Deurmat is een beruchte territoriummarkeringsplek! Bij ons piest er ook wel eens een kat tegen de buitenkant aan. Een kat reageert daarop door binnen te markeren.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze kat had dit probleem ook, alleen dan met plassen. Het bleek dat de dombo gewoon verkeerd om op de bak ging zitten. Dus met kop naar binnen, kont naar buiten.![]()
Het is opgehouden toen we zo'n goedkoop grit-uitloop-mat-geval voor de bak hadden gelegd.
Inmiddels is het niet meer zowant mevrouw plast tegenwoordig op de deurmat en op de post. Ik sluit me even aan bij TS als dat mag... Wat zijn het toch ook kutbeesten af en toe
.
Dat zal een feest geven met je kat die dat ding probeert af te schudden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:24 schreef mazaru het volgende:
Ze zouden eigenlijk eens kattenluiers uit moeten vinden.
Het schoonmaken van de sproeiplekken kan het beste gebeuren met een biologisch (enzymatisch) wasmiddel voor de verwijdering van eiwitachtige componenten, daarna spoelen met koud water en afdrogen, om de geurcomponenten te verwijderen moet de plek besproeid worden met een alcoholoplossing. Voordat de kat erbij mag moet de plek zeer goed gedroogd zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is nou het beste middel om zo'n plas of poep plek mee schoon te maken? Chloor dus niet, maar wat wel?
Dat ligt aan de ondergrond.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:44 schreef Lucky_Strike het volgende:
Wat is nou het beste middel om zo'n plas of poep plek mee schoon te maken? Chloor dus niet, maar wat wel?
Ja, logisch inderdaad. Ze plast op de deurmat, die hebben we weggegooid vanwege de stank. Nu plast ze logischerwijs op de plank die op de opening van de kruipruimte ligt. Die is van houtvezel dus alles trekt er lekker in. Morgen ga ik een nieuwe plank en mat kopen, van mdf dit keer zodat de urine er in ieder geval niet (hopelijk) intrekt. Misschien is het al opgelost als er een nieuwe plank en mat ligt, dat hoop ik eigenlijk.quote:
Een mat krijg je natuurlijk nooit geurvrij, dus daardoor zal die al weer meer uitnodigen om daar nog een keer te plassen. Dus nieuwe mat: ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 12:10 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Ja, logisch inderdaad. Ze plast op de deurmat, die hebben we weggegooid vanwege de stank. Nu plast ze logischerwijs op de plank die op de opening van de kruipruimte ligt. Die is van houtvezel dus alles trekt er lekker in. Morgen ga ik een nieuwe plank en mat kopen, van mdf dit keer zodat de urine er in ieder geval niet (hopelijk) intrekt. Misschien is het al opgelost als er een nieuwe plank en mat ligt, dat hoop ik eigenlijk.
Verder ligt er laminaat in de gang, daar ligt ook wel eens wat op maar dat is dan van de mat/plank/post gedropen...
We willen een soort zak aan de brievenbus hangen waar de post invalt zodat ze daar niet meer op plast. Maar we hebben een smalle gang die net zo breed is als de voordeur dus zo'n zak moet wel flexibel zijn omdat anders de deur niet meer open kan.
Ik zal ook de buitenkant van de voordeur eens goed schoonmaken, dat is inderdaad alweer een tijdje geleden.
Sorry TS voor het kapen van je topic. Ik liep zelf al een paar weken met het idee om een topic hierover te openen maar het kwam er steeds niet van. Als je last van me hebt geef je maar een gil.
OMGquote:Op woensdag 10 augustus 2011 11:15 schreef Lucky_Strike het volgende:
Onze kat had dit probleem ook, alleen dan met plassen. Het bleek dat de dombo gewoon verkeerd om op de bak ging zitten. Dus met kop naar binnen, kont naar buiten.![]()
Ja, ik snap het wel. Je hebt er niet zoveel aan, maar het kan dus erger. (Ik heb wel eens gedroomd over een harde, makkelijk wasbare vloer in de tijd dat ik wel eens een half uur moest schrobben nadat de poes op het tapijt had geplast. En dan was het nog niet schoon.)quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:05 schreef NoTo het volgende:
@Lienekien het is een tegelvloer en opruimen is ook niet moeilijk. Ik neem aan dat je je kunt voorstellen dat als je iedere ochtend wakker word of als je thuis komt na een dag werken het ook wel eens prettig is als je huis niet naar stront stinkt.
Die topic haijack is geen probleem, dat probleem met de deurmat hebben we hier ook hoewel ik daar de andere kat van verdenk. Na 4x een nieuwe gehaald te hebben hebben we nu een mooie uitsparing in de tegelvloer waar ooit een mat in lag. :S Niet ideaal maar als die er niet ligt kunnen ze er ook niet op piesen :p
ontopic: de meeste ideeën hebben we al geprobeerd. Ander grint, zand, kattenbak op een andere plek enz. De keuken is "helaas" open dus alsluiten kan niet. Tot nu toe hebben we wel altijd de bak met allesreiniger schoongemaakt. Toc maar eens proberen met chloor
altijd 1 extra toch?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 22:50 schreef RandomMoron het volgende:
onze kat poept ook voor de bak, maar simpelweg omdat hij de bak associeert met pijn of omdat hij het soms niet goed op kan houden. Biotex werkt goed om schoon te maken, ik heb zelf een stoomreiniger omdat we er gewoon niet 1,2,3 vanaf komen, en we het toch lekker schoon willen houden. De bak goed schoon houden helpt hier nog wel, en sowieso meer kattenbakken dan dat er katten zijn
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |