achterkant...? | |
Patroon | vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:37 |
Het is niet helemaal open maar zit gedeelte met gaas. Het zou kunnen, anders gebruik ik heb als windjack in de kou en haal ik nog een regenjasje. Mijn ervaring is dat je met regenjasjes ook wel nat wordt van het zweet. | |
dimi_stevens | vrijdag 12 augustus 2011 @ 08:53 |
20kmh, dan heb ik nog wat training nodig. Maar op het buitenblad dat gaat zeker niet lukken. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:15 |
Als je 20 kmh per uur rijd op het buitenblad; is het dan niet efficiënter om terug te schakelen naar het binnenblad? ![]() Ter illustratie; op de klimmetjes in de buurt probeer ik m'n snelheid boven de 25 te houden (zijn een stuk minder lastig dan de Posbank) maar dan fiets ik nog op het binnenblad. Zou zelfs nog wat zwaarder kunnen voordat ik naar het buitenblad ga. Als je dus 20 kmh op het buitenblad rijdt heb je toch een dramatische cadans? | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:16 |
![]() | |
jpjedi | vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:21 |
Wat is je cadance dan? Lijkt me funest voor ketting en knieen... | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:23 |
Precies.. Of je moet hem achter op het allergrootste kransje leggen ![]() | |
Wielracer | vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:25 |
lijkt me sterk hoor, zit een stuk in van 10% + | |
Patroon | vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:26 |
Wat bedoel je? Fietsen met een compleet dicht regenjasje is ook een hel. Je wordt nog natter van het zweet dan van de regen ![]() Misschien is een nood jasje voor een harde bui nog wel even fijn ![]() | |
Oksel | vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:29 |
Ik ben fietsen, de komende 2,5 week. Toedels. Zal wel ff wat foto's / updates posten ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:29 |
Ik vind het wel grappig dat je een regenjasje koopt, pas achteraf nadenkt over het gaas en dan nog maar een nieuw regenjasje gaat kopen ![]() | |
Patroon | vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:33 |
Haha ja dat klinkt wel mooi he ![]() Nou het was eigenljik zo dat ik niet een geschikt regenjasje kon vinden. Maar bij mezelf dacht dat ik vroeger een dicht regenjasje toch te warm vond. Dus haalde ik nog even zo'n regenbodywarmer die ik toch wilde hebben voor de koude wind in de winter. Mocht hij dus niet afdoende zijn dan haal ik er nog even zo'n regenjackje bij. ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:38 |
Morgen helaas toch niet naar Limburg trouwens. Weersvoorspelling is me te twijfelachtig. Ga daarom maar een lange toch in de buurt maken terwijl ik steeds in de buurt van de treinstations blijf. Mocht het dan toch een te natte dag worden pak ik de trein weer terug. Denk dat ik over alle heuvelruggen van Utrecht naar Nijmegen ga fietsen en dan met de trein terug. | |
CyclingGirl | vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:41 |
@ mrPanerai: Ik ga toch nog een keer meten mbt de trapas, misschien moet er toch een spacer tussen. @Narcotical: ik heb rekening gehouden met het feit dat dit zadel dikker is als mijn oudere zadel en ik heb netjes gemeten. Als ik in de normale houding zit dus niet in de beugel zit ik wel comfortabel. | |
Patroon | vrijdag 12 augustus 2011 @ 09:47 |
Ik denk dat je toch vooral uit moet gaan van je gevoel en niet moet blindstaren op die algemene meetwaarden uit zo'n meting. Ik heb genoeg wedstrijd renners meegemaakt die dachten het licht te hadden gevonden met een dure meting. Ze hadden alles in 1x aangepast en een paar maanden later hadden ze overal last. Het lichaam kan niet al die aanpassingen in 1x aan. Dus stapje voor stapje kleine veranderingen doen en de tijd geven om er aan te wennen. | |
Pritt | vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:35 |
Mn fiets zat bij de FM, ik mis haar nu al. | |
Yankee | vrijdag 12 augustus 2011 @ 10:38 |
Gisteren met de fiets naar de FM geweest omdat ik een lak? scheurtje heb. FM gaat nu als het goed is verder uitzoeken hoe dit eventueel met de garantie zit. | |
eentwee | vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:32 |
Bedankt, maar verkeerd ingeschat ![]() ![]() Inderdaad, buitenblad-naar-boven is echt typische wielrenstoefpraat. Hoe schuin de kettinglijn ligt en hoe laag de cadans wordt meestal onvermeld gelaten. Aangezien ik licht trap en nooit onder de 35 km/u op het buitenblad rijd, rijd ik dus eigenlijk nooit ergens buitenblad omhoog. Maar goed, ik ben dan ook bescheiden over mijn eigen prestaties en hoef me niet zo nodig te meten met anderen ![]() @Oksel: fijne vakantie! | |
Blik | vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:37 |
Ok, ik geloof je ![]() | |
Patroon | vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:48 |
Precies, hoeveel toerders kom je onderweg wel niet tegen die constant op het grote blad draaien met een cadans van 80. Afgelopen dinsdag was ik even met een groepje weg en waren er ook wat mensen mee die bij 30km/h constant op het grote blad draaien terwijl ik nog zit te pielen op mijn binnenblad en heb ik achter ook nog tandjes over. Natuurlijk is het soms wel eens goed om op de macht omhoog te gaan maar je moet dan wel het cadans redelijk houden. Een reuzenrad verzet ronddraaien met een cadans van 20 is nergens goed voor. [ Bericht 3% gewijzigd door Patroon op 12-08-2011 11:55:01 ] | |
eentwee | vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:25 |
Heb je echt 90euro voor een regenjackje betaald? Is dat er zo een zonder mouwen? Wat zou er mis zijn met zoiets? http://www.wiggle.co.uk/c(...)erproof-jacket-2011/ | |
CyclingGirl | vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:37 |
Nou de meeting was gratis en wel even geleden alleen heb ik nu dus een ander zadel erop, geen criteriums meer gereden alleen klassiekers waarbij ik nooit in de beugels zit, vandaar dat het mij nu op ging vallen. Bij mij is alleen maar mijn hoogte ingesteld en daar voel mij goed bij. Ik heb ook een nieuw stuur en die is iets breeder ik had een 38 en nu een 40, maar dat is niet door de meting gekomen maar gewoon omdat ik een nieuw stuur moest (andere kapot) en die niet in 38 te krijgen was. | |
Patroon | vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:42 |
Klinkt goed. Dat stuur, krijg je daar geen last van? Zoals je wel weet is het stuur net zoals met schoenen, de maat moet wel goed zijn bij je schouder breedte. Als je een te breed stuur hebt kunnen je schouderbladen teveel naar binnen gaan staan.. maar goed dat zul je zelf het beste voelen. | |
sciter | vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:18 |
Ik was gister naar een feestje en ik sliep bij een vriend van mij. Ik had mijn fiets mee. Vanochtend ben ik dus brak op de fiets gestapt met bagage tussen mijn benen en heb ik 25 km naar huis gefietst. Ik ging aardig snel gemiddeld maar ik werd niet moe zoals ik dat wel word als ik gewoon een ritje ga maken, hoe kan dat? Hoe kan mijn conditie ineens beter zijn onder zulke slechte omstandigheden? | |
nodisch18 | vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:37 |
wind mee? ![]() | |
Yankee | vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:38 |
Je bent nog dronken? | |
Drassss | vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:43 |
Je vriend woont op de Galibier? | |
CyclingGirl | vrijdag 12 augustus 2011 @ 13:43 |
Nee daar heb ik geen last van alleen dus dat ik te ver voorover zit als ik in de beugels ga en ik hou de beugels niet bij de puntjes beet maar netjes in de bocht zelf. | |
Narcotical | vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:27 |
Misschien een iets kortere stuurpen of eentje die wat verder omhoog staat? En anders misschien een spacertje onder je stuur plaatsen? Je kan het altijd even proberen om te voelen hoe dat zit, vooral dat spacertje natuurlijk ![]() | |
nogeenmaarten | vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:40 |
Hoe het komt weet ik niet, maar het is een bekend verschijnsel. Er is vast wel iets over de google-en. | |
Narcotical | vrijdag 12 augustus 2011 @ 14:46 |
Wellicht iets met een roes en geen pijn voelen? ![]() | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:30 |
Zoekterm: Floyd Landis | |
Narcotical | vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:31 |
Of biefstuk ![]() | |
MZN | vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:39 |
Hallo beste fietsFok!ers, Ik ben dit seizoen voor 't eerst een beetje echt aan het wielrennen geslagen en ik bedacht mezelf hier voor te stellen. Ik ben 26 jaar oud en ik leef en fiets in Noord-Holland. Mijn tochtjes hebben me op veel plaatsen tussen Bloemendaal, Bergen, Rustenburg en Spijkerboor gebracht. Ik probeer altijd af te wisselen tussen het duin en polderlandschap waar ik hier in de regio uit kan kiezen. Ik fiets 't liefst elke keer een andere route om zoveel mogelijk dijkjes een paden te kunnen zien hier in de buurt. Ik rij op de Specialized Allez uit begin jaren 90 die mijn pa ruim 10 jaar geleden voor me heeft gekocht om me in beweging te krijgen (ik heb er toen heel ondankbaar bijna nooit op gefietst). Hij heeft 'm vorig jaar voor zichzelf opgeknapt maar kwam na één keer fietsen tot de conclusie dat het niet de goede maat was voor 'm. Verder rijdt mijn broer al jaren bij de amateurs B (of hoe dat nu ook heet) en ik kon wat oude kleding uit zijn kast stelen dus alles was aanwezig om er eens op uit te gaan. Mijn ambitie voor dit seizoen is dat ik goed kan rijden op het fietsweekend in Zuid-Limburg dat ik met vrienden heb gepland. Vandaar dat ik al naar het kopje was gereden in Bloemendaal om de benen te testen. Ik had toen nog een wegpylon er op zitten en ik kwam wel boven met een 21/42 (of andersom) maar 't hield niet over. Met wat tandwielen uit het archief van een vriend heb ik nu een 28 achter.. Ik hoop dat ik 't daar een beetje mee kan rooien. [ Bericht 0% gewijzigd door MZN op 12-08-2011 15:51:57 (typo) ] | |
CyclingGirl | vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:42 |
Ik denk dat ik dan voor het spacertje ga, stuurnok is met het stuur nieuw en wil niet weer wisselen en het is ook gekomen sinds dat nieuwe zadel er is, ik ga vanavond iig nog even meten met de trapas of dat wel goed zit, ik heb sinds dat zadel ook weinig gereden dus dat zou het ook nog kunnen zijn. Die gast van ism heeft het erop gezet en ik heb eerlijk gezegd er verder niet naar gekeken. | |
Narcotical | vrijdag 12 augustus 2011 @ 15:45 |
Nameten lijkt me inderdaad heel verstandig ![]() | |
Pritt | vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:02 |
Hopla weer 173 euro armer na het ophalen van mijn schatje bij de FM. ![]() | |
dimi_stevens | vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:10 |
Is het eenzelfde type stuur als de vorige? Misschien is de bocht in het stuur groter en kom je daardoor langer te zitten. | |
RichardHammond | vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:45 |
Wat is er aan gedaan? | |
Pritt | vrijdag 12 augustus 2011 @ 16:58 |
Nieuwe ketting, 4 nieuw kransen achter, nieuwe derailleurkabel, patoog opnieuw gericht, die was verbogen, crankstel gereinigd, verder alles geolied/smeerd,derailleurs opnieuw afgesteld, remblokjes nieuw, remmen strakker afgesteld/gesmeerd. Tsja en ik rijd Ultegra dus dan is het al snel een door grapje. | |
RichardHammond | vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:07 |
Is enigzins te verantwoorden, maar ik vind het wel vrij prijzig. Daarom die ik het liever zelf, al moet je dat wel kunnen en willen natuurlijk. | |
mrPanerai | vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:22 |
6 keer plat op 2 weken...'k werd het spuugzat...nu maar eens nieuwe bandjes gekocht misschien dat dat helpt; Continental GP4000 S. | |
marcodej | vrijdag 12 augustus 2011 @ 17:38 |
Net terug van een paar dagen Limburg en het is officieel: ik kan niet klimmen. 34x25 als lichtste verzet. Daar redde ik het wel mee, maar had een 28 achter wel prettig gevonden... ![]() Ik ging bij Wahlwiller de finalelus van de AGR op (lus 3), net 10km gereden vanuit Vaals, nog koud, en direct de Kruisberg opgeknald, hartslag gelijk tot 200+, dat ging al maar net, korte afdaling en daarna gelijk Eyserbosweg... No way. ![]() ![]() Leuk fietsen in Limburg, veel afwisselender dan in het vlakke westen, maar het klimmen is echt een vak apart... En fietsen met een standaard compact (34x50) is sowieso kut. Constant aan het schakelen tussen binnen en buitenblad en nooit echt een lekker verzet kunnen kiezen. Meer trainen dus. [ Bericht 0% gewijzigd door marcodej op 12-08-2011 18:16:13 ] | |
dimi_stevens | vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:08 |
En daar hebben we triple voor. ![]() | |
marcodej | vrijdag 12 augustus 2011 @ 18:15 |
Yep, bij een nieuwe fiets wordt het dus gewoon weer een triple. Op het vlakke gooi ik er nu weer een 39-binnenblad op. | |
eentwee | vrijdag 12 augustus 2011 @ 19:36 |
Crankstel gereinigd? Luie flikker, dat kun je best zelf ![]() Mijn bestelling van cyclestore.co.uk is al binnen ![]() | |
Pritt | vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:27 |
Bedoel daarmee dat de trappers of hoe dat ook heet uit mijn frame gedraaid zijn en gereinigd zijn. | |
DakDuuf | vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:31 |
Jij gaat niet meer vallen, indien wel, ben je een prutser:P De GP's zijn top, je rijd niet lek, en kunt misschien wel 20% snellerder door een bocht heen dan een standaard band. Succes:) nb: ik werd er in de bochten altijd!! uitgereden, gps erop, klaar | |
Narcotical | vrijdag 12 augustus 2011 @ 20:34 |
Zijn die banden echt zoveel beter? Anders ga ik die komend voorjaar ook maar meteen op de nieuwe wielset slingeren die ik dan aan ga schaffen ![]() | |
nodisch18 | vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:04 |
![]() Jij gelooft ook in Sinterklaas? Die bandjes zijn puik, maar ik geloof niet dat iemand in een blinde test het verschil merkt. Tussen de oren schilt het misschien wel die 20% waar jij over praat. In de portemonnaie zelfs meer! ![]() | |
buzz1291 | vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:11 |
Hoe doe je dat nu zo met je racefiets in de trein? Ik zit er wel eens aan te denken om eens 100-150 km in één richting te fietsen, ja uiteraard met wind mee, en dan de trein terug te nemen. Maar ik heb geen idee hoe dat gaat met speciaal kaartje kopen en of je je wielen uit je fiets moet halen. Alle info is welkom. | |
Yankee | vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:13 |
kaartje kopen = 6e en wagon zoeken waar je je fiets kunt plaatsen. Wielen hoef je er niet uit te halen | |
DakDuuf | vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:17 |
En in de kerstman, en de paashaas. Het psychologisch voordeel speelt ook mee natuurlijk, maar ze zijn echt veel beter dan mn oude bandjes. Die waren ook 4kant, dat kan ook meespelen. Mijn techniek is niet beter geworden, denk ik, de bandjes deden en doen een hoop:) | |
MZN | vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:21 |
Inderdaad, er zit zo'n fiets icoontje boven de deur van een ingang waar fietsruimte is. Het is de plek waar meestal van die uitklapstoeltjes zitten. Tijdens de spits is 't kaartje trouwens niet geldig, de tijden staan er op. Je kan 'm bij de automaten kopen onder de optie andere kaartsoorten. | |
buzz1291 | vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:27 |
Dat vind ik nu ook van die compacts. Ik denk er sterk over om dat 34 tandwiel (SRAM Red) door een 38er te vervangen en dan achter maar een 28 ipv 25 als grootste te monteren. Dan kan ik dat binnenblad ook eens wat vaker gebruiken. Maar ik vind die SRAM cassettes ook helemaal niet ideaal. Mis gewoon een kransje 18 want het verschil tussen 19 en 17 achter is mij gewoon teveel. Dus misschien wordt het wel weer gewoon een 52x39 crankstel. Maar dat kost weer een paar knaken. | |
Tornadovis | vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:31 |
Normaal doe ik dat ook niet hoor. Ik wilde het eens proberen. De kettting staat dan inderdaad helemaal schuin, op de 50-34 (heb een dubbel). Daarmee heb je bij 20 km/u een cadans van 80-85, bergop is dat volgens mij niet extreem laag ofzo. Op het buitenblad vind ik het veel fijner rijden, daarmee boven een km of 24 int uur alles rijden. Als je ook binnenblad rijdt op vlakke stukken, en je versnelt iets, ben je steeds je voorblad aant schakelen. Jij hebt een triple neem ik aan, en bedoelt 35 op het middenblad? Want mij lijkt het dan weer niet handig om 35 op het binnenblad te gaan rijden. | |
KnutdeIJsbeer | vrijdag 12 augustus 2011 @ 21:48 |
34 achter is niet mogelijk volgens mij. Ook is boven de 24 op het buitenblad echt onnodig. Ik rij boven de 30 nog op het binnenblad, zonder een extreem schuine ketting. | |
Yankee | vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:05 |
no offence, dan rij je echt een mallotenverzet | |
Marurk | vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:11 |
Zo. De kilometerstand van augustus staat bij deze op 700 km. ![]() | |
Tornadovis | vrijdag 12 augustus 2011 @ 22:59 |
Oke.. ![]() En 34 -> 25. Ben niet meer zo scherp aant eind vd week. | |
Freddeh | zaterdag 13 augustus 2011 @ 08:36 |
Alleen augustus? Of vanaf januari? | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:16 |
Weet iemand een site of een youtube filmpje over het afstellen van de remmen? | |
Freddeh | zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:18 |
| |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 13 augustus 2011 @ 09:21 |
Dank! | |
nodisch18 | zaterdag 13 augustus 2011 @ 10:33 |
Vandaag mijn trofee uit een tour de france spelletje binnen gekregen. Glansrijk gewonnen natuurlijk en dus een shirt naar keuze mogen uitkiezen. Set 2 van Willems Veranda Ziet er goed uit ![]() Verkijk je trouwens niet op die 60.- euro, er komen namelijk nog 20,- verzendkosten bij ![]() | |
cafca | zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:11 |
Desalniettemin nog steeds een erg schappelijk prijsje. | |
Marurk | zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:32 |
augustus ![]() | |
nodisch18 | zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:36 |
Goed bezig! | |
Freddeh | zaterdag 13 augustus 2011 @ 11:37 |
![]() | |
Blik | zaterdag 13 augustus 2011 @ 12:39 |
jammer dat je de Gulpenerberg hebt laten liggen, is namelijk een serieus bergje. er zit een klein bochtje in op het laatste, en je denkt dat die daarna afvlakt. Maar juist op dat moment komt er nog even een stuk van 18% bovenop... | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:11 |
Kakzooi! Alweer een band geklapt. Vorige week lek gereden. Nieuwe band erop, ik oppompen en binnen 5x pompen klapt ie. Gelijk weer een nieuwe band er op, goed op letten deze keer dat er nergens een knikje zit oid.. Beetje lucht er in (4 bar ofzo) en hij lijkt het te houden. Toen was het helaas al te laat om te fietsen dus even zo gelaten. Vandaag fiets helemaal netjes schoon gemaakt, ketting snort weer etc. Ik wil een fijn rondje gaan maken dus pomp de band verder op tot 8 bar en verzamel al m'n spulletjes. Als ik terug kom zie ik nog net een enorm ei, buitenband er vanaf gedrukt en op het moment dat ik het ventiel in wil drukken klapt ie. (lekkere knal trouwens ![]() Dus.. Iemand een idee wat ik fout doe? Ik sta op het punt m'n fiets naar de fietsenmaker te brengen om een nieuwe binnenband er op te laten leggen ![]() Kan ik m'n buitenband nu nog wel gebruiken trouwens? Zag er niks bijzonders aan maar kan me niet voorstellen dat dit er goed voor is.. | |
Narcotical | zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:27 |
Zit er niks in je buitenband ofzo? Steentjes oid waardoor je je binnenband steeds lek prikt? | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:30 |
Ik heb m'n buitenband steeds gecontroleerd op steentjes, ook aan de binnenkant van de band. Kan het zijn dat de binnenband te groot is voor mij wiel, waardoor er hoe dan ook ergens een knikje in komt te zitten? | |
Blik | zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:35 |
Van een steentje in je buitenband zou je binnenband niet moeten klappen. Er zou dan een gaatje moeten ontstaan in de biba en die zou dan langzaam leeg moeten lopen. Vreemd is het in ieder geval wel | |
Wielracer | zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:37 |
zit je velglint wel goed? | |
sciter | zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:40 |
Een mogelijkheid, ik voelde het niet meer though. Nee, wel op een terp in Friesland maar die houd na 10 meter op met afdalen. Als dat het geval is ga ik meer drinken. | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:47 |
Hmm, ik heb er niet bijzonder op gelet, maar het is me ook niet opgevallen oid. Het is ook geen los velglint zoals ik dat van m'n vorige fietsen ken maar een soort schuimlaag die echt vast zit aan de velg. Kan me eigenlijk niet voorstellen dat er iets mis mee is.. | |
kaasplankje | zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:54 |
Tijdens het oppompen even goed kijken of ie er nergens uitbulkt Knut. Misschien is buitenband wat ruim? | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 13 augustus 2011 @ 13:57 |
Ik denk dat de buitenband wel ruim is idd. Ik hoef bijvoorbeeld maar 1 bandenlichter gebruiken om de band er af te halen en het kost haast geen kracht om hem er weer terug op te leggen. | |
Narcotical | zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:33 |
Dat klinkt wel als vrij ruim inderdaad.. | |
nodisch18 | zaterdag 13 augustus 2011 @ 14:37 |
Ik kan mijn buitenbanden vervangen zonder bandenlichter. ![]() Denk dus niet dat daar het probleem ligt | |
kanovinnie | zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:29 |
Ben ik weer! | |
Snaggie | zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:30 |
Net een rondje van 45 km gefietst. In nieuwe kledij, ging wel aardig. Heb er 1 uur en 40 minuten over gedaan en nog lang niet moe. | |
Yankee | zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:35 |
dan moet je eens wat harder gaan fietsen ![]() | |
Narcotical | zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:35 |
Of verder ![]() ![]() | |
Snaggie | zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:38 |
Het is de tweede keer dat ik fiets. Heb amper conditie nog! | |
Narcotical | zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:39 |
We zitten je ook maar te geinen ![]() ![]() | |
Snaggie | zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:40 |
Hoe hard fietsen jullie gemiddeld bij een rit van 100+ km? | |
marcodej | zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:40 |
Oksel 38 per uur. De rest zo rond de 30 schat ik zo in. | |
Holenbeer | zaterdag 13 augustus 2011 @ 16:44 |
vandaag voor het eerst meer dan 100 km gereden, 111 namelijk. Laatste paar kilometer deed wel alles pijn. Inclusief Holterberg, verdwalen in Wierden en plas/bidonvul pauze binnen de 4 uur gereden. Ik ben tevreden voor vandaag en heb het wel verdiend om vanavond met de benen op de bank voetbal te kijken. | |
kaasplankje | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:01 |
Dat hangt er vanaf met welk doel ik die 100km rijd. | |
cafca | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:09 |
Mijn doel is altijd gemiddeld boven de 30 km/u te rijden. Meestal lukt dat net niet ![]() | |
RichardHammond | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:17 |
Oké, maar wat is je hartslag gedurende zo'n rit? | |
Snaggie | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:24 |
Mijn rusthartslag is 80. Is dat normaal? | |
No-P | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:27 |
Hoe heb je die bepaald. | |
Snaggie | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:28 |
Vanochtend met mijn meter. | |
Yankee | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:30 |
Geen idee wat normaal is. Die van mij is geloof ik iets boven de 40 | |
No-P | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:32 |
Voor een sporter is die vrij hoog. Serieuze duursporters zitten meestal onder de 50. Niet sporters zitten hoger. Net als Yankee zit ik zelf net boven de 40. | |
Snaggie | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:33 |
Heb altijd al een vrij hoge hartslag gehad, ook als ik topfit was. Vroeg me gewoon af wat jullie hadden eigenlijk ![]() | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:43 |
Ik zit op 50. | |
Narcotical | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:44 |
Laatste keer dat ik dat bijgehouden heb is al lang geleden maar toen was het iets van 50-55 | |
kaasplankje | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:50 |
Voor iemand die niet sport en klein van stuk is wel. Ik heb een rustpols van 40-45 en een max van 190bpm Grotere mensen hebben van nature ook een lagere hartslag. Baby's hebben soms een hartslag van over de 200 geloof ik. | |
Zwansen | zaterdag 13 augustus 2011 @ 17:57 |
Vandaag 100km gefietst. Ben erg blij hoe het ging, bijna alles in D1 gefietst en gemiddeld 26.7 km/h. Morgen weer even een paar km's maken, ben benieuwd hoe ik morgenvroeg gerecupereerd ben. ![]() | |
Blik | zaterdag 13 augustus 2011 @ 18:12 |
![]() Ik onder de 30 overigens, ligt ook een beetje aan het parcours. Meestal doe ik met een dergelijk rondje ook wel de Heuvelrug aan. | |
Narcotical | zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:04 |
Ik blijf ook meestal onder de 30 km/u, maar dat is meer omdat ik 20x moet stoppen om te kijken of ik wel de goede kant op ga ![]() | |
Remco | zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:57 |
Als ik de hartslag zo rond de 145/150 houd lukt een stuk van 50/60 kilometer me meestal net rond de 30 gemiddeld. | |
Freddeh | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:00 |
27 per uur gemiddeld. Standaard waarde, verschilt hooguit 1 km/u... | |
SuperWeber | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:04 |
Hmmmmmmm... Ik heb een vaag probleem... Wanneer ik mijn achterwiel ronddraai klinkt het alsof hij aanloopt. Echter bij nadere inspectie lijkt hij niet aan te lopen bij de remmen of bij de liggende achtervork. Ook als ik het wiel eruit haal en hem dan op de snelspanner ronddraai, lijkt het allemaal ok. Iemand een idee? | |
Freddeh | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:06 |
Wiel slingert dus ook niet een beetje in de achtervork t.o.v. de remblokjes? | |
SuperWeber | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:08 |
Ik heb wel geconstateerd dat het wiel niet meer helemaal kaarsrecht is, hij slingert dus wel minimaal, desalniettemin zou dat toch ok moeten zijn... ![]() | |
Freddeh | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:09 |
Tenzij hij toch op dat slingerpuntje aanloopt op de rem natuurlijk. Zeker als je er op rijdt staat er wat meer kracht op die wielen en zal de slinger wat extremer worden. | |
SuperWeber | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:10 |
Dat heb ik gecontroleerd, maar hij loopt op geen enkel moment tegen de rem aan... | |
Freddeh | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:11 |
Maar in de achtervork hoor je hem dan toch écht aanlopen? ![]() | |
SuperWeber | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:13 |
Ja, ik geloofde het zelf niet en heb het zelfs geprobeerd met de remmen "los" maar ook dan hoor je het... ![]() | |
No-P | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:21 |
In je naaf misschien. | |
Freddeh | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:22 |
Als je hem los op de snelspanner laat draaien hoor je dus niets? | |
SuperWeber | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:23 |
Ja dacht ik ook al aan, maar dat hoop ik dus niet, want dat is kut... Edit, het geluid lijkt er echter niet vandaan te komen... Ik heb nu geen tijd meer, maar morgen ga ik weer verder zoeken. Best wel jammer, ik heb hem helemaal opnieuw afgesteld e.d. en verder loopt hij weer als een trein... | |
Freddeh | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:30 |
Fiets ophangen, of op de kop en draaien aan die wielen. Ik zou het niet weten, maar ik heb wel eens een kraakje in m'n zadelpen gehad, die uiteindelijk niet de zadelpen bleek te zijn maar de stuurpen. Geluid lijkt dus wel eens ergens vandaan te komen waar het niet vandaan komt. | |
SuperWeber | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:35 |
Het zijn wel Eastons hè....![]() | |
SuperWeber | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:36 |
Als het echt de wielset is, dan ga ik naar de fietsenmaker, kijken of ik nog een dealtje kan maken met Dik vervangen voor een betere wielset met niet al te veel bij betalen ![]() | |
dimi_stevens | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:36 |
Welke Eastons? | |
KnutdeIJsbeer | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:41 |
Volgens mij is het nu gelukt met m'n biba. Als je een band zo hard oppompt dat ie klapt, denken jullie dat zich dan eerst een ei vormt? M'n fietsenmaker heeft eigenlijk de verkeerde biba's meegegeven met net te korte ventielen. M'n pomp sluit daardoor niet goed aan waardoor de barmeter het niet goed doet. Misschien heb ik daardoor gewoon veel te veel lucht erin gepompt.. Band voelt nu iig hard genoeg aan, ook bij het fietsen. Hopelijk morgen dan eindelijk een ronde maken. | |
Yankee | zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:58 |
Maak er dan maar kleerhangers van ![]() | |
Narcotical | zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:08 |
Klinkt plausibel dat je metertje daardoor minder aangeeft dan er werkelijk in je band zit.. ![]() ![]() | |
Pritt | zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:12 |
Ik heb trouwens ook een hartslag van 75 in rust terwijl ik met mijn conditie toch lager zou moeten zitten als je de gemiddeldes volgt. Scheelt gewoon veel van persoon tot persoon. Ik kan ook nog boven de 200 komen terwijl dat op mijn leeftijd eigenlijk niet meer zou moeten kunnen. (Of misschien is mijn meter wel een beetje gaar aan het worden.) | |
ultra_ivo | zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:45 |
Ben benieuwd hoeveel van dat gemiddelde overblijft als jullie een van mijn parcoursen komen fietsen. ![]() | |
Freddeh | zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:53 |
Ook gewoon 27, ik doe het op m'n gemakkie ![]() | |
eentwee | zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:59 |
Ik weet niet wat je uiteindelijke doelen zijn maar om een goede wielrenner te worden heb je dan nog een lange weg te gaan ![]() Snelspanner te strak waardoor de lagers ingedrukt worden? Dat is wel echt hoog voor iemand met jouw conditie. Of je bent nog ongetraind wat dus betekent dat je bakken talent hebt? ![]() Ik heb gisteravond trouwens veel geluk gehad. Op een onoverzichtelijke kruising kwam iemand in een of ander flutautootje met een rotgang een woonwijk uitrijden. Ik hoorde een auto maar dacht dat hij verder weg was. Ondanks zijn snelheid was het wel mijn fout, had geen voorrang en gewoon niet goed gekeken. Tijdens het oversteken was ik als het ware aan het wachten op de klap, ik realiseerde me later dat ik helemaal niet harder ging trappen ofzo ![]() | |
dimi_stevens | zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:04 |
Maar dat blijft lastig met onoverzichtelijke zijwegen die voorang hebben terwijl je net lekker in je ritme zit. ![]() | |
MZN | zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:07 |
Tijdens het afzien heb ik soms ook wel van die domme oversteekacties. Ik zie ze aankomen maar toch stop ik niet en dan moet ik hard aangaan om niet in de weg te zitten. Ik hoop dan dat ze mijn verontschuldigende handgebaar ook begrijpen.... | |
Freddeh | zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:15 |
Zag vanochtend hier in de straat een mannetje van een jaartje of 16 ofzo. Op een ouwe afgetrapte racefiets met een achterspatbordje. Met een voetbalbroekje ofzo op z'n barrel, en dan een of ander raar shirtje er bij aan, roze fietspetje op en een zonnebrilletje. In de regen. Enige reden dat ie met die fiets was, was volgens mij dat ie een chickie wilde scoren. Wat een sukkeltje was dat ![]() | |
Yankee | zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:24 |
Wat is er mis met chickies scoren? Zo te lezen had die goof wel wat soigneer tips kunnen gebruiken, die had jij hem toch wel even kunnen geven freddeh?! | |
MZN | zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:27 |
Mocht je niet genoeg fietsen gezien hebben de laatste tijd: The tour of Utah wordt hier nu live uitgezonden: http://ec2.tourofutah.com/tourtracker/ | |
kaasplankje | zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:09 |
Dit voorjaar kom ik ![]() | |
dimi_stevens | zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:19 |
Ik denk niet dat hij tijd had voor soigneer tips. Hij was onderweg naar zijn chickie. En had natuurlijk geen tijd om zich om te kleden. He was shuffeling ![]() | |
Tommeke | zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:33 |
Mij lukt het nooit om in D1 te blijven, ik begin altijd te jagen ![]() Ik had gister een borrel van m'n werk en zou vandaag met een paar mensen fietsen, maar ze waren te brak ![]() Ik heb m'n cyclocrosser uitelkaar gehaald en ga m overspuiten. Als ie klaar is kom ik wel met before/after foto's ![]() | |
eentwee | zondag 14 augustus 2011 @ 00:14 |
Als hij chickies scoort door op een racefiets te zitten dan wil ik wel wat tips van hem ![]() | |
mrPanerai | zondag 14 augustus 2011 @ 06:50 |
Gisteren op volledig vlak terrein maar eens helemaal bijna 3 uur alles gegeven, resultaat bijna 32km/h gemiddelde. (Met dank aan een geweldige locomotief) ![]() | |
Freddeh | zondag 14 augustus 2011 @ 08:30 |
Had gekund, maar ik heb nog maar 2 weken om m'n hele hebben en houden in te pakken voor ik verhuis ![]() ![]() Mijn buurmeisjes zijn zijn chickies. Wel lachen, zou hij nog niet doorhebben dat ze zo autistisch zijn als maar kan? ![]() Ook autistische chickies? | |
kaasplankje | zondag 14 augustus 2011 @ 10:06 |
![]() ![]() http://www.colnago.com/master/ Best mooi, al zou ik ze zelf met wit stuurlint zadel en bandjes afmonteren. | |
AltarOfSacrifice | zondag 14 augustus 2011 @ 10:10 |
Schoon ja! | |
sjakie007 | zondag 14 augustus 2011 @ 10:36 |
Wat een kloteweer hier. Denk dat ik maar eens rustig aan ga doen en gewoon blijf bankhangen. Morgen maar een wat langere training inlassen. | |
kaasplankje | zondag 14 augustus 2011 @ 10:43 |
Het is hier alweer droog intussen. Vandaag geen tijd voor de fiets; ik moet aan 't werk in de tuin. Morgen weer fietsen. | |
ultra_ivo | zondag 14 augustus 2011 @ 11:05 |
Wat doet die knol van een stuurpen op een mooi rank frame? Terug naar de werkplaats en een mooie ranke klassieke stuurpen monteren. En nu we het toch over het soigné gehalte van deze fiets hebben, de trapas past er ook niet bij. Veel te lomp. Gewoon een mooie klassieker monteren. Carbon onderdelen gaan nog net bij deze kleur frame alhoewel ik de blanke aluminium 10 speed groep mooier had gevonden. | |
kaasplankje | zondag 14 augustus 2011 @ 11:13 |
Ik heb voor iemand zo 2 weken geleden een stalen fiets met cromo vork afgemonteerd; met een blanke Athena 11 speed groep, en alleen blanke alu onderdelen en Eurus alu wielen. Het was een beetje too much naar mijn smaak. Ik vond 'm eigenlijk mooier als er wat meer zwart op gezeten had, de wielen bijvoorbeeld. Die zwarte campa groep van die Colnago staat ook gaaf vind ik. Ik ben zowiezo een groot fan van de zwarte afmontage, al sinds ik wielracer ben. Maar dat is smaak en valt niet over te twisten. Er zat ook een blanke ahead pen op trouwens. Het wordt ook lastig om een klassieke stuurnok te monteren; je hebt dan een vork nodig met schroefdraad. En dat tijdperk hebben we toch echt gehad. Het was nog lastig alle onderdelen te vinden voor hem. De zadelpen bleek niet voorradig in de juiste diameter etc. [ Bericht 4% gewijzigd door kaasplankje op 14-08-2011 11:38:52 ] | |
SuperWeber | zondag 14 augustus 2011 @ 11:42 |
Easton Vista SL
![]() ![]() ![]() ![]() Bedankt, hier heb ik nog niet aan gedacht, ga ik zo even naar kijken (zodra ik een beetje uitgebrakt ben)... Hopelijk lost dit het euvel op, scheelt mij weer een ritje fietsenmaker... | |
kaasplankje | zondag 14 augustus 2011 @ 11:44 |
Of een metaal snippertje in de velg ![]() Kijk ook meteen even naar je bodylagers. | |
eentwee | zondag 14 augustus 2011 @ 13:33 |
Leuk! Zijn daar nog foto's van (met zijn toestemming)? Dit soort retro-meets-modern projectjes zijn inderdaad erg gevoelig voor bepaalde keuzes, precies goed is bloedmooi maar iets erover en je bent een snob ![]() Zo te zien zitten in die Colnago weer mooie lage Ambrosio's op ![]() | |
cafca | zondag 14 augustus 2011 @ 13:47 |
Mijn eerste doel was op een gezond gewicht te komen, dat is inmiddels gelukt. Volgende doel is op een wat idealer gewicht te komen, de conditie op peil houden en weer eens een fatsoenlijke berg beklimmen. Dat is voor mij "recreatief wielrennen" ![]() | |
MZN | zondag 14 augustus 2011 @ 14:08 |
Ik bedacht me om bijgaande bij mijn post waarin ik mezelf voorstel ( Recreatief Wielrennen #108: Waar Soigne belangrijker is dan de snelhei ) nog even wat foto's van mijn tweewieler te plaatsen.![]() ![]() ![]() | |
kanovinnie | zondag 14 augustus 2011 @ 14:11 |
Waar woon je? Eventueel via DM? Ik woon zelf namelijk ook wel een beetje in de buurt van je fietsgebied ![]() | |
fetss | zondag 14 augustus 2011 @ 15:21 |
Net terug uit Luxemburg, omgeving Vianden. 3 dagen gefietst, mooi gebied!! ![]() In een afdaling nog 73km/h gereden ![]() | |
Freddeh | zondag 14 augustus 2011 @ 15:51 |
Misschien zeikerig van mijn kant hoor, maar dat zadeltje moet vervangen door iets met rode accenten, de stuurpen ziet er wat raar uit icm die kleuren. Ik zou een extender monteren met een setje Ritchey Classic onderdelen (stuurpen, zadelpen, misschien stuurtje ook?). Witte pedaaltjes kleuren niet bij deze fiets. Oh, en 2 verschillende bidonhouders hoort gewoon niet ![]() Moet wel zeggen dat ik dat frame wel weer erg tof vind! ![]() | |
SuperWeber | zondag 14 augustus 2011 @ 15:54 |
Ik heb er nog even naar gekeken en denk dat het geluid uit de body komt. Ik ga eens even kijken of ik die er af kan knutselen... Als ik de ketting meedraai is het geluid niet hoorbaar... ![]() Het is in elk geval niet de snelspanner... | |
MZN | zondag 14 augustus 2011 @ 16:15 |
Lol, gezien de comments op de andere fietsen wist ik waar ik aan begon.... Je hebt qua esthetiek wel helemaal gelijk. Die onderdelen die een gat in je netvlies aan 't branden zijn, zijn een gevolg van wat toevallig beschikbaar was. Die pedalen, zadel en stuurpen was wat er bij de verkoper op de hoop lag. Dit was bij de prijs inbegrepen, wilde ik anders dan moest er meer geld op tafel komen. Die tweede bidonhouder heb ik thuis in de kast gevonden en gemonteerd nadat ik er achter kwam dat ik heel bang ben water te kort te komen. Ik denk eigenlijk dat ik eerder voor een nieuwe fiets ga sparen dan dat ik deze qua soigne richting perfectie ga customizen... Ik ben eigenlijk meer van het fietsplezier dan de looks :-) | |
Freddeh | zondag 14 augustus 2011 @ 16:31 |
Je hebt een hartstikke mooi lugged carbon frame met klassieke geometrie. Ik vind hem echt mooi, begrijp me niet verkeerd. Alleen de details hadden beter gekund. Is hij een beetje stijf, of is het een vaatdoekje? En wat voor groep zit er onder? | |
MZN | zondag 14 augustus 2011 @ 16:59 |
Ik had 'm toen (ruim 10 jaar terug) ook uitgekozen omdat ie er uit sprong om precies wat jij noemt. Ik heb ook wat zitten grasduinen op internet en 't blijkt dit model de neiging had om los te laten bij die lugs en dus uit elkaar te vallen. Het feit dat ie nu nog aan één stuk is en geen tekenen van verval vertoont schijnt een signaal te zijn dat ik een goeie te pakken heb. Wat betreft stijfheid... Ik heb nog nooit op iets anders gereden eigenlijk, hoe zou ik daarachter kunnen komen? Waar let ik dan op? Ook de groep, 't is Shimano 105 met 7 speed maar dan weet ik niet of ik 't juiste antwoord geef :-). Ik ben technisch niet erg thuis in 't wielrennen. [ Bericht 0% gewijzigd door MZN op 14-08-2011 17:06:41 ] | |
kaasplankje | zondag 14 augustus 2011 @ 18:06 |
Ga eerst de schuur maar eens opruimen ![]() | |
kaasplankje | zondag 14 augustus 2011 @ 18:10 |
Je kan dan het wiel uitnemen en met de hand voelen aan je cassette of er speling op de body zit. Als je een shimano naaf hebt moet je om de body af te nemen eerst de cassette demonteren, dan de as demonteren en de kogels er uit wippen, die moet je tellen en per kant apart bewaren. De body demonteer je met een dikke inbussleutel 8 ofzo. | |
kaasplankje | zondag 14 augustus 2011 @ 18:16 |
Ik wilde foto's maken maar omdat de fiets niet af was; geen zadelpen heb ik dat niet gedaan. Als ik jouw was zou ik gewoon 2x 32 spaken doen, das makkelijker als je nadien nog een velg nodig hebt bij schade. Het kan natuurlijk wel 28 voor. en radiaal gespaakt voor en achter aan de niet kettingzijde. Dat is erg fraai. Platte spaken zijn ook mooi maar erg kostbaar. Een DT revolution heb je al voor 1.- per stuk geloof ik? Ik maakte eens een wielset met Sapim CX ray (zwart en plat) maar die waren toen 2.- per stuk en alleen in zakjes van 20 verkrijgbaar. Duur grapje was dat aangezien ik er 64 nodig had. ![]() | |
Yankee | zondag 14 augustus 2011 @ 18:17 |
Is dit bij alle wielen zelf te doen Kaas? En hoe zie ik of de lagers versleten zijn? | |
kaasplankje | zondag 14 augustus 2011 @ 18:33 |
In principe wel. Een Campagnolo body vervangen of een Mavic of Shimano of DT is niet zo lastig. Die zijn ook goed los verkrijgbaar. Ze hebben wel allen een eigen systeem, maar als je een beetje handig bent en goed kijkt kom je een heel eind. Goed vet in de lagers met terugmonteren, en even nakijken of je lagers nog mooi lopen; bij industrielagers steek je vinger erin en draai rond, je voelt of het nog mooi loopt. Bij losse kogellagers zoals Shimano of campa kijk je naar de kogelbanen in de lagercups en lagerconusjes of er geen putjes in zitten of roestplekjes van binnengedrongen water. ![]() Of je lagers versleten zijn voel je met de hand. Laat het wiel in je vingers draaien en houdt het vast waar de naaf in je frame rust, dus niet aan de snelspanner. Als de lagers te strak staan of versleten zijn; korrelt het lager. Je voelt het gewoon. Als er speling op zit is dat meestal een teken van versletenheid. Bodylagers kan je checken door het wiel uit de fiets te nemen en met de hand een slinger te geven aan je cassette; geeft die nog een mooie ratel en draait ze soepel rond is er niks aan het handje, hoor een schrapend geluid en zit er speling op is het foute boel. | |
kaasplankje | zondag 14 augustus 2011 @ 18:48 |
Je kan je wiel natuurlijk ook bij de FM laten reviseren, die doen dat al voor een paar tientjes arbeid. Naafonderdelen zijn al snel duur; een Shimano body kost iets van 30.-/40.- Een campa body al snel 50.- of nog meer. Andere merken weet ik niet. Als er dan nog wiellagers of cups en conusjes bij komen zit je al snel aan 100.- Euro voor een achterwiel reviseren. Een nieuwe aanschaffen is dan vaak een beter idee, zeker als er ook al een slagje in zit oid. | |
sciter | zondag 14 augustus 2011 @ 19:00 |
Ik ga op Donderdag voor het eerst op een wielerbaan ![]() Eerst nog 2 dagen fietsen op Vlieland. | |
RichardHammond | zondag 14 augustus 2011 @ 19:41 |
Mijn Time VXRS, eindelijk de beloofde foto's ![]() ![]() ![]() Zadel welke perfect bij het frame past, de kleuren vertekenen echter op de foto. ![]() Ja ja, de fiets van een minkukel. | |
Yankee | zondag 14 augustus 2011 @ 19:56 |
Zeiken omdat het kan, die bidonhouders staan niet | |
RichardHammond | zondag 14 augustus 2011 @ 20:04 |
Ik weet het, zijn ook waardeloze ondingen. Ik heb op het punt gestaan om ze vervangen door Specialized S-works ribcage bidonhouders, maar er was er nog één van en dat is geen porum. ![]() | |
Yankee | zondag 14 augustus 2011 @ 20:05 |
Verder vind ik het een erg mooie fiets | |
eentwee | zondag 14 augustus 2011 @ 20:08 |
Altijd hetzelfde gezeik met die Easton wielen. Kapotte body's en knappende spaken. Balen! Ja die dingen zijn duur. Maar bij zo'n platte velg vallen ze zelfs een beetje uit de toon dus het moeten gewoon ronde worden. In Duitsland kosten de Comps 45cent, Revo 55 ofzo dus dat is niet doorslaggevend. Punt is, die Revolutions zijn dun en relatief slap, torderen eerder bij het aandraaien en kunnen/mogen dan ook niet met locktite worden vastgezet. Met 32 Comps in het voorwiel is dat eigenlijk overdone t.o.v. het achterwiel (onnodig stijf en zwaar, optisch minder in balans). Spaakpatroon wordt wel gewoon klassiek, overal 2x of 3x. Radiaal NDS ben ik ook niet zo'n fan van. Gelukkig heb ik nog ff ![]() @Hamster: mooi fiets zeg!! Zou alleen nog even zwarte bidonhouders erop doen. Krijg je veel opmerkingen over die naam eigenlijk? | |
eentwee | zondag 14 augustus 2011 @ 20:11 |
Oh er was al iemand over de bidonhouders begonnen.. ik zou gewoon deze erop zetten:![]() Met Duitse vlag, JAWOHL! ![]()
| |
kanovinnie | zondag 14 augustus 2011 @ 20:35 |
Bidonhouders? Die van mij is paars en van staaldraad ![]() | |
kaasplankje | zondag 14 augustus 2011 @ 20:48 |
Bejaat, ik heb die Taxcjes voor 5.- stuk | |
kanovinnie | zondag 14 augustus 2011 @ 20:49 |
Mijne is gratis. | |
No-P | zondag 14 augustus 2011 @ 20:53 |
Inbus 10 geloof ik. | |
SuperWeber | zondag 14 augustus 2011 @ 20:55 |
Ik ben nog even a/h knutselen geweest, maar ik heb de body er nog niet afgekregen. Het verhaal met de inbussleutel had ik gevonden, maar die versie heb ik elk geval niet. Daarna uit frustratie maar op de fiets gestapt om het wiel helemaal naar de klote te rijden, zodat ik tenminste een gegronde reden had om nieuwe te kopen ![]() Eenmaal thuisgekomen zat het geluid er nog in, maar het wiel was nog niet naar de klote ![]() Na met wat geduld zoeken denk ik dat deze body er het meest op lijkt http://www.parktool.com/blog/repair-help/freehub-service En dan de DT-Hugi freehub. Morgen maar weer eens even kijken of ik dat kloteding er nog af kan krijgen... | |
Narcotical | zondag 14 augustus 2011 @ 20:59 |
Als je je wil naar de klote wilt dan moet je gewoon je fiets even 10 minuten op een groot station in een rek kwakken en dan even op een afstandje blijven kijken.. ![]() Mooie fiets, maar ben het wel met Yankee eens wat betreft die bidonhouders ![]() | |
No-P | zondag 14 augustus 2011 @ 20:59 |
As eruit, oppassen dat je balletjes niet ergens in je as gaan zitten. Sleutel 10 erin gooien bij shimano, en draaien. | |
dimi_stevens | zondag 14 augustus 2011 @ 21:03 |
In de body zitten enkelrijige groefkogellagers, die kan je er gewoon uit tikken. Dus geen geklooi met losse kogels. En voor de body heb je een 12mm inbussleutel nodig. Nog beter is torx maar ik weet daar de maat niet van. Wel een lange want je moet vanaf de andere zijde(dus niet aan de kant van de body) de bout losdraaien. http://www.mantel-bikeparts.nl/easton-c1-v1-xc En dat is je body. Ik heb ook easton vista sl en heb ook de body vervangen. [ Bericht 5% gewijzigd door dimi_stevens op 14-08-2011 21:13:53 ] | |
Patroon | zondag 14 augustus 2011 @ 21:47 |
Net terug van weekendje Tecklenburg. Op zaterdag heerlijk gefietst met wel hellingen van 20%, Was bijna niet te doen maar heb mijn kleine tripple blad niet gebruikt (dat never ![]() Vandaag regende het ontzettend hard waardoor we besloten hebben om weer naar Nederland te gaan. Daar aangekomen heb ik nog 65km gefietst. Tecklenburg is echt een aanrader om te fietsen! | |
Yankee | zondag 14 augustus 2011 @ 21:52 |
Heb je misschien die routes op papier oid? Ik wil daar zeer binnenkort weer eens gaan fietsen namelijk | |
Patroon | zondag 14 augustus 2011 @ 21:58 |
Nee maar ik kan wel ff wat voor je uittekenen. Wij fietsten liever over de grotere wegen omdat die minder stijl omhoog gingen maar wel met een langere klim. De tussendoor weggetjes gingen soms echt recht omhoog in 100m en dat is minder leuk dan glooiend terrein op en neer. Moet wel zeggen dat het lastig was om een goede route te vinden en we fietsten ook wel eens verkeerd. We hadden van te voren globaal op de kaart bekeken waar we langs wilden fietsen en fietsten dan van dorp naar dorp. Uiteindelijk een leuk rondje gevonden van 40km die we 2x hebben gedaan haha. Het fietsgebied qua heuvels is niet super groot, dus de oplossing van een rondje van 40km was prima. (Tecklenburg ligt op een heuvelrug, daarom heen is het overal weer even vlak). Ik wil best mee als je gaat. Vanuit het Noorden ben je er sneller dan naar Limburg rijden. | |
Narcotical | zondag 14 augustus 2011 @ 22:04 |
Wat is je kleinste verzet op je middenblad en hoe hard ging je op die 20% stukken? ![]() | |
Yankee | zondag 14 augustus 2011 @ 22:04 |
Wat betreft routes uittekenen, graag ![]() Een keer samen daar fietsen vind ik ook prima, maar is voor mij de komende weken wat lastig omdat ik waarschijnlijk op de dag zelf beslis om daar wel of niet te gaan fietsen. Dus misschien dat even een andere keer doen? | |
Patroon | zondag 14 augustus 2011 @ 22:05 |
Ik zal even mijn Polar trainingsfiles er even bij nemen. Ik moet zeggen dat afstappen even in me op kwam maar snel werd weggedrukt door woede ![]() | |
Snaggie | zondag 14 augustus 2011 @ 22:06 |
Wie weet er leuke routes in Groningen en omstreken? Ik heb een auto, dus mogelijk om eerst ergens heen te rijden en dan daar te beginnen. Routes rond de 80km lijken mij mooi. | |
Yankee | zondag 14 augustus 2011 @ 22:09 |
Genoeg. Bijvoorbeeld: Groningen - Peize - Donderen - Zeijen - Ubbena - Oude Molen - Annen - Zuidlaren - Midlaren - Onnen - Haren - Groningen | |
Patroon | zondag 14 augustus 2011 @ 22:14 |
Ik ging daar 10,3 km per uur met een hartslag van 193. Mijn lichtste verzet is 39/25 (ik tel de kleine tripple niet mee omdat ik die niet heb gebruikt of ga gebruiken) | |
Narcotical | zondag 14 augustus 2011 @ 22:19 |
En je cadans? ![]() | |
Patroon | zondag 14 augustus 2011 @ 22:20 |
Ik heb helaas geen cadans meter maar het was stoempen. Dus boven de 50 kwam die niet uit denk ik ![]() Was trouwens wel mooi. Ik was met mijn pa van 55 en mijn broer. Op de langere klimmen moest mijn pa al snel lossen en ik bleef dan in zijn wiel zitten en wanneer dan mijn broer een 100m had sprong ik naar hem toe en er over met 26km/h. Zei die daarna: Wil je dat nooit meer doen? Het is net of ik stil stond ![]() | |
Narcotical | zondag 14 augustus 2011 @ 22:21 |
Even snel berekent op zitvlees.nl.. Je zou dan op 51 gezeten hebben.. Beetje een harkverzet dus.. ![]() | |
Patroon | zondag 14 augustus 2011 @ 22:22 |
Klopt het was ook een harkverzet. Maar als jij die helling voor je zag was alles harken. Ik heb heel wat bergjes gehad in de alpen enzo maar zo stijl heb ik het nog nooit gezien. Het was gewoon een klinkerweg in een woonwijk ![]() | |
Narcotical | zondag 14 augustus 2011 @ 22:29 |
Ik was op vakantie in Stavelot en we zijn daar gaan mtb'en, ik heb daar een paadjes gezien waar dit nog niks bij was waarschijnlijk.. ![]() ![]() | |
Patroon | zondag 14 augustus 2011 @ 22:32 |
Haha mooi is dat he. Ik fietste eens op een gehuurde racefiets met gewone kortebroek en sportschoenen bij San Marino omhoog. Toen ik bij een volledig soigne Italiaan in het wiel ging zitten kon hij dat niet echt waarderen. Maar toen ik ook nog eens over ging neme was hij er HELEMAAL klaar mee. Hij nam daarna over maar deed dat in een sprint ![]() | |
Narcotical | zondag 14 augustus 2011 @ 22:35 |
Prachtig is dat inderdaad ![]() Overigens ook even een inhoudelijk vraag in het algemeen: Kun je op een simpele manier berekenen/te weten komen wat voor wattage je trapt? En dan bedoel ik zonder dure fietscomputers en speciale tests ed. ![]() | |
SuperWeber | zondag 14 augustus 2011 @ 22:39 |
Kun je dat uit elkaar halen iets gedetailleerder uitleggen? Ik kom zeg maar niet verder dan het verwijderen van de cassette. Daarna is er geen enkele bout meer om los te draaien ![]() Edit: Bedoel je dat ik de as er met bv. een hamer gewoon moet uit slaan? | |
Patroon | zondag 14 augustus 2011 @ 22:41 |
Het kan wel maar dan moet je wel de hoogte weten en de tijd die je er over gedaan hebt: Vermogen Van veel profwielrenners kom je wel eens het (klim)vermogen tegen. Vermogen bestaat uit het product van kracht en snelheid en vormt een goede maat om verschillende (fiets)prestaties met elkaar te kunnen vergelijken. Het leuke is dat je deze maat bij benadering vrij goed zelf kunt berekenen. Neem daarvoor een klim waarvan bekend is hoeveel hoogtemeters worden overwonnen, hoeveel tijd het kost en wat de massa van jezelf en de fiets (+bidon etc) is. Allereerst bereken je het geleverde vermogen (het vermogen dat (zonder verlies) geleverd is om de hoogte te overwinnen): vermogen (watt) = totale massa (kilogram) x 9.81 x hoogteverschil (meter) / tijd (seconden) Energieverliezen, in de vorm van lucht- en rol- en mechanische weerstand, zijn bij benadering zo'n 10%, dus vermenigvuldig het berekende vermogen met 1.1. Tot slot wordt het vermogen vaak uitgedrukt in een wattage per kilogram lichaamsgewicht (met meer spiermassa is immers meer vermogen te leveren): vermogen/lichaamsmassa (watt/kilogram) = vermogen (watt) / lichaamsmassa (kilogram) Bron Maar denk je dat ik een hoog wattage heb gedraaid wanneer ik 10,4km/h rij met een 39/25? | |
Narcotical | zondag 14 augustus 2011 @ 22:46 |
Geen idee, ik was eigenlijk gewoon benieuwd wat voor wattage ik zelf trap ![]() ![]() Zo'n rekentooltje staat trouwens ook op zitvlees.nl volgens mij ![]() | |
Patroon | zondag 14 augustus 2011 @ 22:50 |
Ik moet er trouwens nog wel even bij zeggen dat ik in de langere klimmen met een meer geleidelijke stijging veel lichter trap en zeker wel aan een cadans van 80rpm kom. Ik fiets dus liever nog te licht dan te zwaar omhoog. Het probleem is echter dat sommige mensen TE licht gaan trappen en zichzelf doldraaien. | |
Narcotical | zondag 14 augustus 2011 @ 22:55 |
Gesink, 104 rpm ![]() | |
dimi_stevens | zondag 14 augustus 2011 @ 22:55 |
Jazeker de as kan je er met een hamer rustig uittikken, wel met beleid natuurlijk en opletten dat je de naaf niet raakt. de lagers komen met de as mee. Dus je zult de lager met de as aan beide zijde eruit moeten halen. Dus de as 1x linksom eruit tikken en 1x rechtsom. | |
Patroon | zondag 14 augustus 2011 @ 22:57 |
Ja ik vind dat persoonlijk echt veel te licht. Uiteraard fietst hij er hard mee maar ik betwijfel of het wel de beste manier is. |