abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100705139
BJ wat vervelend dat je zo klote slaapt 's nachts. Ik zou daar echt even met de vk of huisarts over overleggen, want zo moe je bevalling en kraamtijd in dat is ook niets.

Hier gisteren de hele dag klussers gecoordineerd en dingen geregeld in ons nieuwe huis. Daardoor echt als een blok geslapen vannacht, zelfs maar 1x eruit om te plassen. En mini maakte er de hele dag gisteren een soort golfslagbad van daarbinnen. Heel grappig want tot nu toe is dit kindje in mijn buik echt vele malen rustiger dan Pepijn.

MJ al 26 weken, wat fijn!!! Hopelijk komen daar rustig aan nog steeds meer weekjes bij.
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:17:39 #227
314661 klavertje-4
brengt geluk!
pi_100705217
ah thnx piglet!
pi_100705666
quote:
1s.gif Op zondag 14 augustus 2011 03:46 schreef wickie het volgende:
BJ :*
En wanneer mag je naar de vk? Vraag dan om slaap medicatie. Al is het maar een paar pillen dat je een paar nachten even fatsoenlijk kan slapen.
Claudia had ook erge slaapproblemen tijdens haar zwangerschap en heeft in de laatste weken toen ook voor 3 nachten meegekregen volgens mij.
Ja, ik kan het je echt aanbevelen, BJ! Jij weet er ongetwijfeld meer van dan ik, maar ik had een combinatie tussen twee pillen die maakte dat ik echt goed in slaap viel en ook een poosje sliep. De periode waar jij nu in zit was voor mij verreweg het zwaarst, met de uitgerekende datum nog zo ver weg (al zal een buitenstaander dat maar moeilijk begrijpen). Sterkte ermee. :*

Er komt gelukkig écht een einde aan. En straks lig je tenminste met een goede reden wakker.
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:07:57 #229
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100705876
thanx dames; lief van jullie. En dat bedacht ik me zelf ook al van8, er zijn vast goede medicijnen voor te krijgen... die wel mogen in de zwangerschap.
Morgen heb ik een afspraak bij de VK, dus dan kan ik het erover hebben....
Uiteindelijk ben ik tot iets van half 4 wakker geweest, en toen weer steeds hazeslaapjes gedaan. Eentje van 2 uur, en daar was ik al zielsgelukkig mee... (zegt genoeg denk ik).
Nu met wallen tot op mijn knieeen me ff laten opvrolijken door dreumes en vanmiddag ga ik gewoon weer liggen.

Verder is mijn buik nu weer rustig hoor, al 2 dagen enorm voorwerk gehad, maar bijzonder genoeg was dat juist van8 niet het probleem.

MJ; ik wil wel ff voor jou mijlpaal jompelen hoor!! :Y *O* *O* *O*

Aoraki; super dat jouw zwangerschap zo lekker verloopt en je je zo goed voelt! :*

Piglet; stoer dat je nu nog bezig bent met verbouwen en zulks! en wat fijn dat je zo diep hebt geslapen. :*

Hilliebillie, Linda en Berged nog niet gespot vandaag he?
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100706159
Miss J *O* ik hoop dat je er nog veel meer weken aan mag plakken :)

BJ :'( dat breekt op, ik hoop dat je betere nachten krijgt meid!

Ik ben er vannacht maar 9 keer uit geweest, mega irritant :(
Kan geen fijne slaaphouding vinden, ook niet met voedingskussen.. Dus ik begin gewoon vast met aftellen: nog 10 weken :)
  zondag 14 augustus 2011 @ 11:38:08 #231
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_100706429
MJ, mooie mijlpaal weer *O*

BJ :* hopelijk is er iets tegen te doen.
pi_100707093
Weer een weekje erbij MJ ^O^

Klavertje-4, balen dat je zo beroerd bent -O- Inderdaad maar even vragen of je er iets tegen kan krijgen.

BJ, :* Wat de anderen zeggen. Geen porum om je bevalling compleet uitgeput in te gaan. Kan je Evie regelmatig uitbesteden?

Ik heb de halverwege mijlpaal vandaag *O* 20 weken en ik vind het heel traag gaan. Misschien raar, maar ik kijk gewoon uit naar de bevalling!
Alleen had ik gisteren een paar meter gerend (achter Hannah aanjagen, vindt ze prachtig) en ik kon een halfuur niet lopen daarna :') Het leek wel alsof mijn bekken op slot schoot ofzo.
  zondag 14 augustus 2011 @ 12:15:55 #233
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100707288
needless 2 say dat ik ook wel graag wil bevallen inmiddels denk ik? ;)

en tja Evie; nou mijn moeder komt elke week wel even 1 of 2 keer langs, maar vorige week was het heel druk voor mij.
T heeft sinds eind juni een nieuwe baan; en was van de 5 avonden maar 1 avond voor 19 uur thuis. Wat dus inhoudt dat ik dus de hele dag Evie vermaak; ondertussen ook nog probeer eten te koken, af te wassen etc etc. Vond het een slopende week. Evie was woensdag van 12 tot 18 bij de opvang; maar de rest van de week gewoon thuis....
Ik zei van de week nog; als ik dit de eerste zwangerschap had geweten, hoe het is met een 2e erbij enzo, dan had ik nog veel bewuster genoten van de 1e zwangerschap... tuurlijk is het dan ook wel eens zwaar, maar je kan in elk geval even egoistisch voor jezelf kiezen..
op de dagen dat ik alleen ben met Evie heb ik die keuze niet, dan is Evie nr 1 en mama komt automatisch op de 2e plaats...
Maar ik ben nog steeds zielsgelukkig dat er een 2e kindje in mij groeit en we straks 2 mooie dochters mogen hebben hoor!!!
pi_100707461
Pffff dat is ook zwaar als je hele dagen je dreumes moet vermaken... Kan ze niet nog net ietsje vaker naar de opvang?

Ik ben mijn "ik ouwehoer 8 kwartier in een uur" kleuter al regelmatig behoorlijk zat, en die besteed ik dan nog regelmatig even uit. Vanmiddag gaat Pepijn ook mooi weer met papa mee naar het werk een paar uurtjes, kan ik op het gemakje koken en middagdutje doen en hem daarna weer ophalen.

16 uur per dag vragen over dino's, dood, mummies, en drukke kleuter poep en pies humor trek ik nu echt ff niet. D'r gebeurd een beetje veel op het ogenblik (4 worden, mama ineens veel thuis, bijna naar school, nieuw huis met straks dus verhuizen en weer nieuwe school, bijna grote broer etc) dus zijn drukte is wel te begrijpen, maar ik ben dan wel weer extra blij dat er 4 jaar tussen onze 2 kindjes zit en niet veel minder.
pi_100707592
Meld, maar nix te melden eigenlijk.. Alles rustig.. Dadelijk lekker aan de strijk en morgen weer aan de klus :)
pi_100707776
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 23:53 schreef miss-jones25 het volgende:
Nog 7 min dan ben ik alweer 26 weken *O*
*O* *O*
op naar de volgende week!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_100707913
hilliebillie, laat dat strijken nou zitten en bespring je vent eens O-) . Actie willen we c_/

BJ, jemig ik vind het al lastig om Hannah 1 dag per week in mijn up te moeten vermaken :@ Ik heb een ontzettend lief kind hoor, maar echt rust krijg je niet op zo'n dag (en het huishouden moet ook enzo). Misschien kan Evie even een nachtje logeren bij je moeder? En inderdaad, een extra dag opvang kan bij de meeste kdv's wel als je vraagt of ze een plekje hebben.
Jammer dat je zo ver weg woont, anders hadden we samen misschien wel wat kunnen regelen.
pi_100707956
MJ, wat super! Alweer 26 weken!

BJ, slopende nachten zijn vervelend. Wij hebben Thomas vannacht uit logeren gedaan. Ik slaap ook heel slecht de laatste tijd. Meestal slaap ik pas tegen de ochtend en dan is dreumes om 6.00 wakker. Nu was ie lekker weg en heb ik geslapen tot 10 uur :o . Natuurlijk wel met de nodige plaspauzes tussendoor. Ik kijk echt uit naar mijn verlof. Nog 1 week werken, nog 4 daagjes....
Thomas blijft dan ook lekker naar de opvang gaan (2dgn per week) en ook een dag naar oma/schoonoma... Een dag is lief thuis... Dus ik heb het luxe!
pi_100708276
BJ :* het is ook slopend nu gewoon. Ik vond het loodzwaar die laatste weken, ik was idd net zo vaak wakker als jij en ik had de "pech" dat oudste helemaal niet naar een opvang ging en dat familie ook niet echt in de buurt was. Maak het jezelf makkelijk alsjeblieft. Je meisje krijgt er niets van als ze een pyjamadagje heeft, en van een pyjamaweek krijgt ze ook niks. Je lieve T. krijgt er niets van om 's avonds na zijn werk een was in de machine te proppen (ja hij heeft het druk maar dat kan hij vast wel even twee weken erbij doen toch?) of vraag anders aan je moeder of ze 2 keer per week een wasje voor je weg wil werken.
Qua eten... bij thuisbezorgd.nl kun je natuurlijk meer dan enkel ranzige shoarma, patat en pizza bestellen, er zijn ook gezonde(re) alternatieven. Opteer eens voor kant-en-klare soep 's avonds, pitabroodjes met falafel-balletjes van AH (kant-en-klaar bij de vega-producten) of gewoon broodjes uit de oven met salade of beleg.

Gewoon wat practische ideetjes :) probeer het allemaal, waar mogelijk, een beetje los te laten. Wat je zegt, Evie staat op 1, daarna komt mama, maar daarna hoort gewoon eventjes een hele tijd helemaal niets te komen. Hops je cocon in jij!

:*
:)
  zondag 14 augustus 2011 @ 13:31:39 #240
36072 Susie
Hatsjikiedeeeeeeee!
pi_100709637
En weer een week erbij MJ! *O*

Even een :* voor BJ. Hoop dat de vk morgen iets kan doen voor je.

@Beregd; de dag duurt nog even he? ;)
Unlike those who hide the truth, i tell it like it is......
  zondag 14 augustus 2011 @ 14:00:08 #241
43584 Beregd
absolutely inch perfect
pi_100710762
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 13:31 schreef Susie het volgende:
@Beregd; de dag duurt nog even he? ;)
naja, daarjuist ff krampen, en dan niks en dan krampen, en an helemaal niks meer bij mijn vrouw -O-

Ik vrees dat de baby toch een eigen feestdag wil...
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:49:58 #242
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100715923
thx dames, lief van jullie en ook fijn jullie ervaringen te lezen en te beseffen dat het niet vreemd is dat ik me zo voel. Ik vind het echt slopend af en toe.
En mijn dreumes is ook niet lastig of vervelend, maar ze is enorm ondernemend en op een leeftijd dat het besef dat mama zwanger is niet echt een betekenis heeft. Ik word regelmatig als soort van speeltoestel gebruikt. En mama moet ook dansen, zingen, door de kamer spelen etc. Nou doe ik het meeste al bijna niet meer, maar soms kan ik dat snoetje niet weerstaan ;).

Ik ga deze week per dag bekijken, vandaag is T thuis en die doet echt zijn best hoor Mignonne. Als hij thuis is neemt hij best veel dingen voor zijn rekening. En in het weekend gaat hij met Evie op pad enzo.
Morgen komt mijn moeder langs; ga vragen of ze redelijk op tijd kan komen. Kan ik rustig aandoen smorgens. Smiddags dus naar VK; ik ga vragen om slaapmedicatie en/ of andere tips/ tricks. (het is daar natuuurlijk al bekend dat ik de hele zwangerschap al slaapproblemen heb en met vermoeidheid kamp.).
Inmiddels is de was op orde, alleen nog wat schone was wegvouwen, doe ik morgen wel even samen met mam.
Dinsdag wel weer een dag alleen voor de boeg. En we zien wel hoe het gaat...

ik ga nu lekker op bed wat tv kijken, Evie slaapt... nog steeds megabrak.
pi_100716115
dinsdag hoef je nog maar heel eventjes joh want donderdag ga je bevallen :Y :7
:)
  zondag 14 augustus 2011 @ 15:54:58 #244
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100716181
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 15:53 schreef mignonne het volgende:
dinsdag hoef je nog maar heel eventjes joh want donderdag ga je bevallen :Y :7
is het waar? ;) zou mooi zijn :D
*zou dr direct voor tekenen*
pi_100716429
Wij staan nog niet in de OP :'(
pi_100718968
Ik heb wel bijgelezen maar zit mobiel, dus kan niet een megalange post maken.

*O* voor MJ! 26 weken alweer, helemaal goed!
En een :* voor BJ, hoop dat je vk wat voor je kan betekenen.

Ik ben vandaag 35 weken! En morgen gaat mn officiële eerste verlofdag in! Helemaal leuk.
Morgen komt ook de kraamzorg langs voor een intake, dus ik heb mn slaapkamer op orde gemaakt en manlief heeft de logeerkamer omgebouwd naar een heuse babykamer!
Het is zo mooooi O+ ben helemaal trots op hem :)
Van de week ga ik lekker wat kleertjes wassen enzo maar vooral genieten van de rust. Ben er zo enorm aan toe!
Ik heb trouwens hydrofiele luiers aangeschaft en kwam er achter dat ik er al een heleboel gekregen had, haha.

Trouwens, waarom mag je babykleertjes niet wassen icm wasverzachter? Alleen omdat de baby gevoelig kan zijn voor t parfum oid?
Tralalalaaa
pi_100719911
TAP ga lekker genieten van je verlof!
Wat fijn dat je vriend de babykamer helemaal op orde heeft gemaakt. Geeft een fijn gevoel als dat helemaal af is. Dan kun je af en toe nog lekker een beetje rommelen en inrichten e.d. en er gewoon lekker van genieten O+

Bij ons kwam de kraamzorg niet kijken naar het kamertje en naar onze kamer, dus daarvoor hoeft het niet op orde te zijn. Tenminste bij mij gaf ze dat aan de telefoon aan dat ze dat niet 'zomaar' mochten controleren. De mevrouw die op gesprek was vroeg wel of ik het wilde laten zien omdat ze achteraf juist veel reacties van mensen kregen dar er niet naar het kamertje gekeken was.. Bij ons was het nog niet echt mogelijk omdat het kamertje nog niet was ingericht (meubels stonden er wel maar niet op z'n plek en nog een hoop rommel er omheen, was bij 33 weken ofzo, mocht bij ons niet later). Dus mocht je dingen nog niet helemaal op z'n plek hebben staan hoef je je niet druk te maken dat ze daar iets van zeggen..

De reden waarom babyspulletjes niet met wasverzachter gewassen mogen worden is volgens mij dat veel babyhuidjes hier overgevoelig voor zijn. Ik kwam hier ook pas achter toen ik al een aantal dingen gewassen had..
pi_100719920
BJ, inderdaad wat mignonne zegt. Je hoeft nu echt geen volledige huisvrouw te zijn. En tis gewoon zwaar met dreumes. Ik heb nu de komende weken zo ingedeeld dat ik Mette maar 1 dag in mn eentje heb. Ik heb de luxe dat ze 2 volledige dagen naar de opvang gaat, 1 dag of papa of mijn schoonouders doen. Mijn ouders wonen niet dichtbij maar mijn moeder is op woensdagen vrij en staat dan standby als het zou moeten. En een goede vriendin van me is momenteel werkeloos en kan ook langskomen. Ik heb dus erg veel backup mogelijkheden.

Maar ik heb me er echt op moeten instellen dat ik niet meer perfect de huisvrouw hoef te zijn.

Ik verblijf morgen bij mijn ouders, heb ik wat hulp. Maar ja, ik slaap momenteel vrij aardig. Voor het eerst in de zwangerschap. Dus ik voel me best ok. Het enige waar ik momenteel echt veel last van heb is de mega aambei. Hij kwijt en doet veel pijn... Ik smeer me een ongeluk en vrees wat de bevalling nog meer gaat veroorzaken...

Maar BJ, meis :*
Ohja wat ik nog wilde vragen. Kan Evie misschien niet een extra dagdeel of dag naar het kdv deze week en volgende week? Dat heb ik vorige week ook met Mette gedaan en dat was toch wel erg fijn. Misschien is er wel plek. Wel jammer dat het extra geld kost, maar Jou rust is nu ook belangrijk.
Tijd voor wat anders.. maar wat dan..
pi_100720999
Waar is Bitterend eigenlijk gebleven?
You make me dizzy, Miss Lizzy,
The way you rock'n'roll
Ik heb je lief mijn hele leven
  zondag 14 augustus 2011 @ 18:11:05 #250
4756 Kyara
1 + 1 = 3
pi_100721409
Bitterend heeft zich even teruggetrokken van fok geloof ik.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')