Dit was ook mijn eerste gedachte toen ik de OP las. Ben benieuwd naar de bronnen van TS z'n 'onderzoek'.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 07:34 schreef Lod het volgende:
Wat een lulkoek.
Heb je de definitie van introvert en extravert wel eens opgezocht? Wat jij beschrijft horen meer bij een optimistische of pessimistische insteek.
verandere dat beeld best wel snel.quote:Extraverte mensen zijn gemiddeld meer gelukkig dan introverte mensen
Dit is imho ook precies waar extra- en introvertie voor staan, heeft totaal niets met geluk e.d. te maken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 10:10 schreef Murvgeslagen het volgende:
Je poneert hier een aantal 'feiten' die bij mij flinke vraagtekens achter laten, kan je ook met wat serieuse bronnen komen?
Extravert en Introvert zijn geen negatieve of positieve eigenschappen, het zegt enkel wat over de manier waarop iemand zich profileert in het sociale verkeer.
Het is al een lang tijg bekend volgens de onderzoekers dan extraverte mensen gelukkiger voelen. Het is ook een aangeboren karakter eigenschap:quote:Acknowledging that introversion and extraversion are normal variants of behavior can help in self-acceptance and understanding of others. For example, an extravert can accept her introverted partner’s need for space, while an introvert can acknowledge his extraverted partner’s need for social interaction.
Researchers have found a correlation between extraversion and happiness. That is, more extraverted people tend to report higher levels of happiness than introverts.[21][22] This does not mean that introverts are unhappy. Extraverts simply report experiencing more positive emotions, whereas introverts tend to be closer to neutral. This may be due to the fact that extraversion is socially preferable in Western culture and thus introverts feel less desirable. In addition to the research on happiness, other studies have found that extraverts tend to report higher levels of self-esteem than introverts.[23][24] Others suggest that such results reflect socio-cultural bias in the survey itself.[25][26] Also, according to Carl Jung, introverts acknowledge more readily their psychological needs and problems, whereas extroverts tend to be oblivious to them because they focus more on the outer world.[3]
Extraversion is perceived as socially desirable in Western culture, but it is not always an advantage. For example, extraverted youths are more likely to engage in delinquent behavior.[27] Conversely, while introversion is perceived as less socially desirable, it is strongly associated with positive traits such as intelligence[28] and "giftedness."[29][30] For many years, researchers have found that introverts tend to be more successful in academic environments, which extraverts may find boring.[31]
Career counselors often use personality traits, along with other factors such as skill and interest, to advise their clients.[32] Some careers such as computer programming may be more satisfying for an introverted temperament, while other areas such as sales may be more agreeable to the extraverted type.
Although neither introversion nor extraversion is pathological, psychotherapists can take temperament into account when treating clients. Clients may respond better to different types of treatment depending on where they fall on the introversion/extraversion spectrum. Teachers can also consider temperament when dealing with their pupils, for example acknowledging that introverted children need more encouragement to speak in class while extraverted children may grow restless during long periods of quiet study.
Een andere bron dat geen wikipedia is:quote:The relative importance of nature versus environment in determining the level of extraversion is controversial and the focus of many studies. Twin studies find a genetic component of 39% to 58%. In terms of the environmental component, the shared family environment appears to be far less important than individual environmental factors that are not shared between siblings.[14]
Eysenck proposed that extraversion was caused by variability in cortical arousal. He hypothesized that introverts are characterized by higher levels of activity than extraverts and so are chronically more cortically aroused than extraverts. The fact that extraverts require more external stimulation than introverts has been interpreted as evidence for this hypothesis. Other evidence of the "stimulation" hypothesis is that introverts salivate more than extraverts in response to a drop of lemon juice.[15]
Extraversion has been linked to higher sensitivity of the mesolimbic dopamine system to potentially rewarding stimuli.[16] This in part explains the high levels of positive affect found in extraverts, since they will more intensely feel the excitement of a potential reward. One consequence of this is that extraverts can more easily learn the contingencies for positive reinforcement, since the reward itself is experienced as greater.
One study found that introverts have more blood flow in the frontal lobes of their brain and the anterior or frontal thalamus, which are areas dealing with internal processing, such as planning and problem solving. Extraverts have more blood flow in the anterior cingulate gyrus, temporal lobes, and posterior thalamus, which are involved in sensory and emotional experience.[17] This study and other research indicates that introversion-extraversion is related to individual differences in brain function.
Dat verklaart een hoopquote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:45 schreef Keep_Walking het volgende:
Ah kut, ik was gisteren dronken toen ik dit had geschreven. Ik ging uit met een groep vrienden en vriendinnen, en op de weg terug had ik een diepe gesprek dat mij inspireerde om dit te schrijven voordat ik ging slapen. ( waar ik nu is het nog steeds 's ochtends).
Iemand die Wikipedia als bron gebruikt is sowieso niet serieus te nemen.quote:Maar ik geef een paar bronnen waar ik mijn stelling op heb gebaseerd:
https://scholarsbank.uoregon.edu/xmlui/handle/1794/3032
Of gewoon wikipedia:
[..]
En je hebt de rest van de bronnen ook gelezen toen je dronken was?quote:Het is al een lang tijg bekend volgens de onderzoekers dan extraverte mensen gelukkiger voelen. Het is ook een aangeboren karakter eigenschap:
[..]
Een andere bron dat geen wikipedia is:
http://ndanthro.weebly.com/index.html
Ik heb verschillende bronnen zitten lezen erover en mijn conclusie uit alles wat ik heb gelezen heb ik daar in mijn OP gezet. Maar het is helemaal geen feit, gewoon mijn idee erover. Het was ook niet mijn idee om het als feit te imponeren.
Dat probeer ik dus juist niet te zeggen. Ik zie introversie niet als een teken van onzekerheid. Verlegen mensen zijn (soort van) onzeker. Introverte mensen zijn mensen die gewoon geen zin hebben in de luidruchtige gedoe van extraverte mensen. Dat heeft dus een biologische verschijnsel.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:37 schreef Karammel het volgende:
Ik denk dat je OP ergens wel klopt, maar dat de begrippen introvert en extrovert gewoon totaal misplaatst zijn in het geheel. Jij verbindt introvert direct aan een gebrek aan zelfvertrouwen en extrovert aan een goed zelfvertrouwen en dat lijkt me verre van juist.
Ik ken genoeg mensen die behoorlijk introvert zijn, maar waar dat totaal niet gelinkt is aan een achterliggende onzekerheid. "beter doe ik dit niet want dit en dit kan verkeerd aflopen" is dan ook totaal niet iets wat er in hun hoofd afspeelt. Die mensen voelen zich gewoon minder op hun gemak in grote groepen en houden zich daar wat kalm. Net als dat mensen die erg onzeker zijn zich kalm houden in het openbaar. Dat wil alleen niet zeggen dat die mensen dezelfde achterliggende gedachte hebben.
Wel denk ik dat een bepaalde mate van extraverse je verder brengt in de huidige maatschappij. En dan met name op sociaal gebied.
Oh nee hoor, deze bronnen heb ik gewoon snel even gegoogled. Als ik niks te doen heb lees ik over dit soort onderwerpen (zoals hoe persoonlijkheid ontwikkeld). Ik heb gewoon wetenschappelijke psychologie boeken thuis dat ik lees als ik niks voor school moet doen en niks anders te doen heb.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:51 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Dat verklaart een hoop
[..]
Iemand die Wikipedia als bron gebruikt is sowieso niet serieus te nemen.
[..]
En je hebt de rest van de bronnen ook gelezen toen je dronken was?
Je bronnen vertellen dat extraversie in het Westen meer geaccepteerd is en dat extraverte mensen vaak gelukkiger. Dat kan ik me inderdaad goed voorstellen. Als extravert persoon bereik je veel sneller meer mensen en krijg je er meer positiefs voor terug. Introverte mensen hebben hier wellicht geen behoefte aan, maar missen (als in:dat hebben ze niet) die positieve aandacht dus wel.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:45 schreef Keep_Walking het volgende:
Ah kut, ik was gisteren dronken toen ik dit had geschreven. Ik ging uit met een groep vrienden en vriendinnen, en op de weg terug had ik een diepe gesprek dat mij inspireerde om dit te schrijven voordat ik ging slapen. ( waar ik nu is het nog steeds 's ochtends). Maar ik geef een paar bronnen waar ik mijn stelling op heb gebaseerd:
https://scholarsbank.uoregon.edu/xmlui/handle/1794/3032
Of gewoon wikipedia:
[..]
Het is al een lang tijg bekend volgens de onderzoekers dan extraverte mensen gelukkiger voelen. Het is ook een aangeboren karakter eigenschap:
[..]
Een andere bron dat geen wikipedia is:
http://ndanthro.weebly.com/index.html
Ik heb verschillende bronnen zitten lezen erover en mijn conclusie uit alles wat ik heb gelezen heb ik daar in mijn OP gezet. Maar het is helemaal geen feit, gewoon mijn idee erover. Het was ook niet mijn idee om het als feit te imponeren.
Waarom verwacht je van mij niet zoveel inbreng? Wellicht omdat ik introvert ben, geen zelfvertrouwen heb, en daarom bang ben iets verkeerds te zeggen in een discussie?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:57 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Oh nee hoor, deze bronnen heb ik gewoon snel even gegoogled. Als ik niks te doen heb lees ik over dit soort onderwerpen (zoals hoe persoonlijkheid ontwikkeld). Ik heb gewoon wetenschappelijke psychologie boeken thuis dat ik lees als ik niks voor school moet doen en niks anders te doen heb.
Maar van jou verwacht ik zoiezo niet veel inbreng, dus kan je niet stoer gaan doen in een andere topic of zoiets? Of buiten gaan en vrienden maken?
Lijkt mij nogal duidelijk dat het niet zo zwart/wit is, en daar heb je ook geen wetenschappelijke studie voor nodig. Daarnaast wat Karramel zegt wordt hier waarschijnlijk een verkeerde conclusie aan een bepaald verschijnsel gekoppeld.quote:Ambiversion is a balance of extrovert and introvert characteristics. Most people (about 68% of the population) are considered to be ambiverts, while extraverts and introverts represent the extremes on the scale, with about 16% representation for each.[2]
Ik heb geen flauw idee of je introvert bent of geen zelf-vertrouwen heb. Ik ken je niet, ik ken alleen je gedrag en posts op fok. Mijn idee is dat jij zo'n type bent die het leuk vindt om stoer te doen op het internet en aandacht te trekken. Jij weet wat waar is of niet.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:59 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Waarom verwacht je van mij niet zoveel inbreng? Wellicht omdat ik introvert ben, geen zelfvertrouwen heb, en daarom bang ben iets verkeerds te zeggen in een discussie?
Ja, dat is zo. Het is meer ingewikkeld dan dat.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 14:58 schreef Karammel het volgende:
[..]
Je bronnen vertellen dat extraversie in het Westen meer geaccepteerd is en dat extraverte mensen vaak gelukkiger. Dat kan ik me inderdaad goed voorstellen. Als extravert persoon bereik je veel sneller meer mensen en krijg je er meer positiefs voor terug. Introverte mensen hebben hier wellicht geen behoefte aan, maar missen (als in:dat hebben ze niet) die positieve aandacht dus wel.
Verder wordt er ook even aangehaald dat er een verband is tussen introversie, extroversie en zelfvertrouwen. Ik denk dat het voor extraverte mensen mogelijk is om een hoger niveau van zelfvertrouwen te behalen doordat ze eerder op veel gebieden ervaring op zullen doen, maar dat zegt niets over het algemene niveau van zelfvertrouwen van extraverte mensen noch van het zelfvertrouwen van introverte mensen. Introversie linken aan een gebrek aan zelfverzekerdheid is hoe dan ook incorrect.
Ik ben ook zo. Het is inderdaad niet zo zwart/wit.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:09 schreef Murvgeslagen het volgende:
Als ik dezelfde bron als jou lees, staat het volgende:
[..]
Lijkt mij nogal duidelijk dat het niet zo zwart/wit is, en daar heb je ook geen wetenschappelijke studie voor nodig. Daarnaast wat Karramel zegt wordt hier waarschijnlijk een verkeerde conclusie aan een bepaald verschijnsel gekoppeld.
Als ik naar mijzelf kijk kan ik in sommige kringen behoorlijk extravert zijn, en in andere situaties of gemoedstoestanden, een stuk meer introvert. Hetzelfde verschijnsel zie ik ook bij anderen. Wat ik al zei, het is niet zo zwart/wit.
Dat is niet precies wat ik wil zeggen. Introverte mensen kunnen ook heel positief zijn. Maar ze zijn anders positief dan extraverte mensen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:14 schreef seiramu het volgende:
Dus een extraverte persoon is positief ingesteld? Maar ik ben een duidelijk voorbeeld van iemand die introvert is en ik ben juist optimistisch. Ik denk niet dat introvert en extravert te maken heeft met pessimisme en optimisme :/ vooral als ik zo kijk naar mijn omgeving.
Maar dat is nu wel vaak genoeg vermeld in dit topic denk ik.
Extraverte mensen herinneren het verleden ook op een ander manier dan introverte mensen, wat hen meer gelukkig laat voelen.quote:Extroverts are the cheeriest personality type, and a new study finds that the root of their happiness may be in their memories.
People who are extroverted remember the past in a more positive light than other personality types, researchers report in the June issue of the journal Personality and Individual Differences. This rose-tinged viewpoint explains much of the happiness gap between extroverts and people who are neurotic, a personality trait marked by anxiety and irritability.
Nee, helemaal niet. Ik vroeg me gewoon af waarom TS dat dacht. En gezien z'n eerdere uitspraken leek dat me de meest voor de hand liggende conclusie die hij had getrokken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:08 schreef muhahaha het volgende:
Ben jij introvert kwiwi? Had ik niet gedacht
Als je m'n postgedrag goed had bestudeerd, wat je wellicht ook met je artikelen had kunnen doen, had je geweten dat ik heus wel te vinden ben voor een fatsoenlijke discussie. Maar niet met iemand die (en nou ga ik even af op dit topic want ik heb geen flauw idee hoe je normaal post/bent) niet serieus te nemen is. En dan heb ik het niet alleen over het gebruik van Wikipedia als bron.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:17 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Ik heb geen flauw idee of je introvert bent of geen zelf-vertrouwen heb. Ik ken je niet, ik ken alleen je gedrag en posts op fok. Mijn idee is dat jij zo'n type bent die het leuk vindt om stoer te doen op het internet en aandacht te trekken. Jij weet wat waar is of niet.
Daar komt het op neer, ja. Het is niet zo zwart/wit. Daarom ga ik ook niet veel meer tijd aan besteden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:21 schreef Copycat het volgende:
Ik ben nogal extravert, maar heb zeker pessimistische trekjes.
Zwart-wit gewauwel. Dronkemansgelul ook nog eens.
Dus wat hebben we geleerd? Het is slimmer om geen 'diepzinnige' (...) topics te openen wanneer we dronken zijn.quote:
Je bent nog steeds een beetje tipsy, hč?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:25 schreef Keep_Walking het volgende:
. Daarom ga ik ook niet veel meer tijd aan besteden.
Geen idee hoe hij erbij komt... Hij haalt nu aan dat ie dronken was en dat het deels gebasseerd is op een mening terwijl hij wel bronnen aansleept.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:23 schreef kwiwi het volgende:
[..]
Nee, helemaal niet. Ik vroeg me gewoon af waarom TS dat dacht. En gezien z'n eerdere uitspraken leek dat me de meest voor de hand liggende conclusie die hij had getrokken.
Laten we anders discussieren waarom extraverte mensen gelukkiger zijn.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:28 schreef muhahaha het volgende:
[..]
Geen idee hoe hij erbij komt... Hij haalt nu aan dat ie dronken was en dat het deels gebasseerd is op een mening terwijl hij wel bronnen aansleept.
Dat geeft weinig voer voor discussie in mijn optiek.
Dat is stierenpoep.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Laten we anders discussieren waarom extraverte mensen gelukkiger zijn.
Dat komt in de statistieken misschien meer op die manier over, maar die conclusie kan je absoluut niet trekken, het is zelfs pertinente onzin.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Is het niet zo dat het verschil van introvert en extravert ervoor zorgt dat je dingen wat anders beleefd en dus de vergelijking tussen die 2 gewoon niet op gaat omdat het naast zo verschillend ook nog eens te subjectief is.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:39 schreef Keep_Walking het volgende:
[..]
Hoe wil je dat meten?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 21:39 schreef Keep_Walking het volgende:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |